הבחירה לסלק את קתרין הארדוויק, הבמאית של 'דמדומים' המאוד מצליח, מסרט ההמשך – שייצא בתוך שנה בדיוק – היתה תמוהה; הבחירה לקחת במקומה את כריס ווייץ, הבמאי של 'מצפן הזהב' המאוד כושל, תמוהה עוד יותר. |
14.12.2008
|
יומית
הבחירה לסלק את קתרין הארדוויק, הבמאית של 'דמדומים' המאוד מצליח, מסרט ההמשך – שייצא בתוך שנה בדיוק – היתה תמוהה; הבחירה לקחת במקומה את כריס ווייץ, הבמאי של 'מצפן הזהב' המאוד כושל, תמוהה עוד יותר.
הבחירה לסלק את קתרין הארדוויק, הבמאית של 'דמדומים' המאוד מצליח, מסרט ההמשך – שייצא בתוך שנה בדיוק – היתה תמוהה; הבחירה לקחת במקומה את כריס ווייץ, הבמאי של 'מצפן הזהב' המאוד כושל, תמוהה עוד יותר.
במאי כושל, לא בטוח
בכל מקרה, הבמאי של מצפן הזהב אולי כשל, אבל לא הכל באשמתו. האדפטציה של הספר לסרט לא עלתה יפה מבחינת תסריט (זה תמיד קשה לקחת ספר פנטזיה ולהמיר אותו לסרט). התוצאה היתה בלאגן גדול למי שלא קרא את הספר ואחלה של סרט למי שכן.
הסיבה (ואולי אפילו ה-סיבה) שהסרט כשלה, היתה ממש ממש לא באשמת הבמאי והיא יחסי הציבור השליליים שהסרט זכה לו מהמובן מאליו. מישהו מבקר את הכנסייה? הכנסייה תעשה רעש וההכנסות יפגעו קשות. אין הכנסות – אין רווחים – הסרט מוגדר ככשלון רבתי.
נראה לי ש"כושל" היא מילה קצת חזקה לסיטואציה הזאת.
ל-''צופן דה-וינצ'י'' היו יחסי-ציבור כנסייתיים גרועים עוד יותר.
זה לא הפריע בקופות.
ובכל זאת
את "צופן דה-וינצ'י" כולם קראו. כ-ו-ל-ם. כולם כולם כולם.
"מצפן הזהב" פנה לנישה של חובבי פנטזיה ובכך כל מי שלא הכיר אותו (המון אנשים ששאלתי אותם לא ידעו על מה אני מדבר בכלל) נמנע מללכת אליו.
זאת באמת לא השוואה הוגנת.
אם כבר, הצופן היה הרבה יותר גרוע מהמצפן כסרט.
ובכל זאת
אני לא קראתי את צופן דה-וינצ'י. ויודע מה? אפילו את הסרט לא ממש ראיתי. וזה גם בגלל שממה שכן ראיתי, אני לא חש פספוס כזה גדול.
צודק.
והצבת כריס בתור הבמאי של "ירח חדש" נשמע כמו רעיון לא רע בכלל.
זאת ועוד
'מצפן הזהב' אמנם לא הצליח בארה"ב, אבל בשאר העולם הוא הרוויח יותר מ-300 מיליון דולר. ככה שגם מבחינה כלכלית נטו, התיאור "מאוד כושל" הוא חלקי ומטעה.
רגע, איזה נמרוד אתה?
רגע, איזה נמרוד אתה?
גם אני התבלבלתי לרגע(אבל אחרי שהבנתי את המילה הראשונה נעלם הבילבול כלא היה)
אני דורש שמנהלת האתר תגביל את השימוש בשם נמרוד לי ולי בלבד.
בנאדם נכנס ליומית ומגלה שהוא השאיר תגובה. "יופי" הוא אומר לעצמו "אמנם אני לא זוכר שכתבתי משהו היום, אבל אין לי ספק כי כך או כך מדובר בפיסת פרוזה משובחת ובמכה ניצחת להגמוניה ההוליוודיסטית-פטריארכלית-קפיטליסטית". ואז, לגודל הזוועה, מגלה אדם כי באופן לא-מודע לחלוטין הוא כתב תגובה בנוגע לאחד כריס וויץ (מי?!) והתעקשותו לביים סרטים קיקיוניים על ערפדים ומכשירי ניווט (מה?!). אני על שלושה זולופט ועדיין רועדות לי הידיים.
אי לכך ובהתאם לזאת אני דורש כי מעתה ועד עולם כל פרחח מקוון הנושא את שמי לשווא ייחסם לאלתר וגופת הודעתו המרוטשת תיגרר מהיומית ועד אחרון המתמשכים למען יראו ויראו.
ויפה שעה אחת קודם.
זה כלום.
היתה תקופה בה על בסיס יומיומי גיליתי שלא רק שהותמרתי לזכר במשך הלילה, גם איבדתי כל יכולת לכתוב יותר משלוש שורות או לפסק ופיתחתי נטיות טרוליות קלות. שנאמר – מה בשם? מאצ'רג'ויסינג בכל שם אחר תכתוב מתוק לא פחות…
למשך חודש
הייתי בטוח שהתת-מודע שלי פיתח משיכה עזה ובלתי מוסברת לשחקנית ניקול-קידמן.
למה מי אתה שקיבלת חזקה בלעדית על השם נמרוד?
על אפך ועל חמתך.
על השם נמרוד אולי לא, אבל על הכינוי נמרוד בעין הדג?
אני חושבת שבנאמנות ארוכה, ביקורות, תגובות ארוכות ומושקעות וזמן מה כעורך באתר נמרוד בהחלט מיצב את עצמו כנמרוד אחד ויחיד.
ובלי שום קשר לפז''מ הארוך - הוא היה כאן קודם.
אתה פלצן מתנשא.
:)
אני צריך להשיג לסדנה בתיאטרון מונולוג, והחלטתי לקחת מונולוג מסרט, אז רציתי שתמליצו לי על המונולוגים האהובים עליכם מסרטים, אם אתם בכלל זוכרים סרטים שהיו בהם מונולוגים מוצלחים.
בכל מקרה, תודה.
– מונולוג הפתיחה מ"הרומן שלי עם אנני"
– המונולוגים של דנטה/רנדל מ"מוכרים בלבד" הראשון בסוף.
– המונולוג של וולטר על הצוק בביג לבובסקי
-המונולוג של צ'רלס צ'פלין בסוף הדיקטטור הגדול
סליחה אם אני לא מקורי
מונולוג הסיום של צ'רלי צ'פלין ב"הדיקטטור הגדול".
מונולוג סיכום המשפט של מקסימיליאן של ב"משפטי נירנברג".
מונולוג הסיום של וודי אלן ב"הרומן שלי עם אנני" (יותר מוצלח מהפתיחה, לדעתי).
המונולוג של סיילנט בוב ב"לרדוף אחרי איימי".
מונולוג הפתיחה של "פורסט גאמפ".
לסיום, אמנם לא מתוך סרט, אבל מונולוג מבריק של שלמה בראבא:
http://il.youtube.com/watch?v=pMxdcz3Wdkg
סליחה אם אני לא מקורי
אם אתה ממש אמיץ- תעשה את מונולוג הpussy מ"צאת החמה עד צאת הנשמה"
ואם אתה ממש לא – המונולוג מספרות זולה. אתה יודע איזה.
אהבתי את המונולוג של צ'רלי צ'פלין
אני גם אהבתי את המונולוג של צ'רלי צ'פלין מהסרט הדיקטטור הגדול. צ'רלי צ'פלין הטיב להראות כבר אז את עוולות המשטר הדיקטטורי.
לא מצפים מכם לעשות פשוט את הסצינה המפורסמת מנהג מונית?
אם אתה בעניין של הומור
יש את המונולוג של ויזיני או מקס בעל הנס בנסיכה הקסומה P-:
רק המונולוג מעורר ההשראה ביותר שנכתב בעשר השנים האחרונות-
מונולוג ה
מטים אמריקה
קבענו תאריך
סרט ההמשך הראשון, "ירח חדש", יצא ב-20 בנובמבר 2009, שנה פחות יום אחרי "דמדומים".
http://www.boxofficemojo.com/news/?id=2526&p=l.htm
לעשות סרט הוליוודי סביר בשנה זה ריאלי?
כשמדובר בהמשך, כן.
את השחקנים הראשיים כבר להקו. בחרו את הלוקיישנים, גייסו את הצוות והתסריט נכתב לרוב במקביל לחלק מהצילומים. האולפן כל כך בטוח שזה אפשרי, שגם הסרט השלישי יצולם באותה הזדמנות, כך שמנסים לעשות סרט הוליוודי סביר וחצי בתוך שנה. מכיוון שהבנתי שגם בסרט השני לא יהיו הרבה אקשן ואפקטים (יחסית לז'אנר) והסטנדרטים הטכניים ש"דמדומים" קבע הם ממילא לא גבוהים במיוחד, נראה לי שיספיקו.
טכנית
צילום ממוצע של סרט לא נמשך 4-5 חודשים סה"כ?
תלוי בדרישות
יש סרטים שמצולמים בכמה מדינות ורק השגת כל האישורים הדרושים יכול לקחת תקופה כזו.