ואלה המועמדים לפרסי האוסקר הישראלי: בקטגוריית הסרט הטוב ביותר מועמדים 'חכמת הבייגלה', 'בית"ר פרובאנס', 'בחודש התשיעי', 'המנגליסטים' ו'כנפיים שבורות'; זאב רווח מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר; 'פיתוי' לא מועמד לכלום. |
15.10.2002
|
יומית
ואלה המועמדים לפרסי האוסקר הישראלי:
בקטגוריית הסרט הטוב ביותר מועמדים
'חכמת הבייגלה', 'בית"ר פרובאנס',
'בחודש התשיעי', 'המנגליסטים' ו'כנפיים
שבורות'; זאב רווח מועמד לפרס השחקן
הטוב ביותר; 'פיתוי' לא מועמד לכלום.
ואלה המועמדים לפרסי האוסקר הישראלי:
בקטגוריית הסרט הטוב ביותר מועמדים
'חכמת הבייגלה', 'בית"ר פרובאנס',
'בחודש התשיעי', 'המנגליסטים' ו'כנפיים
שבורות'; זאב רווח מועמד לפרס השחקן
הטוב ביותר; 'פיתוי' לא מועמד לכלום.
אני מניח שאני מדבר בשם רוב העם
הא?
מישהו ראה יותר מאחד מהסרטים האלה?
לפחות מנסים לחקות את האוסקר המקורי בכך שנותנים מועמדות לסרטים שלא יצאו בכלל להקרנות מסחריות עד אחרי הכרזת המועמדים. יכול להיות שזו דרכה של האקדמיה להימנע מחוסר הסכמה בציבור לגבי הזוכים? יכול להיות שככה יש להם בלעדיות של "אנחנו מומחים איכותיים, אתם אנשים קטנים ופשוטים חסרי טעם. תנו לנו לשפוט לגבי איכות הסרטים בארץ. התפקיד שלכם, פרימטים נחותים, הוא לדאוג שאנחנו מקבלים את הרייטינג הראוי כדי לנצח את חמש פלוס".
תגובתו של רוב העם
הנוהל שלפיו רובם של הסרטים המועמדים לא יוצאים לאקרנים לפני הטקס קיים פחות או יותר מאז שהטקס קיים, ומסיבה ברורה – סרטים ישראליים צריכים כל טיפת פרומושן שהם יכולים להשיג, ו"זוכה פרס המיושה לזה וזה הטוב ביותר" שווה משהו, שלא לדבר על הזכרת הסרט והקרנת קטעים ממנו בטקס רב רייטינג בערוץ 2. בדיוק בגלל הבעיה הזאת האקדמיה התחילה בשנה שעברה להקרין את כל הסרטים המועמדים בשבועות שלפני הטקס בסינמטקים, והמנהג הזה ממשיך גם השנה. מלבד זאת כל הסרטים שלא הופצו עדיין הוקרנו באחד הפסטיבלים, כך שמי שבאמת רוצה לראות את הסרטים האלה – יכול. ומי שלא – יראה אותם אחר כך. או שלא.
אני מביע בזאת את מחאתי השקטה
על כך ש
• הסקסופון של "פיתוי" לא מועמד לפרס "הפסקול הקלישאתי ביותר"
• אוסנת חכים מתמודדת נגד עצמה.
• גם קיפוד הוא לא מוישה 2002.
אפליה בוטה.
מה, רק בגלל ש"פיתוי" הוא סרט רע לא מגיעה לו מועמדות?
(אפשר לחשוב שהשאר יהיו פנטסטיים למדי. הרשימה לא כוללת, במקרה, כמעט כל סרט שעוד לא יצא השנה?)
לא בדיוק
"כמעט" כן, אבל יש כמה סרטים שנעדרים באופן תמוה. 'יוסי וג'אגר' הפופולרי לא מועמד לכלום (בתגובות ב-Ynet מישהו הסביר שזה בגלל שהוא לא סרט באורך מלא. מצד שני, בתגובות ב-Ynet מישהו גם מחה על כך ש'חתונה מאוחרת' לא מועמד השנה). גם 'חמש דקות בהליכה' שזכה במשהו בפסטיבל ירושלים לא מועמד לכלום, משום מה. כנ"ל 'חצוצרה בואדי', אבל אולי הוא בכלל שייך לשנה שעברה. 'קדמה' קיבל מעט מאוד מועמדויות, אבל זה לא מפתיע – ידוע שאף אחד בארץ לא סובל את עמוס גיתאי. וכמובן, 'פיתוי' שלא מועמד לשום דבר ובצדק, כי זה פרס שמוענק לסרטי קולנוע. שכחתי משהו?
אאל''ט
יוסי וג'אגר יועד במקור להיות סרט טלוויזיה (והוא ישודר מתישהו בערוץ 3) ולכן, בין אם הוא נחשב באורך מלא או לא, הוא לא ממש סרט קולנוע.
ומה עם ''טושים''?
אני נשבעת לכם, אתם אנשים חולים.
זרובבלה פיש שולתת!!!1
באיזשהו שלב תשימו לב.
למה עין הדג הוא אתר פרטי אם לא כדי לשבץ בו בדיחות מפגרות של העורכים?
מה השאלה?
סע לעין גרגור, שדרות מהרג'ה 42, פינת סמטת מיטו.
יש שם אחלה קולנוע, עם כמה מיטב הסרטים שלא זכו להכלל בפרס המוישה. לא כולל את פיתוי.
אהמ
לרוב מקובל, שלפני שסרט מועמד למשהו, צריך להשלים אותו. במקרה של "טושים", צריך להעלות אותו למחשב, לערוך אותו, ולעשות ממנו יומית (ויפה יום אחד קודם).
וכן, אני מובן לבוא לחיפה יום חמישי אחד, ולעזור במה שצריך, כולל קפה.
או בקיצור
כנראה שאפסאלון ואני לא נצטרך לעשות אותו.
אני רק מנחשת
שהסרטים הנ"ל יהיו יותר מתאימים למועמדות "פטל הזהב" מאשר לאוסקר.
לא ראיתי אף אחד מהסרטים וגם לא את "חצוצרה בואדי" שעליו קראתי ושמעתי המון ביקורות טובות, אז למה הוא לא מועמד? אולי המועמדויות מגיעות רק לסרטים שבהם משתתפת אוסנת חכים
שאני אבין
"פיתוי" הוא הזאב רווח החדש?
או שזאב רווח הישן הוא "פיתוי" החדש?
האם פיתוי מתעלה על פורסט גאמפ?
לא
בית"ר פרובאנס הוא הזאב רווח החדש ().
מעניין לראות שברשימת המועמדים
לסרטים הטובים ביותר, הסרט הוא לא של הבמאי, אלא רשומים שמות המפיקים.
אבל ככה זה גם באוסקר.
ארררג!
לא נכון. אם אתה כבר כותב פה את מה שאמרת לי בע"פ – לפחות תכתוב את זה נכון: בטקס האוסקר, אמנם מי שעולה לבמה הוא מפיק הסרט (עד כאן מה שאמרת), אבל כשמזכירים את שם הסרט ואומרים "סרטו של", מתייחסים לבמאי (כזכור, זו היתה התשובה שלי).
תלוי מתי
כשמפרסמים את רשימת המועמדים, לרוב מתייחסים אליהם כסרטו של (הכנס שם במאי כאן). בטקס עצמו אומרים את שם הסרט והמפיקים שיעלו לקבל את הפרס.
אם אני זוכרת משהו
משני טקסי האוסקר שצפיתי בהם, כשמציגים את המועמדים (בזמן הטקס) אומרים שהם "סרטו של" (הבמאי). אם אח"כ אומרים שאת הפרס יקבל המפיק – אז אומרים. בדיוק כמו שאומרים מי יעלה לקבל כל פרס (למשל, מי היו אנשי האפקטים שעולים לקבל פרס על אפקטים), או מי יעניק את הפרס. זה לא משנה את העובדה שהסרט הוצג בתחילה כ"סרטו של הבמאי" ולא של המפיק.
מהערפול שאפף אותי בטקס האחרון
(התעקשתי לראות אותו בשידור חי), אני זוכר שבזמן הצגת המועמדים לסרט הטוב ביותר, אמרו גם את שמות המפיקים וגם את שמות הבמאים (או אולי רק הבמאים שהשתתפו בהפקה, אבל לא נראה לי). אני לא זוכר שהציגו אותם כ"סרטו של…", אבל יכול להיות.