במה שהיה בלי ספק מחקר חשוב ומפרך, התגלה כי שיעור העור החשוף הממוצע של כוכבות בארועי שטיח-אדום למיניהם עלה מ-13% בשנות השבעים ל-59% בימינו הפרועים, ועלול עוד לעלות, חלילה. טוב שבודקים את הדברים האלה. |
02.01.2005
|
יומית
במה שהיה בלי ספק מחקר חשוב ומפרך, התגלה כי שיעור העור החשוף הממוצע של כוכבות בארועי שטיח-אדום למיניהם עלה מ-13% בשנות השבעים ל-59% בימינו הפרועים, ועלול עוד לעלות, חלילה. טוב שבודקים את הדברים האלה.
במה שהיה בלי ספק מחקר חשוב ומפרך, התגלה כי שיעור העור החשוף הממוצע של כוכבות בארועי שטיח-אדום למיניהם עלה מ-13% בשנות השבעים ל-59% בימינו הפרועים, ועלול עוד לעלות, חלילה. טוב שבודקים את הדברים האלה.
מהמחקר עולות כמה שאלות
איך חושבו האחוזים?
האם על תמונות רגילות דו מימדיות?
האם הופקו הדמיות תלת מימדיות של האובייקטים?
האם המדידה נעשתה ע"י מדידות ידניות או בעזרת תוכנות עיבוד תמונות?
האם נלקחה בחשבון העקמומיות של חלקי גוף מסוימים?
ועוד שאלות נוקבות:
• האם פניה של אשה נכללות בחישוב העור החשוף? ואם כן – האם קרחת כדוגמת זו של שינייד אוקונור נכללת בחישוב שטח העור החשוף?
• האם המחקר נערך על כל מי שצעדה על השטיח האדום, ללא קשר למידת כוכבנותה, או שנעשתה הפרדה בין סלבריטאיות של ממש לסלבריטאיות-וונאבי? ואם נעשתה הפרדה – האם נמדד שטח עורן של סלבריטאיות רק מרגע סלבריטאיותן, או שמא מרגע שוונאבי הפכה לסלבריטאית, היא הוכנסה בדיעבד למחקר (דוגמה פיקטיבית: אם בריטני מרפי הפכה סלבריטאית רק ב-03', האם כל אירועי השטיח בהם השתתפה בשנות ה-90 יכנסו למחקר, או שייספרו רק את האירועים בהם השתתפה מ-03' ואילך)? ובמקרה זה, מה הקריטריונים על פיהם וונאבי הופכת לסלבריטאית של ממש?
• ומה לגבי סוגיית בגדים שקופים, או שקופים למחצה? למשל, מקרה ג'ניפר לופז באוסקר 2002, בו, למראית עין היתה לה חולצה שמכסה את עורה, אך למעשה מדובר היה בבד שקוף, שפטמתה הציצה דרכו, למבוכת המראיינים.
ועוד שאלות נוקבות: ההמשך
השאלה המרכזית טמונה לה דווקא באופצית השבירה של המין הגברי : האם גם כוכבי הקולנוע הגבריים יתחילו ללכת עם מכנס קצר (מכנס אחד, השני יהיה ארוך על פי משוואת X=וודקה*וורסצ'ה)?, האם החליפה והעניבה יהפכו בסוף לעניבה בלבד? האם נראה תסרוקות נועזות יותר ממתיחת השיער של מר ג. ניקולסון?
ואם התשובה היא 'כן' לחלק מהשאלות הנ"ל, מתי?
את כל זאת ועוד נוכל לדעת ב"שאל את אוסקר": השאלות אותן מעולם לא חשבתם שמעניין לשאול…
יש תוכנות שעושות את זה.
ובמפתיע, אחוזי הדיוק שלהן בכלל לא רעים.
אני יודע שיש תוכנות שעושות את זה.
זה עדיין לא עונה על השאלות שלי.
למשל האם עקמומיות הגוף נלקחת בחשבון. לא דין גב חשוף כדין מחשוף קידמי (ראה את התמונה של אליזבט הארלי בלינק)
אין לי מושג.
אבל מאחר והתוכנות האמורות נועדו להגן על תמימותם של משתמשים בארגון, וחסימה של מאה אחוז מהחומר המרושע ממילא אינה אפשרית, הרי שהכל ענין של סטטיסטיקה. אז יש זיהויים חיוביים שגויים, או פספוסים, זה באמת לא נורא.
למשל, הרחבה של המוצר של החברה בה אני עובד עושה שימוש בטכנולוגיה דומה לזיהוי ספאם. כאמור, לא מושלם, אבל בתחום הזה אין כזה דבר "מושלם".
כל המרבה הרי זה משובח
שאלה
האם הסקר הזה התחשב באוסקר שהיה ישר אחרי נפילת התאומים?
בטקס האוסקר ההוא צוין בעיתונות שדווקא הרבה נשים באו בלבוש סולידי ולא חשוף.
הפקרות. פשוט הפקרות. מה זה פה? בית בושת? ואני חשבתי שהוליווד מקום של אנשים מתורבתים. גועל נפש.
!אופטופיק! היום ראיתי את הזלזול האולטימטיבי.
חשבתם שפרסומות לסרטים עם דיבוב של אלי ישראלי זה מעצבן? היום ראיתי את הטריילר לאויב שבפנים 2 בטלוויזיה. נטול דיבוב לחלוטין. פשוט טריילר, עם כיתוב בעברית. בשביל זה אני פותח טלוויזיה?
אבל זה עודד פהר!
לא ראיתי, אבל ''טריילר עם כיתוב בעברית'' דווקא נשמע לי מוצלח מאוד.
הרבה יותר מטריילר עם *דיבוב* בעברית.
ברור שזה מוצלח יותר.
אבל גם שובר סדרי עולם, והרבה יותר מדי פשוט בשביל פרסומת בערוץ 2.
אולי הם קיבלו בטעות
את העותק שמשמש לפרסום חוצות על הלוחות האלקטרוניים האלה.
תרחיש בעייתי
נהג תמים נוהג במכוניתו התמימה בשדרות רוקח התמימות, ליד גני התערוכה (התמימים חלקית בלבד). לפתע, משום מקום, אלי ישראלי צועק עליו "מילה ג'ובוביץ'!". הנהיג המופתע מחפש סביבו אחר הנימפה הנאוה וגורם תאונת שרשרת עם 80% (בכל זאת, תל אביב) מהגברים על הכביש.
תרחיש בעייתי
והנה יש לך את הטריילר, הא?
והקריינות כמובן: "בעולם בו אין חוקים <שוט של שדרות רוקח> אשה אחת מסבכת את הכל <שלוש מכוניות מתהפכות, השאר סתם מפוזרות באקראיות>"
וזהו, דאט'ס א ראפ.
אני לא מבין מה הבעיה בזה.
מצד שני, אם כבר מזכירים את 'האויב שבפנים: אפוקליפסה': הסרט מוקרן בארץ עם כתוביות לצרפתית. או אולי ספרדית או פורטוגזית, אני ממש לא בטוח – אבל הכתוביות שם, במו עיני ראיתי. בכל פעם שבה אמורה להיות כתובת על המסך (כגון: "יום חמישי, 22:00, וושינגטון") – הכתובת היא בפורטוצרפדית. בכל פעם שמופיע על המסך טקסט (כגון "להפעלת תכנית השמדת האנושות הקש סיסמה") – מופיע בתחתית המסך, בנוסף לתרגום לעברית, תרגום לשפה ההיא. יונייטד קינג מן הסתם קנו עותקים של הסרט שהוכנו עבור מדינה כלשהי באירופה. אני לא יודע אם שווה להתרגז בגלל זה, כולה 'האויב שבפנים', אבל זה תקדים לא מוצלח במיוחד.
אולי קהילת הפורטוצרפדית
בארץ לחצה. לך תדע.
קוראים לזה אפקט פיוצ'רמה.
והיום ראיתי שלט פרסום לסרט: "הלהיט העולמי- 120,000,000$!"(או משהו בסגנון הזה).
כמובן, הם צודקים לחלוטין. אם מתעלמים מהעובדה שלעבור את קו מאה המיליון זה לא כל כך הישג היום, או שהסרט הכניס 120 מיליון ב*כל העולם*.
כן, אבל זאת האמת
מי אמר שחייבים להתייחס למספרים בארה"ב בלבד? למה, שאר העולם כלב? הסרט הזה באמת הכניס 120 מיליון דולר, להבדיל מסרטים אחרים שבהם המספרים שנכתבו בפוסטר היו פשוט שקריים.
ומה הקשר לפיוצ'רמה, אגב?
שבגירסה
המשודרת בערוץ ביפ, כל הכתוביות מופיעות, משום מה, בצרפתית.
פיוצ'רמה עדיין משודר בביפ?
מתי? איפה?
ואל תגידו לא מדברים על זה. זה פיוצ'רמה, קדושת האנימציה הקומית.
שני, 22:30.