דברים שצריך להספיק לעשות לפני המוות.
א. לעשות רשימה
ב. צניחה חופשית
ג. לזכות באוסקר
ד. לתת סטירה לאובה בול
ה. אנג'לינה ג'ולי (או לחלופין: בראד פיט. למתקדמים: גם וגם)
במקום הראשון השבוע נמצא 'The Bucket List', או כפי שהוא נקרא בעברית, 'מתים על החיים' (אמנם שם קלישאי אבל לפחות קשור לסרט). זה לא השבוע הראשון של הסרט בקולנוע – הוא יצא כבר להפצה מוגבלת בשנה שעברה, כלומר לפני שבועיים, בעיקר כדי להכשיר אותו להיות מועמד לאוסקר השנה. על פי הביקורות, מועמדות לאוסקר הוא לא יקבל, אבל הוא היה די פופולרי בהפצתו המוגבלת, ונשאר כזה גם כשהתפרש על פני 3,000 בתי קולנוע השבוע: 'מתים על החיים' הכניס 19.5 מיליון דולר, מספר טוב מאוד לעונה. מורגן פרימן וג'ק ניקולסון מגלמים שני חולים סופניים, שאחד מהם, למרבה הנוחות, מיליארדר. הם מחליטים לברוח מבית החולים ולנצל את שארית חייהם הקצרה למדי כדי להספיק לעשות את כל מה שאי פעם חלמו לעשות. את הסרט ביים רוב ריינר, שפעם, מזמן מזמן, עשה את 'הנסיכה הקסומה' ו'אני והחבר'ה', אבל בעשור האחרון לא עשה שום דבר ששווה לדבר עליו. אם מישהו עדיין מקווה שיום אחד ריינר יחזור לעצמו וייצור עוד קלאסיקה, כל הכבוד על שמירת התקווה, אבל 'מתים על החיים' הוא לא זה. זה מסוג הסרטים שהמבקרים לא סובלים אבל הקהל – מסוג מסוים, לפחות – אוהב: יותר מדי קיטש, אומרים המבקרים. 7.9, אומר ימד"ב.
צמוד צמוד ל'מתים על החיים', במקום השני, נמצא הסרט החדש עם אייס קיוב. לקובית קרח יש איזה קטע עם ימי השבוע: הוא כיכב בסדרת קומדיות שנקראו 'Friday', 'Next Friday' ו-'Friday after Next'. הסרט החדש שלו הוא לא המשך לסדרת 'יום שישי', אבל כנראה שהוא אמר כבר יאללה, נמשיך לתת לאנשים מה שהם רוצים, וקרא לו 'יום ראשון'. ומתוך מחשבה מראש, למקרה שגם לסרט הזה יהיו המשכים וכדי לא להיכנס שוב לכל הבלגן של "יום ראשון שאחרי אחרי הבא, כלומר לא הקרוב – זה שאחריו", הסרט נקרא 'First Sunday'. עם 19 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, הוא בהחלט מצליח (ממוצע ההכנסות שלו לאולם הוא הגבוה ביותר בעשיריה), אז בוודאי עוד שנתיים נקבל גם את 'Second Sunday'. כמובן, מצד המפיצים בארץ הוא יכול לקרוא לסרט שלו אפילו 'פסוליה, זה יום מנוחה' ועדיין הוא לא יופץ בארץ, כי אלה סרטי שחורים. עלילת הסרט: שני פושעים קטנים פורצים לכנסיה וננעלים בפנים. דעת המבקרים: יום ראשון, דיכאון.
'ג'ונו', הסרט הקטן שמצליח בגדול, בילה את כל ימי השבוע במקום הראשון. סוף השבוע, עם המתחרים החדשים, הוריד אותו למקום השלישי, אבל עם ירידה זעירה של 12% מהשבוע שעבר. הכנסות הסרט עד כה הן 71 מיליון דולר. מתחתיו – שלישית להיטי הענק של כריסטמס: 'אוצר לאומי: ספר הסודות' (הכנסות כוללות עד כה: 187 מיליון דולר), 'אלוין והצ'יפמנקס' (כנ"ל) ו'אני האגדה' (240 מיליון דולר. המון).
אל המקום התשיעי נכנס מה שהוא כנראה הסרט עם השם הכי טוב לשנת 2008: 'The Pirates Who Don't Do Anything', או 'הפיראטים שלא עושים כלום' (זה הרבה יותר מצחיק כשמקריאים את זה בקול של קריין טריילרים. "בקרוב! הפיראטים שלא עושים כלום!" נסו את זה, זה כיף). זה עוד יותר משעשע כשיודעים ששלושת הפיראטים הנ"ל הם מלפפון, דלעת וענב. זה גם יכול להסביר למה הם לא עושים כלום. הפיראטים הם דמויות משנה ב-'Veggietales', סדרת אנימציה ממוחשבת לילדים נוצרים שגיבוריה הם ירקות, והם השתתפו כבר בסרט הקולנוע הראשון שנעשה בעקבות הסדרה, 'Jonah'. 'יונה', שיצא ב-2002, פתח עם 6.2 מיליון דולר, כך שה-4.4 מיליון שהכניס 'הפיראטים שלא עושים כלום' הם אכזבה. מאחוריו, סוגר את העשיריה 'כפרה': אם היתה השפעה לטקס גלובוס הזהב המצומצם, שבה הסרט זכה בפרס הסרט הדרמטי הטוב ביותר, זה יתבטא רק בסוף השבוע הבא.
מחוץ לעשיריה, במקום ה-14 ליתר דיוק, נמצא הסרט החדש של אובה בול, האיש שבעמל רב קנה לעצמו שם כבמאי הכי גרוע בעולם. הסרט החדש שלו, שנושא את השם המפוצץ 'In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale' מבוסס גם הוא, כמו רוב הסרטים של בול, על משחק מחשב. האם בול התעלה על עצמו הפעם ויצר סרט שאינו מחורבן לגמרי? מה נראה לכם? הסרט החדש, שאני לא הולך לטרוח לנסות לתרגם את שמו, קיבל מהמבקרים את אותה מידת הבוז שקיבלו סרטיו האחרים של בול. אבל מתברר שאיפשהו בין 'בלאדריין' לבין הסרט הזה, קרה דבר נורא: המבקרים התרגלו לבול. כן, הם עדיין חושבים שהסרטים שלו הם הדבר הכי גרוע שקרה לקולנוע מאז הטלוויזיה, אבל הם כבר יודעים בדיוק למה לצפות מהם, ולכן לא מזדעזעים. הוא כבר לא סוחט מהם את בלוטות הארס כמו פעם. ואם בול לא מצליח אפילו להביא ציטוטי ביקורות משעשעים, אז הוא באמת איבד את ההצדקה האחרונה לקיומו.
בשבוע הבא יקרה דבר מאוד לא אופייני לינואר: ה-18.1.08, או במילים אחרות, 'קלוברפילד'. 'גודזילה' לדור החדש, 'פרוייקט המכשפה מבלייר' של העשור הנוכחי או סתם עוד מקרה של נחשים על המטוס? נחכה ונראה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
רק בשביל ה- אהרו''כ:
בכל זאת, איך לא שמעו על זה עד עכשיו?, אני מקווה לפחות שהם לא מבזים את עצמם ברמה של דה נירו ודסטין הופמן ב'פגוש את…'
בארץ היו לזה טריילרים בקולנוע.
רק בשביל ה- אהרו''כ:
מה זה אהרו"כ?
הכר את מילון האתר
http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm
(איזה כיף! תמיד רציתי לעשות את זה. כלומר, לעזור לאנשים ללמוד להבין פישית, לא להתנשא מעליהם.)
קלוברפילד.
בתקופת הבאזז של "גודזילה" יצא טיזר של קבוצת תלמידים במוזיאון המביטים לעבר שלד דינוזאור וברקע שומעים את המדריך אומר משהו על היצור הכי גדול שחי אי פעם. ואז הרגל של גודזילה דורכת עליו. בטריילר הבא כבר ראו את גדוזילה במלא הדרה וכל המתח התפוגג. המפיצים של קלוברפילד עשו בחוכמה וחשפו בערך רבע צדודית של מפלצת עם הרבה עשן וצרחות ברקע, כך שלא ניתן לחזות בפלא באופן מושלם. האם אנשים יקנו כרטיס מתוך סקרנות? כנראה שכן. אני צופה פתיחה יפה ביום שישי ונפילה בשבת-ראשון (אחרי שלקהל יתחוור שבעצם עבדו עליהם ומדובר סה"כ בגודזילה 2 מינוס התקציב הגדול).
יהיה מאוד משמח לראות את הסרט הזה נכשל (וקשה לי להסביר מהיכן נובע האנטי-קלוברפילד הזה. אני פשוט עצבני עליו).
זה לא נכון, אגב.
גודזילה במלוא הדרו לא נראה בטריילרים עד שהסרט יצא. ראו הרבה חלקים ממנו – רגל פה, זנב שם. את ה"פרצוף" שלו לא ראו (לא שהיה הרבה מה לראות). ב'קלוברפילד' לקחו את זה הרבה יותר רחוק בכך שהם לא הראו את המפלצת בטריילרים בכלל.
פחות או יותר ראו את כולה
http://www.youtube.com/watch?v=y5SI-JLEONo
זה הרבה פחות מאשר יותר.
אני מוכן להסביר את האנטי שלי
ואתה מוזמן להצטרף. זה בעצם די פשוט, שתי אותיות ואחריהן שלוש הברות –
ג'יי ג'יי אברהמס.
כל דבר שהאיש הזה יעשה בעתיד הקרוב והרחוק, אני קודם כל אשנא. למה? כי האיש לא קולנוען/איש טלוויזיה גדול, אבל כולם מחזיקים ממנו גאון בשיווק. מדוע? כי הוא תמיד תמיד מרים את רף הציפיות של הקהל לשמיים, מבטיח דברים שהוא לא יכול לקיים, מסבך ומסבך את העלילה עד ש…כלום לא קורה. הסופים של אברהמס הם גרועים, התוצאה הסופית שלו מעליבה. את הקלוברפילד הזה הוא עשה רק כדי להראות איך אפשר להרוויח המון מסרט דל תקציב כביכול. עליי הוא לא עובד יותר, הטריילרים רק עיצבנו אותי, ממש לא טיזרו (המצאתי מילה, מצטער). לא יהיה מאושר ממני אם הסרט ייכשל כלכלית ואני ממש שונא להיות בנאדם ששמח לאידם של אנשים. אבל הוא הרוויח את זה.
ג'יי ג'יי לא יודע פיזיקה בגרוש
אם כן, הוא היה מכיר את הכוח הצנטריפוגלי, הוא היה יודע שמרוב ה"טוויסטים" הצופה אמור ליפול מקו העלילה.
קלוברפילד.
פחות או יותר חשפו איך נראית התפלצת של קלוברפילד
חוששי ספוילרים חזותיים, הישמרו מפני הכתבה הזו של nrg.
http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/677/750.html
היא לא נראת ככה.
מדובר בתמונה מתוך תחרות איורים. בשבוע שעבר הודלפה תמונה חדשה ו(כנראה) אותנטית אבל ממש לא מתחשק לי לתת קישור ולסייע למערך היחצ"נות השטני הזה.
זה באמת נהיה כבר מוזר...
אם איוו בול כזה במאי גרוע, למה נותנים לו לביים סרטים בכלל? למה האולפנים שוכרים את שירותיו שוב ושוב? סתם כדי שכל הסרטים האחרים יראו טובים בהשוואה אליו? הי, זה רעיון מעניין…
זה באמת נהיה כבר מוזר...
הם בונים על קהל של נוער חובבי משחקי מחשב, שבד"כ לא מחפשים דרמות איכותיות.כך שיש לזה הצדקה כלכלית, אחרת לא היו משקיעים בהפקות האלה..
סטטיסטית
יש להם יותר סיכוי להרוויח בלי במאי בכלל. למעשה, לתת לחבורת נערים מצלמה ותחפושות יכול להיות יותר רווחי לאולפנים המדוברים מאשר לשכור את אובה בול לביים להם סרט.
זה בערך הגיוני כמו חברת החשמל ואיגוד עובדי הנמלים בארץ, רק שלהם באמת יש כוח סחיטה כלכלי מטורף, מה שלאובה אין, עד כמה שידוע לי.
קיים רק הסבר הגיוני אחד לעניין:
אובה בול הוא מספר 666.
קראתי איפשהו,
שאיוו (Eww) בול מממן פרטית חלק גדול מסרטיו. זה בהחלט יכול להסביר לפחות חלקית את ההתעקשות להמשיך להפיק סרטים שלו. אך אם זה נכון, מאיפה לו הכסף? כאן אולי ההסבר שמספק המספר 666 נכנס לתמונה…
קצת משעמם כבר להסביר
האולפנים לא שוכרים את אובה בול. הוא מפיק ומביים את הסרטים של עצמו, שנשענים על פירצה שהיתה (ותוקנה) בחוק המס הגרמני, שבגללה, באופן מפותל כלשהו, אי אפשר להפסיד כסף על סרטים כל עוד הם מוגדרים כגרמניים (והסרטים של בול מוגדרים ככאלה). החלק המפתיע הוא שבול מצליח כל פעם מחדש להפיץ את הסרטים האלה. מישהו האמין ש'בשם המלך' יעשה כסף?
אבל אם פירצת המס הזו תוקנה
אז איך הוא ממשיך להפיק אותם?
הוא מצידו גמר עם סרטים עתירי תקציב
או לפחות יודע שעבור הסחורה המפוקפקת שלו אף אחד כבר לא ירשום צ'ק שמן (ולכן ההכרזה שלו היא בבחינת "זה לא שאתם לא רוצים לתת לי כסף, זה אני שלא רוצה לקבל!").
http://www.filmdrunk.com/post.phtml?pk=948
הוא לא.
'פוסטל' ו'בשם המלך' הופקו עוד ב-2005.
השאלה היא בכלל אחרת
איך, לכל הרוחות, שחקנים מסכימים להשתתף בסרטים שלו?
מאותה סיבה שיש אנשים שמוכנים לבזות את עצמם ולהופיע בפרסומות .
יש יותר מדי אנשים שמאמינים שאין דבר כזה פרסום שלילי וכל פרסום זה 'פרסום', הם (השחקנים האלמוניים שביניהם) רק צריכים לשכנע את עצמם שזה כולה עוד תפקיד בדרך לחשיפה המיוחלת או פשוט להתייחס לזה כאל חלטורה עד התפקיד הרציני הבא.
סמואל ג'קסון למשל
לא נראה לי שסירב מעולם להצעה להשתתף בסרט. הוא משחק בערימה עצומה של סרטים, חלקם מצויינים וחלקם ממש על הפנים, ונראה שזה בכלל לא מטריד אותו.
השאלה היא בכלל אחרת
כי אנשים צריכים כסף.
חוצמזה, זה התפקיד האופטימאלי. אם תצליח יהללו אותך ואם לא, אז יאשימו את הבמאי.
רגע...
אז בעצם מדינת גרמניה שילמה את כל ההפסדים העצומים מהסרטים שלו?
ואם הפירצה תוקנה, אז הוא לא הולך לעשות יותר סרטים?
רגע - מה עם ''פוסטל'' של אובה בול?
השמועות אמרו שהוא לא *ממש* רע. הטריילר אפילו היה משעשע, קצת. הוא כבר יצא? מישהו ראה אותו?
חולים סופנית... במה, בדיוק?
כי ברוב המחלות שאני מכירה, כשאתה כבר באמת סופני ואין לך שום תקווה, אתה גם על כל כך הרבה מורפיום שלך תנסה לצנוח. ואם לא, למה בעצם מאשפזים אותם? וזה לא נשמע כאילו הסרט מעביר את המסר, החתרני למדי בחברה המערבית, "אנחנו כבר זקנים, בוא נוותר על הטיפול שאולי ואולי לא יציל את חיינו וסתם יגרום לנו סבל, ונהנה במקום מהזמן שנשאר לנו"
הוקרן באייקון בהקרנת בכורה עולמית, כנראה מתוך עותק עבודה.
למרבה הפלא, זה לא כזה סרט נוראי. יש בו נופים יפים, ואקשן, ושחקנים מעולים (ברט ריינולדס, לילי סובייסקי, ריי ליוטה, ג'ייסון סטאהם ועוד).
הוא לא מדהים משום בחינה, והוא עדין הרבה פחות מזעזע, טיפשי או מופרך בהשוואה ל"אוצר לאומי".
מה שלום המצפן הזהוב?
דהיינו בארה"ב ובשאר העולם? האם יש לו סיכוי לכסות את עצמו בכלל? לרווחים? או שהוא הפסד?
החדשות הטובות
הן שהוא הצליח מחוץ לארה"ב הרבה יותר מאשר בארה"ב (233 מיליון דולר לעומת 67 מיליון). כך שהכשלון הוא קצת פחות קטסטרופלי ממה שהיה נראה בהתחלה. אבל זה רחוק מלהספיק, ולא סביר שיהיו המשכים.
נו אז הוא הצליח לא?
הרי 300 מיליון סך הכל מחסה את התקציב או שרק אם הסרט מכסה בארצות הברית אז הוא לא נחשב להצלחה?
נו אז הוא הצליח לא?
הוא עדיין רחוק מלכסות את עצמו.
ההכנסות של הסרט זה סך כל הכסף ששולם על מכירת כרטיסים. האולפנים מקבלים רק חלק מזה. עבור רווחים בארה"ב, האולפנים מקבלים בחזרה כ-50% מסכום הרווחים המדווח בממוצע. עבור רווחים בשאר העולם האולפנים מקבלים אחוז נמוך יותר בשל הוצאות ההפצה הגבוהות יותר וכו'.
עלות הפקת הסרט היתה כ-180 מיליון דולר. אין נתונים רשמיים לגבי תקציב השיווק, אבל אפשר לצפות שלסרט בסדר גודל הזה יהיה תקציב שיווק של 100 מיליון דולק לפחות. מכאן שיעבור עוד הרבה זמן עד שהסרט יכסה את עצמו.
כמובן שצפויים עוד רווחים ממכירת DVD, ספריות השכרת וידאו וזכויות שידור לטלוויזיה, אבל גם עם כל אלו הסרט יחזיר את ההשקעה במקרה הטוב אבל לא הרבה מעבר לכך.
-אני חושד בעצמי בעיפוף לא כשר מחוץ לגבולות כדו''א מזה זמן מה-
מה עם סוויני טוד? (או איך שלא קוראים לו?) הסרט ההוא עם ג'וני דפ? הוא עדיין מוצג? ירד כבר? מה מצבו?
יש סיכוי ( O.O ) שהוא יגיע לארצנו הקטנטונת?
הרהור- מצד שני, תמד אוכל להאשים את הסניליות המתקדמת שלי.
יגיע בעוד כמה שבועות.
היי! מישהו ראה 'גיא פינס' היום?
אמרו שם שמייק ניואל מחפש שחקנים ישראלים ל'נסיך הפרסי', מלבד זאת נחשף גם תקציב הסרט – 150 מיליון דולר, ותאריך תחילת הצילומים – יוני הקרוב.
התקדמות מרשימה לקולנוע הישראלי
מעכשיו, כבר לא מלהקים ישראלים רק לתפקיד ערבים, אלא גם פרסים.
לא יודע אם זה מעניין מישהו...
אבל חבר שלי הוזמן לאודישן:) מי יודע.
לא יודע אם זה מעניין מישהו...
בהצלחה.
התקדמות מרשימה לקולנוע הישראלי
שלום חברי, שמי רוני קרמר ואני שחקן ישראלי השוהה בצרפת כבר 26 שנים. האים יש למשהו מכם איזו רשימה של המלהקים הישראלים עם הכתובות שלהם ? אני גם מעונין בכל אינפורמציה הנוגעת לליהוקים בארצות הברית כדי לשחק בתור ערבי או פרסי.
כמובן אשמח תמורת אינפורמציה זו (או אפילו תמורת שום דהר) לספק כל מידע שידרש הנוגע למשחק, סוכנים וכיוצא בזה בצרפת.
תודה מראש על תשומת לבכם.
http://ronykramerperso.ifrance.com/
רוני קרמר
0033142087938
0033612712197
דוד גוגל לא זמין בצרפת?
בהנחה שאתה לא מכיר שמות סוכנים או שחקנים ישראליים, כאלו שמככבים בכל מיני מדורי ברנז'ה, אפשר תמיד לגשת אל אותם מדורי רכילות ולחפש אחר שמות שחקנים ולעקוב אחר המופיעים תדיר. גיגול שמות שחקנים – או ליתר דיוק סלבס – יחד עם המילים "סוכנויות שחקנים" או "סוכן/ת" או "מנהל/ת אישי" אמור להביא לתוצאות.
גיגול של יהודה לוי + זהר יעקובסון אמור להביא גם לתוצאות. וגיגול פשוט אותו ניסיתי של "זהר יעקובסון סוכניות שחקנים" הביא לי את הכתובת ומספר הטלפון של המשרד.
אז סמוך על דוד גוגל
http://www.google.com
בופור בשורט-ליסט לאוסקר
התפרסמה השורט-ליסט, תשעת הסרטים שמהם ייבחרו החמישה שיתחרו בקטגוריית הסרט הזר באוסקר. בופור הוא אחד מאותם תשעה סרטים. נעדרים מהרשימה: פרספוליס ו-4 חודשים 3 שבועות ויומיים.
http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3i6e5ee20deec6c7963214715a15f93201
מעניין מאד
אז קנדה דווקא כן שלחה סרט בשפה זרה?
אר
קלישאתי, לא קלישאי
יעכ.
ראיתם את העיצוב החדש של רוטן טומטוז? לא לבעלי לב חלש.
דווקא לא רע
בהתחשב בעיצוב הקודם, הדשא למעלה הוא שינוי מרענן. הפונט יותר נוח לעיניים עכשיו והתוספת של דרוג הגולשים מבורכת.
מאידך גיסא,
תרצה להיכנס לאתר ביקורות העגבניות של "שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה" (למשל)?
תנסה, אני לא הצלחתי – http://beta.rottentomatoes.com/search/web_search.php?q=pirates+of+the+caribbean+the+curse+of+the+black+pearl&sitesearch=www.rottentomatoes.com
צריך לתת להם קצת זמן
הם מודים בעצמם שיש לא מעט תקלות אותן הם מנסים לתקן בעקבות השינוי.
http://www.rottentomatoes.com/m/1029024-men_at_work/news/1703334/
דווקא מאוד אהבתי את העיצוב, אפילו יותר מהקודם.
יש כמה באגים, אבל זאת רק התחלה.
זה ישתפר בהמשך, אני מקווה
רבותי, שנות ה-80 חזרו, והם אף פעם לא נראו טוב כל-כך
אפילו באתר הטריילרים של יאהו. טריילר חדש ל-"יום הדין", האפוס הקרוב של ניל מרשל (The Descent):
http://movies.yahoo.com/movie/1809834146/video/5955640/20080115/148/5955640-100-flash-s.55154954-,5955640-100-wmv-s.55154946-,5955640-300-flash-s.55154956-,5955640-300-wmv-s.55154948-,5955640-700-flash-s.55154958-,5955640-700-wmv-s.55154951-,5955640-1000-flash-s.55154960-,5955640-1000-wmv-s.55154952-,5955641-2700-qtv-s.55154962-,5955641-6800-qtv-s.55154963-,5955641-10300-qtv-s.55154966-
יש לי הרגשה שאם הטריילר הזה היה יוצא שבוע-שבועיים מוקדם יותר, הסרט היה נכנס לסקר ה-"לאיזה סרט אתם הכי מצפים…"
מצד שני, יצא לי לקרוא דיווחים לא-חיוביים מדי מהקרנות המבחן. שנאמר: נחיה ונראה.
סליחה?
מה יש לצפות לסרט הזה? אני אוהב את 'The Descent' של ניל מרשל, אבל לפי הטריילר, הסרט הזה נראה כמו עוד 'האויב שבפנים: השמדה' וכאלה כבר יש לנו מספיק.
לטעמי, הטריילר לפחות נראה טוב יותר.
לא יודע, משהו באווירה שמזכיר קצת את "הילדים של מחר", עושה עלי רושם חזק יותר מזבלוני הזומבים האמריקאיים.
יש את האתר הרשמי של הסרט, למה לשים את יאהו?
http://www.doomsdayiscoming.com/
בנוגע לטריילר – לא נראה משהו.
נראה כמו ''מקס הזועם''
מישהו יודע מתי ואם בכלל מגיע
"he was a quite man" לארץ?
הכתבה הראשונה שממש אהבתי באתר הזה
שאפו לכותב.
עם מחמאות כאלה, מי צריך נאצה?
אני מחפש סרט שראיתי בסינמטק לפני שנים
הוא נקרא: דניאל, פרנק, מרתה ולורנס.
קומדיה רומנטית בריטית מקסימה, ואפילו לאוזן אין את זה בDVD.
מה עושים?
האם יש סיכוי לDVD עם תרגום?
באוזן דווקא יש את זה (בלי תרגום).
רק סדר השמות התבלבל לך.
http://www.third-ear.com/p_prod.aspx?id=20351
באוזן דווקא יש את זה (בלי תרגום).
תודה רבה
מהו סרט מלחמת וייטנאם הטוב ביותר?
לא ראיתי עד היום אף לא סרט אחד על מלחמת וייטנאם ("משחק הדמים" לא נחשב, נכון?), ושמעתי המון שבחים על המון סרטים שעוסקים בנושא הזה.
מהו הסרט *האחד והיחיד* שהייתם ממליצים לי לראות אשר עוסק בנושא הנ"ל?
''פול מטאל ג'קאט''
אפוקליפסה עכשיו
אם אתה בקטע של אופוס ארוך ומעורר מחשבה. אם אתה בקטע של הארד קור מלחמה, עדיף פלאטון.
מדוע לא דיבבו את ''(ה)מצפן הזה(ו)ב''?
לא שאני מתלונן חס וחלילה, אבל זה לא מוזר שסרטים כמו "הארי פוטר" 3, 4 ו-5 כן דיבבו ואת "מצפן הזהב" לא?
מדוע לא דיבבו את ''(ה)מצפן הזה(ו)ב''?
זה לא מוזר שלא דיבבו את מצפן הזהב. הוא לא מתאים לילדים.
זה באמת מוזר שכן דיבבו את הפוטרים. זו השאלה המוזרה – מדוע דובבו הפוטרים.
הפוטרים משווקים כסרטי ילדים
לפחות הראשונים שבהם מאוד.
נבואה אחרונה לאוסקר לפני חשיפת המועמדים
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226&postid=1163057773656047429
עצה:
למחוק עכשיו ומיד את ג'יימס ניוטון הווארד על הפסקול שלו לסרט "מייקל קלייטון". זהו אחד הפסקולים המאכזבים ביותר של השנה.
וכן, אני יודע שבעולם שבו המלחין גוסטבו-מה-שמו ("בבל", "הר ברוקבק") זוכה שנתיים ברציפות באוסקר הכל עוד פתוח, אבל לא – אני עדיין לא חושב שדווקא הפסקול של ניוטון הווארד לסרט "מייקל קלייטון" הוא זה שייזכה אותו במועמדות לאוסקר (גם ככה אוהבים לעשות למלחין המקסים הזה חיים קשים באקדמיה).
לא ראיתי את ''מייקל קלייטון''
מצד שני, אם נתנו לגנ"ה מועמדות על הפסקול של "הכפר" (איזה פסקול?), יכולים לתת לו על כל דבר.
שמעת את ''הכפר'' בכלל?
זוהי יצירת מופת מול הפסקול של "מייקל קלייטון".
מכל מאמרי הנבואות, רק ממך שמעתי על אפשרות כלשהי למועמדות לפסקול הנ"ל. תחליף אותו (למשל) ב"רודף העפיפונים", יהיה הרבה יותר הגיוני. למרות שאני נורא מתפלל למועמדות לפסקול של "מצפן הזהב"…
הקטגוריה הזו נוטה להפתיע
לגבי "הכפר", זו בדיוק הבעיה, שלא שמעתי את הפסקול. כלומר, אני יודע שהיה פסקול, אבל לכל אורך הצפיה, לא הבחנתי בו.
חוץ מזה, No guts, no glory.
באמת? איך?
איך לא שמת לב לכינור שהיה בכל שנייה בסרט? אני לא יכול להאמין לך.
הנה, יש דוגמאות לפסקול באתר הזה – בטוח יהיה לך דז'ה וו:
http://www.soundtrack.net/albums/database/?id=3528
בכל זאת רודף העפיפונים
בשינוי של הדקה התשעים, אני מכניס להימור את הפסקול שכתב אלברטו איגלסיאס ל"רודף העפיפונים", לאחר שהפסקול של "זה יגמר בדם" נמצא לא כשיר.
ואני מאוד מקווה
למועמדיות ל"כפרה" בקטגוריות הסאונד. זה הדבר הכי טוב בסרט.
מסדר הבושה שלי יערך בהמשך השבוע.
יכול להיות שבאקדמיה לא יסכימו איתי
זה לרוב קורה בקטגוריות החשובות, אז מה זה משנה סאונד.
סאונד ועריכת סאונד הן נקודות תורפה אצלי
אני פשוט לא מצליח לפענח על סמך מה נבחרים רבים מהמועמדים בקטגוריות האלה. נכון, סרטי מלחמה וסרטים מוזיקליים אמורים להיות חזקים כאן, אבל תמיד נכנסים כמה שלא צפיתי להם. בשנה שעברה, ניחשתי רק שניים מהמועמדים לסאונד ואחד לעריכת סאונד.
יכול להיות שזה מפני
שאתה מבלבל בין עריכת סאונד לפסקול של הסרט?
עריכת הסאונד זה לא המוסיקה שאתה שומע. בעריכת סאונד הופכים את הדיאלוגים של השחקנים לברורים יותר, מוסיפים צלילים וקולות של כל מיני דברים ברקע (זבוב, אם צריך, למשל. קולות של כלי ניתוח מתחככים זה בזה – דוגמת "הארד קנדי", מסוקים בשמי המרחק, חרחורי גסיסה, עט נופל על הקרקע) כל צליל שיכול להיות רלוונטי לאותה הסצינה.
אני יודע את זה
הכוונה היא שבניגוד לדברים כמו אפקטים חזותיים וצילום, אני לא יודע להבחין בסאונד ובעריכת סאונד שמתאימים לטעם האקדמיה.
אני חושבת שזה מפני שאי אפשר לדעת
איפה בדיוק נעשתה עריכת סאונד יוצאת דופן, מבלי לקבל דגימה של עם או בלי הסאונד.
או לפחות – קשה מאוד.
כי לו היית יכול להבחין שמדובר בעבודה מודבקת, הרי שלא נעשתה עבודת סאונד טובה במיוחד, לא ככה?