אתמול בערב הדג התקשר אלי
בדאגה. "תשמע", הוא אומר לי,
"אני מודאג בקשר לטים ברטון".
"למה?" תהיתי. "האם זה בגלל
שהוא לא ליהק את כריסטינה
ריצ'י ל'כוכב הקופים'?"
"תזהר כשאתה מדבר על כריסטינה בהקשר של קופים. ולא, זאת לא הסיבה".
"אז מה?"
"הוא התקשר אלי עכשיו כדי לספר לי ש'כוכב הקופים' החדש שלו הוא לא גרסה מחודשת של הסרט הישן. גם לא של הספר".
"היה ספר?"
"מסתבר. של איזה צרפתי אחד, פייר בול. אבל אתה סוטה מהעיקר".
"כן, אבל חשבתי שכולם כבר יודעים שזה לא גרסה מחודשת, אלא 'דימוי מחודש של הרעיון', או איך שהוא לא מכנה את זה".
"כן, נו, מסתבר שברטון לא מסתפק בזה שהוא כבר הודיע אישית לכל עיתונאי ועיתונאי-רשת בעולם דובר האנגלית על העניין, עכשיו הוא מתקשר אישית לכל מי שקשור לאתרי קולנוע ברחבי העולם ומודיע לו. יש לו רשימה מאד ארוכה".
אכן, חברים, סיפור מפחיד. טים ברטון, רב-סמאח, בעל חזון, במאי גדול ואיש מופלא, עסוק בחודשים האחרונים טרם צאת סרטו החדש – הסרט הראשון שלו מאז 'באטמן', שיש לו פוטנציאל ניתוץ קופות רציני – בלצווח מצמרת כל עץ רענן שזאת אינה גרסה מחודשת לסרט הקלאסי בעל אותו שם משנת 1968. אז מה אם הוא עושה דברים שנהוג לעשות בגרסאות מחודשות לקלאסיקות? – למשל, ליהוק צ'רלטון הסטון, כוכב הסרט המקורי, בתפקיד קוף.
זה גם די מוזר, לאור העובדה שהסיבה המרכזית שהסרט נחשב לשובר קופות פוטנציאלי היא עצם היותו (ויסלח לי ברטון) גרסה מחודשת של קלאסיקה שוברת קופות. הזכרון של צ'רלטון הסטון מול שרידי פסל החירות, בסוף הסרט ההוא, היה הגורם הישיר לארבעת סרטי ההמשך שנוצרו לסרט, ואחראי במידה לא מעטה גם למיליונים שברטון קיבל על מנת להפיק את הסרט החדש. אגב, הספוילר הנוראי הזה לסוף הסרט המקורי לא היה נחשף כאן אלמלא היה משמש כחלק מקידום המכירות שלו מאז צאתו ועד היום (הוא מופיע על עטיפות קלטת הוידאו והדויד).
אבל אם נעזוב את הסרט (והספר) המקוריים ("לא מקוריים! אין קשר!" – טים ברטון בהתקף עצבים), מה יהיה לנו כאן?
קודם, נסקור מה לא יהיה, ועלול היה להיות. בשלבים שונים של הפרוייקט היו אמורים לביים את הסרט כריס קולומבוס, פיטר ג'קסון ופיליפ נויס. ארנולד שוורצנגר היה קרוב מאד לקבל את התפקיד הראשי. המסקנה מכל אלה היא אחת: גם אם הסרט יהיה אכזבה איומה, רוב הסיכויים שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע (חוץ מבמקרה שג'קסון היה מביים, אבל הוא, כידוע, עסוק בפרוייקט גדול קצת יותר. משהו עם טבעות).
ומה כן יהיה?
מארק(י מארק) וולברג ('לילות Boojie', 'הסערה המושלמת') מגלם את ליאו דיווידסון, טייס חלל שעובר בטעות בחור תולעת ומתרסק על כוכב לכת שבו שולטים קופים, ובני האדם נחשבים לחיות פראיות. זאת למרות שהם יודעים לדבר. ויש להם שכל. למעשה, נראה שהבעיה העיקרית שלהם היא חוסר בטחון עצמי, ואין כמו אסטרונאוט חסון על מנת להחזיר לגזע שלם את הבטחון, לארגן מרד, וללחום בקופים המרושעים המונהגים על ידי השימפנז טים רות' (המוכר בעיקר בתפקיד "פאמפקין", ב'ספרות זולה'), והגורילה מייקל קלארק דאנקן (הענק מ'ארמגדון' ו'גרין מייל').
ברוח הפוליטיקלי קורקט מצטרפים כמה קופים וקופות למרד, וביניהם הלנה בונהם קרטר (החברה שלי מזמן טוענת שהיא קופה, כך שהליהוק מוצלח מהבחינה הזאת). ברטון גם התכוון לכלול בסרט רומן בין האדם של מארק והקופה של קרטר, אבל ראשי האולפן נבהלו מהרעיון והטילו וטו.
טים ברטון הוא במאי נהדר. הוא הצליח ליצור סרטים מצוינים מחומרים שונים ומגוונים, מקומדיות אפלות כמו 'ביטלג'וס' ועד 'אד ווד', הביוגרפיה של הבמאי הכושל בעולם. הוא ביים את שני סרטי 'באטמן' הראשונים והנהדרים, יצר את 'הסיוט שלפני חג המולד' הנפלא, וגם בכשלונות שלו, כמו 'הפלישה ממאדים', אני מצאתי מה לאהוב. ברטון הציג את הצד האפל של החברה האמריקאית ב'המספריים של אדוארד', סרטו הטוב ביותר, ואחד הסרטים הטובים ביותר שיש. בסרטי באטמן שלו הדמויות המעניינות ביותר הן אלו של הרעים, וגם ב'ביטלג'וס' הדמות שעושה את הסרט היא זו של ביטלג'וס המרושע. בכלל, ברטון הוא במיטבו כשהוא חוקר את הצד האפל של האדם, ואם הוא יתמקד בקופים כמשל לאנושות צרת המוחין, זה יכול להיות סרט מעניין וטוב מאד.
אבל נכון לעכשיו, יש גם סיבה לפסימיות. ברטון כבר ביים סרטים הכוללים אקשן – סרטי 'באטמן' וסרט האימה 'סליפי הולו' – אבל על פי הרושם המתקבל מהטריילרים, 'כוכב הקופים' יהיה סרט אקשן מתחילתו ועד סופו, וזה כבר קצת מדאיג. סרט אקשן חלול עשוי להיות כיפי, אבל יהיה אכזבה מרה לעדת מעריציו של הרב-סמאח, עליה אני נמנה. כולי תקווה שהטריילרים מכוונים לקהל הקיץ, בעוד שהסרט עצמו יהיה סרט של טים ברטון, על כל המשתמע מכך.
ועדיין, גם במקרה הגרוע, ניתן לצפות שברטון יצליח לדחוף לכאן את המוטיב החוזר בכל סרטיו – השונה בחברה – ולהחדיר לסרט ניצוצות כלשהם של המגע הייחודי שלו. המסתורין בנוגע לסופו של הסרט מעורר סקרנות: צולמו חמישה סופים שונים, אבל מה קורה בהם, ואיזה מהם ישמש בסרט המוגמר, זה סוד שמור כמו היה סוד צבאי. גם הבחירה בטים רות' (שוב, שחקן טוב יותר בתפקיד הרע) בתור מנהיג הקופים היא בחירה מעניינת.
כוכב הקופים אולי יאכזב את המעריצים, אבל נכון לעכשיו הוא המועמד הבולט (אם לא היחיד) לנשל את 'שרק' מתואר הסרט המצליח ביותר של קיץ 2001. 'כוכב הקופים' יצא לאקרנים בארה"ב ב-27 ליולי, ואמור להגיע לארץ ב-9 לאוגוסט.
- האתר הרשמי של הסרט החדש
- אתר ישראלי
- הטריילרים
- פרוייקט APE
- טים ברטון – אתר רשמי ריק
- טים ברטון – אתר מעריצים מלא
- כוכב הקופים המקורי
- כוכב הקופים – הסדרה
- מארקי מארק – המועדון הרשמי
- טים רות' – אתר מעריצים
- פסל החרות
אולי אני טועה, אבל
לא היה אותו העניין סביב באטמן?
כלומר, סרט מבוסס על דבר קיים, אקשן וכו'.
אני יודע שבאטמן היה אפל בעצמו מראש, ושהיה בו סיפור שהתאים יותר, אבל – אם אני לא טועה (כרגיל) – טים ברטון לא היה עובד על אף אחד מהפרוייקטים אם לא היה מתאים לו, ולפי מבט ראשון בתמונות שבאתר הרשמי ברטון מתעסק כאן עם סרט שלפחות ויזואלית מתאים לו מאוד.
חוץ מזה, סרט אקשן טים ברטוני? אולי זה רחוק מהפוטנציאל שלו, אבל לי זה לא נשמע רע בכלל.
היי, היה שם הומאז' לי!!!
ואני רוצה להדגיש שחרף הקרבה הרעיונית ביני לבין הסרט ההוא (ומספיק לבחון את ההיסטוריה שלי בניהול פורומים כדי להיווכח), אין כל קשר בין לילות Boogie ללילות Boojie. לילות Boojie, למרבה האכזבה בקרב המעריצים, במקום לכלול סקס סמים ורוקנרול כמו בלילות Boogie (ולפי הסרט, בעיקר שני הראשונים), כוללים בעיקר אינטרנט ועבודה (כן, ממסד! אני עובדת על הספר!)
עד כאן כל מה שלא רציתם לדעת אבל נאלצתם לשמוע על לילות Boojie.
רק יש לי לומר לגבי הביקורת: הפלישה ממאדים אחלה סרט! פרודיה נהדרת על סרטי פלישת חיזרים, עם רעיונות נהדרים, קאסט מופלא ועיצובים מושלמים. ונורא מצחיק אמרתי? אז הנה אני אומרת.
בנוסף, הסרט מספק את הדרך המובחרת ביותר להבדיל את הגיקים והנרדים (שהם אלה שאני רוצה לדבר איתם) לאלה שאינם גיקים ונרדים (ואני לא רוצה לדבר איתם): אלה שהבינו מה מצחיק בקטע שבו מלכת המאדימאים (אני מניחה שזו היתה מלכה. קשה לדעת איתם) שואפת את הגזים שנפלטו מהטיל הגרעיני ומתחילה לדבר בקול מצחיק – שווה לדבר איתם. אלה שלא – לא.
איזה מקסים הפלישה ממאדים
אין ספק כי הפלישה ממאדים הוא סרט היסטרי, שלועג בעיקר לסרט שיצא באותה שנה, היום השלישי, (שאין ספק שהוא סרט חביב, אמרקאי להפחיד אך מבדר).
הפלישה, צוחק על הז'אנר האמריקאי, בצורה מבריקה, שכל כך מעט סרטים ניסו והצליחו לעשות זאת, ועל כן הוא נכלל בין חמשת הגדולים של ברטון, המלך, שמי ייתן ולא יפשל, כפי שעשה לפני שנתיים בסליפי הולוו
הפלישה ממאדים
לא צוחק על 'היום השלישי'. הם הופקו באותו זמן, ולא היתה להם שום אפשרות להיות מושפעים אחד מהשני. רק מה, 'הפלישה' הוא פארודיה על אותם סרטים ש'היום השלישי' מאוד מושפע מהם, ולכן נוצרו כמה סצינות באמת דומות באופן מפליא.
הפלישה ממאדים
למעשה אני מאמין שהסרט לו מצדיע ברטון בעיקר הוא "כדור הארץ נגד הצלחות המעופפות" (Earth vs. the Flying Saucers)
שאיזכורים אליו ניתן למצוא בסרט ללא הפסק:
עיצוב המכשירים (גלגלים של סרטים מגנטיים וכפתורי פלסטיק שקוף באדום, ירוק, כתום צהוב), עיצוב החלליות עצמן, שלקוח באופן מלא מריי האריהאוסן, וכמובן, סצינת מעוף הצלחות המעופפות מעל הבית הלבן.
טים ברטון הוא אחד מהבמאים שיודעים כיצד יש לעשות פרודיה קולנועית טהורה מבלי לגלוש ל'גאגים' חסרי טעם (ראה ערך מל ברוקס).
ואגב הפלישה ממאדים… הקאסט של הסרט הוא תופעה שהאמנתי שהיא ייחודית לסרטי וודי אלן (ואגב וודי אלן, "שחק אותה סאם", הוא הפארודיה הקולנועית המבריקה ביותר שנוצרה, אי פעם).
הפלישה ממאדים
הצלחות המעופפות אומנם נראות כאילו הם נלקחו מסרטו של מריי האריהאוסן אך אפשרי בהחלט שהם נלקחו ממקור אחר באותה מידה.
אגב, לדעתי האישית שחק אותה סם הוא סרט מזופת.
גם אני חשבתי כך
שחק אותה סם הוא מהסרטים הפחות טובים של וודי. מלבד כמה בדיחות טובות פה ושם רוב הזמן זה משעמם.
הפלישה ממאדים
מאחר שהאריהאוסן הוא הראשון (למיטב ידיעתי) שיצר את החלליות באופן בו הן הופיעו בסרט (מרכז דומם וגוף מסתובב) וסצינת הצלחת מעל וושינגטון זהה לחלוטין לזו ב"כדור הארץ נגד הצלחות המעופפות" הסקתי את המסקנה הנ"ל.
ובאשר ל"שחק אותה סאם", זהו אחד מהסרטים השנונים ביותר של וודי אלן בו הוא מקיים דיאלוג עם האמפרי בוגארט ודרכו, למעשה, עם הקולנוע שאפיין את תור הזהב של הוליווד. ההשוואה שנערכת בסרט בין דמות הגיבור של בוגארט לדמותו של וודי מעידה על הדרך הארוכה שעשה הקולנוע, עליו גדל אלן עצמו.
סרט זה, כמו "ימי הרדיו" האגדי ו"שושנת קהיר הסגולה" המופתי הם הספד של אלן ל"ימים ההם", ימי ילדותו. עלינו גם לציין את "סלבריטי" בו מראה וודי את פרצופה המכוער של האנשים בתעשייה כיום.
כמו כן זהו הסרט הרציני הראשון של וודי- "בננות" וכל מה שרצית לדעת על מין…" הם סרטי בוסר אשר, למרות שלעיתים גרמו לי לחייך, נעדר מהם התחכום ה"וודי אלני" הבוגר יותר שמופיע ב"שחק אותה סם" ולכן- הסרט ראוי לכבוד רב יותר מהכינוי "סרט מזופת".
חבר'ה! בואו תראו!
תפסתי שניצקליין!
"עונת הקיץ הטרייה של שידורי קשת נפלה על ליל שבת כמו מטר של חיריוני יונים" (מאיר שניצר, השנים המאוחרות)
איכס. חשבתי שריססנו.
הפלישה ממאדים
בנוגע לצלחות המעופפות אני מניח שאתה צודק אך תזכור את כל תסכיתי הרדיו והספרים אשר יכול להיות שנתנו את הרעיון בשלמותו לפני שהוא התהווה בסרט בצורה נוחה לעין.
שחק אותה סם אני יראה שוב בהזדמנות הקרובה בהתייחסות למה שאמרת ובאומרי מזופת התכוונתי לבינוני פלוס עד טוב ובקשר לשושנת קהיר הסגולה זהו אומנם סרט שטוב מאוד הולם אותו מאוד אך מופתי? למה?.
מופתי?
ובכן, אפשר להגיד שקצת נסחפתי.
"טוב מאוד", בהחלט.
נחש?
נראה שחלה כאן טעות והמערכת פרסמה את תגובתי תחת שמו של נחש.
לגבי הצלחות-בהחלט ריי האריהאוזן
הוא הראשון שעיצב אותם ככה, בלי צל של ספק.
האריהאוזן שולט!
שולת!!!11, אתה מתכוון.
סליחה ???
הפלישה למאדים בכלל לא סרט היסטרי וההומור בו דלוח למדי, הסרט הזה הוא הפישול האמיתי ולא סליפי הולו שנעשה בצורה מבריקה. בסליפי יש אווירת אימה מעולה ומשחק מצויין של דפ. סליפי כבר נחשב לאחד מסרטי האימה הקלאסים של השנים האחרונות.
את מוציאה ספר?
תרגום, או סיפורים שלך?
כי אם זאת האופציה השניה, ואם יהיו שם סיפורים חדשים שלך שעוד לא שמת באתר, אני כבר לא יכולה לחכות….
אגב, אמא שלי נכנסה לאתר שלך, ונהפכה למעריצה… מסתבר שאת פונה גם לקהל יעד בוגר (:
יום לא-הולדת שמח,
גל
נ.ב ראיתי איזה סרט, לא זוכרת איזה, שמכיל המון פארודיות על סרטים שונים (אולי שרק? לאאאאאא…. בעצם אולי. נראה יל שלא), שבו ראו מישהו מפוצץ איכשהו את פסל החירות, כך שהיד והראש מתעופפים להם, ונוחתים על איזו פלנאטה, בפוזה הידועה מהסרט כוכב הקופים. שני קופים תבוניים עוברים בסביבה, והולכים לדווח על זה למישהו —נזכרתי!!! space balls, או משהו כזה—… מה שמעניק לסוף הסרט משמעות חדשה.
סרט אדיר, אבל אני לא זוכר את הסצינה הזו משם. מצד שני ראיתי אותו בפעם האחרונה לפני יותר משנה, אז אני לא יכול לדעת.
אגב, אני רוצה לציין שגם אני בעד הרעיון של "בוג'י- סיפוריה של אלת פיצה וורלונית קדומה", למרות שיש לי הרגשה שהיא התכוונה להיפיריון (שגם לו אני מחכה).
אכן ספייס בולז, ואכן היפריון.
בספייס בולז יש סצינה, בסוף, שבה החללית של הרעים (המגה-מייד) מתפוצצת בהשמדה עצמית, והראש והזרוע עם שריד של השואב אבק נוחתים על איזה כוכב. וכאן יש שחזור "כמעט" מדויק של סצינה מכוכב הקופים…
לגבי הספר – אכן, מדובר בתרגום של החלק הרביעי של היפריון (עליית אנדימיון), שעליו אני עובדת ב… אמממ… שיא המרץ.
ולגבי הסיפורים שלי, גל: תודה. החמאת לי מאד. :-)
לא שמעתם על ההמצאה הנהדרת בשם
ספוילר?
לא שמעתם על ההמצאה הנהדרת בשם
לחם?
ברור?
לא הורס?
(סמן את התשובה הנכונה בחותמת בצורת פרחים קטנים וריחניים)
מגלה את הסוף?
עלול לקלקל את ההנאה מהסרט?
פיתה?
(אני לא רעה כמו יונתן, אפשר גם סתם לסמן בV).
מגלה את הסוף? כן,
עלול לקלקל את ההנאה מהסרט?
או, כמובן, אם אנשים ידעו איך מסתיים הסרט, שאר הסרט לא יהיה כל כך מותח… לא, רגע, זו פארודיה, אז… הבדיחות (אלה שמצחיקות) כבר לא יהיו מצחיקות?
או שזה נקרא ספויילר אם מספרים בדיחה אחת?
(תשובה פתוחה- נא לחתום בדם או שירדו 5 נקודו(טו?)ת)
יונתן, מה הבעיה?
מגלה את הסוף? פשוט שימו ספוילר, זה עוד לא הרג אף אחד.
מה השיוני שבללחוץ על הריבוע הקטן למטה?
וכן, יש אנשים שזה הורס להם את ההנאה לדעת את הסוף, ומה שאתה בעצם אומר זה שיש סוגים מסוימים של סרטים שבהם לדעת את הסוף לא יזיק.
עזוב, חבל על הוויכוח, פשוט בפעם הבאה תחלצו ספוילר, וככה לא נצטרך לשמוע וויכוח שיעזסוקק ב'אם לגלות את סוף הסרט אם הוא פראודי יהרוס אותו'.
וסתם בשביל הרקורד, זה גם די יכול להרוס את כוכב הקופים, אם חושבים על זה.
והלינק שהשארת אחרי ההודעה שלי על בולים בטעם תות, מה הקשר שלו לעולם??
כן, להרוס את כוכב הקופים
המקורי. משנות השישים. בספויילר שפירטתי בכתבה, מסיבות שפירטתי בכתבה.
נו, ב'מת.
לא ראיתי, אז באמת שאין לי
מושג.
בחיי, אז מה אם לא ראית,
תהיי קצת יצירתית:
הוא אמר שהסיבות מפורטות בכתבה.
עכשיו, בשביל להגיע למידע שמפורט בכתבה שאת נמצאת בה, את צריכה לראות סרט?
בבקשה, רק בשבילך-
בשעות כאלה אני לא רגילה להיות בבית, אלא להסתובב למטהבגינות ציבוריות ולתהות על החיים. אז אני עדיין מנסה להתרגל לאור המחשב.
דבר שני, חוץ מהאתר הזה אני גולשת בעוד שלושה אתרים שונים, ומורידה טריילר, אז אין לי בדיוק מושג באיזה כתבה אני נמצאת.
וכן, אני מודה, לא קראתי את ההודעה שלו במלואה.
ז"א, ריפרפתי עליה, אבל בגלל שיש לי קריאה סלקטיבית (בשיא הרצינות), המוח / העיניים שלי לא קלטו את זה שזה מופיע בכתבה עצמה, ומכיוון שכבר לא כל כך זכרתי את הכתבה לא בדיוק היה לי איך להיות יצירתית.
עכשיו, תגיד שאני בעצמי הזכרתי את כוכב הקופים, זה בסדר, מבחינת היגיון זה אולי נכון, אבל אני לא הגיונית, ודיברתי על הסרט בלי בכלל לזכור שהוא מופיע בכתבה, כזאת אני.
עכשיו אנחנו יכולים להפסיק להתווכח, או שאתה יכול להסביר את הלינק העלום שלך בכתה על קווין סמית'?
שתי מכשפות על מטאטא אחד
נתקלו בבעיה קלה של גרביטציה. הפיתרון שהן מצאו לכך היה שהן אמצו חתול. החתול היה חמוד ודי מהר הביא אתו את כל החבר'ה (המכשפות היו מבשלות המון דגים).
הסוף.
מה זה קשור?
מי שנוהגת לשוטט בגנים ציבוריים באמצע הלילה לא צריכה לשאול יותר מדי שאלות.
גם אם היא הייתה עם קווין סמית באותה כתה.
זה ספוילר, נודניק?
הגזמת. אבל מה-זה הגזמת. בגדול.
ל-Boojie יש אתר?
הבו את הכתובת!
אם אני זוכרת נכון...
אבל אני לא בטוחה, כי יחד עם כל שאר כתובות האתרים שלי זה נמצא איפשהו בדרך ממקסיקו, במיכלית, יחד עם המחשב הישן שלי… (כלומר החדש. עכשיו אנ משתמשת בישן שלי, שכבר בן 4 וחצי, וזה ממש סיוט)
יום לא-הולדת שמ,
גל
היה סרט של באטמן שהיה טוב?מתי
טים ברטון הוא חרא במאי!
אני מאז ומתמיד שנאתי את טים ברטון. אני אף פעם לא הבנתי מה הבאז שנוצר סביבו. אני קורא לו "במאי של תפאורות". יש לו תפאורות יפות בסרטיו אבל הסרטים שלו משעממים בטירוף. בואו נעשה סקירה קצרה של סרטיו המפורסמים:
1. ביטל ג'וס – הומור מפגר בסרט מפגר ומשעמם. מייקל קיטון הוא כנראה אחד השחקנים הגרועים בכל הזמנים.
2. באטמן – שוב פעם קיטון. אני קורא לסרט הזה סרט חושך. הרבה ממנו מצולם בחושך כדי להסתיר דברים אחרים כנראה שלא הצליחו לבמאי.
3. באטמן חוזר – הסרט היחידי שגרם לי אי פעם לצאת באמצע הסרט מהקולנוע להשתין. שיעמום טוטאלי.
4. אד ווד – הסרט הטוב היחידי שלו אבל מכיוון שזה מבוסס על סיפור אמיתי ומוזר על חייו של איש מוזר, אני לא נותן את הקרדיט לברטון אלא לווד המקורי.
5. המספריים של אדוארד – ZZZZZZZZZZZ
6. סליפי הולו – כנראה הסרט הכי גרוע של ברטון. הבנאדם לא מקורי. למה שלא ימציא סיפורים משלו במקום ךהתבסס על אגדות מפורסמות כל הזמן? צריכים להרוג את כריסטינה ריצ'י – השחקנית העקומה והכי מעצבנת בקולנוע האמריקאי, אולי חוץ מקייט הדסון!
7. הפלישה ממאדים – התשובה הגרועה של ברטון לבאז החייזרים של לפני כמה שנים. גרסה חדשה ל"כדוה"א נגד צלחות מעופפות" הקלאסי בצבע. סוף המקוריות…
8. כוכב הקופים – כוכב הקופים המקורי הוא אחד מהסרטים האהובים עליי ואני עכשיו שונא את ברטון יותר ממה ששאנתי אותו קודם! איך הוא נוגע בכזו יצירת מופת?! האם אח"כ הוא יביים גם גרסאות חדשות (סליחה, ש"מבוססות" על הרעיון של סרטי ההמשך?)
טים ברטון הוא חרא במאי!
אה כן, ולמה מארקי מארק שוב בתפקיד ראשי?!?!?! הוא היה ראפר גרוע, והוא גם שחקן גרוע!
אני שיערתי בהתחלה ככשמעתי שהוא יופיע בסרט שהוא אוטומטית ילוהק לתפקיד של קוף, אפילו בלי איפור.
עמיתוש....
מה זה כל האנטי הזה שצבור בכך? תשאיר זאת לאנשים סרקסטיים ממך.
מארק וולברג נתברך בשלל תכונות בולטות: הוא חטוב, הוא שזוף, הוא מחייך יפה, הוא מתמיד בחדר הכושר ויש לו גם כושר משחק. מינימלי או יותר מכך זה כבר נתון לדעות אישיות, אבל אם יעל בר-זוהר טוענת שהיא יכולה לשחק, אין למנוע זאת גם ממארק!
מארקי
בהנחה ואני לא מתבלבל עם שחקן אחר עקב השעה המוקדמת, אני רוצה להמליץ (שוב) על סרט שנקרא The Yards, ובעברית "רחובות מסוכנים" או משהו בסגנון, בו מארקי מוכיח בתפקיד הראשי שהוא שחקן מצוין.
מארק- אכן!
יש אישור מהתנ"ך (IMDB) להשתתפותו של הבחורצ'יק בסרט המדובר. אגב, אני חיבבתיו ביותר ב-"איש הרנסאנס" וב"שלושה מלכים", למרות שהוא די תקוע בטייפ-קאסטינג עצבני בשניהם (חייל מתלהב) וגם ב"הסערה המושלמת" הוא מבצע את אותה הדמות של החפ"שניק הפזיז (אבל הפעם הוא אזרח) . שמעתי שהוא אפילו טוב מאוד ב-"Boogie Nights", אולי הגיע הזמן לצפות בסרט.
תנחומי.
ירדת על כל כך הרבה פרות קדושות בביקורת הזאת, שזה פשוט מפחיד. לא לדבר על כך שדעתך מנוגדת לרוב הגדול של חובבי הקולנוע, עם או בלי שניצקלייניות.
רק לדוגמא- באטמן חוזר הוא לא פחות מיצירת מופת.
אבל ברגע שלכלכת על כריסטינה ריצ'י (והוזהרת מראש- קרא שוב את תחילת הסקירה)- עוררת עליך את זעמו של הדג הכל יכול. אני מרחם עליך.
מסקנה?
קולנוע זה עניין של טעם.
ויש אנשים עם טעם רע.
כריסטינה ריצ'י שולתת.
כמו כל הקאסט של משפחת אדאמס, בעצם. בונבונים אחד אחד.
מסקנה?
!
רק עכשיו עשיתי את הקישור. ידעתי שהיא נראתה לי מוכרת.
סנילי, כבר אמרתי?
תנחומי.
אתה יכול לא לאהוב את טים ברטון. זכותך. למרות שכל אחד מהסרטים ברשימה שציינת הוא סרט מופת. אבל להגיד דברים רעים על כריסטינה ריצ'י?
דג, אני יכול לקבל אותו כשתגמור? מזמן כבר לא שיחקתי דוקים עם עצמות.
נו באמת
שקלתי רבות אם להגיב, ספרתי עד 10 בלב וכו') ולכבד את הטענות האוויליות האלה בתשובה וכמו שאתם רואים החלטתי שכן, אז ככה:
טים ברטון הוא במאי עם *סגנון*, לא במאי של תפאורות. אחד הדברים שהוא מתמחה בו הוא יצירת אווירה (בדרך כלל אפלה ומדכאת) שמשפיעה על הצופה ועל מצב רוחו. הסרטים של ברטון לא עוברים לידך (ואם כן אז חבל) הם גורמים לך להרגיש לא נוח עם החברה שנוצרה בעולמנו ועם היחס שלה לאחר ולשונה (מי אמר פיני גרשון? תשתקו שם מאחורה זה מפריע)
הסרטים "החשוכים" כהגדרתך של סדרת באטמן התאימו הרבה יותר לקומיקס המקורי מאשר מפגן הצבעוניות, הצעקנות והטעם הרע שפקד את הסדרה הזאת מאז שהוא עזב אותה לנפשה.
בקשר לשחקנים, מייקל קיטון הוא לא שחקן מבריק אבל אין לי בעייה מיוחדת איתו וכריסטינה היא שחקנית מצויינת, מבלי שום קשר להתאהבותו של הדג.
אז באמת של נעליך לפני שאתה מעביר ביקורת על טים ברטון
נ.ב
אני רוצה לנצל את הבמה ולהפנות את כל חובבי ברטון אל סדרת הפלאש המצויינת שהוא ביים לאתר shockwave
http://www.shockwave.com/minisites/stainboy/home.html
פשוט גאונית
אם היית קורא
את תקנון האתר, גירסה קפ"ז/ב/2001/IV, היית מגלה שדיבור לא יפה על כריסטינה ריצ'י הינו עברה שעונשה מחיקה מיידית והשלכה לבור העקרבים. יש אנשים חסרי אחריות. אי ידיעה אינה פוטרת מעונש. (איפה ארז התליין כשצריך אותו).
חוץ מזה, השאלה המתבקשת: אם אתה כל כך שונא את טים ברטון, למה ראית את כל הסרטים שלו?
השליכוהו לבור!
אם היית קורא
אתם מכירים את המתגנבים הללו המצויים בכל אתר ראוי בעל פורום שוקק חיים, אשר רק קוראים את הודעות חברי הפורום וכמעט שלעולם אינם מגיבים?…
אם כן-החלטתי לנסות ולהגמל ממנהגי הנלוז הנ"ל ולנסות ולהשתלב בפורום הנ"ל. היי אם כן
תשאלו מה גרם לצעד דרמטי זה שבוודאי עוד יגרום להרהורי חרטה על צעדי זה בקרב חברי הפורום האומללים הפוטנציאלים?
לא הכתבות המשעשעות עד לאיבוד חושים גרמו לי לעשות זאת.
לא ההערות היומיות המותירות אותי לעיתים קרובות מדי חסרת נשימה עקב תסכול(מי לכל הרוחות אחראי לזה ששביתת הבמאים הופסקה?!) גרמו לי להתבטא וגם לא הפורום הגרובי הזה-אלא הערה של כותב המאמר שהביאה אותי למסקנה שאני לא המעריצה היחידה בארץ של כריסטינה ריצ'י!יייששששששששששש!
תמו חיים מלאי ייסורים וחיבוטי נפש מלאים תסכולים על בסיס יומיומי("אז איך אמרת שקוראים לשחקנית האהובה עלייך?כריסטינה מה?")
*קידה מלכותית לכיוונו של הדג*
כמובן שלא.
וכל מי שלא ראה אותה מחייכת ב"משפחת אדאמס 2" (או איך שלא קראו לזה בארץ), לא יודע מה זאת גאונות בפעולה…
בהא.
הילדה ששיחקה במשפחת אדאמס 3? היא -יודעת- לשחק!
יקירתי,
1. ברוכה הבאה.
2. כריסטינה ריצ'י היא – לפי התגובות – כמעט קונצנזוס בעין הדג. ובכלל אצל אנשים שאוהבים *קולנוע*. היא ענקית. ולא, לא רק במשפחת אדאמס, אלא גם ב'סופת קרח' 'באפלו 66', 'פקר', 'ההפך ממין', 'סליפי הולו' ואפילו '200 סיגריות' שהוא בעיקרון די דבילי.
3. אני אישית מעריץ את כפות רגליה החטובות.
4. היא גם סקסית.
5. עמית ממש לא מייצג במקרה זה.
בהא, בשנית!
פרט לההפך ממין, אני לא חושב שהיא עשתה משהו ראוי בחיים שלה.
(משפחת אדאמס לא נחשב. זה כמו לטעון שהילדה הקטנה באיטי היא דרו בארימור.)
בפקר היא גם היתה חביבה. אותה רשעות, אבל הרשעות היה במקום.
סליפי הולו בהחלט היה יכול להיות יצירת מופת, אם לא היו מלהקים אותה לשם.
בעצם, סליפי הולו הוא עדיין יצירת מופת, אבל בעלת slight flow in the character.
בהא?
האם הצטרפת לקהילת הבהאים?
יש להם מקדש נחמד בחיפה. אתה יכול לתפוס שם מחסה מהשניניות שאטיל בך בשם כריסטינה ריצ'י אלוהיתנו השווה אף יותר מאקסמנית לעתיד (כן, זה אפשרי!).
אבל האמת, פשוט כמעט לא ראינו אותם סרטים של הגברת.
את 'פקר', בעוונותי, לא ראיתי עדיין. כוס אמו של הבלוקבסטר ברחוב שלי.
על 'ההפך ממין' אנחנו מסכימים, כנראה.
את 'באפלו 66', לדעתי *הסרט* הטוב ביותר שבו השתתפה הפרינצסה, לא ראית.
מה שגורם לכך שהסרט היחידי שעליו אנחנו חלוקים הוא זה שהביא אותנו לכאן – סליפי הולו.
עכשיו, לא אטען שהסרט הנ"ל יצירת מופת, אבל בז'אנרו (דרום צרפת, לא רחוק מליון) ובמסגרת הציפיות שלי הוא היה בסדר גמור פלוס, וכריסטינה הייתה אחלה – לא מושלמת אולי אבל די בסדר.
נסתפק בזה.
אתה מוכן אולי
להדגיש במארקר את השנינות, כך שאדע להזהר ממנה?
בהא? היית רוצה
הידעתם שלפי חוקי הדת הבהאית אסור לאזרחי ישראל להצטרף לדת הבהאים? אין לי מושג למה אבל חוק זה חוק.
הסיבה היא
שלפי חוקי מדינת ישראל אסור לעסוק במיסיונריות ואם
הבהאים יצרפו יהודים כשרים(או לא כשרים) לשורותיהם,
הם יואשמו במיסיונריות ולכן הם מסרבים לקבל יהודים לשורותיהם.
יקירי הפרובוקטור
כבר אמרו לך בערך הכל קודם, אבל גם לי מגיע, אז:
1. לא ראיתי מספיק סרטים של טים ברטון, ואני האחרון שאטען שאלו שראיתי (סליפי הולו, המספריים של אדווארד וביטלג'וס) מושלמים. אבל ה'פיל', התחושה שמי שעומד מולך הוא במאי קולנוע, סליחה סמאח, מישהו עם אישיות שיודע לדגדג לך בקצות העצבים – קיימת בכל השלושה, ולא קיימת, למשל, ב'טומב ריידר', 'נוטינג היל', ואפילו 'גרין מייל' שהיה לא רע בכלל.
2. במסגרת הניסיון שלי לשלוט על הכעסים שלי אני פשוט לא אגיד כלום בקשר למה שאמרת על כריסטינה ריצ'י. פשוט תשכור בספריית הוידאו את 'באפלו 66' ו'ההפך ממין' ואז נדבר.
3. 'כוכב הקופים' המקורי אכן סרט מצוין.
המספריים של אדוארד משעמם?!
אתה מדבר על אותו הסרט שאני מתכונת אליו?
הסרט הרגיש והיפיפה (למרות שהוא מציג את ג'ונידפ אהובי לא כל כך במיטבו…) אך עם זאת הלא קיטשי?!
ועל ביטלג'וס?
הסרט שהביא לכמעט כלל שלמות את הביצוע לשיר "דיאו"? (או איך שלא קוראים לו)
בקיצור- חזור בך מדברייך הנלוזים לאלתר!
דיאו...
"ספינת הבננות" את מתכוונת…
ייתכן מאד שלזה אני מתכוונת.
וחוצמזה, שיש לשיר הזה גם ביצוע ב"אלכס חולה אהבה", אם אני לא טועה.
(לא ברור לי מה אני אמורה לעשות עם פרט הטריוויה המרתק הזה)
עמית,
באמת שהייתי מתעצבן, אבל אתה כל כך פטתי שזה מצחיק.
אתה מתאמץ להוכיח את שנאתך לברטון וכל כך לא מצליח, שזה כמעט ומצחיק. אוי לא! באטמן הוא סרט אפל! זהו, שכנעת את כולם לא ללכת אליו!
אתה מתחייחס לסרטיו בכזו שיטחיות שאתה חושב שכל מה שעושה אותם זה הסיפור הבסיסי, ובכן, יש לו אחלה סיפורים לפעמים, אבל זה לא העיקר.
אתה כנראה גם נרדם מהר מאוד, מה לעשות, ידוע שילדים קטנים מאבדים עניין במהירות. לך תצפה בסרט אקשן קיצי אם אתה רוצה, עם המון צורות וצבעים ואפילו מסר אמריקני להגעיל, אתה במילא מתייחס אל ברטון כאילו הוא אמור לספק סרטים כאלה, אתה במילא מתייחס לכל תעשיית הקולנוע כאילו היא צריכה לספק רק סרטים כאלה!
ובעצם, אתה באמת שלא מבין, נכון?
כל מה שאני יכול להגיד זה, שהיה חבל לי עליך ועל הסרטים שאתה מפסיד אם לא היית מתפרץ לכאן בכל כך הרבה גסות וטמטום.
ועוד משהו קטן, שאני חייב לעצמי יותר מלך:
טים ברטון_שולת!111
אוקיי, הגיע הזמן שאני אגיב...
קראתי את כל האמור לעיל, עד לנקודה זו. בתור מעריץ טים ברטון #1 (ללא עוררין), ואיש לא טיפש בכלל (ומגלומן לא קטן), הייתי רוצה להוסיף את שני הגוגואים שלי לשיח שהתפתח כאן.
1. כל מה שנאמר כאן על הסגנון של טים, הוא נכון. אבל הנקודה המרכזית בהקשר הזה היא, שטים ברטון היה, לפני הכל, אנימטור. טים אף פעם לא למד קולנוע. הוא התחיל את דרכו בדיסני (שם עשה את וינסנט הגאוני, גאוני, גאוני! וחוץ מזה פגש שם את הנרי סליק, מי שביים בשבילו את "הסיוט שלפני חג המולד" הגאוני, גאוני, גאוני עוד יותר, והוכיח מאז שהוא לא באמת יודע לביים), וכשהבין שאין לו מה לחפש שם, הוא עזב כל עוד נפשו בו. הוא יצא משם עם הכשרה של אנימטור. ואחרי הכל, לטים ברטון יש טאץ' של אנימטור. יש לו רגישויות של אנימטור. הוא מעצב עולמות כמו שאנימטור היה עושה. וגם אחרי הרבה שנים של עשייה קולנועית, הוא לא איבד את הקשר הזה לאנימציה, שהייתה תחום ההכשרה שלו. שווה אגב, לשים לב ששניים מהיוצרים המרתקים, החדשניים, המסוגננים והבולטים בשנים האחרונות, ברטון וטרי גיליאם, מעולם לא עברו הכשרה קולנועית, והגיעו בעצם מרקע באנימציה.
2. טים ברטון הוא לא פחות מגאון קולנועי. הוא יצר כמה מהדימויים הויזואליים היותר תופסים, מטלטלים ומרגשים בקולנוע מאז שהחל את הקריירה שלו. אבל טים ברטון הוא כבר לא אותו טים ברטון. לדעתי, הוא הגיע לשיא הקרירה שלו, ולבשלות, דווקא עם הסרט המינורי אד ווד. אחרי זה הוא התחיל למעוד ולהתמסחר, ואני פשוט משקשק לפני כל סרט שלו שיוצא. ראיתי את הטריילר של "כוכב הקופים" ושמעתי הרבה ממה שנאמר עליו, ולא נראה לי שזה הסרט שיחזיר את טים ברטון למסלול. אני לא בטוח שהוא מסוגל כבר לחזור למסלול. אהל זה לא יעצור אותי מלהתפלל…
יום טוב.
שאלה
מה עושה צילום של ביורק בדף הראשי?
אה, זה לא מייקל ג'קסון ?
לא, זאת תמונה נדירה
של אורלי ויינרמן בלי איפור.
עוד מישהו? קרשים בשקל!
אל תשווה בין האמירה שזו ביורק
להשוואות האחרות. זה ממש, אבל ממש דומה לביורק.
אני לא חוזר בי משום דבר שאמרתי
הסרטים של טים ברטון הם מעוצבים יפה כחיפוי על סיפור משעמם ובלי עלילה!
ראיתי מספיק סרטים של כריסטינה ריצ'י כדי לגלות שהסופגנייה המעצבנת הזו לא ממש יודעת לשחק.
אני לא אוהב רק סרטי אקשן קיציים למרות שחלקן מאוד אהבתי וזו גם אחת מהמטרות של הקולנוע, לא רק סרטים אומנותיים משעממים ופלצניים (כגון "מגנוליה", "לשבור את הגלים" ,"נמר, דרקון" וכו…)
ואני מאוד אהבתי את "פרל הרבור". אז מה? קולנוע נועד גם לבדר ולמרות שאני אוהב מאוד את דיוויד לינץ', טום דיצ'ילו, דייויד קרוננברג ודייויד פינצ'ר לדוגמא, אני גם אוהב מאוד את איוון רייטמן, האחים פארלי וג'ון יוז.
ואני שונא את סטיבן סודרברג אבל זה כבר סיפור אחר לכתבה אחרת….
מצוין.
עכשיו אני יודעת שאני יכולה בשקט להתעלם מכל המלצה שלך בעתיד, כי ברור לי שכולן תהיינה שטויות.
אל תחזור.
אני לא חושב שמישהו כאן ניסה לשנות את טעמך (הרע, בעיני), הקטע שבו קשרנו אותך לכיסא מול כל סרטי טים ברטון כשבערך פעם בדקה מופיע פריים יחיד עם "טים ברטון הוא האלוהים" היה סתם… ארר… בשביל הכיף.
אני, באופן אישי, לא מבין את מקור השנאה שממלאת את רוב הודעותיך. לפחות לי יש את ההרגשה שאתה באמת שונא שנאה תהומית את הסרטים, השחקנים והבמאים אותם אתה משמיץ.
כפי שכבר ציינתי, ההפסד כולו שלך, ואם אתה רוצה להמשיך ולהיות צר אופקים (או שאולי אתה לא רוצה, וצרות האופקים שלך גורמת לכך?) אתה מוזמן להמשיך להפגין חוסר הבנה, כפירה בעיקר, שנאה לא מובנת וטעם רע בסרטים. זה רק עושה את הדיונים להרבה יותר מעניינים.
עכשיו תורי!
פינת האירוניה: מישהו זוכה לכמויות של לעג וביקורת בגלל שהוא שונה – הוא לא אוהב את הסרטים של טים ברטון, במאי שמרים על נס את זכותו (וחובתו) של אדם להיות שונה מזולתו.
אבל באמת, עמית, אפשר לא להשתגע על ברטון, כי הסרטים שלו, למרות רגעי גאונות לא מעטים, לדעתי, רחוקים מלהיות מושלמים (למעט "המספריים של אדוארד" והסרט הקצר "וינסנט", שהם הגאונות האלוהית בהתגלמותה). אבל לא להכיר בכך שהבנאדם מוכשר, ולגמד אותו לכדי במאי תפאורות? תהיה קצת יותר הוגן. מאוד קל להתבצר בעמדה קיצונית ולפשט את הדיון לרמה בינארית של 0 ו-1, גרוע ומצוין, שונא ואוהב, אבל זה מעניין ת'תחת. לפחות תודה שהתפאורות מדהימות… (-;
כמה דברים
לאור הבינוניות החוגגת של סירטי הפעולה לאחרונה לא יזיק עם איזה סמאח יקח על עצמו סרט כזה, למרות שיש מי שיצפה ממנו למשהו יותר ענין טעם.
חוץ מזה, הרעיון של רומן בין קוף לאדם מופיע בספרו של פטר הוג, נדמה לי שהוא נקרא "העלמה והקוף", זה שאחראי ל"חוש השלג של העלמה סמילה" (הספר מצויין, הסרט בינוני).
ולסיום שאלה. בעקבות הכתבה צפיתי שוב בטריילר של הסרט וראיתי את כריס כריסטופרסון מופיע ברשימת הקרדיטים. האם הוא מופיע בתור מוטציה של קוף עם עיניים כחולות? אם כן מהו הסדר האבולוציוני, קודם עיניים כחולות ואחר כך אינטיליגנציה או הפוך?
כמה הערות
היות וטים ברטון הוא אחד הבמאים האהובים עליי, ארשה לעצמי כמה הערות:
1.יוחזר טים ברטון לסרטי באטמן לאלתר!
2. הפלישה ממאדים היה בסדר, לא יותר.
3.המספריים של אדוארד הוא סרט נ ה ד ר ומיוחד.
4.ביטלג'וס: ראו סעיף 3.
5.טים ברטון חזר בגדול לתחום הפנטסיה עם סליפי הולו, סרט מנצח וסוחף.
6. כל התשובות נכונות.
טים ברטון לא יוחזר לסרטי באטמן
וזה דבר טוב. הוא אמר את מה שיש לו לומר בפורמט הזה, והירידה בהכנסות של הסרט השני שיכנעה את האנשים עם הכסף שהם לא רוצים אותו.
אבל, כפי שתוכל לראות כאן:
כתבה מספר 63
נראה שיש לבאטמן עתיד די ורוד (אוקיי, אפל, אבל במובן הטוב של המילה) גם בלעדיו.
טים ברטון
אכן במאי מעולה.בעיקר בסרטי באטמן-שהיה גרוע מאוד אם לא היו אפלים. וכמובן המספריים של אדוארד שמי שמוצא אותו משעמם כנראה מוצא גם את עצמו משעמם.
יופי, עכשיו תהיה עוד סיבה ללכת לקולנוע ולא לחכות לוידאו.
(הסיבה הראשונה היא כמובן שר הטבעות!!).
ובנוגע לכריסטינה-קדושת עין הדג-ריצי, היא אמנם שחקנית מצוינת אבל עם כל הכבוד והרצון הטוב היא לא בדיוק יפיפיה מדהימה. זהו ועכשיו תכינו אבנים לסקילה, או עצים למוקד או כל מה שנהוג לעשות פה למחללי הקודש.
איפה הבנת שהיא יפהפיה?
קדושת עין הדג זה כן. שחקנית טובה זה כן. יופי הוא אף פעם לא קריטריון.
כריסטינה 'האלוהית' ריצ'י
יופי? בעין המתבונן.
אבל אני שייך למיעוט המדוכא הטוען שכריסטינה ריצ'י אינה רק שחקנית מצוינת אלא גם סקסית באופן יוצא דופן.
(אני כבר מכין את עצמי לאבנים. אפשר קטנות ועגולות בבקשה? אני אוסף)
גברת ריצ'י- בעד ונגד!
אני עם הדעה הכללית- יש לה יופי מיוחד אם כי סופגנייתי משהו…
מה שכן, בגיל 14 (?) היה לה יותר סקס אפיל בתנוך האוזן מאשר להרבה אחרים והיא גילמה תפקיד קולנועי נחשק מאוד בעיני-וונסדיי, וזוכה על כן בנקודות רבות. היא כשרונית ביותר ומקבלת תפקידים שאני מחבבת ביותר בד"כ- הנערה הרעה ו/או הצינית.
קיצר, נראה לי שקיים קונצנזוס בעם.
''אזרחים נגד קונצנזוס''
כולנו, פה אחד, נגד קונצנזוס ונגד היותה יפה או סקסית.
-אפיל- בההפך ממין.
בחיי שהנוער של ימינו התדרדר.
זה מה חשוב לך? שהיא לא יפהפיה מדהימה? הבוז לך. לכריסטינה ריצ'י יש, למרבה השמחה, מראה מיוחד שלא עוצב בשטאנץ הניתוחים הפלסטיים הסטנדרטי בהוליווד, וטוב שכך. נמאס כבר משחקניות שעשויות כולן לפי אותו דגם (הדגם נקרא "ברבי", אגב, בקטלוגים של מאטל).
אמא שלך מיוחדת!
איך את מדברת!? תשמרי על הפה כשאת מדברת על כריסטינה! כריסטינה ריצ'י היא (בין השאר) מאוד יפה. לא צריך להתחיל עם מילים לא יפות.
אמא שלך מיוחדת!
כן!ככה!דיוק!תכנס בה! *מעודדת את הדג בעודה מקפצצת בעליזות מרחבי החדר*
לכל הרוחות!אילו הייתה קיימת האפשרות להוסיף תמונות וקבצים באופן כללי(לתשומת ליבו של הדג ,המשתלט העוין דן ברזל ושאר חברי הצוות ) הייתי מראה לכם יופי מהו!עשרות תמונות!מאות תמונות!אלפי תמונות של כריסטינה ריצ'י היו מכסו את עמודי הפורום!
ובא גואל לישראל
וביסקוויטים לרחל
וקיש קיש קריא
מלבד מכך-עד שלא ישבתם בפאב של לסביות והחזקתם בידכם לוח שנה של אנג'לינה ג'ולי בידיכן המסוקסות, ובעוד פיותיהן של שאר הלסביות נוטפות ריר הצהרתן חד וחלק-"נה, כריסטינה יותר יפה" לא ידעתם אומץ מהו
מעולם לא הייתי בפאב של לסביות
(לפחות לא שידעתי מזה), כך שבאמת אין לי מושג. אבל אולי הגיע הזמן להתחיל…
אז אני מבטיחה לך, בפעם הבאה שאני אגיע לסביבת פאב של לסביות, אני אכנס אליו (בתנאי שיהיה כתוב בחוץ "פאב של לסביות" עם חץ, כי אחרת אני לא אדע מזה – אני לא ממש הולכת לפאבים באופן כללי), ולו גם כדי לנסות את התרגיל הקטן שהצעת. (כמובן שאני אבוא חמושה בחבר האלים במיוחד שלי, אלא בשביל מה אני שולחת אותו להתאמן בנינג'יצו כל הזמן?)
מעולם לא הייתי בפאב של לסביות
נראה לי שהחבר האלים במיחד שלך לא יורשה להכנס לפאב…אלא אם כן הוא מראה נטיות לסביות מובהקות, דבר שאינו שכיח כלל וכלל במין הגברי לאחרונה(אל תנסו למצוא בזה רמז טריגר או התחלת ויכוח חסר כל פואנטה. אין לי מושג מה 2 השורות האחרונות היו אמורות להביע)
אבל אני בהחלט מציעה מקרב לב לשקול את ההצעה בעיון וברצינות. שווה לכל נפש ומולץ כטריגר להמרצת האדרנלין וקצב פעימות הלב
*טוק טוק טוק טוק*(כל תיפופי הרגליים של סקאלי בעודה נמלטת מעדר לסביות אחוזות אמוק)
מעולם לא הייתי בפאב של לסביות
גם אני לא. הייתי בפאב של לסביות, זאת אומרת.
ובכל זאת רציתי להגיד: ברוכה הבאה סקאלי! החלטת סוף סוף להראות את פרצופך, הא? ;-)
אני הרגשתי שאני חייבת לעשות את זה כבר ביום הראשון שנכנסתי לאתר הזה (יש פה פשוט הרבה על מה להגיב), שאליו הגעתי בזכותך אם אני לא טועה.
אם את עכשיו מעקמת את הגבות בבלבול ושואלת את עצמך "מי זו האנג'לינה הזאת ומאיפה לעזאזל היא מכירה אותי?", הרי שאני היא QueenBabar מהפורום של קייס צ'ויס כמובן. אבל אל תגלי לאף אחד שזאת אני…
בכל אופן ברוכה הבאה! (או יותר נכון ברוכה המתחילה-לכתוב-סוף-סוף)
ודבר אחרון: אני לא יודעת אם באמת תצרטכי להימלט מעדרים של לסביות באתר הזה, כי אין בו עד כדי כך הרבה כאלה. לא עד כמה שידוע לי, בכל מקרה.
אבל סקאלי כבר הגיבה כאן בעבר
אאל" ט היה זה כשפורסמה הכתבה על הסרט
בכיכובה של אייג' נט סקאלי
(ואני משאיר לאיןאור למצוא את ההודעות עצמן)
אבל סקאלי כבר הגיבה כאן בעבר
ממממממ…..
אם יורשה לי להתערב.למיטב ידיעתי הגבתי רק על הידיעה על טומב ריידר…..וכלל לא ידעתי שקיימת ביקורת על הסרט עם ג'יליאן..היכן אני מחפשת?
שכחו מזה
מצאתי את הכתבה המדוברת…
ומי אמר שאלצהיימר מתחיל מגיל שבעים…
אגב-בוקר טוב לך קווין אהובתי.:)
נשבע לכם שיש לי חיים
כתבה מספר 169
אלה חיים אלה
אם אני לא טועה
'עדר של לסביות' זה פאסה. אומרים בוחצלגיחצן.
אולי,
אבל השאלה האמיתית היא איך אנג'לינה יודעת מי מהבנות באתר לסבית ומי לא.
אני לא.
אולי 90% מבנות האתר הן לסביות, אין לי שמץ של מושג. (100% זה בטוח לא, כי אני לא, וראיתי לפחות עוד שתיים מדברות על החברים שלהן)
אני פשוט רגילה ממקומות אחרים (אממ… פורומים של קייס צ'ויס?) שכל הלסביות באינטרנט יוצאות דבר ראשון בהצהרה הזאת ומאוד מתגאות בזה. לא שאני אומרת שלא צריך להתגאות או משהו.
אבל למה אני מסבכת את עצמי כאן…
זה בסדר, אין מה להתגאות.
גם אין מה להתבייש, אבל בהחלט אין מה להתגאות (וואו! תראו! אני לסבית, אני אוהבת בנות, איזה כיף לי!!! מישהי רוצה לצאת איתי?!).
גאווה
אני חושב שמה שהן מתגאות בו זה עצם היכולת והאומץ שלהם להצהיר בגאון מי הן. לבחורות שמרגישות שבסביבה הלא-וירטואלית שלהן זה מאוד קשה, יש גאווה בכל שהן מוצאות מקום שבו הן יכולות לפרוץ את ההכחשה העצמית ולהופיע במלוא הדרן (ומבלי לנצל את האופציה האנונימית). נכון, זה קצת מפריע לעינינו האסתטית המיינסטרימית, אבל עדיף את זה מתחושת דיכוי של בוחצלגיחצן.
זהו.
הליהוק
אני רק חייב להגיד כמה מילים על הליהוק המצויין שנבחר לסרט זה.
מארק וולברג הוא שחקן עולה מוכשר מאוד, טים רות הוא ענק, מייקל קלארק דאנקן הוא נפלא, וגם הלנה קרטר נתנה אחלה הופעה ב"מועדון קרב".
שחקן שלדעתי היה כדאי שגם ישתתף הוא יואכין פיניקס (אחיו של המנוח) אשר מתחיל לטפס מעלה מעלה בהוליווד ומראה כמה הוא מוכשר.
סליפי הלו...
זה הסרט האהוב עלי…
כופרים!
???
מה בכתבה היה נגד סליפי הולו?
מי היה נגד סליפי הולו? חוץ מעמית, היו בערך שניים שאמרו *משהו* לא טוב על הסרט.
מה לעזאזל..?
היי, בתמונה בהתחלה
זה לא מייקל ג'קסון?
הבנאדם הפך להיות קוף מהלך, או יותר נכון חד קרן מסוכן.
ראו זאת בכתובת :
http://www.fisheye.co.il/index.php3
שבתחתית העמוד.
שאלו את זה קודם, לפנייך
זה לא משנה: כתבה מספר 446
וגם ענו (במקום אחר, בזמן אחר): זו הלנה בונהם קרטר.
זאת?? ה.. ה...
הלנה בונהם קרטר??
לעולם לא הייתי מנחשת.
אפילו שאמרתם שהיא מופיעה בסרט, אי אפשר כמעט לעשות קישור בין התמונה לבינה! האמת שחשבתי יותר שזו ביורק, או אפילו מייקל ג'קסון כמו שניחשו כאן, אבל… הלנה בונהם קרטר?
וואו. עשו ממש עבודת איפור טובה בסרט הזה, אני רואה. מעניין אם גם המשחק שלה יהיה בהתאם. (ושלא תבינו לא נכון, אני מאוד אוהבת אותה) עכשיו אני סקרנית.
את האיפור בסרט
עושה ריק בייקר. לא שם מפורסם (משום מה מאפרים לא נוטים להיות סלבריטיז) אבל הוא אחראי, בין השאר, לאפקטי האיפור הגאוניים ב'הפרופסור המטורף 2' ו'הגרינץ' – איפור שלא משאיר זכר לפניו של השחקן שמתחתיו, ובכל זאת מאפשר לו גמישות פנים ומגוון של הבעות. מדובר בלי ספק ברב-סמאח של המאפרים.
אכן כן.
ומזל גם שלא רואים את הפנים של השחקנים בסרטים שהזכרת, כי שניהם לא ממש נכנסים לקטגוריית השחקנים האהובים עלי. (אדי מרפי וג'ים קארי? barf make me)
האיפור הוא נקודת האור היחידה בסרטים.
לונג ג'ון, בחיי שלא ידעתי
שכבר שאלו את זה, קבלי סליחתי.
(עם בעצם…. זה כל כך משנה……..)
טוב, בקיצור, המאפרים עשו באמת עבודת איפור טובה… הלנה בונהם קרטר התכערה – חבל על הזמן !
ואגב, היא ממש מזכירה לי את ביורק פתאום, כפי שכבר הוזכר כאן.
אבל בעצם … היא עדיין מזכירה יותר את מייקל !
בתור אוהד סרטי טים ברטון, כוכב הקופים היה בשבילי אכזבה כואבת.
טים ברטון מתחילת דרכו, עוד שעבד בחברת וולט דיסני היה לו את הצד האפל אך עם זאת גם ילדותי, עיצוב מרשים ביותר ובעל חזון אדיר.
גם שיתוף פעולה של ברטון עם המלחין הדגול דני אלפמן לא עזר לבניית הסרט.
בקיצור טים ברטון הוא אומן, בין האומנים הבולטים של הקולנוע, אך מה כוכב הקופים היה פשוט סתם סרט, שום דבר מיוחד גם העיצוב היחודי של ברטון כמעט ולא נכח בסרט, בקיצור סרט פעולה שגרתי, חבל.
נכון נכון נכון נכון נכון!! לא היו ספירלות, אפילו! ודני אלפמן, מלחין הסרטים הטוב ביותר בכל הזמנים, לא יצר שום ט'ים ברור לסרט, וכולו כעיקרו הוא עירבוביה אחת גדולה של זבל תעשייתי נפוץ. והסוף הגרוע הזה, אוף, זה היה כך כך גרוע, בא לי למות. זה ממש ממש מכאיב לי בבלוטת הטים ברטון שלי. עכשיו צריך לחכות לסרט הבא של טימי כדי לראות מה נסגר איתו.
אגב, בהקשר לתגובות קודמות, הפלישה ממאדים הוא סרט מעולה, עם זיק מטורף לסרטי שנות החמישים, כפי שהוזכר ע"י דותן חובק העולם, וצחקתי במשך רובו מדברים שאחרים לא, והיה לי כיף.
טימי, תחזור לעצמך של סליפי הולו לאלתר!