בקרוב כל אוסף ה-DVD שלכם יהפוך למיושן, והעולם יעבור שוב לפורמט חדש. אבל איזה? לטושיבה יש את HD-DVD, לסוני את Blu-Ray, ועכשיו השאלה הגדולה היא באיזה מהם אולפני הוליווד יתמכו. התוצאה כרגע: 4:2 לטובת HD. |
04.12.2004
|
יומית
בקרוב כל אוסף ה-DVD שלכם יהפוך למיושן, והעולם יעבור שוב לפורמט חדש. אבל איזה? לטושיבה יש את HD-DVD, לסוני את Blu-Ray, ועכשיו השאלה הגדולה היא באיזה מהם אולפני הוליווד יתמכו. התוצאה כרגע: 4:2 לטובת HD.
בקרוב כל אוסף ה-DVD שלכם יהפוך למיושן, והעולם יעבור שוב לפורמט חדש. אבל איזה? לטושיבה יש את HD-DVD, לסוני את Blu-Ray, ועכשיו השאלה הגדולה היא באיזה מהם אולפני הוליווד יתמכו. התוצאה כרגע: 4:2 לטובת HD.
הלינק לא אמור להיות באיזור הטושיבה במקום ה"איזו"?
בכלל, נראה לי מיותר לחלוטין לשנות טכנולוגיה כל יומים. באף שוק אחר לא מתקדמים כל כך מהר, גם אם הטכנולוגיה החדשה כבר קיימת, כי היא פשוט עוד לא מיצתה את עצמה לגמרי. אני לא חושב שלמישהו מפריע כרגע לקבל דיסק דו צדדי של DVD או 2 דיסקים. כשזה יגיע לרמה של 3 ומעלה דיסקים כמו במשחקי מחשב, אפשר לחשוב על פיתרון אחר באמת.
מש''א
אני מאוד אתעצבן אם יחליפו שוב פעם את הפורמט של הDVD. לקח כל כך הרבה זמן עד שהצליחו לפרוץ את הקודם…
חשבתי שפרצו אותו כמעט מיד.
לא ממש.
נגני הDVD הראשונים הופיעו ב1996. (אני לא זוכר מאיזו שנה בדיוק הם התחילו להיות פופולריים) וDeCSS הופיע לקראת סוף 1999.
(לפחות לפי מה שכתוב בלינקים הבאים
http://www.lemuria.org/decss/hal2001.html
http://www.pioneer.co.jp/crdl/tech/dvd/1-e.html
)
לא ממש.
למיטב זכרוני 99 גם היתה השנה שבה הופיע (או ליתר דיוק נגנב ממיקרוסופט) פורמט ה DivX ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/DivX
אשר לימים יקרא DivX3.11A בגרסתו האחרונה (לפני שהפך ל Xvid.org ו DivX Networks החוקיים שנכתבו מכלום ולא על בסיס קוד של MS וכמו כן העונים לגמרי על הגדרות ה MPEG4) . הוא היה הראשון המבוסס חלקית על הגדרות ה MPEG4, והראשון המאשפר ממש קיבוץ של הסרטים על הDVD לגודל סביר במיוחד בהתחשב במהירויות האינטרנט וגודלי הדיסקים הקשיחים דאז. פריצת ההגנה בקיצור לא היתה מה שמנע קיום של פריצת סרטי DVD אלא המגבלות של חומרת המחשב דאז.
-האשף הדגול
כי היא = כי הישנה.
מדובר כאן על היי-דפינישן.
כלומר איכות תמונה טובה פי כמה מטלויזיה רגילה, וכמות המידע שנדרשת בשביל סרט כזה לא נכנסת על DVD רגיל, אפילו לא שניים.
רק מה, טלוויזיות היי-דפינישן, שלא לדבר על קוראי DVDים כאלה, אין כרגע כמעט לאף אחד, המכשירים עדיין מאוד יקרים, ולמרות שאין ספק שהיי-דף טוב יותר מ-DVD רגיל, אני חושב שרוב האנשים יסכימו ש-DVD הוא טוב *מספיק*. זה לא יתרון ברור מאליו כמו המעבר מטלויזיה בשחור-לבן לצבע. בסופו של דבר הטכנולוגיה הזאת תשתלט על השוק, אבל זה בטח ייקח עוד הרבה זמן.
ועד אז כבר לא נצטרך דיוידי.
וגם לזה יש כבר תחליף
ביפן, אנשי חברת JVC אאל"ט, הציגו אב טיפוס של הדור הבא של היי-דפינישן שכולל רזולוציה של 4000 קו (לעומת 1080 של HD נוכחי). רן לוי ברייטינג כתב על זה ואמר שאנשים שצפו בהדגמה התעלפו מרוב שזה היה אמיתי (לא מבחינת "וואו איזה מדהים", כלומר גם, אלא מהבחינה שלמח היה קשה להבדיל באמת בין זה לבין המציאות)
והנה, יש אפילו לינק
כמה טוב שיש גוגל (אני יודע שאני אתחרט על המשפט הזה ביום שגוגל תקנה את מיקרוסופט ותהפוך למונופול מרושע כמוה)
http://www.jvc-victor.co.jp/english/press/2004/ceatecjapan2004.html
נו
נניח שהיי-דף באמת הופך להיות הסטנדרט הבא. זה ייקח, נגיד, שלוש שנים. לא נראה לי שבשלב הזה אנשים יתעלפו מהתרגשות בגלל ההבדל בין 1080 ל-4000 קוים. השלב הבא יהיה חייב להיות שינוי יסודי יותר – כלומר, מינימום תלת-מימד.
קראתי פעם מאמר על כל סוגי הצליל ההיקפי השונים.
השורה התחתונה היתה שאין הבדל ממש עקרוני למרבית בני האדם מבחינת מספר הערוצים, כל עוד "יש משהו מאחורה". והאמת, אני חושב שיש בזה משהו. ראיתי כמה פעמים סרטים אצל חבר שהיו לו רמקולים ממש טובים, אבל רסיבר שתמך בהיקפיות הפשוטה ביותר, והיה בסדר גמור. עיקר הבדל האיכות, אני מניח, נובע מהחומרה בה משתמשים.
אלא אם כן אתם מהאנשים שמתלוננים שצליל של CD הוא מכני ומקוטע מדי, יחסית לרצף ולחום הצליל שמפיקים תקליטי ויניל. אם לא, סביר שלא יהיו הבדלים ממשיים ("ממשי" = שראוי להשקיע בו כסף) בין טכנולוגיות ה-HD.
למה לא נכנס על DVD אחד?
ומה עם הדי.וי.די של Terminator 2? לא נחשב?
לא יודע, האמת.
זה DVD רגיל? באיזו טכנולוגיה הוא עובד?
תשמע, תראה...
גרסת ה- HD של טרמינטור 2 בעיקרון עובדת על DVD-ROM בלבד, כי אף קורא DVD עדיין לא יודע להתמודד עם טכנולוגיית HD. אבל לפחות מבחינת נפח, זה מראה שאפשר להכניס סרטים ב- HD על DVD רגיל. כלומר, אפשר לבצע שדרוג ל- HD באמצעות מכשירים חדשים, ולא החלפת כל המדיה. נראה לי שזה הצעד הראשון שהתעשייה תיקח לפני שיתחילו לזרוק את כל המדיה הזאת לפח.
מה פתאום?
לזרוק את כל הדיסקים הישנים לפח – זה בדיוק הרעיון. אחרת מה סוני, יוניברסל וכו' ירוויחו, אם לא תצטרך לקנות שוב את כל הסרטים שאתה אוהב?
אבל אף אחד לא יעשה את זה כל כך מהר.
ואחרי הכל, אין שום בעיה להכריח אותך לקנות את כל הסרטים שאתה אוהב מחדש בגרסת HD גם אם הם יוצאים על DVD רגילה. אחרי הכל, הם עשו את זה עם טרמינטור. גרסת ה- HD של הסרט היא בערך הגרסה הרביעית שיצאה ל- DVD.
T2 זה לא *בדיוק* HD
כלומר, זה HD במובן שהרזולוציה גבוהה יותר מDVD. אבל זהו בערך.
ה-Extreme Edition, כפי שנקראה בגולה הייתה רק ניסיון של מיקרוספוט להראות לעולם שהמקודד החדש שלהם הוא נורא יעיל ומגניב כזה ושכדאי לשני הצדדים במלחמת הפורמטים לשלם להם המון תמלוגים על כל סרט שהם מוציאים.
הם הוציאו עוד כמה סרטים כאלה ב-HD על DVD, בעיקר סרטי IMAX וטבע.
ההבדל בין זה לבין מה ש-BluRay וHD-DVD רוצים לעשות זה פשוט נפח הדיסק, בעוד T2 יצא על DVD של 9 GB, לפורמטים החדשים יש 30 ו-50, כשBluRay יכול להגיע עד 200 עם 8 שכבות. מה שאומר: יותר ערוצי סראונד באיכות גבוהה יותר ו-Bit Rate גבוה יותר לוידאו (=פחות רעש, 'פיקסליזציה' ושאר מרעין בישין).
נ.ב.
הסימן שאלה בכותרת לא כל כך מתאים, אם הוא מתייחס לשאלה האם Blu Ray או HD-DVD ינצח, מאחד ושניהם משתמשים בלייזר כחול (איכס אני מרגיש כזה חנון – באמת, אני לא תמיד כזה… טוב נו אולי).
T2 זה לא *בדיוק* HD
אולי זאת בכלל שאלה רטורית, אם אתה מבין את הכוונה שלי. כמו "זה העתיד".
הערונת
אני חושב שאתה מתעלם מנתון חשוב בניתוח שלך. בארה"ב שיטת השידור מוחלפת להיי דפינישן בכל מקרה (לא זוכר מתי בדיוק ואין לי כוח לחפש באתר של ה-FCC או מה שזה לא יהיה), ולכן המעבר לטלויזיות כאלה הוא בעל תמריץ כפול. לא רק סרטי דיוידי באיכות טובה יותר (כשהפורמטים החדשים יצאו), אלא גם שידורי טלויזיה עם תמונה באיכות חסרת תקדים (בארה"ב לפחות) וקול רב ערוצי.
לכן ייתכן מאוד שהמעבר לא ייקח כל כך הרבה זמן כמו שאתה צופה כרגע.
המעבר אמור להיות עד 2006
אם כי ייתכן שתהיה דחיה קלה.
ב-2006 כל השידורים בארה"ב יהיו שידורי היי דפינישן והתדרים הנוכחיים יחזרו ל-FCC (שמתכוון להעשיר את קופתו בכמה מיליארדי דולרים עת ימכור את אותם התדרים לגופים חדשים)
כבר היום חלק משידורי הרשתות הגדולות משדרות מבחר מסדרות הדגל שלהן, סרטים, הופעות ושידורי ספורט בשידורי HD עם סאונד בפורמט דולבי דיגיטל 5.1
ישנן כמה רשתות HDTV המתמחות בשידורי ספורט ותכנים אחרים הממריצים גברים לרכוש טלוויזית HDTV (רמז: מתרחשות שם פעילויות גופניות עם מינימום בגדים)
מישהו שם לב?
מישהו שם לב לסקר דירוג הזה מה שזה לא יהיה, של וואלה ו-יס?
יש שם סרטים מ2001 לעזאזל, מה נסגר איתם?
ראיתי שם את אדפטיישן, קוראים לי סאם, דבר אליה..
אלוהים ישמור.
מישהו שם לב?
כן שמתי לב לזה באמת…
כנראה הם עושים דירוג לא של סרטים בקולנוע לשנת 2004,
אלא לסרטים ששודרו ביס ב-2004..
לכו תבינו
הלכתי, הבנתי
הסרטים שייבחרו בסקר ישודרו בסוף השנה ב-Yes. הם מן הסתם לא יכולים לשדר סרטים שהוקרנו בקולנוע השנה, לכן הם בוחרים את הסרטים הטובים שהוקרנו אצלם, ולא בקולנוע, השנה.
(אבל 'אדפטיישן' קומדיה, ו'שיקגו' דרמה? הא?)
בדיוק כמו שהם עשו בשנה שעברה-
סקר הסרטים הכי טובים שהוקרנו אצלהם בשנה האחרונה.
שזה, בעיני לפחות
דרך מאד נוצצת לומר "במקום סוף שבוע של הקרנות בכורה, כמו בכל סוף שבוע, תקבלו סוף שבוע של שידורים חוזרים! ווהו!"
לפי מה שידוע לי
HDD יותר זול מה Blue Ray.
שיפור טכנולוגי חדש הקשור ל BR
לאחרונה המציאו ציפוי פלסטי לדיסקים שימנע מהם להיסרט ואני מצטט כתבה מ CNET
-האשף הדגול
שיפור טכנולוגי חדש הקשור ל BR
הלינק לכתבה המלאה
http://news.com.com/Try+scratching+this+DVD/2100-1041_3-5455621.html?tag=nefd.lede
-האשף הדגול
פו הדוב
דיסני לא אמורה להפיק סרטי אנימציה קלאסית נוספים, אז איך אפשר להסביר את זה שהם עומדים להפיץ סרט נוסף של פו הדוב (ו-Heffalump)?
http://trailers.apple.com/trailers/disney/poohs_heffalump_movie.html
כי זה זול ומבטיח הכנסה קלה?
אולפנים מטומטמים.
Blu-Ray זה שם הרבה יותר מגניב מHD. איך אתם יכולים לבחור בשני?!
כי כולם יודעים מה זה DVD
ו-HD זו *ה*קידומת אם אתה רוצה לקדם מוצר חדש לבולבוסי הכורסא בארה"ב.
קושיה לי אלייך..
מדוע ולמה?
כי במקום לנסות להסביר מה זה הדבר החדש הזה,
את יכולה פשוט להגיד "זה כמו DVD, רק ה-ר-ב-ה יותר טוב". בצורה כזו, לאנשים יש לפחות את נקודת ההתייחסות הראשונית לגבי מה זה, ואיך זה עובד.
ולמה אי אפשר להגיד אותו דבר על blue ray?
בכלל, זה שם ממש מגניב blue ray.
למי שטיפה יותר מבין ממני – האם אי אפשר לבנות מכשיר שיקרא את שני הדברים (כולל את כל הפורמטים הישנים)?
בוודאי. רק שהוא יעלה בהתאמה.
בשביל מה זה טוב?
בסוף יתפוס סטנדרט אחד. כמו שיהיה לך קשה למצוא היום נגני לייזר דיסק, ומכשירי הוידאו היחידים שיש בשוק הם VHS.
אנחנו נשב בצד, ניתן למכורים ולמתלהבים לבזבז את הכסף שלהם על טכנולוגיות שלא ברור אם ישרדו אם לאו, ושלוש-ארבע שנים אחר-כך נדע מה לקנות.
נכון!
בדיוק כמו שקרה עם צורבי DVD בסוף.
ביבזתי כסף על אחד מוקדם מדי.
חכה. בסוף יהיה תקן.
תראה, אני ממש לא הייתי
מעורה בשוק בזמן שה-DVD לקח את הבכורה על-פני הלייזר-דיסק, ובטח שלא בזמן שה-VHS נפנף לשלום לבטא. אבל אני מאמין שהיום, המשחק הוא קצת שונה.
היום, כשיש לך תאגידי ענק, ששולטים הן בחברות טכנולוגיה והן בחברות תקשורת ובידור, יהיה מאוד קשה למי מהם לוותר על הבכורה, ולתת לאולפן שבבעלותו להוציא לאור סרטים על מדיה של תאגיד מתחרה.
אני לא יודע מהם הגורמים בשוק שמביאים לכדי התמקדות בפורמט אחד, אבל כל עוד יש לך תחרות בין מספר פורמטים, בעלות דומה ובאיכות זהה (בניגוד ל-DVD ו-VHS, בזמנם), אני לא רואה סיבה להתקבעות בעתיד הקרוב, למעט חקיקה.
אגב, תמיד בדיונים שכאלה, הדוגמאות היחידות שאנשים מעלים הן DVD ו-VHS. מישהו מכיר דוגמאות קצת פחות נדושות, שיתמכו במי מהצדדים?
עברית לוגית וויזואלית?
ארכיטקטורות מחשב שונות? מה למשל נתח השוק היום של מערכות שולחניות שאינן PC? וזה בלי להכנס למערכות הפעלה נהדרות שגוועו עקב חוסר תמיכה. BEOS, למשל. לא תמיד הטכנולוגיה הטובה ביותר תנצח. במקרה של BEOS, למשל, היתה אחלה טכנולוגיה. היא פשוט לא היתה פרקטית.
עברית לוגית וויזואלית.
נו, והעברית הלוגית לא עדיפה על הויזואלית? תעתיק לוורד מסמך בעברית ויזואלית, ונראה עד כמה הוא ייראה טוב שם.
כשאתה מדבר על מחשבים, אתה מיד נכנס כאן לנושא מיקרוסופט (עד כמה שלא אוהבים להתווכח עליה כאן), IBM ואינטל, שבזכות ברוטליות הצליחו להפוך את המחשב שלהן לסדנדרט. ועדיין, Apple נמצאת שם, מזכירה לכולם שאפשר לעשות את זה טוב ויפה יותר.
היום אנשים קונים PC בעיקר כי זה משתלם להם. גם כלכלית וגם מבחינת תאימות. אבל בליבם של הרבה חברי מקנן הרצון להחזיק בנוסף באיזה Imac נאה למראה או G4 אימתני, כי, אם נוציא מהמשוואה גורמים חיצוניים, מדובר כאן במוצר עדיף.
ואם רגע נשווה את הנושאים הנ"ל לנושא הדיון המקורי –
היום, לא תמצא אדם שפוי שיעדיף LD על DVD, ואפשר בהחלט להגיד שזה הסטנדרט. VHS בכלל לא נכנסת כאן לויכוח, כי היא עדיפה על בטא בכל תחום.
עד כמה שנרצה, או שלא, להאמין בכך ש-PC ו-Wintel הם הסטנדרט היחיד למחשבים, יש לנו מספיק אפסאלונים וסטיב ג'ובסים למיניהם שיזכירו לנו שיש תחליף, שווה ערך ואף יותר מכך.
עברית לוגית וויזואלית.
אם זה היה מוצר עדיף, היו קונים אותו. כמו שאמרתי, עליונות טכנולוגית לא מביאה מוצר עדיף. אז יפה שחברים שלך -אומרים- שהם רוצים G4. מה הם קונים, בסופו של יום? מה יושב להם על השולחן?
ואגב, הדיעה המקובלת היא שבטאמקס עדיפה טכנולוגית על פני VHS. כמה מאמרים שקראתי ברגעים אלו טוענים שזאת אגדה אורבנית. שהיתרונות והחסרונות של שני הפורמטים מקזזים זה את זה. למה VHS ניצח? כי ככה השוק רצה.
המאמר הזה מסביר יפה את הענין –
http://www.guardian.co.uk/online/comment/story/0%2C12449%2C881780%2C00.html
(הוא גם מעלה עוד דוגמה, קלטות המוזיקה הרגילות, לעומת פורמט ה-DAT העדיף בהרבה, שגווע די מהר.)
אני מצטער, אנחנו מתווכחים?
אני חושב, לא, אני די בטוח, שגם אני אמרתי שאנשים מעדיפים PC כי זה המוצר המשתלם – לא רק כלכלית, אלא גם מבחינת תאימות.
השוק בוחר בסופו של דבר את המוצר העדיף, אין ספק בכך. אבל מה שאני טוען הוא שכרגע אין לך מוצר עדיף, לא במלחמת ה-BLU-Ray Vs. HD ולא במלחמת פורמטי צורבי ה-DVD.
ובמאמר מוסגר, אני יכול לתת כמה דוגמאות לפורמטים נחותים, שעדיין מלווים אותנו עד לימינו אלה:
ה-Ft ונגזרותיה עדיין משמשות למדידה, למרות שהשיטה המטרית עדיפה עליה בכל מובן.
אנגלית היא כרגע השפה הבינלאומית, למרות שספרדית, איטלקית ואפילו אספרנטו הרבה יותר קלות ללמידה, לדיבור ולכתיבה. במקרה הזה, ארצות דוברות אנגלית מתנהגות ממש כמו Wintel – הן דואגות לכך שה"מוצר" שלהן יהיה עדיף על-פני האחרים, כך שאם ה-Core שלו נחות, הן ידאגו לכך שהמעטפת שלו תהיה נוצצת יותר משל השאר.
כרגע אין מוצר עדיף.
כרגע, אין מוצר, למיטב הבנתי. לא אני ולא אתה יכולים עכשיו להכנס לחנות.
מה שצריך יהיה לראות זה כל מיני משתנים לא בהכרח צפויים מראש, כמו עלות המדיה, עלות הנגן, מספר הכותרים הצפויים בכל מדיה, הגבלות DRM דביליות שאולי ינסו לממש באחת הטכנולוגיות, ושיבריחו קהל, דרייברים למחשב, אפשרות הקלטה אולי על מדיות כאלו, יחסי ציבור, תביעות פטנטים, ואפילו סתם אסטרולוגיה פשוטה, שזאת נראית לי השיטה הטובה ביותר לחזות מראש איזו טכנולוגיה תנצח.
מישהו אכל לי את השורה הראשונה!
"…להכנס לחנות, ולקנות מכשיר כזה או אחר."
אני דורש שהאחראי למחדל השורה הנאכלת יבוא על עונשו!
אויה.
הקרפחיות הגיעו גם אלינו.
מכיוון שהתגובה הזאת
נכתבה בשעה 3:02, זה בהחלט מדויק לומר ש"לא אני ולא אתה יכולים עכשיו להכנס לחנות". לא בלי ציוד מיוחד והרבה בלאגנים, כלומר.
רוב הנתונים קיימים
וזמינים לציבור הרחב, אם הוא רק יהיה משועמם מספיק.
ה-Specs של שני הפורמטים כבר כמעט סגורים וידוע באיזה מקודדים כל אחד בחר (רמז: כמעט כולם זהים).
אבל ל-BluRay יש יתרונות בולטים: נפח איכסון (בדיסק דו שכבתי – 50 GB מול 30 למתחרה) ובאפשרויות הרחבה מבחינת מספר שכבות, BluRay יכול להחזיק 8 שכבות של 25GB כל אחת. כמו כן, יכולות הצריבה העתידיות על הפורמטים נראות הרבה יותר מעודדות על BluRay
HD-DVD ממוצב כפורמט הזול; יותר זול להדפיס דיסקים כאלה, וגם ניתן להמיר מפעלי הדפסה קיימים של DVD ל-HD, בניגוד ל-BluRay, שבשבילו צריך להקים קוי ייצור חדשים.
לכן, ניתן לראות למה הוא יותר קורץ להרבה אולפנים.
אבל כרגע אני לא מאמין שאחד הפורמטים פשוט 'ימות' עוד שנה שנתיים, סוני השקיעו פשוט יותר מדי כסף בפורמט הזה, גם קניית היתה ממניעים של הפצת ספריית הסרטים שלהם ב-DVD כיום וב-BluRay בעתיד ולא סביר שסוני יתקפלו אם המכירות לא יהיו מעודדות, הם פשוט יהפכו לאגרסיביים יותר.
האולפנים שהודיעו לאחרונה על תמיכתם ב-HD-DVD, סביר כי עשו זאת על מנת למנוע מהפורמט למות בטרם עת ולתת את השליטה לסוני, שכן טושיבה רמזו שלולא יקבלו תמיכה, יורידו את הצעת הפורמט, יקפלו את פורום ה-DVD וילכו לישון. זה היה רק צעד אסטרטגי על מנת לגרום לשני הצדדים להציע את הטוב ביותר שלהם בכמה שפחות כסף. אבל זו רק השערה.
כל הנתונים שתביא, מדוייקים ככל שיהיו,
לא ישכנעו אותי לבחור עכשיו. עד שלא נראה מה יום ילד לו, אין לנו סיבה להחליט.
רוצה תיאוריית קונספירציה? המפיצים, שראו ששיטת ה-regions נחלה הצלחה מוגבלת משהו, פשוט ישווקו סרטים בכל מדינה בטכנולוגיה שונה. יש גם קשר בין הבונים החופשיים ומפלגת העבודה, אבל אני עדיין צריך למצוא דרך רלבנטית לשלב את זה ברציונל.
עברית לוגית וויזואלית.
ואגב, בלי להכנס לויכוח הנושן על השאלה אם לינוקס כן מתאימה או לא מתאימה כמערכת שולחנית ביתית, קראתי לא מזמן תיזה שהמנוע המריץ את תעשיית המחשבים הביתיים קדימה הוא משחקי המחשב. ולפי אותו מאמר, כל עוד לא יהיה מבחר משחקי מחשב (שאינם טטריס) הזמינים ללינוקס, לחנונים ולילדים לא תהיה סיבה ממשית להגר, ולפיכך גם הדור הבא לא ישתמש בלינוקס.
ולא, משחק מחשב רציני שיוצא פעם בשנה ללינוקס זה לא מספיק.
תגידו
הבלו ריי וה-HD-DVD, זה בא על קלטות?
יש אנשים שקשה להם להשתחרר מהעבר.
מתוך ביקורת של אורי קליין:
(למעוניינים: קלטות הדי-וי-די של "טופז" כוללות לרוב גם את הסיומות האלטרנטיוויות של הסרט).
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=511835&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0
ענק
מעניין:
הוא ממליץ על "הענק", ואלא אם הקישור הוא לכתבה ישנה – הסרט משודר כאחד מסרטי הקומיקס לכבוד החנוכה של הכבלים, אז למה ההמלצה היא רק ל"יס"?
אאל''ט,
'הענק' משודר/שודר השבוע גם בכבלים וגם בלוויין.
אז למה האפליה?
למה לא להודיע גם לאנשי הכבלים שהם יכולים להינות מיצירת המופת?
4:3
הקרב מתחמם. אם עד עכשיו מי שתמכו בסוני היו רק סוני עצמם (כלומר קולומביה ו-MGM, שבבעלותם), עכשיו הצטרפה לקואליציה שלהם שותפה חדשה ורבת עוצמה: דיסני.
http://www.afterdawn.com/news/archive/5864.cfm
עוד כתבה בנושא
שמסבירה את ההבדלים בין הפורמטים בשפה שאפשר להבין:
http://slate.msn.com/id/2110495/
למדתי הרבה דברים
אבל גם אחרי קריאה של המאמרים בלינקים + התגובות,
דבר אחד המוח שלי מתעקש לפספס:
הפורמט החדש הזה יחליף את נגני הDVD, שיזרקו לפח?
ושאלה אחרת: אין לי דוד וגם לא טרחתי על אוסף של דוידים. אם אני אקנה אחד עכשיו אז יכול להיות שתוך שנה-שנתיים אצטרך לזרוק אותו כי יפסיקו לייצר סרטים על DVD (אם כי סביר שאני לא אקנה מכשיר או סרטים על דויד, בשל מצבי הכלכלי)?
הפורמט הזה יחליף את נגני ה-DVD,
שייזרקו לפח – בסופו של דבר. לקח די הרבה שנים עד שה-DVD החליף את הוידאו בתור הפורמט המוביל, וייקח עוד יותר זמן, לדעתי, עד שה-DVD יפסיק להיות רלוונטי.
בכל מקרה, מכשירי DVD היום הם זולים באופן פשוט מגוחך. אפשר להשיג אחד ב-150 שקל או לקבל אותו בחינם אם קונים טלפון סלולרי. במחירים כאלה, באמת מציק לך שאולי בעוד שנתיים-שלוש כבר לא תצטרך אותו?
ממש לא, כי בעצם גם עכשיו אני לא צריך DVD
במאמר מוסגר, אני חושב שמציק לי שיש תעשייה שמגלגלת את הכסף הזה, ומשכנעת אנשים לקנות DVD מחירים נמוך. אחר כך, לא עובר הרבה זמן לרגע שבו עוברים לטכנולוגיה אחרת, יותר יקרה. באשר לנושא – אישית, אני לא טורח להתאים את עצמי לשינויים הללו ברגע האמת. אני עם בוידאו (ומודע להתפשרות בנושא איכות הסרטים שאני צופה בהם, בעיקר מוקלטים ועותקים ישנים), שאליו "התחברתי" בערך כשהDVD התחיל לתפוס את המרכז בספריות הוידאו. חוץ מזה, יש DVD אצל אח שלי, חברים או ההורים.
חוץ מזה, יש אלטרנטיבה – יש אומרים בעייתית, ויש אומרים מבורכת – אבל המחשב, האינטרנט ותוכנות השיתוף (לפי מה שקראתי כאן, זו אחת הסיבות שעוררו את החיפוש אחר פורמט חדש) הפכו למערך בידור שמתאים לרצוני, ואליו התאקלמתי במהירות שיא.
נו, אז מה הבעיה?
אתה לא צריך להיות מודאג מחילופי הפורמטים (מקסימום, מזה שהוידאו ייעלם לחלוטין מתישהו בעתיד הלא מאוד רחוק).
נו, אז מה הבעיה?
אישית, הבעיה היא עם הרעיון של "OUT with the old, IN with the new" (אם ככה אומרים את זה). יש משהו עצוב בעובדה שככל שהטכנולוגיה מתקדמת, המשמעות היא שאין מקום לטכנולוגיות הקודמות. כמובן שלא מעט מן הטכנולוגיות הללו "מוצאות" אנשים שימשיכו להשתמש בהם (הויניל שהעלת מקודם מתקשר בדיוק לנושא).
אז אני לא מודאג אבל אפשר לומר שאני קצת עצוב, וזה נובע מחלקיק באישיות שלי שנמשך לנוסטלגיה (כמובן מתוך ידיעה שלא כל מה שישן יותר, טוב יותר).
אני לא מבין אותך. באמת לא.
מפריע לך שהחבר'ה רוצים להרוויח? הם מודאגים מחילופי הקבצים באינטרנט, ובצדק. גם אם ההשפעה היום (כך לפחות אני מאמין, חרף טענותיהם) היא זניחה, הרי מן הסתם המצב בעתיד ילך ויחמיר. אז הם מנסים לחשוב קדימה, ולמצוא יתרון על פני שיתוף הקבצים. הם מנסים לתת לך מוצר יותר טוב, כדי שתסכים לשלם עליו על פני מה שאתה יכול לקבל בחינם. ו-זה- מה שמפריע לך? שהם מנסים להשתפר ולהציע לך יותר כדי להלחם במה שמכאיב להם?
אני באמת לא מבין אותך.
אז אני אנסה להסביר
אני צרכן כבד של בידור, ולכן ככל שהאיכות של המוצר עולה ומשתפרת אז אני אמור להיות יותר מרוצה. אבל כשמשחקי השוק הללו הם העיקר והאמנות הופכת להיות שולית זה משהו שלא מתיישב אצלי אידיאולוגית. עדיין, אני מודע למצב ומשתתף במשחק הכלכלי (שמתבטא בעיקר בהליכה לקולנוע, וזה הדבר היחיד שאני לא מוכן להתפשר עליו).
בנוגע לניסיון של "החבר'ה" למצוא יתרון על פני שיתוף הקבצים – נדמה לי שזה לא הפתרון. אם יש לי גישה לאמנות ואני יכול לגשת לסרט או סדרה בדיוק ברגע שאני מעוניין בה, ואולי אפילו ללא צורך לרכוש עותק שלו (כקובץ) – זה בעיני היתרון הגדול. אם הם היו פועלים בתחום הזה, אז הם היו מוצאים את הפתרון לחששות שלהם. הצרה שלהם היא שהרוב (אני משער) לא רוצים שבעלי הון ישתלטו על האופן שבו מידע מועבר באינטרנט.
פועלים באיזה תחום, בדיוק?
מאפשרים לך לראות כל דבר שתרצה, בדיוק מתי שתרצה, בלי שתצטרך לשלם על זה?
הממם. משום מה נראה לי שזה לא יקרה. לא רק שהם רוצים להרוויח כסף, זכותם להרוויח אותו. המוצר הוא שלהם, אחרי הכל. אז תוכל לפרט למה אתה חושב ש"מגיע" לך לצרוך אותו בלי לשלם, חרף האינטרסים של בעלי האינטרסים.
מרבית האנשים שמורידים דברים בצורה פיראטית מצדיקים זאת לעצמם ולסביבה בדרך זאת או אחרת בדרכים שונות. החל מ"אף אחד לא נפגע", וכלה ב"אם רק הם לא היו דורשים מחירים מופקעים כל כך…". אבל כמעט כולם יודעים במקום זה או אחר (ואני נכלל בכך) שזה לא בסדר, וחיים עם זה. העולם הרי לא מושלם. אבל "מגיע לי"? זה בהחלט טיעון מוזר. לא מאוד רחוק מהילד בסופרמרקט שבוכה בכי מר כי אבא לא קונה לו ארטיק.
לא טענתי לרגע ש''מגיע לי''
ושלא לא צריך לשלם כי הטכנולוגיה מאפשרת זאת. הטכנולוגיה היא כאן, מה שנעשה איתה זה סיפור אחר: אם האוחזים בבעלות מוצרי הבידור יוכלו לספק לי את הזמינות לסרט או סדרה שאני מעוניין בה ושהטכנולוגיה יכולה לאפשר כיום, מן הסתם הם גם ירצו עליו כסף. הויכוח שמעבר לזה – האם לאפשר את זה הוא קצת מעבר לי. בתאוריה, אם האינטרנט היה נולד מתוך אידיאולוגיה קפיטליסטית, ובעלי ההון היו משתלטים עליו אז היום הייתי משלם על אותו סרט או סדרה. בעתיד, זה בהחלט אפשרי.
סתם מתערבת לרגע
לאחרונה יצא לי להתקל בסקר שטוען שבבריטניה, למשל, מספר ההורדות הלא חוקיות יורד דרסטים עם השנים, בעוד ההורדות החוקיות (איי-טונס וחבריו) הולך ועולה. אולי זה עניין של זמינות לציבור.
באותה מידה אני חושבת ששיטות ה-On Demand השונות שחברות הכבלים מציעות בארה"ב בטלוויזיה גם הן מחזקות את הצפיה בסרטים בתשלום בתנאים נוחים. לדעתי זה רק עניין של זמן עד שהאולפנים יאמצו את הרעיון וינחילו אותו באינטרנט.
באמת?
זה ייתכן מאוד – תכלס, המון אנשים לא מוכנים להוריד באופן לא חוקי, אבל האם הסקר הזה אינו היחיד שמצביע על מגמה כזאת?
בכל הנוגע לקולנוע ולטלוויזיה, זה עוד ייקח זמן מה. אני מנחש שהחברות הגדולות בודקות את השוק עם סקרים משלהן. משום שלא נראית תזוזה, כנראה שלדעתן השוק לא מוכן לוותר מרצונו על תוכנות השיתוף (ובנתיים הם מעדיפים להפגין שרירים באולמות בתי המשפט).
ומתי בדיוק האומנות הפכה לשולית?
אני מניח שהתשובה תלויה בגיל של הנשאל. שמעתי כבר טענות שזב קרה בשנות השבעים, השמונים, או התשעים. אם זה בכלל נכון, זה בהחלט לא ענין חדש.
בכלל-בכלל לא חדש!
נדמה לי שלפי מרקס, זה התחיל עם המהפכה התעשייתית והמעבר לפסי ייצור המוניים.
אני בטוח שכשהמציאו את האש,
היו אנשים שטענו ששירה בציבור בחושך מרגשת יותר.
המציאו את האש?!
למה אני לא מתפלא שכבר שכחת?
אני בטוח שכשהמציאו את השירה בציבור
היו אנשים שקיללו את היום, והציתו אש בממציאים (לא שזה עזר להם).
ברור שזה לא עזר- יותר נעים לשיר ביחד מסביב למדורה
ונקודת מבט קצת שונה על הסוגיה...
http://www.haaretz.co.il/captain/pages/ShArtCaptain.jhtml?contrassID=11&subContrassID=0&itemNo=525349