שם ביער גרים הקטקטים
Posted in: חדשות
– פורסם ב 27 באפריל 2004הטריילר המלא ל'הכפר' של שמלאן הגיע, ואפשר להתחיל להמר: מיהם היצורים שגרים ביער, מה יש להם מאדום, והאם, בניגוד לחייזרים מ'סיינס', הם יודעים לפתוח דלתות? |
27.04.2004
|
לשרוף את היער!
"סיינס" הוא הסרט הגרוע ביותר שנוצר מאז ומעולם. בקיץ הזה יהיה לו מתחרה חדש. תחזור להודו דאמט!
ווהו! צ'יל!
אני לעומתך חושב שהוא במאי מעולה.
הסרטים שלו אחד אחד מצויינים.
אני פשוט מעריץ אותו על דרך החשיבה והפיתוח.
אם כבר, סיינס הוא הסרט הכי פחות טוב שלו.
אני מצפה בקוצר רוח ל"כפר".
לפי דעתי הבנאדם גאון
בביום סרטי מתח/אימה. בכל אחד ואחד הסרטים שלו שבהם צפיתי הייתי פקעת עצבים וישבתי על קוצים מרוב מתח. לפי דעתי הרט הגרוע ביותר שלו הוא דווקא 'בלתי שביר' למרות ש'סיינס' הוא זה שזכה במספר הביקורות השליליות ביותר. מיד כששמעתי שהסרט הזה שלו ציפיתי לו. הטריילר לא עובד לי בינתיים אבל לפי הטיזר הקודם זה נראה לי סרט חמוד ביותר.
לשרוף את היער!
ואני דווקא לא אהבתי את החוש השישי ומאוד אהבתי את סיינס.
האם רק אצלי הטריילר לא עולה
לא. אתה לא היחיד. לינק ישיר?
לינק ישיר
לגרסת ה- של המסך המלא (51.8MB):
תודה!! סוף סוף מישהו שם לב
נו,
את "Wide Awake" שהוא עשה לפני החוש השישי טרם ראיתי אבל שמעתי שמדובר בסרט נוראי. ועכשיו לפועלו שכן ראיתי. מדובר בבמאי שבזמן שיא של 3 סרטים הצליח להפוך מהבטחה מסקרנת לבנאליות של טעם רע. במרחק 6 שנים החוש השישי מאבד גובה ונראה יותר כגימיק שהשתלט על סרט שלם, הפך תופעה הוליוודית וכעת ממש יש ז'אנר שלם של "נו, מהאלה שיש טוויסט בסוף". מאוס ומיותר. אבל לפחות בקולנוע היה לו אימפקט מסויים. "בלתי שביר" לא הולך לשום מקום. סרט תוקע במקום שלא מנסה להגיד כלום. עלילה קלושה ותמוהה עם סוף אדיוטי וצפוי… אוי אוי אוי. אבל נפילה לגיטימית. גם ברטון עשה כוכב הקופים אחד. ואז הגיע "סיינס". סרט אווירתי חלול כמו קיבה של עדי נוימן. האמתי שלא ברור לי כיצד ניתן לכתוב ביקורת עניינית על הסרט? מה היה שם בדיוק? מל גיבסון אחד וכמה ניצבים סביבו עם מבט מיוסר ופחד לא הגיוני מיצורים לא הגיוניים שלא ברור מאיפה באו ולמה? ולאן? ואיך? והאם הם בכלל אנסו את הכלב בחושך (היו רעשים מוזרים…). כמה שזה גרוע.
אז בבקשה ממך, הספיק לי, קח את המזוודה ולך לבוליווד לעשות סרטים עם איזו מג'דינה שחומה גיבורת-על שרואה רוחות בין הריקודים. ותכניס גם חייזר עם סארי. זה מוסיף אווירה. וגם הופעת אורח. תפחיד את החייזרים.
עד הקטע שבו התחלת לצחוק עליו
בגלל שהוא הודי, נשמעת אמין ואפילו אינטליגנטי. ואז הפסקת.
קבלתי
חוזר בי. לא היתה כוונה לפגוע בהודים באשר הם. אין שום קשר בין פוטנציאל לא ממומש ללאום ההודי. ובכלל מגיעה להם סליחה גדולה על "גנדי". סליחה.
שאמאלאן (ואולי קצת פקינפה)
ולמה פקינפה? כי שלשום ראיתי את ה wild bunch. והוא נראה לי כהשוואה הולמת.
נכון, סיינס הוא סרט עם מסר בתחת (אם כי אני עדיין חושב שהוא אמיץ בהתמודדות החלוצית שלו עם אירועי ספטמבר 11). אבל שאמאלאן ראוי לכל המחמאות. הבן אדם המציא סגנון קולנועי חדש (הוא לא היחיד (טרנטינו) אבל גם הוא ביניהם). יש לסרטים שלו לוק ייחודי, הם מותחים בטירוף, משרים אווירה מאד רצינית ואינטליגנטית (או פסאודו אינטלגנטית בסיינס). הוא אוהב קולנוע, והוא אוהב להמציא ז'אנרים מחדש, והוא ייחודי מיוחד ומגניב ואפל, והוא אולי הבמאי הכי מוכשר היום בהוליווד, ולבטח אחד מהמוכשרים.
ולמה פקינפה, כי פקינפה הוא ההיפך המוחלט (ויש עוד המון במאים כמוהו) "חבורת הפראים" עמוס בסאבטקסט נהדר, תובנות וטריקים קולנועיים, אבל (נכון לעכשיו, כי אני בטוח שבזמנו האלימות הגרפית היתה חדשנית ומעניינת) הוא משעמם, וקשה מאד לא להירדם בסרטים שלו. יש תובנות, אבל אין עניין.
ומבחינתי, עניין הוא דבר חשוב יותר בקולנוע מאשר תובנות משמעותיות (שאגב קיימות בחוש השישי, ובבלתי שביר). אז כן, גם אני מעריץ את שאמאלאן.
התמודות עם ארועי 11 בספטמבר?
איפה ראית כזאת?
בכל מקרה, צילומי הסרט התחילו ב-13 לספטמבר של 2001, אז קשה לי להאמין ששיאמלאן הכניס את הנושא לסרט בשלב כל כך מתקדם של ההפקה.
נאחס
אני משתוקק לשתף את העולם במשהו, אבל אני שחושש שהודעה שמסתכמת ב"שמאלאן שולתת!!1 כל מי שאומר אחרת לא מבין מהחיים שלו!!!" לא תזכה לתגובות אוהדות במיוחד. קשה, קשה להיות גרופי.
''שמאלאן שולת!!1 כל מי שאומר אחרת לא מבין מהחיים שלו!!!
לא אכפת לי לא לזכות בתגובות אוהדות!
שמאלאן שולת!!!1
והסרט שאני הכי אהבתי שלו הוא דווקא "בלתי שביר". מתח אותי עד הקצה.
''בלתי שביר'' הוא יצירת מופת
שגאוניותה תוכר בשנים הקרובות. אני ראיתי את כל סרטיו של שמאלאן (כולל סרטו הראשון PRAYING WITH ANGER שאותו יש לי בעותק מקורי). הוא פשוט במאי מעולה ותסריטאי מחונן שבהחלט יודע להשתמש בכלי הקולנוע לטובת סרטיו. לפי דעתי, "בלתי שביר" הוא הכי טוב שלו ואחד מהסרטים הטובים ביותר שנעשו בשנים האחרונות אבל הויכוח הזה כנראה לעולם לא יסתיים.
היי, אם זה עוזר, לי אין שום בעיה
עם אנשים שאומרים ש"בלתי שביר" הוא סרט מעולה, מהסיבה הפשוטה שאם הייתי מצליח להשאר ער בזמן הצפיה בסרט הייתי יכול להגיב באופן ענייני, אבל הסרט הזה הרדים אותי אז אני מנוע ולבטא את דעותיי עליו
בלי להגזים
בלתי שביר הוא אכן סרט שלדעתי לא מוערך מספיק, אבל להגדירו כיצירת מופת זה טיפ טיפה מופרך. בלתי שביר אמנם היה מקורי ועם רעיון יפה אבל מבחינת הביצוע הוא לקה בחסר, ולכן נכשל מסחרית (כלומר לא זכה להצלחה שיכול היה לזכות בה).
המחסור הזה הוא גם מה שפוגע באיכותו של הסרט, ומונע ממנו את התואר… יצירת מופת.
דווקא סיינס היה יצירת המופת
לדעתי, משלושת סרטיו הידועים יותר של שאמאלן, דווקא השלישי הוא הטוב ביותר. "סיינס", שלכאורה נראה כמו סרט אימה-מתח-מד"ב רגיל, מביא את הצופה בסופו לתובנה מעט יותר עמוקה, לרובד נוסף שמסתתר בו.
המסר הוא אומנם מעט אופטימי ונאיבי, ולו היה מובא בסרט שונה היה ניתן גם להגיד הוליוודי (רמת האמינות בדמויות הסרט מונעת דבר זה), אך הדבר בר סליחה.
כפי שאני רואה את זה, "סיינס" הוא מעין סיפור האחים גרין מודרני. סיפורי האחים היו, במקור, אפלים למדי ונועדו יותר למבוגרים מאשר לילדים, וגם כאן אנו מוצאים עלילה מעט אפילה עם מסר שילדים לא יבינו בדרך בה הוצג.
למעשה, ישנם כל המרכיבים של האגדה בסרט: העל טבעי, ההורה האוהב שמחויב לתא המשפחתי שלו, הסוף הטוב והמסר.
בזכות מוטיב האגדה ניתן גם לסלוח על החייזרים מאותגרי הדלתות, שכן זוהי אגדה, ולא הכל צריך להיות הגיוני באגדות.
לדעתי, דווקא "סיינס" הוא היצירה הטובה ביותר של שאמאלן עד עכשיו. אולי זו מעט הגזמה לקרוא לזה יצירת מופת, אבל בכל זאת סרט טוב ביותר.
"החוש השישי" בוצע באופן מוצלח, אך עלילתו היתה אפיזודית מדי. דווקא ציר העלילה שנשאר בזכרון לאחר הסרט, של ברוס וויליס, הוא זה המרוקן יותר מתוכן, שכן רוב הסרט מתרכז בדמות הילד.
"בלתי שביר" הוא סרט טוב, אך משהו חסר, בעיקר ברמת הביצוע, כפי שהעירו כאן לפני. הסיפור טוב, ואני לפחות לא צפיתי את הסוף. צפייה חוזרת בסרט חיזקה אצלי עוד יותר את ההרגשה שמדובר בסיפור טוב למדי.
אני כולי תקווה שסרט חדש זה יצליח להתעלות אף על "סיינס". סימן טוב הוא חואקין פיניקס, ששיחק טוב הן ב"סיינס" והן ב"עט הסקנדל" (הייתי אומר את דעתי על הופעתו בטראפיק, אבל אני לא זוכר דבר מהסרט הזה).
אצטרף אליכם בתשואות.
בלתי שביר הוא אכן יצירת מופת, לדעתי ממש מעולה. לעומת זאת, "סיינס" היה בזבוז מוחלט של 33 שקל (שכן שפחתכם הנאמנה לוקה בחייזרפוביה מאז שצפתה ב"פלישה ממאדים" בגיל רך- על מי שיצר את הסרט הנ"ל להיסקל באבנים על הריסת חייהם של נפשות רכות רבות).
רגע רגע רגע
יש ביומית עצמה לסיינס
תקנוני אם טעיתי, אבל
אני לא זוכר שהקטקטים היה עמוס בטוויסטים עלילתיים ואווירה אווירתית, שתיקות, מבטים אקספרסיביים מלאי אימה-תוגה ומסרים נוצריים.
(?)