עיבודים לקומיקס הולכים טוב, לא מהיום. אפוסים היסטוריים הם באופנה. קבלו את השילוב: '300', על פי הקומיקס של פרנק מילר, על קרב תרמופילאי, שבו 300 ספרטנים הביסו צבא של עשרות אלפים (טום קרוז דיבר על זה הרבה, בזמנו). |
23.06.2004
|
יומית
עיבודים לקומיקס הולכים טוב, לא מהיום. אפוסים היסטוריים הם באופנה. קבלו את השילוב: '300', על פי הקומיקס של פרנק מילר, על קרב תרמופילאי, שבו 300 ספרטנים הביסו צבא של עשרות אלפים (טום קרוז דיבר על זה הרבה, בזמנו).
עיבודים לקומיקס הולכים טוב, לא מהיום. אפוסים היסטוריים הם באופנה. קבלו את השילוב: '300', על פי הקומיקס של פרנק מילר, על קרב תרמופילאי, שבו 300 ספרטנים הביסו צבא של עשרות אלפים (טום קרוז דיבר על זה הרבה, בזמנו).
הוא לא אמר בסרט שהם הפסידו?
הפסד זה עניין יחסי
הם הצליחו להדוף את הפרסים מספיק זמן כדי שמישהו יעשה מזה סרט (טוב – קומיקס ואז סרט)
עיבודים....
בדרך כלל עיבודים לקומיקסים יוצאים בסדר, אבל לא הכי טוב שיש (איככ… עוברות בי צמרמורות כשאני נזכרת ב"ספיידרמן" – זה פשוט היה עצוב), אבל מי יודע.
רק שאני אבין – זה קומיקס על מלחמת ספרטנים???
אין מספיק נסיונות לשחזור של "שר הטבעות"? (ספרטנים- אורקים – אלפים – הכל אותו דבר)!
עיבודים....
האמת. זה נושא שהרבה זמן רציתי לפרוק. ספידרמן.האכזבה.
הצרה היא שאף אחת מחברותי צרות האופקים לא קוראת קומיקס ואין להם מושג קלוש שמרי ג'ין לא אמורה להיות כזאת זולה.
אז השאלה הגדולה היא האם הסרט הזה יעשה צדק עם הקומיקס?
אני נאלצת...
להודות – שלא קראתי את הקומיקס של ספיידרמן, ולא של סופרמן ולא של גולדמן (המבין יבין), ולא בכלל. אבל בתור סרט בפני עצמו ספיידרמן יצא זוועתי. ולמה באמת עשו את מרי ג'יין כל כך זולה (ואת טובי מגוויר כל כך מטומטם?)? אפילו הסדרה המצויירת של ספיידרמן הייתה פי מיליון יותר טובה! ת'אמת – היא היתה מעולה.
אני נאלצת...
סדרת הטלוויזיה באמת הייתה מצוינת, אבל ספיידרמן הוא קומיקס שתמיד עלה לי על העצבים בדיוק, אבל בדיוק, בגלל אותן הסיבות שהסרט עלה לי על העצבים (טוב, אולי לא בגלל שלנבל הראשי הייתה מסכה שהסתירה לו את הפנים). לכן אני דווקא חושב שהסרט היה נאמן לקומיקס. הסיבות:
– ספיידרמן הוא מתבגר מיוסר וקרוע מבפנים. בו הו הו, כמה עצוב.
– זו טרגדיה של טעויות: כולם שונאים את כולם / את הפרסונה השלישית משמאל של כולם / את עצמם בפיצול אישיות – ורק בגלל שהם חושבים שהאחרים / הם עצמם / סבתא שלהם עשו דברים שהם מעולם לא עשו. במלים אחרות, אם הם רק היו מדברים, לעזאזל, הכל היה נפתר.
– הגיבור האומלל מציל את כולם כל הזמן, אבל הם שונאים אותו ומפחדים ממנו ומקנאים בו והחברה מנסה להכניס אותו לכלא חצי מהזמן (בחצי השנה היא מעניקה לו את מפתח העיר ניו-יורק לאות הוקרה).
יאמר לשבחם של DC שכל שלושת המוטיבים האלו לא יותר מדי נפוצים אצלם, ולרעתם של Marvel שהיקום שלהם בנוי על שלושת העמודים המעצבנים הללו. מצד שני, בגלל זה Marvel נהיו יותר גדולים, ככה שאולי זה משתלם.
קומיקס מעניין
לקח לי הרבה זמן לקרוא את "300", כי הוא נורא נורא יקר והמחיר שלו פשוט מסרב לרדת, אבל האמת – לא היה שווה את זה.
כמו כל שיתופי הפעולה בין מילר ללין וורלי (צבעים), מדובר במוצר יפהפה, מרשים מאוד, ובמקרה הזה גם בפורמט עצום שמאפשר למילר להתפרע עם הציורים מלאי האנרגיה והתנועה שלו.
מצד שני, למילר יש נטיה לדמויות מוקצנות ולא אנושיות, וכאן היא באה לידי ביטוי ממש מגוחך. והעיקר, הסיפור גם לא מרתק במיוחד, וגם ממש, אבל ממש, פשיסטי.
הקיצר, בניגוד ל-Sin City, שבו לפעמים הסיפור והאווירה שווים את הסטריאוטיפים, לסרט הזה אני לא אחכה (לא שאני באמת מצפה שרודריגז יעשה משהו מעניין מ-Sin City בעקבות סדרת הסרטים הכושלים שהוא הוציא לאחרונה, אבל מותר לקוות).
ואם כבר היומית קפצה למתמשכים
לפי הטריילר, הסרט לפחות נשאר נאמן למקור בקטע של ה"ממש, אבל ממש, פשיסטי".
סליחה?!
מה, אם יורשה לי לדעת, פשיסטי בשלוש מאות ספרטנים שנופלים למען החופש של יוון כולה?
מה לא?
הם לא עושים את זה בבחירה דמוקרטית, יש הערצה מוחלטת לכוח, הדמויות הן סופר-גיבורים, המוסר אבסולוטי (ומעוות). אני מודה שאין תאוות השתלטות על העולם, אבל לא נראה לי שזה תנאי הכרחי.
והבהרה: אני מדבר על הספר.
למרות שלפי הטריילר, הסרט הולך להיות נאמן למקור.
אני יושבת וקוראת לי את התגובות ביומית...
ואלה פשוט לא התגובות שהיו בה אתמול. ואז אני קוראת את היומית, וגם היא שונה. ואני חושבת וחושבת, למה שמישהו ילך וישנה את היומית ואת התגובות אליה כשלא הסתכלתי…. ואלוהים, הזמן שלקח לי להגיע לפיתרון התעלומה הזו הוא פשוט מזעזע. אולי מישהו מוכן לשקול תרומת מוח לנזקקים?