במקור: Sinbad: Legend
of the Seven Seas!ימין!
בימוי: פטריק גילמור,
טים ג'ונסון
תסריט: ג'ון לוגאן
קולות: בראד פיט, מישל
פייפר, קתרין זטה-ג'ונס,
ג'וזף פיינס
אני לא אוהב את דיסני. באמת שלא. לא את החברה והערכים בה היא מאמינה, ושיטות השיווק הדורסניות שלהם, ולא את הסרטים התעשייתיים היוצאים מהאולפנים. לפיכך, מאכזב שבעתיים לראות שסרט היוצא מאולפן המתיימר לצאת מול דיסני, הוא כשלון מחפיר שכזה.
לכאורה, היה ל'סינבד' את כל הפוטנציאל שבעולם להיות נהדר. עלילות גבורה בנות אלפי שנים על פיראטים נועזים, נסיכות במצוקה, להבים שורקים, מפלצות, ואוצרות שרק מחכים שמישהו יבוא לקחת אותם, לפני שינשכו לו את היד. תוסיפו על כך תקציב ענק וכוכבי על – וההצלחה כבר מונחת בכיס. אך לא כך היא.
הבעייתיות מתחילה באנימציה. או בעצם, באנימציות.
התרגלנו כבר בסרטי הנפשה קודמים לדמויות המצויירות ביד אחת, ורקעים בסגנון אחר. כאן מצליחים המעצבים לדחוק לתוך תמונה אחת עד ארבעה סגנונות הנפשה בו-זמנית. וזה לא עובד. כל אלמנט נראה תלוש מהאחרים, והאינטראקציה קלושה עד לא קיימת. ולא זאת בלבד, אלא שהעצמים השונים לא ממש מרשימים, כשלעצמם. את המפלצות התלת-ממדיות הייתי מצפה לראות, אולי, בסדרות האנימציה היפניות המופקות לפי משקל לשם הקרנה בשעות הבוקר בערוץ הילדים, עת איש אינו ליד הטלביזיה. ובעצם, לפחות אחד התפלצים – עוף קרח בעל אופי של חתול חולה כלבת – אני בטוח שכבר ראיתי באחד מסרטי הפוקימון.
ניתן לטעון שהמגבלות הגרפיות אינן עקרוניות. אלו בסך הכל כלים טכניים, וכמו שבנות הפאוור-פאף וסאות'-פארק כבר הוכיחו, גם עם גרפיקה עלובה ניתן ליצור יצירות מהנות ואף למעלה מכך. כן, כמובן, ללא ספק, אבל לא כאן. כדי שיהיה אפשר להתעלם מהאנימציה העלובה, הסרט צריך יתרונות אחרים, שאין כאן. עלילה, למשל. והעלילה עלובה אף היא.
סינבד הוא פיראט נועז ("אררר! אררר!"), המסתבך במזימה זדונית. אריס, אלת המדון, גונבת ספר עתיק וקסום, וכדי להציל ידיד נעורים, חייב סינבאד לגנוב את הספר חזרה, ולהוכיח שיש לו בעצם נשמה טובה. למי אכפת, בעצם, מהנשמה שלו? לא רק הסיפור שגרתי ונדוש, אלא גם שאר התסריט, שהיתרון היחיד שלו הוא בדיחות חד-שורה מוצלחות פה ושם. סינבד יוצא לדרך, נלחם במפלצת א', בורח ממפלץ ב', ומפגין לראווה את שריריו המסוקסים (אל לשכוח, בבקשה, שאותם שרירים הם מצויירים בלבד. לא הושקעה כאן עבודת חדר-כושר כלל). היינו בסרטים כאלו, שמענו סיפורים כאלו, תודה.
יתרה מזאת, הדמויות הדלוחות והנדושות מדובבות ע"י שחקנים דלוחים ומשועממים, לפחות בכל הנוגע לפרוייקט הזה. שלישית כוכבים הביאו כאן – בראד פיט, מישל פייפר, וקתרין זיטה ג'ונס. אף אחד מהם לא טורח אפילו להתקרב לשיאים קודמים. נורא מכולם בראד פיט, המקריא את שורותיו במונוטוניות מכאיבה, כאילו עסק בעת ההקלטות בסריגת סוודר לנכד שלו. זיטה-ג'ונס סתם שטוחה בקולה, ומישל פייפר מצליחה עוד איכשהו לספק כמה רגעים טובים. לא חוכמה, כשהיא מדובבת דמות סקסית ומרושעה כאריס האלה – יש לה ניסיון בכך (טיטיאנה, אשת החתול, ועוד). קופץ לביקור גם ג'וזף פיינס, בתפקיד חסר משמעות כנסיך פרוטאוס, חבר הילדות החנבעץ של סינבאד (שם בסיסי בהחלט לדמות בסיסית וחסרת בינה).
אז רגע, אין שום דבר ממש ראוי בסרט? מסתבר שלא. גם אותן הלצות פזורות פה ושם אינן מספקות הצדקה מספקת לצפייה בו. מדובר, בסך הכל, במוצר מסחרי ושבלוני, שנועד לגרד קצת כסף לאולפנים. מצד אחד, טוב שהוא לא הצליח בקופות, ולא סיפק תמורה כספית על העבודה המרושלת. מצד שני, חבל, מאחר וזהו מסמר נוסף בארונם של סרטי ההרפתקאות המונפשים – אף לא אחד מאלו מהם שיצאו לאחרונה הצליח להרוויח כסף. אז בגלל סרטים שבלוניים יימנעו מאיתנו גם הסרטים הטובים? (המהדרים יטענו שבצד השני, ביפן, עדיין עושים כאלו, ועושים אותם טוב. זה נחמד, אבל זה לא מספיק. אני רוצה מהכל, וכמה שיותר).
אז חבר'ה, כן, אתם שם בדרימוורקס…? לא כך נאבקים בדיסני. תשקיעו יותר, והקהל ישקיע גם.
ולצופים, הכמהים לסרטי אנימציה כדאי לראות את 'חזרזיר: הסרט'. באמת שהוא מוצלח, ומהנה יותר. ולפחות הוא לא מתיימר ליותר מדי.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- בראד פיט
- קתרין זטה-ג'ונס
- מישל פייפר
- אלף לילה ולילה – סינבד המקורי
- סינבד – הקומיקאי
- סינבד טכנולוגיות רשת
- אני אוהבת את אריס !!!
חבל... באמת חבל..
שמפוטנציאל כ"כ גבוה בסוף יצא כזה סרט משעמם ונדוש.
גם אני ראיתי את הסרט, והגעתי בדיוק לאותן מסקנות. פוטנציאל ענק, השימוש בו קטן. אם כי לא כ"כ שמתי לב לאנימציה הלא-טובה שהזכרת… התמקדתי בקולות הגרועים, שאם אתה שואל אותי, גם הקול לא התאים לדמות (חוץ מהמכשפה), כאילו, רואים שעשו מאמצים (?) כדי שזה ייראה טוב, אבל הקול עצמו לא מתאים לדמות עצמה-אבל זה ככה רק בדמויות הראשיות.
+*+אנדריאה+*+
לא שהיו לי כוונות לראות את הסרט
אבל נהניתי מאד מהכתבה.
חן, חן
גם אני מאוכזב
הדמויות נראות חמודות למדי, וגם יש חדשנות מסויימת עם הגיבורה בעלת השיער הלא-ארוך במיוחד. כל-כך חבל שהדמויות סתם בוזבזו.
אה, ודרך אגב
(לא שיש לי מושג מה זה אומר, אבל אנשים איכותיים נוטים לאהוב מאוד את האלה אריס)
איבדת אותי במשפט הראשון
אח"כ הצלחתי לעקוב בזכות הערה שגם סינבאד הוא לא יותר ממסחטת כסף לא יעילה. בכל-זאת, לוקחים כוכבים גדולים שאין להם מספיק כשרון דיבוב שיצדיק את העסקתם (בניגוד לאלן דג'נרס, או רובין וויליאמס), משקיעים סכום עצום באנימציה שמזכירה במקרה הטוב את "אנסטסיה" ומבססים עלילה שחוקה על פאנץ' ליינים.
ככה באמת לא מתחרים בדיסני שלפחות משקיעים בסיפור מקורי ואנימציה לא מביכה. לא שזה מפריע לי, אף פעם לא חיבבתי את דרימוורקס. אני רק מקווה שיתחלפו כבר ההנהלות של שני האולפנים באנשים פחות חמדנים.
איבדת אותי במשפט הראשון
בל נשכח שהם עשו את שרק שהוא בדרגה אחת מעל כל שאר האנימציות מבחינת מקוריות.
בקרוב סרט חדש שלהם sharkslayer שנשמע מגניב (ואכן גם הוא מלא בידוענים שמדבבים אותו).
אני מקווה שלא ימחקו את ההודעה הזאת בשל הופעת המילה slayer בה (;
מבחינת מקוריות?
לשרק לא היה פילם מקורי אחד בסרט. סך הכל פארודיה. נעשו פארודיות לפני ויעשו גם אחרי, זה בהחלט לא שיא המקוריות.
מבחינת מקוריות?
לא בדיוק פארודיה. אם כי גם פארודיות יכולות בכיף להיות רדודות ומעצבנות. שרק היה מתוחכם, ענה לכללים של הז'אנר שלו אך עם זאת גם שבר אותם וביקר אותם.
קצת כמו האלמנט החמישי, MIB. האם לדעתך גם הסרטים האלה הם פארודיות ותו לא?
איבדת אותי במשפט הראשון
למה SLAYER הם אחלה להקה
איבדת אותי במשפט הראשון
אוקיי. תחשוב על פארודיות מטופשות גם אם מצחיקות כמו נגיד "האקדח נפל על הראש". העלילה בהן היא כל כך משנית וזניחה. פיתוח דמויות? למי אכפת. פארודיה גבירותי ורבותי!
זה לא כך בשרק.
אהם.
דיונים על 'שרק' זה כאן.
כתבה מספר 472
זה ילמד אותם לעשות סרט פיראטים
בלי אייליינר!!!
אם במקום בראד פיט
היו מביאים את אייליינר דפ לדובב, זה היה מציל את הסרט?
ואני חשבתי כל הזמן
עד כמה קנת בראנה היה יכול לבצע את התפקיד טוב יותר. ב"דרך לאל דוראדו" הוא עשה עבודה נהדרת.
קנת בראנה היה ב''הדרך לאל דוראדו''?
את מי הוא דיבב???
(בהנחה שזו לא הייתה בדיחה)
מיגל!
אה...איזו טיפשה אני
עכשיו נזכרתי שראיתי את זה בגרסא העברית ביסבבה…
תזכיר לי מי זה מיגל? (הכפיל של בראד פיט או השני?)
אה...איזו טיפשה אני
הבלונדי, אאל"ט.
http://www.terra.com.pe/cine/eldorado/personajes.shtml
סבבה, תודה
ושמת לב שהם התבלבלו שמה בצדדים??
אבל למה להתעסק בקטנות…
לא מבין את הכתבה...
אני דוקא מאוד נהניתי מסינבאד. הוא פשוט, לא מתיימר, ומאוד מבדר. חבל רק שהסוף הוליוודי, היה יכול להיות הרבה יותר נגניב עם איזה טוויסט בסוף אבל הוא בהחלט מבדר.
למה רק שלילי?!
בכתבה היו רק דברים שליליים
ומי שלא ראה את הסרט הכתבה
ממש יכלה להרוס לו
אם לא הייתי רואה את הסרט לפני זה הייתי חושבת שזה יותר גרוע מפוקימון(אין בנתיים יותר גרוע)צריך לחפש גם דברים טובים שהיו בסרט
ודרך הגב:לדעתי הסרטים של דיסני עולים על כל הסרטים המצויירים!
האנימציה הקלאסית של דיסני
אני די מסכים איתך. בקטגוריה של האנימציה הקלאסית, לדיסני היה את המספר הגדול ביותר של סרטים שאהבתי. רק חבל שהם כנראה לא מתכוונים לעשות כאלה סרטים יותר. (עוד שני סרטים וזהו)
מי הקול של אריס בעברית?
פעם ראשונה שהדיבוב עדיף על המקור. נשמע ממש טוב. מי הקול של אריס?
אביגיל אריאלי.
נמרוד רשף בתפקיד סינבד, גלית גיאת בתפקיד מרינה.
אביגיל אריאלי.
מי שמדובבת את מרינה זאת חני נחמיאס
לא נכון.
תגובה לאביגיל אריאלי.
כאן אותו מישהו ששאל במקור.
בינתיים נאלצתי לקנות את הסרט כי בנותיי איבדו אותו מהספריה. ובאמת על המכסה כתוב את מה שאת אומרת. אבל נשמע נכון שחני היא מרינה.
מי יכול לפתור את החידה? (ולמה כל כך חשוב להסתיר את זה?)
משה
רד לא אמר את זה סתם.
המפיצים שולחים לנו קומוניקטים של הסרטים השונים, ובזה של 'סינבד' רשום בפירוש שגלית גיאת אחראית לקולה של מרינה. חני נחמיאס לא מוזכרת ולו בחצי מילה.