אחרי עשר שנים בין "אולי" ל"כנראה", הסרט על פי המשחק 'Doom' זז סוף סוף קדימה. האיש שקורא לעצמו 'ד'ה רוק' ישתתף, אבל לא בתפקיד הגיבור; הלוחם-במפלצות יהיה דווקא קרל אורבן, הרוצח מ'זהות במלכודת'. צפו לו באוגוסט הבא. |
19.09.2004
|
יומית
אחרי עשר שנים בין "אולי" ל"כנראה", הסרט על פי המשחק 'Doom' זז סוף סוף קדימה. האיש שקורא לעצמו 'ד'ה רוק' ישתתף, אבל לא בתפקיד הגיבור; הלוחם-במפלצות יהיה דווקא קרל אורבן, הרוצח מ'זהות במלכודת'. צפו לו באוגוסט הבא.
אחרי עשר שנים בין "אולי" ל"כנראה", הסרט על פי המשחק 'Doom' זז סוף סוף קדימה. האיש שקורא לעצמו 'ד'ה רוק' ישתתף, אבל לא בתפקיד הגיבור; הלוחם-במפלצות יהיה דווקא קרל אורבן, הרוצח מ'זהות במלכודת'. צפו לו באוגוסט הבא.
האם יש איזשהו סיכוי שזה יהיה שווה משהו?
אולי אפשר לעשות מזה פרודיה על ''Paradise lost''
דווקא יש סיכוי, לדעתי.
אני לא מצפה ליצירת מופת, אבל גם אין סיבה לחשוש מאסון טבע.
דוויין ג'ונסון וקרל אורבן הם שניהם שחקני אקשן טובים, והסרט האחרון של הבמאי, אנדריי ברטקוביאק, הוא 'Cradle 2 The Grave' (בעברית, '2 צעדים למוות') שהוא סרט אקשן די חביב. אם אני זוכר נכון, כנראה שהבמאי יודע מה הוא עשה. אני מוכן לסלוח לו על 'בשם החוק' עקב הנסיבות הקשות שבהן נעשה (תקציב קטן וסטיבן סיגל). אולי יהיה בסדר.
קרל אורבן הוא ''הרוצח מ'זהות במלכודת'''?
ואלייז'ה ווד – פאאאטריק מ"שמש נצחית"?
ואני מניח שדייוויד וונהם מוכר כקרל מ"ואן הלסינג", נכון?
ויגו מורטנסן הוא "ההוא מ'הידאלגו"', ואנדי סרקיס הוא "הבוס של ג'ניפר גארנר"?
כן, זה יכול לעבוד.
זה עובד נהדר.
או שאם עשית תפקיד של 5 דקות ב'שר הטבעות', כל שאר התפקידים שעשית או שתעשה אי פעם נמחקים?
זה עובד נהדר, כשהתפקיד שלך הוא באמת בן 5 דקות
תראה, אני לא מצפה שליב טיילר תהיה ידועה רק כארוון, או שאיאן הולם ייזכר כבילבו.
לאיאן מק'לן וכריסטופר לי יש מספיק עבר קולנועי גם בלי תפקידם כקוסמים, ואורלנדו בלום השכיל להפוך את לגולאס לטייפ קאסט הקבוע שלו, שהפך אותו לאליל צעירות "עין הדג". אפילו קייט בלאנשט מספיק מו?כרת גם ללא שרה. ואני בכלל לא מזכיר את בראד דוריף, או הוגו וויבינג (אה, הזכרתי, איזה קטע)
אם, לדוגמא, ברוס הופקינס (גמלינג) או מרטון קסוקס (Csokas. לא יודע איך אומרים את זה), ששיחק את קלבורן, היו מקבלים תפקיד מעט יותר מרכזי בסרט עם פרופיל מספיק גבוה, ממש לא הייתי מתעקש להזכיר את התפקידים הדי-זניחים שלהם (טוב, נו, גם עכשיו אני לא מתעקש בעצם).
אבל להציג את קארל אורבן, ששיחק בשני סרטים בטרילוגיה בתפקיד די מרכזי, כ"הרוצח בהמשכון ההוא", זו די פגיעה במעמדו, נראה לי.
את "זהות במלכודת" לא ראיתי, ואם מישהו היה אומר לי "נו, זה השחקן ששיחק את הרוצח…", רוב הסיכויים שלא היה לי מושג במי מדובר. וזה, נראה לי, שיקול.
זה עובד נהדר כשמישהו באמת יודע מי אתה.
השקעתי וימד"בתי את קארל אורבן, וגם אחרי שראיתי את הקרדיט שלו ב'שר הטבעות', אין לי מושג מי הוא היה שם (מצד שני, שמתי לב שהוא היה ב'רידיק: המסע מתחיל', ואפילו בתפקיד זכיר). כלומר, מהשם שלו אני מניחה שיש לו קשר לאאווייןן, אבל אני ממש לא זוכרת מה הוא עשה בסרט, או שהוא בכלל היה שם.
יודע מה? בוא נפנה את השאלה לקהל.
מה עשה קרל אורבן ב'שר הטבעות'? בלי להציץ בימד"ב, בבקשה.
יודע מה? בוא נפנה את השאלה לקהל.
תשובה, לפני ההצצה: מי זה קארל אורבן? (טוב, לא ראיתי את "זהות במלכודת")
תשובה, אחרי ההצצה: טוב, הוא עשה דברים בשר"ה, אבל למה שנזכור מה השם שלו? זה לא כמו כמו אנדי סרקיס, הידוע מ"למה לא נותנים לאנדי סרקיס אוסקר?!"
הייתי צריך להציץ בימד''ב.
יודע מה? בוא נפנה את השאלה לקהל.
אני לא אגיד את התשובה כאן, אבל כשראיתי אותו ברידיק התרשמתי למדי, ובדקתי מי זה. הוא פשוט נראה, פיזית, אחר לגמרי מאשר בשר"ה. אבל ברגע שראיתי את השם שלו בשר"ה ישר ידעתי מי זה, ואני גם זוכר את הדמות היטב.
אגב, הבחירה שלכם ב"זהות במלכודת" כסרט נראית לי מוצדקת משני סיבות מרכזיות:
1) בשר"ה היו המון, המון דמויות. למה שנזכור דווקא אותו? ב"זהות" הוא דמות שאי-אפשר לשכוח.
2) ב"זהות" הוא נראה, פחות או יותר, כמו עצמו.
לפי השם זיהיתי בלי בעיה
אבל במשך כל "זהות" ישבתי וחשבתי "מי זה הרוסי הזה, ומאיפה הוא מוכר לי"?
כנראה יש לי בעיה בקישור בין שני חצאי המח.
זה לא פייר
אין לי בעיה לזכור מי הוא היה בשרה אבל שרה בשבילי היה עניין גדול. מה זה בכלל כזה חשוב שצריך כבר לפתוח וועדת חקירה לשמירת זכויותיו של אורבן? מי שלא זוכר אותו שילך לימד"ב ויימד"ב אותו שם.
יודע מה? בוא נפנה את השאלה לקהל.
אומנם לא זיהיתי אותו גם אחרי שקראתי מי הוא היה בשרה"ט/רידיק/זהות במלכודת, אבל אני דווקא הכרתי אותו בתור יוליוס קיסר של "זינה" ו"הרקולס", אחת מדמויות הרשעים הפחות-מוערכות של אותה תקופה (בסדרות שבחלק מהזמן היו מוערכות יתר על המידה)
אני עומד מתוקן.
חשבתי של"שר הטבעות" הייתה יותר השפעה על גולשי האתר, לפחות כזו שאם תגיד להם "אאומר" הם יידעו במי מדובר.
אוקיי, טעיתי. קורה.
יודע מה? בוא נפנה את השאלה לקהל.
הוא שיחק את מנהיג הרוהירים איאומר
בלי לבדוק בימד"ב
בהן צדק
דווקא ל HL, נראה שיש פוטנציאל
יש שם כמעט הכל, גיבור שמציל את העולם. פקידות מושחתת, ופוטנציאל לעשרות גיבורי משנה שיצעדו על מותם הטרגי….
נראה לי שהתסריט כבר כמעט מוכן, למה לא בעצם?
אלו חדשות טובות
פעם הייתי מכורה למשחק הזה!
מעניין אותי רק לראות איך הם יעשו את המפלצות (במיוחד את הוורודה הגדולה הלא-החלטית (היא תמיד מסתובבת וחוזרת על עקבותיה), שכשהתייחסו אליה אצלינו בבית זה היה "תהרגי את המסטיק!!!)".
אני עדיין לא יודעת מי זה קרל הזה. אבל אני יכולה לנחש… אני אלך לבדוק בימד"ב.
אגב – איך עושים שהכתב בלתי נראה? (אני אף פעם לא זוכרת)
טוב, הוא מי שחשבתי שהוא.... חמווד!
השאלה המכרעת כאן
היא האם העלילה תתבסס רק על דום 1, או שגם ישלבו את הטוויסט המפתיע של דום 2 ( בדום 1 אתה נלחם עם שדים על הירחים של מאדים ובגיהנום; בדום 2 אתה נלחם איתם גם בכדור הארץ).
ככל הזכור לי,
העלילה אמורה לשלב בין 'דום 1' ל-'דום 3', אבל להתרכז בעיקר ב-'דום 3' (שלפחות בתיאוריה, אמור היה להיות בעל עלילה הדוקה ועמוקה יותר. נראה שעל פי id, קריאת האימיילים מספקת את העלילה העמוקה).
דווקא על פי הלינק
(http://www.comingsoon.net/films.php?id=5873) מדובר על העלילה של דום 3. לא שהיא שונה במיוחד, אבל מילא.
לדום 2 הי'ה טוויסט מפתיע בסופו?!
עכשיו כבר שמעתי הכל.
(:
_______________
גיני- מעולם לא צלחה את כל השלבים בדרך אל הסוף. הרי יש קודים…
לדום 2 היתה עלילה?!
הטוויסט הזה כבר הופיע בסרט משנות סוף התשעים
אבל להזכיר את שמו יהיה ספוילר, בכל מקרה הנה הוא בשטיפת מח.
כוכב הקופים, טים ברטון
ולפני שמישהו יספיק לקטול.
צודקים, סרט מתחילת שנות האלפיים, לא סוף שנות התשעים.
נקטול בכל זאת
לא אלפיים ולא נעליים, כבר בסוף שנות השישים.
נכון, טעיתי, צודקים
Doom? HL? תעשו על סטארקרפט
Doom יהיה סרט פעולה חביב, בסדר. HL יהיה סרט פעולה חביב שמשחק אותה סרט חכם, לא יהיה שווה משהו. לStarcraft יש עלילה טובה יותר מהרבה סרטים שראיתי, והיקום שלו הוא בעל פוטנציאל עצום, לחייזרים שם יש אשכרה פילוסופיות חיים… יכול להיות מעניין לדעתי, אלא אם-כן יחליטו לשחזר את גברים בחלל.
אתה מזלזל בכוחה של הוליווד
ליצור סיפור טוב היכן שלא היה קודם כלום וליצור כלום מפואר מסיפור מעולה במקור.
וההודעה הזאת היא המשך לניסיון שלך
להגדיר מציאות מד"בית בפורום אורט?
שמע, תראה...
אני לא מדבר על סרט שקרוי Half-Life ועוסק בהגיגיו הפילוסופיים של המדען/פילוסוף/רוצח בזמנו החופשי גורדון פרימן ועל דעותיו האנרכיסטיות הקיצוניות…
אני מדבר על סרטים שישארו נאמנים למקור במידה סבירה, במקרה כזה הן Half-Life והן Doom לעולם לא יהיו יותר מזבלונים. אולם, StarCraft יכול להוות גם סרט פעולה רדוד וגם סרט מד"ב עמוק, כי מצד אחד אתה יכול להסתכל על היקום כבן-כלאיים של AVP ולוחמי החלל וליצור עוד סרט פעולה אידיוטי, או לקרוא קצת יותר ולהבין שבליזארד יצרו את אחד מהעולמות הכי מעניינים שהיו במשחקי-מחשב, אם לא המעניין ביותר. מבין המשחקים שאני שיחקתי בהם לפחות.
Doom? HL? תעשו על סטארקרפט
סטארקראפט? יגידו שזו גניבה מ"הנוסע השמיני", וזה אכן די ככה. שים לב שפילוסופיית החיים של הזרג היא של תודעת כוורת, ואילו אצל הפרוטוס זה סתם פשיזם מטורף ("My life for Aiur!"), אז אני לא בטוח שאלו כאלו פילוסופיות מעניינות… מה שכן, אני מסכים שזה עדיף על דום.
אני אישית הייתי רוצה לראות הסרטה (נאמנה למקור) של Day Of The Tentacle. או לפחות (אם אתה רוצה פילוסופיה), סדרת אולטימה.
אבל מאחר שדברים כמו דום הם אלו שזוכים לסרטים, כנראה הדבר הבא יהיה ספייס אינווידרס.
Doom? HL? תעשו על סטארקרפט
האמת היא שיש קצת יותר תוכן לעולם הזה. hell, אפילו במדריך הקצר שבא עם המשחק יש יותר מידע ממה שרשמת, ואפשר למצוא את המידע שבתוכו באתר הבא:
באגף האנציקלופדיה.
וגם באגף הStarcraft של האתר הרשמי של בליזארד. בכל-אופן, אני לא טוען שמדובר ביצירה פילוסופית עמוקה, כי מדובר "כולה" במשחק-מחשב, אבל בהחלט מדובר בעולם מרשים.
אני כבר רואה איך זה יהיה
לכל אורך הסרט, אני אצעק על המקרין שילחץ IDDQD.
ההודעה הזו צריכה להיות מוגדרת כ
אני כבר רואה איך זה יהיה
מעניין לעניין (בערך) באותו עניין, מעניין אם יהיו סצינות עם משור השרשראות הזכור לטוב.
כיף כמו במשחק, אני מקווה
בלעדי לעין הדג! או משהו!
להלן סקופ: הצוות של "דום" התמקם בפראג. זה לא ממש סקופ, אבל מה תגידו על זה – חלק מאנשי הצוות יוצא להרבה הפסקות סיגריות, בהן הוא קורא מהחלון לעוברים ולשבים בצ'כית מתוך שעמום. לפעמים הוא אפילו מפלרטט עם בנות ההפקה של "אוליבר טוויסט" של רומן פולנסקי, שמצטלם ממש ליד.
וברצינות (לא שלא הייתי רציני עד עכשיו), הבמאי אנדז'י ברטקוויאק הוא, לפני הכל, צלם. בין הקרדיטים שלו אפשר למצוא את "ספיד", "נשק קטלני 4", "תאומים", "בדרך למטה", "הכבוד של פריצי" וגם את "מין מסוכן" בכיכובו של בן קינגסלי, שלמרבה השעשוע מככב ב"אוליבר טוויסט". מי יודע, אולי בהפסקות בין הצילומים של שני הסרטים הם יעשו (עוד) סיקוול.
טוב, זה רשמי
עד עכשיו חשבתי שמצלמים בפראג כל סרט שמתרחש בעיר ארופאית או בתקופה עתיקה כלשהי. עכשיו, אם הם מצלמים שם סרט שמתרחש בפאקינג מאדים, כנראה שהם פשוט מצלמים שם כל סרט, נקודה.
טוב, זה רשמי
הפקות מגיעות לפראג יותר הודות למחירים האטרקטיביים והצוותים המקצועיים, מאשר הודות לאתרי הצילום. אפילו "אוליבר טוויסט", שמתרחש בלונדון של המאה ה-19, לא מנצל ולו רחוב אחד פראגאי – הכל נעשה באולפן ובסטים שנבנו במיוחד.
אם כבר דיברתם על "סטארקראפט" מקודם, ועל עלילה עמוקה,
מ"וורקראפט" יכול לצאת סרט מגניב סטייל שר"ה. (והאורקים יצאו עוד יותר מגניבים כי בוורקראפט הם באמת ירוקים)
אני חושב שהגיע הזמן
להסריט את Civilization.
אני בעד
במיוחד אם אחד מסרטי ההמשך יהיה אלפא סנטאורי.
או C&C.
תיזהר. את אלפא סנטאורי *אפשר* להסריט
כל עוד ירחיקו את עקיבא, אני רגוע.
סדרת משחקים שיכולה ליצור
סרט או סדרת סרטים טובה היא The Legacy of Kain…
לפני כמה שנים, כשהיית צעיר וטיפש שלחתי כמה אימיילים לכמה אולפנים שונים בהוליווד, והצעתי להם לעשות סרט מסדרת המשחקים הזאת…
שניים מהאולפנים אפילו ענו לי…
זה קצת חבל שרק המשחקים הפופלאריים ביותר זוכים להפוך לסרטים, כי בדרך מתפספסים המון רעיונות ממש טובים…
(ומה שיוצא הם סרטים כמו טומב ריידר…)
ואם כבר אנחנו בנושא, אז איך בדיוק זה קרה שבלאדריין הולך להפוך לסרט? הוא היה עד כדי כך פופולארי?
דום על המסך? זה היה עניין של זמן
כל הכבוד על הידיעה! קבלו כוכב. :)
סרטים על משחקי מחשב זה לא קול.
ובטח שלא על דום.
אבל שיהיה, אף אחד לא מכריח אותי לראות את זה.
ככל שאני חושב על זה יותר
הרעיון להפוך את דום לסרט הוא טפשי, זה כמעט חסר עלילה, והסיפור לא-מי-יודע-מה מקורי.
אני עדיין מחכה שיהפכו את mechwarrior לסרט. או זה או את halo-combat evolved שהוא פשוט יפה. שניהם בעלי עיצוב ויזואלי ורעיון מקורי במיוחד. ולמען האמת, יש להם גם עלילה לא-רעה-בכלל.
אני עוד מחכה לאי הקופים
אגב, מה עם וורמס? אף אחד בהוליווד לא קורא סקרים בעין הדג?
אני עוד מחכה שהם יהפכו
את משחק המחשב של קומפי (כולל המקלדת המצויירת) לסרט. אקשן מטורף.
סרט על WORMS !
שבו מה שחשוב זה השחקנים שעושים את הקולות למשפטים המצחיקים של היצורים הקטנים… מממממ זה נשמע כמו משהו של דיסני, טוב, עזבו.
אני תמיד חשבתי
ש'עלילה' היא קריטריון להפיכת משחק או ספר לסרט.
''תמיד''? גם אחרי מורטל קומבאט?
היא לא.
היא אף פעם לא היתה.
מכל הסרטים שנעשו עד היום המבוססים על משחקי וידאו, אני לא בטוח שיש אפילו אחד שעוקב אחרי העלילה (או ה"עלילה") של המשחק. מה שהסרט רוצה מהמשחק זה א. את השם (בשביל השיווק), ב. את הדמויות, וג. את האווירה. ב' וג' אופציונליים.
זאת גם הסיבה שאני לא מסכים עם כל אלה שדורשים סרט על פי 'יומו של הטנטקל', 'אי הקופים' ומשחקים מעולים אחרים בסגנון. נכון, היתה להם עלילה מצוינת. אז מה? כבר ראיתי את העלילה הזאת כששיחקתי במשחק. אני מעדיף לראות עלילה שעוד לא ראיתי.
לפחות מבחינתי
עיקר הסקרנות בהפיכת קווסטים לסרטים עלילתיים, היא לראות איך יתגברו על ההבדלים בין המדיומים. לדוגמה, בקווסטים הגיבור סוחב איתו הרבה חפצים (לרוב במכנסיים, כבר היו על זה בדיחות) ומשתמש בהם כדי לפתור חידות. בנוסף, הוא מדבר עם כל מי שאפשר כדי לקבל רמזים שיעזרו לו להתקדם בדרכו. עיבוד קולנועי לקווסט צריך להתעלם מהשיטה הזו, לדלג על החידות שאינן קשורות ישירות לעלילה ולצמצם את השיחות למשפטי מפתח והערות שיעניקו לדמויות עומק. את הפער שנוצר, צריכים למלא תסריטאי* חכם שידע לתפור קו עלילה שלא יהיה רחוק באופן משמעותי מזה של המשחק, ובמאי בעל חזון שיעזור להכניס את הצופה לעולם של המשחק/סרט.
באותה מידה, אפשר לטעון שאין טעם לעבד ספרים לסרטים כי אפשר פשוט לקרוא אותם ולדעת את כל מהלך העלילה. עובדה שמעט מאוד אנשים מתלוננים על הרעיון. לדעתי, כמו שמדריך הטרמפיסט לגלקסיה לא יעקוב במדויק אחרי הספר, גם עיבוד לקווסט צריך ליטול חופש אמנותי מספיק (לא יותר מדי כמובן, שלא יהיה עוד סופר מריו).
*כבר קראתי פעם תסריט שניסה לעבד את "אי הקופים" לסרט. הבעיה הגדולה הייתה נסיון להסביר את כללי הקווסט דרך הדיאלוגים. במקום שגייבראש פשוט יסתובב עם את ביד, אנשים הסתכלו עליו ואמרו "הוא הכניס את האת הזה למכנסיים?!". זה נחמד בתור בדיחה חד פעמית (ונדמה לי שהיא לקוחה מהמשחק עצמו), אבל לך תיצור סרט שלם עם העקרון הזה. בנוסף, במקום להעניק לסרט חיים משל עצמו, הכותב התעקש לציין חורים שנגרמו כי דילג על קטע מהמשחק. זה לא עיבוד נכון בעיני, צריך להתייחס לסרט כסרט ולא כגרסה של המשחק עם אנשים חיים.
מהבחינה הזאת, Paycheck היה קווסט מושלם.
כמו בכל משחק מחשב מהסוגה האמורה, הגיבור נשא עימו ערימת חפצים, ומדי פעם לחץ על tab כדי לבדוק ב-inventory שלו.
ההשוואה לא הוגנת.
מטולא ככל שיהיה, מה שאתה מציע הוא עדיין רימייק למשחק מחשב, ולא עיבוד. בראשו של מי ששיחק במשחק יושבים כבר תמונות וצלילים מסויימים מאוד, ולו יילך לסרט מהסוג שאתה מתאר, חוויתו תהיה שונה למדי מזו של מי שהלך לעיבוד קולנועי של ספר.
ועדיין
מדובר בעיבוד, לא בהעתקה אחד לאחד. כשאני חושב על עיבוד של קווסט, אני חושב קודם כל על התאמת הסיפור והדמויות למי שלא מכיר את המשחק ולא היה מתוודע אליהם בצורה אחרת. אני לא רואה צורך לעבד אחד לאחד בשביל מי שרק ישב ויבדוק אם לא נתנו למורי את השורה של אוטיס. מבחינתי, העיבוד צריך לשים דגש על הסיפור, כך שעוד אנשים יכירו אותו.
זה יפריע כי מדובר בחלק מהעלילה
מה שצריך לקצץ בעיבוד הוא לא את החלקים שמקשרים בין החידות, אלא את החידות עצמן. אם בסרט, הגיבור יעצור כל שתי דקות להכין איזה שיקוי, או להשתמש במשהו על משהו, הסרט יהיה משעמם ויארך יום שלם. המטרה בעיבוד קווסט היא לקחת את החלקים העסיסיים בעלילה שמדברים גם אל מי שלא מכיר את המשחק. אגב, נראה לי שמחוץ לעולם הגיימרים, רוב הצופים הפוטנציאליים יודעים מעט מאוד על אי הקופים.
אינדיאנה ג'ונס, הנסיכה הקסומה, ובערך כל סרט עם כריש לאחרונה.
אגב, אני עדיין לא יודע מה הסוד של אי הקופים, אבל זו לא הפואנטה.
חצי - וממש במקרה
רון גילברט משנה היום גרסאות, ומספר מאיפה באמת באה ההשראה לאי הקופים. http://www.grumpygamer.com
ולמטה הוא גם יורד על גרסת הבמאי של דוני דארקו.
היא לא.
זאת גם הסיבה שאני לא מסכים עם כל אלה שדורשים סרט על פי ספר זה או אחר. הייתה לו עלילה מצויינת, אז מה? כבר קראתי את העלילה הזו כשקראתי את הספר, אני מעדיף לראות עלילה שעדיין לא קראתי.
האמת, חשבתי בהתחלה לכתוב "אי הקופים", אבל אין בו כל כך הרבה מקום להברקות ויזואליות, ורוב הבדיחות הנהדרות יתבזבזו (כמה זמן הם כבר יקדישו לקרבות הסיוף?) ופחדתי שהתוצאה תיראה כמו "שודדי הקאריביים", אבל ביומו של הטנטקל יש יותר מקום להברקות ויזואליות ולתכסיסי בימוי (והעלילה לא הייתה מחוכמת מדי מלכתחילה, אפשר להכניס שינויים ותוספות). למרות שעדיף שלא יעשו עליו סרט, אני מסכים.
ספינת רפאים, גיהנום, איים טרופיים, קרבות סיף, כישופי וודו
בטוח שאין באי הקופים מקום להברקות ויזואליות?
''...ופחדתי שהתוצאה תיראה כמו ''שודדי הקאריביים''''
קודם כל,
סרט שנעשה מילה במילה על פי ספר בדרך כלל באמת יוצא סרט לא מוצלח (ע"ע הארי פוטר).
ההבדל הגדול הוא שמשחק מחשב הוא הרבה יותר דומה לסרט מאשר ספר. משחקים הם הרי מדיום ויזואלי, ואם אתה מוריד ממשחק את האינטראקטיביות, אתה נשאר עם, פשוט, סרט. לכן לעשות סרט שעוקב אחרי העלילה של משחק יהיה דומה פחות להסרטה של ספר, ויותר לעשיית רימייק של סרט קודם. רימייקים הם לא רעיון רע בעיקרון, אבל – גם כאן – מהיצמדות יתר לסרט המקורי לא תרוויח הרבה (הפעם ע"ע פסיכו).
מה זאת אומרת
אין מקום להברקות ויזואליות, הברקות ויזואליות יכולות להיות גם בדרמה כבדה על חיי הפילגרימים במאה ה16, או בריאליזם נוקב על חבורת עלובי נפש ממנצ'סטר.
מה, ג'ון וו לא ביצע הברקות ויזואליות בסרטי האקשן שלו.
ג'ורג' קלוני, לא ביים הברקות ויזואליות בסרט המתח "וידויים של מוח מסוכן".
רון האוורד, לא הבריק בסצינה או שתיים מתוך "נפלאות התבונה".
מה, הברקה ויזואלית, זה רק אווירה מעושנת, עצים ונוף סטייל פיטר ג'קסון, או אפילו טים ברטון או ה"כפר"? (והאם שאמלאן עצמו, לא הבריק ויזואלית לכל הפחות, גם בסרטים האורבניים שלו?)
מה זאת אומרת
"אין כל כך הרבה מקום". כלומר, גם לבמאי המוכשר ביותר יש פחות חומר לעבוד איתו, ואף יותר מכך, כמו שכבר אמרתי – רוב הנסיונות הויזואליים על אי הקופים יהפכו את הסרט למשהו סטייל "שודדי הקאריביים", ומזה כבר היה לנו מפסיק לאחרונה, לא?
וביומו של הטנטקל יש יותר דרגות חופש להתפרע לגמרי.
אנחנו לא מסכימים רק אם אתה טוען שבהינתן במאי מבריק, הוא יהיה מסוגל לתת את אותה כמות הברקות ויזואליות בכל סוג סרט שרק יתנו לו.
תראה
אין לי מושג מי זה המחוש, והיכן נמצא האי. מעולם לא שיחקתי באף אחד מהמשחקים האלה (וברוב המשחקים האחרים).
ברור לי לחלוטין לעומת זאת, שבהינתן במאי ויזואלי מוכשר (ברטון שכבר הזכרתי, וגם קלוני שמאד מאד הפתיע אותי ב"וידויים") אפשר להוציא סרט לא משנה מאיזה ז'אנר (טוב, בתנאי שהוא לא דוגמה, וגם בזה אני לא בטוח) שיהיה רצף של סצינות מבריקות ויזואלית.
תראה
אני מסכים עם כל מילה, אבל אני עדיין חושב שיש מקרים מסויימים בהם במאי מוכשר יצליח להוציא מעצמו אפילו יותר מאשר בדרך כלל, בגלל שיש לו חומר טוב לעבוד איתו. ייתכן שאני טועה, ובמאים הם בשיאם דווקא כשאין להם בכלל חומר לעבוד איתו, או שאין כלל חשיבות ל"חומר" שבמאים עובדים איתו והדבר היחיד שקובע איך נראה הסרט הוא הבמאי, אבל אלו אופציות שנראות לי בעייתיות.
אגב, מה עם האחים כהן? ב"וידויים" קיבלתי תחושה שקלוני ראה יותר מדי סרטים שלהם ואמר "גם אני רוצה!"
דוקא כאן אני יכול להסכים.
אם כי ההבדלים מזעריים. גם נוף אורבני, גם מבט על אולם מלא, וגם הליכה סתמית או אפילו קלוזאפ על פנים אנושיות, יכול להיות כר מדהים להברקות ויזואליות.
יתכן, כאמור, ויש עדיפות קלה מהבחינה הזו לאגדה, או לנופים פסטורליים, אך כאמור מדובר בעדיפות קלה מאד בלבד. וגם בה, כמוך, אני לא בטוח.
לגבי "וידויים", אל תשכח, שמדובר בקאופמן.
אני דמיינתי את זה, או שלרגע התחלפה
היומית למשהו עם ראש סוס במיטה ומסכות של נאזגול, ואז חזרה להיות היומית של דום?
אני הוזה?
למי אכפת?
אני חושב
שרק הקטע שבו היומית של דום חזרה היה הזיה.
הצעה לסקר כשייגמרו הרעיונות
משחק המחשב שהיית רוצה לראות מעובד לסרט.
(אה, כבר היה קודם?)
(אה, כבר חשבתם על זה?)
(סליחה).
הנה תמונה שלי עם קארל
מלפני כשנתיים וחצי, אולי שלוש, לא זוכר בדיוק כמה זמן.
למי שתהה, ולמי שלא, קארל שיחק גם את יוליוס קיסר בסדרה "זינה: הנסיכה הלוחמת" (בין שאר התפקידים השונים שהוא שיחק שם), וגם היה בתפקיד בשר הטבעות, ובסרטים ניו-זילנדים רבים.