רשמו לפניכם: המועמדים לאוסקר 2003 יהיו 'בעניין שמידט', 'תפוס אותי אם אתה יכול', 'שיקאגו', 'פרידה' ו'הדרך לאבדון' (שמות זמניים) – כל זאת לפי הניחוש המאוד-מאוד מוקדם, המעודכן מדי שבוע, של ג'פרי וולס מ-Reel.com. |
08.04.2002
|
יומית
רשמו לפניכם: המועמדים לאוסקר 2003
יהיו 'בעניין שמידט', 'תפוס אותי אם
אתה יכול', 'שיקאגו', 'פרידה' ו'הדרך
לאבדון' (שמות זמניים) – כל זאת לפי
הניחוש המאוד-מאוד מוקדם, המעודכן מדי
שבוע, של ג'פרי וולס מ-Reel.com.
רשמו לפניכם: המועמדים לאוסקר 2003
יהיו 'בעניין שמידט', 'תפוס אותי אם
אתה יכול', 'שיקאגו', 'פרידה' ו'הדרך
לאבדון' (שמות זמניים) – כל זאת לפי
הניחוש המאוד-מאוד מוקדם, המעודכן מדי
שבוע, של ג'פרי וולס מ-Reel.com.
אהרו''כ
מה, עוד פעם שרה לא הצליח להכנס למועמדים?
עוד פעם?
מתי הוא לא הצליח?
יש לו קשר לסיימון וולס?
לא ממש מצאתי
בלינק איזושהיא התייחסות לאוסקר 2003. טעות? הטעיה מכוונת? טטנוס?
לא הגעת עד סוף העמוד?
אוקיי, עכשיו מצאתי.
עכשיו יש עבודה קשה: ללכת לכל המקורות ולנסות לברר מה כל הסרטים האלו. בין הבמאים זיהיתי, פרט לספילברג, גם את הסרטים הבאים של סם מנדז (אמריקן ביוטי) ואלכסנדר פיין (Election), מה ששימח את לבי. וכפי שנאמר כבר כאן, הפרק השני של שרה הוא זה שיש לו הכי פחות סיכוי לאוסקרים, ואם בכלל נראה עוד אוסקרים לשרה זה יהיה אחרי הפרק השלישי, כמעין 'אוסקר לסדרה'.
למעשה, אם חושבים על זה, ל'שני המגדלים' עלולים להיות גם מתחרים רציניים בתחום פרסי האפקטים /פעלולים / סאונד / צילום. (ספיידרמן, מלחמת הכוכבים, מטריקס 2 [?])
מטריקס 2 ו-3
יתחרו מול שרה 3, 'שובו של המלך'. מובן מאליו שלשרה יהיו מתחרים בתחום האפקטים וכו' – הרי בכל שנה יוצאים סרטי קיץ עתירי פעלולים שהם שיא הקדמה הטכנולוגית נכון לאותה שנה.
מה שמשחק לרעת שרה
בהתחשב בעובדה שהאפקטים בו הם שיא הקדמה הטכנולוגית נכון ל- 2001, ובעוד שנתיים הם עלולים להיות מיושנים (בשנתיים!)
לא בהכרח. רוב האפקטים
בשרה הם דיגיטלים, ולפיכך ניתן להוסיפם בעריכה.
מה שמשחק לרעת שרה
קראתי כתבה במוסף המחשבים של ידיעות/מעריב ש Weta, חברת האפקטים של ג'קסון, יצרה תוכנה שמאפשרת גישה נוחה ופרטנית לכל אובייקט בכל פריים בסרטים, כך שהם לא יישארו מאחור בתחום זה מול שוברי הקופות בכל שנה.
הדרך לאבדון?
זה עם טום הנקס, לא?
מעניין- הייתי תחת הרושם שהפרוייקט הזה בוטל. (מדברים עליו כבר שנים).
השמועות אומרות שהקומיקס מדהים (לא קראתי), ככה שאולי גם יש סיכוי לסרט מצויין.
מצד שני- זה יכול להיות עוד איזה ב____ ור____ .
בהחלט
'The Road to Perdition', קוראים לזה: טום הנקס משחק, והבמאי הוא סם מנדס, שעד עכשיו כל הסרטים שביים (אמריקן ביוטי) זכו באוסקר לסרט הטוב ביותר. הוא יוצא בארה"ב ביולי. הוא באמת עושה קולות של סרט טוב, אבל לך תדע. ולא הבנתי מה הקשר לב_____ ור____.
סתם הלצה טיפשית.
התכוונתי ששניהם אדפטציות לחוברות קומיקס.
אבל כמובן שאין מקום להשוואה.
סתם, הומור שכזה.
המועמדים בקטגוריית האנימציה יהיו
"עידן הקרח" – שלא הספיק להיכלל בקטגוריה השנה. אמנם יעבור הרבה-הרבה (הרבה) זמן בין יציאת הסרט הנ"ל לבין התחרות, אבל בהתחשב בכמות הכסף שהוא עשה, ובאופיו של הזוכה בשנה הנוכחית ("שרק", למי ששכח), ודאי לחלוטין שהסרט יהיה מועמד, וסיכוייו לזכות נראים טובים מאוד.
"לילו וסטיטץ"'/"כוכב המטמון" – החדשים של דיסני, יוצאים בקיץ הקרוב ובחורף שיבוא אחריו, בהתאמה. "לילו" הוא קומדיה פרועה, "כוכב המטמון" (לפי מה ששמעתי) נוטה יותר לכיוון הסרטים הקלאסיים שלהם (דמויות שרות, וכו'). "כוכב המטמון", אגב, אמור להיות המשוכלל מבין השניים, והוא נעשה באנימציה ממוחשבת שאמורה לחקות צבעי מים. ייתכן מאוד שדיסני יחליטו שלא לעשות לשני הסרטים יחצ"נות אצל האקדמיה, ולהגיש רק את המועמדות של אחד מהם (כמו שהם עשו השנה כשהשקיעו את כל המאמץ ב-"מפלצות" וזנחו את "אטלאנטיס").
"Spirit" – דווקא עושה קולות של סרט האנימציה היותר מעניין של השנה, אבל סיכוייו להיות מועמד תלויים בהצלחה מסחרית (שנראית פחות ופחות סבירה ככל שהזמן עובר) ובאהדת הביקורות (עדיין בסימן שאלה). נחייה ונראה. בכל אופן, קשה לי להאמין שהוא יצליח לשחזר עבור דרימוורקס את הזכיה של "שרק".
עד כאן המועמדים הסבירים. עוד כמה סרטים שייתכן שיצליחו להשתחל פנימה:
Spirited Away – החדש של מיאזאקי, כרגע בעבודה דיבוב נמרצת אצל דיסני בפיקוחו של קירק ווייז ("היפה והחיה", "אטלאנטיס"). השמועות מדברות על הפצה עוד השנה, וחלון סביר להקרנה יהיה בין אוגוסט לנובמבר (בין שני הסרטים האחרים של האולפן). הסרט כבר זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ברלין האחרון, כך שסיכוייו להיות מועמד נראים לא רעים בכלל – אבל האם דיסני אכן יקדמו אותו בקרב חברי האקדמיה? או, את זה אני חייב לראות, זה יהיה משעשע…
Axis – סרט הנפשה תלת-מימדית אירופאי, שנראה מעניין. הבעיה: עדיין לא מצא מפיץ בארה"ב.
נראה יותר מדי כמו משחק מחשב,
אקסיס.
האתר הרשמי + טריילר –
http://www.bacfilms.com/kaena
(בהנחה שאכן לסרט יש שני שמות…)
אכן מדובר באותו סרט
והלוק אכן נראה כמו משחק מחשב, אבל לדעתי זה דווקא נחמד.
לו הייתי ג'פרי וולס
הייתי חוזה: המועמדים יהיו 'לילו וסטיץ", 'עידן הקרח' ו'ספיריט'. 'לילו' יזכה.
אגב: כבר אין 'Axis' – שמו של הסרט שונה ל-'Kaena'.
רגע רגע
Spirit ו- Spirited Away זה לא אותו דבר? על מה מדבר Spirit? מי זה עם החזירים ומי זה עם הסוסים?
spirit זה עם הסוסים.
למה הדף של האמוטיקונים לא מעודכן?
הרי צירפתם כמה חדשים-
ו- למשל.
סתם תהייה…
כי עד עכשיו לא היה לי זמן לעדכן אותו.
אבל הנה בשורות טובות: לפני יומיים או שלושה ישבתי לעדכן את הדף והכנסתי את כל החדשים. הסיבה שזה עוד לא עלה היא שיש אמוטיקון אחד חדש שיעלה בקרוב ועד שהוא לא יהיה מוכן אין לי מה להעלות את הדף.
האמת -
לחזות מי יהיו המועמדים לאוסקר זה בכלל לא חכמה. נראה אותו חוזה מי יהיו עשרת המועמדים בסקר סוף השנה של 'עין הדג'.
שיקאגו
המממ. התהפכה לי הקיבה לרגע כשראיתי את השם הזה מוזכר ברשימה. בכלל לא היה לי מושג שעושים למחזמר הזה גרסה קולנועית. וזה קצת מטריד.
למה? כי המחזמר הזה מזוהה יותר מכל עם הבמאי והכוריאוגרף בוב פוסי, שהעלה את הגרסה התיאטרלית הראשונה של המחזה ב-75. הבמאי הזה, אחד הגאונים הפחות ידועים של הקולנוע האמריקאי, שהיה אחראי בין השאר ל"קברט" ו"כל הג'אז הזה", תמיד חלם לביים את "שיקאגו" כסרט, ואף שקל את מדונה לתפקיד הראשי בשלב מסוים (שעכשיו יבוצע ע"י רנה זלווגר, או קתרין ז'טה ג'ונס – אין לי מושג באיזו דמות מדובר).
הוא נפטר ב-87. בכל אופן, העניין הוא שפוסי היה אסתטיקן כל כך קיצוני, עורך כל כך ייחודי, כוריאוגרף כל כך מוכשר, ויוצר כל כך שנון וחכם, והפרוייקט הזה כל כך מזוהה איתו, עד שהגרסה הזו מרגישה לי כמו רימייק לסרט שמעולם לא נעשה. שאלתי את עצמי האם הבמאי, רוב מרשל, גם הוא כוריאוגרף במקור, יצליח להיכנס לנעלי הסטפס הגדולות של פוסי, ואז הזכרתי לעצמי שפוסי הרי לא באמת זכה לביים את הסרט…
(אגב, הסרטים שאני באופן אישי הכי מחכה להם ברשימה הנ"ל הם הפרוייקטים הקשורים לתסריטאי צ'ארלי קאופמן, שפרץ עם "להיות ג'ון מלקוביץ"'. האינסטינקטים שלי אומרים שהוא רק עומד להשתבח מסרט לסרט, וכי מדובר באחד התסריטאים המקוריים ביותר בימינו. נראה אם אתבדה).
התנצלות
קראתי שוב את ההודעה שלי, וגיליתי לתדהמתי שהיא מזכירה לי את הכתיבה של אורי קליין. עם כל מי שנפגע הסליחה.
למה? הבנתי כל מילה, ואפילו
כל משפט.
אל דאגה
אם אני הצלחתי להבין כל מה שכתבת, ועוד בקריאה ראשונה, זה כנראה אומר שלא חטאת לשניצקלייניות.
אם עוד יש ספק בליבך, אמור 5 תפילות אווה מריה, ויסולח לך.
בכלל לא.
אני הבנתי את כל מה שאמרת.
איזה יופי,
תגובה בשלושה קולות! בקרוב: עין הדג, גרסת המחזמר.
יהיה יאטה?
עדיין לא
אבל בינתיים כבר יש לנו שני שירים רבי משתתפים: "מה שדן ברזל כתב הוא מאד מובן מובן מובן שמה שהוא כתב הוא לא כמו אורי קליין", והשלאגר בהתהוות "דברים שלא ידעת על דייב בארי". מצד שני, אולי באמת יהיה יאטה, משולב בשיר "אלו חייבות להיות ארנבות. טוב, אולי חתול".
או במלים אחרות
מה-שדן-ברזל-כתב-מאוד-מאוד-מובן- שמה-שהוא-כתב-הוא-לא-כמו-אורי-קליין-אנד-קאט!!!
רס''ר
זה לא אינסטינקטים
זה ג'פרי וולס, החזאי עצמו, שלא מפסיק לשפוך מחמאות לתסריטים של שני הסרטים של צ'רלי קאופמן שעומדים לצאת השנה, ובעיקר על Adaptation. הוא אומר שזה תסריט גאוני. נקווה.