פעם, חודש אפריל סימן את בואו של האביב, ועימו ביטול החובה להדליק אורות גם ביום. אבל השנה גילינו שחורף הוא לא חורף, קיץ הוא לא קיץ ולעזאזל, עוד מעט מאי ועדיין יורד גשם. אני לא מתנגדת לזה – אני דווקא אוהבת גשם. אבל אפילו אני מוכנה להודות מדי פעם שמשהו בסגריריות הזו קצת מדכא.
בארצות הברית, לעומת זאת, לאף אחד לא אכפת מסדר עולמי חדש, ועולם כמנהגו נוהג. אביב זה אביב וסרטי אימה הם סרטי אימה. וזה אומר שני דברים: א) 'Silent Hill' העפיל למקום הראשון עם הכנסה סולידית עבורו; ב) הוא קיבל ביקורות איומות בקרב מבקרי הקולנוע.
העלילה, כדרכם של סרטים המבוססים על משחקי מחשב, חמקנית: ראדה מיטשל לא מוכנה לקבל את העובדה שבתה הקטנה עומדת למות ממחלה קשה, והיא מחפשת רופאים אלטרנטיביים, למורת רוחו של בעלה, שון בין. במהלך החיפושים, היא מגיעה לעיירה שכוחת אל בשם "סיילנט היל" – לא ברור אם העיירה הזו נמצאת בעולמנו או לא. כדרכן של עיירות שכוחות אל בסרטים, גם סיילנט היל אינה עיירה שלווה כפי שנדמה. תושביה נלחמים בכוחות אפלים, ולשתי האורחות הטריות עומד להיות תפקיד בקרב הזה.
טרם צאתו, היו שמועות ש'סיילנט היל' עומד להיות – שומו שמיים – סרט טוב. מתברר שלא בדיוק. על דבר אחד כולם מסכימים: הויזואליה מרשימה במיוחד, עם אווירה בנויה היטב ודברים רעים שזוחלים מבין הצללים. הבעיה היא העלילה – יש יותר מדי ממנה, היא מבולבלת, נמשכת יותר מדי זמן ויש בה דיאלוגים. היה מי שניסה לסנגר על הסרט באומרו שהוא מבוסס על משחק מחשב, אז למה כבר אפשר לצפות מהדיאלוגים. מזלו שציבור הגיימרים לא העלה אותו על המוקד, תוך צווחות שיש משחקי מחשב עם דיאלוגים נפלאים ועלילה מהודקת.
20 מיליון דולר הם סכום סביר לסרט אימה ו/או לסרט אימה שמבוסס על משחק מחשב. השאלה היא מה הלאה – הקהל השבוי כבר ראה את הסרט, ובשבוע הבא, כדרכם של סרטי אימה, 'סיילנט היל' עשוי לגלות שהוא לא שונה מכל סרט אימה אחר. זה לא מבשר טובות לסרט, שתקציבו הנדיב עמד על 50 מיליון דולר.
'מת לצעוק 4', גם הוא סוג של אימה, נאלץ לוותר ל'סיילנט היל' על המקום הראשון, ומסתפק בסגנות. ירידה של 58% ברווחים שלו הותירה אותו עם 17 מיליון דולר בסוף השבוע, ו-67.8 מיליון באופן כללי. הדו"חקואיסטים שמחים לאיד, ומודיעים כי שני הסרטים הראשונים בסדרה נהנו מירידות נמוכות יותר, ולכן זה בטוח מעיד שהסרט על הפנים. אבל בינינו, הם מעדיפים לחיות בתוך בועה שמתקיימת מתקוות קלושות. אין ברירה – בקרוב נצטרך להכיר בעובדה שהסרט יגיע לקו 100 מיליון הדולר, ושזו רק שאלה של זמן עד שעוד המשכון מחופף לסדרה ייצא.
במקום השלישי נמצא 'The Sentinel', שמקמבק את קיפר סאת'רלנד (שהיה רוצה שנשכח לו את הדיבוב ל'ג'ונגל סיטי'), קים בייסינגר (שהיתה רוצה שנשכח לה את '8 מייל'), ואת מייקל דאגלס (שחזר לאחר חמש שנות העדרות מהמסך והיה רוצה שנפסיק להתבלבל בינו לבין האריסון פורד), תחת שרביט המנצחים של קלארק ג'ונסון (שהיה רוצה שנשכח לו את 'ימ"מ: יחידת פריצה').
מייקל דאגלס הוא סוכן חשאי בממשלת ארה"ב, שלפני 20 שנה הציל את הנשיא ועתה נמצא בשירותה של הגברת הראשונה (קים בייסינגר). הוא חי חיים נוחים, עד שחבר רומז שהוא רוצה לספר לו סודות שיזעזעו אותו ואת השירות החשאי. תוך שתי סצינות, החבר נמצא מת בדירתו, במה שנראה כמו שוד שיצא מכלל שליטה. את מקרה המוות הזה חוקר קיפר סאת'רלנד, שכמו בטלנובלה מצויה, היה פעם חבר של דאגלס, עד שחשד שהנ"ל שוכב עם אשתו (שבמהרה הפכה לאשתו לשעבר). כמובן, כל זה הוא התחלה של מזימת בגידה ורצח נפשעת, שראינו כבר בכל כך הרבה מותחנים פוליטיים אחרים. חכם סיני זקן אמר: "מרוב עצים לא רואים את היער". ובאמת, חברת ההפצה קלטה שמדובר בנפל, וגדעה באיבו את מסע הפרסום. הקהל, בהתאם, לא ראה לנכון לבוא לסרט והוא סיים במקום השלישי עם 14.7 מיליון דולר.
במקומות הרביעי והחמישי נמצאים שני סרטי אנימציה, כל אחד מהם נעשה בתקציב של 80 מיליון דולר. לאחד מהם קוראים 'עידן הקרח 2', ובשבוע הרביעי שלו על המסכים הוא עדיין שומר על עליונות כספית מול 'ג'ונגל סיטי' הטרי. גם עם ירידה קטנה מאד של 17%, 'ג'ונגל סיטי' לא מתרומם, כי אין לו מאיפה. סך ההכנסות שלו עומדות כרגע על 21 מיליון דולר, שזה בערך מה ש'עידן הקרח 2' עשה לפני שבוע.
הלאה בטבלה נמצא 'American Dreamz', ולמרות שהוא נשמע פשוט יותר מ-'The Sentinel', הוא בעצם הרבה יותר מסובך. זו סאטירה שמכוונת להמון מטרות בבת אחת, מבית היוצר של פול וויץ ('בחברה טובה', 'רווק פלוס ילד' ו-'אמריקן פאי'). וזה הולך ככה: בבוקר השבעתו מחדש, הנשיא, דניס קווייד (שנשוי למרשה גיי הארדן), פותח בפעם הראשונה מזה ארבע שנים את העיתון. מה שהוא קורא גורם לו לחפש עוד ועוד עיתונים, שהוא קורא באובססיביות. המזכיר האישי של הנשיא, ווילם דפו, מודאג מהמצב ולכן קובע לנשיא הופעת אורח ב"אמריקן דרימז" – התכנית דמוית "אמריקן איידול" הכי פופולרית באמריקה, שיותר אמריקאים מצביעים לה מאשר הם מצביעים בבחירות. מנחה התכנית הוא יו גרנט, ושני המתמודדים הראשיים – שאף מגיעים לתכנית הגמר בה ישפוט הנשיא – הם סאלי (מנדי מור), ועומר, שהוא בכלל טרוריסט במסווה, שרק מחכה לפקודת ההפעלה שלו.
הביקורות מעורבות. מצד אחד, כולם מסכימים שהשחקנים נותנים הופעות מעולות, ובעיני רבים הקטעים הקומיים מצחיקים כדבעי. עוד משבחים המבקרים כי זו סאטירה חכמה. רק מה, היא נחמדה מדי מכדי לגרום לאיזשהו שינוי, ויש מבקרים שבעיניהם הבדיחות מזכירות יותר את המערכונים ב-SNL (והם לא אומרים את זה לחיוב, שיהיה ברור). המקטרגים מוסיפים כי מרוב התלהבות מהמטרות שסימן לעצמו הסרט, הוא שוכח להשתלח במטרה הגדולה מכולם: הקהל. הסרט הופץ בכ-1,500 קולנועים, שזה לא הרבה, אבל גם לא מעט. בסוף השבוע הראשון שלו, הרווחים לא משביעי רצון, ועומדים על 3.7 מיליון דולר. זו לא נפילה כל כך גדולה, בהתחשב בכך שתקציבו של הסרט עומד על 17 מיליון דולר, אבל איך אומרים – היה לו פוטנציאל ליותר.
לתחתית הטבלה השתחל 'Friends with Money' – הוא יצא לפני שבועיים בהפצה מוגבלת, וכמו 'American Dreamz', גם הוא עומד השבוע על 1,500 קולנועים. הסרט מתרכז בארבע חברות (ג'ניפר אניסטון, פרנסס מק'דורמנד, ג'ואן קיוזאק וקתרין קינר), הבוחנות את מערכות היחסים שלהן עם אחרים ועם עצמן. בקיצור, קומדיה מרירה שמתבססת על המשחק המצוין של המשתתפות בה.
בשבוע הבא, רגע לפני ש'משימה בלתי אפשרית 3' מתחיל רשמית את עונת הקיץ, נקבל את הצרור הבא: דרמה בשם 'Akeelah and the Bee', הקומדיה המשפחתית עם רובין וויליאמס 'RV', קומדיית הספורט 'Stick It', וגם 'United 93', הסרט העלילתי הראשון המתרחש בזמן פיגוע ה-9/11.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
איך עידן הקרח 2 וג'ונגל סיטי עלו 80 מיליון דולר?
הרי זה בסך הכל ציור, לא צריך פה אולפנים ואתרי צילום מיוחדים, למה זה כזה יקר?
ואגב, יו גרנט לא אמר שהוא פורש מעשיית סרטים?
לא בדיוק ציור
אנימציה זה דבר מורכב
ומצריך בימינו כוח מחשוב עצום ועשרות אנשים שעובדים על אותו פרוייקט במשך הרבה הרבה זמן.
מדובר באנשי מקצוע שכל שעה שלהם יקרה מאוד.
בנוסף על זה צריך גם לשלם לכל האנשים הרגילים, תסריטאי, במאים (יש בדרך כלל שלושה לסרט אנימציה) לשחקנים המפורסמים שמדבבים, לאנשי סאונד, למוזיקאים, לעורכים שעורכים את הסרט כמו כל סרט אחר.
צריך לבנות הרבה מודלים של כל מיני דברים, במציאות ואחרי כן בתלת מימד.
תנסה פעם לקחת את תוכנת האנימציה הכי פשוטה ולעשות תנועה של דמות בודדת. זה לוקח המון המון המון זמן, לא כל שכן בניה של סרט עלילתי באורך מלא.
תחשוב על זה שבסרט עלילתי חלק מהמציאות כבר קיים בעוד בסרט אנימציה כל פרט שהוא בנוף נוצר על ידי מחשב שאנימטור ותוכניתן אנימציה צריכים להבין את כל האלמנטים הפיזיקליים שלו.
אנא האר את עיניי: למה שלושה במאים?
עד כמה שאני יודע
יש במאי אנימציה, שאחראי לעניינים הטכניים ויש במאי של הסרט שאחראי לדברים הרגילים שבמאי עושה, כמו לדאוג לניתוח של התסריט לפירוקו למרכיבים שלו ולהפיכתו לשוטים, ולעבודה עם שחקנים.
כנראה שבגלל שיש המון עבודה בסרט כזה המתבצעת בחלקה במקביל אז בנוסף לבמאי אנימציה יש הרבה פעמים שני במאים שחתומים על הסרט.
תודה.
רובין וויליאמס! רובין וויליאמס! רובין וויליאמס
ואני מאמינה שאני ראויה רק להערכה (טוב, אולי גם לרחמים) על כך שאני מצליחה לשמר את התגובה הזו לאחר חלק מהסרטים שהוא בחר להשתתף בהם בהרבה שנים האחרונות. אבל לא כל כך מזמן ראיתי שוב את הראיון שלו בסטודיו למשחק, כך שזה די מסביר את העניין.
בעיקרון, ההודעה הזו כוונה במקור למחות על ההשוואה בין מייקל דאגלאס והאריסון פורד. האריסון פורד הרבה יותר מעצבן, ואפילו לא היה ב"המשחק".
נראה לי שטעית בניסוח
אני מאמין שהמשפט האחרון שלך היה צריך להיות: "האריסון פורד הרבה פחות מעצבן, לראיה – הוא לא היה ב-"המשחק"."
אישית, הפגישה הראשונה שלי עם ויליאמס לא היתה באחד מסרטי
הנפילות-על-התחת שלו, אלא ב-"ללכת שבי אחריו" המקסים, כך ששום דבר שהוא עשה אחר-כך לא הצליח למחוק את הרושם מהסרט ההוא (וזה לא שויליאמס לא עבד קשה – מאוד – כדי למחוק את הרושם הנ"ל. אבל לא הלך לו).
אני לא בטוחה מה הסרט הראשון שלו שראיתי,
היות וראיתי גם את ללכת שבי אחריו וגם את בוקר טוב ויטנאם בגיל מאוד צעיר, אבל בהחלט – הוא לא ממש יכול להרוס את הרושם שהם יצרו. הוא כן יכול להגיע למצב שבו סרט חדש איתו לא יעורר בי שמץ התלהבות (ולמעשה זה קרה לזמן מה אחרי שראיתי כמעט את כל סמוצ'י חייב למות).
ומה עם התעוררות?
הוק!
וגם...
רצח מן העבר
מהומה רבה על לא דבר
הנרי החמישי
וכו'
וכו'
וגם...
אני חושב שהתבלבלת בין רובין ויליאמס לקנת בראנה
וואלה
בא לקבור את עצמי באדמה.
עורכים חנונים (בקמץ) – אנא מחקו את התגובה המבישה, אפילו בשבילי.
במחשבה שניה...
את רצח מן העבר אפשר להשאיר.
וגם את פאטש אדמס (אם כי הוא מעט קיטשי) – אשתי ואני עדיין מצטטים בכל מקום אפשרי את הדיאגנוזה הקטלנית:
(מצויין לתאור מצבם של ילדים היפר-אקטיביים באחת עשרה בלילה).
הדייט הראשון שלי איתו
היה בסידרה המאוד מצחיקה(לפחות בשנות ה_80) "מורק ומינדי" שבה הוא שיחק חיזר שהגיע בחללית בצורת ביצה ומתגורר עם ידידה בדירתה- הרבה לפני "אלף". הוא היה קורע וכמובן שהוא היה הסיבה לסיטקום כולו. מאז הוא לא צריך לבקש ממני סליחה על כלום.
ומה לגבי הטרי גיליאם שלו?
(שכמובן פרח לי מהראש השם, וייקח כמה זמן לפני שהזיכרון הזה יכה בי), נו בטח, איך שסיימתי להגיד ששכחתי – נזכרתי. רק ככה זה עובד.
מה לגבי פישר קינג?
אני אוהבת את רובין וויליאמס.
מאוד.
כן, אין ספק, סף התגובה שלי עומד על שלושה אנשים
רובין וויליאמס הוא שחקן מחורבן.
נכון, בתחילת הקריירה שלו הוא הפגין יכולת ספורדית ('מוסקבה על ההדסון', 'בוקר טוב ויטנאם' ואולי אפילו 'ללכת שבי אחריו' ואולי אולי 'איש הקדילק'), ובהתחלה גם החלטות הליהוק שלו היו מבריקות (כל אלו וגם 'פישר קינג'), אבל:
א) החלטות הליהוק שלו נהיו איומות ('גברת דאוטפייר', 'פלאבר' ואני אפסיק לפני שהוריד ברקע שלי יפקע בהקשר של סרט מסוים שקשור בעולמות אחרים)
ב) הוא החליט לעשות תפקידים דרמטיים רציניים ממש, כאלו שדורשים ממנו משהו מעבר להבעה רצינית (ולעתים גם מיוסרת), והסתבר שזה פתטי.
אני אוהב את רובין וויליאמס כקומיקאי, כי הוא מהמבריקים שיש (לאו דווקא בקולנוע, אבל על במה אין שני לו), אבל הבנאדם פשוט לא מודע למגבלותיו.
זו לא הפעם הראשונה שאני מתרשם שיש באתר קונצנזוס על כך
ש'גברת דאוטפייר' הוא סרט גרוע, ותהרגו אותי אם אני מבין למה. לא ראיתי אותו בשנים האחרונות – כך שאני אתקשה לנמק – אבל הוא לי זכור בתור קומדיית ילדים חביבה בהחלט.
ומה רע בסרט ההוא שקשור בעולמות אחרים?
איה, הוריד!
הומור פיפי-קקי-איה-טעות-בזיהוי לא עושה לי את זה, וקיטש ועלילות שדופות בטח ובטח לא. אבל העניין הוא פחות החלטות הליהוק שלו ויותר איכויות המשחק (לאו דווקא בשני הסרטים האלו).
אין לי כזו בעיה עם הומור איה-טעות בזיהוי (במינון סביר, כמובן),
אבל תמיד הייתי אלרגי לבדיחות פיפי-קקי-קיא-זרע-נזלת-דונג אזניים-ווטאבר, ואני דווקא לא זוכר כאלה בסרט.
להפך, זה היה סרט חביב ביותר
אני זוכרת שראיתי אותו שהייתי קטנה והא מאוד בידר אותי ואני נהנתי "בגברת דאוטפייר".
ולמרות שאבדה לי הקלטת שלו אני חושבת שאם אראה אותו שוב אני גם כן אהנה.
אני מאוד אוהבת את רובין ויליאמס ואני חושבת שהוא טוב גם בסרטים קומיים וגם בסרטיים דרמטיים
להפך, זה היה סרט חביב ביותר
את יכולה לקחת את שלי. אני לא צריך אותה.
אין בעיות
אבל את לא תגעגע אליה? אפילו קצת?
אין בעיות
לא ממש.
אולי לסרט השני שנמצא עליה. רק אני לא זוכר איזה.
אני לא ממש זוכר מתי הייתה הפגישה הראשונה שלי איתו,
אבל אני זוכר שממש התרשמתי ממנו בילדותי כשראיתי את"גברת דאוטפייר" ואת "פאטץ' אדאמס".
אז נכון, לא מדובר ביצירות מופת, אבל מדובר בשני סרטים ממש משעשעים ומרגשים.
כנ''ל מהמוצדקים
(או קפטן מיי קפטן)
ואתה, קיבלת מייל ממני לפני כמה שבועות במקרה?
קיבלתי, אך נראה כי הוא אבד. אנא שלח שנית.
אני לא יודע מה לחשוב על american dreamz
מהטרייל נראה כי מצד אחד זה טיפשי לאללה ודיי רדוד, אבל גם בעל פוטנציאל להיות חביב ומהנה. אהבתי בסה"כ את מה שכתבו על זה, ובעיניי להזכיר מערכונים של SNL זה רק טוב. נחכה ונראה.
נו, מישהו חייב לעשות את זה...
בעיה
קו הסנטר של הילדה בפוסטר שמאחוריהם נראה כמו חיוך של פרצוף מאורך.
כן.
גם לי זה הפריע.
אגב, האנשים מ- Penny Arcade מדווחים שהתסריט לסטריפ על Silent Hill היה אמור להיות במקור שונה לחלוטין, אבל הם נאלצו לשכתב אותו, לדבריהם, כש…
באוור
נראה שקיפר סתארלנד יודע לעשות רק תפקיד אחד (ואני מכור ל-24, כבר בפרק ה-18 של העונה החמישית). לפחות לפי התיזר זה נראה ככה.
תרשה לי להמליץ לך על שני סרטים - 'אני והחבר'ה' ו'עיר אפלה'.
הוא לא בתפקיד הראשי ממש באף אחד מהם, אבל מפגין נוכחות מרשימה ולא קשור בכלל לסאת'רלנד של ג'ק באואר. בכלל, מאז ראיתי את 'אני והחבר'ה' הוא הצטייר אצלי כטיפוס נורא שלילי – כך שהיה לי די קשה לקבל אותו כגיבור האמיץ ב'24'.
נדמה לי שזה לא רק אצלי, ושבשנים שלפני '24' הוא היה שבוי בעיקר בתפקידי נבלים למיניהם, אבל על זה אני כבר לא סגור.
תרשה לי להמליץ לך על שני סרטים - 'אני והחבר'ה' ו'עיר אפלה'.
את אני והחברה לא ראיתי אבל עיר אפילה הוא בהחלט סרט מומלץ בפני עצמו ובנוסף ההופעה של קיפר סאתרלנד מאד שונה מתפקידו ב-24 ובכלל הוא באמת היה מעולה בסרט, אם כי לא היה לו מי יודע מה זמן מסך.
ווואלה עיר האפלה זה סרט נדיר
ומה זה מעצבן אותי שמלא אנשים לא רואה אותו כי הוא פשוט גאוני והוא היה הסרט שנתן את ההשראה למטריקס או (שהאחים וואשווסקי פשוט גנבו ת'רעיון)
קיצור אני ממליץ עליו בלי קשר לקיפר סטרלנד
תרשו לי להביע את דעתי..?
אני רואה שאני בדיעת מיעוט, ולמרות החשש מצליבה אומר ש"עיר אפלה" לדעתי הוא לא משהו דווקא, אותי הוא לא הרשים במיוחד. יכול מאד להיות שזה בגלל שראיתי אותו לא מזמן, הרבה אחרי המטריקס. אולי בגלל זה חשבתי שהרעיון כבר לא כ"כ מעניין..?
אל חשש אחים, העניין בטיפול.
אני לא כל כך מכיר אותו..
אבל איפה הוא באני והחבר'ה?
אני לא כל כך מכיר אותו..
הוא האח הרשע של אחד מהם אם אני לא טועה, והוא איים עליהם והרביץ להם מספר פעמים (אם אני זוכר נכון….) —- הוא היה ^ממש^ רשע בתפקיד ומאוד משכנע..
אני לא כל כך מכיר אותו..
הוא לא האח הרשע, אלא החבר העוד יותר רשע של האח הרשע.
שמו אייס מריל, ומי שבקיא בכתבי הקדוש סטיבן קינג מכיר את דמותו הבוגרת מהספר 'דברים שצריך' – אחד המומלצים מבין ספריו.
גאוני!
למרות ש'דברים שצריך' הוא אחד הספרים האהובים עלי (וקראתי אותו מספיק פעמים שצריך אצבעות משתי ידיים כדי לספור), אף פעם לא עשיתי את הקישור הזה… ותמיד כיף לגלות הצלבות אצל סטיבן קינג.
תודה על ההארה, אני בהחלט אשתדל לשים לב לזה בקריאה הבאה (ואולי כדאי לקרוא שוב את "אני והחבר'ה", רק ליתר בטחון)
לא יודע למה נטפלים למת לצעוק.
אז נכון שהרביעי הוא חרא של סרט שחיוך אחד לא העלה לי על הפנים, נכון שהשלישי הוציא שני גיכוחים שאני לא יודע אם נבעו מהשתעלות או צחוק והשני היה מצחיק לפרקים נדירים. זה עדיין לא אומר שהראשון היה יצירת מופת! כן, מת לצעוק הראשון היה סרט הפארודיה הטוב ביותר שיצא הרבה זמן. נכון שאין בו את ההשקעה שהשקיעו בעלילת בתול בן 40 למשל אבל לפחות הבדיחות שלו ממש ממש מצחיקות. אין שם הרבה בדיחות פיפי קקי סקס ומכות והוא אשכרה צוחק רק על סרטי אימה. אני חושב שאם היו משקיעים מחשבה בבדיחות על שאר הסרטים הם לא היו נופלים מהראשון כי הוא פשוט מצחיק!
ודרך אגב, ברביעי יש קטע שצוחקים על ההופעה של טום קרוז אצל אופרה. זה לא אמור לצחוק על סרטים. שהם אימה. כלומר סרטי אימה?
נ.ב:
אני שונא את ג'יימי פוקס!!!
תאמין לי שאופרה נראתה די מבוהלת
תאמין לי שאופרה נראתה די מבוהלת
http://video.google.com/videoplay?docid=-5883772879840922003&q=tom+oprah&pl=true
אגב פרסומות בצד.
אני היחידה ששמה לב שאחת הפרסומות שמופיעה מידי פעם היא פרסומת לעין הדג, ביקורות קולנוע בלי לקלקל?
זה לא ''ביקורות *בשפה של בני אדם*''?
יש כמה.
אז המטרה היא לגרום לי לעשות רפרש שוב ושוב עד שהם יופיעו?
אוקי. הבנתי.
אני רק מקווה שזה לא יקח יותר מדי זמן – יש לי תרגיל להגשה מחר…
(רואים שאני שומרת על סדר עדיפויות בריא, נכון?)
טוב, נשברתי. מה שכן, התעורר בי קרייבינג מטורף למסע בין כוכבים.
הא! תפסתי אחת!
היא, בתורה, ניפצה את כל התקוות שהיו לי לכתוב ביקורת מהפכנית בשירת לוויתנים. עוד חלום נגוז.
טוב, זה בעצם I'm Reed Fish.
מסוג הסרטים שמוקרנים בטרבייקה (והוא אכן בפסטיבל).
http://www.imreedfish.com/trailer.htm
יצאו מהדו''ח
סוריאנה, 19 שבועות (+2 טרום בכורה), 50M$
הר ברוקבק, 18 שבועות (+1), 83M$
הפנתר הוורוד, 10 שבועות, 82M$
יעד סופי 3, 10 שבועות, 54M$
16 רחובות, 7 שבועות, 36M$
אינסטינקט בסיסי 2, 3 שבועות, 5M$ (ואם *זה* לא לגמור מהר, אני לא יודע מה כן)
לגבי אינסטינקט בסיסי:
זכור לי Alone in the Dark שירד אחרי שבועיים עם סכום של 2 מיליון וקצת.
לגבי אינסטינקט בסיסי:
כמעט. מסתבר ש-Alone in the Dark יצא מהדו"ח עם נתונים כמו של אינסטינקט בסיסי:
כתבה מספר 2582
ויש את בלאדריין שהיה מעט גרוע יותר כספית, אך גם הוא פרש לאחר 3 שבועות בלבד:
כתבה מספר 3125
יצאו מהדו''ח
16 רחובות לא יצא מהדו"ח הזה (23/4) – משום מה במוג'ו עדכנו את נתוני הסרט בסופ"ש הרלוונטי ממש מאוחר ולכן נוצר הרושם כאילו הקרנתו הופסקה.
הוא פרש בדוחקו של 29/5, בגיל 12 שבועות עם 36M$.
• נכון שבפוסטר של 16 רחובות ברוס וויליס נראה דומה באופן מוזר לסיימון פג (Spaced)?
• ראיתי אתמול את "חיים בין השורות". ביקורת אני לא אכתוב עליו, אבל רק אציין שהוא מומלץ בחום. אני לא יודע כמה זמן הוא עוד ישאר על המסכים, אז כדאי לרוץ.
אהה!
ידעתי שיבוא היום ומישהו יראה את חיים בין השורות (חוץ ממני), ואיכשהו תיארתי לעצמי שזה יהיה אתה…
אז ככה, אני לא אהבתי אותו בכלל, נימוקים לרוב יש בביקורת ששלחתי לעורכים לפני כמה ימים, אבל כנראה שהיא לא כלכך טובה כי היא לא עלתה עדיין (נכון עכרור, לונג, רד?). בגדול – התסריט מצוין, המשחק טוב ברובו, והבימוי לדעתי קצת הורס את הסרט. ד"א גם לך היו פלאש-בקים מאגדות וסיפורים (שני החלקים)?
די, אין לי כוח לזה.
בואו נקבע כלל אצבע: אם שלחתם ביקורת לעורכים והיא לא עלתה לאתר תוך יומיים ושליש – אל תסיקו מזה כלום לגבי איכות הביקורת, ועוד יותר אל תנסו לחלץ מאיתנו אישור/הכחשה פומבי לגבי ביקורות ספציפיות. פשוט יותר לשלוח אימייל ולשאול אותנו מה קורה עם זה.
נשמע לי הוגן
שרבוב שמות העורכים לתגובה נעשה בתום לב, לרגע לא ציפיתי לתגובה פומבית.
לאו דווקא ''אגדות וסיפורים'' באופן ספציפי
אבל כן הייתי מגדיר את הסרט כ"סרט של טוד סולונדז אם הוא רק היה הומניסט רגיש ועדין".
אבל בוא נחכה עד שתעלה הביקורת שלך, אם וכאשר.
ואגב, גם רייבי ראה.
דווקא כן באופן ספציפי
אבל אכן נחכה בסבלנות…
בינתיים אין הפתעות ברשימת הצפייה…
אה, אז לכן הרגשתי כל הזמן כאילו אני רוצה להסתכל לצד השני?
היום ראיתי את ספרות זולה בפעם הראשונה, ולא קלטתי איך לכל הרוחות לא ראיתי את הסרט קודם.
חוץ מזה יש לי שאלה: מה נראה לכם שנמצא במזוודה?
אולי לא חשבתי עדיין מספיק על הסרט, אבל בינתיים לא הצלחתי לקלוט אפילו שמץ בעניין הזה אז אודה אם מישהו יחלוק את רשמיו על העניין.
לפי מה שהבנתי מחבר שלי, שאמר לי בזמן שראינו את זה בפעם המי יודע כמה, הוא אמר שזה מחווה למשהו שהיצ'קוק אמר לגבי החשיבות והנוכחות של "המזוודה" בסרטים, או משהו כזה.
אתה מתכוון למקגאפין, אני חושב.
מקגאפין, על פי היצ'קוק, הוא הדבר שמניע את העלילה, ושאחריו כל הדמויות רודפות. זה יכול להיות מזוודה מלאה בכסף, וזה יכול להיות מסמכים סודיים שגורל העולם החופשי תלוי בהם. זה לא באמת משנה, כי המקגאפין הוא רק תירוץ. המזוודה ב'ספרות זולה' היא דוגמה מושלמת למקגאפין: אף אחד לא יודע מה יש בה, אבל זה לא באמת משנה. מה שמשנה זה שכולם רוצים את זה.
לזה בדיוק התכוונתי
רק אם אפשר את הפירוש של המילה עצמה, מקאפין.
לזה בדיוק התכוונתי
זה בדיוק הפירוש.
זאת מילה שהומצאה לצורך הזה.
הבנתי
תודה
טרנטינו מעולם לא גילה
לכן, התפתחו סביב המזוודה לא מעט תאוריות. אחת הפופולאריות שבהן גורסת כי בתוך המזוודה נמצאת הנשמה של מרסלוס וואלאס.
http://www.snopes.com/movies/films/pulp.htm
תודה לכולם על התשובות.
איך קוראים לסרט הזה?
אני לא יודעת מאיפה נזכרתי בזה ולמה זה בכלל מציק לי – אבל פעם ראיתי סרט שבסופו הגיבור/ה נמצא באמצע חדר גדול, אולי בבריכה, מישהו ירה בו בנשק מאוד מאסיבי וכעת הוא עומד ומדבר עם חור עגול גדול באמצע הגוף.
מישהו יודע?
ניחוש פרוע
המוות יאה לה?
זה זה!
תודה רבה! עכשיו אני אוכל לישון בשקט בלילה.
סרט נפלא של זמיקס.
מהאהובים עליי.
לא הבנתי
לא הבנתי את הסוף של הסרט סיילנט היל
מישהו הבין?
תקראי את התגובות
פה: כתבה מספר 3513
זה יכול לעזור.