הטריילרים לחצי היותר אוסקרי של השנה מתחילים להגיע, עם חלוקת תפקידים ברורה: 'בבל' הוא הדרמה הרב-עלילתית נוסח 'התרסקות'; 'A Good Year' – מחמם-הלב וסוחט הדמעות; ו'Stranger than Fiction' – הקומדיה הקיומית. |
28.07.2006
|
יומית
הטריילרים לחצי היותר אוסקרי של השנה מתחילים להגיע, עם חלוקת תפקידים ברורה: 'בבל' הוא הדרמה הרב-עלילתית נוסח 'התרסקות'; 'A Good Year' – מחמם-הלב וסוחט הדמעות; ו'Stranger than Fiction' – הקומדיה הקיומית.
הטריילרים לחצי היותר אוסקרי של השנה מתחילים להגיע, עם חלוקת תפקידים ברורה: 'בבל' הוא הדרמה הרב-עלילתית נוסח 'התרסקות'; 'A Good Year' – מחמם-הלב וסוחט הדמעות; ו'Stranger than Fiction' – הקומדיה הקיומית.
אוקי
בבל- נדמה לי שזה הולך להיות סרט טוב, אבל פחות גדול ממה שהוא מנסה להיות.
בציר טוב- מרידלי סקוט למדתי לא לצפות לדברים מעניינים או מקוריים במיוחד (מאז תלמה ולואיז) והטריילר הזה לא מבשר על כיוון חדש.
Stranger than Fiction- נראה מאוד מבטיח, יכול להיות מצוין או נפילה.
בבל נמצא גבוה ברשימת הציפיות שלי. את 21 גרם אמנם לא אהבתי, אבל התסריטאי, גיל/י/ז'רמו אריאגה, מקבל אצלי המון הערכה בזכות שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה. שמתם לב שחלק מהאותיות בכתוביות (כמו השמות של בראד פיט וקייט בלנשט) מופיעות לרגע בעברית? הן אמנם מופיעות משמאל לימין כדי להקביל ללטיניות שמחליפות אותן, אבל העיקר הכוונה. הידד לפרובינציה!
בציר טוב, כפי שנברך מעתה בראש השנה, עדיין גורם לי לתהות האם רידלי סקוט בכלל קורא תסריטים לפני שהוא מסכים לביים אותם. אפשר רק לקוות שהטריילר מטעה.
מוזר מהדמיון משעשע למדי ויכול להחזיר את הכבוד לקומדיות ההוליוודיות. בהקשר לסקר מהשבוע האחרון, חסר להם אם גילו לנו את הבדיחות הכי טובות בסרט. הדבר היחיד שהטריד אותי בטריילר היה המשפט "וזו רק ההתחלה". נזרע בי חשש שהטריילר המשעשע מייצג רק את החלק הראשון בסרט ושאר הזמן מתבזבז על נסיונות של וויל פארל לחמוק ממוות, בעודו צועד לעבר סוף מתקתק. לא פשוט להחזיק רעיון כמו "סופרת מקריינת את החיים שלי ומתכננת לי סוף כואב במיוחד" לאורך שעה וחצי ומעלה, אבל יש לי אמון בבמאי מארק פורסטר.
אווו...
היה לי זמן רק לאחד, אז אמרתי – נלך על קומדיה קיומית. ועכשיו? עכשיו הרעיון של סרט שמקוריין על ידי אמה תומפסון פשוט לא ייצא לי מהראש. מה שהאישה הזו עושה למילים… שלא לדבר על אהבתי הגדולה לז'אנר ה"סופרים עם בלוק כתיבה", שבזכותה נהניתי אפילו מ"חלון סודי" (טוב, זה, ו – הרגע בו ג'וני דפ פוקח עינים ואומר "it is a good ending" – זה פשוט נפלא, ברמה שבהחלט מתקרבת ללפצות על כל הפגמים של הסרט – סוף ). אבל באמת, סרט אחר שהיא מקריינת ממש, שאני תמיד תופסת מהאמצע בערוץ הסרטים, משהו על מרצה לספרות שגוססת מסרטן, ושהיא הדמות הראשית והמספרת שלו, ולמרות שלא קורה בו הרבה, והוא מדכא להפליא, נהניתי ממנו מאוד, כי, כי… כי היא מקריינת נפלא.
נראה מתאמץ להיות קאופמני. וגם הטריילר חושף יותר מידי פרטים.
איך אפשר לדעת אם הטריילר חושף יותר מדי אם עדיין לא ראית את הסרט?
מסכים לגבי הקאופמניות, וזו מחמאה אדירה בעיני. בכלל, נראה לי סרט נהדר, עם רעיון גאוני.עם כל הטרומנים למיניהם, איך אף אחד לא חשב על הרעיון הזה עד עכשיו (תקנו אותי?).
ושאלה שמתקשרת לטריילר וגם לסקר שרץ עכשיו – היו טריילרים שקוריינו על ידי נשים? למה כמעט תמיד הקריינות היא גברית?
היה פרק עם רעיון דומה בתיקים באפלה.
ולשאלתך, אנחנו גרים בעולם פטריארכלי-הגמוני בו הנשים הן רוב מנוצל.
אפשר.
מראים שם פיתולי עלילה שניכר שאינם מהווים רק "טעימה" אלא חושפים מהלכים ותמורות. לא אוהב דברים כאלה.
בדיוק מה שחשבתי! כשראיתי את הטריילר עלתה בראשי אך ורק המילה "אדפטיישן".
שודדי הקאריביים והטוקבקים בוואלה
מישהו ראה את מודעת הפרסומת החדשה (אני חושב) לשודדי הקאריביים? נתקלתי בה ב-"7 לילות", בין לוח השידורים לכתבות, והיא מורכבת מטור ארוך של תגובות ב-"וואלה" לביקורת של הסרט שם (סרט פצצה!, סתם שטויות סרט ענקקק!!!), והתגובות עם הכי הרבה סימני קריאה מודגשות בצהוב. רגע לפני שפלטתי אנחה של "לאן הגענו", שמתי לב לתגובה אחת באמצע, שקראה לקוראים לבדוק את הביקורת בעין הדג, כי היא הרבה יותר נכונה.
גם זה פרסום!
נתקלתי בשלט חוצות די משעשע
מעל איילון, שדרש ספק שאל "מה, עוד לא ראית את שודדי הקאריביים 2?!"
אכן, חובה אזרחית, במיוחד בימים טרופים אלה (?!).
אויש, כן.
אם היה לי איזשהו חשק לקבל עוד מנה מהשעמום של שודדי הקאריביים, מסע הפרסום האידיוטי הזה בהחלט היה מוציא לי אותו.
אני נתקלתי בשלט דומה על דרך נמיר
ומיד פרצתי בצחוק פרוע. אבל גם זה היה רק בגלל שהשלט שהיה צמוד לפיראטים היה של "Snakes on a plain".
WOW!! בראד פיט כזה זקן!
וזה רק נהיה חמור יותר מיום ליום.
הכל קנוניה של אנג'לינה!
אז ככה:
2006, לדעתי, תהיה שנה גדולה. ענקית.
"בבל" נראה סרט גאוני – שמספר על הגלובליזציה, אך בתור מה שרק מרחיק אותנו אחד מהשני. זו אמנם דעה מאוד שטחית כיוון שצפיתי רק בטריילר, אבל זה נראה סרט מאוד מבטיח.
"שנה טובה" נראה כמו סתם רומנטיקה חביבה. לא יותר.
"מוזר מהדמיון" נראה מאוד קאופמני (אבל עם טיפה יותר הומור ממנו), וזה הזכיר לי מאוד את "אדפטיישן" – קשה להסביר את זה בכמה שורות, אבל נדמה לי שהבנתם את כוונתי. אני מחכה בקוצר רוח ליציאת הסרט – רק בואו נקווה, שכמו בסקר (וכמו שמישהו אמר פה), שהטריילר לא סיפר את הבדיחות הטובות ביותר (ואת רוב העלילה).
בעיות טכניות (בחו''ל)
הדף עם הטריילר של Babel נעלם, למרות שהפרסומת שלו מופיעה מדי פעם בעמוד הראשי של הטריילרים.
וגם אתר העגבניות עושה פשלות בזמן האחרון. היום הם לא היו זמינים במשך לפחות רבע שבע.
מוזר מאוד.
אני לא זוכר עוד מקרה שבו טריילר נמחק מהאתר של אפל בצורה כזאת. בכל אופן, נראה לי שהוא עדיין שם, גם אם הם לא מודים בזה. אפשר לצפות בו בלינק הישיר:
http://images.apple.com/movies/paramount_vantage/babel/babel-h.ref.mov
התנצלות כללית
בזמן האחרון יש לי שגיאות כתיב מביכות בתגובות, אבל הנושא בטיפול – זה לא יעבור בשתיקה, אני מבטיח.
''רבע שבע'' זו לא שגיאת כתיב,
זה דווקא נשמע כמו מטבע לשון חדש ומגניב.
אני ידעתי! פשוט ידעתי!
שהתרסקות הולך ליצור טרנד שעוד הולך להתדרדר לתהום עמוק מאוד..
אתה אולי ידעת,
אבל זה עוד לא קרה. 'בבל', על פי הביקורת מפסטיבל קאן לפחות, הוא סרט מצוין. ואם כבר מדקדקים, 'התרסקות' רחוק מלהיות הסרט שהמציא את הז'אנר/טרנד.
ועוד הערה
אינאריטו ואריאגה השתמשו ברעיון העלילה המורכבת ממספר סיפורים שאיכשהו מתקשרים זה לזה, גם בשיתופי פעולה קודמים שלהם. "אהבה נושכת" ו"21 גרם" שניהם הקדימו את "התרסקות".
אילו סרטים כן המציאו אותו?
אני זוכר את "תמונות קצרות" של אלטמן כראשון שאני ראיתי בז'אנר הזה. מה היה לפניו?
לא יודע, אבל הראשון שלי היה
"Go" (עוד אחד מהדברים הנפלאים שיצאו ב99' ואף אחד לא מכיר כי השנה הזו התפקעה מרוב סרטים טובים).
דווקא..
לGo היה פרסום די אגרסיבי, אני זוכר את העיתונים מלאים במודעות קטנות בכל עמוד. לא יודע לגבי ההצלחה הכלכלית שלו, אבל לתודעה הוא נכנס וחצי.
אני לא סובל את הסרט הזה,
אבל בכל מקרה, 'Go' הוא חיקוי מדויק (ומודע, אני חושב) של המבנה של 'ספרות זולה', וזה לא בדיוק מה שאנחנו מדברים עליו: שלושה סיפורים שמסופרים כל אחד בתורו, במקום הרבה עלילות שמסופרות לסירוגין, סצינה מפה וסצינה משם.
הרבה
"נאשוויל" של אותו אלטמן למשל. הוא היה מ-1976. או"גרנד הוטל" מ-1932.
1932?
עשו אז סרט עם עלילות מקבילות שמתחברות?
1932?
קשה להאמין, נכון?
בכלל, הם כבר היו מחוץ למערות בשנה הזאת?
זאת נשמעת כמו בדיחה
אבל פספסתי את הפאנץ'.
מי זה "הם"?
הגומנואידים.
''הם'' = האנשים שחיו באותה תקופה.
טוב.
אני מבין שזו עקיצה. אני לא חושב שהשאלה שלי כל כך מוזרה -לא מוכרים לי הרבה סרטים נוסח "התרסקות"או "מגנוליה", שמכילים מספר עלילות נפרדות שמצטלבות ונפגשות בסוף הסרט, שנעשו לפני "תמונות קצרות". זה נראה לי סגנון קולנועי מורכב למדי, וחשבתי שגם חדש למדי.
לכן התפלאתי שאוזכר סרט כזה מ-1932 (מה גם שלא שמעתי על סרטים כאלה בשיעורי הקולנוע שלקחתי). חשבתי שאולי מדובר בטעות של כותב ההודעה.
מבדיקה רפרופית לגבי "גרנד הוטל" בימדב מתברר שהסרט מספר על התרחשויות שונות שקורות במלון מסוים. זה עונה בקושי להגדרה, כי יש הבדל מהותי בין סרטים מסוג זה לסרטים מסוג "התרסקות" ו"תמונות קצרות": באחרונים מדובר על עלילות שונות המתרחשות במקומות שונים, ללא דמות אחת מרכזית אלא שורה של דמויות שונות שקווי חייהן מצטלבים, בדרך כלל במקרה. ב"גרנד הוטל", נדמה לי, מדובר על אתר אחד שבו מתרחשת עלילה המובלת על ידי גיבור מרכזי אחד (ברון פון משהו). גם המקריות (פן מהותי וחשוב בסרטים עליהם דובר) שבהצטלבות העלילות (אם אכן יש כמה כאלה ב"גרנד הוטל") אינה דומה, שכן צפוי שאורחים שונים של אותו מלון ייתקלו זה בזה תכופות ויווצרו מערכות יחסים ביניהם.
אני מקווה שזה מובן יותר.
ובאשר לתגובתך: ה"עקיצה" הזו לא היתה רק מיותרת בעיני אלא גם די סרת טעם. וגם לא כל כך מתאימה למושג שלי על כבשים (כבשות?), שתמיד הצטיירו לי כנעימות יותר וכלל לא עוקצניות.
מכיוון שראיתי את ''גרנד הוטל''
אין דמות אחת שמובילה את העלילות, יש שש. נכון שהם מצטלבת בשלב די מוקדם.ובכל מקרה, "נאשוויל, מ-1976 הוא דוגמא הרבה יותר טובה.
עוד אחד
"גרנד קניון" מ-1991.
ואף אחד לא מזכיר את מגנוליה?
למרות שהאמת היא שבעיניי מגנוליה, גרנד קניון או תמונות קצרות ומשהו ללבוש, שונים מהותית במבנה מאשר 21 גרם, ועוד יותר מהתרסקות. בכך שהאחרונים הם רצף של אפיזודות קצרות יותר, ובעלות מבנה אפי פחות (גם אם עם תמות לא פחות רציניות).
אף אחד לא עשה רשימה.
רק תהיתי
על כך שמגנוליה שהוא (אני חושב ומעריך) אחד מהסרטים היותר מוערכים באתר, ושהוא דוגמה קלאסית לפסיפס הקולנועי לא הוזכר.
תהייה לגיטימית אני חושב.
בהחלט
אבל דווקא מרענן לערוך שיחה בנושא בלי להזכיר את 'מגנוליה'. כמו שאם יתפתח דיון על עיבודים לספרים, יהיה נחמד אם לשם שינוי לא יוזכרו שר הטבעות והארי פוטר.
Stranger than Fiction זה לא שם של ספר שנכתב על ידי הכותב של "מועדון קרב"?
והיום בפינתנו: איך לעשות טריילר כמו שצריך
הטריילר הראשון ל"ילדים קטנים" של טוד פילד.
http://www.littlechildrenmovie.com/
מעולם לא נתקלתי בפורמט צפייה כל כך לא נוח.
אני עדיין מנסה לגרום לטריילר הזה לרוץ בלי להיתקע מצד אחד, לקפוץ לסוף מצד שני, או סתם להתחרפן. ומשום מה כשאני מזיזה את העכבר, מה שאמור לסמן איפה אני בטריילר, זז איתו.
שמישהו יתקשר אלי כשיגיע ההמשך, איך להקרין טריילר כמו שצריך.
צעד ראשון: לעבור מחשב
אצלי ההקרנה עברה חלק, בלי שום בעיה.
באמת?
והאם ניתן להחזיר אחורה, או לצפות שוב? כי אם כן, הבעיה היא אכן במחשב שלי. אבל לדעתי זה שילוב של מחשב מעצבן ופורמט עוד יותר מעצבן…
ניתן להחזיר אחורה ואפילו לצפות שוב
מה שכן, כדי לקפוץ לקטע מסוים בטריילר, צריך לגרור את הריבוע במקום פשוט ללחוץ על נקודה בפס. כן, יש לי בעיה לזכור מונחים טכניים בכל הנוגע לנגנים על המחשב.
אכן מבריק
ערוך כמו טריילר לסרט אקשן, אבל מעביר את התחושה של דרמה נוגעת ללב.
אחלה טריילר.
חרא סרט.
אני מבין שראית את הסרט
דבר די מרשים, בהתחשב בכך שהוא עדיין לא מציג בשום מקום בעולם.