קלינט איסטווד עושה סרט על הקרב באיוו ג'ימה, שבו צולמה תמונת החיילים והדגל המפורסמת. אבל סרט אחד, הוא גילה, זה לא מספיק: מיד אחריו הוא יצלם סרט נוסף (שישוחרר בו-זמנית) ויספר על אותו קרב, מנקודת הראות של "האויב" היפני. |
18.10.2005
|
יומית
קלינט איסטווד עושה סרט על הקרב באיוו ג'ימה, שבו צולמה תמונת החיילים והדגל המפורסמת. אבל סרט אחד, הוא גילה, זה לא מספיק: מיד אחריו הוא יצלם סרט נוסף (שישוחרר בו-זמנית) ויספר על אותו קרב, מנקודת הראות של "האויב" היפני.
קלינט איסטווד עושה סרט על הקרב באיוו ג'ימה, שבו צולמה תמונת החיילים והדגל המפורסמת. אבל סרט אחד, הוא גילה, זה לא מספיק: מיד אחריו הוא יצלם סרט נוסף (שישוחרר בו-זמנית) ויספר על אותו קרב, מנקודת הראות של "האויב" היפני.
נשמע דווקא מעניין
(מזכיר קצת את מה שעשו עם "המשחק של אנדר בזמנו), אם כי מצד שני, בפעם האחרונה שאיסטווד ניסה לעשות מין אפוס הסטורי מסוג כזה ("חצות בגן הטוב והרע") השתעממתי וסבלתי מאוד, אז זה קצת מוקדם להתלהב.
מה אפוס ב'חצות בגן הטוב והרע'?
well, הוא מאוד ארוך,
שעתיים וחצי סרט כמעט, החלק הראשון של הסרט דווקא סביר, אבל לאט לאט הוא נעשה *מאוד* איטי וטרחני. הוא לא זכור בהרבה (ראיתי אותו ממש מזמן), אבל אני בטוח בוודאות שסבלתי, ושהתאכזבתי קשות (כי דווקא אהבתי את "הבלתי נסלח" שלו).
חוץ מזה שהוא גם מתרחש בשנות ה-30, זה נראה לי מספיק בשביל לקבל את התואר "אפוס".
לא, זה לא מספיק
זה מספיק בשביל לקבל את התואר "סרט תקופתי", אבל זה לא הופך אותו לאפוס. מצד שני, אאל"ט קלינט איסטווד אף פעם לא ביים משהו שמתקרב ל"אפוס". אז אי אפשר לדעת עדיין אם הוא יהיה טוב בזה.
טכנית, אתה צודק..
זה לא מספיק בשביל לקבל את התואר אפוס, אבל היום כל בולשיט מקבל את התואר – אפוס..
מה עשו עם '' המשחק של אנדר''?
לא מזמן קראתי את הספר וממש נהניתי ממנו, הוציאו עליו סרט או משו?
נראה לי שהבנתי..
אני צריכה לחשוב קצת יותר לפני שאני שולחת תגובות…
כרטיס לסריניטי בהזדמנות!!!
שלום לכולם!
אני וחבר שלי זכינו דרך אתר נפלא זה, כ"א בנפרד, בכרטיס לסרט בפסטיבל אייקון. כרטיס אחד לסרניטי, כרטיס אחד לסרט Fairies and other tales.
מכיוון שכל הכרטיסים לסרניטי אזלו ובנוסף התאכזר מזלנו וחברי נשאר היום בבסיס, אנו מבקשים להחליף את הכטיס של סרניטי לכרטיס בסרט Fairies. אני פונה כמובן לכל אלה שהשתתפו בחידון ומישהו במקרה זכה בכרטיס ורוצה להחליפו. אני יודעת שזוהי התרעה קצרה אך אני מקווה שמישהו יזכה לראותה…
הסרט סרניטי מתחיל היום ב- 23:30, את הכרטיס יש לאסוף עד השעה 22:30.
כל הקודם זוכה!
לפרטים- 054-4989694
אני אתן לזוכים האחרים הזדמנות,
אבל במידה ואף אחד לא יפנה אליך, את תמיד יכולה להתקשר לטלפון שצוין באימייל, ולבקש להמיר את 'סרניטי' ב-'Fairies '.
אני אתן לזוכים האחרים הזדמנות,
זה מה שעשיתי…
פניתי לבחור בשם ארז בשעה שתיים בצהרים ועד עכשיו אני מחכה לתשובה ממנו…
כבר נדנדתי לו כמה פעמים וכשזה לא עזר, פניתי לאתר…
בטח ג'ינג'י.
אה. אוי.
עקרונית, לא אמורה להיות בעיה עם ההחלפה (גם אנחנו שלחנו בצהריים רשימת החלפות של הרגע האחרון), וזה גם מה שארז אמר לנו. השאלה עד כמה את סומכת על ה"עקרונית" הזה.
הצלחתי להמיר את הכרטיס!
בשעה טובה ומוצלחת תפסתי את ארז, האחראי מטעם אייקון, וגם הייתה לו תשובה בשבילי, סופסוף!
אז רק רציתי להודות לכם על שזיכיתם אותי ואת חבר שלי בכרטיס לסרט ומקווה שתמשיכו בעבודה הטובה שלכם, כאן באתר!
חג שמח ונתראה באייקון!! :-)
גמ'ני רציתי להגיד תודה!
וזו הפעם הראשונה שאני זוכה במשהו מה שהופך את הכל למרגש עוד יותר.
כן, תודה.
זכיתי בכרטיס ל-around the sun. יופי לי. מישהו רוצה אותו?
כרטיס בהזדמנות ל-Gamerz
שלום לכולם,
התבשר לי היום שזכיתי בשאלון, אין לי מושג איך, אבל בכל מקרה לא יצא לי כנראה להגיע להקרנה. היא ביום שישי בשעה 16:00.
אם מישהו מעוניין בכרטיס שייצור איתי קשר במייל ואתן לו את הפרטים שלי כדי שיוכל לאסוף אותו בשמי. כל הקודם זוכה, מן הסתם.
זה לא ביום חמישי?
לאדעת...
נאמר לי שזה בשישי…
מזכיר את רוזנקרץ וגילרשטיין
מזכיר *מעט מאוד* את רוזנקרנץ וגילדרשטן
כלומר, נכון – זה לספר סיפור מוכר מנקודת ראות אחרת, אבל יש הבדל מהותי. ברוזנקרנץ וגילדרשטן ההברקה היתה לקחת את שתי הדמויות השוליות ביותר ב-"המלט" ולהסתכל על כל המחזה דרך העיניים שלהן. ה-"מסר" היה, אם לפשט אותו – גם החיים של האנשים הקטנים ביותר ראוים שיעשו עליהם מחזה שייקספירי. או, ברוח פוסט מודרנית – המלט הוא לאו דווקא הגיבור של "המלט", וכל אחד יכול להיות הגיבור של המחזה.
הרעיון של איסטווד, למיטב הבנתי, הוא להציג את הקרב משתי נקודות המבט היריבות. קצת קשה להגיד שהיפנים הם דמויות שוליות בקרב.
אם אני כבר פה – כבר הרבה זמן אני טוען שאיסטווד מביע עמדה ליברלית בסרטים שלו, ומאוד תמהתי על יאיר רוה שפספס את המימד הביקרותי ב-"מיסטיק ריבר" והפך אותו לסרט שמרני. אני מנחש שהפרויקט הזה יצטרף, אם יצא לפועל, ל-"בלתי נסלח", "מיסטיק ריבר" ו-"מיליון דולר בייבי" כסרטים בעלי מסר ליברלי-הומניסטי.
פוליטיקה איסטוודית
האמת שאני כבר לא יודע למקם את איסטווד מבחינה פוליטית. מצד אחד יש אצלו את המימד הליברלי-הומניסטי שהזכרת. אך מצד שני כמעט בכל סרטיו האחרונים מופיע אלמנט של "לקחת את החוק לידיים", ו"לפתור סכסוכים כמו גברים של פעם" ולהיאבק על מה שאתה מאמין בו עם או בלי פלצפנות שמאלנית של הבנת היריב. אמפטיה ליריב זה הומני ויפה, אבל לא צריך להוות חלק ממערך השיקולים של הדמויות של איסטווד.
חלק מהיופי שנעוץ בסרטיו הוא היכולת שלו לתאר את מה שאני תופס כגישה ימנית באופן שאני כשמאלן יכול להזדהות איתו.
אבל אולי זו הנקודה בה הגבולות בין שמאל לימין מיטשטשים – השאלה היא איפה איסטווד שם את הדגש? בהצגת ההומניות שמאחורי כל מאבק, או בכך שהמאבק מתקיים מעל להומניות הזו?
המונולוג
כן הסתייגתי מהמונולוג – כאמור, הוא צימרר אותי, ובהחלט היה מרתיע. אבל הוא גם סיפק לי את המפתח להבנת נקודת המבט המנוגדת לשלי בסיפור. דמותה של לורה ליני לא הייתה נלעגת. היא לא הייתה טיפשה. ובמונולוג הזה, גם התקשיתי לשפוט אותה, אף על פי שלפי סולם הערכים שלי היא הייתה רעה. נהוג לומר שאף אחד לא תופס את עצמו כאדם רע – ואיסטווד באמת מצליח להעביר את זה באופן מושלם. כדמות, או יותר מכך, כאדם – הבנתי אותה. אמפטיה, לא סימפטיה.
עכשיו כשאתה מזכיר את "היסטוריה" – אני מסכים. אלא שגם שם אני מתקשה להפעיל שיפוט מוסרי על ההתרחשויות. כבר טענתי ש"היסטוריה" הוא סרט של איסטווד שקרוננברג ביים בו שלושה שוטים.
יאוש
אה, פשוט ל-"לצמרר" יכול להיות גם מובן חיובי, ורציתי לוודא שלא לכך התכוונת. ובוודאי שדמותה של ליני לא נלעגת או טפשה – לו היתה כזו לסצינה לא היה אפקט כה חזק.
אבל אני בעיקר מיואש – חזרתי לדיון שהיה די מזמן, וכתבתי תגובה כל כך ארוכה, כל זה רק כדי *עוד פעם* להסכים איתך? למה אני טורח?
מה, לא היה כיף?
בטח שהיה, סתם צחקתי
ואני עדיין חייב לך בירה, אגב.