המהפכה הדיגיטלית מסרבת להגיע. למרות תחנוניו של ג'ורג' לוקאס, רק 19 בתי קולנוע ברחבי ארה"ב יקרינו את 'פרק 2: מתקפת המשובטים' דיגיטלית. את פרק 3, כך לוקאס מאיים, הם יקרינו באופן דיגיטלי, או לא יקרינו בכלל. |
09.05.2002
|
יומית
המהפכה הדיגיטלית מסרבת להגיע.
למרות תחנוניו של ג'ורג' לוקאס, רק 19
בתי קולנוע ברחבי ארה"ב יקרינו את
'פרק 2: מתקפת המשובטים' דיגיטלית.
את פרק 3, כך לוקאס מאיים, הם יקרינו
באופן דיגיטלי, או לא יקרינו בכלל.
המהפכה הדיגיטלית מסרבת להגיע.
למרות תחנוניו של ג'ורג' לוקאס, רק 19
בתי קולנוע ברחבי ארה"ב יקרינו את
'פרק 2: מתקפת המשובטים' דיגיטלית.
את פרק 3, כך לוקאס מאיים, הם יקרינו
באופן דיגיטלי, או לא יקרינו בכלל.
''אני בחור אנאלוגי בעולם דיגיטלי''
ג'דיי אמיתי לא מתרשם מאיומים.
אז לא יקרינו! על מי הוא מאיים?
חשבתי שזה אמור להיות אינטרס הדדי של שני הצדדים.
אני רוצה לראות אותו מקרין את הסרט רק ב-19 בתי קולנוע בארה"ב. בהצלחה.
אני יודעת שכבר היה דיון בנושא,
אבל ההבדל בין הקרנה דיגיטלית להקרנה רגילה מאוד בולט?
כמו שכבר נאמר בדיון בנושא
– אף אחד מהנוכחים כאן לא ראה, כנראה, סרט שמוקרן דיגיטלית, אבל מכל התגובות שקראתי של אנשים שכן ראו, זה נראה כמו חידוש מאוד לא מבורך. אוקיי, אז הסרט לא נשרט – אבל הוא מפוקסל. באמת יתרון גדול.
הבנאדם יכול
פשוט לבנות כמה עשרות או מאות בתי קולנוע מהכסף שהוא עשה במהלך השנים מהסרטים, מהזכויות, מהמרצ'נדייזינג ולקבוע שרק בהם יקרינו את הסרט.
לא חסר לו כסף וזה גם בסופו של דבר יישתלם לו.
אני לא מאמין
זה באמת רעיון גאוני. כי כל מי שירצה ללכת לראות את הסרט הזה, והרבה ירצו, ילכו אליו לבתי קולנוע. הוא גם ירוויח את הכסף מהסרטים, מהכרטיסים ומהמזנון.
גאוני גאוני גאוני
לא, זה לא.
לוקאס יכול לבנות לעצמו בתי קולנוע ולהרוויח מהם (או שלא), אבל מה חדש בזה? בתי קולנוע קיימים כבר מאה שנה כמעט. ככל ש'פרק 3' יהיה מצליח, אי אפשר לבנות רשת בתי קולנוע מהכנסות סרט אחד.
בטח שאפשר
יש לו מספיק כסף מאז שיצא "תקווה חדשה". חוץ מזה, בעתיד ייעשו עוד סרטים, לאו דווקא של לוקאס, שיוקרנו בשיטה דיגיטלית וגם מזה הוא ייעשה כסף. מספיק שהוא ייחבור לשפילברג, זמקיס, קצנברג, גפן ושאר החבורה שלהם וזה יהיה בהחלט אפשרי
בדיוק
הוא גם יכול לחבור עם במאים, מפיקים ושאר התפקידים שרוצים שהסרטים שלהם יוסרטו רק ע"י הטכנולוגיה הדיגיטלית.
וכרטיסים יעלו שם כמובן קצת יותר, כי זה יהיה הקולנוע האידיאלי שהתפרסם בסקר של בית הקולנוע המועדף. אני לא זוכר של מי היה הרעיון ואין לי כוח לחפש, אז סליחה.
בכל זאת, מישהן מוכן להביר לי מה ההבדל הגדול בין ההקרנות?
מים קרים ושאלות טכניות
אני לא בקיא בפרטים, אבל יש איזה חוק בארה"ב שיוצר משהו בסגנון "הפרדת רשויות" בכל מה שקשור לקולנוע. אסור שתהיה בעלות צולבת הן על אולפני הפקה והן על רשת בתי קולנוע. או משהו כזה. שוב, אל תתפסו אותי במילה, ואני לא בטוח איך זה משפיע על לוקאס, אבל בכל אופן, לא הייתי בונה על העניין.
אגב, שאלה טכנית למי שבמקרה יודע: הסרט צולם על "פילם דיגיטלי", כפי שזה מכונה. או בקיצור, וידאו באיכות ממש ממש גבוהה. מה שאני תוהה זה:
• האם איכות הסרט הדיגיטלי שנשלח להפצה זהה ב-1:1 לאיכות המקורית, או שמא הוא מקומפרס יותר?
• בהנחה וישנו הבדל בין המקור לגרסת ההפצה, מאיזו גרסה עושים את ההעברה לפילם בשביל בתי הקולנוע המאותגרים דיגיטלית?
המממ
זה לא מסוג השאלות שאתה בדרך כלל עונה עליהן? P:
מים קרים ושאלות טכניות
הסרט צולם במצלמה דיגיטלית. ז"א שצולם היישר לקובץ מחשב. אין דבר כזה "פילם דיגיתלי" כמובן, זה כמו להגיד "נייר דיגיטלי"
-האשף הדגול
אני לא יודע איך צולם
'מלחמת הכוכבים', אבל וידאו דיגיטלי קיים גם קיים. וגם נייר דיגיטלי.
אני לא יודע איך צולם
כן הא? ועל הפילם רואים הרבה נקודות שחורות לבנות?
הבהרות טכניות
אשף יקר, "פילם דיגיטלי" זה הכינוי האירוני למחצה שהודבק לפורמט של לוקאס. ברור שמדובר בקובץ מחשב, אך לוקאס (ויוצרי המדיום החדש) מתפארים בכך שהרזולוציה שלו ותפיסת הצבע שלו מקבילים לאלו של פילם צלולואיד. ומכאן השם האוקסימורוני משהו.
הבהרות טכניות
כעט אני אכן קורא את מה שכתבתה באור חדש. מן הסתם לבתי קולנוע מאותגרים דיגיטאלית יביאו את הסרט על פילם, ומשום כך אין סיבה להרוס את איכותו ע"י כיווץ MPEG או פורמט אחר.
שאלה מעניינת יותר היא איך מביעים אותו לבית קולנוע דיגיטאלי? הרי סרט לא מכווץ תופס אין ספור גיגה-בייטים.
-האשף הדגול
אז הם יביאו דיסק קשיח או שניים.
יש כאלה בעלי קיבולת של 100GB או יותר.
לא צריך דיסק קשיח
יש טייפים דיגטליים עם יכולת אכסון גדולה בהרבה, וגם די זולים משום שהם לגישה סדרתית בלבד (וזה מה שדרוש בסרט קולנוע).
הבהרות טכניות
מן הסתם יש כיווץ כלשהו בשליחה לקולנוע…. וזה תלוי במקרן הדיגיטלי שלהם…
האם הוא ניזון מהרדיסק? (ואז אפשר לתקוע לו כונן של חצי טרה בייט..)
האם הוא קורא מעשרה כונני DVD במקביל? (או פשוט שתיים ומחליף את הדיסק בכונן הפנוי?)
וכו' וכו'…
בעקרון, אני לא אתפלא עם להעביר TB של אינפורמציה, יותר פשוט מלהעביר 2 מגה תמונות על סרט…
טוב, עדיין לא התייחסת
לשאלה העיקרית שלי. אולי אני אבהיר אותה ביתר פירוט:
אני יוצא מנקודת הנחה שהאיכות של המאסטר של הסרט על הפילם הדיגיטלי היא 1:1, ללא כיווץ וללא הפסד איכות.
השאלה שלי היא האם מה שיופץ לקולנועים הדיגיטליים הוא העתק דיגיטלי זהה של המאסטר הזה, או שמא העתק דיגיטלי עם קימפרוס של המאסטר.
אני שואל את זה מאחר ורד ציין שאנשים שהציצו עד כה, טענו כי הסרט מפוקסל, ואני תוהה האם זה בגלל קימפרוס נוסף של הסרט לפני ההפצה, או בגלל איכות חומר הגלם הראשוני.
ועל השאלה השנייה ששאלתי – בהנחה ויש גרסת מאסטר וגרסת הפצה מקומפרסת, מאיזו מהן מפיקים את גרסת הפילם – עליה יש לי ניחוש מושכל: מן הסתם מהגרסה הלא מקומפרסת. מה שאומר שאם נראה פיקסול כלשהו בגרסת הפילם, הרי שהפילם הדיגיטלי אכן על הפנים כבר ברמת חומר הגלם (וכבר ציינתי איפשהו באתר שהטריילר נראה זוועה מבחינה טכנית, למיטב הבחנתי).
אגב, מותר לשאול מה הופך אותך לאשף?
עוד 5 ימים למניאק.
אפשר לשאול
מה יש בעוד 5 ימים?
המשובטים תוקפים?
כאילו דה?
חיפוש ברשת מעלה
כי בטכנולוגיה הנוכחית, הרזולוציה של מצלמה דיגיטלית היא 1920×1024 וזה כנראה נמוך מדי. מן הסתם, בעיה זו תפטר תוך שנה-שנתיים. בנוסף, הסרט מופץ לקולנועים מכווץ, אבל כיווץ לא אמור לפגוע באיכות, אם הוא נעשה במידה.
כיווץ
ניתן (וסביר להניח שאכן כך נעשה) לכווץ סרט (או כל דבר אחר) ללא איבוד איכות כלל, כמו שאתם מכווצים קובץ ZIP או קובץ GIF ישנם כיווצים כאלה המותאמים במיוחד לסרטים עם 0 איבוד איכות. כיווץ כזה יכול להקטין סרט באורך מלא לגודל שווה לכל נפש של כמה עשרות ג'יגהבייט ואת זה אין שום בעיה לנייד.
כיווץ
זהו, שלא, כי
הם פורמטים שדחיסה ופריסה שלהם איטית מדי, גם במחשבים חזקים, כך שאי אפשר לפרוס ולהציג בזמן אמת. וגם אין שום דרך לדחוס בהם כמו שדוחסים ב
יחס הדחיסה בפורמטים שלא מאבדים בהם איכות נמוך בהרבה…
שני דברים
א. כל הכבוד – תגובה אחרי שנתיים וחצי…
ב. MPEG, בנוסף לאיבוד איכות, מתבצע בד"כ בחומרה, מה שמאיץ אותו משמעותית.
שני דברים
האמת, פשוט עקבתי אחרי הלינק ביומית… לא שמתי לב שמדובר על משהוא מלפני כלכך הרבה זמן…
אופס…
לא נכון
פורמט YUV-Huffman למשל הוא פורמט דחיסה פשוט ומהיר מאד (הרבה יותר מ- MPEG). מה שהוא אומר בסך הכל זה לשמור הפרשים בין תמונות, ולקודד הפרשים קטנים במספר מועט של ביטים יחסית להפרשים גדולים יותר.
לא נכון - למחצה
אל תבין לא נכון, יש פורמטים שלא מאבדים איכות ודוחסים מהר, אבל יחס הדחיסה נמוך מדי, זאת הבעיה… יחס הדחיסה לאומת פורמטים כמו
ואחרים שמובוססים על
נמוך בהרבה.
לצערי, למרות שאני עוסק בזה לפרנסתי,
אני לא ממש מכיר את נושא דחיסת הוידאו על בוריו (אני עוסק בתחום שנושק לזה). קשה לי להתווכח מקצועית, אבל פוליטית, ארגון MPEG הוא זה שמציב סטנדרטים בתחום הוידאו באופן כמעט בילעדי, והמשמעויות של זה רבות: החברות הגדולות חברות בארגון ומחוייבות לו. יצרני חומרה מייצרים רכיבים זולים (בגלל הכמות של הייצור) עבור MPEG וכו'. מאוד יכול להיות שיש פורמטים טובים יותר, השאלה מי תומך בהם ואיך.
סתם דוגמא – חברות שידור רבות רוצות לעבור לMPEG 4, בעיקר כדי לתמוך בHDTV – אתה מבין איזה סיפור מהת** זה? זה לא רק להחליף ללקוחות את הממירים בבתים, זה גם להוסיף ציוד *מאוד* יקר למרכזי השידור. וזה עדיין בתוך "משפחת" MPEG…
לצערי, למרות שאני עוסק בזה לפרנסתי,
זה לא סיפור, זה רומן בחמישה חלקים…
הרי היום יש כבר נגני DVD שתומכים ב MPEG4 ובDIVX וכל הוריאציות הסוגים והמינים, עם אפשרות להתקנת codecs חדשים או לעדכן אותם…
הרוב זה באמת מלחמות כח, אולי בעיקר של יצרניות השבבים, שרוצות לעדכן כל פעם קצת ולא לקפוץ קדימה, כדי שיהיו יותר דברים למכור…
בנוגע לציוד של תחנות שידור, זה לא צריך להיות יותר מדי מסובך (צריך, אבל לא יותר מדי) בד"כ צריך רק להחליף module או כרטיס ולא את הכל מסביב אם יעברו לmpeg4 מ mpeg2 אבל ישמרו על הרזולוציה… מעין מעבר בניים… אם יעברו ממש ל-hdtv אז זה באמת יותר מסובך ויקר…
אוף-טופיק קטן, אתה מכיר מישהו שמתעניין בפורמטים לדחיסת סטילס? פיתחתי איזה משהו קטן וטוב ואני מעוניין לנסות לרשום פטנט…
טוב, עדיין לא התייחסת
דבר ראשון, ברצוני להביא הסתייגות, כך שלא אתפס במילה. אני כותב פה את השארתי, ואותה בלבד.
אין לי צל של ספק בכך שהמקור הדיגיטאלי איננו “מפוקסל”. אין צל של סיכוי שהוא “מפוקסל”. "פיקסול" נוצר כתוצאה מכיווץ MPEG לדוגמה או כל שיטה אחרת של דחיסה תוך איבוד נתונים לטובת גודל. רק דחיסות כאלה מסוגלות לכווץ גודלו של סרט במידע הנדרשת.
נושא העותק המופץ הוא תעלומה גם בפני. אין ספק שלא מפיצים אותו על דיסק-קשיח, ובטח לא על סרט מגנטי כי אלה איטיים להחריד. ההפצה כנראה על מדיה כלשהי, וההרצה מדיסק קשיח, כי זאת האפשרות הסבירה היחידה.
אני מאמין כי הסרט יעבור דחיסה קלה שלMPEG4 אך ללא ספק יהיה לא מפוקסל. אלא שראו אותו כנראה אלא שראו את הגרסה הלא-חוקית ברשת, והרי ברור שהוא דחוסה פי מונים מהמקור ומהגרסה הקולנועית.
ובקשר לאשפיותי? אחד הדברים שעושים אותי אשף היא העובדה כי כינויי באנגלית, מזה שנים, הוא GreatWizard והקוסם הדגול לא נשמע כל כך טוב, לדעתי.
הידע שלי במחשבים נובע בין היתר מהיותי תוכניתן מקצועי הוא תוכניתן.
-האשף הדגול
איים פיקסלינג אה הול
רד פיש – אנו זקוקים לעזרתך. איפה קראת רשמים מאיכותו המפוקסלת של הפילם הדיגיטלי?
לגבי הסיכויים שהסרט מפוקסל – אם להסתמך על המוניטין של הבחור שדוחף את הפורמט הזה כל כך חזק, הרי שבאמת קשה לי להאמין שיש בסרט פיקסול נראה לעין. לא שאני תופס מלוקאס פרפקציוניסט כזה גדול, אבל בכל מה שקשור לאיכות ויזואלית טכנית ומקצועיות – אני נוטה לסמוך על שיקול הדעת שלו ושל צוותו.
מבחינה טכנולוגית גרידא, עד שלא יזדמן לי לקרוא קצת יותר בהרחבה על הפילם הדיגיטלי, ברמת פורמט הצילום וברמת ההפצה, אני משאיר ספק קל, על פיו יתכן גם יתכן שישנו פיקסול.
קודם כל, כי מדובר בוידאו ממוחשב, ולפרטים בתמונה ממוחשבת יש מגבלה מתמטית. ניתן לשחק עם המתמטיקה הזו כדי לשאוף לחקות פילם (שהמגבלות היחידות שלו הן כימיות), אבל המגבלות המתמטיות עדיין עלולות להרים את ראשן המכוער לפרקים. תיאורטית.
שנית, בשל הכיווץ: עד שלא אדע באיזה פורמט וידאו מכווצים ובאיזה סוג מדיה מפיצים, אני משאיר מקום לספק.
עוד ימים מספר אני אשאל חברים בארה"ב, בתקווה שיזדמן להם לראות עותק דיגיטלי (מישהו יודע באילו בתי קולנוע יוקרן העותק הדיגיטלי?)
אוי.
מאיפה אני אביא את הביקורות האלה עכשיו? לא זוכר. אבל תשובות לשאלות אחרות שלך דוקא יש לי: רשימת 19 בתי הקולנוע שיציגו את הסרט דיגיטלית נמצאת בלינק שביומית (אם כי אני לא בטוח עד כמה הרשימה הזאת אמינה). וחוץ מזה, בחיפושים אחרי התלונות על הפיקסול הגעתי במקרה לתשובה לשאלות שלכם, לפחות לגבי פרק 1: הסרט מכווץ בפורמט Motion-JPEG, ומוקרן ברזולוציה של 1280X1024.
http://cgi.theforce.net/theforce/tfn.cgi?storyID=2564
עכשיו, למי שיצא לראות סרט מוקרן מתוך DVD על מסך גדול (בפורים-קון, למשל) יודע שלמרות שהתמונה היא צפיה בהחלט, אין בעיה להבחין בפיקסלים הבודדים (אם כי בדרך כלל זה לא מפריע). 1280 פיקסל לרוחב זה בערך פי 2 פיקסלים מאשר בהקרנת DVD, אבל הסרט עומד להיות מוקרן גם על מסכים הרבה יותר גדולים. אי לכך לאנשים בשורה הראשונה לא צריכה להיות שום בעיה להצביע על כל פיקסל בנפרד, אפילו אם הסרט לא מקומפרס בכלל. לא?
מחשבה חוזרת
חשבון פשוט מראה שעם מסך ברוחב של 8 מטר וסרט ברזולוציה של 1280 פיקסלים, יתפוס כל פיקסל 6.25 מ"מ. ונשאלת השאלה: האם ממרחק ישיבה קרוב-אך-סביר, אפשר להבחין במשבצת בודדה באורך וברוחב 6 מ"מ?
תיקונים
המידע שהבאת, על פי הלינק, מתייחס למקרן דיגיטלי. זה לא קשור לפילם הדיגיטלי, אלא רק להפצה, ויש סיכוי שגם הטכנולוגיה הזו השתפרה מאז 1999.
אוקיי, תחקיר משלי ברחבי הרשת הניב את המידע הבא:
לגבי המצלמה:
לוקאס משתמש במצלמה ושמה Sony HDW-F900 שפותחה ע"י סוני, עם עדשות וציוד נילווה שפותח יחד עם פאנאויז'ן (המובילים בתחום מצלמות הפילם ועדשות). הטכנולוגיה בה משתמשת המצלמה נקראת 24P, קיצור של 24 פריימים Progressive (ההפך מ-Interlaced. בוידאו כל פריים מורכב למעשה משני פריימים השזורים זה בזה. בפילם לא. 24P מחקה את השיטה האיכותית יותר הנהוגה בפילם).
הרזולוציה, כפי שכבר נכתב כאן, היא 1920X1080 (ולא 1280 על משהו).
למתעניינים בהודעות לעיתונות מטעם לוקאס:
http://www.starwars.com/episode-ii/news/2000/04/news20000409.html
מצאתי עוד הרבה מידע, אבל זה יהיה ארוך מידי לכתוב כאן את כולו. אם כי עדיין אני מתקשה למצוא מידע ודאי על ההפצה.
בקצרה: פורמט הוידאו הזה משתמש בכיווץ כמובן, הדעות חלוקות לגבי האיכות שלו, ובכל אופן לא מצאתי שום איזכור ל-Motion-JPEG עד כה.
הסרט מצולם, אגב, על קלטות וידאו, למי שתהה. כן, סלילים מגנטיים.
הערות
בקשר לרזולוציה, בכתבה שרד נתן דובר על הרזולוציה של המקרן. בהחלט יתכן שרזולוציה זו שונה מהרזולוציה של המצלמה. מצד שני, זו כתבה ישנה, ויכן שהמקרנים השתפרו מאז.
בקשר לכיווץ, הטענה ש Motion-JPEG עדיף על MPEG היא תמוהה. על פי מה שידוע לי, MPEG עדיף, ו-MPEG4 על אחת כמה וכמה.
תוספת
להלן שני לינקים שמצאתי ב-TFN בנוגע ל*הקרנה* הדיגיטלית, מקווה שיעזור:
http://www.dlp.com/dlp/cinema/Specs.asp?mid=143
http://www.quvis.com/news/pressreleases/051002_starwars.htm
פיקסליזציה
1. באלגורתמי דחיסה רבים מקובל לאכסן את מידע הצבע במחצית הרזולוציה שבו מאוכסן מידע ההארה. בד"כ לא ניתן להבחין בהבדל, אבל לכל כלל יש יוצאים מהכלל.
2. לאלגורתמי דחיסה לסרטים יש תכונה שכאשר יש תנועה רבה האיכות יורדת. בד"כ זה מתבטא בכך שרואים ריבועים של 8 על 8 פיקסלים על גבי התמונה. נשאלת השאלה, האם האנשים שדיווחו על פיקסליזציה התכוונו לפיקסלים בודדים, או ל"ריבועים גדולים"?
שאלה.
האם קיים פורמט\אלגוריתם גרפי ממוחשב שאינו מפוקסל?
מישהו כאן טען קודם שמתקפת השיבוטות בכלל אינו מפוקסל, מה שנראה לי מוזר ביותר.
פיקסליזציה
בקשר לכיווץ תנועה, אם אכן מדובר ב- MJPEG אז לא אמורה להיות השפעה לכמות התנועה משום שכל תמונה מכווצת בנפרד.
לגבי פיקסול, כל דבר דיגיטלי מורכב מפיקסלים, אך מצד שני גם פילם מורכב מאטומים (ואני בטוח שיש יחידות גדולות יותר של צבע). מכאן, כשמתכוונים לפיקסול הרי שמדובר בפיקסלים בגודל שניתן להבחין בהם בעין. אם הרזולוציה הדיגיטלית מספיק גבוהה אין סיבה להבחין בפיקסלים על מסך קולנוע.
לאטומים אין צבע.
לא נכון.
בדיוק.
קח אטום, צבע אותו בירוק, והרי לך אטום ירוק. מה שכן, לא כדאי לצבוע אותם עד שאתה לגמרי בטוח באיזה צבע אתה מעוניין, כי נורא קשה לשטוף אותם אחר כך.
זוהי שיטת כיווץ המתאימה לאחסון סדרתי ולאפשות SEEK (גישה אקראית) לכל פריים בסרט. השיטה היא בעצם רצף של פריימים מכווצים בנפרד, כל אחד בפורמט JPEG. כלומר, האיבודים בכיווץ הם זהים לאיבודים שניתן להבחין בהם בתמונת JPEG באותה רזולוציה.
ניחושים:
בהנחה שמקום איחסון לסרט דיגיטאלי הוא בעיה קטנה יחסית בהפקה, הצילום לא דחוס, או שהדחיסה חלשה מאוד. כשמפיצים את זה בדוד (לדוגמא), צריך לדחוס את הסרט כדי שייכנס בדיסק, מה שפוגע כמובן באיכות.
חוץ מזה, יש טייפים דיגיטליים – זו פשוט עוד שיטה לשמור מידע ממוחשב.
אבל טייפים דיגיטלים,
אומנם לא כמו טייפים רגילים אבל גם – סובלים מירידת איכות אחרי כל קריאה/העתקה…
אה... מה יש לה על האוזן?
זו מחווה ל'ספיידרמן'.
משפך?
אם אינני טועה
זה הוא האביזר שמחזיק את תסרוקת עוגיית הקינמון, מעין שלב בטא.
קארי פישר.
יס! יס! יס!
היום ביס 2 ישודרו מספר תוכניות לרגל יציאת 'מתקפת המשובטים'-
– 17:15 'מיתולוגיית מלחמת הכוכבים' – 'תעודה. ראיון עם ג'ורג' לוקאס, המסביר את מורכבות סדרת הסרטים. הסיפורים המיתולוגים מקבלים צביון עכשיו במאבק בין הטוב לרע ונשאלת השאלה, כיצד יתכן שסדרת סרטים תפסה מקום כה חשוב בתרבות.'
– 18:15 'מאחורי הקלעים 1' –
'מלחמת הכוכבים: מתקפת המשובטים. מבט על סרטו החדש של הבמאי ג'ורג' לוקאס "'מלחמת הכוכבים פרק 2 – מתקפת המשובטים". הצצה אל מאחורי הקלעים של צורות וסגנונות הלחימה של לוחמי הג'דיי.'
– 18:20 'מאחורי הקלעים 2' –
'מלחמת הכוכבים: מתקפת המשובטים. מבט על סרטו החדש של הבמאי ג'ורג' לוקאס "מלחמת הכוכבים פרק 2 – מתקפת המשובטים". הכרות עם גיבור הסרט, הכוכב החדש היידן כריסטנסן בתפקיד אנאקין סקייווקר.'
– 21:45 'האימפריה מכה שנית: הקשרים' – 'לרגל הגעת הפרק השני של סדרת מלחמת הכוכבים, סקירת ההקשרים החשובים בין הסרט "האימפריה מכה שנית" ל"מלחמת הכוכבים פרק 2 – מתקפת המשובטים".'
– 21:52 'האימפריה מכה שנית' (הסרט עצמו)
מה ההבדל?
זה כל כך חשוב?
ומה הסיכוי שאנחנו ניראה משהו דיגיטאלי בקולנוע בעשור בקרוב?
זאת אומרת
שפרק III לא יוקרן בארץ?
בהחלט לא
כשפרק 3 יצא, לא יהיו בכלל בתי קולנוע דיגיטליים בארץ. אני לא חושב שלוקאס יאסור הקרנה בארץ שלמה, במיוחד כשהוא לא יכול לאכוף אותה.
למה לא יכול?
לפי מה שלוקאס טוען, לא יהיו שום סרטים (פילמים, רצועות הצלולויד האלה) של פרק 3. יהיו רק דיסקים. אם אין בארץ קולנועים שיכולים לעשות בהם שימוש – הסרט לא יוקרן בארץ. נורא פשוט.
לא שאני חושב שזה באמת שיקרה.
אני עדיין לא מבין
מה הוא כל כך מתלהב מהקרנה דיגיטלית. עד כדי כך יש הבדל? זה כאילו דיוידי מוקרן? ואם כן אז מה הבעייה לעשות אחד כזה בארץ?
סתם התלוצצתי כמובן
מצד שני דו נוט אנדר אסטימייט דה פאואר אוף דה לוקאס!
תיארתי לעצמי שהתלוצצת
אבל כמו שאמרת, עם לוקאס קשה לדעת…
מה שמעניין אותי זה
אם בעקבות ההצלחה של הפרילוגיה לוקאס יחליט שהוא בכל זאת יפיק את פרקים 7,8,9
הבנתי שהיה תכנון לעשות אותם אבל לוקאס אמר כשיצא פרק 1 שהכל בעצם נגמר בפרק 6 ומי שיראה את כל הסרטים יבין וחוץ מזה הוא רוצה לעשות דברים אחרים חוץ מסטאר וורז. (כמו אידיאנה ג'ונס 4?)
אבל מצד שני – אין לדעת. והנה ווישפול ת'ינקינג: לוקאס מחליט להכין את פרקים 7,8,9 שכולם יהיו באנימציה דיגיטלית שלידה פיינל פנטאסי יראה כמשהו פרימיטבי ומגושם.
כמובן שבסרט יככבו בני דמותם הדיגיטלית של האן לוק וליאה.
אה,
התיאוריה ש!R2D2! שולט במאחורי הקלעים של כל סרטי מלחמות הכוכבים יותר נחמדה.
כל התניאוריות הללו לא עונות על
שאלה אחת. האם יש קשר משפחתי בין אנאקין ולוק ובין לוקי סקייווקר, האל הנורדי?
או שמא מדובר במקרה קלאסי של אבולוציה מקבילה?
ים לסטאר וורס
מעניין, חבל רק שהסנטור פלפטין התחיל את התוכניות שלו להשתלטות על הסנאט עוד לפי שקוואי גון ג'ין ואובי וואן יצאו לנאבו, שלא להגיד הגיעו לטטואין.
כך שלוגית, הטיעון שלך חסר תוקף. אלא אם תגיד שבפרק 8 יראו את !C3PO! המבוגר בונה מכונת זמן, חוזר אחורה בזמן אל 35 שנים לפני פרק 1 ומתקבל לעבודה אצל שר החצר פלפטין, אביו של הסנטור פלפטין לעתיד, בתור מתורגמן. שם הוא מנצל את המפגש בין שר החצר לשגרירת נאבו כדי ליצור רושם שהם מעוניינים זו בזו (ככלות הכול, הוא הרי המתורגמן), וגורם להם להתאהב ולהוליד את פלפטין הצעיר – דודה החורג של אמידלה. !C3PO! נשאר אצל משפחת פלפטין במשך 38 השנים הבאות ועיצב למעשה את עולמו של פלפטין. הוא שיכנע אותו לחדש את מסורת הסית', לרוץ לבחירות לסנאט, והפגיש בינו לבין דארת' מול. כאן למעשה ממשיכה העלילה כפי שציינת פחות או יותר, עם כמה שינויים קלים. חשוב רק לציין שכשנה לפני שפרק 1 מתחיל נסע !C3PO! לטטואין כדי לצפות באנאקין במרוץ הפודים, ושתל בו בעקיפין את הרעיון לבנות רובוט בדמותו.
_________________
כן, כן. ידעתם שהבוחצלגיחצן בוא יבוא. אם כי למעשה זה יותר מעגל זמן מבוחצלגיחצן, אבל ניחא.
תארו לעצמכם
שאת הפרק השלישי לא יהיה איפה להקרין, אז לוקאס יחליט בצעד מהפכני להוציא אותו רק בדיוידי, כי זו ההקרנה הדיגיטלית היחידה שהוא יקבל. איזו היסטריה. :)
ועוד רעיון (סליחה על הרצף)
מה דעתכם ללכת בקבוצה עין-הדגית לבכורה של הסרט שבוע הבא בחיפה? (ושוב סליחה עם המקופחים)…
אפשר לקבוע יום מסוים שבוע הבא, ועד היום הזה כל מי שרוצה לבוא יביא למישהו (אולי לי) את הכסף לכרטיס ואותו מישהו יעשה הזמנה קולקטיבית של כל הכרטיסים.
איך זה?
או, כבר היו הרבה תוכניות כאלו
אני ממליץ ללכת ביום ראשון. אבל זה אני. ובכל מקרה- כדאי להעביר את הדיון הזה ל. מצד שני, בלי הדיון הזה לא יהיה אפשר לדעת למי צריך לשלוח את ה…
זה לא פייר
אני יכול להגיע לחיפה רק ביום שישי, כי אני גר קרוב אבל לא בחיפה.
לפי דעתי זה רעיון טוב ללכת בקבוצה דגיגים כזאת.
ועל מי נוכל לסמוך להביא לו את הכסף?
אני מביא את הכסף או לאחד העורכים או בכלל לא.
אני לא יודעת מה איתכם
אבל אני התכוונתי להקרנת בכורה.. חשבתי שזה היה ברור מאליו. :)
אני בכל מקרה אלך אליה, כך שמי שרוצה גם ללכת פשוט שיצור קשר, ונראה אם נוכל לסדר שיהיו לכולם כרטיסים ביחד…
אה, אבל להקרנת בכורה
יש אנשים שלא יכולים ללכת, בגלל שזה חג והכל…
אבל אני מפסיק כאן. דעותי בנושא כבר ידועות.
אם הולכים בקבוצה אני בפנים...
הבעת האמון שלך מדהימה אותי.
אני הולך להקרנה יום לפני
הבכורה בת"א, לא אגיד איך, ויום אחרי זה בבכורה עצמה (בלילה בין ה- 16 ל- 17 בחצות ורבע) בחיפה, ואם אני ממש אתלהב גם יום אחרי זה!
אל תגיד איך
תגיד האם מאותגרים חגית שכמוני יכולים להצטרף אליך.
מצטער, אבל לא, זה דבר
שאורגן בצורה די אישית ואני לא יכול לערב בזה עוד אנשים.
הבטחות הבטחות
מתישהו הוא הבטיח גם שהוא יפסיק להתעסק בסטאר וורס לא? (או שזה היה רק הדמיון היצירתי שלי?)
ובדיוק כמו ההבטחה לא להעלות מיסים, ההבטחה הזו תישכח כאשר לוקאס יעמוד לפני הכסף הגדול (המאוד גדול) של הקרנה ב3000 בתי קולנוע בו זמנית.
מי יודע, אולי 7, 8 ו-9 יוקרנו רק בדיגיטלי…
לך תדע,
אולי 7, 8, 9 יוקרנו בכלל בתלת מימד? או בממשק חושי ישר למוח? או בראינוע?
לך תדע,
או שאולי הוא יחליט לצלם קודם את פרק 8 ורק אחר כך את פרק 7 ואז יוותר לחלוטין על פרק 9.
קוראים לו ג'ורג' לוקאס,
לא דורית לנדס.
טוב, לא רציתי לעשות את זה
אבל אין לי ברירה.
מי זאת דורית לנדס?
זאת עורכת המד''ב של עם עובד.
אחד התחביבים הידועים שלה זה להתחיל סידרה מהספר השלישי, נניח, ואז לקפוץ לשביעי, לחזור לשני, לעבור לעשירי…
טוב, הבנת את הפרינציפ.
ושחכת גם לעזוב סדרה באמצע.
ולא לחזור אליה יותר.
יש לה יוצא מן הכלל אחד.
במקרה של רוג'ר זילאזני מתורגם כל ספר, ולפי הסדר.
בהנחה שההסטוריה חוזרת
אז יש כמה אפשרויות:
א) הוא מצליח להישאר בחיים עוד 20 שנה, משפץ לגמרי את כל הטרילוגיה הכפולה, מוציא את 7, 8 ו-9 בטכנולוגיה הבאה שתהיה בחיתוליה (הימור שלי: דויד משופר משופר שיותקן בשן וישדר בו זמנית למוח ולבקטריות בשיניים עם אופציה לטעם של פופקורן וקולה בכל משך הסרט), תוך פיזור איומים לרוב ש"My way or the highway" שמתבררים כסרק.
ב) הוא נפטר בדיוק כמה חודשים לפני ההכרזה על עשיית הסרטים הנ"ל. בנו/אשתו/הכלב שלו מוצאים "במקרה" את כל הטיוטות של הסרטים באיזו כספת/מזרון/רגל של ספה ומכריזים בגאון ועיזוז שהם הולכים להמשיך את מורשתו ולהוציא את סוף הטרילוגיה בחזקת שניים (מה שיוצא לבסוף מוגדר בפי כל כ"מזעזע" עד "חמוד").
ג) הוא פורש לבית קטן בספר שעליו הוא מגן בקנאות בפני כל. על מיטתו של רוצח נשיא ארה"ב הבא מתגלה עותק הדויד של כל הסדרה.
ד) במאי אחר ממשיך את הסדרה ויוצר משהו שהוא או יותר טוב, או קטסטרופה בכיכובו של לאונרדו דקאפריו ומארק המיל בתפקיד אורח (יחד עם השיניים של הריסון פורד).
עכשיו לא נותר אלא לחכות
שמישהו יעשה סרטים על פי התסריטים שהצעת…
אם בלוקאס עיסקנן
אז משהו טיפה אוף טופיק.
מילדותי אני זוכר סרט הזוי משהו שנקרא "מתקפת האיוואקסים" או משהו בסגנון בכיכובם של הדובונים מ"שובו של הג'די". עכשיו, האם זה חלק מהסדרה או סתם נסיון לא מוצלח לעשות רווח מהחיות החמודות האלה?
ספין אוף שולי
שלוקאס היה מעדיף לשכוח.
'מלחמת האיווקס'
חלק מסדרה של כמה סרטי ספין-אוף לטלויזיה, בכיכובם של הדובונים.
http://us.imdb.com/Title?0087225
אבל קשור בצורה כל-שהיא, נכון?
צריך להיות...
כלומר, הסרטים מתרחשים בעולם של 'מלחמת הכוכבים' ובכיכובם של האיווקס, וסביר להניח שלוקאס קיבל תמלוגים על השימוש בעולם שהוא יצר, אבל אין בסרטים דמויות אחרות מ'מלחמת' או קשר ישיר לקורות משפחת סקייווקר.
אם אני לא טועה זה גם היה
הסיפנאוף היחידי הרשמי שהיה על "פילם".
לא חשוב שזה היה הדבר המשעמם ביותר בהסטוריה!!!
בדיוק היום יש כתבה ב- 24 שעות
בידיעות אחרונות על הפילם הדיגיטלי, האיכות, השיטה, וכו' וכו', וגם עם מילה וחצי על "סטאר וורז".
אבל
יהיה נחמד מצדך לספר לנו מה אמרו שם
לא יודע, כבר זרקו את העיתון
נ"ב
חזרתי ממתקפת השיבוטים
תן לי זמן לצאת מהקטטוניה
לא שאין לי הערות, אבל "ווואו!!"
גם אני חזרתי הרגע,
ואכן – וואו! אחלה סרט.
וגם ראיתי שם את לונגג' והדג, אז היה נחמד כפליים.
אני מתנצל באופן אוף טופי
על כך שלא נשארנו לשוחח אתך יותר. בדיוק הגענו מנסיעה סיוטית, באיחור ובאווירה של "צריך-לרוץ-עכשיו-מהר-אחרת-לא-יכניסו-אותנו".
סלחתי באופן אוף טופי
ובאופן און טופיקי – נהניתם מהסרט?
אח, לאנשים אין סבלנות
לחכות עד לביקורת (אינשאללה מחר).