הופעת השנה של עין-הדג לשנת 2003:
המועמדים בסקר זה הינם עשר ההופעות של שחקנים ושחקניות, שקיבלו את מירב הקולות בסקר המקדים, בו התבקשו גולשי 'עין הדג' לבחור עד שלוש הופעות מועדפות של שחקנים/ות בסרטים (מבין הסרטים
שהוקרנו מסחרית בארץ במשך השנה). הסקר אינו מתייחס ליכולתו של שחקן באופן כללי, אלא לכשרון שהפגין שחקן מסוים בסרט מסוים.
שהוקרנו מסחרית בארץ במשך השנה). הסקר אינו מתייחס ליכולתו של שחקן באופן כללי, אלא לכשרון שהפגין שחקן מסוים בסרט מסוים.
43 | דניאל דיי-לואיס, כנופיות ניו יורק |
176 | ג'וני דפ, שודדי הקאריביים |
39 | איאן מק'קלן, שיבת המלך |
27 | אדוארד נורטון, השעה ה-25 |
13 | ג'ק ניקולסון, אודות שמידט |
42 | אנדי סרקיס, שיבת המלך |
11 | ניקול קידמן, דוגוויל |
15 | ניקול קידמן, השעות |
32 | ניקולס קייג', אדפטיישן |
119 | אומה ת'ורמן, להרוג את ביל: פרק 1 |
מספר מצביעים: 517
רגע של סטטיסטיקה מכה שנית
בפעם הראשונה השנה הוספנו לטופס הסקר המקדים של 'סרט השנה' את האפשרות להצביע ל'הופעת השנה'. 188 משולחי הטפסים בחרו גם בהופעות הטובות ביותר לדעתם. 110 הופעות שונות (לאו דווקא שחקנים שונים) זכו לפחות לקול אחד.
מה שאנחנו בוחרים כאן היא את הופעתו/ה של שחקן/ית מסוים/ת בסרט ספציפי מסוים, ולא את "השחקן הטוב ביותר", לכן בהחלט יכול לקרות מקרה שבו שתי הופעות שונות של אותו שחקן יתחרו זו מול זו – ואכן קרה: כמה שחקנים קיבלו קולות על הופעותיהם ביותר מסרט אחד, בינהם ניקולס קייג' על 'אדפטיישן' ו'אנשי המזימות' ואיאן מק'קלן על 'אקס-מן 2' ו'שיבת המלך'. ניקול קידמן היא היחידה שקיבלה קולות על הופעותיה בשלושה סרטים שונים: 'השעות', 'דוגוויל' ו'הכתם האנושי'. היא גם היחידה שהצליחה להכניס שתי הופעות שונות לעשיריה המובילה.
היו, כמובן, גם לא מעט סרטים שיותר משחקן אחד המשתתף בהם קיבל קולות, אבל השיאן בתחום זה הוא, כצפוי, 'שיבת המלך'. שבעה שחקנים שונים מתוך הסרט (שמונה, אם מחשיבים את "גולום" ו"אנדי סרקיס" לשתי יישויות שונות) קיבלו קולות: איאן מק'קלן, אנדי סרקיס/גולום, ויגו מורטנסן, שון אוסטין, בילי בויד, אורלנדו בלום וג'ון נובל (דנתור, במקרה שתהיתם). נושא הטבעת, אלייז'ה ווד, לא קיבל אפילו קול בודד, וזה ממש לא נחמד מצידכם. לא נראה לכם שהוא סבל מספיק שאתם עוד משאירים אותו בפינה, בחושך, לבד?
הערה בנושא גולום: כיוון שאנדי סרקיס הופיע הפעם בסרט לא רק כ"גולום הממוחשב" (זה שלא רואים את הדמיון שלו לאנדי סרקיס ולא ברור כמה ממנו היה עבודה של השחקן לעומת כמה ממנו היה המצאה של האנימטורים), אלא גם כגולום ה"אנושי" (בגילומו של סרקיס עצמו), לא היה ברור בדיוק אם טפסים שנרשם בהם "אנדי סרקיס" הינם עבור הופעתו כ"עצמו", או עבור הופעתו כיציר מחשב. החלטנו לאחד את שתי המועמדויות (למרות שבכל מקרה, לאנדי סרקיס היו מספיק הצבעות כ"אנדי סרקיס" בכדי לאפשר לו להכנס לסקר) כי בכל זאת מדובר באותה דמות. איזה מזל שסמיאגול לא קיבל קולות, אחרת בכלל היה פה באלגן.
10 קולות היה רף הכניסה לעשרת המובילים. מלבד העשרה שנכנסו, ההופעות שקיבלו מספר משמעותי של קולות הן:
9 קולות: אלן דג'נרס בתפקיד הדגה דורי, 'מוצאים את נמו'.
8 קולות (נשימה עמוקה): בילי בויד, 'שיבת המלך'; שון אוסטין, 'שיבת המלך'; ויגו מורטנסן, 'שיבת המלך'; קתרין זטה ג'ונס, 'שיקגו'; ג'ורג' קלוני, 'אכזריות בלתי נסבלת'; שון פן, 'מיסטיק ריבר'.
7 קולות: אדם סנדלר, 'מוכה אהבה'.
6 קולות: דביי צ'ייס ("הילדה המפחידה ההיא"), 'הצלצול'; אלאן קאמינג, 'אקס-מן 2'; איאן מק'קלן, גם הוא על 'אקס-מן 2'; סאם רוקוול, 'וידויים של מוח מסוכן'.
5 קולות: איילת זורר, 'האסונות של נינה'; מריל סטריפ, 'אדפטיישן'.
מועמדים נוספים ראויים לציון שקיבלו לפחות קול אחד: ווייל אי. קויוטי על 'לוני טונס חוזרים לאקשן', ישבנה של קמרון דיאז על 'המלאכיות של צ'ארלי בהילוך גבוה', תא הטלפון מ'תא הטלפון', לנין על 'להתראות לנין', רד פיש על 'מוצאים את נמו' וסנטיפי על 'ספנטה לה 8 מייל'.
ביננו, גם ניקולאס קייג' נכנס פעמיים.
הצבעתי לו משתי סיבות.
א. הופעה מדהימה.
ב. ההפתעה שלי, בגלותי שהוא מסוגל לכך.
למרות שבעצם, אני לא יודע כמה הוא היה אמין בגילום דמותו של צ'ארלי, כפי שצ'ארלי רואה את עצמו. אבל דונאלד היה נהדר ללא ספק.
נו, ניצחתי?
אני בטוח שהיתה בחדר המערכת התערבות כמה זמן יעבור לפני שמישהו יגיע עם ההתחכמות הזאת.
ביננו, גם ניקולאס קייג' נכנס פעמיים.
אבל למה זה מפתיע? לא ראית את "לב פראי"?
לא ממש.
סרט של לינץ', עם ניק קייג' בתפקיד ראשי?
באמת, לא הייתי עד כדי כך שובב, סנטה. אני אפילו לא חש צורך לצום ביום כיפור.
לא ממש.
ואוו, אני חושב ששברת את השיא של "צבים הם לפעמים געגוע" ההיסטורי שלך.
אחרים זוכרים את שיאי טוב ממני, מתסבר.
אם ניכנס לקטנות אז אנדי מועמד 4 פעמים...
אם למישהו יש ספקות לגבי משחקו של אנדי, אז ההופעה המדהימה שלו ב-'שיבת המלך' היא ההוכחה המשלימה לאותה קריאה של המועמדות שלו לאוסקר אחרי 'שני הצריחים.
לא הבנתי איך אנדי סרקיס
מועמד בסקר שלנו (או בכל סקר אחר שיתקיים השנה) 4 פעמים על ההופעה הטובה.
אז כמובן ש...
הצבעתי לג'וני דף.
כולם נתנו הופעות מרשימות, ביחוד אומה טורמן האלוהית וניקול קידמן המוכשרת, אבל דף הוא היחידי שממש השפיע אליי ובגללו אני מתחפשת השנה לפיראטית (בנדנה, שיניים מזהב, בקבוק אלכוהול ומשפט המחץ :" הו הו הו אנד אבוטל אוף רום!")
והוא גם ממש משחק מעולה, ומצליח להכניס לדמויות שהוא משחק רבדים חדשים ואופי חדש.
גוני דף, אתה המלך!
למרות שנראה לי שאני כבר מנחשת איזו כלה תיקח את הבכורה.
נ.ב: סרט השנה של עין הדג הוא שיבת המלך נכון? יששששששששש!
אז כמובן ש...
ולאלישע עץ אכן מגיע להישאר בודד בצד, לבד. מה גם שאם הפרצוף שהוא יעטה על עצמו לא נוכל לדעת אם הוא עצוב וסובל או מרוצה מהעיניין.
(ואפשר גם באותה הזדמנות לזרוק לפינה הזאתי את דניאל רדקליף? לאחר צפייה חוזרת בחדר הסודות הגעתי למסקנה שלא רק שהוא לא יודע לשחק, הוא מצליח לגרום לצופים (כמוני) לחבב עד מאוד את דראקו מאלפוי (ואת פלאפי, אני נורא אוהבת בעלי חיים, וכמה שיותר גדול ומפחיד יותר טוב! go נאזגול go נאזגול go go gooooooooo נאזגול!!!)
אז כאמור, גוני ד'ף שולת!!1
Depp, לא דף
אם את כ"כ מחזיקה ממנו לפחות תדעי מה השם שלו.
חבל שאי אפשר לתת
מועמדות לטריינינג הצהוב של אומה תורמן. הוא היה מגניב הרבה יותר ממנה.
אז ככה
אין מה לעשות, למרות ש(כמעט) כל הרשימה מכילה הופעות מאוד מרשימות, עדיין אחת בלטה לדעתי יותר מכולן.
טוב, אם נתחיל מהתחלה – ג'וני דפ, השודד המהולל, הפך סרט שיכול היה להיות משמים למדי, לכיף אדיר. שעה ומשהו של עונג רצוף. אין עוד אחד כמוהו, ולא נראה לי שיהיה.
אנדי סירקיס/גולום/סמיאגול, היה לוקח את הסקר אצלי, ואפילו הופיע אצלי ברשימה, אילו לא היתה אותה הופעה מרשימה של שחקן אחר.
השחקן האחר ההוא הוא, מי אם לא, ניקולס קייג', על תפקידו הכפול באדפטיישן. אני יצאתי מהסרט דיי המומה מיכולות המשחק שהוא הפגין שם.
פעם פעמיים במשך הסרט (אמנם לרגע אבל זה עדיין היה שם) אפילו שכחתי שמדובר בשחקן אחד, ובאמת משהו בי האמין שמדובר בשני אנשים שונים. זה לדעתי מזכה אותו בתואר הופעת השנה, השנה. כל הכבוד לו.
נ.ב
אני חייבת לציין שאלייז'ה ווד מקבל בזאת את הצבעתי על כך שהוא הצליח להדגים לנו בצורה כה משכנעת מה עלול לקרות למישהו שלקח יותר מדי כדורים נגד שלשול.
וקיאנו ריבס מקבל את הקול שלי, איך לא, על הופעתו ב"מופע של ניאו" – "ניאו אמיתי, כל השאר לא"
אז ככה
lol קורע במיוחד!
'צטערת
ג'וני דפ קיבל את קולי. לא רק שהתחרה מול החייזר העולה אורלנדו בלום, גם שרד את ההפלגה והפך לכוכב האמיתי של הסרט, בעוד אורלנדו עושה מדמותו לא יותר מעיסה יבשה וחסרת אישיות, שאישית הייתי עושה לו משלוחה לקרקעית.
הבחירה השנייה שלי הייתה יכולה להיות כנראה אנדי סרקיס, שלקח את הקולות המשונים של גולום מים משתעלים- ורק על זה מגיע לו ורק בגלל המתייפיפים שמעיזים לקרוא לעצמם "אקדמיה" לא יכל לקבל את הפרס. אבוי לבושה.
אני הצבעתי לקירה נייטלי בעקבות שודדי הקאריביים
ולא, לא אכפת לי שהיא בכלל לא מופיעה בסקר, כי אני הכנתי לעצמי סקר משלי בעזרת שמינית בריסטול ורוד ( אם תרצו אני אלמד אתכם איך להכין ). ורק לידיעתכם, שמה היא מובילה ברוב מוחץ!
הממ...
אני הצבעתי לאומה ת'ורמן, פשוט מאוד כי הכי אהבתי את הסרט שבו היא שיחקה… (-:
וההופעה שלה בו, כמו כל הסרט, הייתה קרובה לשלמות לדעתי (למרות ששלמות זה דבר יחסי כמובן)
אבל אני רק רוצה לציין בנוגע לאנדי סירקיס, שהיה לי לבטים להצביע לו אבל לא הצבעתי לו בסוף…
אם תכנסו לסרטון ה"the making of" של הדמות הממוחשבת של גולום, תראו כמה חלק עצום יש לאנדי סירקיס…
את כל הדמות של גולום, גם הממוחשב… נתחיל מזה שהוא עושה את הדיבוב של גולום הממוחשב, שהוא חלק מעולה בדמות בפני עצמו. בנוסף, בנו סביב סירקיס, הבעות הפנים שלו, והתנועה הטבעית שלו, הוא צולם לכל הסצינות שבהן גולום הופיע, ואח"כ גם שיחזר את הסצינות לבד בחדר עם מלא מצלמות, אבל זה כבר קטעים טכניים לא רלוונטיים כרגע…
בכל מקרה, הנקודה שלי היא שהוא זה גולום, וגולום זה הוא, ואנדי יצא ממש תותח…
אז מגיע לו כל הכבוד על המשחק כגולום, ולאו דווקא כסמיאגול האנושי…
המממממממ...
אומה תורמן באמת נתנה הופעה טובה בקיל ביל אבל יותר אהבתי את הדמות של גוגו יובארי.. חבל שהיא לא נמצאת בסקר…
בכל מקרה.. ההתלבטות שלי הייתה בין ג'וני דפ לאנדי סריקס. ולמרות שג'וני נתן הופעה ממש ממש מעולה בקאריביים בחרתי באנדי/גולום/סמיאגול כי הוא פשוט ענק!!
שאלה לסטטיסטיקה:
כמה קולות קיבל קולין פארל על תא טלפון?
לפי דעתי הוא היה שם מצויין כי הוא ממש הצליח לסחוב סרט שלם על עצמו כשכל השאר עומדים ומסתכלים עליו (תרתי משמע).
שחקן חבל"ז.
שלושה.
אני לא חשבתי שהוא היה שם יותר מבסדר. העובדה שהוא מופיע בכמעט כל שניה של הסרט לא עוזרת כשמדובר בסרט גרוע. לדעתי, כמובן.
מאידך, ב''אינטרמישן'' שמגיע בקרוב,
הוא נהדר. אבל תפקיד יחסית קטן יש לו שם.
הפעם הבחירה קלה.
אם מורידים את כל הסרטים שלא ראיתי, שזה 80% מהאופציות בסקר, נשארים עם אומה ועם ג'וני דפ.
ג'וני דפ לוקח.
גם כאן.
אם מורידים את כל הסרטים שלא ראיתי, שזה 80% מהאופציות בסרט, נשארים עם איאן ועם אנדי.
הקוסם לוקח.
הפתעה לטובה!
הייתי בטוחה שאומה הולכת לקחת בהליכה ולהשאיר את ג'וני מקרטע מאחור, אבל נכון לעכשיו ג'וני מוביל. סחתיין עליו ועל כל מצביעיו (אם כי אני עדיין חושבת שבסופו של דבר אומה תנצח).
איאן מקקלן
גם גאנדאלף וגם מגנטו היו מצויינים. כל אחד בסרט שלו היה הדמות העמוקה ומשוחקת באיכות הגבוה ביותר. וכמובן השוני האדיר בין שניהם רק מראה עד כמה השחקן טוב.
גאנדאלף הלבן בפרט היה בדיוק כפי שדמיינתי אותו כל השנים (אולי רק אם זקן קצר מדי). פשוט התגשמות חלום.
מן הסתם הוא קיבל את קולי.
-האשף הגול
איאן מקקלן
כל מי שמשחק את אבא של פייטרו מגיע לו קול, לדעתי.
איאן מקקלן
מסכימה איתך בקשר להתגשמות החלום.
אבל מה, הוא כ"כ נכנס לדמות בשבילי איאן מקקלן הוא גנדלף. לא הצלחתי להתרגל לדמות שלו ב X מן. לא שהוא שיחק את מגנטו רע, אבל אהבתי את X מן למרות מגנטו ולא בזכותו. הייתי בפירוש מעדיפה שם מישהו אחר.
זה מעיד לדעתי על גודל משחקו בשר"ה. אין הרבה שחקנים שמזוהים אצלי עד כדי כך עם דמות מסוימת.
היי!
מה עם זה ששיחק את פיפין?
היי!
לפי האתר הרשמי שלו, הוא –
החיפזון מן השטן
כמובן שהלכתי, אינטואיטיבית, על אומה, שבאמת נתנה השנה את הופעת הענק שלה ובכלל (נימוקים יותר טובים משלי, כלשון רבי, במאמר של אריאל הירשפלד ב"הארץ" על "קיל ביל לפני שבוע). וגם הגיע הזמן באמת שאני נורא אעריץ איזה שחקנית ולא שחקן (יש לי בעיה בקטע הזה). אבל אוי, אוי. כמה כואב לגלות שניקולסון קיבל עד כה רק קול אחד. ואיפה אני הייתי, במקום לצעוק בקול, לפני שהאסון מתרחש? עם העכבר על אומה, זה איפה.
מה שיותר כואב
הקול האחד הזה של ניקולסון הוא שלי.
יש ג'וני מוביל!
אבל אני באמת חייבת לציין את שין אוסטין שגם שיחק פשוט מעולה.
אנצל את תגובתך
כדי לתבוע אחת ולתמיד ממביני העניין באתר להכריע:
אוסטין או אסטין?
(מה שבטוח – שון ולא שין).
בשבילי הוא תמיד יהיה מייקי
הצבעתי לג'וני דפ,
למרות שלמרבה הפדיחה שכחתי לכתוב אותו בטופס המקורי. יכול להיות שזה בגלל שראיתי אתמול את שודדי הקריביים, יכול להיות שהגעתי לרוויה משרה. מה שזה לא יהיה, אני חושבת שההופעה של דפ הייתה מהמדהימות שנראו השנה.
השאלה היא, מה זה אומר אם פה, ואני מאמינה בקרב צופי קולנוע אחרים התחושות הן אותו דבר, דפ מוכתר כהופעה של השנה, צריך לקבל אוסקר, וכאלה, אבל באקדמיה ואצל החשובים בכלל מתעלמים ממנו? שהם פוצים, או שאנחנו צעירים ולא מבינים? כי אישית, הייתי שמחה לראות אותו מקבל אוסקר.
האקדמיה
האקדמיה בד"כ מתחשבת בשחקנים שמשחקים דרמות ולפעמים גם אובר אקטינג מוגזם.
ג'וני דפ אולי לא שיחק דמות מורכבת אבל הוא הפיח בה רבדים ונתן לה אופי בצורה הטובה ביותר.
אני התאהבתי בו מחדש בזכות המשחק שלו בסרט הזה.
אבל כמו שכתבתי גם למעלה, קולין פארל שיחק פשוט מצויין בתא טלפון.
האקדמיה מתנהגת קצת מוזר לפעמים
השנה, בעקבות גלובוס הזהב ואינספור אזכורים חיוביים, אני לא אתפלא אם ג'וני דפ ואומה ת'ורמן יזכו במועמדות, למרות שהם משתתפים בסרטים פחות "רציניים".
הם מועמדים לגלובוס הזהב?
הם מועמדים לגלובוס הזהב
ג'וני מועמד על שחקן בקומדיה,
ואומה מועמדת על שחקנית בדרמה.
ג'וני בטוח ייקח, אומה.. אמ.. לא נראה לי, היא מתמודדת נגד ניקול קידמן ושות'…
איזה יופי. לא ידעתי.
אני ממש מקווה שהוא ייקח.
*מחזיקה אצבעות*
אני מאיימת להשתמש באלימות קשה נגד האקדמיות השונות אם הוא לא יזכה לפחות בפרס כלשהו.
אני חושב שב-MTV הוא זוכה די בטוח
מה שמעלה את שאלת האוסקר
הסיכויים של ג'וני דפ לקבל אוסקר על שודדי הקריביים נמוכים. אמנם אפשרי בהחלט שהוא יקבל מועמדות, אבל זכיה היא מאוד לא סבירה.
אומה ת'ורמן לעומת זאת, אם אכן תקבל מועמדות, עשויה להתמודד נגד ניקול קידמן, סקרלט יוהנסן ואולי גם גווינת' פאלטרו ושרליז ת'רון. בניגוד לשנה שעברה, אין כרגע שחקנית אחת מסוימת שההימורים מופנים אליה. אומה עצמה הייתה מועמדת לפני 9 שנים על ספרות זולה, גם הוא של טרנטינו. מכיוון שקיל ביל בכל זאת הצליח ליצור באזז בערך כמו קולד מאונטיין ואבודים בטוקיו (תקנו אותי אם אני טועה), אין לפסול אפשרות שאומה ת'ורמן תהיה מועמדת ואפילו תזכה, אם תצליח לשמר את הסימפתיה.
מה שמעלה שאלה יותר חשובה.
מי מהשחקניות תזכה השנה?
רק תסתכלו כמה שחקניות מוכשרות ששיחקו בסרטים רציניים יש.
ניקול קידמן על קולד מאונטיין, שרליז ת'ורן על מפלצת, ג'וליה רוברטס בחיוך של מונה ליזה ואומה תורמן בקיל ביל. אם תהיה השנה קטגוריה מותחת זאת היא. ואני מקווה שדיסני ייקחו סוף סוף את האוסקר. מי מתמודד על האנימציה?
אין קטגוריה של אנימציה,
יש קומדיה- נמו מתמודד.
הנה לינק לאתר הטקס: http://www.thegoldenglobes.com/
____________
ק. עוזבת ביגון רב לשיעורים. בצפר זה רע.
מה, אתה מקווה ש-''אחי הדוב'' יזכה השנה באוסקר?
יעני סרט שדיסני מפיצים.
לא כמו המסע המופלא, אלא סרטים של פיקסאר. פיקסאר זה מה שמחזיק את דיסני. בכל מקרה לפי דעתי פיקסאר ודיסני היו צריכים לזכות בשנה הראשונה בקטגוריה הזאת , ודבר שני אם היו עושים את הקטגוריה הזאת מקודם דיסני היו חייבים לזכות. מגיע להם פרס על מפעל חיים.
''דיסני'' הפיצו את ''המסע המופלא''.
ומידת המעורבות היצירתית שלהם ב-"למצוא את נמו" דומה לזאת שהיתה להם ב-"המסע המופלא" (אפס).
אוקיי,
אבל אם תשאל בנאדם ממוצע בארה"ב של מי מפלצות בע"מ, הוא יגיד לך דסני, ואם תשאל אותו של מי שהמסע המופלא, אם הוא יידע לענות לך הוא יגיד שהוא לא יודע.
אני חושב…
לא שאני כ''כ משתוקק לתקן אותך בעניין הזה...
אבל המעורבות של דיסני בסרטי פיקסאר היא לא "אפס".
דיסני מאוד נוכחים בהחלטות מה נכנס ומה יוצא מתוך הרעיונות של פיקסאר, ולפעמים הם מציעים רעיונות משלהם.
בהרצאה שנתנה אוסנת שורר מפיקסאר, כאן בארץ, היא סיפרה על המעורבות של דיסני, שבעיקר משמשת כסוג של צנזור ("זה מפחיד מדי", "זה לא מובן", "הקהל אוהב יותר את הדמות הזאת", "כדאי להוריד את הסצנה הזו", כאלה)…
ההסכם בין דיסני לפיקסאר נותן לפיקסאר שליטה קריאייטיבית מוחלטת, כך שבסופו של דבר ההחלטה היא שלהם, אבל העובדה היא שהם בהחלט מקשיבים למה שיש לדיסני להגיד (למשל, שינוי הפתיחה של "מוצאים את נמו", עם מותם של הדגיגים, מסצינת פלאשבק לסצינה רגילה – עצה של דיסני, שפיקסאר קיבלו).
כמובן, בסרטים של מיאזאקי כל זה לא קיים, ושם המעורבות של דיסני, מלבד בצד השיווקי, היא באמת אפס מאופס.
אם 'מוצאים את נמו'
עבר את האישור של דיסני בלי שאף אחת מהסצינות שבו לא סווגה כ"זה מפחיד מדי", הייתי מאוד רוצה לראות את הגירסה של הסרט *לפני* הצינזור. זה צריך להיות סרט אימה ש'הצלצול' קטן עליו.
גם לדיסני עצמם יש לא מעט סצינות מפחידות ברזומה
מ"עליסה בארץ הפלאות" ילדים יכולים לא לישון שנתיים.
סצינות מפחידות ב'עליסה בארץ הפלאות'?!
וידוי קטן
אצל ילדים דברים נראים אחרת, אתה יודע. אני בגיל 4 פרצתי בבכי בריקוד של טווידלדי וטווידלדם ובקטע של הפגישה עם הזחל הכחול לא הסכמתי סופית להישאר באולם (זה מסיפורים – מבחינתי זה מעולם לא התרחש…)
דברים שרואים מכאן לא רואים משם…
מהיפהפיה הנרדמת יכולים לא לישון עד הצבא
ומקרואלה דה וויל לא ישנים לנצח.
קדימה. מי מוצא מישהו יותר מפחיד מקרואלה דה וויל?
פאולה מ''רק נשיקה''?
מיקל ג'קסון
יש לדיסני מספיק קטעים מפחידים
פעם שמירטפתי על בנות הדודים שלי, והיה להם את 'פנטזיה' בוידאו. רציתי לצפות בו והם סיפרו לי שהם אף פעם לא מראים אותו לבנות לפני השינה כי יש שם קטעים שמפחידים אותן (חיכיתי שכולם ילכו לישון ואז צפיתי בו לבד).
והקלאסיקה של כל הזמנים: הסצינה הטראומתית בה הציידים הורגים את אמא של במבי (אפילו אלדין ברניקי לא התאושש ממנה).
מעניין, אבל מנכ''ל פיקסאר טוען שמידת המעורבות של דיסני היא באזור
האפס.
לפחות לפי הראיון הבא:
http://www.animated-news.com/archives/00000819.html
ובמיוחד הפסקה הזאת:
מצד שני, אולי לכבוד הפרידה סתם התחשק לו לירות כמה יריות בגב של שותפיו לשעבר…
זה בדיוק מה שהיה.
כלומר, זה ברור ש-99% מהסרטים של פיקסאר/דיסני הם פיקסאר, אבל יש איזה אחוז של דיסני, שבא לידי ביטוי, כמו שפירטתי קודם, בעיקר בצינזור קטעים וביעוץ בנושאים שקרובים יותר לשיווק, ופחות בתרומה אמיתית לסרט.
אבל בכל מקרה – גם ה"כמעט אפס" הזה הוא הרבה יותר מההשפעה של פיקסאר על סרטי מיאזאקי, שהיא לחלוטין אפס. בסרטי פיקסאר יש לדיסני איזושהי מעורבות, ויותר מזה, לנוכחות שלהם לאורך כל תהליך ההפקה, משלב הרעיון ועד המוצר המוגמר, חייבת להיות השפעה. באופן כללי, לחיבור "דיסני/פיקסאר" יש הצדקה מסויימת, מעצם מעורבותם של דיסני בתהליך.
בסרטים של מיאזאקי, לעומת זאת, דיסני לא זוכים לראות את הסרט עד שהוא מושלם לחלוטין. אין להם שום השפעה על התוצאה, מלבד בענייני דיבוב (ושיווק, כמובן).
מה שמעלה שאלה יותר חשובה.
ג'וליה רוברטס על חיוך של מונה ליזה? ממש לא!
אני מאיימת להשתמש באלימות כלפי מי שאפילו יעלה בדעתו לתת לה פרס. חיוך יפה זה לא הכול בחיים.
מי בכלל הציע אותה?
סיכוי קלוש שהיא בכלל תקבל מועמדות (ובצדק).
מי בכלל הציע אותה?
Jaguar הציע אותה! אני פשוט כתבתי תגובל לבן אדם הלא נכון, חכמה שכמותי.
לא הצעתי אותה,
ג'וליה הא פשוט שחקנית שהאקדמיה אוהבץ ורואה בה שחקנית מוכשרת (לפי שעתי היא מוערכת מדי), לכן קטגוריה זו תהיה מותחת כי יש גם הרבה שחניות אחרות מוכשרות שיש להן סיכוי לקבל את האוסקר.
הלילה יערך גלובוס הזהב
לא יודע מה אתכם, אבל אני מתכוון להישאר ער ולקרוא "אומה! אומה!".
''אופרה! אופרה!''
אני מתכוון לצעוק ''ברבוניה!''
סתם בשביל הכיף, אבל אני לא הולך להישאר ער כל הלילה בשביל זה. מה אני, פסיכי?
מתי? אולי אם אני אשאר ער אני אראה את הכלב משוטט...
שלוש לפנות בוקר, מצטער על הכלב
עשיתי את זה פעם אחת, לכבוד האוסקר.
זה היה אחד האירועים הכי משעממים שאי פעם עברו עלי. עדיף להקליט, ואז לראות הכל בהילוך מהיר, תוך עצירה על 2 3 דברים שמענינים אותי. במילים אחרות, נורא הצטערתי שאין לי דרך להריץ קדימה את היבבות של האלי ברי.
את צריכה לראות את זה בחברת האנשים הנכונים.
אני יודעת, בגלל זה התנדבתי לראות את זה אתכם.
גם אני...
מאז אותו יום, אני לא אוהבת את האלי בכי במיוחד, רבע שעה האישה בכתה, והיה כבר איזה 7 וחצי בבוקר!
אלו היו ה5 שעות משמימות ומתישות, ומאז אני בתראומה- לא רואה יותר פרסים מכובדים בלייב.
הקלטתי את גלובוס הזהב, ובידיוק גיליתי שיש עכשיו שידור חוזר בסטאר וורלד, יהיה עוד אחד בערב- נראה לי ב7.
מצאתי אותו!!!
מצאתי אותו ואין בן אדן מאושר ממני עכשיו. הוא קצת חולה כי הוא היה בגשם כל כך הרהב זמן. קיצר, אתמול בלילה התפללתי שהוא יחזור, ואם הוא יחזור בריא אז אני לא אעסוק בפעילות מינית כלשהי עד יום רביעי הבא. ואני מתכוון לקיים את זה כי כשאני נשבע אני רציני!
תשאלו את לונג ג'ון ובוג'י.
וגיליתי שאפשר לכתוב את הסמיילי הפוך. יעני:
! ( – : !
ו-
! : – ) !
מזל טוב לכלב, תנחומיי לך
שיהיה בריא.
ועל כך נאמר: Too much information
למען האמת, בסטנדרטים של ג'גואר,
הוא לא מסר כ"כ הרבה מידע כמו שניתן היה לחשוב.
עד יום רביעי הבא?
אתה ממש משקיען….
אבל באמת מחמם את הלב לשמוע. מזל טוב לכלב ואין כמו בבית.
מזל טוב!
את המזל טוב נראה לי שעדיף לשמור ליום רביעי הבא
אתה באמת חושב שהוא יחזיק? 16, נכון?
חודשיים ל17-!
אוי, איך הזמן עובייר
אני זוכר כשהוא היה כזה קטן. הוא הסתובב בחיתול ואמר "רוצה שייקפה, דודה בוג'י"?
טכנית אתה לא חייב,
כי הוא חזר חולה ולא בריא כמו שהתפללת…
אני חושב שדוקא יש סיכוי
הוליווד אוהבת הצלחות מסחריות ו"שודדי הקריביים" היה להיט מפתיע יחסית, ג'וני דפ זכה לביקורות טובות רבות כך שאני כן מאמין שנראה אותו מועמד – לכל הפחות. וכיוון שהוליווד דוקא יודעת להפתיע מדי פעם, אני בהחלט לא שולל את האפשרות שדפ ילך ב-29/2 השנה עם פסלון הביתה.
נראה לי שבשלב זה
(עד כמה שזה נשמע מפתיע) שרליז ת'רון מובילה בגדול.
הם מועמדים לגלובוס הזהב
ג'וני בטוח יקח אה? ורק שאלה למי שכבר ראה את אבודים בטוקיו, ביל מאריי מצחיק? כי אם לא, אני הולכת כבר עכשיו להתלונן אצל תא העיתונאים הזרים של הוליווד. וחוץ מזה, גם אם ביל מאריי כן היה מצחיק, לא יכול להיות שהוא היה יותר טוב מג'ק ספארו, נכון?
לא היה קשה במיוחד,
מכל הסקר ראיתי רק את שר"ה ואת הפיראטים. נראה לי שגם אם הייתי רואה את השאר, זה לא היה משנה את בחירתי:
ההופעה הכי שווה של השנה שייכת לג'וני דפ.
אתמול ראיתי את הסרט, שוב, וזה רק המחיש, שוב, למה אני כל כך אוהבת את קפטן ג'ק.
אני מאוהבת בבנאדם הזה, אהבת אמת. מי ייתן ואני אראה עוד הרבה ג'ק ספארו בשנים הקרובות.
ראיתי אתמול גם את תא הטלפון, ואכן קולין מעולה שם, ואני בטוחה שהרבה שחקנים נתנו הופעות מעולות השנה.. אבל הם לא קפטן ג'ק ספארו, סאבי?#
_______________
#עברות לsavvy…
פעם אחת תעשו סקר
על השחקנים הכי חתיכים בהוליווד.
וכן, אני שטחית.
היה
אבל עוד לא היה על השחקניות
פעם אחת תעשו סקר
כתבה מספר 784
אני מניחה שהרשימה דורשת ריענון.
עשינו פעם אחת.
זאת היתה טעות. לא נעשה את זה שוב.
אם כל הכבוד לג'וני...
דפ היה מדהים בפיראטים,אני האחרון שיכחיש…אך אין הופעה שמתעלה על הופעתו של דיי לואיס בכנופיות ניו יורק,אז כמו שניחשתם-הצבעתי לו…ותצביעו גם אתם!!!
שקלתי להצביע לדיי-לואיס
אבל הוא הפסיד בכל-כך הרבה טקסים השנה, חבל לי להרוס לו את השטטישטיקה.
הו.. כה כה כה כה קשה להחליט.
אכה על חטא ואודה שלא צפיתי באדפטיישן, למרות שמאוד רציתי. נו, יומאחד.
כמעט והצבעתי לג'וני, שאין ספק שהפך את שודדי הקאריביים לאחד מסרטי הפולחן הפרטיים שלי, שבהם אני יכולה לצפות בלי סוף ולא עד כלות. אך אז נזכרתי בסרט שצפיתי בו שוב השבוע, ונוכחתי שוב לדעת עד כמה חוש ההומור שלי מעוות, כיוון שרק אני צחקתי בסצינת המאפיונרים המכתירים את אורן אישיאי למלכת המאפיה היפנית. איך אפשר שלא לצחוק?!! המאפיונרים האלה כל כך מזכירים עארסים ממוצעים.. הם היו כל כך מגוחכים.. למה רק אני חשבתי שזה מצחיק לעזאזל?!
ובכל מקרה.. נשוב לעניינו. אומה תורמן. שיחקה נהדר. הביאה אותה בהופעה מרהיבת לבבות, ומרטיטת עיניים. גם הנעליים שלה מאוד מגניבות. אני רוצה כאלה. ובלי קשר, "It's mercy and compassion I lack, not rationalizm", שלדעתי הוא משפט ראוי לציטוט בהחלט, אך עדיין לא החלטתי למה בדיוק.
ולנימת סיום: *ביפ* רולזזז!!11
Goooo ג'ק!!!
הבחירה קלה מידי! ג'וני! הוא האחד והיחיד! הוא מלך העולם!
נכון אמנם ראיתי רק שלושה (הפחד של הבגרויות מכרסם במ"ם! היא משתמשת בעברית רהוטה!) מהסרטים ברשימה. (שרה , ג'ק וכנופיות ניו יורק) ונכון שבכולם הייתי מרותקת למסך ,מסיבות שטחיות ופחות שטחיות. אבל עדיין ,ג'וני זה ג'וני וג'ק זה ג'ק! אין יותר מה להוסיף.
בשלושת הפעמים שראיתי את ג'ק נשארתי מאוהבת. איך אפשר שלא לאהוב פיראט שיכור ומתנדנד כמוהו?! בלתי אפשרי!
אני מנדה את הבחורה שלא נפלה (בין אם זה היה מרוב צחוק ובין אם לא) שדודה לרגליו של ספארו יקיר ליבי.
ברור שבחרתי בג'וני דפ.
הבנאדם פשוט מעולה.
אבל אני חייבת להגיד שבעקבות ההופעה שג'וני דפ נתן בשודדי הקאריביים הלכתי לראות את "היו זמנים במקסיקו" והתאכזתי קשות, ממש..
אבל עדיין אין על ג'וני דפ.
אולי בגלל גם שלא ראיתי את קיל ביל, מה שאני מקווה להספיק השבוע,
אבל אני כמו כל אחרת נורמאלית שראתה את הסרט, התאבתי בקפטן ג'ק ספארו.
בקיצור- ג'וני דפ לוקח בגדול, (ובתור מעריצה של שרה קשה לי להודות בזה שהוא עקף את השחקנים ששם אבל זאת האמת..)
ג'וני דפ, ברור שדפ.
למה? כי אני נורא אוהב לראות שחקן שנותן הופעה בולטת וחושב על הסרט ולא על הדמות שלו כשהוא משחק, שמתעסק בדמות כמופע מסוגנן וכמרכיב ביצירה ולא בחפירה פסיכולוגית.
בקיצור, בגלל שתענוג לראות שחקן גדול שלא קרוב בשום צורה למת'וד אקטינג, שהפך לסוג של שם נרדף לשחקנים גדולים.
אני מעריץ את היכולת שלך לשלב פלצניות ועממיות.
ישר כוח.
אני מעריץ את היכולת שלך לשלב פלצניות ועממיות.
אני מעריץ את היכולת שלך להציק כשהיה עדיף שתשתוק.
אה, בעצם לא.
אני די מעריצה של שניכם.
אז חבל לי שאתם רבים…
אה...
נדמה לי שזו היתה דרכו (המעוותת קמעה) של קיפוד להחמיא לך.
בחירה קשה קשה
כל כך קשה שהייתי חייב ללכת עם ההורמונים.
דניאל דיי לואיס – היה הבחירה השלישית שלי בסקר המקדים, ובצדק. מצד שני יש לי חולשה גדולה לכנופיות ניו יורק. בכל מקרה, די ברור שאם הסקר היה יוצא לפני 10 חודשים הסיכויים שלו היו הרבה יותר גדולים.
אד נורטון – ואני גם נורטון, אבל לא כי על אף ההצגה המרשימה, ראינו אותו בהופעוות גדולות יותר (מועדון קרב, אמריקה x ופחד ראשוני). וגם בגלל שהיו טובים ומפתיעים יותר. והופעה מרשימה של נורטון זה משהו שהתרגלנו אליו. מה לעשות התקלקלנו.
ג'ק ניקולסון – כן מאניירות, לא מאניירות. לדעתי כן. ולדעתי זאת בהחלט לא ההופעה הגדולה ביותר של השחקן. ובטח שבסרט שהיו רבים וטובים ממנו. וחוץ מזה שפראנסוורת' בסיפור פשוט היה עדיף.
סירקיס – גולם הוא בעיקר דמות טובה, השיפוט למשחק היה אובייקטיבי הרבה יותר אילו הדמות היתה בשר ודם. ודי קשה לדעת איך סירקיס היה מתפקד בתור גולום לא ממוחשב, והאם הוא היה מתעלה על הקאסט הבינוני של שר"ה. אני לא נותן לו ליהנות מהספק.
ניקול קידמן – דוגוויל. לא ראיתי אותה בהשעות, ועל אף הופעה מרשימה בדוגוויל גם היא לא באמת התעלתה על עצמה, לא ראינו ממנה array גדול מדי של רגשות בסרט. ובסופו של דבר היה עמדה במשימה בכבוד. אבל זהו. תפקיד אופי חשוב שבו היא לא פישלה – האם זה נותן לה את התואר – לא.
ניקולס קייג' – הפסיד לדניאל דיי לואיס במאבק על המקום השלישי שלי. דונלד ענק וצ'ארלס לא רע. אבל אני עדיין לא סגור על השאלה האם זה באמת קשה כל כך לשחק שתי דמויות. (ולדעתי, קשה יותר אגב לשחק את טרוולטה על השטיקים בעימות חזיתי, מאשר לשחק שתי דמויות שעל מנהגיהם והופעתם אנו לא יודעים דבר). טוב מאד, ובשנה שחונה הוא גם היה לוקח. אבל זאת לא היתה שנה שחונה.
והפיינאליסטים – דפ או ת'ורמן. ת'ורמן או דפ. מצד אחד דפ הגדיר מחדש את המושג שחקן קומי עצום (והיחיד שעשה את זה לפניו הוא סלרס הגדול). מצד שני בת'ורמן התאהבתי. מצד אחד דפ נתן גם הופעה ענקית בסרט בינוני כמו היו זמנים במקסיקו, מצד שני בת'ורמן התאהבתי. מצד אחד דפ הוא עילוי, מצד שני בת'ורמן התאהבתי.
אז הלכתי עם ההורמונים והלב. ת'ורמן.
יחי שוב העברית למחשבי הקט!
אני רוצה לפצוח בהתנצלות לתורמן, לקייג', ולקאופמן – אני אוהבת, אהבתי, ואוהב, אבל קולי, מה לעשות, הולך לג'וני דפ, כי אין מה לעשות, זו היתה ההופעה הכי מקורית על מסך הקולנוע זה כמה וכמה שנים, ובנוסף הסרט גם נתן לי תירוץ מצויין לצטט שתיים מהסצנות הגדולות בהיסטוריית הקולנוע: ג'וני מסביר איך מכינים טוסטים עם מגהץ וג'וני מחליק על רצפת בית המשוגעים, מסתכל על האחים ואומר: "מאמי?" (ציטוט שתי הסצינות הנ"ל – מתוך "בני וג'ון" – הוא חלק מנימוק הטיעון המורכב שמסביר שג'וני דפ הוא שחקן מושלם, גאון ויפהפה, שחזר ועלה בעקבות שודדי הקאריביים).
חוצמיזה, אני חושבת שסוף סוף הצלחתי טיפה להבין את כל הילדות המעצבנות בחטיבה שהתאהבו בשחקני קולנוע….כמה חבל שהן התעקשו להתאהב דווקא בדיקפריו המנדנד.
ניטפוק בני וג'ון
סם (ג'וני דפ) לא מסביר איך עושים טוסטים עם מגהץ, ג'ון מסבירה את זה אח"כ.
עוד ג'וני!!
אם מישו יכול להמליץ לי על עוד סרטים טובים של ג'וני דפ אני ישמח..
אני פשוט פוחדת ליפול על סרט לא כ"כ טוב (כמו שנפלתי על "היו זמנים..")
זה קל.
התבססתי על העמוד שלו בימד"ב, כדי להזכר בסרטים: http://www.imdb.com/name/nm0000136/
קודם כל, כפי שהזכירו כאן, יש את 'בני וג'ון' ואת 'מה עובר על גילברט'.
זכור לי שאהבתי את 'חלום אריזונה', אבל ראיתי אותו כל כך מזמן, ואולי אם אראה אותו שוב דברים ישתנו (אני לא זוכרת הרבה מהסרט, פרט לדג המעופף ולפסקול. בעצם, את הסרט ראיתי בגלל הפסקול).
הרבה אוהבים גם את 'המספרים של אדוארד' (ראיתי עוד יותר מזמן, למרות שקניתי את הדיוידי לפני כחודש, אך טרם יצא לי לצפות בו שוב), ואם את מאלה שאוהבים סרטי אוסקרים, אז גם 'שוקולד' (אישית ראיתי חלקים ממנו, ולא הצלחתי להשאר מול המסך באופן רצוף).
אה, ויש את 'פחד ותעוב בלאס וגאס', אבל הוא לא מומלץ לכל אחד. זה סרט מופרע מאוד, כך שה"טוב" שלו הוא "טוב" בצורה מוזרה.
זה קל.
באיזה צורה הוא מופרע?
ואת המספריים של אדוארד ראיתי שהייתי דיי קטנה..
הראו לנו בביצפר.. והאמת, זה היה לי אז אפל מידי, היום אני כבר אוהבת סרטים שיש בהם מן האופל.
ההמלצות שלי
"המספריים של אדוארד" הוא אגדה מקסימה ושוב(ר)ת לב, אני ממליצה עליו בחום. אולי לילדה קטנה הוא נראה קצת אפל, אבל הוא נהדר, אגדתי ואנושי, מתוק ואכזרי. אחד הסרטים האהובים עלי, אם לא האהוב מכולם. לא מזמן ראיתי אותו שוב והוא לא איבד שביב מקסמו, למרות השנים שעברו.
גם את "בני וג'ון" מאוד אהבתי, אבל זה היה לפני זמן מה ואני רוצה לרענן את זכרוני.
מ"מה עובר על גילברט" פחות התלהבתי, אבל גם הוא נחמד.
דברים אחרים שראיתי:
"סליפי הולו" – מאוד יפה ויזואלית, לא מעניין עלילתי כל-כך. ג'וני משחק תפקיד חנוני מהרגיל כבלש "מדעי" בעולם ספיריטואליסטי.
"דון חואן דמרקו" – אל תשאלו למה וגם אל תראו את הסרט. קנו פוסטר של ג'וני במקום, יותר מעניין.
מסתבר שהוא גם שיחק באיזה סיוט ברחוב אלם, אבל, נו, באמת.
יש דרך קיצור
יש מדרגות ואח"כ מערה…
יש דרך קיצור
זה מזכיר באופן מעורר חשד את שיבת המלך. (ספוילר?) שילוב והמערה.
אהם אהם אהם....
זה נראה לי מה שהוא התכוון
ולכן זאת *אגדה*
מה שהוא אמר.
באותה המידה אפשר לנטפק את 'היפהפיה הנרדמת'.
אי אפשר.
באמת ניתן לישון כל כך הרבה זמן.
מנסיון.
מש''א
עולות לי דמעות בעיניים רק מהזכרון של הסוף המופלא של הסרט המופלא הזה.
ליצור יצור שנראה בדיוק כמו בן-אדם, רק שיש לו מספריים במקום ידיים כן נראה לך הגיוני? הסרט לא מנסה להיות הגיוני ואם יש לך טענות לגבי סיפור המסגרת (חוץ מהקטע של היצור), תתלונן בפני מי שאחראי ל"יפה והחיה".
אם אתה בכל זאת מתעקש: הנערה יכולה לרוץ, נערה שרצה לבד מהירה יותר מאספסוף זועם. היא יכולה להכיר דרך קיצור. היא יכולה לאסוף אופניים בדרך ולזרוק אותם רגע לפני שהיא מגיעה (תשאל שאלות מטופשות…).
והקרח: יכול להיות שקר מאוד בטירה ואז הוא רק צריך להשאיר מים בלילה בטירה, יכול להיות שאחד המכשירים של המדען שיצר את אדוארד מפיק כמויות קרח (אה, ולהמציא שרשרת מכונות מסובכת רק כדי לייצר עוגיות, זה הגיוני).
פתרת את התעלומה!
אם עכשיו את אוהבת סרטים אפלים
יש לי שתי מילים בשבילך: סליפי הולו. הסרט אפל, הבימוי כמו שברטון אוהב והג'וני מרשים כתמיד.
________________________
הפינגווין, מכחיש שקנה את הפוסטר של הסרט רק בגלל כריסטינה ריצ'י.
יש גם את ''השער התשיעי''
של פולנסקי.
הסרט היה די מותח ומעורר נסיונות ניתוח שאחרי, עד כמה שאני זוכרת.
אבל ג'וני דפ הוא לא ממש מה שנחרת בזיכרון מהסרט.
גם אותו ראיתי
(אבל פיספסתי אותו כנראה ברשימה של ימד"ב.)
אני פחות אוהבת סרטי אימה ובמיוחד לא אהבתי את הסוף של הסרט הזה, אבל בנית האוירה בו אכן טובה וגו'ני באמת לא מרשים במיוחד – פשוט כי זו הדמות. לדעתי זה מראה עוד פן בכשרון שלו.
וגם את ''אד ווד''
שהוא הסרט של ברטון שאני הכי אוהב והופעה מוקצנת ומצוינת של ג'וני דפ.
וגם "21 ג'אמפ סטריט", אבל זה קצת יותר קשה להשיג.
סדרה מדהימה
כל פרק מופק כמו סרט קולנוע בפני עצמו.
ודווקא ג'וני יחסית חלש שם.
לכבדים
מומלץ גם "האיש המת". סרט מאוד איטי ולא כל כך ברור, אבל ג'וני נותן שם הופעה מפוארת.
יצא שבחרתי כמו הרוב, בג'וני דפ
לפני שהצבעתי וראיתי את התוצאות הייתי בטוחה בנצחונה המוחץ של אומה… ולנימוקי:
ראיתי רק 40% מההופעות בסקר, כך שהבחירה לא היתה כה קשה.
• אנדי סירקיס
עשה עבודה מצויינת, אבל מה לעשות שלא סבלתי את הדמות והלחשושים/ציוצים שלו הוציאו אותי מדעתי?
• אין מק'קלן
הוא קוסם, הוא קוסם, הוא קוסם.
אבל אני לא בטוחה שדווקא 'שיבת המלך' היא ההופעה הטובה שלו מבין שלושת הסרטים. חוצמזה ג'וני ואומה היו יותר טובים…
• אומה תורמן
היתה נפלאה, התלבטתי בינה לבין ג'וני, אבל לה יש עוד חלק ב', אני אחכה לחצי השני, ואולי אצביע לה בשנה הבאה, מי יודע.
• ג'וני דפ
קצת מפתיע שבחרתי בו – בניגוד להרבה מההודעות הנלהבות כאן בעמוד, אני מעולם לא התלהבתי ממנו או מהמראה שלו. באופן מוזר, יצא שבקושי ראיתי אותו משחק – 'שודדי הקאריביים' הוא בסה"כ הסרט השני שלו שאני רואה (הראשון היה 'שוקולד') ומלבדם אני יכולה להחשיב בקושי כמה פרקים מזדמנים של 'ג'אמפ 21' מלפני שנים. הופעות מועטות שהשאירו אותי אדישה. עד הסרט הזה. איכשהו לא ממש זכרתי שהוא משחק בסרט, וכשאמרו לי שזה הוא הייתי מאד מופתעת – פשוט לא זיהיתי אותו! אהבתי את הדמות, אהבתי את המשחק – קומי, קווירי, כמעט דמות מצויירת, אבל אמיתי לגמרי. אם נצרף לזה את ההנאה הגדולה שלי מהסרט כולו, אין ספק שמגיע לו, לפיכך היה הבחירה שלי גם בסקר המקדים וגם הבחירה הסופית.
וזו בדיוק הסיבה שבחרתי באומה.
כי יותר ממשחק טוב, הרושם שג'וני דפ יצר אצלי בסרט הזה הוא גימיק, שמנסה בכוח להיות מגניב. לעומת זאת אומה היתה מופלאה ויצרה אצלי הרגשה של מישהי שלקחה את התפקיד בשיא הרצינות. וזה שיהיה לה את החלק השני? נו, הרי גם לג'וני יהיה את 'פיראטים מהקאריביים 2', ולא סביר שהוא פתאום ישנה פאזה לגמרי.
אז זהו
שלא נראה לי שדפ לקח את התפקיד בפחות רצינות. אמנם אצלו לא נדרשו אימונים פיזיים של מכות וחרבות, אבל משחק קומי הוא לא פחות פשוט ממשחק דרמתי.
אני יודעת שמשחק קומי
קשה לפחות כמו משחק דרמטי, אבל התחושה שלי היתה שב'קאריביים' דפ לקח דמות שלא ברור כמה ממנה היה קומי וכמה דרמטי, אמר לעצמו "וואלה, יהיה מגניב אם ג'ק ספארו יהיה כך וכך", וכל מה שהוא עשה משם והלאה היה להתפרע עם שטיקים מלוא החופן, במסווה של פיתוח דמות.
אני לא כל כך מסכימה אתך.
יש כמה רגעים בסרט שבהן הוא נשמע רציני, למשל כשהוא תופס את אליזבת ושואל אותה איפה המדליון. הוא נשמע רגיל לחלוטין. אני חושבת שהוא ראה מולו דמות של פיראט רגיל, אמיתי, עם הארררר והגרררר, ואמר לעצמו: משעמם לי. אני אצור דמות חדשה לחלוטין. הסרט הזה לא היה חצי ממה שהוא היום אם הדמות של ג'ק ספארו הייתה פיראט רגיל.
ואם להיות שניה בוטה בהקצנה,
מתוך נסיון להסביר למה אני לא בחרתי בדפ: לדעתי זה מה שהוא עושה תמיד. מוצא מניירות חיצוניות, כמה שטיקים חוזרים, ומבצע אותם. בסרטים מסוימים זה עובד יותר טוב, נגיד, ב"אדוארד" זה ממש מתבקש, אבל ברוב הסרטים זה מקסימום נחמד. הסרט היחיד שבו ראיתי את דפ מפתח דמות פחות מנייריסטית ויותר מורכבת הוא "מה עובר על גילברט". נו, טוב, שם גם ליאו דיקפריו יצא שחקן מצוין.
בדיוק.
ואין לי מושג מה ההתלהבות הכללית משרשרת המניירות הנ"ל. זה היה כל כך תמוה ומיותר.
אבל זה לא סותר.
זה שהוא 'גימיק' לא עושה את ההופעה פחות טובה.
וגם לא כזה בטוח שזה 'גימיק'. ספארו אמור להתנהג ככה , הוא אמור להיות פיראט לא ממש אמין. זה כל העניין.
ות'אמת, ג'וני עושה את זה בצורה נפלאה..אני לא חושבת שהייתי משנה משהו בהתנהגותו המוזרה. (אני חוששת שהוא מתנהג ככה כי הוא על יותר מדי טריפים..)
שודדי הקאריביים
כמו שכבר אמרתי מקודם, ג'וני דפ משחק נפלא. אבל אני חייבת להגיד שממש חכיתי לתוספות של הסרט, כי מאוד התלהבתי ממנו. וכגודל הציפיות כך גודל האכזבות…
ממש לא אהבתי את התוספות..
חוץ אולי מהסרט בליווי הסבר מפי ג'וני דפ שעוד לא הספקתי לראות..
אבל בשביל סרט כזה- שהפיספוסים לפחות יהיו טובים!! כ"כ חכיתי להם וכ"כ התאכזבתי!
בקשר לסליפי הולו -ראיתי.
אפילו בקולנוע בזמנו. והסרט נחמד.. מספק את מידת האפלה שרציתי, אבל הסרט האפל הכי טוב שראיתי היה ראיון עם ערפד..
אומה, אומה, ורק אומה!
ארלין מקיאוולי היא הופעת השנה מבחינתי, ללא ספק.
מי זאת?
זה השם הבדוי שנקטה בו
*ביפ* בבואה להרשם אצל רשם הנישואים.
גם לי נדרש פרק זמן קצר כדי לרדת לסוף דעת כותבת התגובה.
ג'וני דפ
אני חושבת שג'וני דפ שיחק טוב בסרט "שודדי הקריביים קללת הפנינה השחורה" אני רוצה לדעת האם יהיה המשך לסרט זה
'שודדי הקאריביים' מראש תוכנן כסדרת סרטים.
הסרט השני אמור לצאת במהלך שנת 2005.
'שודדי הקאריביים' מראש תוכנן כסדרת סרטים.
אז למה אין את זה בלא סופי???
קודם כל, סימן שאלה אחד מספיק.
ושנית, במה שנוגע לעתיד הרחוק יחסית, 'לא סופי' לא מכיל את כל הסרטים שעליהם ידוע לנו משהו. רחוק מזה. ברשימת סרטי 2005 מופיע רק לקט קטן מאוד של הסרטים המעניינים ביותר שאמורים לצאת באותה שנה (והכל, כמובן, מאוד מאוד לא סופי. עד 2005 סרטים עלולים להידחות בשנה-שנתיים או להתבטל לגמרי).
קודם כל, סימן שאלה אחד מספיק.
בסדר!!!
אז שודדי הקריביים הוא לא מספיק מעניין בשביל להיות שם?
טוב, די ברור מאיפה הגיע הניק שלך
לא רע.
שימו לב ששני השחקנים שזכו – באופן די מובהק – התואר "שחקן ושחקנית השנה" אצלנו בעין-הדג (ג'וני דפ ואומה תורמן) מועמדים שניהם לגלובוס הזהב (זה הלילה!). טעם הקהל המקומי, מסתבר, לא עד כדי כך שונה מטעם המבקרים.
נו, אנחנו מחזיקים להם אצבעות?
לא רע.
ועוד איך! אבל אני לא מתכוונת להישאר ערה עד חמש בבוקר ולראות את זה. מחר יש בצפר.
אז אני יצפה לעידכונים מחר. ממכם או מהעיתון, מה שיבוא קודם.
ממתי יש אצלנו כזה עניין
בגלובוס הזהב? בשנים קודמות אני זוכר שהוא עבר כמעט בלי שום תגובה שתתייחס לקיומו. אבל בהצלחה לכל מי שמתכוון לראות את זה. תספרו לנו איך היה.
אישית, יותר מעניינות אותי המועמדויות לאוסקר שמתפרסמות ביום שלישי (ואפילו לא צריך לקום בשעה מטורפת בבוקר/לילה בשבילן).
ממתי יש אצלנו כזה עניין
גלובוס הזהב זה הטקס השני בחשיבותו אחרי האוסקר לא?
מממ, תלוי.
הוא כנראה הטקס השני אחרי האוסקר מבחינת כמות תשומת הלב התקשורתית שהוא מקבל. מבחינת חשיבות, קשה למדוד בדיוק מה חשוב יותר ומה פחות, אבל אפשר להגיד בוודאות שטקס גלובוס הזהב הוא *לא* הטקס החשוב ביותר. "תא העתונאים הזרים" שמצביע עבורו הוא גוף קטן, שלא ברור בכלל מה הוא מייצג, ויש אינסוף סיפורים על כך שהם בעצם נותנים פרסים למי שמלקק להם ביעילות המירבית.
רק מה, עצם העובדה שלטקס הזה יש יחצ"נות טובה הופכת אותו ל"חשוב" – עובדה שהרבה אנשים שלא שמעו על פרסי איגוד המפיקים או ה"Indipendent Spirit" שמעו עליו, ולכן הזוכים בו עשויים להשפיע על החלטתם ללכת לסרט כלשהו. עד השנה, גלובוס הזהב גם נחשב לבעל השפעה על האוסקר, מכיוון שחברי האקדמיה בעצמם הושפעו ממנו. השנה טקס חלוקת הגלובוסים נערך אחרי שההצבעה למועמדים באוסקר כבר הסתיימה, לכן ההשפעה הזאת תהיה עוד יותר קטנה.
אפרופו המועמדויות לאוסקר,
האירוע יועבר בשידור ישיר, מחר בשעה 15:30 בערוץ 3.