בסדר, אז הארי פוטר שבר את כל שיאי הקופה בארה"ב. אבל כמה באמת שווה השיא הזה? ואיך זה ש-11 הפתיחות הגדולות "בהסטוריה" קרו כולן במשך השנתיים האחרונות? המגזין הכלכלי 'פורבס' טוען: זה הכל רמאות. |
21.11.2001
|
יומית
בסדר, אז הארי פוטר שבר את כל שיאי
הקופה בארה"ב. אבל כמה באמת שווה
השיא הזה? ואיך זה ש-11 הפתיחות
הגדולות "בהסטוריה" קרו כולן במשך
השנתיים האחרונות? המגזין הכלכלי
'פורבס' טוען: זה הכל רמאות.
בסדר, אז הארי פוטר שבר את כל שיאי
הקופה בארה"ב. אבל כמה באמת שווה
השיא הזה? ואיך זה ש-11 הפתיחות
הגדולות "בהסטוריה" קרו כולן במשך
השנתיים האחרונות? המגזין הכלכלי
'פורבס' טוען: זה הכל רמאות.
אהרוכ
לפי cnn הסרט הכניס בסוף השבוע הראשון 114 מיליון ולא כפי שחשבנו.
http://www.cnn.com/2001/SHOWBIZ/Movies/11/20/hol.film.potter.reut/index.html
צריך לדעת לקרוא
114 מיליון, *משני צידי האוקיינוס*: הווה אומר 90 מיל באמריקה ועוד 24 באנגליה
צריך לדעת לקרוא הכל
קראתי רק את השורות הראשונות.
זה היה כתוב בשורות הראשונות!
זה היה כתוב בשורות הראשונות!
לא בשורה הראשונה…
דווקא כן!
טוב בסדר
אני לא קראתי בכלל!
הם חיברו את ארה''ב ובריטניה
במאמר עצמו מצויין שבארה"ב סך ההכנסות היה 90.3 מיליון.
ומה בדיוק זה מחדש לנו?
מה, לא השוונו את מספר האולמות והמסכים בהם הסרט הוקרן?מה , לא ידענו שמחיר הכרטיס עלה?
הרי בשביל מה עשינו את החישוב של העולם האבוד 72 אז שווה 88 היום?
לפי המאמר,
מדובר פה בהרבה יותר מסתם ענייני אינפלציה.
זה משנה משהו?
נראה לי שיוצרי הסרט כבר מסודרים עם או בלי חישובי האינפלציה.
גם יוצרים של סרט ממוצע
שעושה 20 מיליון מסודרים. זאת לא השאלה.
זה פשוט הזוהר של השיאים שמעניין.
האם אי אפשר
להשיג בשום מקום נתונים של מספרי כרטיסים?
לפי העיוותים שאפשר לעשות בסכומים כמו שהופתעתי ללמוד מהמאמר נתון כזה יהיה אמין הרבה יותר.
מסתבר שכן...
בעקבות הויכוח שהתעורר על השיא של פוטר, פורסמו הספרות האלה – 'העולם האבוד' מכר בסוף השבוע הראשון שלו 15.7 מיליון כרטיסים. 'הארי פוטר' מכר 16.1 מיליון, כך שהשיא שלו לגיטימי. ונשאלת השאלה – אם מספרי הכרטיסים שנמכרו ידועים ואפילו נשמרים בארכיון כלשהו, למה לא פשוט מפרסמים אותם במקום את הסכומים בדולרים וחוסכים את הויכוח?
מסתבר שכן...
סביר להניח שרוב השיאים של השנים האחרונות לא ישארו במצב הזה. ה"פ יוצא דופן כנראה כי השיא שהוא שבר הוא אמיתי (וצפוי למדי), אבל האם סרטים אחרים כמו טיטאניק, מלחמת הכוכבים, או המומיה (מה זה עושה ברשימת הגדולים?) ישארו בהרשימה? סביר שלא, ויכנסו סרטים ישנים, וטוב שכך.
אז גם מרמים
וגונבים מחירים במזנונים.
רגע, מה יש פה שלא ידענו?
אינפלציה, מניפולציה, עושק, הרבה קולנועים – שום חידוש.
ככה שכנראה תיאורטית "חלף עם הרוח" עלול להיות עדיין הסרט הרווחי של כל הזמנים -אבל גם את זה כבר אמרו לפני.
האמת היא
שאותי כל ענייני הארי פוטר מתחילים קצת להפחיד…ז"א, כן, קראתי (ואהבתי) את כל הספרים, אבל עוד מישהו שם לב שכל הקטע קצת גובל באובססיה?
לאאא! מה פתאום
מוגלית שכמותך!
מוגלית היא אשתו של מוגלי?
כלומר, אם בכלל יכול אדם כמוהו לקיים קשרי אישות סדירים עם בת אנוש אחת בלבד.
בעצם, מי אמר שאשתו של מוגלי תהא בת אנוש?
למה שלא תהיה?
מבחינה גנטית, מוגלי הוא אדם לכל דבר. האינטליגנציה הסביבתית שלו נרכשה מזאבים ומחיות אחרות ולכן ההתנהגות שלו מוזרה.
אם כבר, השאלה שצריכה להשאל היא, איך הוא ידע לדבר אנגלית רהוטה כל כך עם דוב ופנתר שחור? (על הקוף אני עוד מוכן להבליג)
זה מזכיר לי דיון שהיה כאן פעם,
על דיבוב-תרגום בגוף הסרט.
הם מדברים אנגלית, כפי שבדנמרק מדברים אנגלית שייקספירית.
וכידוע, משהו רקוב בממלכת דנמרק..
מה? אה, זה סתם השעה המאוחרת.
שלא תבינו אותי לא נכון
אני מאוד אוהבת את הספרים (וקוראת אותם עכשיו בפעם השניה), אבל נראה לי שאיפשהו הכל איבד שליטה ואי אפשר לזוז בלי לראות הארי פוטר. זה כמו הספייס גירלז או משהו…
חוצמיזה, זאת לא אשמתי שאני מוגלית. לא צריך זתם לדרוך על יבלות!
יש אנשים שפשוט לא מזהים סרקזם
ללא כפתור , וחבל!
בקיצור, מיס ג'ונס יקרה, דיונים רבים כבר נערכו כאן על המסחור של מר פוטר, דיונים אותם, אם זכרוני אינו מטעני, הובילה בעיקר גב' לעתיד.
אם תנברי קצת באתר בטוחני שתגלי שאינךהיחידה שחשה מרמור על המסחור.
מצטערת...אני חדשה ;-)
יש אנשים שפשוט לא מזהים סרקזם
דג, שאלה עקרונית: אם כותבים אחרי משהו"!11", האם זה עלול לגרום לך להתקפי אלרגיה, או שמא זה בסדר עקב כך שזהו חלק מהביטוי עצמו?
______________
יום לא-הולדת שמח,
גל
ובכן,
צורתו המקורית והטהורה של הביטוי היא "שולת!!!1", כאשר מספר סימני הקריאה משתנה, אולם ה-1 בסוף הוא תמיד בודד. בכל זאת מומלץ לא להגזים במס' ה!ים – התקפי אלרגיה לא חסרים לי בימים אלה, תודה לאל.
אם כבר,
זה בכלל לא "מוגלית" אלא "מוגלגית". הייתי מתעלם אבל הזכרתם את זה יותר מדי פעמים בשביל להמשיך לשתוק.
מוגלגים שולטים!!
אהם. לא.
אני לא זוכר את האיות המדויק באנגלית, אבל מופיע שם g אחת בלבד ואים שום J, כלומר, מוגלוגים זה לא יכול להיות. זה פשוט מוגלים.
ועד כמה שידוע לי:
באנגלית זה Muggle, Muggles.
בעברית ביחיד זה באמת "מוגל", אבל בהטייה זה נהיה מוגלגית, מוגלגים, וכו'.
אני יכולה ללכת לבדוק בספרים (שיש לי גם בעברית וגם באנגלית) אבל אני עצלנית מדי.
אפשר לשאול מה זה מוגלים?
(פרט לצורת רבים מוזרה של מוגלי, מלך הג'ונגל?)
תסתכל בשורה שלישית בכתבה בלינק
או לחילופין, לך לקרוא את הספר!
עצלן.
אהה. לקרוא למישהו לא-קוסם
זה עלבון?
ומי שלא מעוניין לקרוא את ה"פ הוא עצלן?
דברים חדשים לומדים כל יום.
מתוך הארי פוטר.
אנשים שהם לא קוסמים.
הטירוף נמשך
בסוף השבוע הארוך מצפים שהארי פוטר יכניס עוד 102 מיליון דולר ובכך יעבור את מחסום ה-200 מיליון בתוך שבוע וחצי!
מחילה
סליחה מכל קוראי המתמשכים שאני מחזיר אותכם יותר משנה אחורה. ממש תקופת הדינוזאורים, אבל…
זה לא הורס קצת את כל הקונספט של הדוחק"ו? מה שאני לומד מהיומית הזאת הוא שבעצם כל עניין הרווחים הוא הפלצה שיווקית של האולפנים. אז למה לשחק לידיהם ולהתייחס ברצינות כזו לנתונים, שבעצם לא אומרים כלום על כלום? למה להמשיך ולכתוב דו"ח קופות?
אל תבינו אותי לא נכון, אני נהנה מאוד לקרוא את הדוחק"ו, ואני מעריץ מושבע של המספרים בסוגריים (לונג שולתת!!1). אני לא מעלה את השאלה כדי לעצבן. להפך, זאת תחושה של בעיטה בפרות קדושות או לכל הפחות שאלת קיטבג. אבל יחס רציני לתרגילים שיווקיים של הוליווד, וזאת באתר שעורכו התחלחל כ"כ מניפוח הרווחים שעשו 'גלובוס'… לא יודע, נראה לי בעייתי… אולי מספר הכרטיסים שנמכרו בכל סופ"ש, אם נתונים כאלה קיימים בכלל, יהיו יותר נכונים?
בערך
הדו"חקו הוא לא חסר משמעות. הסרט שבמקום הראשון השבוע הרוויח יותר מזה שבמקום השני, ו'ספיידרמן' הצליח יותר מ'מתקפת המשובטים'. המספרים האלה הם לא הפלצה של האולפנים, אחרת הם היו מפליצים הרבה יותר. מה שהמאמר הזה טוען, ובצדק, זה שלטווח ארוך אין למספרים האלה הרבה משמעות. אי אפשר להשוות בין 'טיטאניק' ו'חלף עם הרוח'.
בכל מקרה, אף פעם לא התייחסנו לדוחקו בעודף רצינות. זה ספורט כמו כל ספורט אחר, עתיד העם והמדינה לא תלוי בכך.
כן, אבל
אני מתייחס לפסקאות המאוחרות יותר. אולי רק אני הרחקתי לקרוא עד שם?
בכלמקרה, מה שהם מתארים שם היא בעצם שיטה לעשיית כסף ע"י דחיפה מסיבית של סרטים (במיוחד אם הם גרועים) ב-3 השבועות הראשונים, כדי שהאולפנים ירוויחו יותר כסף. הנפילה בכמות הרווחים לאחר השבועות הראשונים של כ"כ הרבה סרטים מוכיחה את העניין הזה. מדובר בבועת סבון- יפה ונוצצת עד שמסתכלים מקרוב, ואז היא מתפוצצת לך בפרצוף ועושה צורב בעין. ב-boxofficeguru.com יש רובריקה של "אחוז הרווחים של השבוע הראשון מתוך כלל ההכנסות", שמראה את התופעה הזאת: טיטניק (מקום ראשון ברשימת הבלוקבאסטרים) עשה רק 4.7% מהרווחים בשבוע הראשון. אימת הפאנטום (4, ומאותה תקופת זמן) עשה 15%, וזאת למרות שהוא עשה כמעט פי 3 מטיטניק בפתיחה שלו (64M מול 28M). (סליחה על הקשקשת הסטטיסטית).
המסקנה שלי היא שרשימת עשרת הגדולים תלויה יותר במה האולפנים חושבים על הסרט שלהם- אם נראה להם שהוא יהיה בינוני הם פשוט מפרסמים אותו יותר ופותחים ביותר בתי קולנוע. יוצא שסרטים כאלו יופיעו גבוה ברשימת הרווחים, ואחרי 2-3 שבועות יעלמו לגמרי מ-30 הגדולים. זה שימוש בתופעת העדר: "אם כולם ראו אז גם אני צריך לראות". מעבר לזה רשימת עשרת הגדולים לא אומרת כלום על ערכם של הסרטים, אפילו ביחס אחד לשני.
והטיעון שלי הוא שאם אין משמעות לעשרת הגדולים לא צריך להתיחס אליהם כאל משהו משמעותי. מסתבר שזה לא סותר את פרסום הדוחק"ו…
אבל יש משמעות
זה שהמשמעות היא לא מה שחשבת? בעיה.
זה בדיוק מה שאני אמרתי