רשימת הסרטים המצליחים של השנה בארץ (לא כולל ישראליים) מכילה הרבה דברים צפויים – 'שרק 2', כמו בשאר העולם, הוא אלוף מכירת הכרטיסים – ולפחות הפתעה אחת: 'הנרקוד'?! |
29.12.2004
|
יומית
רשימת הסרטים המצליחים של השנה בארץ (לא כולל ישראליים) מכילה הרבה דברים צפויים – 'שרק 2', כמו בשאר העולם, הוא אלוף מכירת הכרטיסים – ולפחות הפתעה אחת: 'הנרקוד'?!
רשימת הסרטים המצליחים של השנה בארץ (לא כולל ישראליים) מכילה הרבה דברים צפויים – 'שרק 2', כמו בשאר העולם, הוא אלוף מכירת הכרטיסים – ולפחות הפתעה אחת: 'הנרקוד'?!
WTF?! (ואהרו''כ)
"הנרקוד" המשמים עקף את ספיידרמן 2!? מה?!
זו הוכחה ניצחת שמדינת ישראל הפכה למדינה שבה בני גיל הזהב שולטים בכל!
בקרוב מכשירים לניקוי שיניים תותבות בשירותי הקולנוע.
ואפילו נניח שהטענה המוזרה הזאת נכונה,
לאנשים מבוגרים אסור לצאת מהבית וללכת לקולנוע? זה מפחיד אותך שיש להם חיים?
מה שמפחיד זה
שנראה שהחיים שלהם הרבה יותר מבדרים ושיש להם הרבה יותר כסף לקולנוע.
לא אמרתי בשום אופן שזה דבר רע
רק הבעתי את אכזבתי (הלגיטימית) על כך שספיידי גמר במקום האחרון.
אחרון=עשירי
(אחרון בטבלה)
יש להביע, ויש להביע.
וכשזה לא מצחיק – זה לא מצחיק.
Oo מתי בדיוק ניסיתי להצחיק?
רק מעט מוזר לי שסרט כמו "הנרקוד" התברג במקום כה מכובד בטבלה, כשהוא סרט שיראו אותו בעיקר אנשים בני 50+ מהסיבות הבאות-
א. ריצ'רד גיר מעולם היה בעל שם בעולמם.
ב. סרט על ריקודים ותככים שמעניינים בדרך כלל אנשים בגיל הזה.
ג. לעומת סרטים אחרים בטבלה (שרק, ספיידרמן, היום שאחרי מחר) שהיה קוסם יותר לאנשים בגיל יותר צעיר.
וכל זאת תוך שאני עושה הכללה לא הוגנת אך נכונה ברובה.
Oo מתי בדיוק ניסיתי להצחיק?
ו50+ זה גיל הזהב ?
ג'ניפר לופז היא גם בעלת שם בקרב בני ה50+ אגב?
מאז הויאגרה? כן.
''בקרוב מכשירים לניקוי שיניים תותבות בשירותי הקולנוע''
נשמע כמו ניסיון להשחיל בדיחה.
את יוצאת מנקודת הנחה שזה סרט שרק מבוגרים רואים, ושוכחת שמדובר בקומדיה רומנטית (סוג של) כך באותה מידה, גם צעירות דביקות יילכו לראות את הסרט הזה. וחוץ מזה, ספיידרמן 2 היה נפילה.
אוף, די כבר עם האליטיזם המתנשא
"צעירות דביקות"?
תעשו טובה, טוב? גם לסתם אנשים נורמליים מתחשק מידי פעם לראות סרט שלא מצריך יותר מידי מחשבה, אפילו אם הוא קצת קיטשי, וזה לא אומר שמשהו לא בסדר איתם.
זה כמו שאני אגיד שכל מי שראה פעם סרט פעלולים או סרט עם ואן-דאם הוא שטחי.
מי שלא רוצה שיצמידו לו תארים חייב ללכת רק לסרטים של ברגמן?
וגם מבקש להדגיש כי התגובה שלך רק מחזקת את מה שאמרתי לסימפון.
נו, היא זרקה חצי בדיחה! מה הסיפור הגדול? תרגיעו.
זה לא זה.
אם את זוכרת, באחד הדוחקואים האחרונים סימפון קבלה על שאינה משתלבת בקהילה. מההודעות שלה אני מקבל את הרושם שהיא רואה הרבה סרטים, או לפחות מעורה היטב בעולם הקולנוע. לכן קצת מציק לי שניסיונות ההשתלבות שלה נראים כמו תסריט ל"להיות שלמקו 2" (no offense לשניכם).
אה? למה זה מציק לך?
זה שהיא רואה הרבה סרטים אומר שהיא לא יכולה לספר בדיחות?
אם אפשר להדחף לרגע,
לי, כעורכת, זה מציק. אין לי בעיה שאנשים יכתבו תגובות משעשעות. אבל כשזה *כל* מה שהם כותבים (או כמעט כל), אז אני, למשל, מקבלת את ההרגשה שהאתר משמש עבור המגיבים האלה כבמת סטנד-אפ.
אני נוטה למחוק שולפי-שנינויות סדרתיים, כי בעיני, הסלוגן שלנו לא מתייג אוטומטית את האתר כמקום שיש בו רק צחוקים – זה רק רובד אחד (אם כי ככל שזה תלוי בי, העדפתי לחכות לקון, ולדסקס את זה שם על מרק אפונה ).
אם אפשר להדחף לרגע,
מה, מישהו מביא מרק אפונה?
אוף! שוב התכנונים שלי משתבשים…
יש איזשהו מרק שאף אחד לא מכין? (יש לי יתרון יחסי, כי מרק שאני מכין יהיה כשר).
תביא, תביא מרק אפונה.
זה שעומד להיות אחד בקון, עוד לא אומר שאסור שיהיו שניים.
תביא, תביא מרק אפונה.
הוא רק צחק. כלומר – זה היה נסיון להכנסת בדיחה ללא שום פואנטה.
אה.. <מביט לשני הצדדים> וזהו.
אה, אגב, אני כנראה לא אגיע, כך שאם בנו על אולי לקחת איתי טרמפים, דונ'ט.
(פשיו… אז היה תוכן בסוף, הא?)
אה. ועוד אגב שבכלל מוסיף מלאן תוכן – צריך לזכור שכל הרשימה הזו היא רק נכון לעכשיו – דער אינקרעדיבעלס עדיין מוקרן וננהר על ידי מלאנים של אנשים, כך שהוא לא אמר את המילה האחרונה.
רגע רגע רגע
את בעצם טוענת שאני כותבת רק הודעות מטופשות שנועדו ללא יותר מלהצחיק? אם זכרוני אינו מטעני, כתבתי לא מעט פעמים את דעותי הכנות על סרטים מספר, בלי כל ניסיון להצחיק אף אחד. אני מודה באשמה שלעיתים קרובות דעותי מלוות בנימה הומוריסטית, כי מה לעשות, ככה אני. אם לקיפוד מותר להיות מרושע, אז לי מותר להיות בעלת הומור.
אני אולי יכולה לערוך כתבות מתוך שינה,
אבל לא להסביר את עצמי באופן מדויק מספיק. אז בואי נסכם מחר לשבת על קערית מרק?
אם כי סביר פשוט שעולם הדימויים שלך שונה משלי, כך שאני מפרשת את מה שאת כותבת אחרת ממך (משפט שמדגים עד כמה אני מנסה להשאר מרוכזת. אם כי נראה לי שהפתרון הכי טוב יהיה פשוט לעשות עכשיו את העבודה של מחר, ולהשאיר למחר את העבודה של מחרתיים).
(אוי, כמה שאני אצטער מחר על ההודעה היבבנית הזו).
חלקנו לא יוכלו להגיע למרק של מחר
מסיבות טכניות וגיאוגרפיות. אני פשוט קצת תוהה לגבי מה שנראה כמשמעת נוקשה ופתאומית למדי, שאולי היא תוצאה של השבועות האחרונים פה שהיו קצת קשים עלינו עם כל הויכוחים. האם את מתכוונת לאנשים ספציפים או באופן כללי? כי לא מצאתי שומדבר בהודעה של סימפון שיצא מגדר הנורמל הנהוג בעינדג מזה המו—ן זמן. שוב, אני רק תוהה בעניין ואין לי שום חשק קל שבקלים לפתוח פה ויכוח חדש כי באמת עייפתי מאלה, אני פשוט מוצאת את עצמי יותר ויותר חוששת להגיב באתר לאחרונה ואני לא אגיע מחר לשיחה הזאת עקב מקרה קל של חו"ל.
*ההודעה הנ"ל נכתבה ללא שמץ של ציניות, או כוונת זדון נסתרת.
תודה לך!
וואוו וואאוו וואוו!!!
ספיידרמן 2 היה נפילה?!!?!?
מה אתה מדבר??? זה אחד הסרטים הטובים של השנה!! וזה יותר טוב מהראשון!!!
על מה אתה מסתמך כשאתה אומר את זה?? אם זה על עצמך, אז אני לא מופתע אם גם תתחיל להלל את 'הנרקוד'..
וואוו וואאוו וואוו!!!
נו, תמיד יהיו אנשים שישנאו סרט מסוים. זה מין חוק טבע כזה. אני בטוח שיש כאלה שאפילו שונאים את משפחת סופר-על.
ושלום להשוואות...
בד"כ יש קושי מסויים לערוך השוואה בין קיטש מהלך (?) על שתיים – וכמה כיפי שלא יהיה – לבין משהו שנון, עשוי היטב ומלא במיץ הזה שעושים ממנו סרטים טובים.
נ.ב.
כבר אחרי אחת עשרה. אנא, הנמיכו את כמות סימני הקריאה, סימני השאלה וצרחות הוואו.
אתה מנסה לטעון
שבמשפחת סופר-על לא היה קיטש? זה לא שלא אהבתי אותו, אבל קשה לי להבין את הטיעון שלך. אני לא חושב שסרט חייב להיות שנון ולהחמיא לאינטיליגנציה שלך כדי להיחשב לסרט טוב. הוא אפילו לא חייב להיות חדשני. ספיידי היה אחד הסרטים הטובים מסוגו, וזה בהחלט מספק. משפחת סופר-על היה חדשני, מתוחכם, כתוב ועשוי היטב, ובסך-הכל הייתה בו את האנימציה הכי טובה שאני אישית ראיתי בסרט כלשהו – כך שטכנית הוא טוב יותר ובהחלט אחד הטובים מסוגו, אם לא הטוב ביותר. אבל למרות כל אלו, אני לא מבין את הטענה שלך שאי-אפשר להשוות בין שניהם אלא אם כן אתה מבסס אותה רק על דעתך האישית.
וסליחה על הסימני קריאה, אבל זה לא הייתי אני.
אתה מנסה לטעון
כן, במשפחת סופר על היה קיטש, אחרי הכל זו פארודיה.
ההבדל הוא שספיידר מן הוא סוג הסרטים שעושים עליהם את הפארודיות.
לא, סרט לא צריך להיות שנון וחכם (למרות שסרטים כאלה מקבלים נקודת זכות כשעושים אותם טוב) אבל יש הבדל בין "לא סרט כזה חכם" לבין ספיידרמן2.
ספיידרמן היה סרט שכיף לראות אותו (בחברה המתאימה, ולשמחתי היתה לי את החברה הזו) אבל בעיקר כי צוחקים איתו ועוד יותר עליו.
לכן להגדיר אותו בתור סרט כיפי שכזה? סבבות ואפילו אהלן וסהלן. להתחיל להשוות אותו (לדעתי כמובן, ראה להלן) למשפחת סופר על? הדבר דומה להשוואת הסופרעלים לחגיגה בסנוקר, כי אחרי הכל (בציטוט מהמעצבן מוורטרז) גם הוא מישהו מיוחד.
וברור שאני מבסס את זה על סמך דעתי האישית בלבד. ביסוס תגובות על סמך דעתו של מישהו אחר יכול להיות מסוכן בחלק ניכר מהפעמים…
נ.ב.
כמובן – זה היה השכן מלמעלה שהרעיש. סתם לא רציתי לפתוח עוד הודעה על זה.
אה
התכוונתי שאם אתה לא מסכים להשוות בינהם רק כי לדעתך האישית אחד הרבה יותר טוב מהשני אז אין על מה להתווכח. אז אין על מה להתווכח.
אה
רק שלדעתי האישית (יש 'דעתי' קולקטיבית? כללית? אוניברסלית? כל אלו דווקא לא מתחברים לי עם 'דעתי') שני הסרטים לא ניתנים להשוואה לדעתי האישית בדיוק כשם שחגיגה בסנוקר וסופרי העל לא ניתנים להשוואה רק לדעתי האישית.
אה
לא ניסיתי לטעון אחרת. תנסה לקרוא שוב.
לדעתי האישית, זאת אומרת.
זה נתון לפרשנויות שונות ע"י דעות אחרות ברמות אישיות שונות. אני מניח שלא הייתי צריך להשתמש במילה "האישית" מלכתחילה.
להפך, דווקא טוב מאוד!
מה עדיף, סרטי נעורים מפגרים עם מרי קייט ואשלי מה שמן?
''הנרקוד'' סרט חביב מאוד
נכון, קיטשי, אז מה?
סרט קליל, משעשע לפרקים, ומהנה מאוד לצפייה. אידיאלי להעברת כשעתיים בכיף. (אולי יותר אידיאלי לנשים מאשר לגברים.)
אני מאוד נהניתי ממנו, ואני עוד רחוקה מגיל 50.
מה שעצבן אותי בכתבה של 'הארץ':
דברים כאלו משגעים אותי אבל אם לא שמתם לב אז הנה: הם כתבו "הארי פוטר והאסיר מאזבקאן" !איכסבא לי לרוץ ערום בשדה חמניות!!
למי שלא הבין: אומרים 'אזקבאן' ולא 'אזבקאן'!
הם פשוט עיוותו את זה לגמרה!!
לגמרי
לגמרי
זהו, אחרי כזה אני באמת יכול ללכת לישון.
אני רותח.
"תנו לנו להחזיר אתכם למציאות" משהו בסגנון המשפט הזה נאמר לפני תחילת תשדיר פוליטי אתמול. היכן אתמול? בקולנוע גלובוס.
עד אתמול, הייתי בגישה שבאים לקולנוע כדי לברוח מהמציאות, להיכנס לעולם הסרט. אך נאלתי לשבת במשך מספר דקות מול ספק תשדיר, ספק פרסומת, שהציגה מישהו מראשי הרשות הפלסטינית מדבר על המצב המדיני. עד כאן. אני לא מוכן שיגידו לי "כן להסכם" (אאל"ט) כשאני הולך לסרט. אינני בטוח אם דבר כזה חוקי בכלל. אותי זה הרתיח.
אני מניח שזה כן חוקי
אבל אני לא חושב שזה היה במקום.
עכשיו נוספה לי עוד סיבה למה לא ללכת לגלובוס.
אפשר להתלונן להנהלה שלהם.
אולי גם הם יחליטו להוריד את זה, כמו ש'לב' הורידו את התשדירים של 'בצלם'.
אני מניח שזה כן חוקי
גם לי, אם אני יכולה להגיד (אולי זה נחשב הודעה מיותרת, אבל שזה יהיה ברור שזה מעצבן עוד אנשים . מקסימום תמחקו את זה ). אני מחרימה את גלובוס, למרות שאני לא הולכת לקולנוע.. :)
אני רותח.
לא יודע. עדיף "כן להסכם" מאשר "כן לפנטה". בפעם המאה.
כנ''ל.
מה כבר ההבדל בין פרסומת מסחרית לתשדיר פוליטי? אם בכלל, ההבדל פועל לטובת התשדיר.
דווקא הגיוני שהנרקוד הגיע למקום גבוה
קהל היעד של ספיידרמן 2 הם צעירים, שבטח כבר הורידו את הסרט מהאינטרנט שבועות לפני שהוא הגיע לארץ.. קהל היעד של הנרקוד הם באמת אנשים מבוגרים, אפילו 30+ וראיתי אפילו בלי להגזים אנשים בני 80+ שבאו לראות את הסרט. הם לא יורידו אותו מהאינטרנט כי רובם לא יודעים איך.. חוץ מזה שלקהל הצעיר יש הרבה יותר אופציות צפייה בקולנוע מאשר הקהל המבוגר, ועובדה שסרטים שמיועדים לקהל מבוגר יותר מוקרנים יותר זמן בקולנוע מאשר סרטים לקהל צעיר.
מילה אחת:
ריצ'ארד גיר. שתי מילים…
וגם מסע פרסום. לסרט הזה אשכרה היו פרסומות בטלוויזיה.
אתה מודע לעובדה
שהמילה אחת שלך – היא שתיים. והשתי מילים הם שלוש.
לא אני לא.
"שתי מילים" זה ריצ'ארד גיר. "מילה אחת" סתם הצטרפה. ואם כבר להיות קטנוניים, אז אני מניח אתה מודע לזה ש"מילים" הן נקבות. נדמה לי שהתגובות המתקנות ביומית הזאת תופסות יותר מקום מהתגובות שבאמת מכילות תוכן.
גם ב''רייטינג'' פורסמה רשימה
אלא שבניגוד ל"הארץ", ב"רייטינג" פרסמו את 20 הסרטים המובילים, והרשימה נראית מעט שונה:
1. שרק 2, כ-570,000 צופים
2. סוף העולם שמאלה, כ-450,000
3. שר הטבעות: שיבת המלך, כ-405,000
4. הארי פוטר והאסיר מאזקבאן, 296,969 צופים
5. טרויה, 288,466
6. משפחת סופר-על, 275,000
7. הנרקוד, כ-250,000
8. תפוס ת'כריש, כ-250,000
9. באהבה אין חוקים, 244,174
10. היום שאחרי מחר, 221,000
11. אחי הדב, 205,000
12. האושפיזין, 200,000
13. ספיידר-מן 2, 197,000
14. אבודים בטוקיו, 194,197
15. הסמוראי האחרון, 180,730
16. ללכת על המים, 156,000
17. מדורת השבט, כ-150,000 צופים
18. ברידג'ט ג'ונס: עובדות החיים, כ-150,000
19. נערה עם עגיל פנינה, 147,596
20. אהבה קולומביאנית, 143,000 צופים
היא נראית שונה
רק בגלל שהיא כוללת גם ישראליים, לא?
אגב, את 'הנרקוד' לא ראיתי, כך שאין לי דעה אמיתית עליו. את 'ברידג'ט ג'ונס: עובדות החיים' כן. סרט מחורבן להפליא. חבל שהוא נכנס לרשימה.
''הנרקוד'' של פורום פילם לא?
ייתכן ובגלל מחסור יחסי בלהיטים, פורום פשוט השקיעו יותר מהרגיל, באופן יחסי לסרט כזה, בפרסום/קידום מכירות?
ובסה"כ מדובר בסרט עם ריצ'רד גיר, דבר שעדיין מושך אוטומטית לא מעט צופוים וצופות.
שם שחסר לי ברשימה – "להרוג את ביל 2". עם כל ההייפ, לא הצליח להגיע ל-150,000 צופים.
וגם שר הטבעות
ומשפחת סופר-על, מחסור בלהיטים אין להם.
בשורה התחתונה אולי לא
אבל בין שרה"ט למופלאים, מפרידה כמעט שנה, שחונה ונטולת להיטים (למעט אחי הדב. והנרקוד, יצא אאז"נ, בשליש האחרון של השנה)
עוד אנקדוטה מעניינת מהטבלה: סקרלט ג'והנסון היא כוכבת שוברת קופות עם אבודים בטוקיו ונערה עם עגיל פנינה. שניהם של לב-סרטי שני,שמראים לנו שוב ושוב שלסרטים עצמאיים יש קהל לא קטן בארץ.
''להרוג את ביל, חלק 2''
משך 155,000 צופים, לפי רשימה שיאיר רוה פירסם ב"עכבר העיר", בטור הפרידה שלו היום (אתמול, בעצם).
גם אצלו יש רשימה מעט שונה. נו שוין.
אולי אפשר להסביר את ההבדל
בכך שברשימה של רוה, הוא הפריד את המרתון להקרנות של שני סרטי נפרדים: 'קיל ביל – פרק 1 ' ו-'קיל ביל – פרק 2', ואילו במקומות אחרים המרתון הופיע פשוט כסרט נפרד שלם (כלומר, 'מרתון קיל ביל').
אני לא חושב שזה יעשה את ההבדל
כמה אנשים כבר הלכו למרתון?
שאלה בהבנת הנקרא
כשכתוב על שרק שעשה 900 מיליון $ בעולם ובארה"ב 450, זה אומר שהקופה בסה"כ היא 900 או שצריך להוסיף 450 ל-900?
תודה
בסה''כ 900