בהמשך הגיוני (נגיד) לקו שהתוו סרטיו הקודמים – 'למצוא את ארץ לעולם לא', 'מעבר לכל דמיון', 'רודף העפיפונים' ועכשיו 'קוואנטום של נחמה', מארק פורסטר יביים את 'מלחמת העולם Z', על השתלטות הזומבים על העולם. |
17.11.2008
|
יומית
בהמשך הגיוני (נגיד) לקו שהתוו סרטיו הקודמים – 'למצוא את ארץ לעולם לא', 'מעבר לכל דמיון', 'רודף העפיפונים' ועכשיו 'קוואנטום של נחמה', מארק פורסטר יביים את 'מלחמת העולם Z', על השתלטות הזומבים על העולם.
בהמשך הגיוני (נגיד) לקו שהתוו סרטיו הקודמים – 'למצוא את ארץ לעולם לא', 'מעבר לכל דמיון', 'רודף העפיפונים' ועכשיו 'קוואנטום של נחמה', מארק פורסטר יביים את 'מלחמת העולם Z', על השתלטות הזומבים על העולם.
לא מיצית את המוזרות
התסריט הוא מאת יוצר (והכותב הראשי של) בבילון 5, והתסריטאי של "ההחלפה" של איסטווד, ג' מייקל סטרזינסקי.
לא מיצית את המוזרות
מוזרות מוזרות, אבל לדעתי, יש כאן פוטנציאל אדיר בכוח.
בבילון 5 לטעמי היתה מצויינת תסריטית, בעיקר ברמת המקרו (בניית ותכנון הקשת הסיפורית הרחבה), ואני אהבתי כמה סרטים של מארק פורסטר. מאד מקווה שהסרט לא יאכזב, כמו גם קוואנטום של נחמה (מה שלפי השמועות כנראה כן מאכזב קצת).
מבלי לבטל את החשיבות של בבילון 5
שהיתה באמת סדרה פורצת דרך בכל הקשור לקשתות סיפוריות ארוכות-טווח ודרישת תשומת לב והשקעה מהצופים, השתתפותו של סטרזינסקי בסרט (וגם ב"ההחלפה") אינה מעודדת אותי. כפי שאמרת, היכולות שלו כתסריטאי מתבטאות ברמת המקרו, ואילו ברמת המיקרו – זו שמן הסתם חשובה יותר בסרט שאורכו שעתיים – הוא כותב עלוב מאוד. הדיאלוגים שלו מביכים והדמויות שלו לעיתים קרובות שבלוניות ושטוחות. יכול להיות שחל שיפור בכתיבתו בעשור מאז בבילון, ויכול להיות שהספר יספק לו עמוד שדרה חזק מספיק מבחינת דמויות ודיאלוגים, שלו הוא יצטרך להצמיד אך ורק עלילה, אבל לטעמי זו עדיין מוזרות.
לא יודע לגבי הסדרה
אבל "ההחלפה" הוא סרט טוב מאוד שהיה יכול להיות מעולה אמלא חסרון אחד – התסריט.
הדיאולגים אמונם היו סבירים, אבל המבנה היה מפוזר מדי ונע בין יותר מדי נושאים ופרטי עלילה שרבים מהם יהיו צריכים להיזנח. המזל שלו היא שאיסטווד הוא במאי ענק שהצליח לעשות סרט מוצלח גם מתסריט בעייתי מאוד. הבעיה שלו היא שמאק פוסטר הוא במאי בינוני מאוד. למעשה, הדבר הטוב היחיד בו כבמאי עד עכשיו הייתה בחירת חומרי גלם שניתן לעשות מהם סרטים מעולים (ואז הוא עשה מהם סרטים שלא ממשים את הפוטנציאל).
לא מסכים לגבי מארק פורסטר.
את finding neverland שלו מאד אהבתי, כמו גם את stay, למרות שזה האחרון לא הצטיין בסיפור עמוק מורכב ומלא בשר דווקא, אלא בדרך שבה הוא מספר אותו. גם את מעבר לכל דמיון אהבתי, למרות שאני הייתי משנה שם כמה דברים. לדעתי הוא במאי עם סגנון ויזואלי מרהיב, והוא גם יודע לספר סיפור – אולי לא כמו הטובים בתעשיה, אבל יודע.
מארק פורסטר הוא הבמאי הכי מגוון שנתקלתי בו לאורך חיי הקצרים.
בכל פעם הוא קופץ לז'אנר שונה ובכל פעם הוא יוצר סרט גאוני או במקרה הרע 'טוב מאוד'. מצפה לסרט הבא, ד"א מתי הסרט אמור להגיע?
מארק פורסטר הוא הבמאי הכי מגוון שנתקלתי בו לאורך חיי הקצרים.
מצטער, לא מסכים איתך.
קוואנטום של נחמה הוא סרט רע, רע מאוד. רודף העפיפונים הוא בינוני, בינוני מאוד…
אני דווקא לא מבין את השנאה הזו שמפגינים רבים
נגד "רודף העפיפונים", לא רק פסקול שהוא יצירה מוזיקלית מרהיבה ששווה את כל ערך כרטיס הקולנוע, מדובר בסיפור נפלא ומאוד נוגע ללב שהצליח לסחוט ממני כמה דמעות, שחקנים מעולים וצילום מצוין ועוד כמה דברים שתיתקל בהם בביקורת. בקשר ל"קוואנטום של נחמה" אני מעדיף לחכות לביקורת (שמסיבה מסתורית מתעכבת) ולדון לגביו שם.
''בינוני מאוד'' זה לא הפגנת שנאה.
מארק פורסטר ככה
אהבתי את למצוא את ארץ לעולם לא ואת מעבר לכל דימיון
אבל רודף העפיפונים שיעמם אותי עד מוות וקוואנטום של נחמה לא היה טוב כמו שרציתי שיהיה יותר מידי דברים לא הגיוניים ועריכה מסורבלת
ולגבי במאים מגוונים לדעתי דני בויל מאוד מגוון
הוא עשה קומדיה שחורה/דרמה טריינספוטינג
אימה 28 יום אחרי
מד"ב SUNSHINE
החוף שאין לי מושג מה הג'אנר שלו
מיליונים סרט לכל המשפחה וכו'
לא תמיד התוצאה שלו בהכרח טובה אבל לרוב אני נהנה מהסרטים שלו ועכשיו יש את SLUMDOG MILLIONAIRE שהרבה אנשים אומרים שהסרט הזה הוא אחד הסרטים היותר טובים של השנה
מארק פורסטר ככה
אגב סלאמדוג מיליונר, הספר עצמו הזכיר לי מאוד את רודף העפיפונים בתיאורים המורכבים והספציפיים של המקומות הנידחים עליהם הם מדברים (אפגניסטאן והודו).
ומאיזו סיבה כולם תוקפים את קוואנטום של נחמה? סרט אקשן מצוין, שרצוי לראות את "קזינו רויאל" בשביל להבין את העלילה שלו בשלמותה ולחסוך מהחברים שאלות מעצבנות.
כי קוואנטום סרט טוב, אבל כשחושבים על זה, הוא לא.
קזינו רויאל הוא סרט שמשתפר ככל שמתרגלים אליו. אחרי השוק הראשוני ש"הזיזו את הגבינה שלי!" מבינים שסה"כ עשו לגבינה שיפור עמדות, ושבונד הוא עדיין בונד (או לפחות קשור לבונד).
או בהקבלה, פתיחת הסרט של קזינו, אחרי הסצינה המבולגנת של החיסול בשירותים בא החיסול השני במשרד.
קוואנטום הוא סרט שמתחזה לרויאל, האקשן על הכיפאק והאפקטים נחמדים. אבל ככל שהזמן עובר אתה מבין שלא הייתה בסרט טיפת בשר.
אהבתי את הספר
הספר הוא מאד מעניין ולא דומה לשאר סרטי הזומבים. הוא מספר את כל המלחמה מנקודת המבט של אנשים שונים מרחבי העולם (אבל מתמקד בסינים והיפנים והאמריקאים).
עדיין לא ידוע מתי "המתאבק" יגיע לארץ?
שאלה בקשר לספר\סרט
לאיזה ז'אנר הוא בעצם משתייך? אימה? פנטזיה? תודג מראש.
שאלה בקשר לספרסרט
שאלה מעניינת…בעיקרון מדובר בז'אנר סרטי זומבים, שהוא כביכול תת-ז'אנר של סרטי אימה, אך הספר מתמקד פחות באימה ויותר בהיבטים הפסיכולוגים של החברה האנושית בשעת משבר ובעל מימדים של אפוס היסטורי. לדעתי מדובר כאן בז'אנר מדע בדיוני משובח במיוחד. הספר מומלץ בחום, אחד הטובים שקראתי השנה.
דרך אגב, אשמח לקבל המלצות לעוד ספרים שעוסקים בזומבים.
לא רוצה לבאס אותכם יותר מדי עם כזה שם מיינסטרימי ביחס לכל השמות המצויינים שהזכרתם – אבל הבמאי הכי מגוון בעולם הוא ללא שום ספק סטיבן ספילברג (לגבי טיב הסרטים עצמם – הרי שזהו כבר דיון אחר)
אימה? מלתעות.
סרט ילדים? הוק.
הרפתקאות ? סדרת אינדיאנה ג'ונס.
מד"ב? AI ו – minority report
מלחמה? טוראי ראיין
דרמה? שינדלר, צבע ארגמן.
קומדיה? 1942, טרמינל.
ולאו רק הדוגמאות שזכרתי כרגע.
חסר לו רק לביים סרט מצוייר , פנטסייה ומחזמר פחות או יותר.
ופשע
שזה על פי הי"מדב הז'אנר הכי טוב
סטיבן שפילברג עושה הרבה סרטים בכל הז'אנרים.
בקומדיה הוא די דל, אבל כשהוא מצחיק, הוא קורע (דוגמה איך שדרו בארימור הלבישה את אי.טי). היו לו עוד סרטי מלחמה (איך שכחת את רשימת שינדלר?!), ואי.טי הוא סרט ילדים, אבל הוא בשיאו בכלל במד"ב.
סטיבן שפילברג עושה הרבה סרטים בכל הז'אנרים.
גם סקורסזה מאוד מגוון ( בעיקר בתחילת דרכו): בין מחזות זמר לקומדיות לדרמות לסרטי הפשע לסרטי ביוגרפים לאפוס תקופתי, ובניגוד לשפילברג- הסרטים שלו מרגישים אחרת אחד מהשני (אפילו באותו ז'אנר) ועם סופים משביעי רצון ולא מתחנפים לקהל, ובניגוד לפורסטר- הוא לא נוטה לרגשנות יתר שאיני מצליח ככלל להתחבר אליה.
הוא ודני בויל די צמודים בחינתי ברמת הבימוי.
הוא הזכיר את שינדלר (שאני מקווה לראות בקרוב) בקטגורית הדרמה.
הוא הזכיר את שינדלר (שאני מקווה לראות בקרוב) בקטגורית הדרמה.
אכן סרט דרמטי..
מן שורת מחץ שלא ממש קשורה לסרט…
שמועות לבאטמן
התגנבה לאוזני שמועה, שרוצים ללהק את דיוויד טננט[ AKA הדוקטור ] לתפקיד הרידלר לסרט הבאטמן החדש.
יש איזשהוא ביסוס לשמועה הזאת?
[או לענין שרוצים ללהק את ג'וני דפ לאותו תפקיד]
שמועות לבאטמן
כן, ג'וני דפ סופית בתפקיד הרידלר, וכך גם אושרי כהן בתפקיד מיסטר פריז:
כתבה מספר 4618
ורק תזכרו ממי שמעתם על זה לראשונה...
הטריילר של סטאר טרק בגירסה רשמית
http://www.apple.com/trailers/paramount/startrek/
אה, נראה אשכרה... מגניב!
ראיתי את כל הסרטים בסדרה אבל לדעתי הם לא באמת טובים, ובטח לא מגניבים, יכול להיות שזה סוף סוף יהיה סרט star trek ששווה בזכות עצמו?
סיילר מגניב לגמרי בתור ספוק, אבל זה ספוק רשע, אני לא יודע אם זה בכוונה או לא…
כל שאר השחקנים עדיין נראים לי יותר מידי כמו תיכוניסטים סגנון אמריקן פאי/road trip
(אולי זה starship trip?) אבל נראה אחלה אפקטים ואקשן,
וזה רק אני, או שמפלצת הסלעים מגלקסי קווסט מופיעה שם לשבריר שניה?
לא קראו לסרט הזה Dawn of the Dead
בשתי הפעמים האחרונות שראינו אותו?