עוד שידוך בין במאי מצליח לספר רב-מכר: מארק פורסטר ('למצוא את ארץ לעולם-לא') יביים את 'רודף העפיפונים' על פי הספר של חאלד חוסייני. דייויד בניאוף ('השעה ה-25', 'טרויה') כתב את התסריט. |
12.09.2005
|
יומית
עוד שידוך בין במאי מצליח לספר רב-מכר: מארק פורסטר ('למצוא את ארץ לעולם-לא') יביים את 'רודף העפיפונים' על פי הספר של חאלד חוסייני. דייויד בניאוף ('השעה ה-25', 'טרויה') כתב את התסריט.
עוד שידוך בין במאי מצליח לספר רב-מכר: מארק פורסטר ('למצוא את ארץ לעולם-לא') יביים את 'רודף העפיפונים' על פי הספר של חאלד חוסייני. דייויד בניאוף ('השעה ה-25', 'טרויה') כתב את התסריט.
לא ידעתי..
לא שמעתי על זה שהספר הולך להיות סרט. כבר איזה שנה-שנתיים ככה שאמא שלי דוחפת את הספר הזה לידיים של כולם ומכריחה את כל העולם לקרוא את זה. כרגע אני קצת עסוק (ספרות מוגבר מעמיס עלייך קצת בקריאה), אבל אחרי מה שמתוכנן בקרוב הבטחתי לה שאני קורא את זה.
למען האמת
על הכריכה הפנימית של התרגום לעברית של הספר כבר מצוין שהספר יעובד לסרט, אז חשבו שסם מנדס יהיה הבמאי.
עוף טופיק
למישהו יש במקרה אתר על החלקים ההיסטוריים והאמיתיים מאחורי טרילוגיית "אינדיאנה ג'ונס"?
מלחמת העולם השניה אכן ארעה.
בזה זה בערך מסתכם, לא?
לא בדיוק.
הנאצים אכן חיפשו חפצים מיסטיים. למשל, מייד לאחר כיבוש וינה, היטלר ציווה על העברת "חנית הגורל" (ההיא מקונסטנטין) לגרמניה. כמו כן, הם באמת מימנו משלחות ארכיאולוגיות לקצווי עולם, לאחזר משם עתיקות שיעזרו לבסס את שלטונם.
לא בדיוק.
שתי פסקאות מתוך מאמר על ה-Ahnenerbe-SS, גוף שהוקם ע"י הימלר, ומטרתו הרשמית היתה ביסוס התיאוריות ההסטוריות כפי שהנאצים רצו לראותן.
וכרגיל, עוד מידע ללא סוף מגיע מגוגל – http://www.google.co.il/search?num=50&hl=en&hs=Ytb&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&q=nazi+archaeological+mysticism&spell=1
אכן לא בדיוק
אין לי מקורות נגישים כרגע, אבל זה די ידוע שה-Ahnenerbe לא בחלו בזיוף ממצאים: הם אפילו בנו מהיסוד כמה "אתרים" ארכיאולוגים.
במלים אחרות, זה לא רק שהם התעלמו ממצאים מסוימים והדגישו אחרים, אלא שהם המציאו ממצאים שלא היו קיימים כלל.
פטרה היתה כבר לוקיישן בסרט השלישי.
ולי היתה אסוסיאציה
לפרק 4 של טרילוגיה אחרת שלוקאס קשור אליה. אז בגרסה המשופצת מס' 317 מוס אייסלי תעבור לפטרה?
שמו של הבחור הוא וונדל ג'ונס.
והאיש הוא טיפוס צבעוני למדי, אבל זה פחות או יותר הדבר החיובי היחיד שניתן להגיד עליו. לעבודתו כארכיאולוג (שהוא מעולם לא הוסמך אליה אקדמית, אגב) יצאו מוניטין לא חיוביים מדי, בלשון המעטה. האיש גם התפרסם בגילויי הערצה בעייתיים-משהו לפיגורות ידועות כמו ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר.
והטענה שלו לפיה הוא שימש השראה לאינדיאנה ג'ונס הוכחשה גם על ידי ספילברג וגם על ידי לוקאס.
ועוד כמה דברים
ראיתי אותו מדי פעם כשלמדתי בישוב שבו הוא מתגורר, והוא תמיד נראה לי מרשים כזה. הבן שלו התגייר והוא ככל הידוע לי מתנחל טהור וקלאסי.
ועוד כמה דברים
מעניין. לא זכור לי אם כל זה היה בכתבה, אבל בכל זאת 99, ליך תזכור.
ולגבי פטרה, אופס פדיחה שלי.
להגנתי אומר שהייתי בטוח שצילמו את הסרט בהרי הגולן.
רעיון מטורף לסרט
זה בא אלי בחלום היום בלילה\שעות הבוקר:
לסרט קוראים deus ex machina.
מדובר על עולם שבו כל הקונפליקטים נפתרים במהירות, ועל ידי גורמים לא צפויים.
מישהו נופל ברחוב, מיד בא איש אחר לעזור לו.
מישהו מאבד את הבונוס שלו בעבודה, מיד הוא מקבל את הכסף מגורם אחר.
מערכת יחסים נגמרת, הזוג מיד מוצא לעצמו שידוך חדש.
הגיבור של הסרט מתחיל להיות מודע למצב הבלתי אפשרי הזה, ומנסה למצוא את הגורם לכל הפתרונות המהירים האלה.
[עלילה חסרה]
בסוף מישהו יורה בו, הוא מדמם למוות ברחוב, ואף אחד לא בא לעזור לו.
בתקווה שאחד מעשרות הבמאים ההוליוודיים שמבקרים באתר ויודעים עברית יחליט לעשות את הסרט הזה ולתת לי אחוזים.
ומה עם סימון ספוילר?
סתם…
רעיון נחמד.
אני!
רעיון יפה, אבל בעייתי
בהנחה שהעולם הזה מתקיים כך מאז ומתמיד, החברה האנושית בו תהיה מאוד, מאוד, מאוד, מאוד (וכו') שונה מזו של העולם שלנו.
לפי מה שהבנתי
אף אחד לא בא לעזור לו כי אין שום בעיה. היא כבר נפתרה.
עצם הבעיה היא שהגיבור נהיה מודע למצב. וכדי שהעולם הזה ימשיך להתקיים כמו שצריך מישהו פתר את הבעיה וירה בו. (מזכיר קצת את מטריקס עם הסוכנים)
ובכן
העולם ההוא הוא ללא ספק יותר אוטופי, אם אין קונפליקטים, אז אין מלחמות, רעב, או כל מיני שטויות כאלה, כל זה בהנחה שזה המצב.
א-בל, מה אם המצב הוא שונה לגמרי, ובעצם התנועה היא לעבר עתיד מסויים? שקונפליקטים ובעיות *לא* רצויים נפתרים במהירות, ואחרים לא?
אני מניח שזה מצריך תסריט, או עלילה מפורטת, או קצת מחשבה.
3 דברים שאני לא מתכוון לעשות, כי יש לי כבר בערך 4 רעיונות לסדרות טלוויזיה שמעלים אבק…
בלי שום קשר לזה, אין ספק שהקונפליקט היחידי בסרט הוא המודעות של הגיבור, ובצורה מאוד אירונית, ה-deus ex machina הוא כדור האקדח שהורג אותו, פותר את הקונפליקט בדרך ארוכה, ובעצם יוצר קונפליקט חדש, רק שלאף אחד לא אכפת.
אתם חייבים להודות שבשביל רעיון מטורף שחשבתי עליו חצי דקה, זה דיי גאוני…
ובדרך כלל זה ככה.
רעיונות גאוניים בד"כ באים ממשהו מטורף שחושבים עליו כשמתמסטלים, או במקרה שלך, ישנים (שבמובן מסוים זה מאוד דומה).
איך הוא הופך להיות מודע?
רעיון מעניין אבל דורש עיבוד.
אם העולם שלו היה תמיד כזה, מה יגרום לו לשים לב שמשהו לא בסדר? אולי ש*פתאום* העולם יהפוך לפתיר-באופן-מיידי, כשקודם לכן הוא היה עולם רגיל?
מעבר לזה, אני לא קובי ניב אבל אני מניחה שהוא היה אומר לך שרעיון מגניב עדיין לא עושה סרט. תנסי לחשוב על אילו דמויות את מלבישה את הסרט ומכאן אולי תבוא עלילה לשלמה יותר ולא תצטרכי לכתוב *מכאן והלאה המשך עלילה…..*. (למרות שנראה לי כאילו התסריט הזה דומה להרבה תסריטים הוליוודיים. *אסטרואיד מתקרב לכדור הארז ואז יש עלילה* *מפלצת גדולה מתנפלת על ניו יורק ואז יש עלילה*).
בקיצור – מי שזה האיש הזה? למה דווקא הוא מגלה את הבעיה בעולם ואחרים לא? מה בעצם הבעיה, לדעתך, בעולם שבו הכל נפתר בקלות? (זה אולי יכול לתת לך חומר למחשבה להגיד מי הדמויות).
יש סיכוי שהסרט יצא בחודשיים הקרובים?
יחסוך לי קריאה של הספר בלימודי ספרות.
מאוד אהבתי את הספר!
הוא נתן לי כמה נקודות נחמדות למחשבה ובכלל הוא, לדעתי, מביא הסתכלות מסוימת על חברויות, על היחסים בין בני אדם ועוד כמה דברים..
אני ממש מקוה שזה יעבור בסרט אבל משום מה אני קצת בספק..