במקור: Planet of the Apes
במאי: טים ברטון
תסריט: וויליאם ברוילס
ג'וניור, לורנס קונר,
מרק רוזנטל
שחקנים: מארק וולברג,
טים רות', הלנה בונהם קרטר,
מייקל קלארק דנקן, אסטלה וורן
אני שפוט של טים ברטון. בשנת 1999 כששמעתי שברטון עושה את גרסתו ל'כוכב הקופים' חשבתי, איזה כיף שיש קולנוע, ואיזה כיף שיש ברטון. לברטון יש כבר קרדיט כל כך מרשים בעיני, שמבחינתי לא משנה כמה סרטים בינוניים הוא יעשה, אני עדיין אחשוב שהוא אחד היוצרים הכי שאקלים כיום. אם הוא לא היה מכוער, הייתי עושה לו טובה. אבל הוא מכוער (אמנם לא כמו אלפי הקופים שצורחים שעתיים שלמות בסרטו האחרון, אבל עדיין – בחור יפה הוא לא). כך שאחרי הבאסה של 'סליפי הולו' היפיפה והחלול כמו גזע עץ מרושע עשוי פלסטיק, הייתי זקוק נואשות לאיזשהו אות שיוכיח לי שעדיין יש אלוהים.
אז זהו חבר'ה. שאין.
לחמשת הבורים העלובים, חסרי ההשכלה והבושה, שהשם ברטון לא מדגדג להם, הכינותי מראש רטרוספקטיבה של הפרסונה טים ברטון המניאק המוכשר הפאשלונר: הוא התחיל את הקריירה שלו כאנימטור, ועוד ביים את 'ההרפתקה הגדולה של פי ווי הרמן', שבה פי ויי יוצא לקווסט מרשים – חיפוש אחרי האופניים שלו, לפני שאלוהים נגע לו במצח, ועזר לו לברוא את 'ביטלג'וס' הגאוני, עתיר הסטייל וה-Fun.
אחרי 'ביטלג'וס', טים ברטון נהיה, ובצדק, מותג: אמרת ברטון – אמרת סרטי פנטסיה אפלים, מרושעים, עם סטייל שאין לאף אחד בעולם. בפאר יצירתו, 'המספריים של אדוארד', הצליח ברטון בפעם הראשונה – והאחרונה, נכון להיום – להביע את מה שנכשל להביע בכל שאר יצירותיו: רגש.
אחר כך עוד הוא עוד עשה את 'באטמן 2', את 'אד ווד' המעצבן, 'הפלישה ממאדים' המבריק, ואת 'סליפי הולו' התמוה והלא טוב. ועכשיו, קבלו את 'כוכב הקופים': גם הוא תמוה ולא טוב.
כולם צחקו על ברטון כשהתלונן על שמכנים את 'כוכב הקופים' 2001 רימייק, רק בגלל שכבר עשו סרט כזה בעבר. הוא צודק, זה באמת לא רימייק. זאת וריאציה.
במקור, 'כוכב הקופים' התחיל כרומן של פייר בולה, ונעשה לסרט קולנוע מרשים בשנת 1968. בסרט המקורי צ'רלסטון הסטון הוא אסטרונאוט, המתרסק יחד עם שני חבריו על כוכב בו השליטים האכזריים הם קופים מדברים, שרודפים אחרי בני האדם הפרימיטיביים והאילמים. זה היה סרט איטי להחריד.
בכוכב הקופים של ברטון העלילה דומה, אבל האירועים הם אחרים. שני הסרטים לא ממש דומים, כך שאם ראיתם אחד – זה לא שראיתם את השני.
האסטרונאוט הפעם הוא מארק ("!Yo, YO") וולברג, שסוחב את הסרט, אבל בלי שום חן. הוא נוחת על כוכב הקופים לבדו (להזכירכם: בניגוד לשלישיה המקורית מ1968-), ופוגש מיד את בני האנוש הפרימיטיביים – שיכולים לדבר אחד עם השני באנגלית רהוטה, מה שמעורר את השאלה למה אין להם ציוויליזציה משלהם. שאלה נוספת שעולה היא, איך זה שתמיד בכוכבים אחרים יודעים לדבר אנגלית.
'הכוכב' של ברטון הוא סרט אקשן מהיר מאוד ואלים מאוד, וכולל מלא מכות שמתאפיינות בכך שאנשים עפים בקשתות מרשימות בנות עשרות מטרים, כי בעטה בהם גורילה. שום ביטוח רפואי לא היה תופס על הכוכב הזה.
האיפור, שכבר בסרט המקורי היה מצוין, נראה בגרסת 2001 ריאליסטי לגמרי, ואי אפשר לזהות אף אחד מהשחקנים, רק את הקולות. אנשי הקוף על מגוון גזעיהם נראים ממש כמו קופים חיים, ומפחידים מאוד, בעיקר הגורילות (רק על על הישבנים האדומים ברטון ויתר, משום מה. לא מתאים לו). השחקנים כולם עברו סדנאות נשיונל ג'יאוגרפיק ללמידת שפת הגוף הקופית, וכל הסרט מלא צרחות, ומחוות קופיות אורגינאליות. הלנה בונהם קרטר, למשל, שהיא הקופה הראשית, מתנדנדת תלויה על יד אחת, וכותבת עם הרגליים. מעניין אם היא היתה צריכה לגלח את השחי בשביל התפקיד. האיפור של בונהם קרטר הוא דווקא לא מוצלח: היא נראית כמו קופיקו, כפי שהופיע על עשרות הכריכות מהספרים האהובים עליי מכיתה א', ויש לה תסרוקת של יעל דן אחרי מכת חשמל. הדמות הקופית שלה דווקא חמודה למדי.
היא גם עושה עיניים לאסטרונאוט, וזה קצת הולך לה. די דוחה, אם חושבים על זה. מי שמתנגדת לרומן הזיאופילי היא איזה כוסית בלונדית אנושית שהוטלאה על הסרט, וששכחו לתת לה תפקיד, חוץ מלרוץ אחרי וולברג.
(אגב, עכשיו אני בטוח שברטון חולה על בלונדיניות: היו לו כבר את וינונה ריידר, קים בסניג'ר, מישל פייפר, שרה ג'סיקה פרקר, כריסטינה ריצ'י ועכשיו גם זאתי – נו טוב, אסטלה וורן).
טים רות' הוא הנבל בסיפור – גנרל ת'ייד, קוף שימפנזה מיליטנטי ואלים במיוחד. אותי הוא הפחיד. כל הסרט רות' קופץ וצורח, ומצמצם את עיניו בזעם ויוצר את אחד הנבלים המפחידים שיש, אחרי הג'וקר, קרואלה דה וויל, איש הסרטן ועוד שלל דמויות שגילם יו גראנט.
הסרט המקורי התהדר בסוף מפתיע במיוחד, שבגרסה החדשה הושמט, והוחלף בסיום מפתיע אחר, לא ממש הגיוני ו/או ברור.
בניגוד לשאר הסרטים של ברטון שהיו מצחיקים, הסרט הזה הוא בכלל לא מצחיק וחבל, אבל יש את שאר הדברים החשובים: יש עלילה, יש אקשן, יש אפקטים, ויש שמייח. אז מה לא עובד? המממ… אני לא ממש יודע. אולי חסרה אמירה? אולי חסרות סיבות למה כל הבלאגן של הסיפור התחיל? אולי הדמויות הן לא מספיק טובות, או אולי, כרגיל, אין רגש? למי אכפת. אפשר לחשוב שאנחנו עושים פה סדנת ניתוח שלאחר המוות.
זהו סרט שווה ביותר לצפייה, כי זה ברטון, אבל אחרי שהסרט נגמר, ואתה מחכה שיתנו לך לצאת החוצה, אתה מבין שזה לא זה.
ועכשיו אני קורא קריאה לכל מי שכן צפה בסרט: אני צריך שתסבירו לי את הסוף. מבחינה לוגית, אני מתכוון. כי אני לא הבנתי את הפואנטה.
אני יכול לחיות בלי זה, אבל אם יש הסבר – אני אשמח לשמוע אותו. תודג.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- אתר ישראלי אחר
- מה יהיה עם 'כוכב הקופים'
- טים ברטון קולקטיב
- מארק וולברג
- אסטלה וורן
- הלנה בונהם קרטר
- כוכב הקופים המקורי
- קוקו הגורילה
- שימפנזה
- סוף הסרט – ההסבר (ספוילר!)
אתה בעצמך
(סליחה אם הייתי צריך לומר את בעצמך אבל תנסו להבין).
אזהרה – עוף צלוי במירנדה של מאמא עוף ארוך ומייגע לפניכם… (אבל עדיין מעניין ומאיר עיניים), לאחר מכן יש און טופיק מי שלא רוצה מוזמן לעבור למטה.
אני מבקש: כאשר מדברים על תיאוריית הכאוס כפי שהוצגה בספר פארק היורה/בסרט פארק היורה 1 (מעבר לשני רבעים של סצינות (שונות) לא שמתי לב לשום הסבר על הקשר של התיאורייה) נא לדייק. זהו נושא כאוב מבחינתי כאשר לא מדייקים וזה פחת או יותר גורם להגיד משפטים כמו "קינמון ברוטב קרפדות" וכו'.
בספר (או בשמו האחר היצירה הטוב ביותר שנוצרה אי פעם ע"י בן תמותה או אל מסוג כלשהו משחר הזמן ואולי גם קצת לפני) תיאוריית הכאוס מוצגת (בצדק) בלא קשורה דווקא לטכנולוגיה אלא בעצם לעצמים שונים במרחב/זמן אשר נעים. באותה מידה התיאורייה יכולה לתאר רעידת אדמה, הוריקן או התנגשות מטאור.
מה שהתיאוריה לא עוסקת זה עצמים אשר אינם נעים במרחב/זמן מכיוון שעצם התיאוריה אומר שהם פשוט בלחתי ניתנים לחיזוי.
למען האמת תהיאורייה עוסקת בהשפעותיהם של העצמים הדוממים הללו.
הכוונה בעצמים אלו איננה לאבן או להר מכיוון שאלה, אל אף העובדה שאין הם נעים במרחב, נעים בזמן (קיומם מתקיים למשך זמן מה שמוגדר בערך כ"כל הזמן שהיה, יהיה וקיים"). העצמים הדוממים הם בעצם אותן תפניות אשר קורות פתאום. הן בלתי ניתנות לחיזוי מכיוון שאין הן קורות בגלל סיבה. אין להן סוגים מוגדרים ועצם קיומן שווה ערך לחלקיקי ההשראה של פראצ'ט (שאני הוספתי להם את חלקיקי הקול הסקסי).
אבל עובדה שתפניות קורות וכל מה שקורה וניתן להגדיר כמשהו הוא מעצם הגדרתו…ובכן "משהו".
עכשיו שדברים הועמדו על דיוקם ולמה תיאוריית הכאוס מיתייחסת (פחות או יותר הכל) זה משהו שכולנו הבנו (אם תגידו שכן אז לא אוסיף עוד הודעה לכן אני מניח שתגידו כן) אפשר להגיע למשהו קצת יותר און טופיק:
מי כאן שראה את סליידרס וודאי זוכר את הפרק עוד בעונה הראשונה בו הנשים שולטות בכל הוגברים "זוכים" למעמדן של הנשים בעולמנו שלנו בהקצנה כבדה…
פרק זה בא ללמד אותנו כיצד אנו מיתייחסים לפעמים לשונה מאיתנו וכן כוכב הקופים.
בכוכב הקופים ישנה אימרה ברורה במיוחד: אנחנו אלימים, אנחנו אוהבים להרוג אנשים, אנחנו מדכאים וכמובן: אנחנו לא מנקים אבק משלטים…
בשביל להבין את הסרט יש להבין שאין מדובר בו בהיפוך תפקידים אלא למעשה יצירת הבדל ברור ומודגש בין עם א' (הקופים) לעם ב' (בני האדם) עם קצת עלילה מסביב.
בעצם שני העמים מייצגים משהו שיכול בקלות להיות ארה"ב ובואו נגיד עיראק. הם יכולים גם לייצג אותנו והפלשתינאים או את סין וטיבט (הנה לכם השוואה מעולה) או כל זוג עמים ניצים…
מצד שני ראיתי את הסרט הראשון פעם אחת, במשל חצי שעה.
את הסרט השני אין לי הרבה כוונות לצפות.
אבל עדיין – אני בטוח ששניהם סרטים עמוקים ואפילו טובים +.
____________________________________________________________
כמובן שמכוניות בעלות הנעה עילית יהיו להיט – אנשים תמיד קונים דברים משונים.
הומאז' ל-V'Ger מ-Star Trek: The Motion Picture ?
בקשר להסבר שהצאתה לסוף
איך אתה מסביר את הפסל של הגנרל?
ממש לא טוב
טוב, מי שמכיר אותי כבר יודע שאני לא משתגע אחרי טים ברטון ואפילו מתעב אותו. יכולתם לקרוא את דעותיי עליו בעבר בפורום של איי או אל אבל מכיוון שכוכב הקופים המקורי הוא אחד מהסרטים האהובים עליי, מיהרתי להוריד את הגרסא החדשה מהאינטרנט.
אז קודם כל, מה שצריך להבין הוא שסאגת כוכב הקופים המקורית היא סאגה
סגורה וחתומה עם רעיון גאוני ומאוד מקורי. אפשר להתחיל לראות את הסדרה מכל סרט כך שהסרט האחרון שתראו בסדרה עדיין ייחשב כסוף כי 5 הסרטים מתחילים ונסגרים כמעגל. זה מה שהיה יפה במיוחד אז בשנות ה-60 -70. אבל טים ברטון חייב כמובן להרוס כל מה שהוא נוגע בו. זה התחיל בבאטמן שהיה סרט גרוע, ההמשך היה גרוע, אדוארד ידי מספריים היה משעמם מאוד ואל ביטלג'וס אני בכלל לא מתייחס בגלל הרבה סיבות (מייקל קיטון היא אחת מהם…)
אד ווד היה הסרט היחידי שאהבתי שלו אבל מכיוון שזה מבוסס על סיפור אמיתי, אני נותן את הקרדיט על החיים המטורפים והמוזרים של אד ווד לאד ווד עצמו ולא לברטון השרלטן…
אבל בואו נחזור לכוכב הקופים. בואו נמנה כמה סיבות למה זה סרט גרוע:
1. מארקי מארק.
2. מארק וולברג.
אז הסרט מתחיל בדומה למקור. אסטרונאוט מתרסק על כוכב נידח, נתפס על ידי קופים דוברי אנגלית ומגלה שהקופים מתייחסים לבני האדם כחיות ושבני האדם הם בעצם עבדים חסרי תרבות לכל דבר. מה שהיה בסרט המקור בעצם תעמולה גאונית כנגד השימוש בפצצות האטום, ההתעללות לחיות והשחטת הכוכב שבו אנחנו חיים הפך אצל ברטון לגירסה שעירה של גלדיאטור. ישנם כמה נקודות שהפריעו לי מאוד במהלך הסרט, איך זה שבני האדם דוברים אנגלית? האם מארקי מארק הוא השחקן הכי כריזמטי שמצאו להנהיג את מרד בני האדם? למה טים ברטון היה חייב לגרור לשטות שלו את צ'רלטון הסטון? מה פשר הסוף הבלתי מוסבר אשר דורש במיידית המשך (סוף שהזכיר מאוד בצורה דיי מחפירה ומעוררת תהיות את בחזרה לעתיד 2)?
מאוד לא מוצדק לעשות גירסא חדשה לסרט קלאסי ומצויין כמעט 40 שנה אחרי המקור, לנסות ליצור עוד סדרת סרטים חדשה ומיותרת ולהוציא סרט משעמם משעמם משעמם… לא לראות כדי לא להרוס את הזכרונות הטובים ואת הכבוד של המקור…
ממש לא טוב
חוסר הערכה הכולל שלך ל"רימייק"
לא ברור.
מארק וולברג הוא שחקן לא רע בכלל, נכון שאין טעם להשוות אותו ליוסטון, אבל רק מפני שלמארק עדיין אין קרייה כמו לשחקן הותיק. נניח שבעוד שנה הוא ישחק בעוד ועוד סרטים, מי יודע, יגדל ואולי יזכה באוסקר. נניח. אז כולם יזכרו ב"כוכב" ויגידו : "אה, כבר שם הוא הראה כישרון!"
בכל אופן, נכון שהסדרה המקורית של הסרטים יצרה מעגל, אבל אל תשכח שההמשכים, מבחינה טכנית לפחות, הם מושבנים ועתיקים להחריד היום.
"הבריחה מכוכב הקופים", הסרט השלישי, שמתאר מה קורה אחרי שכדור הארץ הושמד, (זה לא ספוילר), עשוי רע. פשוט רע, וגם הראשון, לפחות מבחינת אפקטים.
שלא לדבר על כך שברטון חושף קהל צעיר לסרט, ואף יעורר את סקרנותם למקוריים.
הסרט עשוי מעולה. ראיתי ומאוד נהניתי מהאפקטים- ריק בייקר (ע"ע הגרינץ') יזכה באוסקר. אולי הסרט לא מבדר ומצחיק כל כך, אבל חזק ומרשים- ללא ספק.
כשעושים רימיק טוב, כמו זה, גם הסרט המקורי יוצא נשכר- כולם נזכרים בו, רואים אותו שוב (לא מזמן הוא יצא בדויד, עם שיפוץ דיגיטלי וסאונד משובח)
ומדברים עליו.
טים ברטון עשה עבודה נפלאה.
ומה יש לך נגד מייקל קיטון?
ממש לא טוב
הבריחה מכוכב הקופים היה נהדר, מצחיק ומאוד מעניין ומה הקשר בכלל לאפקטים?! טים ברטון הוא במאי שמתעסק באפקטים. בגלל זה הפלישה ממאדים יצא סרט כל כך לא המשכי, בלי קשר בין סצנה לסצנה, דמויות עלובות וסוף מפגר…
ככה זה, כשלא יודעים לעשות סרטים טובים אז מתרצים סרטים גרועים כ"מחוות" לקלאסיקות. האמת שכשחושבים על זה, טים ברטון הוא אחד הבמאים הכי לא מקוריים שקיימים בשוק כיום. רוב הסרטים שלו מבוססים על דברים קודמים והוא לא יכול להיות אפילו קצת מקורי:
1. באטמן ובאטמן חוזר – הדמויות והסיפור מבוססים כמובן על הקומיקס.
2. הפלישה ממאדים – מבוסס על סדרת קלפים ישנה.
3. כוכב הקופים – רימייק עלוב
4. אד ווד – מבוסס על חייו של הבמאי.
5. סליפי הולו – מבוסס על אגדה עממית עתיקה.
6. ההרפתקאה של פי ווי – דמות ידועה מהטלויזיה האמריקאית.
רק ביטלגו'ס ואדוארד הם היחידים שאולי מקוריים, אבל אדוארד גם לא ממש (פינוקיו וכו…).
בפנים אתם יודעים שאני צודק, אתם פשוט לא יכולים להודות בזה עכשיו אחרי כל השטויות שאמרתם…
דרך אגב. שמעתם על התביעה שקווין סמית' הולך להגיש נגד טים ברטון על כך שהסוף של כוכב הקופים גנוב אחד לאחד מקומיקס של ג'יי וסיילנט בוב? עוד גניבה של הנוכל ברטון. זו יריבות שכבר התחילה ממזמן מאז שטים ברטון דחה לביים את הסרט החדש של "סופרמן חי" על פי תסריט של סמית'. עכשיו טים ברטון חזר להפקה של סופרמן כשהשמועות אומרות שבתפקיד סופרמן יופיע כנראה דייויד דוקובני. יחי סמית'! מוות לנוכלים!
ואישית, אני הכי אוהב את "כיבוש כוכב הקופים" שזה החלק הרביעי בסאגה. שם מתואר תהליך כיבוש דור הארץ בהנהגתו של סיזר, בנם של קורנליוס וזירה
מבני האדם כנקמה על היחס של בני האדם לחיות.
אה אה!
לאור הוידוי האחרון שלך (אהבת סרט…) הייתי רוצה לראות רשימה של חמישה סרטים שאהבת. באמת, רק כדי לעמוד על טיבך יותר טוב.
א- במה מותר האדם מהבהמה (או הקוף לצורך העניין)? בכך שהוא יכול לפעול ולהתפתח על סמך נסיון 'של אחרים'. למעשה, התרבות המערבית מבוססת כולה על יצירות קודמות ואין יצירה שעומדת בפני עצמה. ניתן לבקר כל יצירה רק על פי היצירות הקודמות לה והערך המוסף שהיא נותנת.
ליצירות של ברטון יש ערך מוסף עצום ולו רק בזכות הצד הויזואלי שכרגע לפחות, אין במאי שישתווה לו (אולי דה-מיל בעבר?) .
ב-ההפקה של "סופרמן חי" לא תיעשה בסופו של דבר על פי התסריט של סמית'? חבל…
ג- "הפלישה ממאדים" מבוסס על סדרת קלפים?! אין שום מקור אחר לסרט?
נ.ב באטמן נשמט מהרטרוספקטיבה, הכיצד?
הזכרתי את באטמן...
לא נמאס כבר מהרשימות האלה של הסרטים שהכי אוהבים?
יש הרבה סרטים שאני אוהב.
אם ייפתחו לזה נושא חדש, אני אכתוב…
אתה כן...
אבל בביקורת המקורית הוא נשמט איכשהו, עמך הסליחה.
בביקורת המקורית הוא כן הוזכר
אלא שהאזכור הנ"ל נחתך ע"י העורכים.
המאמר עוסק בביקורת ל'כוכב הקופים', הוא אינו מאמר על הבמאי טים ברטון. תפקידה של הפילמוגרפיה שהובאה בביקורת (עד כמה שאני הבנתי, ואם לא הבנתי נכון – תאלצו לסלוח לי. זה היה בסביבות 3 בלילה) היה להוביל את הקורא לאכזבה של נונו מ'סליפי הולו', ומשם לקביעה כי גם 'כוכב' הוא אכזבה דומה.
מעבר לכך – הסקר הנוכחי עוסק בסרטיו של טים ברטון, ודיון בפילמוגרפיה המלאה שלו ניתן למצוא שם.
יד העורך קשה היא
אני מבין את השיקולים אבל אולי היה צורך בתיקון מעמיק יותר משום שכרגע בביקורת מצוין כי לאחר "ביטלג'וס" ברטון הפך למותג וכי הסרט שהוא עשה אחריו היה "באטמן 2".
שתי מילים על "באטמן" היו מספיקות, לסרט היתה השפעה כ"כ גדולה על עולם הקולנוע ככלל ההוליוודי ועל הקריירה של ברטון בפרט שלא להכניס אותו לרשימה הוא טעות.
ממש לא טוב
העובדה שהסרטים שלו מבוססים על דברים אחרים לא מורידה מערכו. גם לסטנלי קובריק (לפי המדד שלך) לא היה אפילו סרט אחד "מקורי".
ממש ממש לא טוב
מארק שחקן לא רע, בבוגי ובשלושה מלכים. כאן הוא שיחק גרוע. בעצם, הוא לא שיחק בכלל. הוא היה בול עץ.
ברטון הוא מהבמאים האהובים עלי ולכן כאן אני אתן לו זכאי מחמת הספק – אולי היתה לו התחייבות חוזית. הבעיה העיקרית היא עם התסריט הזבלי במיוחד שיש לסרט הזה.
כוכב הקופים המקורי היה מחאה נגד היחס לבעלי חיים ונגד הפצצה האטומית. כוכב הקופים החדש שואב כל שביב של העלילה שלו מיחסי השחורים והלבנים לפני מלחמת האזרחים. בני אדם הם עבדים, הקופים הם האדונים הלבנים. רק מה? סרט המחאה הזה איחר במאה וארבעים שנה. האמירה שלו חסרת משמעות היום.
מי אתה ומה עשית לברגר?
אתה לא אותו א.ב. ברגר שטועןן שהרימייק ל"פסיכו" "לא היה צריך להיעשות"?
ברטון גרר את הסטון?
לאן? פיספסתי אותו? הוא בטח לא היה מופיע בלי נשק.
עכשיו אני מבולבל...
כרגיל, הדעות של עמית בקשר לשאר הסרטים של ברטון הפוכות מהקונצנזוס. עם זה אני יכול לחיות.
אבל, כשהוא אומר על כוכב הקופים אותו דבר כמו הביקורת… אני נמצא בסתירה פנימית.
עכשיו אני מבולבל...
הוא צודק למדי. חצי סרט ראשון מאז שהוא מגיע לכוכב גרוע למדי. חצי סרט שני נחמד, לא רע, אך גם לא מלהיב. לחכות לדויד, או אפילו ל"גרסת הסמאח".
האם אני היחיד שחושב
שבאטמן חוזר (אני מסרב לקרוא לו באטמן 2) היה סרט פצצה?
ואם כבר אז גם מייקל קיטון הוא שחקן גדול. הוא היה אדיר בתור ביטלג'וס ובאטמן ובטוח שהוא עדיף פי מיליון על פני שני שחקנים חסרי כישרון כמו ואל קילמר וג'ורג' קולוני.
האם אני היחיד שחושב
בהחלט לא.
"בטמן חוזר" השפיע עלי בצורה חזקה שראיתי אותו בקולנוע. הוא סרט הילדים היכ נועז, אפל ומרתק שראיתי, שכביכול מיועד לילדים. הרבה יותר טבו מהראשון ומההמשכים הממסוחרים.
הסרט עמוס ברימזות מיניות, עיצוב משובח, ומספיק קטעים בלתי נשכחים.
אכן, סרט פצצה.
מייקל קיטון הוא שחקן חביב ביותר, שמשום מה הקרייה שלו נעלמה ודעכה. "בעל משוכפל"??!
רק הערה קטנה בקשר לואל קילמר
ברוב הסרטים שראיתי בכיכובו (כולל "באטמן לנצח") בכלל לא התרשמתי מיכולות המשחק שלו.
אבל לדעתי בתפקיד ג'ים מוריסון ב"הדלתות" הוא דווקא היה ממש… לא רע.
אבל זה אני…
לעניות דעתי, התפקיד הגדול
ביותר שלו היה ב"Top secret", בתור הזמר המהולל מיסטר ניק ריברס.
לעניות דעתי, התפקיד הגדול
נכון!!
אני לא מבין למה הסרט הזה לא זוכה ליותר הערכה! לדעתי הוא הפרודיה הכי טובה שנוצרה, ומעטים האנשים שמכירים אותה!
מי שלא ראה – שייראה! עכשיו!
סודי ביותר שולת!111
כמה
דברים…
*טים ברטון מכוער?
*אולי יש למישהו מושג מה העניין העם הכובע הזה שהוא לובש כל הזמן.
*מה רע בסליפי הלו? (היה צפויי)
*ברטון הוא זה שביים את 'באטמן' עם האיש שמקפיא את כל הדברים? (שוורנצגר בלי שיער?)
שרה
לשאלתך האחרונה
חס וחלילה.
הסרט הזה הנקרא אם איני טועה: ב____ ו_____
אינו של ברטון.
ביאורים:
ישנה סדרת קומיקס מעולה. ישנה סדרת סרטים ע"פ סדרת הקומיקס הנ"ל. הסרט האחרון (לא?) בסדרה הינו סרט זוועתי באופן מחריד וקיצוני, ועושה עוול לסידרת הסרטים, כמו-גם לקומיקס. קוראים לו באטמן ורובין. עקב התפרצויות תסכול וזעם בלתי נשלטות מצד אנשים ודגים מסויימים, הוא מכונה מטעמי בטיחות ב____ ו____. קפיש?
טים ברטון ביים את הבאטמן עם אשת-החתול.
______________________________
יום לא-הולדת שמח,
גל
וגם את...
באטמן הראשון עם ג'ק ניקולסון בתפקיד הג'וקר
ביאורים:
איך עושים לינק לתגובה?
כתבה מספר 44
איך עושה לינק?
כשאתה מעביר את העכבר על "הגב לתגובה זו", איפושהו בשורה שרואים בתחתית המסך (ויש בה את כתובת האתר, ואת מספר הכתבה), תראה גם =rep ומספר כלשהו.
מעתיקים את הכתובת של הכתבה, ובסופה רושמים סימן # ואחריו את מספר התגובה (המספר שהיה כתוב ב-rep).
זה יפנה אותך ישירות לתגובה מסוימת.
תודה
ב____ ו_____
כיצד יתכן כי הביטוי הנפוץ נשמט מהמילון?
ב____ ו_____
הושמט מהמילון ע"מ לא לפגוע בגולשים תמימים שגלשו במילון להנאתם, בלי לחשוד שהינם עלולים להיחשף לתוכן שכזה.
__________________________
יום לא-הולדת שמח,
גל
צ'שייר יקרה,
את הרגע העלית את האפשרות שטים ברטון ביים את 'באטמן ורובין'.
אנשים ניתלו על פחות מזה.
הא...
כי בדיוק הרהרתי לעצמי שעם הוא ביים את אותו הסרט,אז לגמרי אין בו אווירה של מה שטים-ברטון-עושה-לסרטים שלו,ושזה אחד הגרועים שלא,אבל לא רציתי לצאת מפגרת (מה שקרא בכל מקרה),אז חיכיתי לתשובה…
סצ'ייר הנבוכה
:-)
כריסטינה ריצ'י ווינונה ריידר -
בלונדיניות??? מכוח הכימיה לכל היותר, ולא באופן קבוע.
אה, ותחת אדום זה אצל בבונים.
כריסטינה ריצ'י ווינונה ריידר -
גם אצל שימפנזים, ואצל סבא שלי.
לגבי הבלונדיות, נכון כימי, אבל מי אמר שהוא אוהב בלונדיות טבעיות, יא ניטפיקר? אצל ברטון טבעי זה פויה. כימי זה יופי יופי.
אצל שימפנזים זה רק
אצל נקבות, רק בייחום, ורק אצל השימפנזה הרגיל (לא הגמד).
ברור שמכוח הכימיה.
מה שהוא התכוון (אני מניחה) הוא שהרבה שחקניות ברונטיות הפכו במפתיע לבלונדיניות בסרטיו של ברטון. בעיקר וינונה שאני לא זוכרת לראות אותה בלונדינית כמו ב"המספרים" בשום מקום.
בקשר לבלונדיות
וינונה ריידר היא בלונדינית טבעית והיא צובעת לחום. (המספריים של אדוארד זה הסרט היחידי שבו היא בלונדינית.)
כריסטינה ריצי צבעה לסליפי הולו.
(וגם חימצנה את הגבות)
לא יודעת איך זה היה בסרט,
אבל apes בעברית זה קופי-על או קופי-אדם. ויש אנשים בתחום האנתרופולוגיה ושאר ירקות שקוראים להם פשוט אייפים.
קופים וקופיפים
בסרט דובר על קופיפים כMONKEYS
וקופים כAPES
אני לא יודע האם זה רשמית נכון בעברית אבל זה פתרון לא רע לפי דעתי.
מסכים
זה יכל היה להיות די מגוחך אם הם היו קוראים לעצמם קופי-אדם כאשר בני האדם הם הגזע הנחות בכוכב.
יהיה יותר הולם לקרוא לבני האדם "אנשי-קוף".
זה תורגם לקופיפים
והסוסים?
מאיפה לעזאזל יש שם סוסים?
תגובה! תגובה!
הידד, תגובה ראשונה שלי בעין הדג…
מה אני רוצה לומר?
אחלה ביקורת, כמעט מה שאני חשבתי.
אני חשבתי שהסרט מבריק לאורכו, ומאכזב בסופו של דבר, כי התחושה שמתפתחת בסרט היא שהפואנטה הולכת להיות משחק מקסים של רמזים עם הסרט המקורי, כשבתכלס ראינו פואנטה תמוהה שלוקח המון זמן להבין, וכשמבינים כל אחד מבין אחרת. במקרה הזה הסוף הוא חלק משמעותי בבחינה של הסרט, וקשה לומר שהסרט הזה ממש טוב, בדיוק בגלל הסצינה האחרונה.
אבל לאורכו הסרט שווה גם שווה. והוא בהחלט טוב יותר מסליפי הולו, שהבעיה העיקרית שלו היתה שיבה מאוסה לכל התימות שברטון כבר מיצה.
מה זה ההתעלמות הגורפת הזאת מ"הסיוט שלפני חג המולד"? סרט מקסים.
גם אד ווד, ביטלג'וס, אדוארד, באטמן, באטמן חוזר (טוב יותר מהראשון) ואפילו הפלישה ממאדים, במידה, יושבים מאוד טוב ונכון.
ובניגוד למה שרבים טענו – כוכב הקופים הוא סרט מלא הומור, ומכעיס הנסיון לקשר אותו למפלץ הגועל גלאדיאטור.
(סדרת הסרטים המקורית היא מה שנקרא "סדרת קאלט", וכראוי לכזאת, היא מתדרדרת מסרט לסרט ובאופן כללי מגוחכת במידת התיישנותה).
נ.ב: פרסמתי את התגובה במקום הנכון?
אכן במקום הנכון
הרשה לי לברך אותך בשם כל באי האתר על הצטרפותך למשפחת עין הדג.
אנא סור ליומית של ג'קי צ'אן כדי לראות מה יקרה לך אם תישאר פה יותר מדי… (אן-אור: לינק?)
חצי מצמד הביולוגים של האתר
לא ראה את הסרט. מלבד זאת שהביולוגים האלו מתמחים בתחומים היותר מיקרוסקופיים של הביולוגיה, ולא ביציבה של פרימטים.
אבל במהלך אבולוציוני שנתן לפרימטים יכולת לדבר בהחלט יגול להיות שהם קיבלו גל יציבה טובה.
יציבה טובה
הוא וודאי נושא עליון בקורס דוגמנות מסלול מזורז של כל הבטיות רוקוואי(?) ודומותיהן. מי יודע, אולי השימפנזים שלנו הלכו ימים ולילות עם ספרים על הראש?
כוכב הלכת של קופי האדם
התיאוריה שלך לגבי הסיום לא עומדת במבחן הסרט (וואוו איזה משפט!) כיוון שיש קטע בסרט בו צ'ארלסטון הסטון אומר לת'ייד שבעבר בני האדם שלטו על הקופים.
כוכב הלכת של קופי האדם
הוא לא נמצא בכדור הארץ בסרט החדש.
אפילו רואים בהתחלה כשהוא מגיע לכוכב שיש שם כל מיני ירחים וכוכבים אחרים סביבו…
כוכב הלכת של קופי האדם
אני גם דיברתי על הסרט החדש.
צ'ארלסטו הסטון מופיע בתפקיד אורח כקוף זקן שמזהיר את ת'ייד שלא יתן לבני האדם להגיע לקלימה
כיוון ששם יש את הסוד ששבעבר בני האדם שלטו.
כוכב הלכת של קופי האדם
גם אני חשבתי על זה אבל יש בעיה אחת היו גם בני אדם (דוברי אנגלית)על הכוכב כשהחללית התרסקה וזה לא צאצאי בני האדם שהיו על החללית כיוון שהם לא שרדו מספיק זמן על הכוכב.
כוכב הלכת של קופי האדם
הסוף שלך לא עובד.
מעבר לקשקושים הפיזיקליים (מה לסערה אלקטרומגנטית ולמסע בזמן? הבו לי דלוריאן כסופה!) רואים *בבירור* שמארקי מארק נוסע קודם קדימה בזמן ואז אחורה (הספרות בתאריך של הפוד. כן, זה עד כדי כך מטומטם. הן עולות מ- 2100 ומשהו ל – 2500 ומשהו ואז חוזרות חזרה. )
כוכב הלכת של קופי האדם
אני לחלוטין לא עומד מאחורי התאוריה שהצעתי. אם תשים לב, היא נכתבה בשעה 5:22 בבוקר, לאחר לילה של חוסר שינה, וחוץ מזה, רציתי לכתוב משהו על הסרט הבינוני הזה, ושניצקליין לבד היה מבותר לחתיכות קטנות במיוחד.
תהיה קטנה....
תיקון טעות:
הסרט הוא סתם סרט הרפתקאות בדיוני נחמד
לפעמים אני המום
יש לך את התמליל של הפרק ההוא, או שסתם שיננת את השיר?
שיננו
המחזמר של כוכב הקופים הוא קטע מספיק נהדר בשביל לשנן אותו ע"י צפיות חוזרות ונשנות.
וואט'ס רונג ויז מי?
איי ת'ינק יור קרייזי.
וונא סקונד אופיניון!
יור אלסו לייזי.
מה זה Xפוילר?
זה ספוילר כל כך פראי שאחריו אתה שם X על הסרט?
בהחלט לא.
אם אתה כותב שסוף הסרט הוא טוב או רע, זה לכל היותר דעה אישית שלך. לא רק שזה לא מקלקל את הסוף, זה גם לאו דווקא "נכון" (מבחינת הטעם שלך). אם אין פרטים, זה לא ספוילר.
יש לנו כאן זילות של מעמד הספוילר. גם אנשים שמים שפוילר כשלא צריך, גם לא שמים כשצריך, וגם התפתח לנו תת סוג של ספוילר (ספוילר נוראי לא לקרוא בממנטו)
דה בונט הוא צלם
שדעך, סמאח הוא לא היה אפילו לשבריר שנייה.
דה בונט הוא צלם
מה רע ב"ספיד" וב"טוויסטר"?
מעמד סמאח הולם אמנם לרגע עבורו, אבל עדיין.
דה בונט הוא צלם
ספיד וטוויסטר (את האחרון לא ראיתי, אז אני משער) לא יותר רעים או טובים מארמגדון של מייקל ביי. אז אם אתה רוצה לכנות במאים מסוגו של ביי סמאחים, שיהיה לך לבריאות, אבל תוריד את השם שלי מהמילון (אתה יכול לכתוב "אלן סמית'י" במקום).
העובדה הפשוטה היא, כפי שיאיר רווה אוהב לכתוב, שצלמים טובים הופכים לבמאים גרועים.
היחידי שאני מצליח לחשוב עליו שעשה מעבר לא רע הוא בארי זוננפלד, מי שהיה הצלם של האחים כהן ועוד כמה ("מיזרי" של רוב ריינר, למשל), והפך להיות הבמאי המסוגנן למדי של "משפחת אדאמס 1-2", "הסרט המצוין עם ג'ונטרה וולטה ודני דה ויטו ששמו ברח לי באופן מפתיע" ו"גברים בשחור".
הסרט שברח
הוא "גט שורטי" במקרה ?
זה מאוד תלוי בהגדרה המדוייקת של
"סמאח"
יש לי את "טוויסטר" בדויד, וזה אחד הסרטים שרצים אצלי די הרבה (בצמוד ל"עיר אפילה" ו- T2 ). לא שהוא עמוק במיוחד, אבל הוא כייפי, גם בצפייה ה- 20.
או שאני סתם מוזרה…
אני מפנה אותך למילון
שם מוסבר באופן שאינו משתמע לשתי פנים, ובהסתמך על אינספור דיונים שכבר נערכו כאן, כי סמאח "נחשב לגדול מבחינה אומנותית". דה בונט נחשב למגניב, יעיל, מוכשר, מהוקצע אבל בשום פנים ואופן לא אומנותי. פשוט חסר לו משהו קטן כזה שנקרא "נשמה".
וכן, "ספיד" (הידוע גם כ-"The Bus That Couldn't Slow Down") הוא אכן סרט מאוד כיפי לצפייה.
אני מפנה אותך למילון
אולי נכון. אבל בהחלט אין לי כוח לפתוח בדיון מה נחשב איכותי- האם סרטים על נשמת האדם ומורכבותה, או שאיכות זה גם בעשייה הכוללת, ראה "ספיד" ו"טוויסטר" שכסרטי אפקטים הם מעולים!
יחסית לשנת הוצאתם, הם היו כל כך עשויים טוב וזורמים, בצורה משולמת. האם אין זו איכות? נכון, אולי הם חסרי טעם בטווח הארוך יותר (יום אחד בעוד חמישים שנה יקרינו אותם בצהריים בש.ח, וילדים יהיו בטוחים שאלו הם סרטים משעממים ומטופשים)
אבל עדיין, איכות זה מילה מעצבנת, מהבחינה שלא ניתן לתת לה פירוש מדויק- כולם יודעים בערך מה זה, אבל זה כאב ראש להיכנס לזה.
(אני בהחלט מבין למה הסרט מוקרן אינספור פעמים אצל מישהו בעל דויד עם מערכת משובחת- גם אני הייתי קונה ומריץ את הסרט עשרות פעמים)
בוא לא נפתח דיון על זה
ופשוט נסתפק בהגדרה הכוללנית מאוד, על פיה סמאח הוא מי שבמסגרת התודעה הקולקטיבית של התרבות המערבית נחשב לבמאי איכותי ומוכר כאחד. זה ברור למשל שהגדרה זו כוללת את קישלובסקי, קוראסאווה, היצ'קוק, קיובריק, גודאר, סקורסזה. סתם דוגמאות מיקריות, שבלי שום קשר לשאלה האם אני באופן אישי אוהב אותם, אני מקבל את זה שהם סמאחים. על השוליים העכשוויים ניתן להתווכח, כי עוד אין פרספקטיבה של זמן (פינצ'ר למשל). על השוליים שמשחקים על הגבול הדק שבין איכות שניצקליינית לבית מסחריות וסרטי Fun גם (ברטון או שפילברג).
יאן דה בונט לא מתקרב אפילו לשוליים האלה בשום צורה שהיא. ולא שאני לא מעריך את העשייה המצויינת שלו, פשוט הסרטים שלו סתמיים בשורה התחתונה והחותם האישי שלו לא מקבל קהל כרגע.
אם יורשה לי לשאול...
מי אלו קישלובסקי, קוראסאווה וגודאר?
תסלחו לי שניה בזמן שאני
יוצאת החוצה להתאבד, מתוך יאוש עז מהנוער של ימינו. תכף חוזרת.
תסלחו לי שניה בזמן שאני
זה בסדר בוג'י, הרי יש אותי – נקודת אור זוהרת בים האפלה.
תסלחו לי שניה בזמן שאני
והי' לעומת זאת סתם נשרה לי מהשם, בלי קשר להיותי נקודת אור זוהרת.
ממש ילד פלא!
אני מצטרף לשאלה הקודמת.
ז"א, שמעתי עליהם (לא שראיתי את הסרטים שלהם, יש לי אלרגיה קלה לאיכות). אבל אני מצטרף לשאלה- כמדומני שמלכתחילה סמאח לא היה אמור להיות מדד לבמאים איכותיים, אלא לבמאים "טובים". אם אני חושב שקוראסווה הוא במאי משעמם, למשל, אני לא אשים אותו תחת אותו תואר כמו ספילברג. כמו שאני לא אגיד שזמקיס הוא סמאח (אע"פ שהוא ביים את בחזרה לעתיד ועוד לא מעט סרטים שאני אוהב), כי אחרים חושבים שהוא במאי פעלולים/קומדיות שטחיות.
ישנה הגדרה בסיסית אחת לסמאח- זה צריך להיות במאי שהוציא לא מעט סרטים שיש קונצנזוס עליהם. לכן, שאמאלאן הוא לא סמאח- יש לו בדיוק 2 סרטים שיצאו בארץ, אבל אם שאר הסרטים הקרובים שלו יהיו ברמה מספיק טובה- הוא יהפך לסמאח ללא כל ספק.
אוף איתכם!
אני לא מאמין שאנחנו חוזרים לזה!
סמאח היה אמור (לפחות בפעם האחרונה שגובשה איזושהי הסכמה בעניין) להיות מעין מילה אמורפית שמנסה ללכוד במאי שגם נחשב מבחינה איכותית (כן, גם ע"י שניצקליינים) וגם ששמו מוכר למסעודה משדרות, בין אם ראתה סרט שלו ובין אם לאו.
אז קוראסאווה, שגם אני לא ממש נמנה על מעריציו, הוא סמאח, בין אם תרצה או לא. זה כמו שמישהו עכשיו יתחיל להתווכח על השאלה האם סקורסזה הוא סמאח או לא. ברור שכן, זה בכלל לא תלוי בדעתנו.
הבא שגורר אותי לדיון הזה ירצח ברגע שאני אתפוס את השלטון שוב.
אוף איתכם!
האם יכול להיות סמאח באינדי או באנדרגראונד?
לשמאלאן יש 4 סרטים
ו-3 מהם יצאו לארץ. הסרט השני שלו נקרא wide awake ובעברית "בעיניים פקוחות" ואפשר להשיג אותו בוידיאו. הוא קומדיה דרמטית דווקא מאוד יפה עם רוזי אודונ'ל.
אך בלילה בלילה אני מנטפק ביפנית
(כפי שגם אני הופתעתי לגלות כשהכנתי את הרשימה על "אחרי הגשם") זה לא קוראסווה, אלא קורוסאווה – Kurosawa.
לטעמי,
שני הסרטים האלה הם לא נורא מוצלחים גם בתור סרטי אפקטים. אבל זה רק אני.
לטעמי,
אולי יחסית לID4 וJP 1-3
אבל ספיד, למשל ,כסרט שנעשה כמעט ללא מחשב, עם מינאטורות ואש אדירה אמיתי, פשוט מצויין, למרות שכן, אין בו שום דבר ממש מרשים (אוטובוסים עפים, קורה כל יום)
אבל טוויסטר.. בקולנוע, הסאב וופר עבד כמעט ללא הפסקה. שלא לדבר על הסערות הממוחשבות, וכמבון הפרות הדיגיטליות. כן, חוק ההתישבנות חל גם עליו, ביחוד היום, אבל בדויד, עדיין ,הנאה מובטחת.
''טוויסטר'' כיף אך ורק משלוש סיבות
1. קארי אלווס בתפקיד הרשע
2. הפרה שמתעופפת לה משום מקום באמצע הכביש (הרצנו הרבה בדיחות המבורגרים על זה כשראינו את הסרט בקולנוע)
3. קארי אלווס. Enough said.
אז ראיתי את כוכב הקופים
הלארימייק של ברטון.
תוכלו להבין מה אני מרגיש לפי המשפט הבא:
ביקורת לסרט
כוכב הקופים הוא לא סרט גרוע,
יש לו התחלה מצוינת ומעניינת, ולדעתי יש בסרט גם קטעים מצחיקים. זה סרט חכם ואני נהניתי ממנו.
דבר אחד גרוע בסרט – הסוף!!! הסוף בסרט זה סוף דבילי, ברור ומעצבן, שהורס את הסרט.
אבא שלי סיפר לי את הסוף המקורי, ואם זה נשמע כמו שהוא סיפר – אז היה צריך להשאיר את הסוף הזה.
אני לא יודעת מה רוצים מהבמאי, זה סרט נפלא!
לגבי הסוף של הסרט
הסוף יותר מתוחכם מזה…
אבל שמישהו יסביר אותו כי אני לא בטוח שהבנתי את כולו…!!
הסדרן כפסיכולוג?
ילדים בני 12 מוצאים פורקן לתסכוליהם הקולנועיים באוזני סדרן בית הקולנוע?
הסדרן כפסיכולוג?
לא ממש. פשוט ביציאה, לעתים רחוקות מישהו מעיר בפני שהסוף לא מבון, או שהוא היה רוצה לראות סוף אחר.
עדיין לא ראיתי את כוכב
הקופים של טים ברטון, אבל היום ראיתי את כוכב הקופים 1.
היה נחמד מאוד…
אבל קשה לומר שהתלהבתי, אולי בגלל שלא היה תרגום והאיכות הייתה גרועה או שאני מתחילה להתקלקל ולחשוב שרק סרטים עם המון אקדחים ואנשים מתים הם סרטים טובים.
מה שאני כן רוצה זה לראות את ההמשכים, מישהו רוצה לתת לי סיכום קטן של מה שקורה בהם?
האם הוא מתחיל מרד?
האם נובה לומדת לדבר?
כל זאת ועוד אם מישהו יענה לי על השאלות האלו.
הסרט הבא, מופע האימה של רוקי.
מזל שיש ביביסטרים והורים שמוכנים להשאיל סרטים.
גם אני לא הבנתי שם הרבה
אני אפתח בווידוי, שמחאתי כפיים כשנדלקו אורות ההפסקה באולם, וקיללתי את עצמי על שלא הלכתי לראות את "אמריקה מאוהבת" במקום את יצירת האו-אה המזעזעת.
וזה לא שאני לא ממעריציו הגדולים של הברטון (שהוא היחיד שמצליח לגרום לי לסבול את ג'וני דפ הניג'ס בסרטים). אני מריצה חזור והרץ את יצירות המופת "הפלישה ממאדים" ו"באטמן 2" ומנסה למצוא איזשהו קשר בין האיש המוכשר שמאחוריהן לנאד הנפוח שעשה את "כוכב הקופים".
אבל אפילו לא זו הבעיה שלי עם הסרט. כי הבעיה היא איך חברה מתקדמת כמו החברה הקופית שומרת על מנהגים פרימיטיביים וחייתיים למרות התקדמותה הטכנולוגית. כמו שאני מבינה את זה, ככל שיצור מתקדם יותר טכנולוגית כך הוא מתרחק ממאפייניו הטבעיים הבסיסיים. אז למה הקופים פה מתקדמים אבל חייתיים? ואיזו מן אמירה יש בזה על החיים?
ומאחר שהשאלות האלו צצו בשלב מוקדם והרגשתי שמנסים לעבוד עליי בעיניים לא שרדתי לסוף. מה שאי אפשר היה להחמיץ זה את הרשע המושלם שעשה טים רות'. מדובר בגאונות, והוא כנראה היה מה שהשאיר אותי עד שנדלקו אורות ההפסקה.
אני חושב שמצאתי, בשיחה אקראית,
את המפתח לכל שאלותינו בכל הנוגע לכוכב הקופים וברטון: "גם במאים גדולים צריכים לעשות כסף."
אני חושבת שמצאת, אכן
אתה כנראה צודק, וזה, כנראה, מצער (ה'כנראה' האחרון פה כי אני עוד מקווה בנאיביות, שהוא יתעשת, ישאיר את הפאשלה הזו מאחוריו ויילך לעשות סרטים טובים וכיפיים).
גם אני לא הבנתי שם הרבה
דווקא התנהגות הקופים לא הפריעה לי בסרט. אם המאה ה-20 לימדה משהו, זה שאין קשר בין התקדמות טכנולוגית, ונטישת מנהגים פרימטיביים וחיתיים. הם יכולים לחיות טוב מאוד זה לצד זה באותה חברה- ע"ע כל חברה אנושית הידועה לנו היום.
(כן, גם אנשים הם חיות)
גם אני לא הבנתי שם הרבה
אני מגיבה בתשלומים היום… אבל שיהיה.
לי הפריעה התנהגות הוקפים במישור המעשי. תיאורטית, מתחת למעטה הנימוס כולנו חיות וכל זה. שם, מעשית, בחיי היום יום, הם נהגו לחבוט זה בזה ולדלג מענף לענף וכד'. אם אני לא טועה, מידה מסוימת של עידון באה בחלוף זמן ועם ההתפתחות. וזה לא קרה שם (וזה מה שהפריע לי).
לא ישכנעו אותי אחרת.
................................
למה צריך לבוא עידון?
זה אמור להיות להם דבר נכון וטבעי, לא?
בל-כך הרבה זמן חיכיתי
לראות את הסרט, אבל יותר מזה – לקרוא את כל ההודעות המסומנות 'ספויילר' בכתבה. אז עכשיו ראיתי את הסרט, והתאכזבתי *בענק*.
השאלה העיקרית היא למה אף אחד לא אמר לי שמדובר בגרסת ברטון ל'גלדיאטור' או 'פארק היורה': סרט שאולי במקור היה מד"ב, אבל כרגע הוא סרט אפקטים-ומכות-וקצת-תרגילים והמון טכנובבל. עלה התאנה הפילוסופי של הסרט הוא לא עלה תאנה – הוא פשוט לא קיים. עם כל הקשקושים על היפוך של החברה האנושית והקופית, כל מה שאנחנו מקבלים זה חברה קופית ברמה של רומה העתיקה – כולל הכל – ומארקי מארק אינטיליגנטי אחד עם דרכים מעניינות לברוח מהעיר וכל מיני רעיונות כל-כך מטומטמים שלא ברור לי איך אף אחד – לא בני האדם ולא הקופים – לא חשב עליהם קודם. העלילה יותר גרועה, תסלחו לי, מ'טומב ריידר', וכוללת שני טוויסטים מופרכים בעליל – אחד באמצע ואחד בסוף. כדי לסספנד את הסרט הזה צריך כנראה להיות קוף.
החברה הקופית לא מעניינת בכלל, ללא כל *דמיון* (ולעזאזל, לטים ברטון יש דמיון. מה קרה?). סתם העתקה של חברה אנושית מרומא העתיקה לקופים, כולל כל הדמויות הסטריאוטיפיות. ויל סלף עשה את זה הרבה יותר טוב בספר 'קופים דגולים', עם איזשהוא הבדל בין חברה קופית לאנושית. ואולי חוסר הדמיון הוא האמירה של הסרט, אבל אני לא יודע, הייתי עסוק בלנסות להסתתר מהפיצוצים שרדפו זה את זה.
סרט קלוש ועלוב. אם הייתי המורה של ברטון לקולנוע הייתי שולח אותו ליועץ.
כמה טוב להיות בבית אחרי שבוע של טירטורים ולגלוש באינטרנט כאשר לא מקראים לי זמנים ,כן חזרתי מהטירונות וגם אני ראיתי את כוכב הקופים ודי אהבתי אותו חוץ מהסוף האידיוטי ,דרך אגב מה היה התפקיד של הבלונדה בסרט ?
להיות יפה
ולקנא בקופה.
לפחות ככה הבנתי מהתגובות לכתבה ומהכתבה.
את הסרט לא ראיתי, אחרי ששמעתי את האכזבה הרבה מהסרט שכנעתי את אחותי ללכת במקום זה לשעת שיא 2.
הסבר חדש.
בלי לראות את הסרט.
אולי יש לכוכב רק ירח אחד, והשני:
הסבר חדש.
או אולי זה סתם כוכב זוהר גדול באמצע?
ובאיזה שלב, לפי התיאוריה שלך,
נולד לנו עוד ירח?
ובאיזה שלב, לפי התיאוריה שלך,
האמת, לא שמתי לב…
היה עוד ירח?
הבט זוג הודעות מעליך:
כתבה מספר 510
הנה הסוף כפי שאני הבנתי אותו
אולי גם הבנת למה הוא היה עם הבלונדה ולא עם הקופה?
זה מין קטע גזעני- בני אדם לעולם לא יהיו עם חיות?
הנה הסוף כפי שאני הבנתי אותו
זה בגלל שהוא בן אדם נומלי (יחסית), שלא נמשך לקופות.
תשים את עצמך במקומו, ותבין (אני מאוד מאוד מקווה)
ארררררר..
התכוונתי לנורמלי
הנה הסוף כפי שאני הבנתי אותו
נתחיל בזה שאני בת…
נמשיך בזה שחלק גדול מהסרט מדבר על כך שאין הבדל בין קופים לבני אדם- כולנו שווים וכולנו שונים
והנה, כשיש למארק הזדמנות להוכיח את המוטו של הסרט, מה הוא עושה??? הולך ישר לבלונדה עם החזה הענקי (שאגב, לא אמרה לו מילה אחת כל הסרט)
נו, באמת....
בתור בחור הבחירה הטבעית היא בבלונדינית עם הבגדים הקצרים עד כדי גיחוך. ראית איך היה מרוח לה יופי של ליפ-גלוס כל הסרט? גם באמצע הג'ונגל וגם בהרים הגבוהים!
בחורה שיכולה למצוא בתנאי מדבר ליפ-גלוס היא בחורה בעלת כושר השרדות גבוה וטבעית הזכר יימשך אליה.
דרך הבטן
היו שמועות שבגרסאות מוקדמות של הסרט *היה* רומן בין הדמות הראשית לקופה, אבל הוציאו אותו כי האולפנים החליטו שעדיף לא להמר יותר מדי על הקינקיות הזאת.
קצת באיחור (אופנתי)
ראיתי הערב את הסרט ואני חייב להודות ש…הופתעתי לטובה.
לאחר כל כך הרבה ירידות על הסרט הגעתי עם ציפיות נמוכות למדי. מה אפשר לצפות מסרט על כוכב עם קופים מדברים אנגלית בעלי תרבות "אנושית" (בגדים, כדורסל, ארוחות ערב רשמיות ועוד)?
אני לא יודע. איכשהו, הצילום, העיצוב, התפאורה השתלטו מבחינתי על העלילה התפורה מדי (באתי מוכן נפשית לטים ברטון). פשוט נהנתי להתבונן בסרט (היער המדהים, העיר המושקעת וכו'). האוירה אמנם לא פנטסטית כמו בסליפי הולו האהוב עלי אבל עדין בעלת שלמות עצמית משכנעת.
הרבה אנשים מתרגזים על חילול הקודש אבל הרי ברור שזה לא רימייק במובן של פסיכו המחודש אלא בניה של עלילה אחרת עם נושא אחר על הבסיס של "כוכב של קופים מדברים". דוקא קניתי את ההסבר לגבי הקיום של קופים דוברי אנגלית (ולא היה אכפת לי במיוחד מהסוסים – הי, זה רק סרט).
למרות זאת, סצינת הסיום אכן די תמוהה ופשוט לא קשורה לסרט. לכן לא היתה לי בעיה לראות אותה כארוע המנותק מהעלילה שאינו דורש הסבר – בכל מקרה, אין לי ענין לנסות לקשור אותה לסרט. בעיני הוא אכן כמו הצבת מראה מול הצופים בסיום הסרט כדי שלא יוכלו לברוח בקלות החוצה אלא יצטרכו לחשוב קצת.
בקיצור, לא תהיה לי בעיה להנות ממנו שוב עוד שנתים בטלווזיה.
אם כך...
"עין הדג: אנחנו מנמיכים ציפיות כדי שאתם תהנו מהסרט."
בקרוב בקולנוע המקומי שלך
ליד מכשיר האידיוטומט השימושי כל כך (איך יכולנו לחיות בלעדיו?) יותקן מכשיר שימושי לא פחות: הציפיותומט! לא משנה אם הסרט שאתה עומד לראות הוא זוכה שישים אוסקרים, הכניס 315 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו (בארץ!), גרם לתופעות של אורגזמה ספונטנית בקהל והולל ב'עין הדג' ללא הפסק – הציפיותומט ינמיך מיד את ציפיותיך לרמת "אחותי אמרה שזה סרט בסדר", ובכך יחסל את האפשרות שתתאכזב מהסרט.
נו, שמישהו כבר ימציא את המכשירים האלה.
אוי, זה באמת נשמע נהדר.
ציפיות באמת יכולות לפגוע בהנאה מסרטים (בעיקר כשאתה שם אותם על הראש במקום על כרית).
אבל המכשיר הזה פשוט נשמע מצוין. צריך להכניס אותו (ואת האידיוטומט אם הוא עדיין לא נכנס) למילון.
במקום להכניס אותו למילון
עדיף להכניס אותו לקולנוע ולשים אותו ליד המזנון.
למעשה, הציפיותומט הוא קונספט ולא בהכרח מכונה. אפשר לממש אותו תוך שימוש בסדרן, למשל:
א.ב. ברגר: "כרטיסים בבקשה."
צופים תמימים מגישים לו את הכרטיסים.
א.ב. ברגר: "שורה חמש, צד שמאל, חרא סרט."
הציפיותומט.
תמיד ידעתי שיש סיבה טובה לגלישתי האובססיבית באתר. אלו ההמצאות הקטנות-גדולות שעושות את החיים.
איפה נרשמים לניסוי הראשוני במכשיר?
אוי, זה באמת נשמע נהדר.
מת שבאמת יכול להרוס סרט, הוא העובדה שאתה לוקח איתך חברים לסרט, בהמלצתך. לפני הסרט כולם באים אליך, ואומרים לך משהו כמו – כדאי לך שזה יהיה טוב. לא פעם ולא עשר פעמים זה הרס לי סרט שבו הייתי דרוך לבדוק אם כולם נהנים, ואם מישהו לא, אני לא הייתי נהנה.
יש לכם משהו נגד זה?
עוזי, ומחסנית מלאה.
ואז אתה יכול לשבת לראות את הסרט בניחותא, ומידי פעם להעיף מבט לכיוון החברים ולנהום: "אתם נהנים, נכון?"
עוזי, ומחסנית מלאה.
לונג ג'ון – את מלכה
באיחור אפילו יותר אופנתי....
סוף סוף גם אני זכיתי להוציא את מיטב כספי על הסרט הכה מדובר. אני עברתי תהליך של הנמכת ציפיות מן הסרט, אך בגלל ההודעה הזו של צל אפור חלה עלייה פתאומית בציפיותיי לגבי הסרט. ציפיתי לסרט אווילי-אך-מהנה וקיבלתי סרט אווילי בלבד.
אני בהחלט חובבת את ברטון, אבל עיצוב הכפר ביאס אותי. התחושה שהוא הותיר בי היתה של כפר הקטקטים בגירסתו האפלה והקלסטרופובית. אפלולי זה טוב, אבל למה לגנוב מסדרות ילדים מיושבנות? ברטון, אייכה?
מארק וולברג (אף הוא היה אהוד עליי) איכזב קשות. למחרת ראיתי אותו גם ב"רחובות מושחתים" ובמפתיע הוא שיחק בשני הסרטים דמות חסרת-חן דומה. לפחות היו חושפים תכונות חיוביות אחרות שלו, אבל גם זה נמנע מאיתנו. מארקי, אייכה?
שאר הדברים כבר נאמרו כאן: עלילה שמיטב המסספנדים יתקשו בה וסוף כל כך מופרך, שאני די בטוחה שיעבור זמן רב עד שאתקל במשהו יותר מופרך ממנו.
מירע כספי
מישהו יכול להסביר לי את העניין הזה עם "מיטב כספי". יש למישהו כסף מזן אחר? מישהו קנה פעם משהו עם כספו הפחות מוצלח?
אולי בכלל הקניה עצמה היא המעידה על הכסף. דהיינו, קניתי כרטיס לסרט טוב של סמאח ידוע הרי שהוצאתי את מיטב כספי.
כל סרט עולה 29 שקל
אבל יש סרטים ששווים שטרות חלקים ויפים, ישר מהבנק, ויש כאלה שהייתי נותן עליהם בקושי שטר מקופל ומעוך שמצאתי בכיס הג'ינס שלי אחרי כביסה.
במקרה של הסרט האחרון-
"כוכב הקופים" הוא סרט מובהק למירע כספי. מזלי שהדייט שלי שילם על הסרט. אני שילמתי על הקפה המחורבן שבא אחר-כך.
הבנתי
'מיטב כספי' זה כסף שמישהו אחר הוציא עלי/בשבילי במקומי.
נראה לי שאחרי צרוף מחריד של סרט גרוע וקפה מחורבן צריך יום חופש (כמי שאוהב סרטים ולא פחות קפה טוב. שתיים מהנאות החיים היותר חביבות עלי)
לעזאזל....
השיטות שלי עד כדי כך ידועות….
צר לי
שלא הצלחת לגרום לעצמך להנות מהסרט, אולי באופן עקיף בגללי.
אני דוקא אהבתי את הכפר – גם אפלולי, גם קלסטרופובי וגם קטקטים. מה יכול להיות יותר טוב? (אין צורך להגיב על זה..)
הא הא!
ידעתי שאתה סוגד בחשאי לקטקטים!
ידעתי, ידעתי, ידעתי!
ולחשוב שניסית להסתיר את זה כל השנים…
__________________________
אמממ..זה מעלה אצלי שאלה מעניינת, איפה טיפטיפ המיתולוגית כשצריך להגן על כבודם של הקטקטים?
מצחיק שהזכרתם קטקטים.
דווקא עכשיו כשחברות שלי מנסות לשכנע אותי שאני בטוח יודעת מי הם, ואין ילד שמכיר את מסעות גוליבר ולא את הקטקטים.
אה, זה לא שאת חושבת
איך עליח עלי? האם זה אוסף המדבקות הקטקטים שאני מחביא במגירה שלי או אוסף קלטות הקטקטים שאני מחביא מתחת למיטה שלי? אה, ההודעה ההיא, כאן למעלה. אה.
אני נאלץ לשמור על זכות השתיקה ולשלוח אותך לתכנות מחדש במפעל באופן מיידי. אחותי! בשר מבשרי! ידעתי שאסור היה לי ללמד אותך מה זה מחשב… (-:
ואני לא סוגד להם, אני רק מקריב להם קורבנות בימי ירח מלא. יש הבדל.
כאן! כאן! אני פה!
כאן למטה. אולי אתם לא רואים אותי כי אני כזאת קטנה. התייצבתי כדי להגן על כבודם של הקטקטים בחירוף נפש (כן הסרט קצת "חירפן" אותי, ולא אין הכוונה שעשו ממני מעיל חורפן, אלא שיצאתי כל כך מאוכזבת מהסוף. עד 5 דקות לפני סיום הסרט היה כל כך נפלא, נרקמה ביננו מערכת יחסים סבוכה בין טים ברטון וביני, בה אמרתי לעצמי: "המממ… זה לא הגיוני" אבל עניתי לעצמי : "טוב לסרט יש הגיון משלו" וככה עברו חלפו להם החיים תוך שאני נשאבת לסרט ומתפעלת מיפי האיפור והצילומים המרהיבים, אבל אז- היית חייב לקלקל הכל הא? אבל רגע זה לא טים! תגלית! אלה התסריטאים רוזנטל והחברים שלו. הייתם חייבים לקלקל. הייתם חייבים להתחכם! אתם לא מבינים שאנחנו כבר צפינו ביותר מדי סרטים ויותר מדי שעות טלויזיה? אנחנו מכירים את כל הטריקים! לא קלטתם שבעצם, המעשה הכי לא צפוי יהיה לגרום לסרט להיות הגיוני? זו יכולה הייתה להיות הסטריה של ממש!) אבל נשוב לנושא המקורי: באתי להגן על כבודם של הקטקטים באשר הם. אבל האמת שאין לי מה לומר כי אני אישית מאוד אהבתי את היער הסבוך והמדהים (שבמציאות היה מלא ודאי ג'וקים וחיות ומזיקים, מה שגורם לי להרהר בדברי בשנית)
הא הא!ראיתם איך סיננתי פנימה ביקורת קטנה בלי ששמתם לב? :)
רוצה סוף מופרך?
ניסית את אבולוציה?
מוכנה להשתתף בניסוי? מוכנה להשתתף בניסוי? מוכנה להשתתף בניסוי?
לא קונה.
סרט אקשן סתמי שלכל ארכו היה שטחי ונטול הגיון או מסר לא יכול לקפוץ פתאום ולהביא אותה במסר חברתי מתוחכם. או בקיצור, אתה נותן לסרט הרבה יותר מדי קרדיט.
לא איטונג.
אם לצטט את גשש-בלש המקורי:
כלומר, יש לך הסבר יותר טוב?
לדעתי אתה הופך את סדר הזמנים וטוען שאם התוצאה (הסרט) סתמית וקשה לסספונד אז בהכרח כל מרכיבי הסרט ותהליך יצירתו היו סתמים או בינונים וחסרי מעוף. אני חושב שאתה לא נותן לברטון ושות' מספיק קרדיט.
אני בהחלט חושב שכאשר ניגשים לעשות סרט שאינו מראש בקטגורית "זבלון" או "XXX", מושקעת בו מחשבה מסוימת. כאשר מדובר בסמי-רימייק לסרט נודע
(אני אסתכן ואומר סרט חשוב) בעל סיום בלתי נשכח שהכיל אמירה מהותית, נראה לי שהוקדש קצת זמן לשאלה "איך לסיים את הסרט", רצוי בצורה מרשימה, שתכיל גם היא אמירה כלשהיא ותתיחס למקור. זה שהתוצאה הסופית לא היתה משכנעת – זה כבר בעיה אחרת.
צל-אפור, כתב יותר מדי היום.
כלומר, האפשרות
שלמרות כל המאמצים יצא לברטון ושות' פשוט סרט גרוע היא Impossible?
כל הכבוד – יש לך יותר אמונה ברוח האדם מאשר לי.
אמירה מהותית
ברור לי שהושקעו זמן ומחשבה בשאלה כיצד לסיים את הסרט באמירה מהותית. הבעיה היא שהאמירה מתמסמסת לא בגלל שהיא לא משכנעת, אלא בגלל שהיא מנותקת לחלוטין מרוב מה שנעשה על המסך בשעתיים שקדמו לה ולכן אין לה בכלל סיכוי לשכנע.
אם יראו לך פרסומת לקסטרו עם מוסר השכל בסופה, מוסר ההשכל יראה מנותק כי הוא לא שייך לשם. אותו כנ"ל לגבי הפואנטה של הסרט הזה.
בדיוק
אני מסכים איתך לחלוטין.
כשיצאתי מהסרט הסוף נראה לי תלוש וחסר פואנטה לחלוטין, שכל מטרתו היא לבצע איזו מניפולציה אחרונה רק בגלל שזה אפשרי, כאילו לא מצאו דרך נורמלית לסיים את הסרט והחליטו ללכת על בלבול טוטאלי.
מצד שני, זה שהסוף יצא גרוע לא סותר את הטענה שלי שכן הושקע בו מחשבה ולכן אמור להיות לסוף הזה פואנטה (אולי אפילו הפואנטה שהצגתי). הדג, לעומת זאת, טוען ככל הנראה שמכיוון שהסרט גרוע (בעיניו) אז אין מה לנסות להבין את סצינת הסיום כי לא יכול להיות לה משמעות. עם זה אני לא מסכים. זה הכל.
צל-אפור
מעניין אם בכוכב הקופים מישהו כן הצליח לכתוב את ''המלט''.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,86454,00.html
מקווה שההודעה תגיע למישהו
סוף-סוף ראיתי היום את שלושת "כוכב הקופים" המקוריים. וסוף-סוף הבנתי את ההתרעמות על סרטו של ברטון.
כשיצא הסרט החדש, ראיתי אותו בקולנוע ודווקא נהניתי. הרעיון מגניב, האפקטים משובחים ואפילו הסיום קצת מצא חן בעיני. אבל אחרי שראיתי את הסרט הראשון, המעולה, התאכזבתי בהצתה מאוחרת (אבל אלו סרטי בוחצלגיחצן, אז מותר). עיקר האכזבה שלי נבעה מהתחושה ש*כן* היה מקום לסרט "כוכב הקופים" חדש שיכיל בתוכו פואנטות משלושת הסרטים (בקלות היה אפשר לוותר על עוד שני סרטים בשביל השורה וחצי של תוכן וענין שהם מוסיפים). עם אפקטים משובחים במקום האפקטים המיושבנים של הסרט הישן והאיפור שמונע כמעט לגמרי כל אפשרות של משחק מצד הקופים (וחוסר יכולת ההבעה נראה די מטופש בתקריב) ובלי כמה קטעי דיאלוגים די מביכים (קוף פונה למצלמה: "עכשיו, ילדים, תשמעו את המסר של הסרט!"), אולי אפילו עם איזה טאצ' או רענון. אז חשבתי… הסרט של טים ברטון (יקירי בכל עניין אחר. טים, לא הסרט) מאכזב כשמעמידים מולו את מה שסרט כזה יכול להיות.
תיקון קל
יש חמישה סרטים מקוריים, לפני הרימייק של בארטון. מה שהראו בערוץ 4 היו הסרט הראשון, השני, והרביעי. השלישי הושמט משום מה.
איך קוראים לשלישי ולחמישי?
ולמה? למה להראות ככה?
זה הגיוני
נראתה לי מוזרה הקפיצה העלילתית בסרט ה"שלישי", כששני הראשונים המשיכו אחד את השני בצורה כ"כ רציפה…
אוי, איזה סרט איום ונורא!
אני לא מאמינה שנשארתי לראות אותו עד הסוף. ועוד בדויד.
קודם כל, המשחק גרוע ופתטי. הקופים לא נראים כמו קופים אלא כמו אנשים שאמרו להם לצלוע קצת, כי אולי זה ייראה כמו הליכה של קוף. או למשל, כשהלנה בונהם נתלית על התקרה ועוברת בעזרת הידיים מענף לענף, זה לא נראה כמו קוף, זה נראה כמו בנאדם שמנסה נואשות לא ליפול.
גם כשה"קופים" מוציאים לשון או מכים על חזם – זה נראה סתם כמו בני אדם שמשחקים בחוג לדרמה והיו צריכים לעשות קוף, ולא כמו קוף אמיתי.
וה"איפור", אוי, גם הוא היה נוראי. כמו מסיכות פלסטיק של פורים. איזה דבר מזעזע!
גם בשוק בני האדם המצב לא מזהיר. אסטלה-ויסטה, הפוסטמה הבלונדינית, רק מפשקת שפתיה, בוהה באוויר, ומייד קופצת אחורה ובורחת בצעדי איילה קלילים (או ככה לפחות התרשמתי שהבמאי אמר לה לעשות). כל השאר סתם בוהים בעיני עגל. לבהות זה טוב.
אני כבר לא אדבר על הדבר המחריד שעשו לעלילה, ואיך עיקרו ממנה כל תוכן וכל שיא דרמטי, לטובת קלישאות בשקל.
ים: למשל, לקראת הסוף, כשנוחת הקופיף הקטן ההוא, מישהו באמת מצפה שנאמין שקופי-אדם גדולים יסורו למרותו של שימפנז קטון שאינו יודע לדבר? ואיך זה שהגנרל החבר של ת'ייד פתאום הגיע למסקנה שת'ייד שיקר לו כל הזמן הזה? זה לא שהוא היה שם כדי לראות את "הסוד" של קלימה. וגם אין לו סיבה להאמין למארקי מארק.
דווקא עם הסוף-הסופי-בהחלט לא כ"כ היתה לי בעיה. כלומר, לא הבנתי למה מארקי מארק חושב שהוא יצליח לחזור בדיוק לזמן שבו הסערה לקחה אותו (או לכדור הארץ), ולמה הוא בכלל מאמין שעוד יש שם סערה. הן לא נמשכות לנצח, כידוע. אבל שוין. אז הוא הגיע לכדור הארץ ושולטים עליו קופים, ויש שם אנדרטה לת'ייד. אף אחד לא אמר לנו שזה אותו ת'ייד שהוא פגש. היי, בפישאיי למשל יש לפחות 8 "גל"ים, אז אני מאמינה שאי שם במרחבי הזמן אפשר יהיה למצוא לפחות שני ת'יידים (סוף ים).
אני עדיין המומה. איזה סרט מחורבן.
מופתעת מהתגובות..
אם לומר את האמת לפנ שהספרתי למצוא במקרה את האתר הזה במחשבה שיהיו כתובות תגובות טובו תעל הסרט לא חשבתי שיש כל כך הרבה דברים לא ברורים בו.
הרי שמכו ברוב הסרטים יש דברים לא כל כך הגיוניים
הסרט הוא יותר פשטותי לעומת הרבה סרטים אחרים אבל היה בו משהו שריתק אותי כמו ששום סרט מודרני אחר לא ריתק!
עם כל זה שהיו דברים לא הגיוניים והרבה אמרו פה שלא היה עניין דווקא לדעתי היה עניין והמשחק פשוט ויפה ..ואם הבלונדינית הייתה מדברת זה היה היה מתאים בני האדם על הכוכב השני יותר פרימיטיביים זה מה שמנסים להעביר פה
והקופים מדברים ועושים דברים שבני אדם עושים..זה דווקא יפה אמנם הם מדברים אנגלית אבל בשביל המשחק הזה צריך לדבר איכשהוא נכון?! אפשר להשלים עם זה שזה רק סרט ובכל סרט יש משהו לא הגיוני אבל לי למשל זה כלל לא הורס.
האיפור והכל לא היה אמנם הכי מציאותי והקפיצות והמכות כמו שאמרו פה אבל לזה בדיוק מה שאני רוצה להגיע! שדווקא הפשטות הזו עושה את הסרט!
זה שהוא כאילו נעשה מלפני הרבה זמן טיבעי ולא מפותח וזה מה שנותן את ההרגשה שבני האדם באמת פרימיטביים והחיות שולטות..
והסוסים..כמו שיש סוסים על כדור הארץ שלנו יש סוסים על כדור הארץ שלהם..
כאילו…גם אני שאלתי את עצמי שאלות במהלך הסרט אבל עדיין אהבתי אותו כי דווקא בגלל כל השאלות האלה הוא היה פשטותי וזה מה שעשה אותו לאמיתי ויפה בעיניי ואפילו ריגש אותי והסוף היה מפתיעה ויפה!
פשטותי!!!
גם אני התפעלתי.