במקור: One Night at
l'sסMcCo
במאי: הראלד זווארט
תסריט: סטאן סיידל
שחקנים: ליב טיילר, מאט
דילון, פול רייזר, ג'ון
גודמן, מייקל דגלאס
כל גולשי האינטרנט בעולם מכירים את האי-מיילים בפורוורד שמכילים בדיחות על גברים ונשים. בעולם הפורוורד, הגברים אוהבים כדורגל וזיונים, והנשים אוהבות קניות, לעשות תאונות ולא לתת לגברים. בואו נודה: הבדיחות האלה ברובן לא מצחיקות, כי הפואנטה ידועה מראש. יש לי הרגשה שגם 'לילה אחד במקול'ס' שייך בהחלט לז'אנר של בדיחות האינטרנט הללו.
עו"ד גמד, בלש שמן, וברמן חתיך מתאהבים בכוסית ששמה ג'ול (Jewel), בעלת שיער אדמוני בצבע גזוז תותית, חזה ענק, מחשוף שמתחרה בשבר הסורי-אפריקאי, שמלה אדומה, וטוטא שאומרת "אני רעבה" (טוטא: המקבילה לקיצור של המילה כוסברה). כל זה קורה בלילה אחד בבאר מכוער ששמו מק'קולס, שם הלקוחות אוהבים לשתות מפומפה.
השלושה, המגולמים על ידי פול רייזר, ג'ון גודמן ומאט דילון בהתאמה, מרגישים צורך עז לעבר את ג'ול – מספר פעמים, אם אפשר – אבל מאמינים שהם מאוהבים. המחיר שעליהם לשלם הוא הגשמת השאיפה היחידה של ג'ול, שאיפה שתעביר צמרמורת חרדה אף גם בגוום של הבורגנים הקפיטליסטיים המחמירים ביותר שיש: היא רוצה בית ענק, מרוהט לפי קטלוג, כשבסלון מזרקה בצורה של נערה החופפת את שערה, ובריקאדה של מכשירים חשמליים יפנים, עם דגש מיוחד על DVD, ששום מערכת בידורית סוג א' אינה שלמה בלעדיו.
מובן שאין דרכים קלות להשיג את החלום היקר הזה, ולכן מתחילה ג'ול להפעיל את המנוע שבין רגליה, על מנת להניע את הגברים האומללים שטעמו אותו, או לפחות שואפים לעשות עליו סיבוב, כדי שיגשימו את חלומה.
כל אחד מהשלושה מספר את הסיפור שלו ושל ג'ול למוודה שונה. העו"ד רייזר, בתפקידו המדליק "זיקפה סאדו מזוכיסטית מהלכת" משוחח עם פסיכולוגית עצבנית ומעצבנת. הבלש השמן גודמן – בתפקיד משעמם ופתטי, בעיקר בהשוואה לתפקידי האחים כהן שעשה לאחרונה – מתוודה אצל כומר אלכוהוליסט, והברמן, שאותו משחק מאט דילון (שתמיד היה שחקן חביב וחתיך שחבל על הזמן, וכך גם פה) מספר את הסיפור בערב בינגו לערס אמריקאי, שתפקידו בסיפור מתברר לאיטיים שבצופים רק בסוף. הערס הוא מייקל דאגלס, שמצליח להראות זוועה: פניו חרושות קמטים, ידיו עמוסות גורמטים, ושיערו מנופח להפליא. הברקה, אין ספק.
שלושתם, כאמור, התאהבו מעל הראש בג'ול, והיא, בתמורה, עושה הכל כדי להשאיר את המצב כך. הבעיה מתחילה כשג'ול (ליב טיילר) מתבררת כבחורה מפוקפקת ביותר. מלבד שלושת הגברים שעל פוסטר הסרט, שנופלים קורבן לג'ול, נופלים גברים נוספים ברשתה, והפעם לתמיד: מתים. המשטרה חוקרת, הבחורים נלחצים ומלחיצים, וכך נוצרות שפע סיטואציות מעניינות למדי, שכל בסיסן הוא תאוות סקס ו/או כסף.
בואו נדבר קצת על ליב טיילר. ג'ול משתמשת בכל רמ"ח אבריה כדי להפעיל את כל ז' אבריהם של הגברים שכנגדה. אני חייב לציין שהיא אכן פצצה עם חזה גדול, והיא אכן שופכת סקס, אבל היא נראתה הרבה יותר טוב בסרטים אחרים, בהם הסקס אפיל שלה הושפרץ בטבעיות חיננית, כמין בונוס לדמויות החביבות שלה. בתפקידה כג'ול, הסקס הוא עמוד השדרה של הדמות, והתרכיז הגבוה של מחשוף-מיני-שיער ג'ינגי'-נימפומניות לא מתאים לכל אחד, ומבליט דווקא את הפגמים של הכוסית (יש לה שיניים בולטות, והרבה). היות ואני יפה נפש, מצאתי את ג'ול אישה דוחה. זונה מהמין הנחות ביותר. אז מה אם היא יפה? אז מה אם היא כוסית? הנביבות של הדמות, והמוסריות המבחילה שלה, הרבה יותר בולטות מהפטמות שלה. אז מה שוות הפטמות, אם כך? לדעתי, לא הרבה.
המבנה של הסרט, שלושה סיפורים מקבילים, מביא – כצפוי וכראוי – את אותה הסצינה מכמה נקודות מבט, עם משחק שונה של הדמויות, שמשעשע את הצופה כפי ששעשועוני 'מצא את ההבדלים' בידרו אותנו כילדים. הבמאי ההולנדי הראלד זווארט (מקום שני באליפות צפון אירופה לשמות משפחה טפשיים במיוחד תשנ"ז-תשנ"ח) החליט להראות לנו את ההבדלים בתפיסת המציאות של הדמויות בנקודות מעטות וסתמיות, שמוכיחות רק שהדמויות הן בעיקר מפגרות וחרמניות. פעם מאט דילון נחמד, ופעם הוא גבר מכה; פעם רייזר סוטה מין, ופעם הוא גבר שנשים מלקקות לו את האוזניים בהתנדבות. ליב טיילר עצמה נראית תמיד אותו הדבר, אולי כי היא בעצם לא דמות אלא אובייקט מיני, ולא משנה איך תסתכלו עליה, תמיד תראו משהו אדום שמכניס משהו לפה כאילו זה הבאגט של בראד פיט.
לסרט יש יציאות קומיות רבות וטובות, כמו למשל השוט האחרון, המונטי פייתוני, שהשאיר אותי פעור פה (קצת). הקהל שראה איתי את הסרט נהנה מאוד, צחק הרבה, ואפילו קצת מחא כפיים בסוף. לדעתי הסרט בינוני, ואפשר לחכות איתו ל-DVD, ששום מערכת בידורית סוג א' אינה שלמה בלעדיו.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- ליב טיילר
- מייקל דגלאס
- מאט דילון בלי חולצה
- ג'ון גודמן (עם חולצה)
- פול רייזר בלי כלום
- הכל מק'קול
מכור למילון
(מגרד בראשי במבוכה)
מה זה DVD? בחיים לא שמעתי על זה.
אה, אגב, אהרו"כ.
מכור למילון
דויד שלח אותי. 100 שקל.
אז בסופו של דבר,
לראות או לא? בדיוק היום הציעו לי לראות אותו.
אז בסופו של דבר,
לראות. עכשיו חזרתי מזה ומאד נהניתי.
קצת geology nomenclature
לדבר ה"סורי אפריקאי" קוראים העתק. שבר זה מה שארכאולוגים
מוצאים כשהם חופרים באדמה.
קצת geology nomenclature
תודה על החידוש.
הידעת שהמקור האטימיולוגי של Nomenclature הוא עבד (calator) אשר נהג ללוות את אדוניו ולהזכיר לו שמותיהם (nomen) של אנשים שנקרו בדרכם?
אמנם אני מתנגד למוסד העבדות, אך הרעיון נשמע לי לא רע כלל וכלל.
הסכמה בקשר לליב טיילר ועוד ירקות
*גם אני חושבת שליב טיילר הרבה פחות יפה בסרט הזה (מתמונות שראיתי וכו'). הרבה יותר הולם אותה המראה של ילדה-טובה-וברונטית, למרות שהיא עדין אחת השחקניות היותר יפות, לדעתי.
*הסרט לא נראה מושך מדי וגם הביקורת צוננת, ואני כבר את סרט המלפפונים שלי כבר ראיתי (אמריקה מאוהבת. לא כזה נורא, דרך אגב).
* קצת נראה לי קשה סתם לבוא ולראות סרט מלפפונים וללכת, אחרי שראיתי סרט כמו רקוויאם לחלום.
* אני שונאת אנשים שאומרים "אני אראה את מקול'ס בגלל ליב". "אני אראה את אמריקה מאוהבת בגלל ג'וליה רוברטס", "אני אראה את טומב ריידר בגלל אנג'לינה", וכו'.
הכלל הזה תקף רק לגבי כריסטינה ריצ'י!
גה?
או במילים אחרות:
פעם הבאה לחצי על "פרסם תגובה" ולא על "הגב להודעה זו" האחרון.
התגובה שלך הייתה אחרונה,
לכן הם היו קרובים.
שמתי לב לזה רק אחרי שהתגובה פורסמה.
עובדה שעדין אפשר להבין שזה לא קשור —
אסור לטעות?
הנחתי שכך היה
מותר. סליחה אם נעלבת.
תודה על הדאגה, לא נעלבתי :)
ליב טיילר היא סיבה מספקת
לראות כל סרט (למעט, אולי, אמפייר רקורדס).
הג'ינג'י פחות מחמיא לה, אבל אני חייבת לציין שאני רווה נחת מהעובדה שב-2 הסרטים האחרונים שראיתי איתה (הנשים של ד"ר T וזה) היא מגלה פיגורה בריאה (במיוחד בראשון, נראה כי היא אכלה לא מעט לפניו).
גו גו ליב, ביי ביי למראה האנורקטי.
ומעניין לעניין באותו עניין: ראיתי לפני יומיים את אמריקה מאוהבת – קומדיה רומנטית אמריקאית טיפוסית אבל חביבה להפליא. מקבלים בדיוק מה שמצפים. אני נהניתי. בנוסף, הגעתי למסקנה שג'וליה רוברטס היא עור ועצמות, ועוד 5 ק"ג יכולים לשבת עליה ממש יפה.
הסרט עצמו (הפעם הרלוונטי) חביב למדי, והסוף הזוי במקצת ומגניב למדי לטעמי. אולי שווה לראות את הסרט רק בשביל ה-10 דקות הכי מצחיקות של הסוף.
לא חייבים ללכת לראות בקולנוע, אבל בימים קשים אלה (גם קיץ וגם החדשות כרגיל, קשות) אני רוצה לברוח למזגן ולקומדיה שתשחרר לי את המוח ולא איזה יציקת בטון דרמטית ו/או משמימה.
אז למי שיש חשק, כסף, ואהבת ליב טיילר – ללכת בסבבה.
עינת
(נולדה בדיוק, אבל בדיוק 10 ימים אחרי ליב טיילר, רק בצד השני של הגלובוס, וזו כנראה הבעיה)
רק רציתי לציין
שהנשים של ד"ר T זה של סרטי שפירא, ולכן אסור לראות את הסרט, למי שהתפתה במקרה…
אפילו מומלץ לא לראות - סרט פושר
מאד של אלטמן.
אמנם בשונה מחבריי (ומשאר הקהל הנאנק באולם) אני לא השתעממתי יותר מדי (אפילו נהניתי קצת), אבל הוא בעייתי מאד ורחוק מלהיות שווה 30 ש"ח.
אפשר ואף רצוי לחכות ל-DVD (של סרטי שפירא…. פחחחחחחחחחח)
עינת
(לא נורא, במקרה הזה גם אם ייקח לו שנתיים להגיע לארץ אף אחד לא יצטער)
לא חייבים לחכות לדויד
של שפירא, אלא אפשר פשוט לקנות/להשאיל דויד זון 1 שלא עובר דרך שפירא כבר עכשיו…
למי שיש כמובן DVD...
אני שוקלת האם כדאי לצאת למסע קטל כדי להשיג לי את המערכת הבידורית הכה-נחשקת…
עינת
(אולי כדאי להתחיל בקטן: אם רק היית יודע באיזו רוזלוצית מסך אני עובדת…)
ומה עם הריפרש רייט?
קליק ימני על איזור הדסק טופ. פופרטיז, סטינגז. שם תוכלי לשנות ולגלות מה הרזולוציה בה את עובדת. ובהזדמנות זו –
אם ה-refresh rate קטן מ-85 שפרי אותו למאה או משהו בדרך כי זה מעייף את העיניים.
נקודת ההנחה שלך שגויה
אני עובדת ברזולוציה המקסימלית שהצג שלי מאפשר… (ועל כך נאמר שלא תדעו מצרות).
לגבי אופציית הריפרש – לא חושבת שהמסך שלי תומך בה, או שהחביאו אותה ממש טוב (כי היא לא נמצאת היכן שציינת וגם ההלפ לא שמע עליה).
טוב, זה גולש לאוף טופיק עצבני ביותר, אז נסיים פה…
עינת
אפילו מומלץ לא לראות - סרט פושר
מה פושר בו?
הוא סרט ברמה איכותית למדיי..
אני קיבלתי תמורה על כל שקל ושקל…
ושאנון אליזבת'.
אם כי, קח כל בחורה שנראית מספיק טוב לתפקיד נשי ראשי בסרט הוליוודי, שים לה מחשוף מספיק גדול, פמפם בטריילרים סצינת רחצת מכוניות ותקבל דמות שרוב הגברים לא יתנגדו להעביר לה שרשראות דנ"א.
וחייבים לתת את הקרדיט לנונו ולעין הדג, שהמילה "ראשומון" לא הוזכרה בביקורת ולו פעם אחת.
ובקשה- מכיוון שאין לי סבלנות לחכות לדויד (20 פאונד כולל משלוח), האם אפשר בספוילר לפרט מהי אותה סצינה מונטי-פייתונית?
ראשומון
ברור שהמילה "ראשומון" לא הופיעה כאן – לא לנונו ולא לרד פיש יש זמן וכוח להסביר 70 פעם (מתוכם 47 פעמים בתשובה לשאלות של האקסמנית, מן הסתם) מה זה אומר ולמה וממתי.
ואגב, נונו, תפסיק לגנוב לי סרטים שאני רוצה לכתוב עליהם ולעשות עבודה הרבה יותר טובה ממה שאני הייתי עושה. נבלה. ללקק לנבלה זה ממש לא טעים בפה, אל תנסו את זה בבית (או בעבודה, או ברחוב סואן או בשעת קיום יחסי מין).
ראשומון
אז אתה זה שעשית לי שמה נעים! ואני כבר חשבתי שיש לי פטריות.
אין כמו מילות חנופה, איירון מן, לקנות את ליבי, ואם תמשיך כך, אני אצטרך להביא אותך לאמא שלי, והיא לא אוהבת טיפוסים עם שיער ארוך, אז:
או שתסתפר, או שהפגישה עם אמא תצטרך להמתין.
אני מקווה שדארן ארנוןסקי לא סירס אותך, כי לא כתבת כלום מאז. הוא אכן מסרס, אבל יאללה, כתוב משהו למעריצים.
דרך אגב, ראיתי בפרופיל שלך שאתה כותב בצינורות.
האם זה האתר של צינורות?
http://www.plumbing.co.il/
ראשומון
נונו, למה כל פעם שאנחנו כותבים פה משהו אחד לשני זה חייב להגיע לרמיזות מיניות רדודות? אי אפשר לוותר על הרמיזות ולעבור למיניות רדודה נטו?
בקשר לאמא – תיזהר, אם תמשיך לכתוב על השיער הארוך שלי, בסוף אנשים עוד יחשבו בטעות שאני באמת קיים. חוץ מזה, מצטער, השיער נשאר, וגם הזיפים. אבל זה לטובה, אני לא רוצה לעצבן את המנשק שלך (כמה אנשים יבינו את ההערה הזאת בלי עזרתו של אין אור?).
ארונופסקי אכן סירס אותי וגם עשה לי כמה דברים לא נעימים אחרים שזה לא המקום לפרטם, אבל אני מתכוון להתאושש השבוע.
(האמת, אני מקווה שבזמן שחלף אנשים יספיקו לשכוח את הביקורת על "רקוויאם" ואני לא אצטרך לעמוד בשום רף).
ולגבי צינורות – הייתי שמח לענות, אבל זלמן לא מרשה לי. עדיין לא. עוד כמה חודשים הכל יתברר.
ממשק
לא יקירתי, מנשק. אין אור, אייכה?
בוקר טוב
אני אתיחס רק לסוף הפסקה (הפיסקה כולה = 3 לינקים):
כתבה מספר 385
לא יקירתי, מנשק. אין אור, אייכה?
הבנתי שזה מנשק…
רק כתבתי את זה כדי להראות שאכן קלטתי למה התכווו המשורר ושאני אפילו זוכרת את הפתיל ההוא.
ועכשיו כולם חושבים בלב "כן בטח, ואני הבנתי מה יהיה הסוף של החוש השישי בדקה הראשונה"
ראשומון
דני דין.
א. אנשים לא יאמינו שאתה קיים, גם אם תהיה לך מצבה מקריסטל.
ב. לגבי הרמיזות המיניות, אני נהנה מזה מאוד, ויהיה לי קשה מאוד לוותר על זה, אז אולי תעלים עין מדי פעם, כי אני פלרטטן כפייתי. וחוץ מזה אתה בחור נאה למדי, אז אולי ייצא לי ממך משהו או שניים. הפלרטטנות משתלמת, אמרה סבתא.
ג. מי זה זלמן. מה סודי? איפה סודי? אין סודות בחברה. מה סודי באינסטלאציה?
ד.ארנופסקי המנייאק קרוב לודאי יהיה מסורס מעצמו. איזה מזל. אם לא – אנחנו בצרות.
ה. מה עם כוכב הקופים? (הידעת שיש סרט פורנו בתורכית עם השם הזה?)
בהצלחית – נונזו
ראשומון
נוני נון,
ראשית, אם תחזור להודעתי, תגלה שאני ממש ממש בעד הפלירטוטים הנפלאים שלך. אבל יחד עם זאת, אתה לא הטיפוס שלי, אז עם כל הכבוד לסבתא, לא יצא לנו אחד מהשני כלום למעט קצת צחוקים.
זלמן הוא כמובן זלמן ב. לוינסון (הידוע גם כזב"ל) – הוגה דעות נודע, משורר מפורסם, שרברב דגול, יו"ר בית זוקסמן ועורך מגזין "צינורות" המתרגש עלינו לטובה. וכן, זה עדיין סודי, לפחות עד שאדון אנחנו-מגישים-ביצים-עשירות יסיים את עבודת הקודש שלו. סלח לי על שאני מדבר בקודים סתומים. זלמן, אתה יודע.
וכוכב הקופים – אני בשאיפה לכתוב עליו, אבל הדג לוחץ שזה יהיה כמה שיותר מהר, ואני, כידוע, גומר לאט. נראה.
ראשומון
חוץ מהדחיה החיננית (באמת יפה), אז לא הבנתי כלום.
ראית כבר את הקופים, אם כן אז איך היה?
לא ראיתי את הקופים
וטוב שלא הבנת כלום, כי זלמן כבר התקשר והתחיל לצעוק עלי בארמית בטענה שגיליתי יותר מידי. אבל לא שופטים אדם בעידנא דריתחא (לפחות אני מעשיר את אוצר המילים שלי מהמריבות איתו). הוא בטח ירגע אחרי שהוא ואליקים הרשובסקי ישבו לתחרות אכילת הבורקסים השבועית שלהם.
הוצאת את הסצנה מהקשרה
ובמיוחד את השוט האחרון, יש לזה קשר ישיר לשיחה עם הפסיכולוגית.
הוצאת את הסצנה מהקשרה
אה… יכול להיות. אני אחיה עם זה. ואת/ה?
אני, אני כבר מת.
אני, אני כבר מת.
מריחים. בשביל מת אתה די נטפל לקטינות. אתה רוצה שאני אקרא למשטרה?
עוד הערה:
כמו שסבתא שלי הייתה נוהגת לומר: "כשההסבורגים מתקיפים, אז אתה יורה בכל מה שיש, או שוכב על הגב ומרים את הרגליים".
עוד הערה:
וואלה?
גם סבתא שלי אמרה את זה…
עוד הערה:
נועה, בת דודתי הנעדרת! איפה היית כל השנים. היינו בטוחים שערקת לאימפריה האוסטרוהונגרית, וכי מכרת את גופך הנחמד לפריץ האכזר. סבא וסבתא נישלו אותך מהירושה, ואני קיבלתי את הכל. שלא תעזי להתקשר, את שומעת?! מתחזה! אימפוסטר!!! לא מכיר אותך.
אבל הטריילר של אסקימו לימון
(לא ראיתי, אגב, וכנראה שטוב שכך) ניצח.
____
סליחה לכולכם על שעזרתי לממ"א לתפוח, אבל הייתי חייב להוציא את זה החוצה.
ראשומון
איזה צירוף מקרים מוזר!
לא מזמן ראיתי את ראשומון ואף אחד לא הזכיר את
לילה אחד במקול'ס"…
אובייסלי,
לא ראית סרט מגוחך ומביך עד אימה בשם "האיש שבכה" של הבמאית סאלי פילד, אחרת לא היית מעזה לדבר בצורה עיוורת בשבחי ריצ'י (וכן, ברור לי שכתגובה הדג ימחק את כל כתבותיי וישלח לי מעטפות נפץ בזמנו החופשי. נו, שויין).
באמת לא ראיתי,
פשוט הייתי חייבת איזהשהו משפט סיום..
ולראות ולאהוב זה לא אותו דבר!
היה אפילו סרט שלה שקצת שיעמם אותי והפסקתי לראות באמצע. (ואני לא אציין איזה כי אז אולי יקטלו אותי – ואל דאגה זה לא משהו יותר מדי משובח או ידוע)
מתי ראית את זה?
זה היה בפסטיבל ירושלים?
רוב התגובות לסרט הזה היו באמת שליליות. אבל אני הייתי הולך לראות אותו, בדיוק (כן, כן) בגלל ריצ'י. (וחוץ מזה צריך להזכיר שמשתתף בו גם אחד ג'וני דפ)
כן
פסטיבל ירושלים הביא את הסרט הזה. אני הלכתי אליו, האמת, בגלל הקאסט המרשים שהצליחו לכלול בו: ריצ'י, קייט בלאנשט, ג'ון טורטורו וג'וני דפ. חוץ מזה שחבר אמר לי שהסרט הקודם של הבמאית, "אורלנדו", היה מצוין, אז מה יכול להיות רע?
מסתבר שהרבה. ארבעת השחקנים, שלרוב כל אחד מהם נפלא בפני עצמו, שיחקו את הדמויות הבאות בהתאמה: הרוסיה הביישנית, הרוסיה הנהנתנית, האיטלקי הפאשיסט והצועני המסכן. זהו. אלו המאפיינים היחידים של הדמויות שלהם. הם לא עושים כלום לאורך הסרט פרט ללהדגיש את המוצא שלהם ולקיים באופן אדוק את "תכונת האופי" הבודדה שלהם.
ממש היה קשה לי להחליט לאורך הסרט את מי אני שונא יותר מבין השחקנים, אבל אני חושב שבלאנשט ניצחה ובגדול, הודות למבטא המבחיל שהיא אימצה. וכולם שיחקו נורא. ממש נורא.
ג'וני דפ, למשל, נשאר עם הבעה אחת צדקנית ומסכנה לכל אורך הסרט, פלט 5 מילים שלא ממש התגבשו לכלל משפט קוהרנטי, וזיין את הגברת ריצ'י באחת מסצינות המין המגעילות ביותר שראיתי מזה זמן רב (והיא הייתה אמורה להיות רומנטית). זהו. אני לא מגזים (אגב, למה עדיין מלהקים את דפ וריצ'י ביחד? לא למדנו כלום?).
שומר נפשו ירחק.
הסכמה בקשר לליב טיילר ועוד ירקות
את לא מתביישת?!
ליב טיילור מלכה, היא וברוס ויליס היו הסיבה היחידה שאי פעם ראיתי את 'ארמגדון' שהוא סלט טוב יחסית אבל לא הייתי הולכת אליו בעד שומהון שבעולם אם הם לא היו בו, ולא הייתי רואה אותו 43 פעמים (ספור…) אם הם לא היו בו.
ובאמת הרבה הרבה הרבה יותר יפה לה שער שחור…
הסכמה בקשר לליב טיילר ועוד ירקות
ליב טיילור וברוס ויליס באותו סרט?
עכשיו אני אגיד משהו שכנראה
שמעריצי השחקנים הנ"ל יזדעזעו ממנו אבל…
חה!
ועוד פעם…
חה!
נרדמתי באמצע הסרט (באמת..). ומעניין למה גם..
ברוס ויליס וליב טיילור… חה!
את לא מתביישת?!?!?
לראות סרט בגלל ליב טיילר וברוס ויליס??? ועוד ארמגדון???
וכ"כ הרבה פעמים??? דווקא ארמגדון??? עלייך לא הייתי מאמינה…
אני לא מתביישת?!?!?
דווקא עלי?
כאילו שאת לא ידעת שראיתי אותו מספר קרוב לזה של פעמים…
ארמגדון זה סרט ענק.
יש בו קטעים כל כך טובים. והפסקול שלו בכלל מדהים…
אני לא מתביישת?!?!?
באמת לא ידעתי שראית את זה כ"כ הרבה פעמים- זה חולני…
והסיבה היחידה לצפות בארמגדון זה סטיב בושמי כי הסרט עצמו די טיפשי. ואירוסמית' לא כאלה טובים.
אני לא מתביישת?!?!?
אני מסכימה – נקודת האור היחידה בארמאגדון הוא סטיב בושמי המאמי שעשה לי את הסרט.
חוץ ממנו, חרא של סרט.
וגם ראיתי אותו כשרגלי שבורה ומזיעה ובאמצע הקיץ ובקולנוע לא מספיק ממוזג, כך שהחוויה לא הייתה ממש נחמדה.
1. ארמגדון סרט מצויין
כן, הוא קיטש אמריקאי, אבל הוא קיטש נפלא!
ראוותני, יש בו אקשן טוב, נראה מצויין, נבחרת שחקנים משובחת (ברוס וויליס יקירי, בן אפלק המאמי, ליב טיילור אהובתי וסטיב בושמי המ-ל-ך הם רק קצה הקרחון), בדיחות טובות, נקודות לבכות בהן, שיר נושא ונעימת נושא מצויינים והכי חשוב: נאסא קראפ. מה עוד צריך?
רק תנו לי אסטרונאוטים בחליפות נאסא (כתומות/כחולות – אני לא קטנונית) ואני מתחילה להזיל ריר. מה 'זתומרת – גם אני רוצה!
ובכלל, אסטרונומיה בגרוש זה כבר טוב. גו גו נאסא!
כ"כ נהנתי מהסרט שראיתי אותו בקולנוע 3 פעמים (באופן מכוון ובמחיר מלא), מיד כשנחת ב"הום סינמה" הקליטו לי אותו, ומאז ראיתי אותו עוד מספר פעמים לא מבוטל בוידאו (בסביבות ה-10. למי יש זמן לראות סרט של שעתיים וחצי 40 פעמים? רבאק!). אני מחכה להזדמנות לראות אותו ב-DVD… מישהו יכול לארגן משהו?
2. ליב טיילר מושלמת, תמיד. בעיני היא השחקנית הכי יפה (שפעילה) כיום, וזה לא משנה כמה היא שוקלת.
בארמגדון היא ממש רזה (ונטולת ציצי כמעט לחלוטין), ב"נשים של ד"ר T" היא מלאה להפליא, וב"מקול'ס" היא איפשהו במקום טוב באמצע – לא רזה מדי (אבל רחוקה מלהיות "עבה") ו"מלאה במקומות הנכונים" כמו שנהוג לומר.
חוצמזה היא נולדה בדיוק 10 ימים לפני.
3. את כריסטינה ריצ'י הייתי אולי אוהבת אם הייתי רואה סרטים שלה… למיטב ידיעתי לא ראיתי סרט אחד שהיא שיחקה בו (פרט ל"בתולות הים" אם זה בכלל נחשב).
ובכל מקרה – היא לא מגרדת את היופי המדהים של ליב טיילור.
4. "לילה אחד במקול'ס" הוא סרט חמוד מאד (בטח כבר כתבתי את זה איפשהו בעמוד, אבל ממש אין לי כוח לבדוק מה ומתי).
5. אכסיומה לסיום: סטיב בושמי מלך. (אם הייתי עתודאית, הייתי כותבת ש"סטיב בושמי שולת1!!!")
עינת
1. לא הייתי אומר מצויין...
אבל הוא באמת סרט טוב ומהנה לצפייה.
2. על טעם ועל ריח
3. דבר ראשון, יש לך השכלה להשלים- תראי לפחות את משפחת אדאמס, לכל הפחות.
וכן, בריסטינה פחות יפה מליב. זה לא אומר שום דבר.
5. העלבת עכשיו את כל העתודאים. השימוש בשולת!!!1 הוא רק למטרות הומור עצמי וציניות מתקדמת, ועתודאים כבר מזמן עברו את גיל השימוש הרציני המומלץ.
אפשר, שניה, להעיר משהו?
ליב טיילר היא דחליל עם שפתיים של ברווז וסקס אפיל של כפכף – שלא לדבר על יכולת המשחק. כנ"ל, דרך אגב, גם אנג'לינה ג'ולי (בכל הסעיפים). סתם, רציתי לחלוק.
אוקיי...
אז מה שאת בעצם מנסה להגיד, זה שאת מסמפטת את הסרט הזה…?
גם אני ראיתי את "ארמגדון" בקולנוע ובהחלט נהניתי מאוד מהפעלולים ומההומור ומסטיב בוסמי. אישית במקום להגיד שזה סרט מצוין, הייתי אומר שזה רק סרט *אקשן* מצוין. מהקיטש בו פחות נהניתי (אחד משותפיי לצפיה בכה בסוף ושאלתי אותו את השאלה המתבקשת "תגיד 'תה נורמלי?!" ונעניתי ב"מה קרה לך אני בכיתי גם ב'אבא גנוב'!". ולא אמשיך לגבי מה עלה בגורלו), אך מצד שני הוא לא הפריע לי ליהנות.
אבל זה אני…
לא רק שבכיתי בסוף
אלא שאני מצליחה לבכות בו כל פעם מחדש! (שזה בכלל מרשים)
תראה – זה אחד מהדברים שאני אוהבת בסרט. קיטש שפועל עד הסוף, ויודע גם לגעת בי במקומות הנכונים. זה לא נעשה באופן רגיש או מרשים במיוחד – זה פשוט לוחץ על הנקודה הנכונה, זה הכל. טכני לחלוטין.
אבל מה – אני משתפת פעולה, בכלל לא אפכת לי. נהפוכו – אני אפילו מתעצבנת שיש אנשים ציניים מסביבי שמפריעים לי לבכות בסוף, כי איפה הכיף?
זה *כיף* לבכות בסרטים! (כל עוד הם לא של לארס פון טרייר).
עינת
אם ככה כדאי לך לראות היום את
"פגיעה קטלנית" בערוץ 4. בעיתון כתוב שזה כמו "ארמגדון" רק עם קצת פחות אקשן והרבה יותר קיטש.
תודה, ולידיעתך זה בערוץ 2...
ייתכן שאני עוד אצפה בו – לא יודעת אם יהיה לי כוח לפרסומות…
חוצמזה – אם אין ליב, אין ברוס, אין בן ואין סטיב, מה זה שווה?
עינת
ארמגדון ופגיעה קטלנית
הם כמו רד פלאנט והמשימה מאדים. שני הסרטים עוסקים באותו נושא (פגיעת חפץ שמימי בכדוה"א), אבל מכיוון אחר: פגיעה קטלנית עושה את זה מהצד הכבד, הפילוסופי (המשעמם), וארמגדון עושה את זה מהצד הבידורי.
השאלה היא רק איזה פעלולים
אתם מעדיפים, או ליתר דיוק – איזו צורה של השמדת ניו יורק אתם מעדיפים (היי, פעם זה עוד היה פוליטיקלי קורקט). אישית אני מעדיף את הגלים מ'Deep Impact' על האסטרואידים מ'ארמגדון'.
אישית אני מעדיפה טילים כימיים
שנשלחים ע"י אד האריס.
סתם, לא. אבל במקום "פגיעה קטלנית" החלטתי לראות את "הפריצה לאלקטרז" היום בפעם הראשונה. (שגם לו יש קשר לארמאגדון לא?)
היה נחמד, אבל לא יותר מזה. מה אני אגיד לכם, סרטי "אוי לא, הדבר הזה הולך להשמיד את העולם, אבל אל תדאגו יש לנו את וויליס/קייג'/טרבולטה להציל אותו!" לא עושים לי את זה.
כן, יש לו קשר -
מיכאל מפרץ, הידוע יותר בשמו האמריקאי מייקל ביי, ביים את "הפריצה לאלקטרז" וגם את "ארמגדון".
ואני איתך בעמדה לגבי "אלקטרז" (ראיתי אותו כבר כשיצא לוידאו, סתם לידע כללי). הכינו אותי לסרט אקשן חסר מעצורים, ואולי הוא באמת היה כזה, אבל לא מהסגנון החביב עליי.
אבל זה (גם) אני…
ראיתי אתמול חצי מהסרט
או אולי קצת פחות, מה זה משנה – ראיתי מנקות אמצע כלשהי עד הסוף (כשהשותף שלי שצפה בכולו משלים לי את מעט הפרטים ההכרחיים).
איך בכלל אפשר להשוות את זה לארמגדון? זה סרט איום ונורא!
אפילו מבלי להתייחס לעובדה שבארמגדון מדובר בסרט אקשן מוצלח יותר, מצחיק יותר ומהנה יותר מכל אספקט שהוא – פגיעה קטלנית פשוט סרט ר-ע!
הוא דביק ומעיק, אבל לוקח את עצמו ברצינות עודפת. אם חשבתי שארמגדון עוד מראה פטריוטיות אמריקאית למופת והוא סרט מאד אמריקאי בכללי – "פגיעה" שם אותו בכיס הקטן.
אם חשבתי שהיו אי-אילו בעיות אמינות בארמגדון – אני בכלל לא רוצה לדבר על אלה של "פגיעה". כן, השביטים עצמם והדמיות הפגיעה (ובכלל כל החלק המדעי) נראה אמין, אבל כל השאר – אסון! העלילה שם לא נראתה לי אמינה בגרוש. כבר איחלתי לכולם מוות שקט ומהיר ושיחסכו ממני עד הבלה בלה בלה הסנטימנטלי שלהם. בארמגדון זה לקח הרבה פחות זמן…
לא מצאתי שום דבר טוב בסרט הזה. היה מביך, מעיק, ורוב הזמן רק חשבתי "עלק!". מזל שחסכתי מעצמי לפחות את שעת הצפיה הראשונה.
עינת
בדיוק.
בדיוק ככה הרגשתי אחרי המשימה: מאדים. רק אחרי שראיתי את רד פלאנט הבנתי כמה יותר מהנה (לא עמוק. מהנה.) זה יכול להיות. מה שמרגיז אותי היא העובדה שאת המשימה: מאדים הביעאו לארץ רק כי חתום עליו במאי מנופח כמו בריאן דה פלמה ושחקנים טובים (אם כי לא בסרט ההוא) כמו טים רובינס וג'רי או'קונל, ואילו סרט הרבה יותר מהנה כמו רד פלאנט לא הביאו לקולנוע או מקרינים כל שבועיים בטלוויזיה בגלל שהבמאי שם הוא אנטי-סמאח והשם הכי מפורסם שם הוא קארי-אן-מוס-שוקולט (וגם כי הוא נכשל טוטאלית בקופות בארה"ב. אני חושב שזה בגלל שחשבו שהוא גרוע כמו המשימה: מאדים).
דוגמא לגבי כמה שפגיעה קטלנית הוא רע: מכינים שם מקלט שואה. באיזה סרט נורמלי מכינים מקלט שואה, שהוא רעיון מאד הגיוני אבל מאד מצטלם רע (מלבד ד"ר סטריינגלאב). אפילו ב"פטיש השטן", שהיה ספר של 700 עמוד, לא מזכירים מקלטי שואה…
את ''המשימה מאדים'' ראיתי בקולנוע
אני לא חושבת שזה היה סרט טוב, אבל לא סבלתי. בסה"כ היה סביר (והיה יכול להיות טוב בהרבה אם היו מקצצים ממנו חצי שעה – הוא ארוך ואיטי מדי ללא הצדקה).
את "רד פלאנט" לא ראיתי, ואין לי שמץ של מושג מי מה ולמה. אם יום אחד יצא לי לצפות בו אני מבטיחה לשתף אותך במסקנותיי
עינת
את רשמי מהסרט
(שדרך אגב, כדאי לך לראות, סתם בשביל הכיף) את יכולה למצוא כאן:
כתבה מספר 332
ארמגדון זה באמת ס-ל-ט טוב
במפתיע. מרגש, מותח, ואפילו האקשן טוב.
אבל בגלל השחקנים זה לא הסיבה לראות אותו (בטח שלא 50 פעמים, יא משוגעת!:)
עובדה שגילינו שיש אפילו סרט גרוע (נקווה שדן ברזל טועה)בכיכובה של כריסטינה ריצ'י. (ברור שלא היא אשמה, זה הבמאים, והעורכים, והמתרגמים גם).
*ובקשר לכמה הודעות למטה – פיניקס: גם אני נרדמתי בארמגדון. אבל אחריזה ראיתי שוב ואהבתי.
קיפודונת: אם את מחפשת פסקול מגניב, אני אהבתי את של שרק. אבל אם את מחפשת פסקול מדהים ומרגש, תקני את של "רקוויאם לחלום". ותקני לי גם אחד, כי בארץ עוד לא מצאתי.
אני מצאתי!!!
אבל ברוב טיפשותי לא קניתי, אני חושבת שזה היה לפני שראיתי את הסרט. בכל מקרה, זה נמצא ב
Tower Records- נראה לי…
חזקי ואמצי
אני מבטיחה לך שעד ליום הולדתן אני אחפש לך את הפסקול המיוחל ואפילו אמצא אותו… אפילו שחשבנו לקנות לך מגהץ… אבל לא משנה
לשרק באמת יש פסקול חמוד, אותו אולי אני באמת אקנה, את של ארמגדון יש לי כבר… :)
ועכשיו יש זמן להזדמנות שנייה...
ערוץ 2 מקרין אותו (שוב), במוצ"ש.
הסכמה בקשר לליב טיילר ועוד ירקות
רק הזכרת לי
בקרוב, ערב סרטי כריסטינה בייס.
כך לפחות אמר הפרומו.
בטח שוב יהיה את "באפלו 66" ו"ההפך ממין"
הם מתי שהוא יביאו לארץ לדעתכם את "Desert blue"?
מגניב!
ידוע למישהו מה עוד יהיה, ומה התאריך?
אם כי זה גורם לי לפרוץ בבכי:
1. ראיתי את ההפך ממין כבר איזה 4 פעמים וטיפה נמאס
2. לא כל-כך אהבתי את באפלו 66 ואני לא מרגישה מטרה לראות אותו שוב
3- והנורא מכל – אין לי עכשיו יס בבית. זה סיפור ארוך אבל אפשר לסכם אותו ב"אמא הפילה את הטלוויזיה ועכשיו היא לא פועלת, ובשניה אין יס"
זאת בעייה?
לוקחים את הממיר ומחברים אותו לטלוויזיה השניה (פחות מסובך אם פשוט מחליפים את הטלויזיות), אא"כ ביס משייכים ממיר לטלויזיה ספציפית (הכל אפשרי בחברה הזאת)
הלוואי וזה היה כ''כ פשוט
אבל זה לא. בטלוויזיה אחת יש ערוציט זהב דיגיטל ובשניה יש יס. לפני זה זה היה הפוך וכדי להחליף בא טכנאי.
ואנחנו בית של כשלוניות:
אמא שלי הפילה טלוויזיה, אני לפני כשבוע שברתי שיא של שבירת 3 צלחות באותו יום (אבל הייתה לי סיבה), אחותי בטוח עשתה משהו והחתולה… טוב אתם יודעים איך זה.
או בקיצור: ממש לא כדאי שננסה את זה לבד.
הסכמה בקשר לליב טיילר ועוד ירקות
למרות שעבר כבר זמן וזה קצת לא במקום לענות להערה שנכתבה לפני שבועים,אז אני מציין שיש הסכמה ואי הסכמה ביננו.
יש אי הסכמה בקשר לליב טיילר, דווקא השיניים המעט בולטות, הפולקעס והבטן המעט עבות (יחסית למה שנהוג היום בקולנוע לגבי "חתיכות") והציצי הנשפך בלחץ לא מתון עושים אותה יותר יפה מתמיד.הלא מושלמות תמיד יותר יפות מהמושלמות.
וההסכמה היא שהלא מושלמת הגדולה מכולן היא ללא ספק כריסטינה ריצ'י.
איך אפשר לעשות לי ככה?
אתה מלהיב בהתחלה, עם כמה ערבונות מוגבלים באמצע, ובסוף אתה אומר לחכות לדויד?
ואני אין לי בכלל דויד.
דויד? מאה שקל!
מצטער, הייתי חייב.
השוטר.
איך אפשר לעשות לי ככה?
קשה מאוד למצוא סרטים ממש מחורבנים. ולכן גם בסרטי וידאו דויד, אפשר למצוא, וצריך לציין את נקודות האור.
יש הרבה אנשים שנהנו מב\הסרט הזה מאוד, אז אתה יכול לקנות כרטיס קולנוע בלי לחשוש יותר מדי.
נו נו נו נונו
זה שלא באת לבוחצ*.קון לא מקנה לך את הזכות לפנות אלי בלשון זכר.
גם אם אתה כותב ביקורת משובחת.
נו נו נו נונו
נונונוורית היקר.
אני ממש טראנס ג'נדר בכל מה שקשור לזולתי. אבל היות וזה לא משנה שום מהות, אז למה להוציא אנרגיה על הקפדה?
לגבי האירוע קון קרנה הזה, אני אוהב מדע בדיוני, אבל אינני פריק, ולכן לא טרחתי להגיע למה שאמרת שלא הגעתי אליו.
אוהב מחבב מעריץ, נונזו הבונזו
התירוצים שלך קלושים.
מה הקשר בין הרבה חובבי קולנוע ואינטרנט, 'מועדון קרב', 'מבוכים ודרקונים', חתול ידידותי מדי ומדע בדיוני?
התירוצים שלך קלושים.
הקשר ברור.
הם בונים מתח ואז מגיעה משכוכית ומסיימת את העניין.
פתרתי את תורת הכאוס.
התירוצים שלך קלושים.
אני מכיר אותך מאיזשהו מקום? נפגשנו בחתונה של החתולה? לא? אז למה אתה מציק לי? דיבוק צא!
נהניתי מכל הכתבה
אך במיוחד מהפיסקה השניה (הפומפה והכוסברה שעשעו אותי מאד). ולדעתי לא חייבים גם ב-DVD…
נהניתי מכל הכתבה
תודה, חמודה. אני אוהב אותך. שתדעי רק אושר.
סרט ענקק
כל כך נהנתי!!!
ליב שווה יותר מדי ווי די אכן…
פשוט גדולה!!
לא ראיתי (עדיין)
ולכן התגובה תהיה לביקורת, ולכמה נקודות שהועלו כאן.
1. ליב טיילר בד"כ אכן מדהימה.
2. כוסברה אני מבין, פומפה אני מבין. גזוז תותית זה כבר חולני.
3. הסרט נשמע לא משהו אבל הסוף נשמע מרתק וטוויסטי, וזה מזכיר את הדיון שהיה על פרל הרבור: האם ללכת רק בשביל הסוף?
4. אני, אגב, חובב כל-כך רציני של כריסטינה ריצ'י האלוהית שאני אלך גם אלך לכל סרט שלה (כולל 'האיש שבכה') ואני אפילו הייתי מספיק אידיוט לקנות אותו במשחק של שואוביז (ולהרוויח 0.1 מיליון…)
המשחק של שואוביז?
מזה?
המשחק של שואוביז
את רוב הפרטים תמצאי פה: כתבה מספר 366
זה בדיוק כמו מסחר בבורסה, רק על סרטים שייצאו בקרוב (התקציב ההתחלתי עומד על 150 מיליון $), והמטרה היא להרוויח הכי הרבה כסף מכולם.
שחקנים.
ליב טיילור, יודעת מי זאת, גם מאט דיימון.
אבל זה שמשחק את הבלש הזכיר לי בטירוף את הבעל מרוזן, וזה שמשחק את העו"ד הזכיר לי את הבעל ממשתגעים מאהבה (מייקל מאבא יש רק שניים).
האם זה נכון?
מאט דילון (לא דיימון)
וכן ג'ון גודמן היה גם ברזאן, ופול רייזר הוא מ"משתגעים מאהבה"
סליחה.
פשוט בדיוק ראיתי מוריד הגשם. קורה.
מה הקשר?
זה רק אני שלא מבינה את ההקשר בין מוריד הגשם לג'ון גודמן?!
(לא ראיתי את הסרט – כן, כן, אני בושה ונכלמת)
אין קשר.
אני פשוט כתבתי מאט דיימון במקום מאט דילון, בגלל שבדיוק ראיתי את מוריד הגשם, ומאט דיימון שיחק שם, אז התבלבלתי.
מובן?
רגע, מי זה מי?
מה הבדל בניהם?
מאט דיימון הוא החבר
של בן אפלק ששיחק בסיפורו של וויל האונטינג
ואילו מאט דילון זה לא מאט דיימון
רגע, מי זה מי?
מאט דילון היה ב"משולש פראי", עם דניס ריצ'רד ("העולם לא מספיק"), כנו כן הוא עוד שחקן שהיה אמור להיות מישהו גדול (ע"ע רוברט דאוני ג'וניור,) והיכן שהוא בדרך הוא נפל.
לרוב מזהים אותם ע"פ העובדה שהם צעירים, מושכים בעיני נשות ארה"ב, מופיעים בשערוריה אחת או שתיים שקושורה בסמים או נשים מבוגרות, ונעלמים מהמרקע, לרוב רק בשביל לחזור במעין קמבק שלאף אחד לא אכפת (הם נעלמים כי הם יושבים בכלא)
בכל אופן, מאט דימון, הוא הצד האומנותי כביכול של חברו בן אפלק – בעוד אפלק הלך ל"פרל שיט", "משחק הצבאים", "להתאהב בסערה"- סרטי פופקורן יקרים ,ויקרים פחות, הלך מאט דיימון, ל"מוריד הגשם", "כל הסוסים היפים", "הימור בין חברים" ועוד כמה סרטים, שתקציבם לא עולה (ביחד), על מסע הפרסום של "פרל הרבור".
מקווה שהעניין מובן יותר.
רגע, מי זה מי?
ומי מהם יותר איכותי?
רגע באיזה סרט הם הטילו מטבע על מי ישחק מה?
רגע, מי זה מי?
הבלונדיני זה מאט דיימון. השחרחר זה בן-אפלק. הם הטיל ומטבע (כביכול. אל תאמיני לכל דבר) ל"סיפורו של וויל האנטינג", אותו הם גם כתבו.
בן אפלק גם נוהג להופיע בסרטים של קווין סמית' (<ספוילר>ומגלה חיבה מוזרה לדפירת בנות במקומות לא נוחים…</ספויילר>). אגב קווין סמית' הנערץ, שניהם שיחקו גם בדוגמא.
יום לא-הולדת שמח,
גל
מה אתם נטפלים סתם?
פול רייזר גדול ומחזיק את כל הסרט על כתפיו למרות היותו דמות משנית. מצחיק עד כדי: חובה לראות