שנתיים מראש
Posted in: חדשות
– פורסם ב 30 בדצמבר 2002מה אתם עושים ב-30 במאי 2005? כי יש 'מלחמת הכוכבים, פרק 3'. בדיוק שנה לפני כן יגיעו 'משימה בלתי אפשרית 3' וגם 'ון הלסינג'. האולפנים תופסים לעצמם, שנים מראש, את תאריכי ההפצה עבור הסרטים הגדולים שעדיין לא צולמו. |
30.12.2002
|
אוף
עכשיו אני צריך לבטל את החתונה שתכננתי ל30 במאי 2005 מה שמזכיר לי שאני צריך גם למצוא כלה.
אתה מה זה מיושן.
סגור אולם (קולנוע) מעכשיו לתאריך הזה. כולם יודו לך. ספיידרמן עדיף על בורקסים מכובסים.
בואו נסגור את סינמה סיטי 7 מעכשיו!
*סינמקס* שלמקו יקירי, סינמקס!
תחשוב בגדול
לונדון! תסגור את לונדון!
קושייה.
האם האולפנים הגדולים מתאמים תאריכים ביניהם, באופן רשמי?
הרי המטרה שלהם מן הסתם אינה להרוויח יותר מהמתחרים, אלא להרוויח יותר. קצת תיאום, וכולם ירוויחו יותר.
אני היחיד שמוצא את זה מטומטם?
אם זה לא מטומטם, האירו את עיני בבקשה
זה לא מטומטם.
אולפן יודע שבמאי שנת 2005 יוצא פרק 3. הוא יודע שזה הולך להיות שוס היסטרי. הוא יודע שעל הסרט עובדים כמה שנים מראש, והסיכוי שהסרט לא יהיה מוכן בזמן הוא נמוך מאד. מכיוון שהאולפן קובע את תאריך ההקרנה, ולמעשה זהו הסרט הראשון שידוע שיוצא בתאריך הזה, הרי הוא מרוויח- הוא קיבל את התאריך שהוא רוצה, ואין סכנה שישימו מולו שובר קופות אחר- כי אף אולפן שפוי לא ישים שובר קופות בפוטנציה מול לוקאס (אא"כ זהו לא שובר קופות ברור, ולכן אפשר לשים אותו שבועיים מראש).
במילים אחרות, כמו שכבר אמרו כאן- אם אני הייתי יודע שבמאי 2005 אני מתחתן, אז הייתי משריין אולם ותאריך כבר מעכשיו- כי כך התנאים שלי יהיו אופטימליים (בתור התחלה, בעל האולם יעשה לי מחיר טוב, כי זוהי כבר הכנסה בטוחה לשנת 2005 והוא יכול לתקן בעזרתה את המאזן). הבעיה היחידה שלי היא שאין לי מושג מתי אני מתחתן (או, כמובן, עם מי). ללוקאס אין בעיה כזו.
לא זאת בלבד,
אלא שהזזה של תאריץ הפצה גורמת לנזק כספי ניכר.
ומי לא יזוז מול ספיידרמן או מלחמת הכוכבים?
זה לא מטומטם
כי עצם זה שהם עושים את זה נותן לאולפנים בוסט פרסומי מהסוג שאנחנו מייצרים ברגע זה.
שאנשים גם יזכרו עד שהסרט ייצא. כן, בטח.
בוסט לא לסרט, ל-א-ו-ל-פ-ן.
חלק מהסרטים שמוזכרים אפילו לא עברו קאסטינג, הדמויות הראשיות בכתבה הם לא הסרטים ולא השחקנים, אלא האולפנים עצמם.
כמובן הפרסום הזה ברובו חסר ערך, אבל לכי תסבירי ל-Intel ו-3Com שההון הקטן שהם מוציאים (הוציאו?) על פרסומות טלוויזיה לא באמת נותן כלום.
הבנתי שלאולפן.
אבל אפשר לחשוב מה זה נותן לו. שיואו, שמעו עליו עוד קצת.
מילא חברות שמפרסמות בטלוויזיה (או בקולנוע) – עוד אפשר להגיד שזה שומר אותן בהכרה של הצרכן. אבל אולפן קולנוע? רוב הצופים לא יודעים לאיזה אולפן שייך הסרט האהוב עליהם, ולא יקנו כרטיסים לסרט רק בגלל שהוציא אותו אולפן מסוים (יש מקרים יוצאי דופן, אבל לא עליהם הדיון). אז אפשר לבוא ולהגיד שזה חשוב עבור אולפנים שנסחרים בבורסה, כך שכל אזכור של השם שלהם עשוי להשפיע על מחיר המניות ("שיואו! הם מוציאים סרט עוד 8 שנים! בוא נקנה מהר מניות, הם בטח מה-זה אולפן טוב!"). לא שזה הגיוני לי במיוחד, אבל מצד שני צריך לזכור גם שאני סבורה שכל שיטת כרטיסי האשראי ופריסת התשלומים, היא דבילית (או לפחות, הפכו אותה למשהו דבילי).
אבל פריסות התשלומים
באמת נהפכו למשהו דבילי!
אני לא ממציא את השטויות האלה
ואני גם לא אזכור איפה קראתי או שמעתי. אבל האולפנים מנסים במודע להפוך את עצמם למותגים, כמו שהיו בשנות ה-30 וה-40, וכמו שנייק ומקדונלדס הם עכשיו. ברור שאף אחד לא יודע איזה אולפן הוציא את ספיידרמן, אבל מירמאקס הפך למותג בקרב ציבור מסוים לפני חמש-שש שנים לפחות (לזה התכוונת?). ורוב האנשים מודעים לזה שלפרק השעשועים של יוניברסל יש קשר כלשהו עם אולפן באותו שם, שלא להזכיר את דיסניי.
לרגע לא אמרתי שהמצאת.
רק ציינתי שזה דבילי.
בשנות ה-30 וה-40 אולפנים אמנם היו מותגים, אבל המיתוג הזה שלהם כלל גם בעלות על השחקנים – ברגע ששחקן חתם עם אולפן כלשהו, כל הסרטים שהוא עשה, היו רק עבור האולפן עימו חתם. כך שפעם עוד היה לזה הגיון כלשהו. היום, כשאתה רוצה לראות סרט של בראד פיט, או של ליאונרדו די קפריו, לא ישנה לך מי האולפן שהוציא את הסרט שלו, כי עוד לפני כן, מה שמשנה לשחקן זה התסריט (אני מקווה), או התשלום, ולא גודלו של האולפן או חוזה מחייב כלשהו. אז עדיין לא ברור לי ההגיון שעומד מאחורי זה (בהנחה שיש כזה).
יופי, אז ההגיון הזה הוא תעלומה גמורה גם בשבילי
התפיסה לפני שישים שנה הייתה שהאולפן שווה כי הוא מחזיק שחקנים ובמאים שווים חתומים על חוזה. התפיסה המודרנית (והנה הקטע שבו רואים שקראתי לא מזמן את NO LOGO) היא שהמותג לא באמת צריך שום תוכן כדי להיות שווה משהו, הוא רק צריך תדמית שנוצרת ע"י חשיפה מתמדת וזיהוי פה ושם עם כל דבר שיעשה רושם על הציבור הרחב, כששני הדברים האלה הם בדיוק מה שאני חושב שהאולפנים משיגים מהטריק הפרסומי הזה. כמו שהנעליים ה"איכותיות" של נייק יכולים להיות מיוצרים בחור כזה או אחר ע"י אנשים חסרי הכשרה, כך גם המותגיות של סוני או פוקס יכולה להיווצר מהאוויר.
אבל אין להם מותגיות!
ברצינות, כל עוד אף אחד לא הולך לסרט רק משום שהוא סרט של סוני או פרמאונט, כל המותגיות הזו לא שווה כלום. האולפן היחיד שהשם שלו עשוי למשוך קהל באופן משמעותי הוא דיסני. אני לא מכיר אף אחד שנועל ריבוק, לובש ליוויס ורואה סרטים של דרימוורקס, וכל עוד לא יהיה עוד אולפן שמתמחה – כמו דיסני – בסוג אחד מסוים של סרטים (או שהוא "בעליהם" של שחקנים מסוימים), לא נראה לי שזה יקרה, לא משנה כמה הם יפרסמו את עצמם.
מהר !!
ברזיל… עכשיו…. יס 3… ביי
זו אכן הודעה אוף-טופיקית
הודעה און-טופיקית, היתה מיידעת את הקוראים/גולשים, על סרט שישודר בעתיד, בהתאם לנושא היומית.
הנה דוגמה:
אל תחמיצו את הסרט "לרדוף אחר איימי" של קווין סמית' שישודר בערוץ YES3 ב-31 לינואר 2003 בשעה 23:40. כמדומני מדובר בהקרנת בכורה לסרט שלא הוקרן פה בקולנוע.
רואה? ככה צריך
מצטער, זה לא יקרה שוב
מבטיח…
צ'ייסינג איימי אתה אומר ? סוף סוף אגלה אם הסרט באמת בשחור או שזה רק בגלל שהדיוידי שלי לא תאם את השיטה של הסרט, או משהו בסגנון.
הסרט אמור להיות בצבע
יש לי אותו בדויד ואני נשבע שהוא היה בצבע בפעם האחרונה שראיתי אותו. קלרקס לעומת זאת, צולם בשחור-לבן מטעמים "אומנותיים" (זאת אומרת שעם תקציב של רשימת מכולת יותר זול לצלם בשחור-לבן).
דווקא לא: היום דווקא זול יותר לצלם בצבע
משום שרוב ציוד הפיתוח של המעבדות וגם חומרי הגלם הם בצבע. חומרי גלם בשחור לבן הם נדירים יותר, ולכן יקרים יותר.
קווין סמית עבד עלינו!
עוף מוחלט
מישהו יודע לאן נעלמה האלה הוורלונית…?
אתה מתכוון ל-Boojie?
כי אם כן אז הנה היא פה
http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-860-6089-2814401,00.html
לא, כי פשוט שמתי לב
שהיא לא כותבת לאחרונה בדג. חסרונה בולט…
אויש באמת....
תפסיקו להתקטנן, את התאריך הזה קבעו החבר'ה של לוקאס עוד ב- 1997 כשעשו לוח זמנים לכל הפריקוולים.
ואם תהיתם, ואני בטוח שלא, פרק 3 כבר בתנופה משהו. אנשי האנימטרוניקה מתחילים לעבוד בשבועות הקרובים, ציורי בסיס כבר יש, התסריט נמצא בשלבים האחרונים שלו, כבר הזמינו מקום באולפני צילום באוסטראליה, כבר עשו סיור "לוקיישנינג", וכל זה עוד בלי לראות את התסריט אלא רק בלקבל קו כללי מלוקאס.
בתור מישהו שעוד לא יצא מההייפ של "מתקפת השיבוטים" (לטובת תעודת השפיות שלי שעלי לשמור, לא אספר לכם כמה פעמים ראיתי אותו רק בחודש האחרון!!!), זה בהחלט חדשות מרגשות.
סגרתי את הסינמטק ל 2003
סגרתי את הסינמטק ל 2003
אז ממחר אין יותר סינמטק ?
אוקיי, זוהי הודעה אישית
לאנשי "תזזית":
תסתמו.
אני לא אלך לראות את 'תזזית'. בשום אופן. אפילו אם יסתבר שהוא סרט טוב (דבר שאני מאוד מפקפק בו). הצלחתם להמאיס את עצמכם לחלוטין כבר לפני שנה, אם אני לא טועה. אין לי שום בעיה אם מישהו מפרסם ב'עין הדג' הודעה על סרט עם לינק, אבל להציף את האתר פעם בשבועיים בהודעות אוף-טופיקיות, חסרות תוכן, בכל כתבה – זו *לא* הדרך הנכונה לפרסם. זה רק גורם לכם להיראות פתטיים, עלובים ונודניקים. מחקתי את כל 76 ההודעות הקודמות שלכם על 'תזזית', ואני אמחק גם את כל אלה שמן הסתם הופיעו באתר היום. לכו מפה.
אבל לא את זאת.
למען יראו ויראו.