כזו היסטריה לא נרשמה
בקולנועים כבר מזמן: אנשים
רמסו את חבריהם לתור כדי
להשיג כרטיסים לאטרקציה של
השבוע; נשים תלשו שיערותיהן
בייאוש כשנודע להן כי האולמות
מלאים ולא נותר ולו מקום אחד
פנוי, ואילו ברי המזל שזכו להכנס להקרנת הסרט פנו אחד לשני בברכת "מה המצב, אח שלי, הכל טוב"?
עזבו אתכם מהלוקאס הזה והסרט השולי ההוא שלו, 'סטאר-וורז'. מה, בחיים שלכם לא ראיתם דמויות ממוחשבות? אף פעם לא קנו לכם חרב אור? תאמינו לי – הכל מתגמד לעומת רגע היסט(ו)רי קטן, שמתרחש ממש מול עינינו: 'חתונה מאוחרת' הוקרן בשני קולנועים תמימים בא-מ-ר-י-ק-ה (!) ועשה רווח נאה של 36,000$.
עם ישראל חי! אנחנו על מפה! הוליווד – היר ווי קאם!
כן, בטח.
לרגע שכחתי איפה אני נמצאת. בואו ננסה שוב:
כזו היסטריה לא נרשמה בקולנועים כבר מזמן: אנשים רמסו את חבריהם לתור כדי להשיג כרטיסים לאטרקציה של השבוע; נשים תלשו שיערותיהן בייאוש כשנודע להן כי האולמות מלאים ולא נותר ולו מקום אחד פנוי, ואילו ברי המזל שזכו להכנס להקרנת הסרט פנו אחד לשני בברכת "מה המצב, אח שלי, הכל טוב"?
עזבו אתכם מהקוסאשווילי הזה והפטריוטיות המזויפת שלכם. מה, בחיים שלכם לא ראיתם גרוזיני? אף פעם לא היה לכם רומן עם גרושה מרוקאית (ואם לילדה) שהיא גם רונית אלקבץ? תאמינו לי – הכל מתגמד לעומת מענה לשאלות הרות גורל כמו "כמה פעמים במהלך 'מתקפת המשובטים' ישבץ ת'ריפיאו את הביטוי 'יש לי הרגשה רעה בקשר לזה"'. או שאולי התבלבלתי? Oh Dear.
לוקאס מאמין, ככל הנראה, ששם ארוך הוא ערובה לנתוני קופות גבוהים. עובדה: 'מלחמת הכוכבים, פרק II: מתקפת המשובטים' פתח את סוף השבוע עם 80 מיליון דולר (ההערכות, אגב, היו גבוהות הרבה יותר: 86.2 מיליון), או בעצם 110 מיליון, אם מחשיבים גם את נתוני הקופות של יום חמישי בו יצא הסרט לאקרנים. מצד אחד, סרטי 'מלחמת הכוכבים' לדורותיהם מצטיינים בנתוני קופה טובים, מה שמאושש את התיאוריה של לוקאס. מאידך, בחישוב לפי מספר אותיות, לוקאס טומן לעצמו פח (קטלני): הבה נדגים על שלושת הסרטים שהשיגו את הפתיחה הטובה ביותר –
• 'ספיידר-מן' (114.8 מיליון בסופ"שו הראשון) – 14.35 מיליון דולר לאות (לא כולל מקף);
• 'הארי פוטר ואבן החכמים' (90.3 מיל') – 5.0 מיליון לאות;
• 'מלחמת הכוכבים, פרק II: מתקפת המשובטים' (רק מלהגיד את השם נגמר לי האוויר) – 2.7 מיליון דולר לאות. ולא שמצבו של 'אימת הפאנטום' היה טוב יותר: רווחי סוף השבוע הראשון ליציאתו מסתכמים ב-2.4 מיליון דולר לאות.
מש"ל.
בכלל, 'ספיידר-מן' מסתמן כמרסק קופות ארוך טווח: השבוע הוא השיג 45.0 מיליון דולר – ירידה של 37% בלבד והישג מרשים לכל הדעות, ועד סוף השבוע הבא הוא צפוי לעבור את קו 300 מיליון הדולר. בשלב זה האופטימיים שביניכם בוודאי נושאים עיניהם מעלה ולוחשים בתקווה: "'טיטאניק'. שרק יעקוף את 'טיטאניק', בבקשה?". הירגעו נא, חברים יקרים – עוד ארוכה הדרך אל האושר, ועל אף ש'ספיידר-מן' נמצא כבר במחצית ממנה, הרי שהוא עדיין לא שם. ותאונות תמיד מתרחשות. נכווון?
מי שניסה להתחרות בקסמו של היידן כריסטיאנסן, אך לשווא, הוא יו גרנט בעל העיניים המימיות. 'About a Boy' ('רווק + ילד' יהיה תרגומו בארצנו), סרטו החדש של הגרנט, מספר על רווק הולל שמחליף נשים כמו גרביים (הבריטים לפחות מודעים לחשיבותה של החלפת גרביים סדירה, ותעיד על כך רשת 'Sock Shop' הנפלאה). כדי למשוך אליו את הנשים, הוא ממציא לעצמו ילד – כמובן, עד ליום בו הוא פוגש במרקוס, ילד בעייתי, אך אמיתי. וראו זה פלא – הילד קוסם בו בקסמיו ומייד גרנט מפלבל בעיניו והופך חברבורותיו. 'רווק + ילד' מבוסס על ספר של ניק הורנבי, וכמעט כולם תמימי דעים שהוא סרט משעשע עד למאוד – בעיקר בזכותו של גרנט. 'רווק + ילד', שהשיג 8.6 מיליון דולר בקופות בארה"ב (בבריטניה, כצפוי, היתה לו הצלחה גדולה יותר) יגיע לארץ בתאריך 13.6.
חדשה בטבלה, אך ותיקה למדי על המסכים (כבר חמישה שבועות!), היא הקומדיה 'My Big Fat Greek Wedding': בחורה יווניה צעירה רוצה להתחתן עם איידן מ'סקס והעיר' (מז'תומרת יש לו שם?), שכולנו יודעים שהוא בחור מושלם. הפגם היחיד שלו: הוא לא יווני (וגם צמחוני), וזה קצת מפריע להורים שלה. הסרט הרוויח 1.1 מיליון דולר כשהוא מציג ב-275 קולנועים בלבד. לשם השוואה, הסרט הבא אחריו ברשימה (מקום 11, אתם עוד עוקבים?) – 'עידן הקרח' – הרוויח מיליון דולר עגולים, כשהוא מציג ב-1,184 קולנועים.
בשבוע הבא התחרות על ליבו (וכיסו) של הצופה מחריפה: 'סוס פרא' – המצויר של דרימוורקס – מגיע, וגם 'Insomnia' ('נדודי שינה', אל פאצ'ינו נשלח לחקור רצח של נערה ונקלע למשחקי חתול-עכבר עם החשוד העיקרי ברצח) ו'Enough': ג'ניפר לופז הבלתי נלאית היא אישה מוכה הבורחת מבעלה.
ולמרות כל זאת, נראה ש'הכוח' ימשיך להיות חזק עם 'ספיידר-מן'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים הערכה מבוססת על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון; המספרים בסוגריים רוטנים כל היום על זה שמחר הם צריכים ללכת למצוא שמלה לקראת החתונה של אחותם.
חתונה של אחותם? שוהדא?
מה יפים הלילווות בכנ-עעע-ן...
הוז!
ועל התספורת היא לא סיפרה לנו.
לכבוד החתונה של האחות, אפילו יו גראנט הסכים סוף-סוף להסתפר.
כן זה הוא, כן זה הוא…
http://www.rottentomatoes.com/m/AboutaBoy-1114048/gallery.php?page=3&size=hires
יו גרנט,
הולך להראות כמו ג'יילס כשהוא יהיה גדול.
ועל זה נאמר - היה מת!
ג'יילס כבודו במקומו מונח והוא גם יופי של פרנקנפורטר, אבל יו גרנט הוא אחד מהגדולים. איפשהו בין בן אפלק לג'וש הארטנט. או כמו שבריג'ט ג'ונס אמרה: a bona fide sex god.
(ואני נורא מקווה שלא הערתי את הטרולית של "מי הכי חתיך" מרבצה עכשיו.)
אפשר לעשות על זה סקר!
הואל נא בטובך
לכתוב "שו הדא" (מה זה) ולא "שוהדא" (שאהידים). בסדר?
אגב, מה דארת' ויידר עושה שם?
[ לסטאר וורז] הוא הרי לא מופיע באפיזוד II.
וואלה, התבלבלנו.
סרטים שמרוויחים הרבה כסף הם סרטים שהאטרקציה העיקרית שלהם היא יצור ירוק ורטנוני. יוחלף ג'ורג' וושינגטון ביודה לאלתר!
חתונה מאוחרת
לא יקום ולא יהיה. הביקורת בעינהדג ל"חתונה מאוחרת", היא רחוקה מלהיוה הוגנת, וכל פעם שאני רואה איזהשהו איזכור אודותיה, הדם עולה לי לראש.
כתבתי כאן כבר כמה תגובות ומחקתי אותן, כי הם היו עצבניות למדי, כלומר הרבה יותר מדי. אז הנה פשוט לינק למשהו שכתבתי, בגלגול אחר, על הסרט.
כתבה מספר 659
(ההודעה השניה מהסוף, חסרת הכותרת, למקרה שזה מתפשל).
חתונה מאוחרת
אני מצטער שאתה לא מסכים איתי – בעצם אני לא מצטער: אתה נהנית מהסרט ואני סבלתי, כך שמצבך טוב בהרבה – אבל למה הביקורת לא הוגנת? כי אני קוטל את הסרט? מה לעשות, חשבתי (ואני עדיין חושב) שהוא איום ונורא.
בלי לפגוע באף אחד
אבל כאילו דהההההההההההה….
סרט ישראלי. ממתי אנחנו יודעים לעשות סרט טוב, או לפחות סרט שראוי לצפייה? אני מאוד אשמח אם מישהו מישראל יוציא איזשהו סרט ברמה בינלאומית ושיהיה ברמה, אבל עד עכשיו הכי טוב שיצא זה "אסקימו לימון".
את חתונה מאוחרת לא ראיתי, אבל אם לא מלא אנשים יגידו לי שזה סרט מעולה אני לא אלך אליו. סרטים ישראלים זה לא הסטייל שאני אוהב. מה לעשות?
תזכורת
לכמה סרטים ישראלים יותר טובים מאסקימו לימון…:
•תעלת בלאומך
•גבעת חלפון אינה עונה
•הלהקה
•מתחת לאף
•בלוז לחופש הגדול
•מרס תורכי
•ג'ירפות
שאני לא אביא לינק לסקר הרלוונטי?
הגזמתם… כתבה מספר 686
הסקר הרלוונטי?
זה רעיון לעוד סקר: הסרט הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים ולא רק בשנה מסוימת.
(וכמה אופציות יהיו בו.
למשל אסקימו לימון או
כתבה מספר 933
(
שתהיה לי בריא.
למה להביא לינק שלם אם אפשר היה לכתוב פה את אותן 3 מילים שמופיעות שם?
תודה.
להדגיש נקודה מסוימת.
לא הבנתי איך זה הדגיש את הנקודה.
בעצם, גם לא הבנתי מה היתה הנקודה שניסית להעביר. oh well.
הנקודה היא
שכנראה יש כאן קונצנזוס לגבי הסרטים האלה, וכמו כן להראות לאן הדרדרנו כאשר יש הרואים בהם סרטי פולחן.
לאן הדרדרנו?
אם היית מנסה פעם לראות את הסרטים משנות השבעים והשמונים של זאב רווח ויהודה ברקן בלי דעה משוחדת ובלי לחשוב כל הזמן "אני כל כך מבין בקולנוע שאני חייב לזלזל בבורקס הישראלי הזה" אולי היית מבין שהסרטים האלה בכלל לא סרטים גרועים, וחלקם אפילו סרטים *טובים*. ואני לא מתביישת להגיד את זה.
אז מה אם יש להם אווירה קומית, אז מה אם רובנו צוחקים בכל פעם שאנחנו רואים את זאב רווח, אבל האמת היא שחוץ מלהצחיק זאב רווח (ואפילו יהודה ברקן בזמנו) היו שחקנים נפלאים, זאב רווח אומן פרצופים ותחפושות הרבה יותר מוצלח אפילו מג'ים קארי לדעתי, והסרטים שלהם מעבירים את רוח התקופה ההיא שבה *כן* היו מסווגים את האנשים לפי מדינות המוצא שלהם, והאבא המרוקאי באמת היה חוטף שבץ אם הבת שלו היתה מקיימת יחסי מין מחוץ לנישואין, ולא רק בצחוקים כי גם מני בגר מופיע בסרט. מה שזאב רווח עשה בהרבה מהסרטים שלו זה לקחת את כל המסורות האלה וכל הדעות הקדומות האלה ולעשות מהן סלט אחד גדול שמראה לאנשים האלה בחיים האמיתיים שאפשר גם אחרת. ולמה הסרטים האלה הפכו להיות פולחן? כי בנוסף לכל זה הם גם מאד מצחיקים והבדיחות בהם ממשיכות להצחיק הרבה אנשים כל פעם שהם שומעים אותן מחדש.
הדרדרנו כהוגן.
אותך הסרטים האלה מצחיקים.
אותי לא. אני רואה בהם סרטים בעלי הומור תפל ונחות (כמו, למשל, הקומדיות המטופשות של ג'ים קארי). וגם את מציצים, דרך אגב, אני רואה כסרט כזה.
ולא, אני לא רואה בעצמי מבין בקולנוע (לזה יש כאן אנשים אחרים כמו אדם קלין, רז גרינברג, נונין, הממסד האפל וגם, מה לעשות, דן ברזל).
אבל רמה מינימלית של אי-וולגריות, אפשר לדרוש מסרט?
מה לעשות באמת?
לבטל את רעיון המהפיכה הנואל.
לא יקום ולא יהיה!
המהפכה היא נשמת אפה של המחתרת! כל העומד בפניה יירמס עד עפר תחת מכבשיה האדירים, אשר דבר לא יוכל להם!
את זה עוד נראה.
שטויות.
בכנות, ראית סרט ישראלי אחד בשנה האחרונה? שניים? את כולם? אם לא – אין לך זכות לקבוע שאין אף סרט ישראלי טוב יותר מ'אסקימו לימון', מצטער.
ולהמשך הדיון, אנא פנה ללינק שלונג נתנה.
תגיד, לא אמרת שאתה רוצה להיות
שחקן?
או שאתה תשחק אך ורק בסרטים הוליוודים?
וגם אם הם ישראלים, אתה תדאג כמובן תמיד לבחור את התסריטים הטובים בלבד.
אם את היית שחקנית
באיזה סרטים היית מעדיפה להופיע? סרטים ישראלים שביננו הם לא הסרטים המוצלחים ביותר, לבין סרטים הוליוודים שיש להם הרבה הברקות וסרטים לפעמים גאוניים. מצטער, אבל הקולנוע הישראלי הוא לא הטעם שלי בכלל. כנראה יש לי משהו נגד זה שאני שומע מישהו מדבר עברית בקולנוע ואז זה נותן לי הרגשה של… של… אני לא יודע להסביר את זה.
ותאמינו לי שראיתי מלא סרטים ישראליים, וגם הסרט שכולם כל כך אוהבים גבעת חלפון, ובעיניי זה סרט ממש גרוע. כולם זה לפי אותה נוסחה כמעט.
ותמיד יש בסרטים ישראליים הרגשה שזאת קומדיה, וזה משהו ממש מעצבן, כי תמיד מדברים שם או כמו ערסים או כמו עירקים, או כמו פולנים או כמו רוסים.
''או כמו ערסים או כמו עירקים''.
אם אני הייתי שחקנית
הייתי מעדיפה לשחק בסרטים בריטים, הם הכי מגניבים.
אבל אני לא הולכת להיות שחקנית.
תגיד, חוץ מגבעת חלפון אינה עונה ואולי עוד כמה סרטים משנות ה70-80, ראית סרט ישראלי בעשור האחרון? כי הם ממש השתפרו, ובהחלט אי אפשר להגיד עליהם שהם "כולם לפי אותה נוסחה כמעט".
אם יש סרטים שהם לפי אותה נוסחה *בדיוק*, זה סרטים הוליוודים, כמובן. (אני אומרת הוליוודים ולא אמריקאיים כי יש להם גם סרטים עצמאיים)
אני לא מבינה את הזלזול הגורף שלך כלפי סרטים ישראלים. מצד שני, אני לא מבינה את הזלזול הגורף של רוב הישראלים כלפי סרטים ישראלים.
ראיתי כמה סרטים של העשור האחרון
ו-ל-א אהבתי. מה לעשות? אני לא אוהב סרטים כאלה. העלילה שלהם די משעממת אותי, המוזיקה (אם יש בכלל) מעצבנת, השחקנים גרועים והצילום והסאונד גרועים.
את רוצה לנסות ולשכנע אותי אחרת? את לא תצליחי כי אני אמשיך לחשוב על סרטים ישראליים אותו הדבר.
אני לא מבין למה אתם מנסים לשנות את הדיעות שלי. זה לא מוצא חן בעיניי אז אני פועל לפי נוסחה שכתבו כבר בכתבה אחרת.
לא רואה את הסרט, לא מדבר עליו, לא מסתכל על כתבות בעיתונים ובטלוויזיה וזהו.
גם אני לא מבין
למה מנסים לדבר אליך בהגיון ולשכנע אותך.
מוזר לי.
לא רוצה לראות סרטים ישראליים? אל תראה. רק בבית-ספר יכריחו אותך, וכאן זה לא בית-ספר.
אבל למה ללכלך? למה להכפיש? למה לדבר סרה?
לא הכפשתי ולא כלום.
הבעתי את דעותיי בציבור לגבי סרטים ישראליים.
ועוד איך הכפשת
שזה דווקא לגיטימי מבחינתי (אחרי הכל, מה זה ביקורת שלילית אם לא סדרה של הכפשות? ומי כמוני יודע), אלא שיש לי הרגשה שאתה לא מתבסס על כלום בטיעונים שלך.
לכל אורך הפתיל הזה לא ראיתי שהבאת נימוקים או דוגמאות מסרטים ספציפיים מהעשור-שניים האחרונים. הסרטים היחידים שציינת הם סרטים שלא ראית (ואת "אסקימו לימון", שאני מבין שדווקא כן ראית משום מה, אני לא מחשיב כסרט, אלא כפשע נגד האנושות, למרות שגם בו, אני נאלץ להודות, עושה רושם שנעשתה עבודת עיצוב טובה למדי).
אני באופן אישי דיי סקרן לדעת באיזה סרט בדיוק נתקלת בצילום גרוע, למשל. ב"מייד אין יזרעאל" המצולם להפליא, או אולי ב"חולה אהבה בשיכון ג"' המדהים? ומוזיקה מעצבנת – אולי ב"לילסדה", שם יש תיזמור של עדי כהן, מלחין שבהוליווד היה עושה מיליונים? שחקנים גרועים, כמו ב"ג'ירפות" המקסים, ב"אוואנטי פופולו" הרלוונטי יותר מתמיד (סרט מתחילת שנות השמונים), או אולי, שוב, ב"לילסדה", בו התכנס אנסמבל השחקנים המרשים ביותר באיזשהו סרט ישראלי עד כה? ועלילה משעממת, כמו ב"משהו טוטאלי" שנכתב ע"י אתגר קרת, או ב"ההסדר" שדווקא שואב הרבה מהקולנוע ההוליוודי הנוסחתי?
קודם כל, מאוד צורם לי כשטוענים עדיין כנגד הרמה הטכנית של סרטים ישראלים, כי זה פשוט לא נכון. הצוותים שעושים את הסרטים בארץ הם אותם צוותים שעושים את הפרסומות בערוץ 2 (צריך להתפרנס ממשהו), ואם רמת העשייה בפרסומות גבוהה (אני לא מתייחס לרמה התוכנית, כמובן), ועל כך קשה להתווכח, הרי שסביר שגם העשייה הקולנועית באותה רמה (אם כי סובלת באופן טבעי ממגבלות תקציב, אך הכשרונות הם אותם כשרונות).
לגבי הסרטים עצמם, אפילו בעשיה הקולנועית המצומצמת הקיימת בישראל, יש מספיק מגוון כדי שתוכל למצוא משהו שתאהב. בין אם סרטים כיפיים וקלילים כמו "צומת וולקן", "ההסדר" או "כיכר החלומות", יצירות אומנות כבדות ופילוסופיות (ופלצניות לטעמי, אבל העולם חולק עלי)כמו "קדוש" ו"כיפור", סרטים עכשוויים וצעירים ברוחם כמו "ג'ירפות" ו"מייד אין יזרעאל", או דרמות יפות ונוגות כמו "חתונה מאוחרת" ו"אספלט צהוב". וזה רק בשנים האחרונות. תעיף מבט ב"החיים על פי אגפא", "גמר גביע", "שורו", "מסוכנת", או תלך אפילו יותר אחורה ל"הבית ברחוב שלוש" והסרטים של אורי זוהר.
לא כולם סרטים מושלמים, רובם לא יצירות מופת. ועדיין מדובר בסרטים טובים, מעניינים, חלקם אמיצים ונסיוניים באופן שלא יזדמן לך לראות בשום דבר שיצא מהוליווד. וכולם בעברית. טוב, חוץ מ"חתונה מאוחרת" ו"אוואנטי פופולו"…
ואם אני טועה ואתה אכן מדבר מתוך נסיון, אני אשמח אם תביא דוגמאות על מנת שאני אבין על מה בדיוק אתה מדבר.
אני יכול להביא לך דוגמאות
ממלא סרטים, הבעיה היא שאת רובם ראיתי בטלווזיה ואני לא זוכר איך קוראים להם.
ראיתי סרט אחד עם ילד שעומד לקפוץ מבניין. אתה רואה את אמא שלו ושתי אחיותיו מדברות אליו כאילו הוא היה מול המחשב. אתה לא רואה דאגה בעיניים שלהם. כשראיתי את מגרש השדים, ראיתי את הדאגה והפחד בעיניים של האם ואת זה אהבתי.
כשאתה שומע מוזיקה בסרט ישראלי זה נשמע כמו מצעד הריקודים החסידיים של בני ברק.
אמרת שבליסלדה התכנס צוות שחקנים מוכשר, סו וואט? אלה אולי השחקנים הכיטובים בישראל אבל עדיין הם לא שחקנים טובים.
שמע, יכול להיות שזה פשוט קשור בפסיכולוגיה וכשאני שומע שזה סרט ישראלי אני ישר שונא אותו.
אם תשים לב חוץ מזה לפרסומות בערוץ 2 ולאיזשהו סרט ישראלי, תראה איזה הבדל עצום יש בין איכות התמונה והסאונד. התמונה תראה כאילו לקוחה ישר מתוך סרט הוליוודי רב תקציב, הסאונד יישמע לך עכשווי עדכני ומצויין, השחקנים הדפוקים יישארו אותם שחקנים דפוקים, אבל בפרסומת אתה לא שם לב אם השחקן הוא מצויין או לא.
עד עכשיו מבין כל הסרטים היישראלים שראיתי לא אהבתי אף לא אחד. אם במסגרת בית ספר יחייבו אותי לראות סרט ישראלי והוא ימצא חן בעיניי, כנראה שדעתי תשתנה. עד אז אני אמשיך לחשוב כמו עכשיו…
היי,
תגיד מה שאתה רוצה, אבל לא שיש לנו שחקנים גרועים, בבקשה.
בתור מישהי שהיא ממש לא פריקית של הקולנוע והטלוויזיה הישראלית, אני חייבת להגיד ששחקנים מעולים זה דבר ש*כן* יש לנו, מכל הגילאים, מכל מוצא, מהטלוויזיה, ומהקולנוע.
תודה ושלום.
גם אני יכול להביא לך דוגמאות
האמת, אני יכול להזדהות עם הטענה שלך.
אתה מבין, אני למשל לא יכול לסבול ערבים. ובדווים. ודרוזים גם.
ודווקא אמרו לי שלא כולם רוצחים ופרימיטיביים, סו וואט? הם אולי לא רוצחים ופרימיטיביים אבל עדיין הם לא בני אדם.
שמע, יכול להיות שזה פשוט קשור בפסיכולוגיה וכשאני רואה ערבי אני ישר שונא אותו.
עד עכשיו מבין כל הערבים שפגשתי לא אהבתי אף לא אחד.
אם יחייבו אותי לפגוש ערבי והוא ימצא חן בעיניי, כנראה שדעתי תשתנה. עד אז אני אמשיך לחשוב כמו עכשיו…
———————————————————-
יגואר, אני מקווה שברור לך שאני לא מתכוון למילה מהכתוב לעיל, ואם נפגעת לרגע אני מתנצל מראש.
ויחד עם זאת, אני מקווה שזה עזר לך להבין שדעות קדומות, הסתגרות תרבותית וצרות אופקים הם דבר מסוכן ונוראי, ושבמקרים מסויימים התכונות האלה, שיכולות להיות לא מזיקות כשמדובר בקולנוע, עלולות להיות הרסניות כשמדובר בנושאים אחרים, מהותיים יותר.
אז אנא ממך, אל תתהדר בתכונות האלה, ואל תהיה אדיש כשאתה מגלה אותן באישיותך. אין שום גאווה וכבוד בצרות אופקים.
תחשוב לפני שאתה עונה.
נשבע לך
שלרגע אחד חשבתי שאת המתכוון ברצינות למה שאמרת, וכבר חשבתי איך לענות לך בחוצפה קשה ובלשון נטויה.
ועכשיו לעניין שלנו:
אני יודע שנשמעתי כזה שלא חושב מספיק לפני שהוא עונה, אבל אני ראיתי מספיק סרטים ישראלים גרועים שתהיה לי דיעה קדומה עליהם. יש לי חבר שהטעם שלי ושלו ממש דומה, וכל סרט טוב שהוא אומר שהוא טוב, אני רואה ומתגלה לי שהוא טוב. את חתונה מאוחרת הוא ראה ואמר לי לא ללכת אליו. אומנם זה לא ברמה של אסקימו לימון או של מציצים וכל שאר קומדיות הסקס שאנחנו הישראלים ניסינו לעשות בדרך לא מוצלחת, אבל הוא בכל זאת לא כזה טוב.
אם אני אראה 3 סרטים של שחקן אחד והוא יתברר לי כשחקן גרוע, אני לא אלך לכל שאר הסרטים שלו בתקווה להברקה או משהו, אני פשוט אשלים עם העובדה שהוא לא שחקן טוב ואני לא אצטרך לצפות ממנו להרבה בשאר סרטיו. ואם ישאלו אותי עליו אני לא אדבר לטובתו, אלא אגיד שהוא שחקן גרוע. אותו דבר עם הקולנוע הישראלי, ראיתי מספיק סרטים, לדשים וישנים והם התבררו לי כגרועים ולא טובים אז הפסקתי לראות. וכשדיברנו על זה כאן אמרתי מה דעתי…
ואיך ידעת שאני דרוזי דן?
באמת קשה מאוד לדעת.
גם בפראג יודעים על עוספייה.
טוב אבל
סרטים ישראלייים ביחס לסרטים ולהצגות התיאטרון שעושים בעוספיה, הם יצירות מופת אחת אחת כולל אסקימו לימון. אם אתם רוצים לראות שחקנים גרועים שלא יודעים לשחק ומשחקים בואו לעוספייה. כל ילד שסיפר פעם בחיים שלו בדיחה עושים ממנו שחקן. אני חושב שאולי אני לפחות אביא מינימום כבוד. כן, בטח…
ייצוגיות
יגואר, אתה עושה הכללה גסה ובעייתית, ושוב, לפי הדוגמא שהבאתי לך לעיל, כפי שאדם מעצבן המשתייך למגזר מסויים לא פוסל את המגזר כולו, ואפילו 10,000 אנשים מעצבנים מהמגזר לא פוסלים את כולו, כך גם עם קולנוע ישראלי. יש סרטים ישראלים גרועים, אבל אתה לא יכול לתת לסרטים בודדים לייצג את הקולנוע הישראלי כולו, בעיקר מאחר והקולנוע הישראלי אינו ז'אנר בפני עצמו, והדבר היחידי שמשותף לכל סרטיו הוא השפה והמקום (וגם זה לא תמיד).
שחקן ספציפי מעצבן אותך? תחרים אותו ותבקר אותו כאוות נפשך, סביר להניח שגם בסרטים העתידיים שלו הוא יעצבן אותך. אבל ההבדלים בין הסרטים הנעשים כאן הם כל כך גדולים ומהותיים, ומייצגים יוצרים כל כך שונים, כך שאני לא רואה איך אתה יכול להקביל שחקן בודד לתעשייה שלמה.
מה גם שבספירה האחרונה שעשיתי יש יותר סרטים אמריקאיים גרועים מסרטים ישראלים גרועים, הן מבחינה כמותית והן מבחינת אחוזים מהתוצרת הכללית. אולי הגיע הזמן שתחרים גם סרטים אמריקאים? וחלק ממה שמשודר בטלוויזיה זה זבל, אז אני מציע לך להחרים את המדיום הזה בכללותו.
טוב, אתה בטח מבין את הנקודה שלי, לא?
ייצוגיות
אני מסכים עם מה שאמרת כמעט בכל. לידיעתך אם יש שחקן אמריקאי, הוליוודי או לא משנה מה, והוא מעצבן אותי אני מחרים אותו. אותו דבר עם במאים, ז'אנרים, סגנונות, תסריטאים ובכלל. מכל הסרטים ישראלים, שאני מודה שאני לא רואה הרבה, לא אהבתי כל כך. אם היה סרט ישראלי שממש היו ממליצים לי עליו ואני אלך לראות אותו ואגלה שדעתי הייתה מוטעית אז אני אפסיק לחשוב ככה. שמע, עד עכשיו לא נתקלתי גם בסרט ישראלי שהעלילה עניינה אותי כל כך ככה שיצא שלא ראיתי את הסרטים האלה. אני יודע שזה נשמע כמו ההודעה הקודמת אבל לא בדיוק.
אתה יודע מה? תגיד לי מה הסרט הישראלי הכי טוב שראית ואני מבטיח שאני אראה אותו, ואם הוא ימצא חן בעיניי אני אתנצל בפני כל הקולנוע הישראלי כאן באתר הזה. רצוי שהעלילה תהיה מעניינת, מותחת אולי (לא, לא, ולא קומדיה!), עם שחקנים טובים ושאתה מאוד אהבת, כי אני לא רוצה להשתעמם שעה וקצת.
נ.ב:
אל תגיבו להודעה הזו מהיום עד יום שישי כי אני נוסע לטיול שנתי….
מרס תורכי
אולי לא הסרט הישראלי החביב עליי, אבל בהחלט סרט ראוי לצפייה… :)
אמנם יש בו כמה דברים משעשעים, אבל העלילה הכללית היא עלילת פשע ומסתורין. P:
איזה כיף
קצת חופש מויבי.
איזה יופי!!
טיול זה נהדר!!
(גם כסאות).
יאאאאא
איזה אנשים מגעילים. אתם תראו שבסוף עוד תתגעגעו אליי…
ואם לא אני אתנקם בכם ואתחבר דרך הלפטופ של חבר שלי. אתם עוד תראו…
אני אשכח עד יום שישי
ובשביל מה יש התאמה אישית?
בכל אופן, אחריות כבדה אתה מטיל עלי פה – אני צריך להמליץ לך על סרט, שאם לא תאהב, אתה בטח תחרים קולנוע ישראלי לנצח, מתוך הנחה ש"אם בארזים נפלה שלהבת" וגו'.
בנוסף לכל, אתה עוד מגביל אותי – שיהיה מותח ושלא יהיה קומדיה. למה לא? לא כל קומדיה ישראלית היא בורקס, אתה יודע.
טוב, אני בכל אופן לא יכול להמליץ לך על סרט אחד ספציפי. בעיקר מאחר והסרטים הכי טובים שנעשו כאן לטעמי הם אינם סרטי מתח. אם אני מנסה לחשוב על סרטים ישראלים שכן נוטים לכיוון המתח, שנעשו בעיקר בשנים האחרונות, אז:
ב"ג'ירפות" יש פרשיית רצח סבוכה, אם כי לא הייתי מגדיר אותו דווקא כסרט מתח. ויחד עם זאת, הסרט מומלץ בחום רב, המשחק בו משובח (על טינקרבל יש חילוקי דעות), המורכבות העלילתית שלו פורצת גבולות ומתחרה באחים כהן בכבוד, והעשייה שלו מצויינת ברובה (יש כמה בעיות עריכה). לדעתי, זה הסרט הישראלי הטוב ביותר של השנה האחרונה, ולא "חתונה מאוחרת".
ב"מרס תורכי" יש סיפור מתח קליל, הרבה הומור, משחק טוב של חלק מהשחקנים (דלית קהן, גל זייד ואלון אבוטבול בראשם), וכל מה שקשור לצילום, עריכה וכיו"ב משובח למדי. אך זה רחוק מלהיות סרט גדול. פשוט כיפי, עם בעיות וחורי תסריט.
ב"ההסדר" יש סיפור מתח משולב בסיפור אהבה, המשחק טוב ברובו (שוב חילוקי דעות על טינקרבל, אך אקי אבני מפתיע בסצינה אחת פשוט מדהימה ומיכה סלקטר מצוין כהרגלו), העלילה מותחת, אך הסרט סך הכל דיי נוסחתי וקצת צפוי. כל מה שקשור לעשייה, שוב, מבוצע על הצד הטוב ביותר.
"הבולשת חוקרת" לא ראיתי, ולא שמעתי על הסרט דברים טובים, אך אני מניח שמדובר בסרט מתח. טוב, רגע, אבל אנחנו מנסים להמליץ, לא?
(כאן מתחילות ההמלצות האמיתיות שלי. אם אתה מחפש את השורה התחתונה – זה המקום)
אם תרצה בכל זאת לנסות משהו שאינו מתח, וכן נוגע בקומדיה לפעמים, הייתי מציע לך לנסות את אחד מהבאים: "אוואנטי פופולו", "שורו", "לילסדה", "חולה אהבה בשיכון ג"' או "צור הדסים". ובעצם גם את "משהו טוטאלי", שהוא צעיר יותר ברוחו (וטינקרבל שם, והדעות, באופן מפתיע, שוב חלוקות. אני אוהב אותה באופן אישי, אבל זה טעם נרכש). תהנה.
הבולשת חוקרת
הוא סרט שמתחיל כמתח ומדרדר לדרמה משעממת, ומזכיר מאוד בתסריטו את מעבר לכל חשד.
אם זה לא היה יוצא באותו זמן לאקרנים הייתי חושד שהיתה כאן העתקה ברורה.
http://us.imdb.com/Title?0164212
אין שחקנים ישראלים טובים?
את החמישיה הקאמרית ראית?
זר פרחים
על השורה המכובדת מאוד של דוגמאות. ושכחת גם את "מיכאל שלי", "חסד מופלא", "משהו טוטאלי", "זולגות הדמעות מעצמן", "מתקפת המשובטים". אה, סליחה, האחרון לא.
אבל נינג'ה אמריקאי 2 נחשב, לא?
(ומי שבאמת רוצה להתעצבן, שיקפוץ לבקר בדף ימד"ב של מנחם גולן.)
ומה עם ''דלתא פורס'' של ?
הוי, עמוס גוטמן, איך שכחתי.
בכל מקרה, ברור שיש עוד רבים וטובים. הקולנוע הישראלי חי, למרות הכל.
מסכים בצבע
כל הדוגמאות של מה שאתה או אני שכחנו רק מדגישות: אפשר להתווכח על סרט זה או אחר, אבל אי אפשר לפסול את כל התעשיה.
פרס הפטריוטיות ע"ש משה איבגי ו/או גילה אלמגור יוענק בוודאי למשתתפים בפתיל זה.
והנה הבאת, מלכתי,
את שתי הדוגמאות למה שכן רקוב בתעשיית הקולנוע הישראלית.
אתה בטוח, קיפודד,
ש"רקוב" זו המילה הנכונה לתאר אותם?
אני לא מתאר אותם.
אני מתאר את הקולנוע הישראלי.
יכול להיות שהם אנשים נחמדים ביותר, אבל כל עוד הקולנוע הישראלי לא ישתחרר מהם, הוא ימשיך לרבוץ באותם ביבים.
גילה אלמגור? נראה לי
שהקולנוע הישראלי משוחרר ממנה כבר שנים רבות, וגם יש כרסום במעמדו של איבגי. האם הוא השתתף ב"חתונה מאוחרת"? "בהסדר"? ב"החברים של יאנה?" סתם דוגמאות משלושת זוכי האוסקר הישראלי של השנים האחרונות. בנוסף הוא לא השתתף ב"כיפור" ב"מייד אין איזראל" או ב"מרס תורכי" לא ראיתי אותו גם ב"ג'ירפות" או ב"משהו טוטאלי" ואפילו נדמה לי שהוא לא השתתף ב"ככר החלומות"… למעשה, אני לא מצליחה להזכר בסרט מהשנים האחרונות שהוא כן שחק בו… חיפוש בתנ"ך מעלה שהוא שחק ב"הבולשת חוקרת" וב"אספלט צהוב"
בכל מקרה, נראה לי שהקולנוע הישראלי כבר התגבר על השליטה של איבגי.
ושמת לב שלא סתרת אותי.
לטענתך, יצאו בשנים האחרונות סרטים טובים. לטענתך, השניים הנ"ל לא מופיעים בהם.
מש"ל.
מממ... אהבה אסורה?
עברו כבר כמה שנים (4?) ועדיין…
אני זוכרת גם סרט טלויזיה שראיתי לפני כשנתיים, בו שיחקו שניהם יחד! (והיו בו גם נתן דטנר, שרית וינו-אלעד ועוד).
נכון לעכשיו
נראה שמנשה נוי יורש את איבגי בקולנוע הישראלי.
מה עם 'קלרה הקדושה'?
בעוד מס' שנים תבין
כשתגיע צבא ויהיה סיכוי טוב שתראה את הסרטים הנ"ל מס' רב של פעמים תבין את הניואנסים הקטנים שבפנים, בעיקר בסרטים של הגשש החיוור (חלפון, שלאגר) וסרטים חדשים? תראה את מרס תורכי (משודר נון סטופ ביס שואו) ותגיד לי אם זה סרט טוב או לא .
ראיתי את הפרסומת
שמראים במיוזאיק שואו למרס תורכי. השחקנים כל כך גרועים ולא משכנעים. תנסה להשוות את השחקנים האלה לשחקנים בסרטים אחרים. ואני לא אומר סרטים צרפתיים וספרדים עם שחקנים מצויינים, אלא בהוליווד ששם משתתפים שחקנים גם טובים וגם לא. אתם יודעים מה? הסרט הבא הישראלי שיש רק תגידו לי ואני אראה אותו ואגיד לכם מה לא מוצא חן בעיניי ואני אביא לכם משם דוגמאות. רוב הסרטים שמראים ביס שואו מגיעים בסוף לטלווזיה אז אני אראה אותו. ולא, אני לא מתכוון להזמין אותו.
ואם הייתי רוטשילד...
מאד נחמד לחלום על הוליווד, אבל בת'כלס – לא מאד ריאלי. הסיכוי הוא לא 0, אבל הוא בהחלט שואף לשם (אני מריחה אפסילון באוויר).
לא חסרים בארה"ב שחקנים טובים, אז למה להם לקחת דווקא זר שלא שולט בשפה באותה רמה? חסרים להם כשרונות מקומיים?
הרי רק בארה"ב לבדה יש כמות עצומה של שחקנים שחולמים על הוליווד ולא מצליחים להגיע לשם (חלקם לא מגיעים אפילו לתפקידים משניים שאף אחד לא זוכר). כמה כוכבים גדולים באמת כבר יש בהוליווד? כמה מהם זרים? כמה מהם ישראליים?
אפילו מילי אביטל, או השחקן מהמומיה (עודד פהר, נדמה לי?) שהפציעו בתפקידים משמעותיים יחסית פה ושם, רחוקים מ"לשחק אותה" או להיות ידועים באמת.
כיוון שאתה ישראלי, אם שאיפותיך הן לשחק בסרטים, אני חוששת שתאלץ להתפשר על סרטים ישראליים, מה לעשות… ואל תחשוב שבשוק המקומי חסרה תחרות או שאין מספיק שחקנים שרודפים אחרי תפקידים.
על האפסילון...
נטלי פורטמן..
ישראלית. משלנו.
(כן בטח, איזה שלוש דקות היא הייתה בארץ ואנחנו מנכסים אותה אלינו- הכל בגלל מצוקת הכוכבים הישראלית)
שלוש שנים
כשהיא הייתה תינוקת.
זה בסדר.
לאמריקאים יש את סינדי קרופורד.
הם יסתדרו בלעדיה. לנו אמנם יש את נועה תשבי, אבל גם ניכוס של נטלי פורטמן לא יפריע.
זה ממש בסדר.
יש לנו גם את הגדולה מכולן, תמי סטרונך.
מי?
הקיסרית מ'הסיפור שאינו נגמר'.
אבל היא נולדה באירן
http://us.imdb.com/Name?Stronach,+Tami
נו ו...?
היא היתה ל-3 דק' בארץ אז ישר כולם ניכסו אותה כ"ישראלית".
לא אני קבעתי שהיא ישראלית-או-לא.
אה, טוב.
אני בכלל לא שמעתי עליה מעולם.
(על השחקנית. את הסרט אני ממש אוהבת.)
אז מה, זה אופנה כזאת ששחקניות "ישראליות" משחקות שליטות צעירות בסרטי פנטסיה?
ת'ורה בירץ' גם ישראלית?!?
לא, אבל היה לה בין השאר
תפקיד ללא-קרדיט ב"בכל מקום אחר", יחד עם נטלי פורטמן, שבטח לימדה אותה כמה טיפים.
זה לא נחשב.
אם אין לה את "הדבר האמיתי", אסור לה לנכס אותו לעצמה באמצעי מרמה.
ה...דבר שבו בירץ' שיחקה
שליטה צעירה לא נחשב סרט, אז לא, היא לא חייבת להיות ישראלית.
היי, תמי סטרונך היא לא ''ישראלית''
היא ישראלית. אבל כן, יש משהו במה שאת אומרת… מה עם גלדריאל? היא משלנו? והמלכה המרושעת מ'שלגיה'? בטח ישראלית. אנטישמים כולם.
לא ראית את האוזנים שלה?
מטפורא לאף.
הזירה הלשונית (ושלל הע/ארות)
* למילה "בר" (בן בארמית) אין גירסת רבים "ברי" (אולי יש גירסת רבים, אבל זו לא זו). אם רוצים רבים של בן/בר מזל, זה רק "בני מזל", מלשות.
* אז זה דארת' ווידר?
נו, לא ראיתי את הטרילוגיה המקורית (אבל תודה למי שהאיר את עיני, לרגע חשבתי שזו הדמות של הכושי הגדול מ"כוכב הקופים"). היה לפסקה הזו המשך, אבל הוא התארך, אז החלטתי בגבורה לחתוך אותו ולהעביר אותו לביקורת המתאימה (טופחת לעצמי על השכם).
* ואפרופו "מתקפת המשובצים" (סרט חדש בכיכובם של מרצים מהפקולטה למתמטיקה) נזכרתי שהיה איזה מיני-חידון נבואי נושא פרסים, לא? פתאום נזכרתי בו והגעתי למסקנה שאני לא זוכרת מה עלה בגורלו…
* תהני בחתונה ותרקדי בשביל כולנו! (אפשר לבקש לשמור לי רבע עוף בצד?)
לא יאמן.
לא מדבר על המשובטים (שהרוויחו 69 מיליון בעולם, סוף השבוע העולמי הטוב ביותר), ושברו שיא יומי עם 30 מיליון ביום חמישי. מדבר על ספיידי. לאחר שהיה לספיידי סוף השבוע הראשון הטוב ביותר, והשני הטוב ביותר, יש לו גם את סוף השבוע השלישי הטוב ביותר (יותר מטיטאניק!). ספיידי עקף בשלושה שבועות כמעט את כל הסרטים שעדיין מקרינים, כאשר חסרים לו 30 מיליון לעקוף את ה"פ ואת שרה- ואת זה הוא יבצע סביר להניח במהלך סוף השבוע הבא. ספיידי הגיע למקום ה15 בהכנסות הכוללות תוך 17 ימים- עקף את שרק ועומד לעקוף (למעשה, ביום שני הוא כבר עקף) את שכחו אותי בבית. אלמלא היו יוצאים המשובטים, הייתי אומר שיש לספיידי סיכוי לעקוף את טיטאניק.
אתה חופר עמוק מדי לתוך המספרים.
לפעמים, יש גם דברים מסביב להם.
הטיטאניק היתה הצלחה מסחררת ברחבי העולם. ולמשך שבועות רבים.
למלחמת הכוכבים החדש יש סיכוי ניכר להרוויח -הרבה- כסף ברחבי העולם.
ספיידרמן? עם כל הכבוד, זאת שטות אמריקאית. אז כן, היא תרוויח גם במקומות אחרים, כאלו שאינם ארה"ב, אבל הסבירות שהיא תרוויח כמו מה שסטארוורז ירוויח נמוכה ביותר.
מה, אמריקה זה לא כל העולם?
למה שטות?
ספיידרמן כבר עקף את
שכחו אותי בבית. המטרה הבאה: האימפריה מכה שנית.
רק אני שמתי לב ש...?
My Big Fat Greek Wedding עשה 1.1 מיליון והוקרן ב-275 קולנועים, בעוד ש"חתונה מאוחרת" המצוין, עם אותה עלילה בדיוק (תחליפו יווני בגרוזיני, בחורה בבחור ולהפך, ותשאירו את ההורים איפה שהם) עשה רק 36,000 והוקרן רק ב-2 בתי קולנוע?
אנטישמיים כולם, אני אומר לכם.
תראה, צריך להתחיל בקטן.
גם הסרט עם החתונה היוונית התחיל במעט הקרנות ולאחר מכן התרחב. אם תסתכל על המספרים תראה שהיוונים עשו 4000 דולר פר קולנוע בעוד הגרוזינים הגיעו לממוצע של כמעט 16,000 דולר לקולנוע. זה ממוצע לא רע בכלל, שיאפשר למפיצים להרחיב את הקרנת הסרט בשבועות הקרובים (ואולי אפילו להתקרב ליוונים).
עפ''י המתמטיקה הלונג ג'ונית
שהיא כידוע המדוייקת ביותר, אנו מגלים שהיוונים, למרות השם הארוך של הסרט, עשו 55,000 לאות, שזה יותר ממה שכל האותיות של הגרוזינים עשו ביחד.
"חתונה מאוחרת", או "Late Marriage" עפ"י התרגומון, עשה 3000 לאות.
אנטישמיים כבר אמרתי?
רק אני שמתי לב ש...?
יש עכשיו מין טרנד כזה, של סרטים על חתונה/שידוך עם מאפיינים מסורתיים כשהזוג הצעיר כבר נמצא עמוק בעולם יותר מודרני ומערבי. חוץ מ"חתונה מאוחרת" ומהיווני ההוא שאתה מדבר עליו, היו גם את "יאללה יאללה" ואת "חתונת מונסון". למרות שהם לא גורפים מיליונים כמו אחיהם ההוליוודיים (מתי נצפה ב"חתונת המשובטים"?), כמה יוצרים גילו די ביחד שהנוסחה הזאת לפחות מאפשרת להם למשוך קצת עניין בחו"ל.
סתם לידע כללי - סוס פרא
מתוכנן (נכון לעכשיו) להפצה תחת השם – ספיריט.
לא נכון.
מה האלטרנטיבה שלך?
אה... 'סוס פרא'?
ניסינו כבר וזה לא עבד!
איפה מתקפת השיבוטות
נמצא ברשימת הפתיחות הגדולות?
במקום השלישי
אחרי ספיידרמן (114.85 מ'$ בסופש הראשון)
וה"פ (90.2 מ'$)
אפשר גם להכנס לכאן:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/weekends/
תן לי להבין משהו
שעת שיא 2 עשה בסוף שבוע הראשון שלו יותר מאימת הפנטום?!?
תן לי להבין משהו
כן, וכבר קרו דברים מוזרים לא פחות מזה.
אבל אל תשכח שמחירי הכרטיסים עלו כך שאפשר לאמר שלאימת הפאנטום נמכרו יותר כרטיסים מאשר לשעת שיא 2. כמו כן שעת שיא 2, כמו הרבה מסרטי הקיץ של השנה שעברה, פתח חזק וירד במהרה: הכנסות סוף השבוע הראשון שלו מהוות כשליש מסך הכנסותיו, אימת הפאנטום הכניס שישית מסך הכנסותיו בסופש הראשון.
ועוד משהו מהטבלה הזו: פורסט גאמפ עשה רק 7 אחוזים מהכנסותיו בסופש הראשון; גברים בחלל (סרט שאני מאד אוהב) עשה 40 אחוז מהכנסותיו בסופש הראשון (הסרט עלה 95 מיליון דולר והכניס רק 54 מ'$. אאוץ'!)
כמה באמת הרוויח פורסט?
כמה הרוויח פורסט, לפי ימד''ב:
http://us.imdb.com/Business?0109830
לפי הטבלה הזו
http://www.boxofficemojo.com/alltime/domestic/
אפשר לראות שבתחום ההכנסות הדולריות בארה"ב לאורך כל תקופת ההרצה, מעט מאוד סרטים (חמישה למען הדיוק) הם מעפ"ג. דרך אגב, הילד עם המטאטא אינו אחד מהם.
לעומת זאת, אם הפרמטרים שלך הם העולם בכללותו, הרי שלא רק פוטר מעפ"ג אלא גם שרה"ט, ועוד שבעה סרטים חוץ מזה:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/
יש להבהיר, עם זאת, שכל הנתונים הללו הם טרסומ"מ (טרום ספיידרמן ומתקפת משובטים) ולכן אין לי ספק שיחול בהם שינוי מאוד בקרוב.
באמת?
מהדוחקו אפשר להבין שזה סתם איזה סרט נידח שצנח לו למקום הראשון לפני שיעלם מתודעתינו לנצח. בכל זאת- סוף שבוע השלישי בגודלו אי פעם!
תנו כבוד, אנשים.
אויש. איך ידעתי שזה יקרה.
כבודו של 'סטאר-וורז' במקומו מונח. ובאמת שיש לי הרבה כבוד לסדרה (יותר לטרילוגיה המקורית מאשר לחדשים, אבל זה כבר נושא אחר שראוי להיכתב במקום אחר), אלא שהסרט הזה דוסקס – לא רק פה – כל כך הרבה (באתר זה היה בשלל יומיות וכתבות) עד שלא נותר לי שום דבר מהותי להגיד, שום דבר לחדש, ולא רציתי להיות הבנאדם ה-100 שיגיד "וואו, איזה פתיחה מדהימה היתה למשובטים!". כמה אפשר לשמוע את זה?
לא הבנתי מהי הדמות
המחליפה את דיוקנו של ג'ורג' וושינגטון על שטר הדולר בעמוד הראשי.
מישהו?
דארת' ווידר בפרופיל.
דארת' ויידר
אם זה לא היה ב
זה כל כך מוזר לי
עד שהגעתי לאתר הזה חייתי בעולם נטול אנשים שלא ראו את סטאר וורז. או a people-who-didnt-see-star-wars-less universe כמו שהיה אומר רוב פלמינג.
כוכבית וחצי
והמבין יבין, אמר הסופר ההונגרי.
עורכים יקרים, האם עכשיו אפשר לצפות להכרזה היום?
ייתכן.
יש לעבד את הנתונים.
כוכבית וחצי?
כוכבית וחצי??
כאילו, היתה לי הרגשה שזה יהיה נמוך, אבל כוכבית וחצי? בשביל כוכבית וחצי צריך להיות ממש ממש גרוע. לא יאמן, בחיי שלא יאמן. האם באמת קטעי האקשן של בלייד 2 (סתם דוגמא) טובים בכוכב אחד שלם מקטעי האקשן של המשובטים, או אולי העלילה של בלייד אכן קיימת?
אני מבין את הקטע של להגיד "התאכזבתי מהסרט", אבל חייב להיות איזשהו קנה מידה. למה יש לי הרגשה שהיא זרקה קוביה ואפילו לא ראתה את הסרט? (אוקיי, היא כנראה כן ראתה את הסרט, אבל בכל זאת).
אני לא מאמין שהמבקרת הזאת באמת חושבת שהסרט הזה גרוע מכמעט כל סרט אחר שהיא ראתה. לא, זה מטופש מדי. כי גם אם העלילה היתה מטומטמת בעיניה, לא יתכן שהיא לא אהבה אפילו חלק מקטעי האקשן.
האם יש כאן בכלל מישהו, יהיה זה מהמקטגרים הגדולים ביותר, שבאמת היה נותן לסרט הזה פחות משני כוכבים?
למעשה, זה הרבה אצל השרגלית
סרטי אקשן ומד"ב הוליוודיים (שאינם מבוימים ע"י טים ברטון) בד"כ נעים אצלה בטווח שבין חצי כוכבית לשני כוכבים. כוכבית וחצי זה הישג לא רע בכלל.
וכולם מחכים לקליין
נו, שיחזור כבר מקאן (אגב, הדיווחים שלו משם משעשעים כתמיד. ולמה אין יומית על קאן? אדם סנדלר שזוכה לשבחים מצד המבקרים הכי פלצניים בעולם לא ראוי ליומית?)
לא הוגן.
יש לו את פול תומס אנדרסון. מסתבר שאדם סנדלר אחד לא מספיק כדי לבטל את השפעתו של פת"א.
לא צריך לחכות
הוא דוקא פרסם
בערב החג (ומולץ לקרוא לפני יום חמישי אחרת זה ירד מהארכיון הפתוח של 'הארץ'):
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=164922&contrassID=2&subContrassID=23&sbSubContrassID=0
הגד'יי שבקרבנו נמצא, והתוצאה מדאיגה.
לפרטים נא לפנות לכאן:
כתבה מספר 937
האם המספרים רוטנים
בגלל שאחותם מתחתנת או בגלל שצריך ללכת למצוא שמלה?
המספרים בסוגריים מתעבים שופינג.
המספרים בסוגריים קנו שמלה, אבל אמא של המספרים בסוגריים דורשת מהם לעשות סיבוב חוזר של חיפושים, ליתר בטחון (כי השמלה לא עלתה הון, כמו ששמלות של חתונות אמורות לעלות, ואמא של המספרים בסוגריים קצת מודאגת שמא זה מעיד על איכותה של השמלה).
אמא של המספרים בסוגריים גם הזכירה להם שאין להם נעליים לחתונה ושגם את זה צריך לחפש (המספרים בסוגריים דווקא היו בטוחים שאפשר לשלב שמלת ערב עם נעלי ספורט, אבל אמא שלהם תקעה בהם מבט מפחיד והם ויתרו).
המספרים בסוגריים
נולדו ככל הנראה עם כרומוזום לא נכון.
אולי בעוד שבועיים המספרים בסוגריים יראו את המונדיאל.
נו, ומתי אצלך?
חס ושלום!
האהא
אמריקאי אחד שפגשתי בהודו, סיפר לי שיש לו סבתא, שהוא פגש אולי איזה שבע פעמים בכל החיים שלו. שלוש הפעמים האחרונות, היו בחתונות, והיא כל פעם שאלה אותו:
עד שבסוף נמאס לו והוא ענה:
יש אנשים נחמדים בעולם, אין ספק.
הגישה המקובלת היא
שלדודים מעצבנים שכל הזמן אומרים לך "בקרוב אצלך" בחתונות, אתה צריך להתחיל להגיד "בקרוב אצלך" בלוויות. בדרך כלל זה מפסיק את הניג'וס.
או להחנק עם היין
ולצעוק: "אלוהים אדירים, רק זה חסר לי." מנסיוני, זה גורם להם להחליט ש"היא לא אחת מאתנו" ולא לדבר איתך יותר – וטוב שכך.
אז המספרים בסוגריים השתפרו
מאז:
כתבה מספר 173
ואם כן הם יכולים לעשות שימוש ב:
כתבה מספר 254
איזו תשומת לב לפרטים!
אהם...
אם תשימי לב שתי ההודעות הן בתגובה להודעות שלי.
אבל תודה
אופס
לא שתיהן רק הראשונה. את השניה גיליתי כשחיפשתי את הראשונה.
מחיקות חלקיות
סתם לצורך התמיהה:
בביקורת ל"גומל חטאות" הופיעה תגובה שהיתה בה האשמה קצת פרועה.
הגבתי, וזמן לא רב אח"כ התגובה שלי נמחקה, וגם החלק מעורר הזעם מהתגובה אליה הגבתי.
זה חידוש בשבילי: גם את התגובות עורכים פה?
(לא שאני מתלונן).
מחיקות חלקיות
הבחורה אליה הגבת בחרה לשלוח את הודעתה פעם נוספת, הפעם ללא החלק "מעורר הזעם". מכיוון שכך חככתי בדעתי אם למחוק את ההודעה המקורית או לא (שהרי בד"כ כשמישהו שולח הודעה "כפולה", הגרסה האחרונה היא שקובעת, מתוך הנחה שבה היה איזה תיקון קטן. כך גם במקרה זה, וזאת למרות שבין שתי הגרסאות עבר זמן רב יותר מאשר הודעה כפולה "רגילה"). לבסוף החלטתי שאין טעם להשאיר את שתי הגרסאות להודעה שלה ומחקתי את התגובה הראשונה.
במאמר מוסגר אני רוצה לציין שדווקא לא היה נראה לי שהיא האשימה את גומל חטאות, כך שהתגובה שלך טיפה צרמה לי. חשבתי שהיא תענה לך ותסביר את עצמה. היא בחרה לשלוח הודעה "מתוקנת" (מה שקצת הפתיע אותי. אולי היא ראתה את ההודעה שלך כקריאה לסדר או משהו. לא יודעת).
היום ב''ידיעות אחרונות''...
דפדוף אקראי במוסף "7 לילות" גילה שבכתבה על פשלות בסרטים הם הצליחו לתת ספוילרים •גדולים• לכמה וכמה סרטים. לי זה לא משנה – את חלקם כבר ראיתי והם ממילא לא סרטי המאה – אבל זה נראה לכם סביר? למה לפרט פשלות שקשורות דווקא לסצינות הסוגרות של הסרט, או במקרה של נפלאות התבונה, כאלה שמגלות את הטוויסט?
ושאלה יותר טובה: למה אני עדיין מצפה לסטנדרטים כלשהם מצהובון מגעיל כמו ידיעות?
בורות היא ברכה (כן, זה מאנגלית)
אחחח…. מאז שאני נמצאת בעין הדג הפכתי לספוילרופובית לא קטנה. עכשיו אני כבר חוששת לקרוא במוספים ביקורות על סרטים שלא ראיתי, ולעתים אני מדלגת עליהם כי אני לא יודעת אם יש בהם או אין בהם ספוילר.
איפה, איפה הם הימים הטובים שבהם יכול היה אדם לקרוא בשקט את העיתונים, ולהרוס לעצמו בשמחה כל סרט טוב בלי לפחד מהמושג המתעתע "ספוילר"?
—————————–
הבהרה: אין בהודעה זו העברת ביקורת על אתר זה.
מנייק!
מניאק, רק בלי החיוך.
ואני רצינית, אני באמת לא מבינה למה זה היה. לא רק שהוא ספלייר, אלא שהבדיחה שהוא השתמש בה אפילו לא הייתה מצחיקה.
לדעתי צריכים למחוק את ההודעה, ספוילר של סדרה גרוע בדיוק באותה מידה כמו ספוילר של סרט.
אבל, הוא כתב שזה ספוילר...
לא הוא לא.
אולי רד פיש הוסיף את זה אח"כ (ולטעמי הודעה כזאת צריכים למחוק), אבל ההודעה המקורית הייתה נטולת אזהרת ספוילר.
הוא היה צריך להגיד שזה ספוילר ל
"חברים".
אבל בינינו, מי שעוקבת אחרי העונה הנוכחית (לא נדבקתי מפליסיטי, פשוט נראה לי שיותר בנות צופות בזה מבנים), יודעת שרייצ'ל בהריון, כך שסביר להניח שבסוף העונה היא גם תלד. וזה שהיא נענית להצעת נישואין, זה לא כל כך ספויילר, כי הוא לא כתב ממי ההצעה, ויש לנו עוד חצי עונה לפחות כדי לנחש.
תראי, לי אישית ספוילרים
לא מפריעים, אבל אני מכירה מספיק שכן, וכאשר מספליירים להם סדרה אהובה זה הכי גרוע.
חברה שלי היא אחת מהם, והודעות כאלה הורסות לה מאוד.
חוץ מזה, מה שהפריע לי שהוא כתב את ההודעה, שהיא נגד ספוילרים, ואז כתב ספוילר, ואחריו: "אה, אופס, זה היה ספוילר?".
למה זה היה טוב?? אדיוטיות בהתגלמותה.
את צודקת,
פעם באמת לא ידעתי שאפשר בכלל לדבר על סרט בלי לגלות את הטוויסט, ובפעם הראשונה שנתקלתי בקונצפט (בהייפ שלפני "משחק הדמעות", דרך אגב) זאת אפילו נראתה לי דרישה די חצופה. מז'תומרת לא לגלות את הטוויסט?! מה אני, משרתת של מפיצי הסרט? אני אגלה מה שאני רוצה! אבל מה לעשות, דברים השתנו מאז. מסרטי האנימציה שלי אני מצפה לטכניקה יותר טובה, מדרמות הטלוויזיה שלי אני מצפה ליותר תחכום, ומאנשים שמדברים על סרטים אני מצפה שלא יספיילרו.
פליסיטי ברעיון כביר
מאחר ואני צופה נלהבת של העגל הזהוב של רשות השידור(מעניין כמה עוד כמוני יש ,בעלות שני ערוצים בעברית וכל השאר בשלג)אבל לפעמים כשאין שם תשדירי שירות של תאגידים מובילים או בקרובים של ערוץ 33(שגם אותו אין לי)אני מעבירה לערוצ השני.
בכל שב"ש השני נותנים סרטי ג'ימס בונד(שום מילה על המעצמה השנייה,קולוניאליזם או פמיניזם)שהראשון כבר מזמן שכחו אחרי הפסטיבל השמיני שנערך לא ממש מזמן, ובו הם הראו את כל הסרטים בסדר רץ(נדמה לי שבשני הם נותנים באקראי,אבל אולי אני טועה).
הראשון,שבד"כ הוא בלתי נלאה ברמת סרטי השישי שלו,גם הפעם הוכיח מי היה כאן ראשון בשביל הסרטים הישנים,והפתיע(או שלא?)עם יחסים בנ"ל המעולה של היצ'קוק.
ואז בא לי רעיון!
אם יש פסטיבל בונד,למה שלא יהיה פסטיבל היצ'קוק.
סדר רץ או לא,מה חשוב?
יתנו לנו בראש עם החבל,וכל הדיזולבים של הבסט שלו,נראה את כל השחקניות שלא ידעו שוביניזם מהו,וכל הגברים הגבוהים שפחדו ממקומות סגורים או מגבהים פתוחים.
נראה את הניצוץ,ואת כל השאר.
נכון,צודקות,כבר ראינו את רובם,אבל לא היה פסטיבל מיוחד לזה!
אני בעד להכין עצומה לראשון,אולי עוד נצליח לשכנע בעזרתה את השני לשדר גם.
הגדנה כן לזקן(עם השפתיים הקטנטנות והכרס העגלגלה)!
הניצוץ זה של היצ'קוק?
אנחנו לא קצת, אה, מתבלבלות?
ומלבד זאת, איך נצליח לשכנע את הערוצים המאובנים הללו בכל מקרה?
אז זהו,שלא.
טועות,קורה,מחילה.
כמובן שהתכוונתי לפסיכו.
שוב טעות,נופלים גם בקטנות,לעיתים.
אאל''ט, הם דווקא *כן* עשו את זה
לפני כמה וכמה שנים, לפחות כך נדמה לי (אם זכרוני אינו מטעה אותי), הריצו ברוממה סרטי היצ'קוק שבוע אחר שבוע במשך תקופה מסויימת.
כנ"ל לגבי וודי אלן (חלק אפילו הצלחתי להקליט, חלק פספסתי, לצערי ).
אנא חיתמו על עצומה זו ועיזרו לנו:
http://www.petitiononline.com/123A/petition.html
המדובר בעצומה למען ''סברה''
(דמות הקומיקס) בתביעה שתקבל סדרת קומיקס משלה, עצומה שכבר צצה די הרבה פעמים בכל מקום אפשרי לאחרונה.
___________________
הסבר זה מוגש כשירות לציבור מאת בוג'י, ששונאת ששמים לה לינקים אנונימיים בלי להסביר לה מה יש בהם, וחושבת להתחיל עצומה נגד הלינקים האנונימיים.
העצומות האלה באמת עוזרות?
ואני לא צינית, האם עצומות להעפת דמות, הוספת דמות אחרת, וכו', באמת משנות משהו?
כן, בטח.
ותעיד העצומה (ז''ל) נגד
פיטר ג'קסון כשהטולקינאים שמעו שהוא קיצץ מספר פרקים בעיבוד לסרט שר הטבעות.
אפשר לחלוק איתכם חצי-עוף?
בקורס על ספרות ימי-הביניים קראנו איזה טקסט מיסטי על הדרך הנכונה להגיע להתעלות מול הדרך הלא-נכונה, שמובילה לשטן. "הא," אמרתי לתומי, "זה כמו ה-dark side of the force." כל הכיתה נתנה בי מבטים מוזרים.
"Star wars?" ניסיתי. עוד מבטים מוזרים. בקיצור, כיתה שלמה – אמנם כולן בנות, אבל זה לא תירוץ – ואף אחת לא ידעה על מה אני מדברת.
אני מוקפת חייזרים. זהו. הייתי חייבת לחלוק.
ובכן, מצאת את דרכך וייעודך בחיים
ניטל עלייך בחיים אלה לחשוף נשמות אובדות אלו לאור האמת האינסופי, למען לא יאבדו במצולות הנשייה.
יאללה, שלחי אותם לראות סטאר וורז!
וקחי איתם גם את
אקסמנית ואנג'לינה.
ואותי, ואותי!
אל תעליב
אמנם לא ראיתי את הטרילוגיה, אבל אם היו אומרים לי משפט כמו "הוא עבר לצד האפל" הייתי מבינה ישר על מה מדברים.
כן כן, כבר הספקתי לראות כמה סרטים של קווין סמית', את "שגעון בחלל" ואת המחווה המצוינת באחד הפרקים של "מופע שנות ה-70".
בדיוק זו הנקודה!
גם אם לא הייתי רואה את מלחמת הכוכבים אף פעם (ולא הפסד גדול, כמו שכבר אמרתי) – צריך לגדול במערה כדי לא לדעת מה זה the force. פויה.
לא נכון...
באמת שלא. לפני שנתיים אין אור עשה לי מרתון "מלחמת הכוכבים" – עד אז לא ידעתי כלום. ולא גדלתי בתוך מערה… באמת שלא! גם כשנדמה לך שאת מצליחה להתבונן מחוץ לבועה, את עדיין מסתכלת ממנה החוצה. (בועות זה דבר חזק). וחוץ מזה, אי הכרות עם הסידרה היא כשל מתמשך – מי שלא ראה את הטרילוגיה המקורית, יהסס ללכת לפרק 1, ומי שסתם פספס את את פרק 1 יהסס ללכת לפרק 2. ומי שלא ראה כלום, הרי צריך לעשות השלמות של שמונה שעות צפייה לפני שהוא הולך לסרט שכרגע מציג בקולנועים. לכן מי שבמקרה לא ראה את הסידרה בילדותו, יותר סביר שלא יתדווע אליה גם בשלבים מאוחרים יותר בחייו.
מן הסתם את צודקת לגבי הבועה,
כי גם חברותי לקורס לא גדלו במערה. אבל שאר ההודעה שלך לא רלוונטית, יען כי, כמו שאמרתי כבר, לא צריך לראות את הסרטים כדי לדעת מה זה מלחמת הכוכבים. מספיק לראות חמש דקות של טלוויזיה כדי להיתקל באיזשהו איזכור לזה.
עזרה, אחים, עזרה...
אשמח מאוד אם מישהו מדוברי הספרדית כאן (ובכלל) יוכל לעזור לי במציאת:
1. אתרי קולנוע בספרדית העוסקים בקולנוע ספרדי /דרום אמריקאי (ובעיקר בפדרו אלמודובר)
2. (אם יש בכלל כאלה על הרשת) תסריטים של סרטים של אלמודובר, בספרדית.
תודה מראש!
נסה את האתרים האלה:
http://www.aber.ac.uk/~eulwww/spanish/advcine.htm
http://www.denison.edu/discus/messages/12718/12718.shtml
http://www.lib.berkeley.edu/MRC/LatinAmfilm.html
http://www.onr.com/user/doggz/gallery.htm
ועוד עצה:
כשמחפשים דברים כאלה, הדרך הכי קלה היא להכנס לגוגל, לחיפוש המתקדם, ולהגדיר בתיבת השפה את השפה הרצויה. אז, כשמריצים חיפוש על מילת המפתח הרלוונטית (almodovar או cine), מקבלים אתרים רק בשפה המבוקשת. ככה מצאתי את זה, שמוגדר שם "האתר הרשמי של אלמודובר":
http://www.clubcultura.com/clubcine/clubcineastas/almodovar/