עוד שבוע מרתק של ספטמבר עבר עלינו. חובבי קולנוע בכל העולם חיכו בנשימה עצורה לתוצאות הקופות כדי לדעת כמה עשה 'Everyone's Hero', והאם 'Gridiron Gang' שבר את השיא של כל הזמנים. אירוע רדף אירוע בסוף השבוע, והוא הסתיים עם שפע סטטיסטיקות מדהימות שכל ספורט הדו"חקו יעמוד בצילן בשנים הבאות.
אבל לפני הכל, חדשות משמחות לתעשיית הקולנוע בכלל: ההכנסות הכלליות בסוף השבוע האחרון לא קבעו שיא שלילי! עשרת הסרטים שבטבלה הכניסו יחד השבוע 56 מיליון דולר, כלומר, בניגוד לשבוע שעבר, כל עשרת הגדולים יחד הכניסו במשך שלושה ימים יותר ממה ש'שודדי הקאריביים 2' עשה לבדו, בזמנו, תוך יום אחד. איזו שמחה!
ואיזה סוף שבוע זה היה. ארבעה סרטים, שכל אחד מהם הוא אירוע קולנועי מרגש בפני עצמו, נחתו השבוע על הקהל האמריקאי המשתוקק, ושלושה מהם תפסו את כל שלושת המקומות הראשונים! ואין לזה שום קשר לעובדה שה"תחרות" מצד סרטי השבוע שעבר היתה העלובה ביותר מזה שלוש שנים לפחות! את המקום הראשון כבש בסערה, עם 14.4 מיליון דולר, 'Gridiron Gang' בכיכובו של האחד והיחיד, ד'ה "דוויין ג'ונסון" רוק. את עלילת הסרט כמובן שאין שום צורך להציג, אבל לטובת הבודדים מבינינו שלא שמעו עליו נספר שמר רוק מגלם קצין מבחן במוסד כליאה לנוער, שמעודד את הצעירים הבעייתיים הכלואים בו להשתקם, על ידי יצירת נבחרת פוטבול. כן, ממש כך – בני נוער, מסר אופטימי ופוטבול, כולם בסרט אחד. ולא תאמינו, אבל זה גם מבוסס על סיפור אמיתי! הסרט לא כבש רק את לב הקהל הרחב – גם חלק מהמבקרים לא שנאו אותו!
שימו לב לעקביות – זהו הסרט השלישי בכיכובו של מר רוק, אחרי 'בראש מורם' ו'דום', שפותח עם 15 מיליון דולר, פלוס מינוס כמה מאות אלפים. אפשר לסמוך על הסלע. אין ספק, עם הסרט הזה הוא בלי ספק קיבע סופית את מעמדו כאחד הכוכבים הבינוניים ביותר בהוליווד.
במקום השני, בהפרש לא גדול, נמצא סרט בלשי מסוגנן העוסק בחקירת רצח של סלבריטי בהוליווד של פעם. ולא, אני לא מדבר על 'הוליוודלנד' שיצא בשבוע שעבר (והשבוע ירד באופן מרגש ביותר למקום התשיעי), אלא על 'הדליה השחורה'. במהלך שיווקי גאוני, יצאו שני הסרטים האלה, שקל להתבלבל ביניהם, בהפרש של שבוע זה מזה. ההברקה השתלמה, ו'הדליה השחורה' שהופק בתקציב של 50 מיליון דולר, השיג השבוע 10 מיליון, ואפילו קיים סיכוי תיאורטי מסוים שהוא לא יפסיד כסף! בסרט היומרני שביים בריאן דה פאלמה (האמן הגאון שמאחורי קלאסיקות כ'המשימה מאדים' ו'פאם פאטאל') משתתפים ג'וש הארטנט, סקארלט ג'והנסן, אהרון אקהארט והילארי סוואנק. הסרט מקדים את זמנו עד כדי כך שהמבקרים לא הבינו אותו, והתלוננו על המשחק הגרוע והסיפור המופרך – סימן בדוק לסרט שעוד ייכנס לדברי הימים. לצופים הישראלים שכבר כססו את ציפורניהם עד תום לא נשאר הרבה זמן לחכות: 'הדליה השחורה' יגיע לארץ כבר ב-28 לחודש זה!
ואם חשבתם שעד עכשיו היה מרתק, חכו ותראו מה מחכה לנו במקום השלישי: סרט אנימציה ממוחשבת. כן, קראתם נכון. 'Everyone's Hero' הוא סיפורו של ילד שבעזרת מחבט וכדור בייסבול קסומים שם לו למטרה לפגוש את גיבורו, בייב רות', ולעזור לנבחרת הניו יורק יאנקיס, לזכות באליפות הבייסבול. אפילו יותר מדהים (ומקורי) מסיפור הסרט, הוא הסיפור שמאחורי הקלעים: את הסרט ביים, במהלך השנה האחרונה לחייו, כריסטופר ריב ז"ל. אוקיי, ייתכן ש"ביים" היא מילה קצת מוגזמת, כיוון שריב ביים בחייו רק סרט אחד לפני כן, לא היה לו כל ניסיון בהפקת אנימציה והוא בכלל מת לפני שהסרט הושלם, אבל הוא בלי ספק הסכים שיציינו את שמו כבמאי הסרט, וזה הרי מה שחשוב. 'הגיבור של כולם' הכניס בסוף השבוע 6 מיליון דולר, ובהמשך הוא צפוי לעקוף את הכנסותיו של 'Doogal' ולא להיות סרט האנימציה הכושל של השנה!
על המספר המדהים והמרגש והמגניב של סרטי האנימציה הממוחשבת שיצאו השנה כבר דיברנו הרבה, אז רק עוד סטטיסטיקה מהממת אחת: מאז 'צעצוע של סיפור', לפני 11 שנים, יצאו בארה"ב בהפצה רחבה 30 סרטי אנימציה ממוחשבת. מתוכם, עשרה – כלומר, שליש – יצאו בשנה הנוכחית (שעוד לא הסתיימה). ואם מסדרים את כל סרטי הז'אנר מהמצליח ביותר ('שרק 2') ועד לפחות מצליח, העשיריה העליונה מכילה שני סרטים שיצאו השנה, והעשיריה התחתונה – שבעה. ותודו שזה פשוט… זה מאוד… טוב, האמת שזה די מדכא.
אל המקום החמישי (איזה כיף, שיגועים, פצצות לגבות, אני ממש עייף) הגיע 'נשיקה אחרונה', קומדיה-דרמטית על בני עשרים-פלוס-פלוס, יחסים, התחייבות וכל זה, שהיא רימייק לסרט איטלקי מלפני כמה שנים. את התסריט לגרסה האמריאית כתב פול האגיס, התסריטאי (/במאי) שאותו באמת אין צורך להציג, ומככב בו זאק בראף ('גארדן סטייט'), לצד צוות שחקנים מובחרים נוספים, בינהם קייסי אפלק וטום ווילקינסון. הוא השיג השבוע 4.6 מיליון דולר, וזה נורא מעניין או משהו.
מצטער, אבל אני לא מצליח למצוא שום נקודה ברת עניין בכך ש'הברית', שהיה במקום הראשון בשבוע שעבר, ירד ב-46%, ולמקום הרביעי. יכול להיות שזה שיא הירידה הגדולה ביותר לסרט של רני הארלין ששמו נגמר באות T, אבל אני לא בטוח.
השבוע הבא צפוי להיות משעמם פחות, עם 'ג'קאס 2' שלפחות ירעיד את הקופות קצת, וגם 'בלי פחד' עם ג'ט לי, 'כל אנשי המלך' עם שון פן ועוד, ו'Flyboys' עם הרבה מטוסי קרב עתיקים ומגניבים.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
דג, מה לקחת?
כי אני רוצה כזה.
ואהרוה"כ.
לא אכפת לי מה תגידו על ''הנשיקה האחרונה''
יש לו את הפסקול הכי טוב מאז… אה… ובכן – "גארדן סטייט". זאק בראף בהחלט יודע לבחור שירים.
רגע, ראית את הסרט?
כי לי הוא נראה ממש טוב לפי הטריילר.
ויש שם גם את רייצ'ל בילסון.
לא אכפת לי מה תגידו על ''הנשיקה האחרונה''
מסכימה כל-כך, לטעמי הוא גם יותר טוב מגרדן סטייט…
שני הדיסקים הכי טחונים אצלי באוטו.
רגע, אתה ציני?
נחכה ונראה
בכתבה ששודרה בחדשות עשר הסביר אבי לרנר, המפיק הישראלי של "דליה שחורה", שהוא לא מתרגש מהפתיחה בפסטיבל קאן. "נתרגש בפתיחה של הסרט בלוס אנג'לס" הוא אמר שם "ואז נראה אם הוא עשה 20 מיליון בשבוע הראשון או 25".
http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=393993&sid=126
ובמאמר מוסגר: בריאן דה-פלמה הוא אחד הבמאים שאני יותר מחבב ומכבד, ולא נראה לי הטון שאתה משתמש כלפיו, מיסטר.
מצד שני, הטריילר באמת נראה די עלוב, בעיקר בתחום המשחק.
אולי כדאי
שיחזור להפיק סרטים דלי תקציב – כמו למשל שלי :)
דוחק''ו ענק!
והיום,שכל אולפן מוצא לו עשר אנימטורים גרועים, תסריטאי, וכמה מדובבים זה לו קשה למצוא סרט אנימציה ממוחשבת…יוצאים יותר מדי…
וזאת פעם ראשונה שאני רואה שעגבניות הרקובות ש-5 הראשונים נקטלו!!!חה!!!
ובמקום הראשון
זה כמו 'משחק מכור 2'?
אין לי מה להגיד
על הסרטים שיצאו השבוע, אבל מאוד נהנתי מהדוחק"ו. כיף על הבוקר.
ובפינת הניטפוק
Dahlia ולא איך שכתוב.
והנקודה הישראלית
EVERYONE'S HERO בכלל התחיל את דרכו באולפני DPSI, ששכנו עד לא מזמן בבית-שמש.
האולפנים נסגרו מאז, אבל למיטב הבנתי, חלק מהעבודה שנעשתה שם מצאה את דרכה לסרט.
רואים
כן,
זכרתי שכשהתפרסמה לראשונה הידיעה על "סרט האנימציה של כריסטופר ריב" דובר על כך שהסרט יופק בחלקו בארץ. אבל לא נראה לי שיצא מזה הרבה: עברתי על עמוד הקרדיטים של הסרט בימד"ב, ואמנם יש שם כמה שמות עם צליל ישראלי, אבל הם לא רבים.
פוי. DPSI.
עשינו סיור ב"שלוחה" שלהם בבית שמש לפני שלוש שנים, אתם יודעים, התקופה שבה היה אפשר לספור את סרטי האנימציה בלי להשתמש ברגליים. אז הם עוד עבדו על סרט שנקרא "Happily Never After", אבל הם פחות או יותר פשטו את הרגל ואת השאריות מכרו למישהו.
אגב, Happily N'Ever After
אמור לצאת באמריקה, אחרי עיכוב מאוד לא מבשר טובות של כמה שנים, בינואר הקרוב.
אבל עדיין לא הבנתי למה פוי.
טוב, לא בדיוק פוי,
עכשיו כשאני חושב על זה המילה היותר מתאימה היא נאחס, אבל אתה יכול להכניס כל מילה שמביעה אכזבה נטולת סיפוק.
טוב, לא בדיוק פוי,
אבל אני מחפש כבר שנים מלה שתביע אכזבה עתירת סיפוק!
נו שוין?
נו שוין?
ביידיש זה נשמע יותר טוב
נו שוין?
מה זה נו שוין?
''שיהיה, בסדר''
http://www.safa-ivrit.org/imported/yiddish.php
הייתי מעדיף להתייחס בזהירות לכתוב באתר שקישרת אליו.
יש בו טעויות אוויליות לחלוטין.
לדוגמא:
איך בדיוק הביטוי Убить двух зайцев одним выстрелом (להרוג שני ארנבים ביריה אחת) מיתרגם לעברית *באופן מלולי* כ"להרוג שתי ציפורים באבן אחת"?
שלח לו מייל
מנסיון, הוא מתקן את עצמו ונחמד.
לא מבין.
ניסיתי וניסיתי, אבל פשוט לא הצלחתי להבין על מה אתה מתלונן *עכשיו*.
מי אמר שאני מתלונן?
זה יותר השלמה מחוסר ברירות, לא?
יאר האר
אני חושב שחסרות לך כמה שעות שינה, יו סקורבי-סי-דג.
ברוח הדוחק''ו והתאריך, סאבטקסט:
"קדימה, חברה! רק עוד 900,000,000 בהכנסות עולמיות ואנחנו רואים את הפיראטים באופק! יארר!"
''האנשים הבאים לא לוהקו לתפקיד הראשי בקינג קונג''
12 קופים - גירסת הריאליטי
''האנשים שהימרו על תיקו בפרסי אופיר חוגגים''
מי מהם זה יאיר רוה?
מי רוצה איגואנה טרופית?
אוקי.
לא הבנתי אפילו מלה אחת מכל השרשור האחרון.
לתמונה בראש הדוחק''ו אין סאבטקסט
בעבר, אם הנחת את העכבר על התמונה לכמה שניות, הייתה מופיעה שורה משעשעת המתייחסת לתמונה. בזמן האחרון, זה בקושי קורה וברגע שמישהו קורא את הקריאה השבטית "סאבטקסט!", המגיבים מציעים שורה משלהם.
כמו כן
יאיר רוה הימר שיהיה תיקו בפרס אופיר ולכן, מבחינה סטטיסטית, סביר להניח שאם תמצא קבוצה של אנשים הצורחים באושר בעקבות השוויון בין אביבה אהובתי ואדמה משוגעת, הוא יהיה ביניהן. קצת מוזר, למען האמת, כי תמיד חשבתי שהוא לבן.
ואיגואנה זה סוג של לטאה.
הכנסת אותי לרצף...
בדקתי הרבה דו"חקואים ובאמת זה בקושי קורה לאחרונה.
חוץ מזה, תודה רבה!
שוב ג. יפית...
עושה מבחן השוואתי לדאודורנטים.
''כפי שאתם רואים בתמונה,
השנה לא היה לנו כסף ללהק את קירסטן דנסט לתפקיד קפטן נבחרת המעודדות"
''חבר'ה, השבוע כזה דפוק שאנחנו לא כישלון בסופו של דבר!''
לאן נעלמו הסאבטקסטים בזמן האחרון?
Yarrrr!
Buh! - מה קרה לתעשיית הקולנוע?
בזמן האחרון אני מרגיש כל כך מותש ומשועמם מכל ה"יומיות".
כל יום אני נכנס לעין הדג, לאתר המצוין הזה, ורואה חדשות משעממות שלא מעניינות אף אחד. אממ… טוב, לפחות לא אותי.
זה לא בעייה בעין הדג, אלא בכלל בכל תעשיית הקולנוע. הכל ממוחזר, מתיש, ולא מעניין.
כבר לא מייצרים סרטים טובים, בקושי משקיעים בהם, וסרט פנטזיה אחד טוב כבר לא היה מזה זמן רב. די. נמאס.
גם שמתי לב שבקושי יש ביקורות לאחרונה. פשוט אין על מה לבקר.
בקיץ האחרון גם בקושי היה מה לראות. :ן
כל מה שראיתי היה שו"ק וסופרמן חוזר. הקאריביים היה ממש מרענן, סופרמן היה לא טוב אבל גם לא רע, וחוץ מזה, מה היה?
:(
Buh! - מה קרה לתעשיית הקולנוע?
אולי בגלל זה בזמן האחרון חצי מהתגובות (טוב, אולי פחות מחצי) מתעסקות בלהמציא כותרת כמה שיותר שנונה לסבטקסט? כי פשוט אין מה להגיד על הסרטים עצמם?
אולי זה לא ישמע מקורי (גם הכותרת וגם מה שאני הולך לכתוב למטה)
אבל… כמה שאתה צודק
Buh! - מה קרה לתעשיית הקולנוע?
אולי כי כולם מנסים להפיק סרטים שימשכו הרבה קהל, ע"ע בלוקבאסטרים, ויצילו את ה"תעשייה," במקום פשוט להציל את התעשייה ולעשות סרטים טובים?
Buh! - מה קרה לתעשיית הקולנוע?
זאת אומרת שבדרך כלל, הוליווד עסוקה בעיקר ביצירת סרטי איכות ולא בהצלת ההשקעות של עצמה על ידי הפקת סרטים שכל מטרתם היא לשבור קופות, רצוי עם מינימום מקוריות?
כן, משהו כזה...
רק שהם לא מצליחים גם בזה.
עוד סרט על פוטבול/ילדים מנוכרים/מאמן מעורר השראה נכנס לסטטיסטיקה
איך לא נמאס להם?
ג'קאס II
היו שמועות שאחד מהצוות נהרג, או סתם נפצע-קשה-לא-יודעים-מה-יש-לו. למישהו יש מושג?
איזה שמועות לא החלטיות.
עקץ אותו חתול-ים.
(טוב, אז זה לא מצחיק).
עקץ אותו חתול-ים.
דווקא די מצחיק.
אני יודעת שהסיכוי קלוש, אבל האם תעלה ביקורת בקרוב על "גיהינום"?
הסרט פשוט מתחנן שינתחו אותו…
ממה שהבנתי, שם הסרט די מסכם את חווית הצפיה
לא בדיוק
שקלתי לכתוב ביקורות על הסרט (אניעדיין שוקל) והשורה התחתונה היא: השעה הראשונה די סתמית, החצי שעה האחרונה מצויינת.
תגידו,
מישהו יודע מה קורה עם "חצי נלסון"? מישהו ראה?
אני מתה לראות. אולי סוף סוף בקרוב, בסופ"ש.
חצי נלסון שלם סרט
ראיתי, ממש טוב. אבל תבואי רגועה כי הסרט זז באיזי וחודר עמוק. איפה את בתפוח? הוא משדר בעיקר ב"סינמטקים" למיניהם (ע"ע אנג'ליקה ולינקולן פלאזה). עוד סרט שנראה לי מצוין זה
Le Petit Lieutenant אשר אני מתעתד לראות בקרוב.
דובר עליו, יש ספוילרים מסומנים
כאן
כתבה מספר 3495
מה זה ד'אל?
תבשיל עדשים הודי, אחד המרכיבים המרכזיים בארוחה הנפוצה שלהם.
ההצעה - ניק קייב. (דקה לפני החג)
משום מה, כל חיפושיי באתר העלו חרס. הסרט המצוין הזה מעולם לא הוזכר כאן וחבל.
מדובר במערבון אוסטרלי נוגה ויפהפה, וכשאני אומר יפהפה, אני מתכוון ליפהפה כמו סרט של טרנס מאליק.
אני לא אכתוב עליו הרבה, אבל כן אומר כמה דברים.
1. הפסקול – לא שהייתי מצפה לפחות מסרט שניק קייב הוא אחד מהתסריטאים שלו, אבל הפסקול של הסרט מדהים, באופן כללי המון מערבונים זכו לפסקולים טובים, החל מסרטי ליאונה ועד הקלפן והיצאנית. זה אחד מהטובים שבהם.
2.הצילום – כמו שאמרתי קודם, הצילום בסרט הוא באיכויות טרנס מאליקיות. המון נוף, אבל זה פחות מעיק, ויותר רציף מאשר בסרט של מאליק.
3. העלילה – נכון, יש המון רגעים כבדים בסרט, כאלה שבהם נראה כאילו הסרט לא זורם. אבל האמת היא שהסטורי-ליין של הסרט הזה הוא מהטובים ביותר שיש. למעשה, עוד הרבה לפני התסריט. הסטורי ליין הוא כל כך טוב עד שלא ברור איך לא עשו משהו כזה קודם. וזה לא רק הסיפור המרכזי של האחים, אלא גם זה של השוטר. יש כאן סיפור שפשוט זועק לניתוח ועניין. ואת העניין הסרט מספק ובגדול. אם היה לי זמן, הייתי מנתח אותו לפרטים ולעייפה, מכיוון שאין לי אולי אעשה את זה במוצ"ש.
4. השחקנים – גיא פירס נותן הופעה שקטה ומאד מרשימה, ריי ווינסטון נותן את אחת מהופעות חייו, הוא מציג באופן אדיר את השוטר והדילמה (סטייל סטיבן ריאה בונדטה, אבל יותר טוב, למרות שגם ריאה היה טוב). אבל מי שגונבים את ההצגה הם שניים. הראשון הוא ג'ון הרט הגדול בתפקיד מעט קומי, מעט מפחיד, מאד הזוי ומאד טוב. הבעיה היחידה של התפקיד הזה הוא שהוא קצר מדי, ואולי גם מעט מיותר בסופו של דבר. אבל התפקיד הגדול באמת הוא של דני יוסטון, שעונה היטב על השאלה – אז מי אם היינו מגלים מי זה קייזר סוזה לפני סוף הסרט. אחד מהרעים היותר מעניינים, ובעיקר יותר מיתיים שעשו.
5. הסוף – בואו רק נאמר שהילקוט וקייב הצליחו להמנע מקלישאות, ולהמנע מהסוף הצפוי. הסוף הוא שהופך את הסרט הטוב כשלעצמו לגדול, למיתי. למשהו שמזכיר בעוצמתו את בלתי נסלח אבל עולה אפילו עליו. הסוף מציג מענה לכל כך הרבה דילמות, והוא כל כך מורכב ויפהפה ורגיש.
מומלץ בחום.
ההצעה - ניק קייב. (דקה לפני החג)
דווקא מאוד רציתי לראות את הסרט (אפילו חיפשתי אותו באוזן לפני כמה ימים). אני מעריץ מושבע של ניק קייב, ומעניין אותי איך יצא לו כתסריטאי. בהחלט נכנס לרשימת ה'צריך לראות' שלי.
אם כבר מדברים על ריי וינסטון
נזכרתי לא מזמן ביצירת המופת 'לצאת נקי' (Sexy Beast) ובדקתי מה קורה עם הבמאי שלה, גלייזר. מסתבר שהוא ביים מאז (או לפני זה) רק סרט אחד: 'לידה', עם ניקול קידמן. מישהו ראה?
לידה.
בניגוד ל"סקסי ביסט", "לידה" הוא סרט שנשען בעיקר על אווירה. למרות הכוכבים האמריקניים, הטון שלו מאוד אירופאי: מהורהר, פילוסופי וסתום. אני די אהבתי, פחות מ"סקסי ביסט" אמנם, אבל יותר משאר העולם שחשב שמדובר בנפיחה אינטלקטואלית מיותרת.
למיטב זכרוני
לידה דווקא זכה בכמה פרסים די נחשבים. מה שכן, הדעות בד"כ נחלקות בין מי שממש אהב למי שממש לא אהב. אני אהבתי למדי.
אני שנאתי
את האשמה אני מטיל בעיקר על התסריטאי, מילו אדיקה, שגם את שני הסרטים האחרים שכתב, "מונסטר בול" ו"המלך", שנאתי. כל השלושה זכו להערכה ושבחים רבים בקרב חוגים מסויימים ולתחושת גועל בקרבי. יש לאדיקה נטייה שמעצבנת אותי לשבור בכח טבויים ולגרום לדמויות להשתנות בהתאם לגחמות תסריטאיות ולא להפך (כלומר, שהעלילה תתקדם על פי אופי הדמויות ומעשיהן). יש מי שימצא בזה גאונות נועזת, לא יודע למה. הופתעתי לגלות שאת מונסטר בול ביים מארק פורסטר, אחד הבמאים שאני יותר נותן להם קרדיט לאחרונה. גילוי כזה גורם להבין מה באמת משפיע על הטעם שסרט משאיר לאחר הצפיה.
אני שייכת לקטגוריה של אלו שלא אהבו
ראיתי את הסרט רק בגלל שאמרו שהתפקיד של ניקול קידמן שערורייתי. ובכן, הוא לא ממש.
יש כמה סצנות שנמצאות על הגבול הדק הזה, אבל שום דבר מעבר. למרות שלא אהבתי, לפי דעתי הסרט שווה צפייה בגלל שהוא מראה כיצד אנחנו מתמודדים עם מותם של אהובינו, ועד כמה רחוק אנחנו מוכנים ללכת באמונתנו שאולי אי פעם נפגוש אותם שוב. הדמות של ניקול קידמן, היא הדוגמא הקיצונית ביותר למצב הזה.
כך שיש חומר למחשבה.
יש הרבה חומר למחשבה
והסרט, כל מקרה, מבויים היטב, בעצם זו דרמה שמבויימת כמו סרט איימה . זה גם אחד מן התפקידים היותר טובים של קידמן, למרות שהוא לא כזה שערוריתי.
אני בעד, למרות הסוף שקלקל
אבל אני לא יודע להסביר מספיק טוב את ההקשרים לבונואל. בשביל זה יש אנשים אחרים:
http://cinemascope.co.il/?p=148
לפני אי-אילו זמנים עלתה יומית שמקשרת לאתר עם תמונות של שמות סרטים כפי שהם הופיעו בסרטים עצמם.
מישהו זוכר מה היומית המדוברת, או מה האתר המקושר?
אם הכוונה לאתר עם תמונות מתוך כותרות הפתיחה של סרטים,
אז זו היומית: כתבה מספר 2635
זו זו. תודה רבה.
טריילר לסרט "The last king of Scotland":
http://movies.walla.co.il/?w=/4501/980649
נדמה לי שפורסט וויטיקר יכול כבר להכין את נאום התודה שלו לאוסקר, לפי הטריילר הזה.