'משחקי חברה' שמוקרן בארץ החל מהיום, מגיע אלינו עם הישג מכובד: הוא הופק בתקציב של 90 מיליון דולר, והשבוע ירד מהמסכים בארה"ב אחרי הכנסות של פחות מ-7 מיליון, וזכה רשמית בתואר הסרט הכושל ביותר (פיננסית) אי פעם. |
31.05.2001
|
יומית
'משחקי חברה' שמוקרן בארץ החל מהיום,
מגיע אלינו עם הישג מכובד: הוא הופק
בתקציב של 90 מיליון דולר, והשבוע
ירד מהמסכים בארה"ב אחרי הכנסות של
פחות מ-7 מיליון, וזכה רשמית בתואר
הסרט הכושל ביותר (פיננסית) אי פעם.
'משחקי חברה' שמוקרן בארץ החל מהיום,
מגיע אלינו עם הישג מכובד: הוא הופק
בתקציב של 90 מיליון דולר, והשבוע
ירד מהמסכים בארה"ב אחרי הכנסות של
פחות מ-7 מיליון, וזכה רשמית בתואר
הסרט הכושל ביותר (פיננסית) אי פעם.
רד, רד, נפלת קורבן למניפולציה
מכוונת היטב.
(לקרוא במבטא של האשם תמיד)
הסרט בכוונה דירדר את עצמו לכזה מצב, ע"מ להשיג פרסום עצום ברחבי העולם, כולל בספר השיאים של גינס, שהוא ספר רב תפוצה ביותר.
הם כנראה בונים על קופה בדוידים.
וואו. יותר כושל משדה קרב ארץ?
חתיכת הישג.
איזה מוכשר
מדהים הוורן בייטי הזה, פשוט מדהים: זה כבר הסרט השני שלו שנכשל בצורה כל כך מדהימה שאנשים טורחים לציין את זה שוב ושוב.
הולך לו קלף, כמו שאומרים אצלנו בשכונת התקוה.
מה היה הראשון?
בולוורת'? או שהיה לו מאז עוד כישלון…?
בקשר לבולוורת'
בולוורת' היה באמת הסרט הקודם שלו והוא גם כן לא הצליח מי יודע מה.
וזה חבל מאוד בגלל שזה היה אחד הסרטים הטובים ביותר של 1998, וורן בייטי הוא במאי מצויין והוא עושה בבולוורת' עבודה מצויינת, זה סרט מבריק שלא הוערך מספיק כשהוא יצא.
הסרט החדש יכול להכשל, אותי הוא עדיין מעניין, אני מאוד אוהב את הקאסט, ואחד מכותבי התסריט הוא באק הנרי, קומיקאי מצויין ואחד התסריטאים של 'הבוגר' שזה אחד הסרטים האהובים עליי. אז אני את הסרט אראה, אם הוא טוב או לא, זה אחר כך.
והסרט הבא של וורן בייטי סביר להניח שלא יכשל, הוא משחק בסרט הבא של טרנטינו Kill Bill ואם טרנטינו ימשיך להשתפר מסרט לסרט כמו עד עכשיו אז הסרט הזה יהיה ענק (גם אם לא סביר להניח שהוא עדין יהיה ענק).
אני חושב שהכוונה היתה
ל'אישתאר' (שנקרא בארץ 'הבטלנים מאישתאר', מסיבות הסטוריות), כישלון גדול ומפורסם, אבל ממש לא בקליבר של 'משחקי חברה' מבחינת כמות הכסף האבוד.
איך 90 מיליון???
קשה לי קצת להבין את כמות הכספים אשר נשפכת בהוליווד בכלל ובסרט זה בפרט.
במידה והיה מדובר בצוות כוכבים אשר היה כולל את קרוז גיבסון ופורד,הייתי אולי מבין איך הגיעו ל-90 מיליון ואף הרבה יותר מזה.
אבל בקאסט השחקנים הזה (עם כל ההערכה הכנה לשחקנים), גולדי הון,דיאן קיטון,ואפילו וורן בייטי הגדול לא בדיוק מתקרבים לסכומים של הגדולים באמת.
ולכן,מישהו יכול להסביר לי איך מגיעים לכאלה סכומים?
כמובן שגם אני יודע שישנם מאות בצוות הפקה של סרט,אך בכל זאת, לדעתי זו דוגמה טובה להרבה כסף מבוזבז אשר בסרט זה גרם להפסדים עצומים.
איך 90 מיליון???
כמו בפרסומות לרדיו:
חלק הלך לשחקנים, חלק הלך לתסריטאים, חלק הלך ל"BOOM-MAN" וחלק הלך לנערת המים…
לא מדהים שיש בטלווזיה פרסומות נגד פירסום בטלווזיה…?
איך 90 מיליון???
מה אתה מדבר …. ?
כל שחקן כאן עולה לפחות 5 מליון דולר. אנדי מקדואל, גרי שיינדלינג, וורן בייטי, גולדי הון. כל פרצוף שהופיע בסרט הוא פרצוף מוכר, לא היה אחד שלא זיהיתי מסרט אחר (וטוב).
וכגודל הצפיה כך גודל הכישלון !!!
משהו מוכן להסביר לי
איך למרות הכישלון הם בכל זאת יקרינו (או מקרינים, לא יודע, לא בדקתי) אותו בארץ?
לא נהוג לקנות רק סרטים שהוכחו כהצלחה, או לפחות מסתמנים ככזו?
נסתרות דרכי המפיצים
אולי זה תלוי בסכום שעלו זכויות ההקרנה. אולי 'משחקי חברה' נקנה בגרושים. בכל אופן, זה לא המקרה היחיד – היו כמה וכמה (וכמה) סרטים אמריקניים שנכשלו בארה"ב באופן טוטאלי, והוקרנו בארץ בכל זאת. ואף אחד מהם לא מגיע לרמת המיסתורין הידוע: של מי לעזאזל היה הרעיון להקרין בארץ את 'סיפור אהבה מזוין'?
ודווקא את ''גלאקסי קווסט'' לא.
וגם את דלטא פורס
רק ששם לפחות היה זאב רווח לנחמה.
זאב רווח לנחמה,
או זאב נחמה לרווח?
אבל מה שהכי מדהים
הוא שהם אשכרה מנסים להציג את הסרט הזה כשובר קופות להיטי.
דווקא הסרט לא היה נורא כמו
שחשבתי שהוא יהיה.
והסיבה היחידה לסכומים כל-כך עלובים זה פשוט כי הסרט יצא ללא יחסי ציבור.