הסרט שאי-עשייתו מצערת אותך ביותר:
הסרטים ברשימה היו בשלבים שונים של טרום-הפקה בשנים האחרונות, אבל בוטלו או נדחו למועד בלתי ידוע.
44 | אשת חיל |
49 | גבעת חלפון 2 |
15 | היילו |
240 | המשחק של אנדר |
47 | ליגת הצדק |
26 | לינקולן (ספילברג) |
59 | ההמשכים של 'מצפן הזהב' |
137 | עיר החטאים 2 |
41 | פומפיי (פולנסקי) |
18 | Red State (קווין סמית') |
מספר מצביעים: 676
פומפיי
אבל רק בגלל שלא אכפת לי ממש מהאחרים, וזה נשמע כמו סרט ממש מעניין.
אופציה זו היא די מיותרת
ואם את חושבת שהיא הנכונה ושאת לא מסכימה עם אף אחת מהאופציות הנמצאות, הפתרון היחיד הוא לא להצביע בכלל.
אני לא יודעת עד כמה היא מיותרת.
זו אופציה שמופיעה בהרבה סקרים. כמובן, במקרה שבו היא חסרה, כמו כאן, אין מנוס אלא שלא להצביע. אבל אני בטוחה שיש לא מעט אנשים שחושבים שאי עשייתו של אף אחד מבין הסרטים המצויינים היא לא אסון גדול (אם בכלל), ולא יכולים לחשוב על שום סרט שאי עשייתו יכולה להיות מצערת.
בניגוד, למשל, לסרטים שעשייתם בידי הגורמים הלא מתאימים, מצערת דווקא.
זאת אופציה שלעולם לא מופיעה בסקרים שלנו
כי אנחנו מאמינים שמי שאין לו דעה חופשי לא להצביע.
היא מופיעה בהמון סקרים, כי היא בהחלט דיעה.
היא הדיעה שאין דבר כזה סרט שאי עשייתו מצערת, כי עדיף שסרט לא ייעשה מאשר ייעשה בצורה גרועה או שגויה.
(והיא מופיעה בסקרים כמו "מהו סרט ארוך מדי?" – אין חיה כזאת, כמה סרטים אתה רואה בקולנוע? – לא רואה סרטים בקולנוע בכלל וכן הלאה)
לא, היא לא
כששואלים אותך "כמה סרטים ראית?" התשובה "0" היא לגיטימית. זה לא אומר שאין לך דעה בנושא – זאת תשובה כנה אפשרית לשאלה שנשאלה. גם כששואלים "מתי סרט ארוך מדי?" התשובה "אף פעם" חייבת להיות אחת התשובות האפשריות. אבל כששואלים "איזה סרט אתה מעדיף, א' ב' או ג'?" התשובות "אף אחד מהם" או "כולם" או "אני לא יכול להחליט" או "אין לי דעה בעניין" לא צריכות להיות בסקר כי הן לא מעניינות. אנחנו מניחים מראש שמי שהצביע בסקר הוא מי שיש לו דעה בעניין, ומי שאין לו, לא הצביע. ולכן התשובה הזאת לא מופיעה אצלנו בסקרים.
אני מסכימה אתך שזה קצת שונה
אבל עומדת איתנה בדעתי שהדעה שאין אף סרט שחבל שלא נעשה היא לא "אין דיעה". אולי היא פחות רלוונטית – אבל היא לא פחות דיעה.
לפחות במקרה שלי.
פחות רלוונטית=פחות חשובה לסקר הזה. ^^
אשת חיל.
כי מעניין אותי מה ווידון היה מוציא ממנו, וכי מניסיון העבר – בדרך כלל כשהוא יוצר משהו אני נהנית ממנו. ואין בין האחרים משהו שהיעדרו כואב לי באמת.
אשת חיל.
גם כן הצבעתי לאשת חיל.
מאותן סיבות בדיוק – מסכים לחלוטין.
חותמת...
גם אני.
אשת חיל היא במקרה וונדר וומאן?
או שמדובר באשה אחרת.
כן אאל''ט
מה קרה לסין סיטי?
מה קרה לסין סיטי?
"הסרטים ברשימה היו בשלבים שונים של טרום-הפקה בשנים האחרונות, אבל בוטלו או נדחו"
והמשכי ''המצפן הזהוב'' (שעבורם הצבעתי)........?
הצבעתי ברגשות מעורבים
ל'משחק של אנדר', כי ממש, ממש, אהבתי את סדרת הספרים [וגם זו של בין, כמובן]. הרגשות המעורבים היו כמובן קשורים לעובדה המצערת והידועה שלפיה ספרים נהדרים הופכים לסרטים חלשים ולא מעניינים במיוחד. אך בכל זאת, לראות את אחד מהספרים האהובים עלייך על המסך הגדול זה תמיד מפתה, גם אם יש וודאות מסויים שאתה הולך להתאכזב.
ד"א, למה הוא נדחה/בוטל?
הצבעתי ברגשות מעורבים
מסכימה במאה אחוזים.
הספרים נהדרים, ואני מאד מקווה שאם בכל אופן יעשו מהם סרט,הוא לא יהרוס בהרבה את הספרים.
הצבעתי ברגשות מעורבים
גם אני הצבעתי לזה אבל אני חייב לומר שמה שהפריע לי זו הפדופיליה של סקוט קארד.
וכן, אני בטוח שהוא כזה.
תסביר
יש בספר ילדים ערומים.
אז?
בגיל כזה עירום הוא דבר דיי נורמלי, הבושה מלהיות עירום מוטבעת באדם בגיל מאוחר יותר.
זה היה יכול להיות מוזר אם הספר היה כתוב ככה שהילדים לבושים כל הזמן.
יותר משזה נורמלי אצל ילדים,
זה נורמלי אצל חיילים. אני חושב שזה דווקא הכיוון שקארד הלך בו כשהוא עשה אותם עירומים כל הזמן.
ואני די בטוח שרד פיש היה סרקסטי בתגובה שלו.
אני לא מסכים איתך...
חיילים לא מתסובבים ערומים בחדרי המגורים.
והתגובה שלי הייתה מכוונת לא ספציפית לרד פיש אלא לנושא בכללי.
אני לא מסכים איתך...
לפחות בסרטים ובסדרות הם כן עושים את זה וזה נתפס כנורמלי. וידוע שיש הרבה הומו-ארוטיות בצבא (הקרבי).
אני לא מסכים איתך...
במקלחות כן, אבל אני לא זוכר הרבה סצינות שבהן יש עירום במגורים.
למען האמת אני זוכר רק אחת, זאת ב"גברים בחלל".
וגם שם זה היה כי זו הייתה הזדמנות להראות ציצים.
אני לא מסכים איתך...
דוגמא אחת עדכנית קופצת לי לראש – Generation Kill.
זאת רק דוגמא אחת,
שתיים עם הדוגמא שלי, זאת עדיין לא תופעה.
אבל אבל
הם לא היו במקלחת בדיוק בקטע הזה?
אבל אבל לא!
גם במגורים שלהם הם ערומים.
ולדעתי האישית, שיסדירו להם תחתונים וגופיות או משהו. לא כזה קריטי.
ליגת הצדק.
נו, אני יודעת שאם היו עושים אותו הוא בטוח היה יוצא מחורבן, אבל… לא יודעת, רציתי לראות את הפלאש.
עיר החטאים 2
כי הראשון היה כ"כ טוב, ואני זוכר שכבר אחרי שהסרט הראשון יצא אמרו שמתכננים סרט שני ואין לי מושג מה עלה בגורלו.
סקר קצת מוזר, קשה להצביע שכמעט כל האופציות לא מוכרות וכנראה ידועות רק למי שקורא באתרי סרטים הרבה.
לאחר התלבטות קצרה: ''אשת חיל''.
גם "המשחק של אנדר" ו"גבעת חלפון 2" מסקרנים אותי, אבל בשניהם יש סיכוי גדול להתאכזב, כי המקור כ"כ מוצלח אהוב עליי, שהסיכוי להגיע לקרסוליו קלוש, בעוד שהסיכוי לנפילה גדול מאוד.
לעומת זאת ל"אשת חיל" אין (עבורי) שום מקור ניתן לקלקול, כך שבמקרה הטוב היה יכול להיות עוד פרוייקט מוצלח של ג'וס שהיה משמח את לבי, ובמקרה הרע, חבל אבל לא נורא, יחי הפרוייקט הבא.
שאר הסרטים ברשימה מעולם לא עניינו אותי.
בדיוק בדיוק מש''א.
מצד אחד – משהו שאכפת לי ממנו (כי אני אוהבת את הבמאי) ומצד שני לא משהו שאכפת לי ממנו מדי (כי המקור הוא לא איזה קאלט אישי). בדיוק האיזון הנכון, ולכן משהו שחבל לי עליו.
המצפן הזהוב
נכון שמאוד הייתי רוצה לראות את אנדר (ובטח מתאכזבת אח"כ, אבל מילא), אבל הפקה של שני הספרים הנותרים של המצפן הייתה יכולה להיות סוג של ניצחון האור על החושך.
המצפן הזהוב (כה''ב)
מש"א ומבין כל הסרטים, מצפן הזהב הוא זה שהמשכיו הכי פחות סביר שייעשו, וכל כך חבל על כך.
אני עדיין מאמין שרוב הסרטים האחרים יזכו להפקה בשלב מסויים, ובהחלט מעדיף שהמשחק של אנדר יזכה לבמאי מוצלח יותר בהמשך.
אחרי מה שעשו לספר הראשון?
ניסו להפוך את הסדרה הנהדרת הזו לנרניה! הציפיות שלי היו כ"כ נמוכות כשהלכתי אליו, שהן עשו חורים באדמה, ובכל זאת הסרט הצליח לאכזב אותי. אם יש סדרה שטוב שנעצרה, זו סדרת "חומריו האפלים".
אני הצבעתי ל"עיר החטאים", שאר האופציות לא מעניינות במיוחד. הייתי בוחרת באנדר, לולא הייתי יודעת מה עושים לספרי מד"ב ופנטזיה בהוליווד.
המצפן הזהוב (גם אני)
בעיקר בגלל ש"הסכין המעודן" הוא הספר הכי אהוב עלי (ו"משקפת הענבר" הוא הספר הכי שנוא עליי, דרך אגב) ואני מאוד רוצה לדעת מה יצא ממנו בגירסה קולנועית (גם אם זה יהיה סרט גרוע (שאני בוודאי אוהב בסוף) למה שזה יפריע לי?).
לו היו עושים את מצפן הזהב 2,
לא הייתה בעיה עם הילדים, שכבר התבגרו? זה היה אפילו יותר קיצוני מאשר בסדרת הארי פוטר.
אז ככה
אשת חיל: כמה שווידון מגניב, אני עדיין לא אוהב את הדמות של אשת חיל.
גבעת חלפון 2: יותר מדי שנים גורמות ליותר מדי כאבים ואסי דיין הוא לא הבמאי שהיה פעם.
היילו: הסיפור של המשחק די גרוע. שלא נדבר על דמות ראשית שלא מורידה את הקסדה כל הסרט.
המשחק של אנדר: אני מת על הספר, אבל הבמאי הנבחר הוא כל כך גרוע (טרויה? באמת?) שזה גרם לי לפחד יותר מדי. אם זה היה שפילברג, זו הייתה הבחירה.
ליגת הצדק: יותר מדי דמויות, פחות מדי סיכוי להיות מוצלח. אם האופציה הייתה הגרסה של "החץ הירוק" עם הכלא – היה יותר סיכוי.
לינקולן: אני לא אמריקאי מספיק כדי שזה יעלה על פרוייקט אחר שספילברג יעשה.
המשכים של "מצפן הזהב": לא רע, הייתי רוצה לראות המשכים, אבל לא ממש הייתי חייב.
פומפיי: גם לא סיפור שגורם לי לצפייה מיוחדת. מה גם שפולנסקי הוא כבר לא מה שהיה.
רד סטייט: יש קווין סמית' אחר במקום.
והמנצח-
עיר החטאים 2: את הסרט הראשון ממש אהבתי ואני ממש רוצה לראות את ההמשך. מה שגם זו אכזבה כפולה, כי אני יודע שלא הייתה ממש סיבה לא לעשות את זה, כי זה היה סרט זול לעשייה שעשה לא מעט כסף והמון הייפ.
לגבי המשחק של אנדר
הצבעתי לו (כמו הרוב) אבל כשקראתי את התגובה שלך אז באמת חשבתי על זה שעם פיטרסן כנראה שזה לא היה יוצא להיט (למרות שאני דווקא אוהב את טרויה). ואז דמיינתי את הסרט עם שפילברג ובדמיון שלי זה היה סרט ממש מעולה. מי פותח עצומה לשכנע אותו לביים?
עם כל הכבוד לספילברג
הוא היה מוציא מ"אנדר" סרט אמריקאי לכל המשפחה, מלהק ילדים חמודים ומבטל את כל האווירה האפלה והכואבת שנדרשת לסרט הזה.
(מצד שני הוא היה עושה את זה טוב יותר מפיטרסן).
אני חושבת ש"המשחק של אנדר" יכול להיות הזדמנות מעניינת ליצור סרט ילדים שאינו מכיל (או לפחות אינו מאכיל) את המסרים הרגילים של סרטי ילדים על חברות-אמת, אהבה וכל השאר. "המשחק" הרבה יותר ציני. לכן הצבעתי עבורו.
עם כל הכבוד לספילברג
עכשיו שאת כותבת את זה, מה עם קוארון? הוא הוכיח שהוא יודע לביים ילדים באווירה אפלה.
עם כל הכבוד לאווירות אפלות
מה בדיוק אפל שם? התאורה בחללית?
עם כל הכבוד לאווירות אפלות
חללית?
דיברתי על הארי פוטר.
נכון -
ומכאן המשתמע שאתה רואה גם ילדים באווירה אפלה ב"אנדר" וממליץ לקוארון לביים אותם.
זה לא אפל, זה רציני.
"אפל", נדמה לי, הוא סגנון ולא רק תוכן. סקוט קארד כותב כתיבה בהירה מאוד, נטולת מלנכוליה, אימה ותיאורי סבל ארוכים.
אבל מה אפל?
מתה על המשחק של אנדר. אבל אפל? אפשר להגיד ש"פוטר" של קוארון בהחלט אפל ובטח שיותר מקודמיו ואפשר להגיד משהו על העלילה, האווירה וכו' – וזה תופס על הסרטים כמו על הספרים. אבל די נמאס שתוקעים את המילה "אפל" בכל חור וזה אמור לסמל משהו שזה כבר לא מעביר כי טחנו את המושג עד עפר.
מר!
עם כל הכבוד לספילברג
דיויד פיצ'ר הוא האיש לביים את אנדר
הא?
פינצ'ר? מה פתאום. הסגנון שלו בכלל לא מתאים לדעתי ל'משחק'.
היי! ספילברג יכול להיות אפל.
הוכחות: 'דו"ח מיוחד' (מבלי להזכיר את הסוף), 'מלחמת העולמות' (מבלי להזכיר את הסוף), 'מינכן'.
וגם אני חושב שהוא זה שצריך לביים את 'המשחק של אנדר'.
גם IE היה טורד מנוחה למדי..
מאוד טורד מנוחה, אם נתעלם מ-20 הדקות האחרונות שלו.
תעברו לפיירפוקס
זה מה שקורה כשלא בטוחים אבל עצלנים מדי לבדוק.
עד כמה שיכול היה מעניין לראות את ווידון עושה את ''אשת חיל'' או את
פטרסן מביים את "המשחק של אנדר", הקול שלי הלך ללינקולן. זה אחד הסרטים שאני הכי מחכה להם כבר כמה שנים טובות, הסיכוי של ספילברג לעשות סרט משמעותי באמת (והצורך הזה נהיה יותר ויותר דחוף אחרי הנפל של "אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח"). העובדה שהוא מתעקש להסתבך בדרך עם דברים כמו "טינטין" זו פשוט טרגדיה.
שפילברג טוב ברגשות, לא במחשבות.
כשהוא מנסה לעשות סרטים "רציניים" הם לא תמיד עובדים, ולעתים רחוקות נשארים חרוטים בזכרון. 'מינכן' היה בסדר כזה, ו'להציל את טוראי ראיין' היה נהדר – אבל את שפילברג זוכרים בגלל ET, 'מלתעות', 'מפגשים מהסוג השלישי' (שהוא חצי דרך בין רציני לכיף), 'אינדיאנה ג'ונס'; וסולחים לו על AI, 'אמיסטד' והסוף של 'מלחמת העולמות'.
שפילברג הוא גאון, אבל גאון במשחק ברגשות הצופים. אני מעדיף לראות אותו עושה את 'טינטין' על 'לינקולן' – או כל סרט כיף על כל סרט רציני.
גם הסרטים ''הרציניים'' של ספילברג עובדים על רגשות.
ו-"לינקולן", לדעתי, יכול להיות הסרט הרציני הגדול של ספילברג אחרי "רשימת שינדלר" (בהחלט אחד הסרטים שזוכרים את ספילברג בזכותו) ו-"טוראי ראיין" (כנ"ל). הבעיה הגדולה ב-"אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח", שבגללה, אם יותר לי לנחש, אףף אחד לא יזכור אותו, היא שמדובר בסרט סתמי לגמרי. גם "מלחמת העולמות" (למרות שהוא בפירוש היה עשוי יותר טוב) התנדף די מהר מהזכרון של הצופים, וגם ל-"טינטין", אני מנחש, צפוי גורל דומה. עם "לינקולן" יש לספילברג סיכוי לעשות סרט משמעותי. המאזן שלו ביצירת סרטים כאלה, מהסוג ה-"רציני", הוא לא עקבי, אבל כשזה מצליח לו, זה מצליח מאוד. זה עדיף בעיני על האופן שבו הוא מבזבז את הזמן שלו בשנים האחרונות והקרובות.
אבל למה אתה מניח ששפילברג מסוגל לחזור לעצמו דווקא בסרט רציני?
הרקורד שלו בסרטים לא-רציניים מרשים יותר (למרות שאכן שכחתי את 'שינדלר', סליחה), ואם הוא התדרדר בז'אנר הזה, אין לי הרבה ספק שהוא התדרדר בכל ז'אנר.
אגב, אני לא מסכים איתך שהוא התדרדר במיוחד – Minority Report, מינכן, גולגולת הבדולח ומלחמת העולמות היו כולם מהנים מאוד, ו-Catch Me if You Can היה מצוין – אבל זה לא נראה לי רלוונטי במיוחד לדיון.
כי כשהוא מנסה לעשות סרט רציני, גם אם הסרט עצמו לא מוצלח, התוצאה
היא לכל הפחות משהו שמעניין לדבר עליו. כשהוא עושה סרט כיף לא-מוצלח, אפילו אי-אפשר לומר עליו את זה. בשנים האחרונות, גם כשהוא עושה סרט כיף מוצלח ("מלחמת העולמות" היה כזה, לטעמי), מדובר בסרט נדיף לחלוטין – משהו שישכחו מהר מאוד (את סרטי "אינדיאנה ג'ונס" ו-"אי.טי." כולם זוכרים עד היום. את "ממלכת גולגולת הבדולח", אני מהמר, אנשים יעדיפו לשכוח).
"אינטליגנציה מלאכותית" היה אולי כשלון, אבל זה סרט שאפשר לפתח עליו המון דיונים מרתקים (ולדעתי, הוא עדיין מציג את אחד החזיונות העתידניים הכי מרשימים שנוצרו במאה הנוכחית). "מינכן" בהחלט היה כשלון, אבל אי אפשר להכחיש שהוא העלה לדיון נושאים כאלה ואחרים. "תפוס אותי" ו-"דו"ח מיוחד" נמצאים איפשהו על הגבול בין "סרט כיף" ל-"סרט רציני", ואלה אכן הסרטים הטובים ביותר של ספילברג בשנים האחרונות (אם כי אני מודה שבשביל להעריך את "דו"ח מיוחד" נדרשו לי כמה צפיות חוזרות). אני משוכנע שאם ספילברג ילך שוב על הכיוון הרציני לחלוטין, נקבל סרט שיהיה לכל הפחות מעניין. פרשנות של ספילברג לסיפור של אדם כמו לינקולן חייבת להיות משהו מרתק.
לא הסרטים מעוררים דיון, אלא הנושאים.
קל יותר להתדיין על נקמה בין מדינות ומשמעותה, או על השואה, או על זהות ופשע, מאשר על גולגולות בעלות כוחות על טבעיים או טכנולוגיה חייזרית לדיכוי בני האדם.
שפילברג, לעניות דעתי (ובמקרה זה היא ענייה במיוחד), לא ממש יודע לפתח דיונים פילוסופיים. עומק זה לא הקטע שלו. לכן הוא גם טרף קל כל-כך לשניצקליינים: הוא מבטא נהדר את רוח התקופה, אבל לא מתדיין עם או מבקר את הרוח האמורה.
ספציפית, דו"ח מיוחד לא אמר שום דבר על רצון חופשי שלא שמענו מאות פעמים בעבר, לרשימת שינדלר לא היה כלום להגיד על השואה או זכרונה ו-AI היה ממש מביך כשהוא ניסה להגיד משהו על טבע האדם ומהות המשפחה.
אז כן, אם שפילברג יעשה את לינקולן (הי הי הי) למבקרים יהיה יותר מה לכתוב ולאנשים יותר על מה לדבר מאשר אם הוא יעשה את טינטין, אבל זה נכון גם לגבי פיסת נייר שכתוב עליה "לינקולן" במקום אחת שכתוב עליה "טינטין", ולא אומר כלום על איכות העשייה הקולנועית.
מבחינתי, כששפילברג מבריק, הוא מבריק בלבדר. גם אם משמעות הדבר היא עוד סדרה של סרטים בינוניים – שגם אותם הגאונות שלו בשימוש במדיה ובהדרכת שחקנים משדרגת – זה הרי היה קורה בכל מקרה, ואם יתמקד בבידור יש יותר סיכוי ליהלום בערימת הקריסטל.
רשימת שינדלר לא אומר דבר על השואה או זכרונה?
מפרספקטיבה של מרתון סרטי שואה בזמן המסע לפולין, רשימת שינדלר מתלבט הרבה מעל הפסנתרן, הבריחה מסוביביור, עבור כל בני ביתי ואמן שאנחנו ראינו. הוא מציג צד מאוד אמביוולנטי, וההצגה שלו של שתי הדמויות הראשיות, גם שינדלר וגם גת, היא בפירוש לא שגרתית, ביחוד לא זו של גת. הגדולה של הסרט הזה מבחינתי היא גם בשחזור שהוא עושה ובהצגת האווירה (אבל את זה עשו מצוין גם בפסנתרן) וגם בהטענת משמעות בדמויות שלכאורה הם הרוע המושלם (גת) והעימות של הצופה בשאלה כואבת "האם, אם אתה היית נולד כגרמני בתקופה הזו, היית יכול שלא להיות נאצי?"
מה בעצם המורכבות והעניין של הדמות של גת בסרט?
לא שואלת בציניות.. ראיתי אותו לפני המון שנים. (ויש לי יחס אישי- משפחתי לאיש).
מורכבות זה עניין יחסי, כמובן,
אבל למרות שברוב הסרט גת מוצג בתור מפלצת לא-אנושית, יש כמה סצנות שמבהירות שברמה כלשהי של תת-מודע האיש כנראה מבין שההתנהגות שלו היא התנהגות פסולה, ויש לו רגשות אשם מכל הסיפור.
והוא מפיג את רגשות האשם האלה על ידי הקצנה גדולה עוד יותר של אותה התנהגות. במובן הזה הוא באמת הניגוד המוחלט של שינדלר, כפי שציינה החסידה: אצל שינדלר, ההכרה במה שמתחולל סביבו גורמת לו לפנות לכיוון השני.
לא כך אני זוכר את זה.
התפעלתי מהמשחק ברשימת שינדלר, אבל הצגת השואה בו היא בעייתית מאוד במקרה הטוב, מעוותת ממש במקרה הרע.
גת הוא הדמות היחידה בסרט שהיא, אכן, מעט מעניינת – אבל אפילו כאן שפילברג לא מחדש שום דבר, אבל ממש שום דבר.
שלא תביני אותי לא נכון – אני חושב ששפילברג במאי מצוין, וגם הסרטים הרציניים שלו הם, לעתים, אפקטיביים מאוד. אבל מסרטים רציניים אני מצפה גם לערך מוסף, לא רק להדגמה יעילה, ואת זה טרם מצאתי אצל שפילברג.
דעתך לא ענייה
ואני מסכים ב-100%
אוקיי, זה לגמרי אוף טופיק, אבל...
איך ולמה השתעתק ספילברג לשפילברג בעברית?
שאלה עתיקת יומין, שכבר נשברו עליה הרבה מקלדות.
דומני שזהו הפתיל המקיף ביותר בעניין:
כתבה מספר 3129
אהבתי את 'אמיסטד'!
מה כל כך גרוע בו?
''אמיסטד'' אחלה סרט.
אם אני זוכר נכון, יש רק בעיה של חוסר-פוקוס על חלק מהדמויות.
''אמיסטד'' אחלה סרט.
מהכיוון של העבדים?
החלטה קלה מהרגיל בסקרים האלה
זה הצטמצם ל"המשחק של אנדר" ו"עיר החטאים 2". הראשון כנראה היה מרגיז אותי ברמות (וולפגנג פיטרסן הוא לא בדיוק סמאח), ולכן למרות ההנאה שאני מפיק מלאבד את הרצון לחיות, הקול הולך ל"עיר החטאים 2", לראות אם רודריגז השתפר בשימוש במדיום הויזואלי המצוין שהוא בזבז בכזה חוסר אחריות בחלק הראשון.
החלטה קלה מהרגיל בסקרים האלה
לזכותו של פיטרסן נזקפים "דאס בוט", "הסיפור שלא נגמר" וגם "התפרצות" שבזמנו אהבתי, פעם הוא היה מוצלח, ואז התנוון לחלוטין, במיוחד עם "פוסיידון".
אי ההפקה של סין סיטי 2 היא הבחירה שלי. חבל, כי הם לא ניצלו את המומנטום ואני הייתי רוצה לקבל עוד ממארב של מיקי רורק. בזמנו הם דיברו על טרילוגיה ועל סדרת טלוויזיה, ומשוויץ יצא מיץ לא טעים.
וושינגטון של לארס פון טרייר
הסרט של ''זינה: הנסיכה הלוחמת''
שמדברים עליו כבר לפחות עשר שנים אבל לא נראה שאי פעם יצא לפועל.
יש טעות:
עיר החטאים 2 יהיה, פשוט הוא עכשיו בכתיבה..
לינקולן גם יהיה, סטיבן ספילברג אמר שהוא יסיים את הפרוייקט של טין-טין הוא יעבוד על זה
מישהו פעם אמר לי שצריך לצאת הסרט על המשחק אליס אמריקן מקג'יז. מאז לא שמעתי על זה וזה מבאס אותי נורא כי יש לזה פוטנציאל להיות מדהים.
הסרט הזה בתכנון כבר הרבה שנים
אבל, ככל הידוע לי, הוא *עדיין* בתכנון ולא בוטל, לפחות באופן עקרוני. אם כי אני לא אתפלא לשמוע שהחליטו בסופו של דבר לוותר עליו בגלל דמיון רב מדי ל'אליס' של טים ברטון.
קשה,ממש קשה
היילו כי בתור גיימר כל אחד היה רוצה לראות עיבוד שלו לקולנוע.
עיר החטאים 2 כי הראשון הוא אחד מהסרטים האהובים עליי ואני עדיין מתפלל שיעשו אותו.
פומפיי כי צריך רק 2 מילים וזה פולנסקי ופומפיי.
ההמשכים של המצפן הזהוב אפילו שלא ראיתי את הסרט כי אני יודע שזה ממש מסקרן איך היו מעבדים אותם.
אבל בסוף הצבעתי לאנדר ישר שראיתי אותו בלי לחשוב.ספר מופתי שקראת פעם שנייה לפני כחצי שנה ועכשיו אני מחכה לסיים את הסדרה עם ילדי המחשבה.
מצד שני זה ממש מפחיד שיעשו את הסרט והוא לא יעמוד בציפיות הענקיות של הסרט
לאחר חשיבה רבה, אשת חיל.
כי ג'וס, ממה שראיתי ב'באפי' ו'סרניטי', ידע להכניס את השנינות והקלילות לתוך המדע בדיוני והפנטזיה, שהיו כל כך מלאי פאתוס ורצינות. ונדרוומן הייתה צריכה את זה, ושילוב שלה ושל ג'וס היה יכול להיות נהדר.
הסקר הקודם
(או אחד מהם)
כתבה מספר 1288
היה רק אחד כזה.
ומבין הסרטים המופיעים בו, אחד צולם בסופו של דבר, אחד הגיע בגלגול שונה אל הסקר הנוכחי, אחד הפך מבדיחה למציאות, ושניים (שניהם של גיליאם) עדיין לא צולמו אבל לא לגמרי ירדו מהפרק.
מה זה מה?
אשת חיל-התגלגל, המעיין-צולם, ודון משמו ובשורות טובות הם של גיליאם. מה לגבי השאר?
השאר הוא זה שהפך מבדיחה למציאות
שהוא 'הדרדסים'. הוא הופיע בסקר על תקן זאב רווח, כהתייחסות לבדיחת אחד באפריל שעשינו בראשית ימי האתר –
כתבה מספר 289
אבל כמה שנים לאחר מכן התברר שבאמת *יש* סרט 'הדרדסים' בדרך, אם כי בלי שון קונרי או פול וורהובן.
למה נראה לי שהסרטים של הסקר שעבר
הרבה יותר מסקרנים מהסרט הזה?
האחים וגה, הצב והארנב? שני גיליאמים… אוח, עכשיו אני מרגישה עצב אמיתי….
היה עוד סקר כזה? אפשר לינק?
מישהו נתן אותו כבר למעלה
אבל בגלל שאני כל כך מקסימה…
כתבה מספר 1288
אני כנראה לא מצטער בכלל.
כי אף סרט מהרשימה לא מעניין אותי. על חלק בכלל לא שמעתי וחלק אני ממש לא סובל.
אז הלכתי עם פולנסקי, למרות שלא שמעתי על פומפיי, אבל תמיד טוב לראות את הגאון הזה בפרויקט חדש.
אגב פולנסקי, אני ממש ממליץ לראות את 'סכין במים' שלו, סרט מצויין וצילום פשוט מהפנט. (אגב, הוא בפולנית).
אשת חיל
בגלל שנורא סיקרן אותי לדעת מי תיכנס לנעלים של לינדה קרטר, ובורסת השמות בהוליווד גאתה.
לחלוטין לא המשחק של אנדר.
רק לא המשחק של אנדר. אני באמת לא מאמינה שאפשר יהיה להפוך את הספר המופלא הזה למשהו שאפשר יהיה להקרין על מסך ולקרוא לו סרט, ועוד סרט טוב, ושעדיין ישמור על רוח הספר ועל כל מה שגאוני בו.
מסכימה
נראה שיש סיכוי הרבה יותר גדול להרוס את הספר מאשר שיצא סרט באמת טוב, וזה לא שווה את הסיכון.
צריך חתיכת סמאח בשביל שהסרט יעשה צדק לספר.
למרות שכשקראתי אותו,
הוא ממש רץ לי בראש בקלות כמו סרט.
גם לי
ומשום מה אנדר תמיד נראה לי כמו ג'ייק ג'ילינהל ב'ילד הבועה', רק בלי הבועה, כמובן.
נקודה למחשבה.
רק תחשבו איזה דיון פורה היה יכול להיות פה אם המילה "שאי-" לא הייתה בנוסח הסקר.
המשחק של אנדר... כן ולא
מן הסתם אם יצלמו את הסרט, יכבבו בו בני נוער+ ולא ילדים קטנים.
כשקראתי את הספר דמיינתי כל הזמן ילדים בני 15-17 (תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות) וזה ממש לא פגם בהנאה שלי.
לא נראה לי שאפשר ללהק לסרט בני נוער
מבלי שזה יגרום לו עוול.
אני חושבת שחלק גדול מהאינטראקציה מבוסס על כך שאלה *ילדים* לפני גיל ההתבגרות המינית (חלקם אולי על הסף או על הגבול). במקרה של אנדר כבר אין שאלה בכלל; הוא חייב להיות *ילד*, בשום פנים ואופן לא נער.
לא נראה לי שאפשר ללהק לסרט בני נוער
איך? למה?
ליגת הצדק
אני עדיין מקווה שמישהו יעשה את אשת חיל, ושיעשו סופרמן מוצלח יותר, ואז, אחרי סרט ההמשך של האביר האפל, שלושת האייקונים האלה יתאחדו בסרט אחד.
אבל נו מילא, בינתיים יש את האוונג'רס.
לגבי גבעת חלפון 2,
במארז העונה השניה של "בטיפול", בדוקומנטרי על יצירת הסדרה, רואים את אסי דיין מגיע לסט עם חבילת דפים ומצהיר שזה התסריט שהוא עובד עליו עכשיו לסרט הזה. למעשה, גם בדוקומנטרי המצורף ל-DVD של החיים על פי אגפא, הוא אומר שהוא עובד עליו. אני מאמין שהוא ייצא, בסופו של דבר, בצורה זו או אחרת.
ולמרות החששות שלי מכישלון כבד, הצבעתי למשחק של אנדר.
בהתחשב בעובדה שזה אסי דיין,
אני נוטה להאמין יותר שחבילת הדפים האמורה מכילה את רשימת הקניות שלו בסופר (או מסוחר-הסמים השכונתי).
אין ויכוח על כך שאסי דיין עבד על הסרט
אבל בעקבות מותו של ישראל פוליאקוב הוא ואחרים אמרו שהרעיון ירד מהפרק.
אשת חיל
בגלל ג'וס… כגרופית, אני לא יכולה אפילו לשקול להצביע למשהו אחר.
ואני באמת חושבת שהוא היה מוציא מזה סרט מעולה. אולי אפילו מיוזיקל…
אני חושב שהרעיון של רד,
"איזה הוא הסרט שעשייתו מצערת אותך ביותר" הוא רעיון נהדר ממש לסקר.
זה היה הרעיון של מיסטר פינק.
אדום, ורוד, מה כבר ההבדל.
סתם, סתם.
אז מר ורוד: לדעתי הרעיון שלך מצויין.
Phantasmagoria של מרילין מנסון
http://www.imdb.com/title/tt0758775/
לא בדיוק לא-נעשה, אבל "בהפקה" כבר נצח.
אה, ואני רצינית. לפי התיאורים, זה יכול היה להיות ממש טוב.
נסתפק בגרסת האליס של ברטון.
אחד הדברים המשמחים שקרו לי היום,
זה לגלות שהסרט "המשחק של אנדר" נדחה.
זה אולי הספר היחיד אי פעם שכשסיימתי אותו הייתה לי פשוט הרגשה מושלמת לחלוטין. בגלל זה הבטחתי לעצמי לעולם לא לקרוא אף אחד מהממשכים שלו, לא לקרוא אותו שוב, לא להשתתף בדיונים עליו ובכלל להתרחק ממנו כמה שאפשר.
סרט היה אולי מאלץ אותי לחזור לספר, ואני לא חושבת ששום ניסיון נוסף יתחרה עם ההרגשה שהייתה לי בזמנו, ברגע שסיימתי אותו.
מה?!
לא יוצא סין סיטי 2?
הוא שהוא נדחה?
או שהוא לא יוצא?
ואם הוא רק נדחה…
למתי?
יודעים איך?
יודעים למה?
זה תמוה.
קווין סמית' מוביל על היילו? כלומר, עד שפיטר ג'קסון עושה סרט אקשן עם אקדחים (שיותר עוזרים לאקשן מאשר חרבות או כידונים, כי הקורבן שלך היורה אאשכרה עף אחורה אחרי שיורה בו) הוא נדחה? זה באסה, dude. לעומת זאת, קווין סמית' ממשיך לשחק בלא להבין את זה שהוא עבר את השיא בערך בג'יי וסיילנט בוב מכים שנית, שזה בכלל לא מצער.
קווין סמית ביים שניים-שלושה סרטים טובים בעברו.
כמות הסרטים הטובים שנעשו על פי משחקים, לעומת זאת, לא מגיעה אפילו לשניים-שלושה.
לעומת זאת, רוב סרטי פיטר ג'קסון זכו להצלחה ביקורתית ולקונצזוס
שטוען שהם שולתתתתתתתים!!!11.
ג'קסון לא היה אמור לביים את הסרט, רק להפיק.
דיברו על ההוא שביים את הפרסומת עם הרובוטריק-סיטרואן בתור במאי, אבל שום דבר לא יצא מזה.
ועד שיוכח אחרת, משחקי וידאו הופכים לסרטים מחורבנים. אין סיבה להניח שאפילו פיטר ג'קסון, אם היה מביים (וכאמור, הוא לא. הוא אפילו לא היה אמור לעשות את זה) היה מצליח לשבור את הסטטיסטיקה.
לא משנה.
הסבר:
פיטר ג'קסון מעצבן. הדבר הכי טוב ב"שר הטבעות" זה הגירסה המקוצרת של הסרט על פי קווין סמית', שעשה בסך הכל 2 סרטים אחרי "ג'י וסיילנט בוב מכים שנית". אחד מהם נוראי ואחד דווקא מאוד משעשע, מה שמקשה על לקרוא לו במאי ש"עבר את השיא שלו".
וכל זה לא מונע ממך להיות מיעוט.
הדעה הרווחת היא ששר"ה הוא יצרית מופת שולתת!!!11 ושקווין סמית' צריך להתרצן יותר.
____
אה, ור כדי שתבינו: אני לא מסכים עם דעת הכלל כי אני לא רוצה להיות לא שייך, זו קללה שלי. אני אוהב את האביר האפל, את האחים כהן ואת סצינת השמלה האדומה ברשימת שינדלר. לפחות יש לי איזה רקוויאם לחלום לשנוא.
רשמית
לא אכפת לי מאף אחד מהסרטים הנ"ל. באמת. על חלקם אפילו לא ידעתי. בשביל לא לצאת א-פטריוטי, הצבעתי לגבעת חלפון. אולי זה יותר הבעת צער מאוחרת על מתו של ישראל פוליאקוב.
באמת שאלה טובה לגבי סרטים מבוססי משחקים.
קצת קשה לי להיזכר כרגע, אבל בטוח שיש סרטים מבוססי משחקים שהם טובים. רזידנט איוול הראשון לא היה ממש גרוע (אם כי ראיתי במקטעים).
אולי שווה לעשות סקר על הסרט מבוסס משחק הכי טוב/ הכי גרוע (אם לא נעשה עדיין)…
המשחק של אנדר
נחמד לראות שהרוב פה באותו הראש.
אני עקבתי כל הזמן אחרי הסרט שמשנה לשנה נראה רק רחוק יותר, אבל מספר דברים דווקא הפכו את הדחייה הזו למה שיכול להפוך אותו לסרט גדול יותר.
ראשית הבמאי או יותר נכון ישב בכס הבימאי עד לפני כמה חודשים, וולפגנג פטרסון, אותו במאי שסיפק לנו סרטי אקשן ושוברי קופות דלי עלילה ונשמה.
בתור חובב סדרת הספרים של אורסון סקוט קארד אני מקווה שההפקה תמצא לנכון להחתים במאי שהחזון האומנותי שלו יהיה להישאר נאמן למקור ולא נאמן לאולפנים שרק ירצו לחלוב את הסרט עד טיפת הדם האחרונה.
נושא שני הוא התסריט, לפי מיטב הבנתי התסריט היה חיבור של ה"משחק של אנדר" ו"הצל של אנדר" אני לא יודע אם זה בגלל שחשבו שבספר אחד אין מספקי תוכן או שרוצים להפיק כבר את הטרילוגיה של בין עד החורף הבא.
אני מקווה שינצלו את הזמן לשכתוב התסריט.
אפקטים:
זה אולי אחד הנושאים שהטרידו אותי במיוחד, השמועות היו שהסרט "המשחק של אנדר" יהיה סרט אנימציה ב 3D, רק המחשבה עושה רע, לא מדובר כאן ב"צעצוע של סיפור" או "משפחת סופר על" זה ספר או סדרת ספרים שיש בה פוטנציאל להרבה יותר מסרט מצוייר
טוב נראה לי שזה מספיק, נקווה שיצא עד 2010
המשחק של אנדר
בקשר לאפקטים: לעניות דעתי,3D הוא אופציה טובה יותר ממצולם,בעיקר בגלל הבעיותית שילדים-שחקנים ישחקו בסרט [ערום,אלימות וכל זה]
המשחק של אנדר
' השמועות היו שהסרט "המשחק של אנדר" יהיה סרט אנימציה ב 3D, רק המחשבה עושה רע, לא מדובר כאן ב"צעצוע של סיפור" או "משפחת סופר על" זה ספר או סדרת ספרים שיש בה פוטנציאל להרבה יותר מסרט מצוייר'
זה די מצחיק שאוהד ז'אנר המושמץ-כלא-בוגר-לא-בצדק כמדע בדיוני מתחרד מהמחשבה שסרט על פי ספר האהוב עליו יהוך לסראט מז'אנר קולנוע הנחשב כלא-בוגר-שלא-בצדק כאנימציה (ממוחשבת או לא).
עצה שלי: תנו את זה ליפנים- הם כבר רגילים להתפלספויות, אלימות, וילדים-חיילים.
רגע, מה רע באנימציה?
אמנם אני מסכימה איתך שאנדר בתלת מימד יהיה זוועה שאין כדוגמתה, אבל לא ייגרם לו נזק כל כך נורא מאנימציה דו מימדית, בתנאי שהיא תהיה איכותית. אבל איכותית כמו האנימציה של מיאזאקי, כן? לא בהכרח (בעצם, בהכרח לא) בסגנון שלו, אבל באיכות שלו.
רגע, מה רע באנימציה תלת מימדית?
איך בדיוק 3D הופך את אנדר ל"זוועה שאין כדוגמתה"? כמו שרטטוי וול-E הם סרטים נוראיים ומזעזעים, נכון?
אנימציה תלת מימדית, כשלעצמה, היא לא דבר רע,
היא פשוט לא מתאימה בשום צורה למשחק של אנדר. בעיקר כי כולם שם בני אדם, ומה לעשות, אני לא ראיתי בשום סרט בני אדם באנימצית תלת מימד שאינם קריקטוריים, וזה מאוד מאוד לא מתאים לאנדר.
אנימציה תלת מימדית, כשלעצמה, היא לא דבר רע,
Final Fantasy? בלי קשר לאיכות הסרט, האנימציה נראתה טוב בזמנו.
חוץ מזה, יש טכניקות כמו לכידת תנועה שיאפשרו לצלם נניח בני נוער ולהציג אותם כילדים.
Final Fantasy זה בלכידת תנועה
ואם כבר, Final Fantasy VII: Advent Children נראה מדהים לגמרי, אם כי בסגנון מאוד אנימה-אי. (והעלילה הייתה גיבוב שטויות אבל ממתי זה הפריע למישהו, כאילו שהמשחק היה יותר קוהרנטי.)
המשחק של אנדר בתור מנגה
בדיוק!!
אם הייתי קורא את תקציר העלילה של 'המשחק.. ' ללא היכרות קודמת הייתי חותם שזה מנגה או אנימה!!
(אני לא יודע איך לא חשבתי על זה בעצמי קודם?!)
המשחק של אנדר בתור מנגה
לא… אם זה היה אנימה או מנגה אז לקראת הסוף היה צריך להכניס קישור הזוי לגן-עדן ולגיהנום וכל מיני מלאכים מוזרים היו מופיעים ואף אחד לא היה מבין מה לעזאזל קורה בחצי שעה האחרונה.
אההה אוקיי.
עכשיו שאני קוראת על גילגמש (סדרה שאני לא מתכוונת לראות אם היא יותר פסיכית מאוונגליון, יש גבול למה שהמוח שלי מסוגל לסבול), אני בהחלט רואה את הדימיון.
אפרופו סרטים שהיו צריכים לצאת, מישהו יודע מה עם ספייסבולס 2?
אני לא מתכוון ל"חיפוש אחרי עוד כסף" אלא להמשך האמיתי שמל ברוקס דיבר עליו בשנים האחרונות…
הוא הפך להיות סדרת טלוויזיה מאכזבת.
הסרט שהכי חסר לי - בשורות טובות
אני מודע לכך שהוא לא מופיע בסקר הזה, אם כי גם הוא היה בשלבי הפקה ונפסל זה מכבר.
אבל כיוון שהוא לא בסקר…
די התרשמתי מ"המצפן הזהוב", וטרילוגית חומריו האפלים אהובה עלי ומאוד אשמח לראותה בקולנוע, במידה ותופק.
מה שכן, אני תוהה אם הרעיון להפיק סרט המשך ל"גבעת חלפון אינה עונה" אכן היה רציני, ביחוד שכולם התבגרו ופולי הלך לעולמו…
דרך אגב, מה קורה עם ''ארטמיס פאול''?
מה שקרה
זה שהפיות גילו את הפרוייקט והעלימו אותו מעל פני האדמה.
סוף סוף קרש מוצלח פה באתר
(טוב, למה לשקר, היו עוד כמה אבל צריך להחמיא בצורה מקורית, לא?).
בהגדרה, אם זה מוצלח אז לא יכול להיות קרש
(סתם לנטפק..)
חמש שנים קדימה-
עוד מעט נוכל לראות האם הצער היה גדול יותר מכך שהמשחק של אנדר לא נעשה או מכך שהוא באמת ייעשה.
ולא רק הוא.
"עיר החטאים 2" ייצא גם הוא בהמשך השנה.
"לינקולן" – היה כבר. גם "Red State". "היילו" – אין סרט, אבל תהיה סדרת טלויזיה בבימויו של ספילברג(!). ואומרים שגם "ליגת הצדק" אולי ייצא מתישהו.
צער לך וצער לי.
נקווה שהסגן שלו, "עיר החטאים 2", לא יאכזב גם בצורה כה דרמטית.
עוד ארבע שנים קדימה -
וגם "ליגת הצדק" ו"אשת חיל" הצטרפו לרשימה של סרטים שלבסוף התממשו. (וגם "פומפיי", אבל בלי פולנסקי).
כרגע רק "גבעת חלפון 2", "היילו", וההמשכים ל"מצפן הזהב", נראים מחוץ להישג יד כאשר הייתי אומר שאת "היילו" ואת ההמשכים של "מצפן הזהב" עוד נראה מתישהו.
המשכים של "מצפן הזהב" לא יהיו,
אבל הסדרה מעובדת לסדרת טלויזיה ב-BBC שתצא מתישהו.