בסרטים בכלל ובסרטי אסונות הוליוודיים בפרט, כשרוצים להעביר הרבה עלילות במקביל, ישנה שיטה בדוקה: קרוס-קאטינג. סצינה אחת של החיייזרים משתלטים על כדור הארץ, עוברים לראות מה קורה עם הילד חולה הסרטן, חזרה לחייזרים, קאט לכלב הגוסס של הנשיא, חזרה, וכו' וכו'. לכן גם את הדו"חקו המתעד את השבוע עמוס המאורעות האחרון, ברמה המקומית והגלובלית, אני אכתוב בשיטה הזאת.
מרגע שאוסקר, המחשב הותיק של לונג ג'ון (בנם של מגי וארת'ור) קלט שהולכים להחליף אותו, הוא התחיל לקטר. לא שלפני זה הוא פעל במרץ מי-יודע-מה, אבל ברגע שנחשפה ההזמנה למחשב החדש, אוסקר החליט לשבות. הוא עדיין עבד, לפעמים, אבל עשה הכל בחוסר רצון, בעצלות ובלוויית כמות כזו של קיטורים שאפילו מרווין הרובוט היה מתקשה לעמוד בה. ניחא, אמרנו – זכותם ההיסטורית של הזקנים היא לקטר, וממילא בעוד כמה ימים יהיה לנו מחשב צעיר ונמרץ. מה שלא לקחנו בחשבון הוא את הסולידריות המפתיעה בין מכשירי החשמל בדירה.
בינתיים, בקולנועי ארה"ב, צוין יום הזיכרון בשבירת כמה שיאים בלתי שגרתיים. כן, כל שנה אנחנו תמהים על המנהגים המשונים של האמריקאים במה שהם מכנים "יום הזכרון" – אבל מה לעשות, כל שנה זה לא נעשה פחות תמוה. האמריקאים מבלים את יום הזיכרון בפיקניקים ובצפייה בסרטים, הרבה סרטים. השבוע, מיליוני אמריקאים שיצאו לקולנוע לראות ערים נחרבות באופן מרהיב ב'היום שאחרי מחר' נתקלו שם להפתעתם במיליוני אמריקאים אחרים, שבאו לראות את 'שרק 2' באולם הסמוך. היה קצת מביך. תעשיית הדו"חקואים אמנם מאבדת את שפיותה באופן עקבי ומרנין בזמן האחרון, אבל אם יש דבר אחד שבו אפשר להיות בטוחים הוא שכשסרט מכניס 70 מיליון דולר תוך שלושה ימים, הוא יהיה מקום ראשון, לא? לא. 70 המיליון של 'היום שאחרי' העניקו לו את התואר המכובד של הסכום הגבוה ביותר שהכניס אי פעם סרט שאינו במקום הראשון. 'שרק 2' עשה 74, הסכום הגדול ביותר אי פעם לסרט שלא בסופ"ש הראשון (וירידה של 32% בלבד מסוף השבוע הראשון העצום שלו), ושניהם ביחד הביאו את סוף השבוע הנוכחי לשיא של כל הזמנים מבחינת ההכנסות הכוללות מקולנוע בארה"ב. אם לוקחים בחשבון את כל סוף השבוע המוארך, כולל יום שני, הרי ש'שרק' ניצח את 'יום' 92:86 אחרי הארכה. 12 ימים אחרי צאתו לאקרנים, 'שרק 2' השיג סכום הכנסות כולל של 257 מיליון דולר. עוד יום אחד, והוא יעבור כבר את ההכנסות הכוללות של הסרט הראשון.
בערך באותו זמן וכמה ימים לפני כן, חזר רד מהקניות אל דירת הג'ירפה והדג וגילה בריכת שחיה במקום שבו עמד פעם הסלון. והמטבח. והמרפסת. לקול זעקות השבר שלו נזעקה לונג מחדר המחשבים, כשבעקבותיה ארלקינה, שהחליקה מיד למים והתחילה לשחות פרפר. המצוד אחר האשמים בהצפת הבית נפתח מיד, והחשד המיידי נפל כמובן על המחשב אוסקר, הקנאי הזה. אלא שאוסקר הכחיש בכל תוקף את ההאשמות נגדו וטען שהוא בכלל לא מחובר לזרם המים, טענה נסיבתית אמנם אך חזקה למדי. בתחקיר חוזר הופלה האשמה על מכונת הכביסה הותיקה פרידה (לא שהיא ידעה לפני כן שקוראים לה ככה. גם לא לונג ג'ון. אבל אל תפריעו לי). גם העובדה שפרידה עסקה בכיבוס בזמן האירוע הגבירה את החשדות נגדה. בדיוק כשהתקבלה ההחלטה לרכוש גם מכונת כביסה חדשה, התקשר קיפוד והודיע שזכינו במערכת קולנוע ביתית.
הרבה מתחת ל'שרק 2' ו'היום שאחרי מחר', יצאו השבוע שני סרטים נוספים. הראשון הוא 'Raising Helen', או בשמו העברי 'המהפך של הלן', אבל בניגוד למשתמע מהשם הוא לא סרט המשך ל'טרויה'. זאת קומדיה שבה הלן (קייט האדסון, שאמנם לא זכתה באוסקר אבל מתעקשת להשפיל את עצמה בכל זאת) היא אשת קריירה מצליחה ועצמאית, שכמו כל אשת קריירה מצליחה ועצמאית, נופלת עליה משפחה: אחותה ובעלה (של אחותה) נהרגים בתאונת דרכים, והלן מקבלת בירושה את שלושת ילדיהם. על פי הביקורות, ההמשך צפוי וקיטשי בדיוק כמו שזה נשמע. מעניין שיותר ממבקר אחד ציין שיותר משהסרט נראה כמו סרט, הוא נראה כמו פרק פיילוט לסדרה קומית שתעסוק בהלן וצאצאיה המאומצים. הלן הכניסה 11 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים של הסופ"ש הארוך, ואלינו היא צפויה להגיע ב-1 ביולי, יד ביד עם שרק.
יש איזה צדק פואטי, או ככה אני מעדיף לחשוב, בכך שתהיה לאתר מערכת קולנוע ביתי, לאור העובדה שאנחנו כבר מערכת ביתית של אתר קולנוע. את המערכת האמורה תרם לנו, כאמור, קיפוד, שזכה בה בהגרלה של חברה שלא אזכיר את שמה. הבעיה היחידה של אותה מערכת שקיבלנו בשמחה היא שהיא לא עובדת. בכלל. אפשרויות הבידור הגלומות בה מתמצות בהצגת הכיתוב No Disc כל אימת שמוכנס אל המכשיר דיסק כלשהו, ולא משנה מאיזה סוג. בינתיים ניגשנו לצרכים היותר בוערים – רכישת מכונת כביסה חליפית, אבל באופן תמוה כלשהו השגנו שתיים, מה שמהווה בלי כל ספק שיא של כל הזמנים במספר מכשירי החשמל הביתיים שנרכשים אצלנו בתוך שבוע.
הסרט האחרון שיצא השבוע הוא 'Soul Plane', שהוא, באופן הכי פשוט שאני יכול לומר, 'טיסה נעימה' לשחורים. למעשה זאת היתה הכוונה המוצהרת. אותו מטוס שייך לחברת תעופה שמבוססת על "תרבות שחורה", כלומר, מטוס מלא בסטריאוטיפים. מוזיקת היפ-הופ, דיילות כוסיות ועוד בדיחות שאני לא מבין, ומכאן מתפתחת קומדיית הגעלות טיפוסית. הסרט עוקב אחרי הנוהל הסטנדרטי במקרים כאלה: הוא נעשה בתקציב קטן, שווק רק לקהל השחור, קיבל ביקורות איומות, עשה את ה-5 מיליון שלו ויהיה רווחי בכל זאת.
באותו זמן בחיפה, במשחק הכדורסל המסורתי של מחתרת אתרי הבידור הפרטיים, רד פיש חטף כדורסל בפרצוף, וקיבל התקפת צחוק כמעט קטלנית. לונג ג'ון, שנכנסה פעם לאתר אינטרנט של רופאים ולכן מבינה בדברים האלה, קבעה מיד שמדובר בזעזוע מוח בלסת.
בשבוע הבא, אל קרב הענקים בין 'שרק 2' ו'היום שאחרי מחר' יצטרף עוד תותח-על: הארי פוטר, בסרט השלישי שלו, '…והאסיר מאזקבאן'. על פי השמועות זהו הסרט הטוב ביותר בסדרה. תשמעו, נהיה מעניין הקיץ.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
- היום שאחרי מחר – הביקורת
- Raising Helen
- Soul Plane
וכל הכבוד ל-Super Size Me
ששומר על המקום העשירי.
רד, אני מזדהה
קיבלתי פעם קילה באצבע בזמן משחק כדורגל.
הגיע הזמן להימורים:
א.כמה ירוויח הארי פוטר.
ב.כמה ירוויחו שרק 2 והיום שאחרי מחר.
ג.מה תהיה הכותרת המדויקת של וואלה שתזכיר את המילים "שיא", "היסטוריה" ו"אכזבה" ביום ראשון בערב.
ד.כמה פילים נכנסים ברנו.
רנו?!
אני יודע כמה פילים נכנסים בפולקסווגן חיפושית, אבל רנו? הנושא לא נחקר מעולם, לדעתי.
ובתשובה לשאלות האחרות
וואלה אין לי מושג.
המספרים המטורפים של 'שרק 2' טורפים את כל הקלפים. עד שרק, השיא של 'ספיידרמן' נראה כמו תופעה חד-פעמית, משהו רחוק ובלתי מושג, כשסרטים נורמליים נשארים בטווח של מקסימום 90, נגיד 95. אבל אם 'שרק 2' יכול לעשות 108, מי אמר שהארי פוטר לא יכול? שני הסרטים הראשונים בסדרה פתחו עם מספרים בסביבות ה-90 מיליון, וזה היה בחורף. בקיץ המספרים מתרחבים בגלל החום. מצד שני, יש את התחרות מצד 'שרק. מצד ראשון, הביקורות על הסרט החדש טובות הרבה יותר מאלה של קודמיו. אז מה קורה?
96.4 מיליון, זה ההימור שלי. ואני בטח טועה בגדול, רק שאני לא יודע לאיזה כיוון.
הארי פוטר זה עוד קל. השאר מה?
'שרק 2' יגיע ל-432 מיליון.
'היום שאחרי מחר' – 208.
הימורים?
א. 87 מיליון $
ב. 75 מיליון $
40 מיליון $
ג. שיא בסכום ההכנסות הכולל, שרק 2 ירשם בדפי ההיסטוריה, ואכזבה להיום שאחרי מחר.
ד. 2 שרקים בקושי.
הימורים!
ה"פ: 98 מיליון.
ש2: 39 מיליון.
הש"מ: 38 מיליון.
אתם יודעים...
כולכם מהמרים על דגים קטנים (כן כן קטנים) כמו שרק, היום שאחרי מחר, אפילו הארי פוטר(רחמנא ליצלן!), אבל אתם כולם משום מה חושבים שהקיץ(מבחינת הכנסות, כמובן) עדיין פתוח…
בקרוב יגיע מלך הקופות האמיתי, האיש שיכול לשבור את שר הטבעות עם זרת ולחסל את שרק עם K 700
ספיידרמן!
אז בבקשה תבטלו הימורים, חבל להפסיד פה חסכונות חיים…
אגב למנהלי האתר… רעיון נחמד למשחק – "המר על סרטי הקיץ" ואפילו תנו איזה פרס קטן אם מתאפשר!
עד 'ספיידרמן' יש עוד חודש שלם,
כך שמבחינת שאר הסרטים שהוזכרו, הקיץ באמת עדיין פתוח. וזה לא ש'ספיידרמן 2' יבטל את מה שהם עשו. הוא יעשה את שלו (וזה יהיה הרבה) והם – את שלהם.
עד 'ספיידרמן' יש עוד חודש שלם,
אבל אנחנו מודדים לפי כל הקיץ, לא? ככה אני חושב כי אתם תמיד מדברים בתאריכים של קיץ, תקנו אותי אם אני טועה
בגלל זה היה לנו לא מזמן
את סקר הסרט המצליח של הקיץ: כתבה מספר 2124
אף אחד לא אומר ש'הארי פוטר' יהיה הסרט הכי מצליח הקיץ. פשוט, גם בלי שהוא יהיה הכי הכי מצליח, זה עדיין נחמד לנחש כמה הוא יעשה.
אף אחד לא אומר ש'הארי פוטר' יהיה הסרט הכי מצליח הקיץ
דווקא 147 איש גורסים כך…
עם כל הכבוד לספיידרמן,
להמר נגד 'שרק 2' זה כרגע מאוד מסוכן. הסרט הזה תיכף חוצה את קו ה-300, גודדמט, והוא עדיין במקום הראשון השבועי! אני באמת לא יודע איפה הוא יעצור, אבל זה עשוי להיות אי שם מעל 400. אני מאוד בספק אם ספיידי יכול לעקוף אותו שם.
עם כל הכבוד לספיידרמן,
קהל היעד של ספיידרמן (כפי שהוכח בסרט הראשון) הוא הרבה יותר רחב משרק…
לפני שתשאלו למה אני יגיד לכם.
ספיידרמן מבוסס על דמות שאנשים גדלו איתה כ40 שנה, מבוסס על סרט שיאני וסרט אהוב וכנראה עם השיווק הכי אינטנסיבי שיש מאז גן עדן והעץ (אני אחרי השלמת בגרות בתנך)…
עם כל הכבוד לשרק, ואני באמת אוהב את שרק ומפרגן להישגים ומחכה לראות את הסרט בכליון עיניים, ספיידרמן בא לקולנועים כWINNER שלא בדרך להפסיד, אלא בדרך לשבור את השיא של עצמו, וזה אני אומר באובייקטיביות מלאה, כי אני ממחנה מעריצי שר הטבעות, ולמרות שכולנו ידענו שזה יגיע, כי לכל אחד בימים אלה זה מגיע, זה כואב לראות את השיאים נשברים…
איכסה, עכביש
את זה של'ספיידרמן' יש קהל יעד ענק ושהוא דמות אהובה, הסרט הראשון כבר הוכיח, והוכיח יפה מאוד. אבל.
הסרט הראשון מחזיק בשיא של כל הזמנים, עם פתיחה של 115 מיליון, וגמר עם 400 מיליון, כמעט במדויק. אבל את השיא הזה הוא עשה בשוק ריק לחלוטין: בשבוע הראשון של הקיץ, כשבמשך חודשים שלמים לפניו לא יצא שום סרט אקשן ראוי לשמו, והקהל היה רעב. גם בשבוע השני שלו לא היתה לו שום תחרות. 'ספיידרמן 2' יוצא לשוק מוצף בתחרות, נגד הארי פוטר, ושרק, וספילברג, ורידיק וגארפילד ועוד המון אחרים. אז כן, הוא יעשה המון כסף, אבל קשה לי להאמין שבתנאים כאלה הוא יצליח לחזור על ההישג של הראשון. ואם הוא יפגר אחרי הראשון אפילו קצת, שרק יאכל אותו.
איכסה, עכביש
קטני אמונה
אתה אשכרה מביא לי את רידיק מול ספיידי?
כולם ליגה ב' בהשוואה אליו
העיקר שאתה אובייקטיבי.
לא מביאים אותם באחד על אחד, אלא כולם ביחד.
אתה יודע מה אומרים: "טיפה, עוד טיפה, עוד טיפה – תהיינה לים". כך שאם 'רידיק' ינגוס עשרה מיליון מ'ספיידרמן 2', ו'גארפילד' ינגוס לו כחמישה מיליון מהרווחים (ב"ינגוס" הכוונה לאנשים שיילכו לראות את 'רידיק'/'גארפילד'/אחר במקום את ספיידי. לא להכנסות הכוללות שלהם בסופ"ש), וכמה סרטים אחרים ינגסו בעוד כמה מיליונים בודדים, בסופו של סופ"ש זה יוריד לעכביש נניח 20 מיליון. ו-20 מיליון בסופ"ש יכולים להיות ההבדל בין *ה*בלוקבאסטר לסתם בלוקבאסטר.
לא מביאים אותם באחד על אחד, אלא כולם ביחד.
בואי נתערב
אני מתערב איתך שספיידרמן
לא רק שהוא יאכזב בהכנסות גם שרק וגם מחרתיים וגם הארי ואפילו רידיק יעברו אותו! ועל זה אני מוכן להתערב.
אני מתערב איתך שספיידרמן
אני מחפש משהו יותר מקורי מאתה חי בסרט
מה עם…
לא…
טוב אין לי
'רידיק'?!?
'רידיק' בחיים לא יעבור את ספיידי. אין סיכוי. פשוט לא.
אם לקהל היה יותר שכל,
'ספיידרמן 2' לא היה מרוויח בכלל, כי אף אחד שראה כבר את הטריילר לא היה משלם כדי לראות אותו שוב.
אם לקהל היה יותר שכל,
לא הבנתי למה התכוונת
הטריילר של 'ספיידרמן 2'
מראה בערך את כל עלילת הסרט, על כל ההפתעות שבה, פלוס כמה קטעי אקשן ואפקטים לקינוח.
הטריילר של 'ספיידרמן 2'
אה OK
אבל אנשים אוהבים את זה
אם לקהל היה יותר שכל (כה''ב)
"ספיידי 2" לא היה מרוויח כלל, כי כל מי שראה איך הנוסחתיות, הטמטום ובזבוז הפוטנציאל בסרט הראשון הצליחו, יכול לנחש שבסרט השני המגמה הזו רק תקצין.
מצד שני, מה אני מדבר, הרי גם אני מתכוון ללכת לראות אותו.
אלפרד מולינה והזרועות.
יש לי פשוט הרגשה,
הרגשה חזקה ומוזרה ש'רידיק' יעבור את ספיידי בהכנסות כוללות. יש לי פשוט הרגשה חזקה שספיידי ייפול חזק ולא יצליח. אתם יודעים, סתם! אמרתי את זה בגלל ההלהבות של התגובות של לא זוכר איך כותבים את השם שלה.
עכשיו אני אדבר במונחים יותר ריאליסטיים וכדי להחזיר את זאתי למציאות.
כמו שרד אמר, ספיידרמן יצא בתקופה של התחלת הקיץ ואנשים היו רעבים לסרט אקשן. רק תראי כמה אחוזים היו הכנסות סוף השבוע הראשון שלו מכלל הכנסותיו. זה מראה על ירידה בהכנסות וכן בצופים שכנראה התאכזבו (אני הייתי אחד מהם). חוץ מזה הסרט השלישי בסדרה של שניים מהסרטים המרוויחים ביותר שיצאו בחורף (שזה משנה את כל ההכנסות) יוצא עכשיו בקיץ! את יודעת בכלל מה קיץ עושה לסרט? את יודעת איך ההכנסות עולות בטירוף בזמן הקיץ? תחשבי על הכנסות של 90 מליון בסופ"ש ראשון בזמן החורף כשסמוך למועד יש את ג'יימס בונד ואת שר"ה. עכשיו תהפכי את זה למונחים של קיץ ואני מתערב שזה יגיע לפחות לשיא הקודם של ספיידרמן. אני חושב שבהכנסות סופ"ש ספיידרמן יגיע ל85 מליון. בהכנסות כוללות הוא יגיע ל300 בקושי רב. לא מאמינה? רוצה להתערב???
יש לי פשוט הרגשה,
מי בכלל משתין על פיץ' בלאק???
אם אני לא טועה, רידיק היה ברשימה שלכם של המשכונים שאף אחד לא ביקש?
אה, לא. הוא לא היה.
אני דווקא אופטימי לגביו, ואני חושב שהוא יפתיע מבחינה קופתית, אבל הרעיון שהוא ירוויח יותר מ'ספיידרמן 2' באמת נשמע דמיוני.
אה, לא. הוא לא היה.
אני גם מסכים על ההערכה הכלכלית
אבל פיץ' בלאק סרט פשוט סטנדרטי ששום דבר בו (כולל ההכנסות – סטנדרטיות) לא הצדיקו המשך
אתה רומז שב'ספיידרמן'
היה משהו יוצא מגדר הרגיל (למעט ההכנסות) שדרש המשך?
אתה רומז שב'ספיידרמן'
כן
דמות שמיליונים אוהבים לראות
אני תולה בו הרבה תקוות במשחק של EZ,
וכדאי מאוד לסרטים שאני בונה עליהם שיתנהגו יפה. הם לא רוצים להסתבך איתי.
אני תולה בו הרבה תקוות במשחק של EZ,
מה זה המשחק של EZ?
זה:
כתבה מספר 2126
בקצרה: נותנים לך 250 מיליון דולר. במשך תקופה מסוימת אתה צריך לקנות סרטים (המחיר שלהם עולה או יורד בהתאם לבאזז בשוק, כך שאם למשל ל'רידיק' יש פרסום מאסיבי – שווה לקנות אותו כי המחיר שלו יעלה במשך כמה ימים. לעומת זאת, אם 'הנוסע נגד הטורף' מסתמן כזבלון שלא מעניין אף אחד – כדאי לך להעיף אותו מתיק ההשקעות שלך, כדי לא להפסיד עליו כסף), כשבסופו של עניין אתה קונה על מנת להשאיר אצלך את הסרטים שאתה חושב שירוויחו הכי הרבה כסף. אתה מקבל תמורתם את רווחי שלושת סופי השבוע הראשונים שלהם.
המנצח הוא מי שמסיים את המשחק עם הכי הרבה כסף.
זה:
ואי מגניב
רק חבל שלא משעמם לי
מה הקשר?
לי ממש לא משעמם. ממש ממש לא.
יש לי מעט מאוד זמן להשקיע בבדיקת מצב השוק או בתכנונים אסטרטגיים, ובכל זאת אני בפנים.
או בקיצור:
יש פרסים
עכשיו, דילמה: הארי פוטר Vs. ספיידרמן.
ספיידי עולה 15 מיליון יותר אבל כנראה ירוויח יותר ויוצא מאוחר יותר.
נראה לי ששיכנעתי את עצמי.
זה לא בגלל הפרס.
מה גם שנכון לעכשיו, EZ עדיין לא מצא ספונסר למשחק כך שעוד אין פרסים.
אני יודע
סתם צחקתי.
אני בטוח לא הולך לזכות, ואני עדיין משחק. זה כיף, מזכיר את Dope Wars רק פחות ממכר (pun intended).
יותר מזה:
הצלחתם הקופתית של סרטי המשך תלויה לא רק באיכות שלהם אלא באיכות של הסרט הראשון בסדרה.
"שרק" היה מצוין. ספיידי הראשון – לא כל-כך. המסקנה שלי היא שספיידי השני יפתח עם משהו כמו 90-100 ויסגור עם פחות מ- 400.
הסרט המרוויח של השנה יהיה שרק 2 או הארי פוטר.
שספיידרמן ישבור את שר הטבעות?! בחלומות!
משהו ממש מצחיק.
לפני כמה ימים ראיתי תקציר וכהמ קטעים על הסרט של קייט האדסון. הקיצר, התחלתי לראות את זה מהאמצע וחשבתי שזה פרסומת לסדרה (ראיתי את זה בערוץ ערבי ושם הפרסומות ארווווווווכווווווווות) חדשה. ואז הבחנתי בקייט האדסון. ואז שמעתי שיש סרט חדש איתה. ואז שמעתי שזה עם שלושה ילדים והכל הסתדר לי.
אותי זה הצחיק כי גם מבקרי קולנוע חשבו שזה רנאה כמו סדרה ולא כמו סרט.
אולי בגלל שיש סדרה כזאת.
http://www.tvtome.com/WildCard/
משודרת היום בסטארוורלד, אם אתה מעוניין.
אגב תגידו לי מזל טוב
מכרתי תסריט בדיוק לפני דקה וחצי דרך הטלפון!!!
!מזל"ט! אפשר לדעת על מה התסריט?
כמובן!!!
קוראים לזה
זה מסובך להסביר, ואני גם לא יודע מי הם יביאו לביים, אז ננסה…
בעיקרון זה קומדיה שחורה על קבוצה של טרוריסטים מכל מיני ארגוני טרור ערביים רדומים באמריקה.
יושבים ומחכים להוראות להוריד עוד מגדל וכאלה…
אבל כשבאה הוראה להוריד במפגן כוח ענקי את כל ניו יורק בנשק כימי ענק (יש להם את כל האמצעים), בהתחלה כל אחד רוצה לבד לעשות את זה (יש מספר קבוצות ומספר דמויות ראשיות מכל קבוצה) ובסוף הם מגיעים שלגור בעולם המערבי (אפילו כטרוריסט רדום) זה בטוח יותר כיף מלהיות נ"מיסט על חמור באפגניסטן, והם מנסים למנוע את יום הדין…
אל תצחקו, עבדתי על זה שנתיים! :)
נשמע נחמד, לפי סיפור המסגרת. למי מכרת את התסריט?
ואיך קוראים לך?
בעיקרון ל REVOLUTION STUDIOS
אבל זה קו-פרודוקציה עם FOX SEARCHLIGHT, כי זה זוכה פרס ראשון פסטיבל תסריטים…
אני רן בלייך
ועכשיו אני רוצה להתמסחר ממש ולהיות תסריטאי שמקבל טונה מיליוני דולרים בשביל לעשות מספרים של גרישם סרטים גרועים…
אם אתה רוצה להראות את הפטריוטיות שלך הייתי בוחר שחקנים מהארץ! שחקנים מתחילים שכולם יידעו ש*אתה* גרמת להם להיות כוכבים! למשל אני מכיר בחור צעיר ונמרץ, בעל כשרון משחק שפשוט *מת* להופיע בסרט ויש לו כל מה שדרוש.
ובאמת, כל הכבוד, מקווה שנשמע עליך בעתיד הקרוב ושבאמת תרוויח מליונים ויותר!
ממתי תסריטאי קובע מי יהיו השחקנים בסרט?
זה אחריות המפיק/האיש האחראי על בחירת השחקנים.
הוא יכול להשפיע. הוא יכול להגיד משהו לא?
אני יכול להגיד לכם שאין לי שום מילה WHATSOEVER בקשר לכלום, חוץ מההבטחה שלהם שלא יהיו שינויים בתסריט, אלא אם במאי ליגה א' מצטרף…
ואני עדיין כולי תקווה שאף אחד לא ירצה לביים את זה והם לוקחים אותי, יש מצב…
בכל מקרה, מה שאני כן יכול להגיד לכם בוודאות זה שיהיו בו הרבה שחקנים ערבים (ראיתי אחד מהם, שכחתי מה השם, אבל הוא קומיקאי מעירק, קורע מצחוק!!!) ואני יודע שאנחנו מחפשים בעיקרון שתי כוכבים גדולים: התפקיד של ראש החוליה של אל קעידה, והמנהל מצוד בFBI
אני אישית הייתי בכיף מכניס שחקנים ישראליים אבל אין לי איפה… כולם שם או ערבים או אמריקאים, והמנהל ליהוק לא יסכים בחיים לתת לישראלים תפקידים של אמריקאים, זה חוק כזה שם, וזה יהיה עלבון לתת להם תפקיד ערבי… ככה לפחות המפיק היהודי שלי אומר…
וזהו עד עכשיו
הוא יכול להשפיע. הוא יכול להגיד משהו לא?
זה לא הפריע עד עכשיו להמון ישראלים לקבל תפקידים של ערבים.
למשל: אקי אבני ב'24', הבחורצ'יק מהמומיה (השומר של הקבר) ועוד.
הוא יכול להשפיע. הוא יכול להגיד משהו לא?
היי אני רק שמח להיות שם, לא כל כך מעניין אותי להציל את המולדת קולנועית, בטח לא אחרי שהקרן לקולנוע ישראלית קראה לסרט שלי "תועבה"…
הוא יכול להשפיע. הוא יכול להגיד משהו לא?
זה לא זה, זה תסריט אחר שביקשתי בשבילו מימון
סיפור ארוך
סקר
מי כאן מאמין למילה אחת ממה שpunklandia כותב?
אני מאמין
אין לי שום סיבה למה לא להאמין.
אולי זה שהוא טוען שהוא מכר תסריטים לאולפנים הוליוודיים, בזמן שהוא לא יודע אפילו להשתמש נכון בסימני פיסוק?
אם היית תסריטאי
היית יודע שסימני פיסוק זה דבר הכי לא שימושי בתסריט
אם הייתי תסריטאי
נראה לי שהייתי מקפיד על סימני פיסוק בכל זאת, כדי שהאולפנים ייקחו אותי ברצינות. מצד שני, אני לא תסריטאי…
אם הייתי תסריטאי
חחחחחחחחחחחחחחח
הטיוטה האחרונה עברה אצל עורך לשוני, וזה עלה המון כסף, כדאי מאוד שיהיו סימני פיסוק :)
אולי מספיק
עם הקולות המוזרים?
אם היית תסריטאי
היית מבין שתסריטאים תמיד עושים קולות מוזרים.
אני שמח שאני לא
והרבה יותר שמח שאני לא חי עם תסריטאי.
יש לי תסריטאי אחד כזה בבית.
שרט אותי החלאה, קודם. נראה לי שאני סוגר אותו במרפסת הלילה.
אה, זהו, רציתי לשאול.
אתה זכית במערכת קולנוע ביתית וויתרת עליה?
א. יש לי כבר אחת.
בשביל מה אני צריך עוד אחת? אני לא מבלה בשירותים מספיק זמן כדי להצדיק את זה.
ב. זה היה ההסכם מראש. הרי כבר יש לי אחת. בשביל מה אני צריך עוד אחת?
ג. היא ממילא לא עובדת.
ד. החלפתי אותה תמורת כרטיסים לקולנוע. נשמע לי עסק משתלם.
נ.ב.
מערכות קולנוע ביתי עשויות להעמיד פנים שהן תסריטאיות, ולהשמיע "חחחחח…", אבל מעולם לא שמעתי על מערכת קולנוע ביתי ששרטה אדם. לפיכך, לרוב לא סוגרים מערכות כאלו במרפסת.
כן, הרגשתי צורך להבהיר את הנקודה.
אז הנה תשמע
אותי שרטה מערכת קולנוע ביתית שחטפה קריזה אחרי שבתמימותי ניסיתי לתפעל אותה, ובאמת שלא היו לי כוונות זדוניות, אבל היא אמרה את שלה ומאז אני לא מתעסק איתה.
אם היית תסריטאי
עכשיו לי בא לעשות חחחח :) :)
הנימה המזלזלת הזו ממש לא במקום.
חלקנו יודעים לכתוב תסריטים ובכל זאת מעדיפים להשתמש בסימני פיסוק, וזה שבספרים שלך לא היה כתוב שבסוף משפט שמים נקודה, עדיין לא אומר שככה זה צריך להופיע בתסריט.
סליחה?
איך מישהו פה יכול להתלונן עם הגישה המזלזלת של פאנקלנדיה, כשבין ההודעות שהופנו עליו ב24 השעות האחרונות היו "די כבר עם הנדנודים שלך", "תלמד להשתמש בסימני פיסוק", ו"תפסיק לעשות קולות מגעילים" (כמובן שאני מצטט הכל מהזיכרון אבל זו היתה רוח הדברים בהודעות, אני בטוח).
אם יש פה מישהו שזוכה לגישה מזלזלת באתר זה פאנקלנדיה עצמו, מה שמוכיח אולי שלהיות סנובים מגעילים שמנטפקים סימני פיסוק לא יביא אתכם רחוק מאוד (בכתיבת תסריטים לפחות).
רוב ההודעות שציטטת, יש לציין,
היו שלי. אז אל תאשים את הקהילה, תאשים אותי בלבד.
וההודעות האלה נכתבו כי פאנקלנדיה א. נידנד באתר בלי הפסקה על נושא אוף-טופיקי, ב. כתב בלי סימני פיסוק, ג. השמיע קולות מעצבנים (הודעות בנוסח "חחחחחחחחחחחחחחחחח" בדרך כלל סתם נמחקות). אז בבקשה.
מה בבקשה?
בקשר לטענה הראשונה שלך אני לא יודע, כי ראיתי רק הודעה אחת שלו בנושא, אבל ניחא. בקשר לטענות האחרות, זו באמת סיבה להתייחסות מגעילה כזאת? ברור לי שזה אתר פרטי שלך ואתה לא חייב לקבל פה את כולם ובלה בלה בלה, אבל איך היית מרגיש אם נגיד היית הולך למסעדה, והיית רואה שלא מכניסים לשם אנשים מכוערים, או שמנים, או עם הליכה מצחיקה? כי זה בערך מה שקורה פה.
אנחנו אתר סנובי, לא ידעת?
גם פנקלנדיה בטח יודע, והוא נמצא כאן לא מהיום. דגש על "נמצא כאן". לא העפתי אותו מה"מסעדה" שלי, אז הדוגמה שלך לא מתאימה. אבל אם ההתנהגות של מישהו לא מקובלת עלי, אני בהחלט מתכוון להעיר לו על כך. להגיד קבל עם ואתר "תפסיק לנדנד" זה מוצא אחרון, אחרי שמישהו כבר באמת מתחיל להתנהג כמו טרול ממוצע.
ההודעה שהזכירה סימני פיסוק, אגב, בכל זאת לא היתה שלי, ודיברה על זה שפאנק מתיימר להיות תסריטאי, לא על ההודעות שלו באתר בכלל.
ההשוואה שלך מופרכת.
מה שקורה פה זה שלא מכניסים אנשים למעגל שבו מתקיים דיון אינטליגנטי על סרטים אם הם לא מקיימים את התנאים המינימליים לדיון כזה.
אבל הוא כן ממלא תנאים מינימליים,
הרי קשה לי להאמין שיש פה מישהו שלא הצליח להבין את ההודעה שלו, ושההודעות שלו העליבו או פגעו במישהו, הן סך הכל היו מנוסחות בצורה שלא תואמת את הטעם האנין שלכם, וזו לא חובתכם להגיב עליה, אבל לדעתי להעיר לו בכזו צורה דוחה זה פשוט מגעיל.
אני את שלי אמרתי, קשה לי להאמין שאני אצליח לשכנע אנשים שכל כך מאוהבים בעצמם במשהו אחר, אז כאן אני פורש.
סטנדרטים זאת לא מלה גסה.
גם 'נידוי' ו'אי קבלת השונה'
הן לא מילים גסות, אבל הן בהחלט לא נחמדות.
חשבתי שפרשת.
אני טיפוס מלא הפתעות.
'נידוי' ו'אי קבלת השונה'
הן לדעתי מילים מוגזמות ומוקצנות. אם מישהו העיר לפאנק בצורה לא יפה, אתה יכול להתרעם על זה. ברגע שאתה הופך את זה לנידוי… אני לא מבינה מאיפה זה בא.
חוץ מזה שהערה, גם אם מגעילה, לא שווה לסילוק.
קולות מוזרים
אבל גם מגעילים זה בסדר.
אם מישהו היה עושה לי קול כזה באוזן במסעדה אז הייתי אומר לו שזה מפריע לי.
מעה סלאמה, יא אחי!
לא יאמן איך רק מלחשוב על זה אני עדיין נקרעת מצחוק ויורדות לי דמעות מהעיניים.
זה הציטוט המדויק או שבלבלתי את שתי המלים הראשונות?
האמת, בלבלת...
אומרים 'מע אל סלמה'.
תודה
הקטע הכי מגניב
שאני עכשיו כאילו עובד בשבילהם, הם שלחו לי דקה אחרי המכירה אימייל עם עוד כמה פרוייקטים שהם רוצים לפתח, ושאני צריך להחזיר טלפון מיידי אם אני מעוניין לעשות TREATMENT (כמו ביצית של תסריט, שלב מוקדם מאוד)
לכמה דברים שהם רוצים לפתח,
קלטו:
– עיבוד חי של שלושה בסירה אחת
– סדרת קומיקס… מישהו מכיר קומיקס בשם SANDMAN?
-סרט שואה על מנגלה
-סיטקום על בחורה בת 15 שנלחמת באנורקסיה בבי"ס שלה
אני לא יודע מה להגיד…
תגיד כן!
בחיים אל תדחה הצעות. שמעתי על סנדמן אבל חוץ מזה אני לא יודע כלום. העיבוד החי של שלושה בדירה אחת לא נראה לי משהו אבל מהאנורקסית עוד יכול לצאת משהו.
ועכשיו שאלה קצת אישית שאם אתה לא רוצה לענות עליה אתה לא חייב. בכמה מכרת את התסריט, ואם עוד אין מחיר כמה בערך הם עומדים להציע?
תגיד כן!
חחחחחח….
א' כל, זה לא שהם רוצים אותי ספציפית.. הם שלחו את זה לכל התסריטאים שאי פעם עבדו איתם.
שנית, אני עובד על תסריט אחר עכשיו, שזה בכלל פרוייקט טוב
ובקשר למחיר, הבה לא נגזימה :)
אבל מה שאני כן יכול להגיד לך שהרוב זה אחוזים מההכנסות, אבל אני לא דואג, יש לי אחלה אמון בסרט.
לא סתם הוא זכה, לא סתם קונים אותו, ולא סתם הוא ישבור שיאים
:)
נראה לי שאתה כותב מוכשר,
אז הנה אני מציע לך רעיון וכאן כלל עם ועדה אני מוותר על כל הזכויות עליו. והרעיון הולך ככה:
דבר ראשון הסרט הוא קומדיה או פארודיה. אפשר לעשות אותו כסרט נעורים ואפשר לעשות אותו כקומדיה ביקורתית. העלילה היא על נער שאביו עובד כמעקל והוא מגלה שלפני שנים רבות אביו עיקל אותו. הנער יוצא למסע לחפש את ההורים שלו ומגיע למשפחת מאפיה. לאחר שהוא נכנס למשפחה הם מגלים כי הוא לא בנם והוא בורח ונוצר מרדף מטורף בין המאיפה המעקלים והבן האובד.
זה רעיון מסגרת אבל אני בטוח שתוכל לפתח. ואל תתבייש אם לפי דעתך הרעיון הוא מחורבן!
נראה לי שאתה כותב מוכשר,
זה לא זה
פשוט אני בפרוייקטים אחרים
ואני כרגע נעול עליהם חזק
אז…
למה שלא תנסה בעצמך?
אני בגיל 14 כבר התחלתי ללמוד לבד תסריטאות עם ספרי לימוד
יש המון והם ממש ממש ממש טובים!
מחר שאני יהיה פה אוכל לפרסם רשימה של מומלצים ביומית, אם אתה רוצה
סבבה, אבל אני יותר נעול
על הרעיון של משחק (ראה סקר מלפני שנתיים בו הבעתי את תוכניותי לעתיד וזכיתי ליחס מלגלג). אבל הכי חשוב, שיהיה לך המון המון הצלחה!
מזל טוב, פאנק.
סתם מתוך סקרנות, כיוון שאולפני Revolution לא מגיעים לכל חור הכי קטן, באיזה פסטיבל התסריט שלך זכה?
אותי דווקא מעניין לשמוע פחות על משחק ויותר על הקריירה הקולנועית שלך. איפה אתה לומד/למדת? באיזו מסגרת עשית את הסרט הקצר על מרד הסטודנטים בפריז?
אגב, סתם אנקדוטה קטנה:
http://www.fisheye.co.il/thread?rep=113494
מזל טוב, פאנק.
חחחחחח כן זה קטע שאח שלי עבד עליי, יש לו היסטוריה גדולה בזה :)
פעם הוא עלה בלבנון לשמירה עם אפוד מלא וחצאית טוטו:)
זה תחרות של בי"ס יעודי באירופה שאני הולך ללמוד בו שנה הבאה- paris 8. זה בעיקרון שלוחה של הסורבון (הכל שם בעצם שלוחה של הסורבון).
בעיקרון אני כותב מגיל 13 כבר, ועשיתי דברים די נחמדים, ושנה שעברה בשוק התסריטים כמעט ומכרתי פיילוט לקשת לסיטקום לייט נייט שדי צוחק על הומואים – "נגסני ונשכני".
אני עוד לא יודע מה יהיה עם זה.
לימדתי את עצמי תסריטאות מאז שאני זוכר את עצמי, כל הבית שלי מלא בספרים מאמאזון שכבר אי אפשר לדרוך פה, והייתי בסמינרים אונליין, ואתה יודע פה קצת ושם קצת וכל זה.
אם אתם מכירים את BOOJIE פה מהאתר, אז אתם יודעים שהיא פרסמה ספר של סיפורים קצרים, "לפעמים זה אחרת", (אחד הספרים הטובים שקראתי בשפה העברית – ותפסיקי להגיד שאני מתחנף) והרבה לפני שהיא פרסמה את זה, נפגשנו ארעית בICQ פעם שעוד הייתי בתיכון, והיא שלחה לי כמה.
היה שם סיפור בשם "לורטה, זונת המהפכה", אם אתם מכירים, ונדלקתי על הסיפור הזה.
ואני כבר איזה 3-4 שנים מעבד את זה לקומדית מתח פנטזיה קורעת… יש לי חלום יום אחד שזה יהיה איזה להיט קיץ היסטרי ותכתבו עליו בדוחק"ו מתישהו, ויהיה את האייקון של הדולר עם לורטה במקום ג'ורג' וושינגטון :)
תשאלו את בוג'י כמה זמן אני כבר מבטיח לה טיוטות :)
אז בעיקרון התחרות הזאת היא לא הבטחה שהם יפיקו את זה, אבל לפי מה שהם אומרים לי, שזה יכול להתהפך בכל רגע, זה שהם נורא צחקו מהתסריט, ויש לו דופק על אירועים עכשווים, והם מחפשים משהו כזה, אבל אני לא לחוץ, כי אני מתחיל ללמוד שנה הבאה גם ככה, אז נראה מה יהיה…
זהו
תגובה לכל הפתיל
•קודם כל, מגיע לך מזל"ט.
•היית בניו-יורק? העיר מלאה ישראלים. לא תהיה שום בעיה ללהק שחקנים צברים לתפקידים משניים.
•מבין הפרויקטים המוצעים: שלושה בסירה אחת נשמע רעיון חביב, אבל לא פשוט לביצוע.
את סנדמן אני לא ממש מכיר, אבל לפי התגובות באתר והכרות עם ספרים של ניל גיימן, זו ממש מציאה שכדאי לברך עליה.
סרטי שואה הם מצד אחד מקפצה גדולה בעולם הקולנוע, מצד שני נוטים למונוטוניות כדי להדגיש את הטרגדיה. יש מה לחדש בסרטי שואה, אבל לא כולם מעוניינים בכך.
סיטקום על אנורקסיה נשמע כמו אוקסימורון. בתור סדרת דרמה, או סרט זה יכול לעבוד, אבל כסיטקום ידרש כשרון מיוחד. אתה חושב שיש לך את מה שדרוש כדי לבסס סדרה קומית על הפרעות אכילה? יש פה מלכוד בכך שסיטקומים המיועדים לנוער, הם לרוב מוגבלים בידי גורמים מלמעלה שדורשים מוסר השכל ברור בכל פרק והמנעות משחיטת פרות קדושות. למרות זאת, כל חידוש בתחום יהיה מבורך.
•מצטרף להמלצות על "לפעמים זה אחרת".
•זכור, גם כשתהפוך לתסריטאי הכי מבוקש בהוליווד ותחפש ארון חדש לאוסקרים (כי הישן לא עמד בעומס), תמיד תוכל לחזור לכאן כדי להתיעץ עם הגולשים.
לפינגווין... ולכולם
* תודה, אני עדיין לא מעכל.
* הייתי בניו יורק, אבל שוב, אין לי שום מילה בהפקה…
* אני לא עובד על שום דבר ממה שהם הציעו לי, וזה לא שהם הציעו רק לי, הם הציעו למיליון איש, זה היה אימייל גנרי שהם שולחים לכל תסריטאי שאי פעם דרך להם בבניין, אבל האמת שאני בכלל הייתי מופתע שדווקא לאולפן ליגה ב' יש את הזכויות ל SANDMAN…
אבל בסדר…
ונראה מה יהיה עם האוסקרים, אני מקווה שלהחזיר את זה בנתב"ג זה לא עם מכס או משהו…
אתה מדבר על מירמקס?
כי הם הרבה דברים אבל ליגה ב' – הם לא. הם אמנם לא אולפן מייג'ור, אבל הם כן בבעלות אחד כזה () וערימות האוסקרים שיש לאחים וויינסטיין מראות את ההערכה של הוליווד אליהם (או לפחות את ההשפעה שלהם). בקיצור, ליגה ב' – הם לא.
אתה מדבר על מירמקס?
אני לא מתכוון למירמקס
אני מתכוון לרבולושנס
ואני יודע שהם חברת בת
אבל זה הנהלה וחשיבה אחרת
רבולושונז, לפחות מה שהסבירו לנו הם עצמם בצרפת, הם רוצים יותר להכנס למיינסטרים, אבל בגישה רעננה, בעוד שמיראמקס הם על תקן המרוץ לאוסקרים.
בקיצור, מה שהתכוונתי זה שהמירוץ על זכויות זה מירוץ יקר ארוך ולא קל, וזה מפתיע אותי שאולפן יחסית קטן בארה"ב עם לא כל כך הרבה ממון (קחו לדוגמה את התקציב שיהיה לסרט שלי- 2.60 דולר וכרטיסית GREYHOUND), השיג איכשהו את הזכויות לאחד הלהיטים הפוטנציונאליים של השנים הבאות.
לפי מה שאני רואה פה מאנשים שצועקים עליי שאני לא מכיר את איש החול, זה ישבור את השיא של שרק 2 :)
רבולושונס, אכן חדשים אבל נחשבים למדי
האולפן הוקם ע"י ג'ו רות' שהיה במאי בינוני מינוס, אבל הוא היה (ועדיין) מפיק עם המון חברים. המון. בקיצור, מדובר במישהו עם השפעה רבה ואחד כזה שכל כוכב כמעט בהוליווד יתייצב לשחק בסרטי האולפן אם רות' יחפוץ בכך. האולפן הנפיק סרטים מסחריים נטו, ללא הרבה יומרה אמנותית עד כה (אמריקה מאוהבת, XXX וכן גם הכשלון המביך ג'ילי/אהבה מחוץ לחוק)
האולפן מפיץ את סרטיו בארה"ב דרך אולפני קולומביה
בקיצור, אכן לא מייג'ור, אבל אולפן שאין לזלזל בו כל כך. יש בראשו אנשים עם השפעה רבה בהוליווד.
נו,
אמיתי או לא, זה בכל-מקרה נשמע יותר טוב מהגירסה שאני ראיתי.
אתה יודע, זאת שבה ניאו הוא בעצם ישו.
קטעים איתך
אחחח, רד, רד, אין עליך. בדיוק מה שהייתי צריך הבוקר – לצחוק כמו אדיוט (כמעט הערתי את הילד).
תמשיך ככה.
היו שלום ותודה לדג (ולשאר אנשי האתר)
זה מספר שנים שאני גולש באתר באופן פעיל. במהלך השנים הללו נהנתי מאוד ולמדתי רבות על קולנוע ועל דברים אחרים.
לאחרונה אני מגלה שאני נהנה פחות ופחות. לחיצה על "יש תגובות חדשות" מנפקת פחות תגובות מעניינות ומאתגרות מבעבר, ואני מגלה שיש לי פחות מה לתרום לדיונים. ההנאה שלי מההשתתפות בשיח פה הולכת וקטנה.
הגעתי למסקנה שעדיף שאפסיק להוות גולש פעיל ולכתוב תגובות. המעורבות שלי והזמן המוקדש לכך גדולים מדי, לטעמי. תקופת המבחנים הבאה עלי מספקת תירוץ למשהו שהייתי צריך כבר לעשות.
במשך השנים בהן פרסמתי תגובות, לא היתה כוונתי מעולם לפגוע במישהו. אם פגעתי – אני מבקש בזו את התנצלותו (או התנצלותה) המלאה.
היו שלום, ותודה רבה.
כתיבת הודעות באתר היא לא מחויבות, אתה יודע. הסטטוס שלך כ"כותב פעיל" לא תלוי במכסת הודעות בשבוע. אני בהחלט אשמח אם תמשיך לכתוב הודעות מדי פעם – רק כשיש לך זמן, כמובן. בלי התחייבות.
בכל מקרה, אם אתה הולך – היה שלום, ותחזור מהר.
יש תגובות חדשות
אני לא הרגשתי שום הבדל. יש כאן הרבה דיונים שלא מעניינים אותי, אבל אני מאוד נהנה לקרוא את הדיונים שכן מעניינים אותי (כמו כל מה שכותבים על H2G2).
אז את הדיונים שלא מעניינים אותי אני מוריד מהרשימה. נכון שזה קצת מסורבל, אבל זה לא היה פותר את הבעיה שלך?
מה זה H2G2?
המדריך לטרמפיסט בגלקסיה =
אהה...
נייס
2 מדריך, 2 גלקסיה!
אתם פשוט משוגעים
זה היה אחד הדברים הכי מצחיקים שקראתי לאחרונה (למעשה זה אחד הדברים המצחיקים היחידים שקראתי לאחרונה). חן חן!
אגב, זה אחד מהדוחקו''אים הכי מצחיקים.
שמחתי לגלות שאני לא היחידה שמחלקת שמות למגוון המכשירים האלקטרוניים בבית. למשל, למצלמה הדיגיטאלית, וללפ טופ.
לא רק הדוחק''ו
גם הביקורת על טרויה.
בכלל נראה לי שיש קמבק של רד לימי האתר הראשונים (שלא לדבר על צפיפות הכתבות שלו בזמן האחרון).
לצפיפות הכתבות עשוי להיות הסבר אחר,
שלא כולם מודעים לו.
אבל אני לא הסברתי כלום
רק ציינתי תצפית.
אני רק מקווה שזו לא הסערה שלפני השקט.
שאלה שרציתי די מזמן לשאול
אם כי במידה מסוימת אני מניח שהיא נענתה: הנתונים של הדו"חקו מבוססים על הנתונים הראשוניים של הבוקס אופיס. רציתי לדעת אם אתם מעדכנים אותם לאחר שמתפרסמים הנתונים הסופיים.
כיוון שלפחות בזמן כתיבת ההודעה, ההכנסות של מחרתיים בסופש מצוינות כאן כ-70 מ', ולא 68 כפי שהן בפועל, אני מניח שלא. יש סיבה לכך?
לא, אנחנו לא מעדכנים
אין לכך שום סיבה עקרונית. בדרך כלל הדו"חקו מתפרסם אחרי שהנתונים האמיתיים כבר פורסמו, כך שממילא אנחנו מציגים את המספרים הסופיים (השבוע זה לא התאפשר, כי נתוני האמת התפרסמו מאוחר מהרגיל בגלל החג). גם כשאנחנו מקדימים ומפרסמים את הנתונים הזמניים, בדרך כלל ההבדל בינם לבין נתוני האמת הם לא משמעותיים. היוצאים מהכלל הם די נדירים, כך שלא עלתה לדיון עד עכשיו השאלה האם צריך לעדכן את הנתונים או לא.
רק בשבועות מטורפים כאלה, שבהם מדובר בסכומים ענקיים, ההבדל יכול להיות גדול. למשל, בשבוע שעבר דיווחנו ש'שרק 2' הכניס 104 מיליון במהלך סוף השבוע, ובסופו של דבר התברר שהסכום האמיתי היה 108. גם זה לא ממש שינוי עקרוני (זה הרבה מאוד מאוד אבל לא כמו ספיידרמן, בכל מקרה) אז את הדיווח על השינוי אני מניח שאפשר להשאיר לתגובות.
אוקיי, תודה
קללת המחשב
אתמול בערב, בערך רבע שעה אחרי קריאת הדו"חקו הזה, התמונה על מסך המחשב שלי התעוותה, הפכה לנקודה ואז מתה. הרמקול התחיל להשמיע תקתוק קבוע ויציב שנשמע כמו מסוק (או כאילו המחשב מנסה לשלוח לי אס או אס במורס), ונורות החיווי על הכונן הקשיח החלו להבהב בטרוף. המחשב לא הגיב יותר לשום פעולה – אפילו לא לאיומים ובעיטות קרטה, שלהם הוא מגיב בדרך כלל. כרגע הוא מוגדר צמח, ותגובה זו נרשמת ממחשב אחר.
האם זה היה משום שכיניתי אותו בשמות "אימת הפנטיום", "חשבוניה אלקטרונית" ובסוף, במשך שנים, "מחשבר כלי" (ואפילו שיניתי בהתאם את השם של האייקון על ה-desktop)? האם הוא החליט להתאבד כתוצאה מהזלזול ותחושת העלבון?
או שהדו"חקו הזה הוא גרסת האינטרנט של "הצלצול", וכל מי שיקרא אותו יביא מוות מהיר ואלים על המחשב שלו?
אם כן, ראו הוזהרתם. זה יכול לקרות גם לכם.
זה בגלל השמות המעליבים שנתת לו.
קח את המחשב הכי טוב והכי חדש, קרא לו בשם כמו "בץ", "אי.טי", או "עיירת פיתוח" (רצוי בצירוף האייקון המתאים), ותוך שבוע-שבועיים הוא יפתח בעיות זכרון פנימי שלא היו מביישות את סובחי ז"ל. באותו אופן, קרא לו בשם "צלחת פטרי", וכל האנטי-וירוסים שבעולם לא יוכלו לעצור את המדגרה שתתפתח אצלו.
למחשבים יש אישיות, וכל מי שיגיד לך אחרת – לא מספיק גיק.
סקר משעשע בימד''ב
http://us.imdb.com/poll/
רד, אתה רזיסטנציאליסט.
רזיסטנציאליזם (resistentialism) היא תיאוריה שאותה הגה הסופר הבריטי פול ג'נקינס ב-1960, לפיה חפצים דוממים עוינים את בני האדם. לפי ג'נקינס, בני האדם חיים באשליה שהם השולטים והחפצים הם הנשלטים, אבל למעשה החפצים הם אלה השולטים בבני האדם.
זה מתוך: http://www.notes.co.il/dana/5430.asp
תראה פה:
http://ephilosopher.com/article620.html
נאו-רזיסטנציאליסט, אפשר?
הבוסים בבית הן החתולות. אנחנו במקום שני, והמכשירים השונים, שלא יהיו ספקות, רק במקום השלישי. כן, הם מתנהגים לא יפה לפעמים, אבל להגיד שהם שולטים עלינו יהיה מוגזם. הנה, פרידה עשתה בעיות – ופשוט הלכה. הראנו לה מי הבוס.
אהא!
ידעתי!
כתבה מספר 2162
אתם בוודאי תוהים למה נעדרתי מהאתר בשבוע האחרון...
אז ככה, מושרמבו, המחשב שלי, נפל. מת. לגמרי. ואני מפחדת לראות את הממ"א שנוצר לי בעין הדג, זה משהו שעלול לשלוח אותי לבית משוגעים. הפרדה לא קלה, ואני מקווה גם שלא זמנית, אבל עד תיקון מושרמבו, או קניית מחשב חדש, אני אגיב לעיתים רחוקות יותר. ותזכרו שאני תמיד את אוהב את המסך הכחול שלי!
''תמיד אוהב את המסך הכחול שלי''. !
אני לא יודעת אם את יודעת עד כמה זה דו משמעי, בהקשר של מחשב מקולקל.
מושרמבו: שם מסוכן
מוש: מבטיח שלל באגים וחדירת פירורים למחשב.
רמבו: המחשב מכוסח, מגיב בשפה לא ברורה ומפעיל רק תוכנות משנות ה-70.
מהשם מושרמבו ניתן להסיק כי המחשב שלך מגיב בג'יבריש עקב באג.
לא רק את נעדרת מהאתר.
לי למשל, בגלל הבגרויות והכל, החליטו לנתק את האינטרנט לגמרי ואני לא יכול להכנס ולקבל את מנת הקולנוע היומית שלי. אני נשבע לכם שהייתי בקריז ביום שני כשיצא הדוחק"ו ולא ידעתי כמה הארי פוטר הרוויח. אז מה שבאתי להגיד הוא שגם אני אנסה להיות כאן כמה שיותר, למרות שזה בלתי אפשרי. מקווה לחזור במהירות, תודה…
נדמה לי שגם את הדו''חקו הבא
תצטרכו להוציא מוקדם כדי שלא יספיילרו אותו.
לפי הנתונים הראשוניים, שיאים נשברים As we speak.
צריך דו''חקו מהדורת קיץ
שתצא מוקדם מהרגיל כי באמת הורסים את הדו"חקו הבא (ע"ע תגובות מתחתיי).
עושה רושם שהאמריקאים גילו פתאום שהם בעצם *נורא* אוהבים קולנוע. מה זה אוהבים? מטורפים.
הארי פוטר 3 פותח את סוף השבוע עם יום שישי מהאגדות: 40.8 מיליון. היום הפותח הטוב בהיסטוריה, אפילו יותר מספיידרמן.
בקצב הזה, גם 120 מיליון לסופ"ש זו אופציה ריאלית.
מזל ששמרתי אותו אצל EZ.
אני הימרתי על שני סרטים
הארי פוטר ושרק 2, חבל שאני לא עושה השקעות טובות כאלה גם בחיים האמיתיים.
נו, מה הקטע?
בסדר, אז נפרסם את הדו"חקו של השבוע הבא מוקדם, אבל מה הטעם ב"ספיילור"? תנו לדיונים של השבוע הבא לחיות בדו"חקו הבא.
תשמע,
שיאים נשברים פה באופן יומיומי.
קצת קשה להתעלם.
שרק 2, למשל, הולך לעבור את ה-300 מיליון תוך 18, מקסימום 19 יום מיציאתו.
עוד שיא נשבר. (לספיידרמן זה לקח 22 יום).
בתנאים כאלה, כשהאמריקאים מתעקשים ליצור חדשות דוחק"ו 2 מהר, 2 רחוק ו-2 גבוה מבכל תקופה בהיסטוריה, זה רק הגיוני שגם מגיבי עין הדג יהיו חלק מהחגיגה.
טוב, קשה לי להתווכח עם זה.
אני רק מנסה לשמור על איזשהו סדר בתגובות. נו טוף.
אל תמהרו עם הדוחק''ו
מסתבר שהמצב לא כל כך דרמטי כמו שחשבנו בהתחלה.
ואכן אנחנו לא ממהרים.
''היי, הנה ציטוט טוב, בואו נשתמש בו!''