הפעם לא היה הסכם של הרגע האחרון, והאיום התממש: החל מהיום, התסריטאים באמריקה שובתים. המשמעות המיידית: תכניות האירוח בטלויזיה עוברות לשידורים חוזרים בלבד. המשמעות לטווח ארוך: לך תדע. |
05.11.2007
|
יומית
הפעם לא היה הסכם של הרגע האחרון, והאיום התממש: החל מהיום, התסריטאים באמריקה שובתים. המשמעות המיידית: תכניות האירוח בטלויזיה עוברות לשידורים חוזרים בלבד. המשמעות לטווח ארוך: לך תדע.
הפעם לא היה הסכם של הרגע האחרון, והאיום התממש: החל מהיום, התסריטאים באמריקה שובתים. המשמעות המיידית: תכניות האירוח בטלויזיה עוברות לשידורים חוזרים בלבד. המשמעות לטווח ארוך: לך תדע.
עונת האוסקרים מתחילה
יכול להיות מעניין אם האולפנים יאלצו לנהל קמפיינים בלי תכניות ארוח. זה לא ישפיע על התוצאות, אבל תהיה פחות חשיפה לציבור הרחב. בכלל, זה גורם לי לתהות עד כמה (והאם) תכניות ארוח משמעותיות להכנסות של סרט.
מה עם סדרות?
אני לא יודע איך זה הולך, אבל האם את כל הסדרות מצלמים מראש, או כותבים את התסריט מראש? כי יהיה מעצבן עכשיו להפסיק לראות את את הירוז נמלטים וכל שאר 200 הסדרות שאני רואה.
הסדרות בצרות.
סדרות בדרך כלל נכתבות ומצולמות כמה שבועות מראש. כלומר, יש עכשיו לרוב הסדרות פרקים לחודש-חודשיים הקרובים, אבל אם השביתה תימשך מעבר לכך – גם הם יצנחו אל ארץ השידורים החוזרים. במקרה של 'גיבורים' ספציפית, פורסם שנכתבה גירסה אלטרנטיבית לפרק ה-11 של העונה הנוכחית, שיכולה לשמש כפרק סיום העונה כולה (מה שנשמע קצת כמו להגיד "רצינו למרוח את העונה על עוד 11 פרקים, אבל לא משנה, נספר לכם איך זה נגמר כבר עכשיו").
ייקח הרבה יותר זמן, אם בכלל, עד שנרגיש את ההשפעה של השביתה על הקולנוע.
הסדרות בצרות.
שביתת התסריטאים הקודמת שהייתה בסוף שנות השמונים הרחוקות נמשכה 5 חודשים. נראה לי שאין סדרות שערוכות לשביתה כל כך ארוכה.
ושאלה מעניינת – האם סדרות שמצולמות מחוץ לארה"ב (למשל, סטארגייט, 4400, באטלסטאר) מופשעות מהשביתה?
מה שמשנה זה לא איפה הן מצולמות,
אלא מי כותב אותן. אם התסריטאים של הסדרות הם אמריקאים (ואני מניח שזה המצב), הן מושפעות.
הסדרות בצרות.
לא נראה לי. בכל מקרה צריכה להיות פגרה של כמה חודשים, וגם כדי למלא את החלל, נוצרה HEROES ORIGINS, עם הפרק הראשון בבימויו של קווין סמית'.
צר לי לבשר
אבל 'Heroes: Origins' בוטלה בגלל השביתה.
או מיי גאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאד
לאאאאאא!
כוסרעברעבק. פאק איט, פאק הירוז אנד פאק אמריקה. שמישהו יפיל עליהם פצצה או משהו. הסדרה שהכי ציפיתי לה בוטלה. מעניין עם יש תלמידים חרשנים בטירוף שכשהתחילה השביתה הנוכחית אמרו כמוני, רק:
"לעזאזעל, כל כך ציפיתי ללמוד על דוד המלך בתנ"ך, זה היה החומר שהכי ציפיתי לו השנה!"
זה די דבילי, לא?
"אנחנו הולכים לשבות כדי ללחוץ עליכם, אבל לפני שאנחנו הולכים נכתוב לכם משהו שלא תילחצו מדי מהשביתה"? מי הגאון?
זה די דבילי, לא?
הם בכל זאת צריכים קצת כסף, לא?
הסדרות בצרות.
למען האמת, היה תכנון עוד לפני שהתחילו לצלם לעשות 2 פרקי סיום בעונה השנייה, כיוון שהעונה השנייה מורכבת מ-2 ווליומים ולא אחד, אז כנראה שהם מקפיאים את הווליום השלישי, כמו את ORIGINS.
מה עם סדרות?
ממה שהבנתי, סדרות שכבר יש להן תסריט עד סוף העונה יצולמו כרגיל. הבעיה היא עם סדרות שעוד לא נכתבו להן כל הפרקים שהוזמנו. במקרה הזה, אין ברירה אלא להפסיק את הצילומים, או להיות מאוד יצירתיים. יאיר רוה הביא בתור דוגמה את השביתה של 1988, בעקבותיה צולם פרק של "בלשים בלילה" לפי התסריט של המחזה "אילוף הסוררת".
אוי, שנות השמונים...
…"אילוף הסוררת"…שהיה פרק מצוין.
איפה אפשר לראות איזה סדרות בסכנת קטיעה באמצע?
לחילופין רק תגידו לי שעונה 2 של דקסטר אינה בסכנה כזאת.
לעונה 2 של דקסטר נשארו רק 3 פרקים
(מעבר לזה של אתמול), כך שאני אופתע אם הסדרה תפגע מהשביתה.
מאיפה לך שהעונה תסתיים אחרי 9 פרקים בלבד?
העונה הראשונה היתה 12 פרקים.
בכל אופן- דקסטר שליטה. הסדרה הכי טובה EVER.
לא שאני מבין בנושא
אבל ימד"ב מאשר שגם לעונה השניה של 'דקסטר' יש, או אמורים להיות, 12 פרקים.
http://www.imdb.com/title/tt0773262/episodes
היא לא תפיגע מסיבה אחרת
שכן סדרות של רשתות הכבלים (HBO, Showtime וכו'…) נכתבות ולעיתים אף מצולמות הרבה לפני מועד שידורן. כך ש"דקסטר", כמו גם "העשב של השכן" ו"הפמליה" יכולות להרגיש בטוח.
נרגעתי, תודה!
והאוס?
משודרת בפוקס.
כלל אצבע:
אם לסדרה החביבה עליך יש בסביבות20 פרקים בעונה, היא בסכנה.
סדרות של 10-12 פרקים שייכות ככל הנראה לכבלים, והן כבר נכתבו וצולמו.
זה אומר שאני הולך לאבד את ''על טבעי''
בוהו.
גם על זה וגם על האוס.
memo to self: לבדוק ביותר ממקום (לא מעודכן) אחד
אכן, צפויים 12 פרקים גם בעונה השנייה של דקסטר, וכפי שכבר אמרו פה בפתיל- הסדרה לא אמורה להפגע.
אני מקווה שאחותו תפגע, אבל זה כבר סיפור אחר.
אהבתי את התמונה של היומית
אבל מוזר שתוכניות האירוח יהיו הראשונות שיושפעו, כי דווקא הן נראות כמו משהו שאמור להיות חסין כלפי השביתה. אי אפשר פשוט להוריד מהתוכניות את הדברים שדורשים תסריט (מונולוגים וסטנד-אפ) עד שהשביתה תסתיים?
מעניין אם באמת יהיה משבר. אם כן, אז בטח יהיה מאוד כיף לראות את זה.
דווקא תוכניות האירוח הן הראשונות
כי תוכניות האירוח דורשות תסריט יום-יומי שנכתב מעכשיו לעכשיו.
גם הראיונות עצמם הם הרבה פעמים חלק מתהסריט, וללא התסריטאים כל התכנית די יכולה ללכת לעזעזל (למרות שלליאור שליין לא נראה שזה מפריע)
האם יש איזה הסמכה להיות תסריטאי?
כי אם כן, מה הבעיה של הוליווד להעסיק סתם אנשים שיודעים לכתוב, שלא מוגדרים כתסריטאים?
מי ששובת היא גילדת התסריטאים (WGA)
שהיא, כמו גילדות הבמאים והשחקנים, אירגון חזק מאוד. קשה מאוד לעבוד בהוליווד בלי להיות חבר באחד האיגודים האלה. אם מישהו ישבור שביתה, האיגוד יוכל לדאוג (אחרי שהשביתה תסתיים) שהוא לא יקבל עוד עבודה לעולם.
רק לי עברו מחשבות אימים על מפיקים וראשי אולפנים
ששולחים ידם בכתיבה בעקבות השביתה הזו?
לא.
ודאי שלא רק לו.
הנה לדוגמה:
http://www.youtube.com/watch?v=addYaNySo3s
האם יכול להתקיים כח נגדי
מה יקרה אם האולפנים יתחילו לגייס תסריטאים זרים, או עצמאיים שאינם חברי גילדה (מסיבה זו או אחרת) ויבטיחו להם הגנה מפני השפעת גילדת התסריטאים בעתיד. האם הדבר בכלל אפשרי?
מצד אחד, מדובר בתהליך גיוס יקר וממושך והשביתה יכולה להסתיים עד אז. בנוסף, איגודים מקצועיים אחרים יכולים להביע סולידריות עם גילדת התסריטאים ולפתוח בשביתה משלהם, מה שידרוש הקמת כח נגדי לכל חבר בתעשייה. גם איזה מנהל אולפן יסכים לחתום על חוזה הגנה השקול לחתול בשק עם תסריטאי לא מוכר וחסר קשרים?
מצד שני, לא ידוע לי אם אי פעם ניסו לעשות דבר כזה.
האם יכול להתקיים כח נגדי
הרבה יותר פשוט- האולפני פשוט יכריזו:
נשלם לכם פי שתיים אם תשלחו לנו בעילום שם[רק עם חשבון בנק אנונימי, או עם שם ותסכימו לא לקבל קרדיט, מה שפוסל אתכם מלהיות מועמדים לפרסים].
יש רק בעיה אחת בתכנית הזאת:
האולפנים צריכים לשלם פי שתיים.
אם האולפנים היו כל כך נדיבים, לא היתה שביתה.
יש רק בעיה אחת בתכנית הזאת:
יש הבדל בין רפורמה לכופר.
מי ששובת היא גילדת התסריטאים (WGA)
אני מדבר על העסקה של לא תסריטאים לכתוב תסריטים. נגיד למצוא כל מיני אנשים שיודעים אנגלית ויודעים לכתוב ולשלם להם לכתוב תסריט? או לחילופין, שסתם אנשים מתוך ההפקות יכתבו את התסריטים? או לחילופין, להעסיק תסריטאים מחו"ל?
בעיני ה-WGA, כל מי שכותב תסריט הוא תסריטאי.
בקשר להעסקת תסריטאים מחו"ל – אני לא יודע. אולי זה אפשרי. גם אם כן, זה עדיין מטרד גדול עבור האולפנים, שצריכים פתאום לצאת למסעות ציד בארצות רחוקות ואקזוטיות כדי למצוא כותבים חדשים.
בעיני ה-WGA, כל מי שכותב תסריט הוא תסריטאי.
יש להם בדרום אמריקה את כל יוצרי הטלנובלות- אני בטוח שיש כמה טלנובלות מאוד איכותיות, ברמות של סדרות הדרמה המובילות בארה"ב, וגם יש להם את כל הארצות דוברות האנגלית, יש להם את בריטניה, יש את קנדה, אוסטרליה. זה לא כל כך נדיר שיש איזה סדרת מופת שפורצת גבולות, ככה למצוא תסריטאים טובים מניכר לא יהיה כזה אתגר גדול.
דבר אחד טוב שמצאתי בשביתה- יותר כל אוהדי הWWE וכו' לא יוכלו להגיד שזה לא מבוים. כי כשהסדרות כולן יעצרו בבת אחת, הם לא יכולו לספר מעשיות. זה כזה IN YOUR FACE. דרך אגב, יש קון מתוכנן לזמן הקרוב?
מה לגבי סופרים?
אני מניחה שאם השביתה תימשך, אולפני ארה"ב לא יעשו מעשה משרד האוצר ויתעלמו, כי זה פוגע להם ישירות בכיס. אז פתרונות יצירתיים הם יאלצו לגייס. עכשיו, לגבי הסופרים – אלה אנשים שכבר הוכיחו שהם יודעים לכתוב [פחות או יותר] ושהאיומים של גילדת התסריטאים לא נוגעים אליהם [אני מניחה]. אפשר לגייס אותם.
וכן, אני יודעת שלכתוב תסריט זה שונה מאוד מלכתוב ספר. זה עדיין עדיף על שידורים חוזרים.
אולפני ארה''ב יכולים להגיע להסכם.
לא שאני חושב שהדיון כאן יקרא על-ידי מישהו שיש לו השפעה, אבל למה כולנו מנסים למצוא דרכים לעזור לאולפנים?
היי, אתה צודק!
אני בכלל בצד של התסריטאים. לגמרי מגיעים להם 4% במקום 2.5% על תמלוגים מד.ו.דים ושידורים באינטרנט (או כמה שהם מבקשים שם).
האולפנים לא ייפגעו כלכלית מצעד כזה, בטח לא יותר משהשביתה יכולה לנזק אותם. לדוגמה, הבנתי שבשביתה המפורסמת מ-1988, הפסידה התעשייה חצי מיליארד דולר. אאוץ'.
מה לגבי סופרים?
הבעייה היא הפחד מארגון גדול. תחשבי שהסופר מצליח וכותב תסריט מעולה, אבל אז הוא נכנס לרשימה השחורה של הגילדה. אלא אם כ הוא ממש טאלנט ואז זה כבר פחות ברור.
וגם סופרים
אמורים לקבל תמלוגים על עבודים של יצירות שלהם אז הם די באותה סירה.
אגב, חלק מהמפיקים הם גם כותבים, והם ימשיכו בעבודתם שאינה כוללת כתיבה.
מה לגבי הסרטת פאנפיקים?
מאות ואלפי מעריצים מסתובבים שם בחוץ וחלומם הרטוב לכתוב פרק בסדרה האהובה עליהם. חלקם, כפי שהחלטנו בדיון קודם בעניין, מוכשרים. כמה קשה לשים כמה אנשים להסתובב באינטרנט ולמצוא אנשים כאלה?
ויראלי.
ייפתח אתר שאומר שדרושים פאנפיקים כתסריטים שחופפים 1 ל 1 עם המתרחש בסדרה. צריך עלילות מתמשכות עד למספר פרקים מסויים. אין לדעת, זה יכול לפתוח עידן חדש ביצירה הטלווזיונית. אני רואה בכלל איך התסריטאים מקפלים ומסכימים לקיצוץ של 80% רק כדי לא לאבד את מקו העבודה שלהם[כשיש את כל כותבי הפאנפיקים שמאיימים על מעמדם].
אז מה
קראת את הקומיקסים של באפי שהתחילו כפאנפיקים? shudder shudder
•מדמיינת פרקים של האוס שמבוססים על תסריטי פאנפיקשן.•
•מתה•
דמייני פרקים של גיבורים שמבוססים על פאנפיקשן
או על אילתור חופשי של השחקנים, זה עשוי לאושש אותך.
במקרה של גיבורים
לא נראה לי שיהיה כ"כ הבדל.
בכל מקרה כל הדיאלוגים שם מסתכמים ב"אנחנו מיוחדים, יש לנו יעוד, אנחנו נציל את העולם, איזה מגניב אני יכול לעוף"
מה שאתה שואל, בקיצור,
זה האם לא ניתן לשבור שביתה עם שוברי שביתה.
לא.
לא צריך להיות שייך ליוניון כדי לשבור שביתה? דרך אגב, האם גם אתם רואים במוחכם איך תסריטאים, עם מבטאים בריטיים שונים[צפונים, דרומים, סקוטים, אירים, וולשים וכו'] צועקים על שוברי השביתה וזורקם עליהם עגבניות כרובים ואייפודים? והכל בלוס אנג'לס שטופת השמש.
תמיד אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה...
תחשבו – זה יעזור בהרבה לתעשיית הקולנוע…
אנשים יהיו משועממים מול הטלוויזיה ויחליטו ללכת לקולנוע.
אני בעד.
בטיפול...
נראה לי שהשביתה יכולה להיות דווקא טובה בשביל פתיחה של סדרות חדשות כמו In treatment שכבר צולמו, ותסריטאיהם ישראליים.
כן, נראה לי ש'בטריטמנט' באמת רק הרוויחה.
''בטריטמנט'' - מוצא חן בעיני :)
בדיוק רציתי לשאול עליה.
סגור שהיא כבר צולמה, או לפחות תוסרטה עד הסוף? כי אם היא תינזק מהשביתה זה יהיה עצוב.
בדיוק רציתי לשאול עליה.
אבל אם התסריטאים ישראלים, הם לא מחויבים לשבות, אלא אם כן הם יפחדו לכתוב מחשש להיכנס לרשימה השחורה ולהיות מנודים מהוליווד.
רשימה שחורה?
מה, לא יתנו להם לכתוב תפקידים למחבלים?
עד כמה שאני יודע
התסריטאים לא ישראליים. הם מתבססים על התסריט הישראלי אבל משכתבים אותו לגמרי (בניצוחה של נעה תשבי, ווהוו!)
ואתה טועה במקרה הזה
השכתוב הוא מינימלי כדי להתאים לתרבות (במקום טייס שמפציץ בשטחים, טייס שמפציץ בעירק).
אני מניח שנוכל להשוות
בדיוק רציתי לשאול עליה.
לשאלתך
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-hbointreatmentscheduling,0,7593469.story
היות והתסריט זהה עם שינויים
קלים בלבד לזה של "בטיפול" (העונה הראשונה) אין בעיית תסריט… וגם הצילומים הסתיימו, למיטב ידיעתי. אז היא אמורה לעלות בינואר… מעניין איך תתקבל!
היות והתסריט זהה עם שינויים
מדהים כמה האמריקאים לא מסוגלים לעכל דברים בשפה שונה מאמריקאית (גם אנגלית זה לא מספיק טוב כפי שתעיד 'המשרד', אם כי שם יש באמת הבדלי תרבות שהיה שווה לעשות מחדש בגללם).
למה הם לא יכולים פשוט לראות את הסדרה הישראלית?
הניחוש שלי: אותה בעיה שהייתה עם המשרד
כשסדרה אינה מופקת בידי רשת כלשהי, אין לרשת שליטה על כמות, אורך ותוכן הפרקים המופקים וגם לא על הליהוק. המשרד וזיווגים למשל, הופקו על בסיס עונות בריטיות, כלומר שמונה פרקים בעונה. המשרד סיימה את דרכה אחרי שתי עונות (16 פרקים), זיווגים אחרי ארבע (32 פרקים). עונה אחת של סדרה אמריקאית מצליחה היא לרוב יותר מ-20 פרקים ואם עונה מסתיימת מוקדם יותר, הרשת צריכה למלא חלל.
כמו כן, כפי שציינתי, כאשר חברה זרה מפיקה את הסדרה, אין לרשת המשדרת שליטה על מספר העונות שהסדרה תשודר. אם סדרה זוכה לרייטינג גבוה בארה"ב, הרשת תרצה להמשיך אותה, אבל לא יכולה להורות לערוץ זר המחזיק בזכויות להמשיך לצלם פרקים. העונה הראשונה של In Treatment מכילה את אותו מספר פרקים כמו הגרסה הישראלית כי היא נצמדת לתסריט העברי. אם הסדרה תתפוס, HBO יוכלו להמשיך ולהפיקה בהתאם לדרישות הקהל. כרגע, הרבה יותר זול לעשות התאמה קטנה לתסריט של חגי לוי ושות'. אם יראו שההשקעה שוה (והשביתה תסתיים), יזמינו פרקים חדשים מקוריים.
מעבר לכל זה, ישנו עניין הבדלי התרבות והשפה שהזכרת. הדוגמה הכי טובה היא "אני בטי המכוערת", טלנובלה קולומביאנית שהפכה בארה"ב ל"בטי", דרמה קומית דוברת אנגלית מאוד מוערכת.
גם ''בטי המכוערת'' מאוד מוערכת, שתדע לך.
הטלקומדיה הכי טובה של העשור האחרון לדעתי, ויופי של זמן לבלות עם המשפחה.
ופה אני גורר את הדיון על ''בטריטמנט''
ישחקו שם שחקנים ישראליים? [גאוות יחידה, נו] או לפחות, כאלה מוכרים?
בעונה הראשונה לא
אלא אם אתה רוצה לספור את נועה תשבי, אבל היא לא משחקת בסדרה, היא מפיקה אותה (יחד עם חגי לוי ומארק וולברג).
ובעונה השנייה יהיה שינוי?
קודם שיצלחו את העונה הראשונה
אם התגובות ישאו חן בעיני המפיקים והשביתה לא תתארך מעבר לצפוי, יהיה אפשר לדבר על עונה שניה.
חה!
עובדה על בטיפול
לכל המתעניינים בגירסה האמריקאית של בטיפול ו/או בעונה השנייה, היום בעובדה כתבה מורחבת ומצוינת של רוני קובן מאחורי הקלעים כאן ושם.
עובדה על בטיפול
לכל מי שהעדיף לראות את מכבי או נרדם בתחקיר הדהוי על אולמרט:
http://www.keshet-tv.com/UvdaVideoPage.aspx?MediaID=26039&CatID=3829
מוצדקת השביתה, אבל ביאוס לנו
עכשיו אם כל הסדרות באמת יסתיימו באמצע, זאת תיהיה שנה נוראית לטלוויזיה.
וד"א, זה אומר שלא תיהיה עונה 4 של לוסט? :O
תהיה
כבר צולמו מספר פרקים. השאלה היא האם ימשיכו לצלם (כלומר האם נכתבו ונמסרו להפקה תסריטים נוספים).
השביתה לא משפיעה על הצילומים בטווח המיידי. הוזמנו מראש ממספיק סדרות מלאי תסריטים שיביא את הסדרות למלאי סביר של פרקים שאפשר לצלם. השאלה היא האם לאחר שיסיימו לצלם את הפרקים האם השביתה עדיין תימשך. אם כן – הצילומים של הסדרות הללו יופסקו עד סיום השביתה. תיאורטית זה לא מונע מהתסריטאים להמשיך ולכתוב גם עכשיו, אלא שהם לא יכולים להגיש את התסריט לאולפנים במהלך השביתה. בתיאוריה ברגע שמסתיימת השביתה התסריטאים מגישים לאולפנים ערימת תסריטים עליהם עמלו במהלך השביתה ויאללה, מצלמים.
הבעיה מבחינת הרשתות היא התפר בין סיום מלאי הפרקים לסיום השביתה. אם השביתה תסתיים תוך גג חודש, אין בעיה גדולה, יש מלאי מספיק לחודש (וגם ככה תכף הסדרות יוצאות לחופשת כריסמס). אם היא תימשך יותר מחודש – ביי בי סדרות מתוסרטות, הללללוווו ריאליטי טי.וי. לכן אגב רשת הטלוויזיה שפגיעה הכי פחות מכל הרשתות היא FOX שיש לה את "אמריקן איידול" שממילא משודרת פעמיים בשבוע. אפשר תמיד להגדיל את המינון לשלוש פעמים ולשדר בשאר הימים מגוון תוכניות איכות כמו "So you think you can dance" (הגרסה האמריקאית של "נולד לרקוד"), "האם אתה חכם יותר מתלמיד כיתה ה'?", "Don't forget the lyrics" (מעין "לא נפסיק לשיר") ושאר מוטציות ריאליטי.
תהיה
הכותבים מנסים לפחות להציג את השביתה כטוטאלית – "כתיבה מאחורי הגב" לא אמורה להתרחש.
לטענתם, הפקה (כולל צילומים) לא תוכל להתרחש ללא הכותבים. זה נכון במיוחד במקרה של ה"שואו-ראנרס" שבוחרים לא לעסוק גם בפעילויות שאינן קשורות בהכרח לכתיבה, מחשש לחילול שביתה.
שון ראיין ("המגן" ו"היחידה") מסביר:
http://www.deadlinehollywooddaily.com/showrunner-explains-why-hes-on-strike/
זה לא בתסריט.
אפשר לחשוב שהתסריטאים בהוליווד רעבים ללחם.סתם מפגן כוח מטופש.בכלל לפי רמת הכתיבה הממוצעת,אם יש תסריט או אין תסריט זה היינו הך.
אפשר רק קלישאה לא מבוססת אחת פר הודעה? תודה.
ברור
הרי השחקנים ממילא ממציאים את הכל על המקום וגם הבמאים והצלמים מיותרים, רק צריך מצלמה ביתית (בהיי דפינישן) ומישהו שילחץ על רקורד.
הרי כל ילד ואחותו יכולים לעשות היום סרט.
כמה שאלות
האם יש הערכה כלשהי לאורכה של השביתה?
ו-האם רק סדרות אמריקניות בסכנה?
נו טוב, במילים אחרות, אני פשוט שואל מה לגבי "Ashes to
Ashes", ההמשך של "החיים על מאדים"…
מתי היא אמורה להתחיל?
רק הפקות אמריקאיות מושפעות מהשביתה
אין חשש לגורלן של הסדרות הבריטיות (אלא אם כן יתחשק להם לשבות גם לאות הזדהות).
כמה שאלות
חבל שהם בריטים. ככה זה יעלה. אני פשוט חושש שהספין אוף יהרוס את כל הגדולה של הסדרה, שידעו מתי לסגור ת'באסטה.
לא נראה לי שיש לך מה לפחד
לייף און מארס סגרה את הסיפור בדיוק בנקודה הנכונה, והספין אוף הזה לא באמת מתקשר לעלילה שלה חוץ מזה שיש כמה דמויות שנשארות.
אם ג'ון סים לא שם, זה כבר לא באמת קשור ללייף און מארס. אז זה לא באמת יכול להרוס את מה שכבר היה והיה נפלא.