לכתוב תצפית על סרטי הקיץ
הקרוב זה עסק מתסכל –
הסיכוי שהיא תשמע כמו כתבה
ב-"7 ימים" גדול מדי:
"בקיץ הזה יש הכל! מסמך
אנושי מזעזע, אקס מיתולוגי
קורע, חתול וירטואלי פוגע,
קאמבק משמח ומשגע, וסקופ היסטרי מתעתע!". בימים כתיקונם לא היה עולה על דעתי להשתמש בטכניקות נלוזות כאלו לצורך העלאת הרייטינג, אך מהמערכת מדווחים כי התקציב לבחורות בביקיני נגמר, ונצטרך להסתדר עם מה שיש. אם כן, רבותי, קבלו את קיץ 2004, הקיץ שיש בו הכל!
מסמך אנושי מזעזע ("הבת שלי התחתנה עם מפלץ!")
בחזית הקרב הגדול על הקופות, שלושה מתחרים עיקריים. שניים מהם המשכים לסרטים הכי גדולים של עונות הקיץ של 2001 ו-2002, בהתאמה, ואחד מחזיק על כתפיו את המורשת של שני שלאגרים קודמים מהחורף. ואם לא ניחשתם למי הכוונה, אני מניח שדילגתם באדיקות על קריאת דו"ח הקופות השבורות בשלוש השנים האחרונות.
שרק 2: לא רק הקרב על הקופות בקיץ, גם הקרב על אוסקר האנימציה הבא מתחיל עם הסרט הזה. שרק (מייק מאיירס), אשתו פיונה (קמרון דיאז) והחמור (אדי מרפי), נפגשים עם הוריה המלכותיים של פיונה, ואלה לא ממש מתרשמים מנימוסי השולחן של הבעל הטרי. אם כבר, הם מעדיפים את מי שיועד להיות בעלה של פיונה, פרינס צ'ארמינג. בנוסף לכוכבי הסרט הקודם, לסרט גויסה עוד רשימה מפוארת במיוחד של מדובבים, ביניהם ניתן למנות את ג'ון קליז, ג'ולי אנדרוז, רופרט אוורט, לארי קינג (ההוא מ-CNN), ג'ניפר סונדרס ואנתוניו בנדראס, שקיבל את תפקיד החתול במגפיים.
ספיידרמן 2: תעשו לו כבוד – לא לכל שובר קופות הוליוודי יש תסריט שנכתב בידי זוכה בפרס פוליצר. והנה בא 'ספיידרמן 2', ובמסגרת השאיפה לעשות הכל גדול יותר, מרשים יותר, חזק יותר, הוא מתהדר בתסריטאי מייקל שייבון, שספרו 'ההרפתקאות המדהימות של קוואליר וקליי' ראה אור בעברית לאחרונה. הטריילר יוצר את הרושם שעסקים כרגיל: פיטר פארקר/ספיידרמן (טובי מגווייר) עדיין מסתבך והולך במערכת היחסים שלו עם מרי-ג'יין (קירסטן דאנסט), ושוב יוצא נגד מדען מטורף – הפעם זה אלפרד מולינה בתפקיד ד"ר אוקטופוס, האיש בעל זרועות-המתכת. נציין רק כי החליפה שלו נראית הרבה הרבה הרבה יותר משכנעת מזו של הגובלין בסרט הקודם.
הארי פוטר והאסיר מאזקבאן: הילד הקוסם שרד שני סיבובים מצליחים במשחקי החורף, ועתה הוא עובר לנסות את מזלו גם בליגת הקיץ. בפרק הנוכחי מתברר להארי כי אסיר מסוכן ברח מהכלא. הוא נקרע בין הידיעה כי האסיר, סיריוס בלאק (גארי אולדמן), היה חבר טוב של הוריו, לבין המחשבה כי הוא זה שבגד בהם והביא למותם. פרט לעניין העלילה, מייקל גמבון מחליף את ריצ'רד האריס ז"ל בתפקיד דמבלדור, מנהל בית הספר, וגם בצוות ההפקה יש שינויים: כריס קולומבוס פינה את כסא הבמאי לאלפונסו קוארון ('ואת אמא שלך גם'). בינתיים, זה נראה כמו צעד חיובי – הפרק הנוכחי מצטייר על פי הטריילרים כאפל הרבה יותר מקודמיו. מצד שני, לא כדאי להפריז בהתלהבות: ג'יי קיי רולינג מפקחת מקרוב על הפרויקט ודואגת שאף אדם יצירתי מדי לא יגע בספרים הקדושים שלה ויעשה מהם, חס ושלום, סרט מעניין.
אקס מיתולוגי קורע ("איש-הזאב לשעבר נלחם בערפדים!")
ספיידרמן הוא לא הסופר גיבור היחיד הקיץ. אלא שהפעם, לא כולם מגיעים מהקומיקס. בחיפוש אחר אנשים חזקים מאוד שהולכים מכות, עלו האולפנים על פטנט גאוני – לא צריך לשלם תמלוגים לבעלי חברות קומיקס מושחתים! אפשר לקחת גיבורים מהספרות הגותית של המאה ה-19, מאגדות עם ידועות, וגם מהמיתולוגיה היוונית. מי אמר שהרעיונות המקוריים בהוליווד מתו, מי?
ואן הלסינג: בראם סטוקר, מחבר 'דרקולה', כל כך רגיל להתהפך בקברו, שלא סביר שדווקא הסרט הזה יטריד אותו. הסרט מציג את נעוריו הפוחזים של אחד מגיבורי 'דרקולה', צייד הערפדים גבריאל ואן הלסינג. באותם ימים, כך מסתבר, נלחם ואן הלסינג גם באיש הזאב ובמפלצת של פרנקנשטיין. לא יאומן כי יסופר! יו ג'קמן, שבעצמו גילם איש-זאב-בערך בעבר הלא רחוק, הוא ואן הלסינג, ואתו במאבקו הצודק קייט בקינסייל, שצברה אף היא לא מעט ניסיון בהתמודדות עם יצורים חדי שיניים. כזכור, זה לא הסרט הראשון בתקופה האחרונה שמנסה לאחד דמויות ספרותיות רבות באווירת המאה ה-19, אבל האם הוא יצליח במקום ש-'ג'נטלמנים מובחרים' נכשל? לא ברור. הטריילר נראה מגניב, וסטיבן סומרס, מומחה לסרטי חנטריש מהנים ('המומיה') מביים.
המלך ארתור: אפשר להגיד המון דברים רעים על המפיק ג'רי ברוקהיימר, המתמחה בסרטי קיץ מוצלחים יותר או פחות, וכולם יהיו נכונים. אבל אי אפשר להגיד שהאיש לא מנסה דברים חדשים. קחו למשל את העיבוד המתקרב, בהפקת ברוקהיימר ובבימויו של אנתוני פוקה ('יום אימונים מסוכן'), לאגדה הידועה אודות המלך ארתור: הצמד מבטיח לנו את ארתור כפי שלא ראינו אף פעם, ואין ספק שהם יקיימו: המלך ארתור, בגילומו של קלייב אוון (הנהג מסדרת סרטוני האינטרנט של BMW) נראה כמו ראש כנופיית הערסים הקרובה למקום מגוריכם. וזה עוד כלום לעומת המלכה הנאווה גווניביר, בגילומה של קיירה נייטלי, הנראית כאילו הגיעה לסרט הישר מהסט של 'הלכתי עם זומבי' (רמז: היא לא שיחקה את "הלכתי"). יהיו קטעים.
טרויה: וולפגנג פיטרסן ('הסערה המושלמת') לקח את האפוס של הומרוס, וגרם לו להיראות כמו המשך לסרטי 'קונאן הברברי'. למרבה מזלו של פיטרסן, המעריצים של הומרוס היום זה לא מה שהיה פעם, ואם הקהל של ימינו בכלל מתקרב למשהו שנראה כמו מיתולוגיה יוונית, צריך כנראה להגיד תודה בשקט. בראד פיט הוא אכילס, גדול גיבורי יוון המיתולוגית, הצר על טרויה, במטרה להחזיר ליוון את מלכתה הלנה, היפה בנשים (דיאן קרוגר, ולמרות הקונוטציות השליליות-משהו של שם המשפחה, היא אכן חתיכה). עוד משתתפים: אריק באנה, שכבר השתתף בטרגדיה יוונית מסוג אחר בשנה שעברה, אורלנדו בלום (הידוע בכינויו "לגולס המאמי") ושון בין.
קאמבק משמח ומשגע ("שובו של עידן הקרח!")
לסרטי המדע הבדיוני יש ייצוג מכובד מאוד בקיץ הנוכחי, ושלא כרגיל, הפעם רובם אינם סרטי המשך אלא סרטים מקוריים. מחיאות כפיים סוערות ל-
היום שאחרי מחר: רולנד אמריך, מומחה לאסונות סביבתיים ('היום השלישי', 'גודזילה'), מביא לנו כאן את האמ-אמ-אמא של כל האסונות האלה: המדען דניס קווייד מנסה להזהיר את האנושות מפני סוף העולם הקרב ובא, ולהציל כמה שיותר אנשים (וביניהם את בנו, ג'ייק גילנהאל) מהשיטפונות, ההוריקנים, ורעידות האדמה המקדימים את בואו של עידן הקרח. לאחר שהופעל מכבש לחצים נכבד על ראשי אולפני 'פוקס', שחררו אלו הצהרה קצרה המכחישה את השמועות האומרות כי בסרט ישתתף סקראט הסנEe.
אנשי האפקטים עובדים כאן שעות נוספות: ההוריקנים של 'טוויסטר', ניו יורק המוצפת של 'פגיעה קטלנית', והבניינים המתמוטטים של 'היום השלישי', כלולים כולם בעסקת החבילה. הבעיה הגדולה היא התזמון: 'היום שאחרי מחר' יוצא בשבוע שבין 'שרק' ל'הארי פוטר והאסיר מאזקבאן'. יהיה דחוס.
The Chronicles of Riddick: רוב סרטי ההמשך לוקחים סרט מוכר מאוד ומצליח וחולבים אותו עוד קצת. לא פה. בא מי שבא, לקח סרט לא כל כך מוכר, ולא ממש מצליח, ואמר: "אולי נוכל להשתמש בזה". דייויד טווהי, במאי 'פיץ 'בלאק', שולח את רידיק (וין דיזל), הרוצח בעל ראיית הלילה, אל ליבה של מלחמה גלקטית בין שתי מעצמות. קנה המידה הפעם הוא הרבה יותר גדול, ומתפרש על פני לא פחות מחמש פלנטות, ואולי אף יתפתח לטרילוגיה אפית. עוד מככבות: ג'ודי דנץ' (מועמדת סדרתית לאוסקר) ואלכסה דוואלוס (מסדרת הטלוויזיה 'אנג'ל').
סקיי קפטן ועולם המחר: הסרט הראשון בהיסטוריה שצולם בלי תפאורה בכלל. באופן מפתיע, מי שעומד מאחוריו הוא לא לארס פון טרייר. ג'וד לאו הוא הטייס האמיץ היוצא נגד מדען הרשע, גווינית' פאלטרו היא העיתונאית הנחושה שלצדו, וכל הטררם שמסביבם (רובוטים ענקיים, לונדון בוערת וכו') – כולו ממוחשב. את שאר הפרטים תוכלו למצוא בתצפית הרלוונטית.
הכפר: החדש של מ. נייט שאמאלן. כרגיל אצל הבמאי הזה, לא הרבה ידוע על הסיפור. מהמעט שפורסם עולה כי במרכז העלילה נמצא כפר מבודד, שתושביו פוחדים מה"יצורים המסתוריים" שגרים ביער הסובב אותם. אחד מצעירי הכפר (חואקין פיניקס) מעוניין לחקור את המסתורין שמאחורי היצורים, ואף מעורב בסיפור אהבה עם מישהי מבנות המקום. 'סיינס', סרטו האחרון של שאמאלן, היה זה שהביא לו את ההכרה הקופתית, ממנה עשוי ליהנות גם הסרט הזה. עוד משתתפים ב'הכפר': אדריאן ברודי, סיגורני וויבר, וכרגיל אצל שאמאלן – הטוויסט.
אנוכי הרובוט: באמת הגיע הזמן שהוליווד תעשה קצת כבוד לספרים של אייזק אסימוב. נוכחותו של הבמאי אלכס פרויאס ('עיר אפילה') נראתה כמו צעד בכיוון הנכון, אבל… וויל סמית' בתור בלש שחוקר תעלומת רצח שמערבת רובוטים, עקיבא גולדסמן ('באטמן ורובין') על התסריט, ושום קשר בין הסרט (או שמו) לסיפור עליו הוא כביכול מבוסס – כל אלה מריחים ממש רע. וגם הטריילר דפוק.
חתול וירטואלי פוגע ("לא תאמינו מה הכריחו אותי לעשות בשביל הלזניה…")
כאן אנו מגיעים לחלק המכוער של התצפית הזו – כל הרעיונות שהיו כנראה צריכים להיעצר עוד כשהם היו על הנייר. זאת אומרת, יכול להיות שייצא מהם, כנגד כל הסיכויים, איזשהו סרט טוב, אבל זה לא נראה סביר.
הנוסע השמיני נגד הטורף: כאילו ש'פרדי נגד ג'ייסון' לא הספיק לנו, קמו הנשמות הטובות באולפני 'פוקס', לקחו את המפלצות משני סרטים נוספים (טובים, הפעם), ושיסו אותן זו בזו, תחת שרביטו של קבלן האשפה הידוע פול אנדרסון ('האויב שבפנים'). הטריילר, שלא מראה כמעט כלום ובכל זאת מצליח להיראות גרוע, מנפק את משפט הסיכום: "לא משנה מי ינצח, אנחנו נפסיד". באמת תודה על האזהרה.
כנפי הרעם: עיבודים קולנועיים לסדרות טלוויזיה עתיקות הם בדרך כלל מרשם לאסון. עיבודים קולנועיים לסדרות טלוויזיה מצוירות זה מרשם בטוח לאסון. עיבודים קולנועיים לסדרת טלוויזיה בכיכובן של בובות? זה חדש, אבל תרשו לי להיות סקפטי. סדרת הטלוויזיה המקורית סיפרה, באמצעות בובות וחלליות פלסטיק מגוחכות למדי, את עלילותיה של משפחה המפעילה שירות חילוץ והצלה כלל עולמי. הסרט משתדל, באמצעות 70 מיליון דולר ופעלולי מחשב מודרניים, ליצור את הלוק הפלסטיקי המגוחך. בינתיים, עושה רושם שהשחקנים (ביניהם ביל פקסטון ובן קינגסלי) נראים פחות משכנעים מהבובות בסדרה המקורית.
גארפילד: עיבוד לקומיקס המבריק של ג'ים דייויס. הבעיה מתחילה ביוצרי הסרט, שלא הבינו, כך נראה, שקסמו של הקומיקס הוא באופי המסוים מאוד של גיבורו. החתול השמן, העצלן והציני, הפך בסרט – או לפחות בטריילר – לגוש פרווה היפראקטיבי (בדיבובו של ביל מאריי). זה גארפילד זה? למען האמת, ולא בשונה מ'סקובי-דו' לפני שנתיים, בעל החיים הוירטואלי שבמרכז הסרט דווקא נראה לא רע. זה הסרט עצמו שנראה רע מאוד.
אשת החתול: גארפילד הוא לא הנוכחות החתולית היחידה בקיץ הזה. יש גם חתולה מהגיהינום. מדובר באשת-החתול – לא, לא אותה אחת שגילמה מישל פייפר ב'באטמן חוזר', אלא אחת אחרת – שיוצאת להציל את העולם מציפורניה של חברת קוסמטיקה מרושעת. מילא הרעיון המשונה, אבל התצלומים מתוך הסרט מראים את האלי בארי בבגדי אשת חתול החתול דביליים במיוחד, ומעלים הרהורים נוגים על לאן הולך השכל של שחקניות בימינו, ברגע שהן מקבלות אוסקר.
ולסיום סיומת
לפני שניפרד, בטרם יום ירד, נזכיר ממש בקצרה עוד שלושה סרטים מעניינים:
זהות כפולה 2: מאט דיימון חוזר, ולאחר שבחלק א' הוא איבד את זכרונו, בחלק ב' הוא נשלח לגלות מי רצח פוליטיקאי סיני בכיר. הבמאי הוא פול גרינגראס (בן דודו של לגולאס גרינליף), שעשה לעצמו שם עם הדרמה 'בלאדי סאנדיי'. הבשורות הממש טובות: לג'וליה סטיילס יש תפקיד גדול יותר!
ערבון: סרט מתח שנשמע מעניין בעיקר בזכות הליהוק הלא שגרתי: ג'יימי פוקס ('עלי') מגלם נהג מונית שמגלה שהנוסע אותו אסף הוא למעשה רוצח שכיר. את הנוסע הזה מגלם… טום קרוז. וגם ג'דה פינקט-סמית' בעסק. מייקל מאן ('היט', 'המקור') מביים.
הטרמינל: בקיץ מלא בפעלולים ואפקטים, לסרט ה"קטן והצנוע" שבחבורה אחראי דווקא סטיבן שפילברג. טום הנקס מגלם פליט מזרח אירופאי שמדינתו חדלה להתקיים, והוא מוצא את עצמו תקוע בנמל תעופה, כשרק קתרין זטה ג'ונס מארחת לו לחברה (זה רע?!?). אמנם לסרט לא יצא אפילו טיזר (וזה מוזר מאוד) אבל הרשת כבר מלאה בעצומות הקוראות לבמאי לאמץ את שירו הקלאסי של מאיר אריאל כשיר הנושא לסרט.
וכתמיד, ישנם גם הסרטים עליהם דילגנו או שסתם שכחנו/השמטנו. הם יגיעו, מתישהו, בחשיפה בלעדית/תחקיר מעמיק/ראיון נוקב עם ראש הממשלה. הישארו עמנו.
שתי שאלות:
זהות כפולה 2: למרות שאני מסתכנת בכך שאתחיל לסקול את עצמי באבנים – למי אכפת מג'וליה, מה קורה עם פרנקה?
אשת החתול: קאמ אונ, אפילו אני לא אתנגד לראות את האלי ברי בבגדי אשת-חתול! :-}
דמוסתנס.
אזהרה לציבור -
צפיה בהאלי ברי בבגדי אשת-החתול אינה תורמת לשלמות המבנית של הנפש האנושית, וממולצת רק לאחר צריכה מסיבית של חומרים פסיכואקטיביים(*) שיהפכו את החוויה למכאיבה פחות, ולפחות בלתי-הפיכה –
?path=gallery&path_key=0327554
———————-
(*) הכוונה היא לחומרים פסיכואקטיביים מהסוג החוקי. מה המונח המקביל בעברית ל-shit-faced?
אלוהים אדירים.
מה זה הדבר הזה? שיתקנו אותי הבחורים אם אני טועה, אבל התלבושת של מישל פייפר לא הייתה יעילה בבטמן? ולמה לא השקיעו קצת ותפרו את המכנסיים עד הסוף? ומה זה החגורות האלה על הבטן?
איפה מילון האמוטיקונים? רציתי להוסיף את הפרצוף הירוק.
את מתכוונת
לזה?
http://www.fisheye.co.il/static/emot.htm
(אם תשימי לב, יש לזה קישור משמאל למקום בו את כותבת את כותרת התגובה, כשאת מגיבה..)
אז זהו ש...
אני דווקא מזועזע מכך שהמכנסיים *כן* תפורים עד הסוף.
שימי לב שהם בעצם צבועים לסירוגין בשחור ובצבע העור של גב' ברי.
אבל מה אני מבין באופנה…
עזבו את המכנסיים.
המסכה. מה זה הדבר הזה?! מה היא מחביאה שם, את הראש של Brain?
אוי אמאלה!
וואלה את צודקת...
עם כל הכבוד העצום שיש לי לכשרון וליופי של ג'וליה, פרנקה היא שחקנית שהייתי רוצה לראות יותר!
לגבי הטרמינל
(או כמו שהוא בטח יתורגם בארץ, "החולה הסופני"), בין השחקנים נמצא מרק איווניר בתפקיד קטן ולשם שינוי לא בתור מחבל (כנראה). מי שלא מקשר, איווניר הוא סגלסון מפרנקו וספקטור.
לגבי הטרמינל
אני זוכרת שלפני כמה חודשים (או יותר) היתה כתבה באחד מעיתוני סוף השבוע שסיפרה על הסרט הזה. הוא מבוסס על סיפור אמיתי בכתבה הם ריאינו את האדם הזה שעדיין נמצא בנמל התעופה (כבר כמה שנים) נדמה לי בצרפת ולא נותנים לו להיכנס למדינה.
לגבי הטרמינל
דווקא יש הרגשה מאוד חזקה שזה יתורגם כ'טרמינל'.
מה זה (או מי זה)
סקראט הסנEe ?
לא חשוב, מצאתי
http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-1730468,00.html
לא חשוב, מצאתי
אני לא יכולה להיכנס לידיעות (אם אתה נמצא בחו"ל צריך לשלם אחרת אתה מגורש לנצח…)
מי זה סקראט הסנEe?
תודה
הסנאי מ'עידן הקרח'.
לינק בגרסת 'עין הדג': כתבה מספר 870
האמת נראה קיץ לא משהו
חוץ מספידרמן והארי פוטר ושרק לא נראה קיץ משהו במיוחד.
ולעזעזל למה לעשות המשך של זהות בדויה של מאט דיימון ,שאותו אישית אני לא סובל,
ועד דבר ראיתי איזה טרילר על סרט של דיסני על פרות שגרות באיזה אורווה ומישהו מנסה לקנות את השטח שלהם.ואז הן יוצאות להילחם בו.
לא היה את הקטע הזה במרד התרנגולות<?
ובכן:
א. כי יש עוד אנשים בעולם חוץ ממך.
ב. לא. זה לא היה אפילו דומה.
ובכן:
ב. זה די אותו רעיון.
לא בדיוק אותו הדבר אבל מאד מודה
אתה חייב להודות בכך.
לא מודה בכלום.
תעשה לי טובה...
כל הסרטים שאמרת שאתה מצפה להם הם המשכים לסרטים קודמים. סיקוולים הם בד"כ פשוט סרטים גרועים. אישית, לדעתי ספיידרמן יהיה יוצא דופן וכמו אקס-מן, יהיה סיקוול יותר מצליח מהסרט שקדם לו. משרק 2 אני לא מצפה ליותר מדי, אפילו שאהבתי את הראשון והטריילר נראה ממש טוב, ומהארי פוטר אני בכלל לא מצפה לכלום אחרי שראיתי את שני הסרטים הקודמים, שממש לא היו טובים. הסרטים שאני באמת מצפה להם הקיץ הם הסרטים שפותחים אותו: ואן הלסינג, טרויה והיום שאחרי מחר. ועוד משהו אחד שאני חייב להגיד (וזה כבר לא קשור למה שאמרת): למה לא כתוב בשום מקום מתי הלבוי מגיע לארץ?!? מתכוונים להביא אותו בכלל? חסר להם שלא, מספיק התבאסתי כשהם הביאו את רוק בבית הספר אחרי חצי שנה וקראו לזה רוק בבית הספר
כרגע אין ל'הלבוי' תאריך.
שנאמר: אם הוא לא מופיע ב"לא סופי" – הוא (כנראה) לא קיים.
תעשה לי טובה...
מה לעשות שהמצב הוא ככה?
והארי פוטר הוא לא ממש המשך מתחילתו ייעדו לו 7 סרטים על 7 הספרים .
אה ושכחתי את טרויה שלגביו גם אני מצפה.
דווקא מה שאני אומר זה מראה שלדעתי הקיץ לא משהו בכלל..
ואין שום סרט קומדיה(טוב שרק לא מצחיק אותי) או רומנטי לייק "איך אפשר להיפטר מבחור בעשרה ימים"?
שני דברים:
1. שני סרטי ה"פ הראשונים היו אמנם מאכזבים (בלשון המעטה), אבל הבמאי הוחלף ומהטריילרים נראה שהאסיר מאזקבן הולך להיות שונה. אפילו שרדקליף עוד עולה לי על העצבים, הסגנון יהיה אפל ומתוחכם יותר ובאופן כללי, פחות קולומבוסי. חוץ מזה, אמה ווטסון ממשיכה לשלות!!1.
2.לדעתי, "רוק בבית-הספר" הוא דווקא תרגום ממש מוצלח. מן הסתם, השם מתבסס על "רוק בבית-המאסר" של אלביס.
כתבה מצויינת נוספת בנושא
http://www.pointlesswasteoftime.com/film/summer2004.html
אם כי בסגנון קצת שונה ;-)
-האשף הדגול
אולי לא ראיתי טוב, אבל מה התפקיד של ג'יימי פוקס בסרט עלי?
תודה.
דרו ''באנדיני'' בראון, על פי ימד''ב.
שני ברשימת השחקנים.
דרו ''באנדיני'' בראון, על פי ימד''ב.
טוב לדעת…
לא זכרתי שהוא היה בכלל בסרט…
למיטב ידיעתי לא מדובר בעוד סרט נוסח "פני-פיצה נגד הילד עם המסכה" אלא בסרט שמתרחש ביקום של סדרת ספרים שנכתבה בשנות החמישים (או השישים) על-ידי איזשהו סופר מד"ב אמריקאי… אני לא בטוח לחלוטין בנושא ומתכוון לערוך חיפוש באינטרנט, אבל אני די בטוח שמדובר במשהו שנכתב מזמן ולא במפגש בין שתי דמויות קולנועיות הנועד להכניס מעט מצלצלים ומרשרשים לכיסם של אנשי-התעשייה.
יש סדרת ספרים.
מדובר בסדרת ספרים מאויירים שהתחילה לצאת לפני כ15 שנה.
הספרים מבוססים על הסרטים, אבל כפי שאמרתי אכן יש סדרת ספרים שעוסקת בעולם הזה…
למרות שאחרי שגיליתי שמדובר בסדרת ספרים שיצאה אחרי הסרטים הם איבדו מעט מערכם.
''ספרים מאויירים''?
אני מניח שאתה מתכוון ל"קומיקס"?
(כן, אתה מתכוון לקומיקס. אם כי משום מה לא נראה לי שהם מתבססים על קומיקס ספציפי. מן הסתם לקחו את הרעיון הכללי בלבד.)
כן, קומיקס
יצאו שני משחקי-מחשב ועוד מספר לא מועט של משחקים לקונסולות השונות.
לצערי, זה מבוסס על הדמויות הקולנועיות.
ל'נוסע השמיני' היו הופעות אורח בקומיקסים למיניהם (למשל, 'סופרמן נגד הנוסע השמיני', ושאר טראש בסגנון), ואחד מהם היה 'הנוסע השמיני נגד הטורף', כפי שציינת בעצמך בתגובה מאוחרת יותר (אנא, שרשור! שרשור! http://www.fisheye.co.il/static/faq-posts.htm#postreply ). ואם כבר נכנסים עמוק לתוך המסחור, היה גם משחק מחשב, ואף יצא לו משחק המשך אחד או שניים.
דווקא המשחק מחשב היה מהנה
התבקשתי גם לכתוב כאן שהסרט באבו-אבוה נועד להכניס ש"חים חדשים וטקילין לכיסי המפיקים, ולא נעשה משום סיבה אחרת.
ראית את ה"טריילר"? נראה לך שיש סיכוי שהסרט הלז נעשה ממניעים אומנותיים?
אפרופו הרידיק הזה
שמעתי שמועה באינטרנט (צריך ביטוי יותר טוב לזה אני חושב),שהולכים לעשות סדרה על הדמות הזאת של האלכסה משהו הזאת לטלביזיה.
הקולנוע מתחיל להדמות יותר ויותר לעולם הקומיקס המסחרי וטוב שכך.
מה קורה אם אודי?
איך מעיזים לעשות סרט על גארפילד בלעדיו?
http://www.fortunecity.com/bennyhills/pun/190/odiegarfield.htm
מה פתאום בלעדיו?
אודי בהחלט ישתתף בסרט על גארפילד, אבל בניגוד לגארפילד שיהיה אנימצית מחשב קריפית, את אודי מגלם כלב אמיתי. הוא אפילו מופיע לכמה שניות בטריילר.
מה קורה אם אודי?
נכון!!! ראיתי בטריילר איזה כלב מוזר כזה, אבל אני מסרבת להאמין שזה הי'ה אודי…
בלי אודי זה פשוט לא זה.
(:
זהות בדויה 2! איזה יופי! (אולי)
בחג ראיתי שוב את "זהות בדויה" (הוקרן בערך מליון פעם ב-YES), ונזכרתי איזה סרט מצוין זה – ליהוק, תסריט, בימוי: הכל דופק כמו שעון.
ומכאן עולות שלוש תהיות:
– האם זה יהיה אותו הבמאי?
– האם גם סרט ההמשך מבוסס על ספר של לדלום, או שסתם החליטו לעשות בוחטה?
– מישהו הבין מה זה בדיוק פרויקט "טרדסטון"?
זהות שלוקה 2
אני זוכר שדאג לימן, הבמאי של הסרט הראשון, אמר כבר אז שהוא התכוון לעשות ממנו טרילוגיה (מצד שני, איזה במאי לא אומר את זה בימינו). ובכל זאת, לא, פול גרינגראס הוא לא אותו הבמאי (וחבל).
הסרט נקרא במקור The Bourne Supremacy, וכן, הוא אמור להיות מבוסס על הספר השני בטרילוגית בורן של לודלום. מצד שני, לך תדע, גם 'אנכי הרובוט' אמור להיות מבוסס על אסימוב.
זהות שלוקה 2
המממ, אבל מסתבר שהוא המפיק של הסרט, אז אולי זה לא יהיה גרוע מידי.
לימן, אגב, עובד על סרט קומדיה/פעולה עם בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי – לא נראה לי שאפילו הוא יכול לעשות מזה משהו טוב.
אה, אגב, למי ששאל – פוטנטה אכן משתתפת בסרט (היאח! חששתי שהם ילהקו לו איזה בלונדה מעוצבת-ציצי).
היום שאחרי פיקסאר
זה לא ממש קשור פה לתצפית, ובכ"ז רלבנטי – במסגרת ההיערכות של דיסני ליום שבו פיקסאר כבר לא יהיו בשורותיהם, הם עובדים עכשיו על סרט אנימציה תלת-מימדי חדש בשם Chicken Little. הטריילר בינתיים נראה נחמד – העיצוב של הדמויות והסביבה זקוק אמנם לשיפוץ רציני, אבל השנינויות בהחלט עובדות (בניגוד לאלה בטריילר של "מרד החיות"), להוציא את הפאנץ'-ליין בסוף. יש פוטנציאל. להורדה ישירה:
http://www.movie-list.com/trailers.php?id=chickenlittle
חביב!
אולי אני אגנוב את זה ליומית.
סליחה שניה
אבל "סיינס" הביא את ההכרה הקופתית לשאמאלאן? שאמאלאן הביא את ההצלחה הקופתית איתו מההתחלה (660 מיליון דולר בכל העולם, מקום 17 בכל הזמנים-אני מדבר כמובן על הסרט ההוא עם הילד שרואה מתים).
לא יודע.
את המשפט הספציפי הזה *לא אני* הכנסתי לתצפית…
מנין שהחוש השישי הביא לשאמאלאן הצלחה קופתית,
ואילו "סיינס" הביא לו הכרה קופתית?
שנאמר בגדול על הפוסטר של "סיינס": "מ. נייט שאמאלאן", ועל הפוסטר של החוש השישי נאמר בקטן.
אמור מעתה: על החוש השישי הצליח שאמאלאן ב 600 מיליון דולר ולא הוכר, ועל סיינס הצליח והוכר ב 400 מיליון דולר.
ההצלחה הקופתית של 'סיינס'
היתה די תמוהה, לדעתי. שמו הטוב (עדיין) של שמלאן וההייפ של המסתורין מסביב לסרט בהחלט מסבירים את סוף השבוע הראשון הגדול, אבל אחר כך, כשהקהל גילה שהסרט הוא איטי להחריד ובעל פואנטה קלושה ביותר, הוא לא היה אמור להתרסק? הדבר הכל כך איטי הזה, בלי פעלולים או פיצוצים ועם בקושי חייזר וחצי, לא ממש נכנס להגדרה הרגילה של "מה שהקהל רוצה לראות". אז מאיפה ה-200 מיליון דולר?
אז זהו, שעכשיו יש לזה תשובה, אני חושב. 'סיינס' הוא סרט דתי עם מל גיבסון. ועכשיו כבר כולם יודעים מה סרטים דתיים של מל גיבסון יכולים לעשות. אולי ההטפה הדתית המעצבנת של 'סיינס' משכה לקולנוע בדיוק את אותם אנשים שעכשיו נוהרים ל'הפסיון של ישו'. מקדם המכירות העיקרי של 'סיינס' לא היה שמלאן, לא החייזרים ולא ההייפ, אלא אלוהים.
ההצלחה הקופתית של 'סיינס'
תמיד ידעתי שאפשר לסמוך על ה-Big Guy.
(חרא, חרא סרט, אגב שלישי להיום)
אשת החתול
התפקיד במקור היה אמור להיות
של אשלי ג'אד (שהייתי מעדיף
לראות בתפקיד) ולא של האלי ברי.. המפיקים כנראה חשבו שזה יוסיף כסף אם תהיה כלת אוסקר בפוסטר של הסרט…
דבר אחד אני צריך לחלוק: 'ואן הלסינג'
אם אני זוכר נכון,
היה טריילר איום ונורא. הוא היה מגוחך, מתלהב מעצמו ('פ-ראנ-ק-ש-טיין'! 'ע-ר-פ-ד'!) ונראה כמו פארודיה – רק בלי חוש הומור. זה היה טריילר שממש עשה לי חשק לא לראות את הסרט.
יכול להיות שראית את הטריילר השני?
הראשון היה מגניב, השני אכן היה לא-משהו.
והזוועה הכי גדולה היא:
קיציס בגרסה המדובבת של גארפילד!!!
זה רק נדמה לי או שבזמן האחרון יש יותר ויותר סרטים (לא מצויירים) שמדובבים לעברית.
ספיי קידס 3D, פיטר פן, סקובי דו 2, גארפילד, חתול תעלול.
שכחתי משהו?
נשמע כמו ליהוק מצוין.
והזוועה הכי גדולה היא:
אמיל והבלשים,ועוד כל מיני סרטים גרמניים לילדים כמו אנטון ומשהו(לא זוכר תשם)
קיציס? אייל קיציס?!
דה הורור *אמוטיקן המום*
למה צריך לתרגם כל דבר לעיברית באמת? מילא סרטים מצוירים, אני מבינה את זה, אבל ראבק, גארפילד?!! למה כשזה שודר בערוץ 1 תירגמו את זה? לא! שמו משו שנקרא 'כתוביות', שככל הנראה כבר לא מספיק INיות היום בארץ.
רק אני הזעדעזעתי כששמעתי שאת פיטר פן ידובב תום אבני? זה פוטנציאל עצום לצלקות לכל החיים!
בברכת 'לעזאזל-עם-מתמטיקה!-אני-כבר-אעבוד-בשדה!'
(:
כשיהיו לך ילדים - תביני.
אה, אז זהו, שלדבב לעברית
לילדי ישראל של ימינו, זה לא רעיון הכי חכם.
אם כבר אז לספרדית.
כשיהיו לך אחיינים-מעריצי-המורדים – תביני
אני כבר מבין
נכון, ילדים אין לי, אבל אני מבין את הרעיון הכללי של הדיבוב.
הבעיה שלי עם הדיבוב היא כפולה:
1. בכל הסרטים יש פחות או יותר את אותם עשרה קולות. (היתה תקופה שהיו אצלנו בקולנוע 4 סרטים מדובבים במקביל וזה היה פשוט מדהים להכנס ולשמוע את אותם קולות)
2. חלק גדול מהסרטים מוקרן יותר בגרסה המדובבת מאשר בגרסה המקורית.
אצלנו למשל (באשקלון) לא מגיעה אף פעם הגרסה המקורית עם התרגום, אלא רק המדובבת.
אם אני זוכר נכון, אז הסרט האחרון (המצויר) שיצא לי לראות באשקלון לא מדובב היה אלאדין.
(האמת, מוצאים את נמו הגיע גם וגם אבל זאת היתה טעות…)
דרך אגב, ללא ספק הקטע המדובב הגרוע ביותר שיצא לי לראות בזמן האחרון היה בכתוביות של "ספיי קידס 3D":
בפיספוסים בסוף ג'ורג' קלוני עושה חיקוי (בערך) של סטאלון.
ותוך כדי הוא מתחיל לצחוק.
לשמוע את הקטע הזה מדובב היה אחד הדברים היותר מצחיקים ומזוויעים שיצא לי לשמוע בקולנוע.
יש הרבה מאוד סרטים
שיש יותר סיכוי שיראו אותם ילדים קטנים (משמע: גרסה מדובבת) מאשר מבוגרים או ילדים שאינם נזקקים לעזרת הדיבוב.
זה שמפיצי הסרטים לפעמים מכניסים לרשימה הזו גם סרטים שמבוגרים אוהבים – זו כבר בעיה אחרת. אבל בינינו, אם נתוני הקופות הישראליים מצביעים על כך שמרבית הקהל מגיע להקרנות המדובבות, ורק מעט מאוד אנשים ראו את 'המסע המופלא', למשל, בגרסתו המקורית, אז אי אפשר שלא להבין אותם כשהם משאירים בקולנוע במשך חודשים את 'המסע המופלא' המדובב, ומורידים מהר יחסית את הגרסה הלא מדובבת.
אה כן, ושכחת את
כלבחם נגד חתולים.
(:
כלבחם=כלבים
ולא כלבחם= כלב חם…
(:
הולכים לדבב את הסרט
12 במחיר 1
אהם. לגבי ספיידרמן...
מייקל שאבון הוא אחד הסופרים האהובים עליי ביותר בעולם, כך שמאד שמחתי לשמוע שנתנו לו לטפל בתסריט של ספיידרמן(לשכתב, עם לדייק).אך כגודל שמחתי, כך הייתה גם אכזבתי לגלות ששאבון קיבל קרדיט רק תחת screen story (יחד עם אלפרד גו ומיילס מילר, הכותבים האיומים של סמולוויל), ולא תחת screenplay, ששם קיבל אלווין סרג'נט (שלא חתום על שום תסריט מעניין, למיטב ידיעתי)קרדיט לבדו. מה זה אומר? בהוליוודית, זה אומר בגדול שדיאלוגים של שאבון (אחד מכשרונותיו הנפלאים) לא נכנסו לתסריט, כמו גם, יש להניח, רוב המהלכים הספציפיים של הסצינות.
אגב, גם בהחלטה לתת לו קרדיט בכלל היתה כנראה מעורבת גילדת התסריטאים של הוליווד, כיוון שבגרסה המקורית של הקרדיטים שאבון לא הופיע בכלל. עכשיו הוא מופיע, ושכל אחד יסיק את המסקנות שלו.
הוליווד היא עולם אכזר, והנחמה היחידה היא ששאבון כבר אמר בעבר שהוא מעדיף כתיבת רומנים עשרת מונים על כתיבת תסריטים, רק שגילדת התסריטאים נותנת ביטוח בריאות לך ולמשפחתך, וצריך לעבור מכסה מסויימת של תסריטים בשנה כדי להמשיך להיות חבר…
הרשה לי לחלוק
וואו, שני פספוסים איומים בנושאי תסריטאים לדעתי: מילר וגו (וגאף, לדעתי. כמו ראף) עשו עבודה מבריקה עד גאונית ב"סמולוויל" והיו גם שנונים מאוד ב"שנחאי נון".
ואלווין סארג'נט לא כתב שום דבר מעניין? איזו החמצה. מדובר באחד התסריטאים הרגישים והמרתקים שעובדים בהוליווד, עם שני אוסקרים מוצדקים על "ג'וליה" ו"אנשים פשוטים". סרג'נט הפך בשנים האחרונות למומחה שכתובים בהוליווד. אליו באים כשהתסריט קר ודורש חיזוק של מערכות יחסים ורגשות, אבל עם מגע שיש בו גם הומור ואירוניה.ואגב, הוא כבר עשה שכתוב מסיבי ל"ספיידרמן" הראשון (אולי כי אשתו היא מפיקת הסרט?).
בקיצור: קצת ריספקט.
התסריט של 'ספיידרמן'
הוא לא משהו שהייתי מתגאה בו.
צר לי, אבל
סמולוויל *רחוקה* מלהיות גאונית או אפילו מבריקה. הייתי בוחר לתאר אותה כ"מטופשת", "סתמית",או "קלישאית" (וזה לא שלא ראיתי סדרות טלויזיה בחיי). רק לא מבריקה.
כנ"ל לגבי הסרטים שכתבו הצוות הנ"ל.
התסריט של אקס-מן, אגב, הוא תסריט בעייתי מאוד (ולשמחתנו הסרט יצא לא רע).
וזה שאדם הוא script doctor לא אומר שהוא יודע לכתוב, זה אומר שהוא יודע לשכתב.
מערכות יחסים ורגשות? אני מציע לך ללכת לקורא את "ההרפתקאות המדהימות של קוואליר וקליי" ו"נערי הפלא" ולראות עם לשאבון שי בעיה עם מערכות יחסים ורגשות. (ואגב, אם מילר וגו (או גאף) כתבו את התסריט, *אז* אני מבין למה חסרים מערכות יחסים או רגשות).
סתם תהיה לא קשורה -
מקורו שלך הניק בפרק של השבוע שעבר של 'Survivor: Allstar'?
אתה *ראית* את ''ג'וליה''?
אני צפיתי בו די מזמן, אז אולי זכרוני מטעה בי, אבל זה היה אחד הסרטים הגרועים והמיותרים שראיתי מימיי. למי שלא מכיר, הוא מבוסס על חייהם של שתיים מהדמויות הכי מרתקות של המאה האחרונה, הסופרים ליליאן הלמן ודשיאל האמט, ועושה איתם פחות מכלום.
צל''ש
למעצב הפוסטרים של 'הארי פוטר והאסיר מאזקבאן'. יופי של עבודה.
http://www.latinoreview.com/films_2004/wb/harrypotter3/hp3intlposter-b.html
http://www.latinoreview.com/films_2004/wb/harrypotter3/hp3intlposter-a.html
צל''ש
כן, זה מאוד אסתטי – ובמקרה השני גם מתאים לז'אנר – אבל מה בדיוק זה אומר על הסרט?
ש:
1) הארי הוא גיבור פעולה
2) הרמיוני היא נערתו הסקסית
3) רון הוא אדיוט מבוהל
חוץ מאשר הנקודה השלישית, נראה לי שקצת פיספסו, לא?
4. אחרי הארי פוטר דניאל רדקליף הולך להיות ג'יימס בונד
אני יותר חשבתי על אינדיאנה ג'ונס
5. דניאל רדקליף הוא שחקן כל כך גרוע,
שהתייאשו מלנסות לצלם אותו שוב, והשתמשו באותה תמונה שלו גם לפוסטר השני.
פוסטרים נחמדים מאוד.
אפלים מאוד. אילו רק הסרט יהיה מוצלח כמו הפוסטרים…ונאמר אמן.
אמן.
צל''ש אינדיד
אפל עד כדי כך שהוא הזכיר לי את רוזוול.
(הארי –> מקס; הרמיוני –> ליז; רון –> מייקל)
וכשחושבים על זה, זאת ממש מודעה לניתוח פלסטי סטייל ''לפני ואחרי''
את ה-"לפני" אפשר לראות בתמונות האנסמבל לסרט הראשון בסדרה, למשל התמונה המשותפת של הארי, רון והרמיוני בתצפית על הסרט ההוא (קישור בצד ימין למעלה – "תצפית: הארי פוטר ואבן החכמים"…).
1. טריילר חדש ל-''אנוכי הרובוט''
2. אם בטריילר הקודם היה קשר קלוש בלבד לספרים של אסימוב – בטריילר הנוכחי אפילו הקשר הזה כבר איננו.
3. הרובוטים האלו נראים רע. רע מאוד.
4. האקשן, מצד שני, נראה לא רע. לא מדהים, אבל לא קטסטרופלי. "שליחות קטלנית" לעניים.
שכחת לינק
http://www.apple.com/trailers/fox/i_robot/
זה פחות או יותר אותו הטריילר, רק בלי הבדיחות (וטוב שכך). חוץ מזה זה נראה רע באותה המידה.
רע ונורא
זה באמת הולך להיות סרט מ-פ-ג-ר-!
אם תהיתי מה הקטע של הרובוט שרצח, מתברר מהטריילר שהם מתוכנתים למלא משימות מסויימות ע"י אנשים מסויימים שמשתמשים ברובוטים כדי להשתלט על העולם, מו-הא-הא!
רע ונורא
תשמעו כאחד חולה אסימוב, אני חייב לומר שגם אני חושש שהסרט יתקלקל, ואני יודע שאין קשר בינו לבין הסרט, הם בטח לקחו אחת מהתאוריות שיש באני רובוט ושמו אותה בסרט.
אך אני לא קוטל את הסרט כול כלך מהר, אין לדעת איך הוא יהיה!
רע ונורא
ניר, אל תהיה כזה פסימי, הוא לא עד כדי מאכזב הסרט… אפילו הבת של אסימוב (שמין הסתם קיבלה כמה מיליונים על הזכויות) מצוטטת בפרסומות כמי שמאד גאה בתוצאה. ועוד משהו.. יש שם כמה פרסומות גלויות ומעצבנות באופן מיוחד לאול סטאר, אוודי פנסוניק ועוד. קצת הגזימו באגף הזה.
מה, יש לאסימוב בת?
היא נשואה?
רע ונורא
אלון אתה צודק, אבל בכול זאת יש כול כך הרבה חששות לגבי הסרט, ואני ממש רוצה שהוא יהיה טוב, כי אני מש אוהב את אסימוב, אבל הרעיון שלעשות סרט… אני לא יודע לא נשמע טוב…..ולמה דווקא בחרו בספר הזה, הוא ספר מעולה,אבל הוא לא מתאים לסרט!
אפשר בבקשה לקבל תמונה של
פול גרינגראס ?
תודה.
הממ, הוא לא באמת קשור ללגולאס.
זה רק ש"גרינגראס" (דשא ירוק) עשה לי אסוציאציה לאיש ירוק אחר – "גרינליף", ולא יכולתי שלא לדחוף פנימה איזו משהו בנושא.
אחרי הכל, מה אכפת לי – זה רז שצריך לנקות אחרינו ולהסביר לאחרים שמה שהוספנו לו לכתבה היה רק בדיחה.
לא, אני באמת צריכה תמונה שלו
חברה שלי מתה על הסרט זהות כפולה והיא רוצה תמונה של הבמאי, להתפלל אליה עם הסרט יצא טוב או לשרוף אותה אם הוא יצא רע.
פול גרינגראס והילדים.
יש לציין שהוא נראה דומה באופן חשוד להארי פוטר בגיל 35.
שאלה
אתרע מזלי וראיתי טריילר של משהו מזעזע שנראה כמו פארודיה על "מסביב לעולם ב-80 יום", והחליט להחליף את העוזר הצרפתי של פיליאס פוג ביפני/סיני ולדחוף פנימה סצנות של אמנויות לחימה. לא ממש עקבתי, הייתי המום מדי. לא ראיתי את זה ברשימה הזו, אז אולי מישהו יכול להסביר לי למה יורשיו של ז'ול ורן, או לחילופין, כל העם הצרפתי, או לחילופין, כל קוראי הספרים בעולם, לא עולים בלפידים וקלשונים על האחראים לכך?
ייתכן שאני מגזים, אבל ראיתי את הטריילר הזה מייד אחרי הטריילר של "אנוכי הרובוט", ואם גם *אחרי* זה חשבתי שיש כאן את השחיטה הספרותית הגדולה ביותר שראיתי, ייתכן גם שאני לא.
כנראה שהתכוונת לזה
http://www.imdb.com/title/tt0327437/
התשובה על כך פשוטה מאד:
כי על ז'ול וורן כבר אין זכויות יוצרים.
התשובה על כך פשוטה מאד:
מה עם "הוצאת דיבה"? "רצח"? אלוהים אדירים, הם שמו את ג'קי צ'אן בתור פספרטו!
האחראים, אגב, מודים באשמה.
הא, ידעתי שפרסמתי את הלינק הזה פעם.
http://www.scifi.com/scifiwire/art-main.html?2003-08/12/12.00.film
כנות מרשימה.
כששואלים במאי/תסריטאי/שחקן למה הוא עשה את הסרט שעשה, בדרך כלל מקבלים תשובה כמו "התאהבתי בספר עוד מילדותי ומאז ומתמיד חלמתי להביא אותו אל מסך הכסף". הגיע הזמן שמישהו יענה "כי שילמו לי על זה מלא כסף".
טריילר ל-terminal
נמצא ב-
http://www.dreamworks.com/trailers/terminal/terminal_t60_qt_640.mov
טריילר מלא,
או שזה הטיזר שהופיע גם פה: כתבה מספר 2100 ?
לא, זה טריילר מלא
והוא הרבה יותר מוצלח מהגירסה המקוצצת.
למה לא הרחבתם קצת יותר על הערבון וטרמינל?
שניהם נשמעים סרטים יותר טובים כמעט מכל מה שהיה שם.
כמה סרטים אני הולכת לראות בקרוב..
יוצאים מלא סרטים שאני אוהבת! סרטי פעולה! וכאלה בסגנון=)
ועוד סרטים...
יכול להיות שיהיה בחזרה לעתיד 4 בהסכמתו של מייקל J פוקס.
הקיץ הזה?
הם יצטרכו לצלם ממש מהר.
הקיץ הזה?
אתה יודע, יש להם . הם פשוט יחזרו ל-1991, יפיקו סרט רביעי בסדרה, יקפצו ל-2017 בשביל להוסיף אפקטים שעוד לא נראו כמותם ויחזרו ל-2004 לעריכה סופית.
צריך את ההסכמה שלו?
לפי דעתי הוא לא מחזיק בזכויות של הסרט.
צריך להתחיל ממשהו
את החלק הקשה עברנו: יש לנו את ההסכמה של מייקל ג'יי פוקס. עכשיו אנחנו רק צריכים רעיון, תסריט, תקציב, במאי, שחקנים, חתול ונערת מים, ויש לנו סרט.
צריך את ההסכמה שלו?
וחוץ מזה הוא חולה מדי. פרקינסון.
חולה מכדי להחזיק בזכויות של הסרט?
או מכדי לא להחזיק בהן?
הדיון הזה נהיה תמוה.
נו, פרקינסון.
עצם ההחזקה היא השאלה.
נראה לי רעיון רע מאוד
אני משוכנעת שהתוצאה תהיה איומה ונוראה.
את יכולה להירגע.
אין דבר כזה.
עוד הימורים לעתיד, והפעם - אוסקר
מה, אוסקר? עכשיו? יש עוד המון זמן, לא?
כן, יש. אבל אין זמן מתאים יותר מעכשיו להתחיל להמר על האוסקר – בקטגוריית האנימציה לפחות. זמן קצר לפני שמגיע אלינו "שרק 2", שפותח רשמית את המאבק על הפרס בקטגוריה הנ"ל, ניחוש מלומד על מי יהיו המועמדים.
מאחר וכרגע לא בטוח אם תהיה קטגוריה של שלושה או חמישה מועמדים – כל ההימורים יותאמו גם לשני התרחישים.
המועמדים הבטוחים:
שרק 2 – אם לא יקרה שום דבר, הסרט הזה הולך לשחזר את ההצלחה הביקורתית והקופתית של קודמו. קודמו גם זכה פעם באותו פרס, כזכור.
מצד שני, הפרס בו זכה קודמו יכול להיות בעוכריו של הסרט הזה, במידה והאקדמיה תחליט שהיא רוצה לגוון. בכל מקרה – מועמד מוביל.
המופלאים – התותח השני בקטגוריה מגיע מפיקסאר, מסמאח אנימציה אדיר, בראד בירד ("ענק הברזל"), ואין שום סיבה לחשוב שהסרט הזה לא יעשה בוחטות ויהפך ליקיר-המבקרים כמו סרטו הקודם של הבמאי.
מצד שני, פיקסאר לקחו אוסקר בשנה שעברה, ושוב יכול להיות שהאקדמיה תחליט שהיא רוצה לגוון. למרות שזה לא קיצוני כמו במקרה של "שרק 2".
ההימור שלי: תחרות קשה, עם יתרון קל ל-"מופלאים".
ובזה נגמרו ההימורים על הזוכה. לא נראה לי שיש מצב שבו הזוכה *לא* יהיה אחד משני הסרטים האמורים (המזל הגדול של שניהם הוא ש-"וולאס וגרומיט" נדחה לשנה הבאה, והחדש של מיאזאקי לא יגיע עד האוסקר לארה"ב – עם שני הסרטים האלה באמת היתה פורצת מלחמה גרעינית על הפרס).
מצד שני, מעניין להמר על איזה עוד סרטים יהיו מועמדים.
מועמדים סבירים:
מרד החיות – בהסתמך על תקדימי השנתיים האחרונות, דיסני שולחים לתחרות את כל מה שיש להם. אם תהיה קטגוריה של חמישה מועמדים – הסרט הזה בפנים, אבל זכייה לא תהיה כאן (בעקבות ההכנסות הפושרות והביקורות הפושרות עוד יותר).
Shark Tale – וכאן מגיע החלק המעניין. סיפור דיסני-פיקסאר חוזר על עצמו – הפעם עם דרימוורקס. "סיפורי כרישים" הוא הסרט הראשון בתלת-מימד שדרימוורקס מפיקים בכוחות עצמם ("שרק" ו-"עבודת נמלים" הופק באולפני PDI). בנוסף, ובניגוד ל-"מרד החיות", הוא מסתמן גם כסרט *טוב*. השאלה היא האם דרימוורקס אכן יקדמו את המועמדות שלו, כשמצד שני יש להם תותח כמו "שרק 2"? בכל מקרה, זה נראה כמו מועמד בטוח.
ההימור שלי – במצב של חמישה מועמדים, שני הסרטים בפנים. במצב של שלושה – אחד מהם בפנים, כנראה "סיפורי כרישים".
המועמדים הפחות סבירים:
ולכל המועמדים שאין להם סיכוי לזכות, אבל יקבלו מועמדות אם תהיה קטגוריה של חמישה מועמדים.
Innocence – ההמשך של Ghost in the Shell. כבר קוצר שבחים ממבקרים. נקודה לטובתו היא הזכייה של "המסע המופלא" לפני שנתיים, שהוכיחה שהאקדמיה היא בהחלט לא קסנופובית. נקודה לרעתו: הוא מופץ על ידי דרימוורקס, שכבר יש להם לפחות שני סרטים אחרים לקדם. פוטנציאל להפתיע – הוא מתמודד במסגרת התחרות בפסטיבל קאן, ובמקרה הלא-סביר שהוא לוקח את "דקל הזהב", הוא קופץ ישר לליגה של הגדולים, עם תחרות ישירה מול "המופלאים" ו-"שרק 2". גם "המסע המופלא" התחיל את מרתון הזכיות שלו עם פרס אירופאי (דב הזהב).
Appleseed – סרט באנימציה ממוחשבת, שכמו Innocece, מבוסס על קומיקס של מסמונה שירו. מתמקד יותר באקשן, ומועמדות נראית לא סבירה, אלא אם כן הוא יוכיח את עצמו כזינוק טכנולוגי משמעותי (וגם זה לא עזר ל-"פיינל פנטסי").
Kaena – סרט אנימציה תלת-מימדי צרפתי, שבהחלט נראה מעניין מהטריילרים, אבל – אופס – היה כישלון מסחרי וביקורתי מביך במולדתו, וירד שם מהמסכים לאחר שבועיים. יכול להיות שהאמריקאים יגלו בו איכויות שהצרפתים לא גילו (יש תקדימים) ובמקרה כזה מועמדות היא אפשרית בהחלט.
מה לגבי Polar express?
וואלה.
אני מודה שקצת קשה לי לחשוב עליו בתור סרט אנימציה, למרות שזה בדיוק מה שהוא.
בכל מקרה – תלוי לחלוטין באיך הוא יתפקד בקופות. אם הוא יצליח – שני הגדולים ("שרק 2" ו-"המופלאים") יהפכו לשלושת הגדולים ביחד אתו. אם הוא ילך בדרכו של "פיינל פנטסי", לעומת זאת…
בקופות יש לו סיכוי לתפקד טוב
רוברט זמקיס כבמאי וטום הנקס ככוכב זה שילוב שהרבה אנשים לא יעמדו בפניו, בטח בסרט לכל המשפחה. ביחד, זה שלושה אוסקרים, ככה שיש סיכוי לפרגון גם מצד האקדמיה. מה שכן, אני נוטה לחשוב שאם יהיו רק 3 מועמדים לאוסקר האנימציה, פיקסאר יעדיפו לקדם את "סיפורי כרישים" החורפי על חשבון שרק 2 הקיצי.
קשה להאמין ש'סיפורי כרישים',
אפילו אם הוא יהיה מוצלח, יתחרה בפופולריות ובהצלחה הקופתית של 'שרק 2' (הביקורות המוקדמות שפורסמו עליו עד עכשיו היו *מאוד* חיוביות). לדעתי המועמדים יהיו שרק, קוטב אקספרס ומשפחת פלאי.
אגב, ''משפחת פלאי'' זה השם שבאמת מיעדים לסרט, או שאתם המצאתם?
סתם, נשמע יותר מדי מתחכם בשביל המפיץ הממוצע.
המצאה שלי.
אין סיכוי שזה השם שייתנו לסרט.
אני מקווה שאתה צודק
רק שלא יתנו לזה שם נוסח "משפחה מד-אימה!" או "המד-אימים!"
אממ
סיפורי כרישים זה לא של ?
אממ... אני בדיוק משלים שעות שינה
עוד הימורים לעתיד, והפעם - אוסקר
אגב, מה עם הסרט של אוטומו, שאמור לצאת הקיץ ביפן,
מי אמור להפיץ אותו בארה"ב?
לחלוטין לא ברור.
כשהוא היה מיועד להפצה בסתיו הקודם, דיברו על הפצה סימולטנית ביפאן וארה"ב. כרע הוא מיועד להפצה ביפאן בקיץ הנוכחי, ועל הפצה בארה"ב לא מדברים.
נדמה לי ש-"בנדאי" מחזיקים בזכויות ההפצה עליו, אבל אני לא בטוח.
אוקיי, עדכון: יופץ בארה''ב ב-17 באוקטובר
מצד שני, לא ממש ברור שיש סיבה לחגוג. על פי דיווחים מהקרנות המבחן ביפאן, הסרט הזה הוא, איך נאמר בעדינות – על הפנים, והמפיצים שלו שם שוברים את הראש איך הם מצמצמים את הנזק מהפרויקט הזה שעלה להם ה-ר-ב-ה מאוד כסף.
טריילר חדש ל-AVP - יש התקדמות!
הפעם הטריילר מראה די הרבה מהסרט – ונראה, כמה מפתיע, מחורבן להפליא. לפרטים:
http://www.apple.com/trailers/fox/avp/internet_exclusive/large.html
האם העובדה שלא ראיתי הטורף,
היא הסיבה לכך שהסרט הזה נראה לי מיותר, או שזה לא קשור?
לא, הוא מיותר בהחלט
ולא משנה מה ראית.
מיותר בהחלט, אבל מאוד משנה מה ראית
כמה שיותר ראית, ככה הסרט נהיה יותר מיותר מבחינתך.
אם לא ראית כלום – מבחינתך זה סתם עוד סרט זבל מיותר.
אם ראית אחת מסדרות הסרטים, ואהבת – אז בנוסף לזה שהסרט הוא זבל, אתה גם צריך להתמודד עם זה שהורסים לך את אחת מסדרות הסרטים האהובות עלייך…
אם ראית אחת מסדרות הסרטים, ולא אהבת – אז בנוסף לזה שהסרט הוא זבל, אתה גם צריך להתמודד עם זה שעושים סרט המשך נוסף לסרט המיותר והמגעיל ההוא שראית אז ולא אהבת…
אם ראית את שתיהן ואהבת או לא אהבת את שניהם, אז זה אותו דבר כמו קודם, רק מוכפל פי שתיים.
והמצב הכי גרוע – אם ראית את שתי סדרות הסרטים, ואהבת אחת ואת השנייה לא אהבת.
בנוסף לזה שהסרט הוא זבל, אתה צריך להתמודד עם זה שהורסים לך את אחת מסדרות הסרטים האהובות עלייך, אתה צריך להתמודד עם זה שעושים סרט המשך נוסף לסרט המיותר והמגעיל ההוא שראית אז ולא אהבת, והכי גרוע – אתה צריך להתמודד עם זה שאת ההמשך של סדרת הסרטים שאהבת, הורסים לחלוטין עם שילוב של סדרת סרטים שלא אהבת….
וואו.
אתה חשבת על זה הרבה..
ויש עוד אחד!
אבל אם מישהו מצפה לנס סטייל הטריילר היפאני ל-"אני, רובוט" הרי שנכונה לו אכזבה – הטריילר החדש ל-"הנוסע השמיני נגד הטורף" נראה מחורבן כמו קודמיו:
http://www.apple.com/trailers/fox/avp/trailer/large.html
להרוג את ביל חלק 3?
טוב, לא באמת, אבל במסורת הסרט ההוא – שהאתר היפאני שלו, כזכור, היה מגניב לאין-שיעור ממקבילו האנגלי, מגיע עכשיו הטריילר היפאני ל-"אנוכי הרובוט":
http://www.foxjapan.com/movies/irobot/trailers/large.mov
והטריילר הזה, לא להאמין, נראה *טוב*! ממש, אבל ממש *טוב*! לא להאמין!
איזה מזל שישנם הטריילרים האמריקאיים שהראו לנו איך הסרט הזה באמת הולך להיות
אכן, לא להאמין
בתור סרט אקשן, זה לפחות נראה טוב, בניגוד לטריילרים הקודמים. אבל זה עדיין לא מתרץ את ההתעללות בגופתו של אסימוב.
אני מרשה לעצמי להסתכן בניחוש לגבי סופו של הסרט:
פוטנציאלי.
בסוף מתברר שההתנהגות האלימה של הרובוטים נובעת מזה שהם בעצם פועלים כדי להגן על האנושות מפני עצמה.
שזה מקביל, איכשהו, למסר של הסרט – למרות שאכן יש כאן נקרופיליה.
דווקא הבנתי בערך כמוהו.
המסקנה הלוגית היחידה האפשרית משלושת החוקים היא אותה התנהגות רצחנית.
(לא על פי אסימוב. על פי הסרט.)
אז איך אתה מסביר
את המשפט על הקונספירציה? ואת העובדה האיש ההוא היה מאוד מאוד עשיר? אני מוכן לשים כסף שהספוילר שכתבתי מתברר בסרט כנכון.
זה לא הביל גייטס ההוא שאומר שאין קונספירציה?
ואחרי שכבר צפיתי
ביותר מדי טריילרים לסרט הזה:
* לא הספיק לנו גולום אחד, עכשיו יש לנו מאות כאלה?
* מעט סטטיסטיקה: בטריילר הראשון, נספרו 110 מילים של וויל סמית' ב 2:20 דקות, ממוצע של מילה כל 1.27 שניות. בטריילר היפני, נספרו רק 67 מילים מפיו במשך 2:14 דקות, ממוצע של מילה כל 2 שניות. פיצ'ר mute לסמית' בדויד יתקבל בברכה.
* אני כבר רואה את אורי קליין לוקח את סצינת ה " Get off my car" והופך את הסרט ל"מטאפורה לסיוט אורבני".
* וגם פוטנציאלי משלי.
משהו באינטונציה של גב' קלווין בטריילר היפני, ביחד עם מה שאומר לה הרובוט, וסצינת ה"ירית בי עם עיניים עצומות" – גורמים לי לתהות האם גם היא באוטומטונים.
ואם לא היא, אז השליח של הפיצה.
או ''מטאפורה לסיוט אורבאני
שאמנם לא נעשתה במיומנות כמו בסרטיו של גודאר…"
נורא שעשע אותי לגלות בסוף הטריילר
(אחרי 2:11 דקות, אם זה מעניין אתכם) את תאריך היציאה של הסרט לקולנועי יפן, ה-18/9, ולידו סימון "פלוס מינוס".
איך אומרים ב'עין הדג' – צריך לזכור שזה לא סופי.
חברה, חברה, צריך להבין שסרטי הקיץ הם סרטים שצריך לראות אותם כסרטים שלא צריכים להיות יצירות מופת, אלא סרטים כיפיים, שאפשר לצחוק בהם, לפחד בהם, שאפשר להנות בהם בכיף אז אני לא מבינה מה כל אחד צריך לומר כדי לעשות מעצמו מבקר קולנוע. אישית הייתי בואן הלסינג, בטרויה, בהארי פוטר 3, את שרק 2 כבר ראיתי בדיוידי שקבלתי מחו"ל וגם את היום שאחרי מחר, את כל הסרטים האלה צריך פשוט לקחת בערבון מוגבל, שאלה הם לא סרטים שתזכרו אחרי שאתם רואים אותם, אבל תהנו מהם באותו הרגע, עם פופקורן. ההתפלספויות של אנשים לפעמים יכולות לקלקל לאחרים הנאה.
בדיוק!
אני מציע לפתוח אתר חדש: ביקורות קולנוע לאנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע של אנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע.
או, לחזור להצעתי משכבר הימים.
"ביקורות קולנוע שלא סובלות אנשים."
עונג צרוף. ראינו הקרנה הבוקר בארה"ב. הסרט המתחיל בחריקות מסוימות מתגבר לכדי הרמוניה יפה ועוצמתית הראויה לשלושים וחמש המעלות הקייציות שיקבלו את פניה בישראל עוד שבועיים בערך. מי שמצפה למהדורה מחודשת של בלייד ראנר או EI שלא יתאכזב. אין כאן תובנות נוסח אודיסאה של קובריק גם אין כאן עוצמה מטריקסית. יש סרט קיץ מצוין בעליל עם עבודת תלת מרהיבה ושיקגו כפי שלא נראתה מזמן וכמה ציטוטים מ.. מטריקס ועוד התייחסות להאל של קובריק בגרסתו הנשית. הטריילר שרץ ברשת כבר חודשיים משלם את עצמו.
טוב לשמוע,
אבל לא הבנתי את המשפט האחרון בקשר לטריילר.