בכל מה שקשור לנתוני קופה, ב'גלובוס' לא שמעו על אמת בפרסום. אחרי 'סקובי דו – 200 מיליון דולר בארה"ב!', עכשיו הפוסטרים ל'הצילצול' (פעם קראו לזה 'The Ring') מכריזים שהסרט הרוויח 150 מיליון. גם הפעם, המציאות קצת שונה. |
15.01.2003
|
יומית
בכל מה שקשור לנתוני קופה, ב'גלובוס'
לא שמעו על אמת בפרסום. אחרי 'סקובי
דו – 200 מיליון דולר בארה"ב!', עכשיו
הפוסטרים ל'הצילצול' (פעם קראו לזה
'The Ring') מכריזים שהסרט הרוויח 150
מיליון. גם הפעם, המציאות קצת שונה.
בכל מה שקשור לנתוני קופה, ב'גלובוס'
לא שמעו על אמת בפרסום. אחרי 'סקובי
דו – 200 מיליון דולר בארה"ב!', עכשיו
הפוסטרים ל'הצילצול' (פעם קראו לזה
'The Ring') מכריזים שהסרט הרוויח 150
מיליון. גם הפעם, המציאות קצת שונה.
אה, זה ברור.
הנתונים של גלובוס מעודכנים לאינפלציה.
או לשקלים.
לאינפלציה של עוד עשר שנים,
אתה מתכוון?
נו, ברור.
הרי ידוע שאנשי הקולנוע בארץ חושבים כמה שנים קדימה.
קואים לזה ''הצלצול''?
אני כבר מדמיין חבורה ענקית של זאטוטים מתבגרים מחכים בתור לקולנוע ומחכים לראות את הסרט המיוחל בסדרת "הצלצול הגואל".
זוועטוטים מתבגרים בימינו יודעים בכלל מה זה ''הצלצול הגואל''?
זאטוטים בני... 19?
עדיין משדרים את הסדרה הזאת בכלל?
הי, אני אהבתי את הסדרה בזמנו...
עדיין שידרו אותה, בזמנו?
בזמנו ראיתי אותה
בערוץ 2 הישן, אם אני לא טועה. אח, היו ימים.
אני ראיתי אותה בערוץ שש
הישן, כשעוד שידרו את המחסן של כאילו.
ואם כבר
אז הסדרה בכלל נולדה מהסדרה-בת-13-הפרקים-של-דיסני "בוקר טוב מיס בליס" עם היילי מילס. ימי חמישי בטלוויזיה הכללית ב-17:30?! או משהו כזה.
סוף פתיל.
ואם כבר
כן, כן…. זה מגרד לי איזו שהיא פינה אפלה בזיכרון.
בהתחלה הסדרה סבבה בכלל סביב המורה!
יש כאן אולי עוד מישהו זוכר את הפרק הראשון, בו זאק מתחיל עם האחיינית של המורה (מה בכלל זאק עשה אצל המורה בבית?) והוא מתאהב בה אסל משום מה הם לא יכולים להיות ביחד, אבל הם מתנשקים בכל זאת?
מישהו זוכר את זה?
כי אני זוכרת שהנשיקה הזו הייתה בעיני, בת 12 או 13 מתלהבת שכמוני, אחר הדברים הכי רומנטיים ומעוררים שראיתי על המסך אי פעם.
אבל אני לא זוכרת למה.
אנא עיזרו לי ולזכרוני הדואב!
אני זוכר משהו עם זיקית
את שאר הפרטים לגבי הפרק כנראה הדחקתי.
תהיה
לא ראיתי את הסרט, אבל איך זה שמותר לראות אותו בארה"ב מגיל 13? חשבתי שזה סרט שיקבל דירוג קצת יותר גבוה. זה אמור להיות סרט אימה, לא? אפילו הצעקה היה מדורג כ-R לדעתי.
תהיה
אותם דירוגים בארה"ב אינם לרוב מגבלות קשיחות, אלא המלצות.
PG-13 לא אומר שהסרט מותר לצפייה רק מגיל 13, אלא אומר, להורים, שכדאי להם להשגיח על ילדיהם בעת הצפייה.
גם סרטים המדורגים כ-R ניתנים לצפייה קודם, תיאורטית, בליווי מבוגר אחראי.
למה "רק" PG-13 ולא דירוג חמור יותר? מאחר ולא מדובר בענין איכותי אלא כמותי ומדוייק (כך וכך ס"מ של חזה חשוף, מספר מסויים של חזרות על המילה "פאק" וכן הלאה, יכולים היוצרים לתפור סרטים לרמות דירוג מסויימות. כנראה זה מה שנעשה.
אם כך...
בכלל אין יחס בהענקת הדירוג לכמה שהסרט מפחיד? אני לא יודעת אם אני מדד, אבל אותי הוא *מאוד* הפחיד (וכן, ראיתי את כל הסטיבן קינגים למינהם). הייתי אומרת שבהחלט גם ילדים בני שלוש עשרה היו סובלים מסיוטים בלילה. במיוחד אם הם ילכו לסרט בגלל שהם יתלהבו מהטריילר, שממש לא מעביר טיפה מתחושת האימה של הסרט.
חוץ מזה, הצלצול? הצלצול? אחרי כל הבלגן שעשו בוואלה מלבחור את השם? מה רע ב"המעגל"?
מפחיד, עד כמה שישמע מוזר,
הוא לעיתים נדירות שיקול בהגבלת גיל.
מה מוזר בזה?
אותי מפחידים תשדירי הבחירות. מישהו יסכים אתה חושב לצנזר אותם?
כל אחד מפחד מדברים אחרים.
רק את התשדיר המופלא של ש''ס
הייתי מגביל לשידור אחרי השעה 22:00, ו/או כל שעה אחרת בה יש סיכוי קטן שאני אראה טלוויזיה.
אני לא יודע בקשר לילדים
אבל אני קיבלתי ממנו סיותים בלילה. ומדי פעם כשאני ער בחושך והטלוויזיה השמיעה צלילים מוזרים.
דרך עגיו, אין כל קשר בין
לבין צלצול.
הסיסמה היא
איך המוכשרים האלא הגיעו לצלצול? כנראה כי הם ראו את החמש דקות הראשונות, או שהם פשוט מאוד טיפשים, או שילוב.
-האשף הדגול
אאל''ט
הלוגו הוא
ולזה יש המון קשר, הרבה מעבר למעגל או טבעת.
זה היה You see
(מתייחס, כנראה, למעגל שמופיע על המסך בקלטת ההיא, ובפוסטר המקורי של הסרט). ובכל זאת, ל'הצלצול' יש יותר קשר לעלילת הסרט, ככל שאני מבין.
לא בדיוק המלצה
אם הסרט מדורג כ-R אתה פשוט לא יכול להיכנס אליו מתחת לגיל 17 בלי ליווי. נראה לי מצחיק שילד בן 10 יכול ללכת לרינג בערב כיתה באמריקה…
אפילו בארץ, אני זוכרת שכשהיה הפרדי קרוגר האחרון מותר היה להיכנס רק מגיל 16 (והקפידו), ושלי לא רצו לתת להיכנס לסרט על אוסקר ווילד כי הייתי מתחת לגיל 18.
לא בדיוק המלצה
זכור לי שלא הרשו לי להכנס ל"קראש". נכנסתי ל"לארי פלינט" במקום. אירוני.
הפסד פנומנלי, קראש נמצא כמה דרגות מעל פלינט
ראיתי את קראש
פחות משנה אחרי זה בסינמטק, ועדיין לא הייתי בגיל הראוי. ועוד כמה פעמים מאז.
ראיתי את קראש
כמה פעמים מאז עוד לא היית בגיל הראוי?
מסתבר שכל פעם שאני נכנס לאתר
זה רק אני
או שבתמונה גב' ווטס נראת כמו שילוב משעשע בין קייט בלאנשט לרנה זלווגר?
זה לא רק אתה
אוי נו באמת!
אתם מתקמצנים לי על 23 מיליון דולר?
אז עגלו קצת למעלה, מה יש?
חוץ מזה, מה לגבי רווחים מחוץ לארהב?
הרווחים מחוץ לארה''ב
לא נכללים במשפט "הסרט שהכניס בארה"ב 150 מיליון דולר".
ו"אוי, נו, באמת" עובד לשני הכיוונים. למה לא לפרסם 127 מיליון? מה כבר ההבדל בין 127 מיליון ל-150 מיליון? ש-127 זאת האמת, ו-150 זה שקר, זה ההבדל. חוץ מזה, אני לא חושב שזה באמת משנה הרבה למישהו.
לא ציינתם ביומית
שהכוונה לרווחים רק בארהב.
ו-127 מיליון פשוט לא מצלצל טוב כמו 150.
בכלל, מאיפה הרעיון המטופש הזה של "אמת בפרסום"?
פרסומת, כהגדרה, היא שקרית, לא?
—-
ויש לי כאב ראש מפוצץ ואני מצלם מיטוכונדריה עכשיו אז כפית לכם!
לא, פרסומת בהגדרתה היא לא שקרית.
וקיימים חוקים שאוסרים על מפרסמים לשקר. להגיד "השוקולד שלנו הכי טעים" זה בסדר, כי זו הבעת דעה סובייקטיבית. להגיד "'הצילצול' הכניס 150 מיליון דולר בארה"ב" זה שקר.
150 זה מספר עגול בגלל זה
הרי אתה לא מצפה שיכתבו לך בכרזת פירסומות:" הסרט שעשה עד היום 127.786 – מיליון דולר ועשרים סנט".
חוץ מזה שכפי שהמצב נראה היום עד שהסרט יגיע לבתי הקולנוע בארץ הוא יעבור את ה150 מיליון, בקלות.
לגמרי לא.
הוא כבר עשה את שלו, והוא יגיע ל-130 מיליון, מקסימום, גג, אולי.
127,876,234.23 לא נשמע טוב? שיגידו 125. גם לא טוב? שיגידו 100. מספר עגול ויפה. אבל 150, מצטער, רחוק מהמציאות. (כנ"ל במקרה של 'סקובי דו', שבו הם "עיגלו" 49 מיליון דולר). אתה טוען שמותר לשקר אם המציאות לא נשמעת טוב? אתה צריך להיות פוליטיקאי.
אף בן אדם לא בא לסרט
על פי סכומים מדוייקים שהוא שמע שהסרט הרוויח.
הבדל של 27 מיליון הוא לא כזה הבדל רציני, וזכותם של המפרסמים לעגל את הסכום למעלה, בדיוק כמו שיש פירסומות שאומרות: "החטיף X – החטיף ששיגע את אמריקה".
אף בן אדם לא בא לסרט
התכוונתי הבדל של 23.
לדעתי אף אחד לא בא לסרט
לפי סכומים, בכלל.
אני לא הולך לסרטים לפי מידת הצלחתם, בארה"ב או במקום אחר, אבל גם אם זה כן היה השיקול שלי, "100 מיליון דולר בארה"ב!" ו-"150 מיליון דולר בארה"ב!" היה נשמע לי פחות או יותר אותו הדבר. בשני המקרים הסרט מצליח. בדיוק עד כמה – מה זה כבר משנה. "400 מיליון דולר!" זה כבר עניין אחר, וגם זה, רק בתנאי שיש לך מושג כלשהו לגבי הסכומים המקובלים (ולרוב האוכלוסיה, אני חושב, אין).
לכן אני כל כך תומה על העניין הזה. למה לטרוח ולמצוץ מספרים מהאצבע? למה לא פשוט להגיד את האמת, כשהיא ממש לא נוראית?
23 מיליון דולר הוא כן סכום רציני (אם אתה חושב שלא, אתה מוזמן לתרום אותו לקופת האתר), ולא, זו לא "זכותם" של המפיצים לשקר בפרסומות. פשוט לא. אגב, ברוך הבא לאתר, זחלן 4. אתה עובד בגלובוס?
לדעתי אף אחד לא בא לסרט
אם יש גוף שאחראי על אמת בפרסום, נסה להגיש תלונה. תקבל ימבה פרסום בחינם לאתר. או שלא.
למה, אף אחד לא ברך אותי כשנכנסתי לאתר?
לא, חשוב.
מישהו שקל את האפשרות כי המפרסמים לא יודעים את הרווחים האמיתיים של הסרט. כמובן, הם מודעים לרווח משוער על פיו הם קובעים איזה סרט הם רוכשים, אבל מי אמר שהם טורחים לבדוק את ההשערות אחרי שהסרט נקנה?
לפרסם עובדה בלי לבדוק אותה
גרוע בדיוק כמו לפרסם עובדה שקרית (במיוחד אם בגלל שלא בדקת לא גילית שהיא שקרית).
נ.ב – גם אותי אף אחד לא בירך כשבאתי לאתר… :)
ברוכים הבאים,
Tirnanog ו-Sloppy Words! (אגב, אם הניקים שלכם היו בעברית, היה הרבה יותר קל לברך אתכם).
וברוכים הבאים בדיעבד גם לכל שאר מי שהגיע לאתר אי פעם ועוד לא בורך.
ובעניין שקר מול טעות: אם זה היה קורה פעם אחת – נגיד שזאת היתה טעות. מכיוון שזאת הפעם השניה תוך פרק זמן לא ארוך שזה קורה, לאותה החברה – זאת לא טעות, זאת מגמה. וזה, אגב, אם לא סופרים את ה"50,000 צופים בסופ"ש הראשון ב'אסקימו לימון'!", נתון שאין לי הוכחות כתובות נגדו, אז בתאוריה, יש סיכוי שהוא באמת נכון (עלק).
כן, אבל אם הניק היה בעברית
אז אף אחד לא היה מבין את המשמעות שלו (לא שככה הרבה מבינים, אבל ניחא).
ברוכים הבאים,
חן חן לברכות! אני מרשה לעצמי לקרוא לחצי השני שלי ישוע מהיום והלאה. רב תודות.
אולי הם התכוונו לא ל50,000 צופים
אלא ל50,000 קילוגרם של צופים?
(נכתב בהשראת המורה שלי להיסטוריה, אשר טען פעם כי לאפיפיור יש 200 טון של מאמינים.)
קודם כל
תודה על קבלת הפנים, אבל אני מבקר באתר הזה מאז שהוא הוקם בערך.. פשוט אני לא מגיב הרבה.
ולא, אני לא עובד בגלובס פשוט לא הבנתי על מה כל הרעש, בנוגע לסכומים. קודם כל סקובי דו, ועכשיו זה… זה לא חדש שהמפרסמים נוטים לסלף את העובדות (כמו את שמות הסרטים).
והעובדה שזה לא חדש
אומרת שזה בסדר?
וזה לא חדש שמצפצפים על זכות קדימה
אז מה, זה אומר שזה בסדר? למעט מאוד צופים באמת אכפת אם הסרט הכניס 120 מיליון או 150 מיליון, הם יבואו לסרט אם הוא נראה להם טוב. להוסיף לסכום האמיתי שהסרט הכניס כדי למשוך יותר צופים זה גם זלזול וגם לא חוקי. זה לא כמו לטעון "המותחן המפחיד של השנה" כי זו דעה ולא עובדה. ההבדל הוא שאם אפשר להוכיח שזה שקר, אין אמת בפרסום. במקרה של הסרטים, אמנם לא מדובר בדבר חמור כמו תשדירי בחירות שמשחקים עם העובדות, אבל יש בפרוש זלזול בקהל. ההרגשה היא שהצופים הם או שטחיים מספיק כדי ללכת לסרט רק כי הוא הרוויח יותר מסרט אחר, או פשוט טיפשים מכדי לחשוב שמשהו לא מסתדר (ע"ע אסקימו לימון).
לגבי שמות הסרטים, זה לא אותו דבר. שמות הסרטים מתורגמים (באישור המפיצים) כדי להתאים אותם לקהל המקומי שיבין יותר טוב על מה הסרט, או לפחות יכיר אותו בשם יותר קליט. מכיוון שסכומים כספיים הם אוניברסלים (כלומר, אותה שיטת ספירה בכל שפה), אי אפשר "לתרגם" אותם וכל שינוי מהמקור הוא רמאות.
אאוריקה!
כשדיברת על זה שסכומים כספיים הם אוניברסליים, גרמת לי להבין את הבעיה: אנחנו סופרים את ההכנסות בדולרים אמריקאים, אבל חברות ההפצה בארץ לבטח סופרות לפי דולרים קנדים.
כמובן !מכה מהירה על המצח!
איך לא חשבתי על זה? ההכנסות של אסקימו לימון היו בין יפני.
הצלצול זה סרט ענק!
אתמול הלכתי לראות את "הצלצול" ואני יכולה להגיד בביטחון שככה מזמן לא נהינתי בסרט מפחיד!
זה סרט כל כך מפתיע…..מבויים מדהים ובכלל- סרט גדול ומפחיד מאוד..אבל לא כמו סרט אימה טיפשי..אלא יותר פסיכולוגי…יותר נפשי כזה….כל מה שנשאר לי להגיד הוא- תלכו..זו פשוט חוויה לראות כזה סרט!
רגע, בדרך כלל את עוזבת סרטים באמצע?
אין צורך לתקוף...
באמת בסרט לא מבהירים מאיפה היא באה. בשביל לדעת את הרקע המלא לסיפור צריך לראות את הפריקוול היפני, רינג 0, או לחילופין להמתין עד שהאמריקאים יעשו גם לו רימייק…