לא רק באולם 1 של גלובוס עזריאלי התחיל אתמול דור הקולנוע הדיגיטלי בארץ, אלא גם באולם 7 של סינמה סיטי. בכולם אפשר לראות את 'איירון מן' (ובקרוב, את 'אינדיאנה ג'ונס') בעותק דיגיטלי מבריק. רואים את ההבדל? |
02.05.2008
|
יומית
לא רק באולם 1 של גלובוס עזריאלי התחיל אתמול דור הקולנוע הדיגיטלי בארץ, אלא גם באולם 7 של סינמה סיטי. בכולם אפשר לראות את 'איירון מן' (ובקרוב, את 'אינדיאנה ג'ונס') בעותק דיגיטלי מבריק. רואים את ההבדל?
לא רק באולם 1 של גלובוס עזריאלי התחיל אתמול דור הקולנוע הדיגיטלי בארץ, אלא גם באולם 7 של סינמה סיטי. בכולם אפשר לראות את 'איירון מן' (ובקרוב, את 'אינדיאנה ג'ונס') בעותק דיגיטלי מבריק. רואים את ההבדל?
אוקיי, אז:
אני חושב שהמעטתי בערכו של הקולנוע הדיגיטלי. אתמול ראינו את 'איירון מן' בהקרנה דיגיטלית בגלובוס עזריאלי, ואני חייב להודות שהוא נראה נפלא. לא שיניתי את דעתי: הקרנה דיגיטלית לא נותנת תוצאה יותר טובה מהקרנה אידיאלית מפילם, אבל צפיה בסרט גרמה לי לזכור כמה הקרנה אידיאלית מפילם היא דבר נדיר.
ההקרנה היא בהירה וקונטרסטית הרבה יותר מהרגיל בעזריאלי (ובהרבה קולנועים אחרים): כלומר, הצבעים חזקים, וגם בקטעים חשוכים אין בעיה להבחין בפרטים. הסראונד היה מצוין (אם כי זה תלוי לא רק במקרנה אלא גם ברצון הטוב של אנשי גלובוס שישאירו את כל הרמקולים באולם במצב תקין). אולי הפיצ'ר הכי חשוב במקרנה הדיגיטלית הוא פוקוס אוטומטי: אני כל כך לא רגיל לראות סרטים שנשארים בפוקוס מושלם כל הזמן, שזה היה כמעט שוק. בקיצור, אם באמת זאת הרמה שתישמר בכל הקרנה דיגיטלית, היא הופכת את אולם 1 של עזריאלי מאולם ככה-ככה לאולם מצוין.
עניינים טכניים: המקרנה בעזריאלי היא מקרנת 4K, אבל רוב הסרטים מופקים ברזולוצית 2K, כך שהיא לא נותנת יתרון לגביהם. לא הצלחתי להבין האם 'איירון מן' היה 2K או 4K, (מכובדי גלובוס שנאמו לפני ההקרנה ניסו לטעון שכן, אבל הם גם טענו ש-2K הוא רזולוציה כפולה מ-HD, כך שקיבלתי רושם ברור שהם לא מבינים על מה הם מדברים). בכל מקרה זה כנראה לא משנה הרבה כי 2K או 4K, הסרט נראה מצוין, כאמור. לטעמי הדבר הכי מרשים שהוקרן היה דווקא הטריילר של 'ספיד רייסר' (בגרמנית, משום מה) – שאם הבנתי נכון, שימש כסרטון הדגמה לרזולוצית 4K, והוא סרט שצולם והופק דיגיטלית מההתחלה ועד הסוף, כך שהגיוני שהוא ייראה טוב יותר.
שורה תחתונה: אל תצפו לקפיצת מדרגה או למשהו שכמוהו עוד לא חוויתם. מה שכן, צפו להקרנה מעולה.
יופי, אז עכשיו שמישהו ייתן את דעתו על סינמה סיטי..
חבל שדווקא בגלובוס ובסינמה סיטי
שני קולנועים שכבר המון זמן אני נמנע מלהגיע אליהם. לא מעט פעמים נתקלתי שם במקרינים שלא יודעים את העבודה, והורסים צפייה בסרט. וגם כל החוויה מסביב – אולמות פחות נעימים, השירות, האוכלוסיה שמגיעה למקום וכו'.
מבחינתי יס פלאנט הפך להיות קולנוע הבית עם חווית צפייה מעולה. מבאס שאין שם הקרנה דיגיטלית.
אז השאלה היא כזאת – אני מתכנן לראות מחר את איירון מן. האם כדאי ללכת להקרנה דיגיטלית בגלובוס או סינמה סיטי על פני אולם 6 של יס פלאנט?
לדעתי
קודם כל, בעידן הדיגיטלי לא יהיה יותר דבר כזה "מקרינים שלא יודעים את העבודה", מכיוון ש(אם הבנתי נכון) בלתי אפשרי לחבל בהקרנה דיגיטלית, להקרין בגייט לא נכון או שאר מרעין בישין.
בנוגע למקרה הספציפי של איירון מן, מדובר בסרט שצולם בפילם. כלומר, ההקרנות הדיגיטליות של גלובוס וסינמסיטי יעניקו לך בעצם הקרנת פילם מעולה, כפי שכתב רד פיש. אבל כזו יש לך כבר ביס פלאנט, ובאווירה שטענת שחביבה עליך יותר (אני איתך, אגב).
אז במקרה של איירון מן, אולם 6 בפלאנט (AKA האולם הכי טוב בארץ), עדיין טוחן את כל השאר לאפר מר.
מה שהוא אמר.
ההקרנה הדיגיטלית היא שוות ערך להקרנה מצוינת מפילם, אבל ההקרנות ביס פלאנט הן ממילא מצוינות בדרך כלל. ומבחינת גודל המסך, השיפוע, הכיסאות ונוחות קנית הכרטיסים, יס פלאנט עדיין מוביל על עזריאלי בהרבה. אם שנים של יחס רע ומזלזל לימדו אותך להתרחק מגלובוס, ההקרנה הדיגיטלית היא לא סיבה מספיקה לשנות את מנהגיך.
זה לא מדוייק
אמנם הסרט צולם בפילם אך כמו כל הסרטים עתירי התקציב הועבר לפורמט דיגיטלי (DI) לעריכה, תיקוני צבע ואפקטים מיוחדים. למעשה, מי שיצפה בו בקולנועים "רגילים" יצפה בעותק שהוא המרה של אותו פורמט דיגיטלי לפילם, כלומר איבוד של דור אחד. מי שראה סרטי פילם אמיתיים בקולנו,ע גם ישנים ושחוקים, מכיר את ההבדל.
מצטרף לשאלה
איזה אחד מהטריילרים של
"ספיד רייסר" הוקרן (כי יש ארבעה)? או שאולי מדובר בטריילר חדש?
רגע, 2K (אני מניח שהמספר המדויק הוא סביבות ה-2048) לא כמעט בדיוק
*כפול* מ-1080?
לא.
720P זה רזולוציה של בערך מגה פיקסל, ז"א 720 קווים לגובה כפול 1280 קווים לרוחב. ככה שדווקא הם טענו נכון, רק אם להיות קטנוניים, הם היו צריכים להגיד ש2K זה כפול מHD READY. לעומת זאת, 1080I זה בערך 1000*2000, שזה יוצר בסביבות ה2 מגה פיקסל. 4K לעומת זאת, זה כבר פי 2 מFULL HD. וזה אמור להיות מרשים.
גם ד"א, אני די בטוח שמעולם אפחד לא הביא לעין החורש מקרן 35, אבל בכל זאת אם תזכרו כל ההקרנות, אפילו של הסרטים ההכי מצ'וקמקים מיוטיוב נראו אחלה. אמנם ההשוואה אדיוטית, אבל בינינו, כל עוד זה חד ממש לא משנה לי כמה MP ההקרנה. העיקר שהכל בפוקוס.
2048 הוא מספר הפיקסלים לרוחב.
מספר הפיקסלים לגובה הוא 1080. בדיוק כמו ב-HD.
8 נקודה משהו מליון פיקסלים
הטריילר של ספיד רייסר שהוקרן הוא הראשון (לא זה עם המשפטhaba haba) והוא שוחרר בגירסאת 2k. הסרט עצמו הוקרן בגירסאת 4k ולא ממש יצא לי לראות את ההבדל בינהם אך מה שבטוח הוא – מעכשיו סרטי אנימציה תלת מימדיים אני אצפה רק בגלובוס, הייתם חייבים לראות את האנימציה של הלוגו.. מדהים!!
עוד דבר אחרון, ידוע האם בסינימה סיטי יש מקרן 2k או 4k?
לא 8 מיליון. 2 ו 4.
לא נכון.
4K הוא לא רזולוציה גבוהה פי 2 מ-2K אלא פי 4. באמת יש בו יותר מ-8 מיליון פיקסלים (8847360, למען הדיוק).
אבל אני לא יודע אם בעין בלתי מזוינת באמת ניתן להבדיל בין 2 מיליון ל-8 מיליון פיקסלים. בכל מקרה זה הרבה.
ההקרנות הדיגטליות לא אמורות להתחיל
מ-8 למאי? ככה נדמה לי היה כתוב ביומית הראשונה בנושא.
ולשאלה שמטרידה אותי יותר, איפה עדיף, עזראלי או סינמה סיטי? האם יש הבדל בכלל?
ובאותו זמן בסינמה סיטי...
אולם מספר 7. שעה 22:00. האולם היה כמעט מלא לחלוטין (70% בנים, מתוכם 40% אוחזי iPhone).הסדרן בכניסה לאולם מברך אותנו בברוכים הבאים לקולנוע הדיגטלי הראשון בישראל. הפרסומות טלוויזיה והפרומו לאיים אבודים הוקרנו עדיין ממקרן ה-VGA המעצבן (פוי!). לא היו טריילרים לועזיים בכלל! (פוי!). איכות תמונה מטורפת! ממש ממש נהנתי. כתוביות בנרקיס תם-לייט הרגיל אם כי צמודות יותר מכרגיל לתחתית התמונה (פוי!). סאונד סבבה אבל לא יותר מזה. ואיירון מן? שלושתנו יצאנו עם חיוך טיפשי על הפנים.
כתוביות
מצחיק, בעזריאלי הכתוביות היו דווקא קצת יותר רחוקות מהרגיל מתחתית התמונה. העובדה שגם הכתוביות הן דיגיטליות, ומוקפות בקו תוחם שחור, גם היא שיפור לדעתי (זה גורם לכך שלא ייתכן מצב שבו על רקע לבן האותיות ייעלמו).
כתוביות
נראה לי שנושא הכתוביות הוא החשוב ביותר שבשבילו שווה להגיע להקרנה דיגיטלית.
אני כבר לא זוכר כמה פעמים הרגשתי איבוד שפיות זמני (אך מתמשך) כשאי אפשר היה לקרוא את הכתוביות..
זכו לי שבמטריקס רילודד
השיחה של ניאו עם המתכנת של המטריקס היתה על רקע לבן והיה מאוד קשה לעקוב אחר בילבולי המוח שלהם. לא שרקע אחר היה עוזר בסצינה הזו.
האם הקרינו שם את הטריילרים של
אינדי 4 ו"ספיד רייסר"? והאם כמו שאומרים אלו שראו את הסרט בעזראלי הכותרת של "ספיד ריסר" באמת נראת נפלא (גם בסיטי)?
מה לא היה ברור במשפט ''לא היו טריילרים לועזיים בכלל!''?
המילה 'לא'
אבל חבל מאוד שאין
הדבר היחיד שגרם לי לרצות ללכת לראות את הסרט בסינמה היא כדי לראות עד כמה באמת טוב "ספיד רייסר" בטכנולוגיה הזו, אם כך, אז כנראה אסתפק ביס פלאנט.
הטריילר של 'ספיד רייסר'
כאמור, בהקרנה לעתונאים הוא הוקרן עם דיבוב לגרמנית ובלי תרגום. אני חושב שהכוונה היתה רק להדגים בפני העיתונאים את הטכנולוגיה; אני לא חושב שיש כוונה להקרין אותו לפני הסרט בהקרנות סדירות בכלל.
אז כל ההקרנות
אז כל ההקרנות של איירון מן בסינמה סיטי אולמות 1 ו-7 ובגלובוס עזריאלי הן דיגיטליות ?
אני מניח שכן, הציוד כבר שם והכל, אבל בארץ הכל יכול להיות…
בטוח שגם באולם 1?
כי ממה שהבנתי יש מקרן דיגטלי רק באולם 7 (בו ראיתי את הסרט).
ואיזה אולם יותר טוב?
לא באולם 1..רק ב7!
אתמול בסינמה סיטי הגעתי להקרנה שאמורה הייתה תחילה באולם 1 אבל כששאלתי את הקופאית אם זו הקרנה הדיגיטלית היא אמרה שזה רק באולם 7
אז חיכיתי שעה להקרנה באולם 7
עדכון: ועכשיו, הביזיון
עדכון ב'סינמסקופ' מביא שני דברים שלא ידעתי עד עכשיו על ההקרנה הדיגיטלית בעזריאלי:
א. כרטיס עולה 40 ש"ח. סליחה?! על מה? על זה שעולה לכם *פחות* להביא את הסרטים?
ב. בהקרנה היום המקרן הפסיק לעבוד ולא חזר. אולי תוקן בינתיים, אולי לא.
http://cinemascope.co.il/?p=1103
אם היתה למישהו התלבטות אם ללכת להקרנות הדיגיטליות או ליס פלאנט: לכו לפלאנט. עם או בלי דיגיטלי, גלובוס היא עדיין רשת קולנוע מחורבנת.
הוא לא,
דוד שלי עובד שם והוא סיפר לי שהמקרן די נדפק.
כלומר?
מה זה "די נדפק"? התקלקל? טוטאל לוס? ואיך הם הצליחו לעשות את זה אחרי יום אחד?
זאת אומרת,
שהם לא יודעים אם הם בכלל יוכלו לתקן אותו.
הוא לא היה שם כשהוא נהרס, אבל הוא אומר שאמרו לו ש...
הפעילו יותר מדי כוח על המקרן.
מה שזה לא אומר.
טלפון לעזריאלי
נאמר לי שהמקרן הדיגיטלי חזר לפעול.
מחיר הכרטיס לסרט באולם הדיגיטלי הוא אכן 40 ש"ח. שזאת חוצפה, טיפשות, ניצול וטמטום. אל תלכו לעזריאלי.
אני יודע.
דיברתי איתו לפני כמה דקות,
אבל הוא אומר שאמרו לו שזה יכול לקרות שוב.
*אמר
זאת אומרת, הוא אמר שאמרו לו שצריך להיות זהירים עם המקרן.
בדיוק כמו לגבות יותר על רכישת כרטיסים מראש באשראי:
אתם חוסכים כוח אדם בקופות, מקבלים הבטחה מראש ממני שאני מגיע (לא שתחזירו לי כסף אם לא אגיע, כמובן), ובתמורה – לוקחים ממני יותר כסף.
הכלל הוא פשוט – אם זה נוצץ, זה עולה יותר.
ועל זה הם יקבלו כתבה לתפארת.
הפרטים הרלוונטים כבר הועברו וביום ראשון מחכה להם עורך צרכנות רעב.
כבר אמרתי לך כמה שאת
שולטתתתת!
לא צריך לחכות ליום ראשון
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3538605,00.html
משפט אחד בסוף כתבה לא הופך אותה לכתבת צרכנות.
...?
אני מחשבים, לא צרכנות.
עם כל הכבוד לנושא ולחשיבות שלו, לא מתערבת להם בלו"ז או בהחלטות העורך.
ועכשיו עוד בעיה...
מסתבר שהמקרן מתחיל לקרטע ונתקע לעיתים קרובות.
משעשע.
(חסר מילים)
הלו, יש גם את סינמה סיטי
כמה באמת זה עולה בסינמה סיטי?
מחיר רגיל?
שאלה מצוינת. מי יכול לדווח? מתלהב מדיגיטלי?
לי זה עלה כמו כרטיס רגיל.
אולי היום העלו את המחירים, אבל אני בספק.
כמה באמת זה עולה בסינמה סיטי?
בסינמה זה בהזמנה באינטרנט 38.90 לכרטיס. שזה אותו המחיר כמו כל סרט אחר.
תשובה
בסינמה סיטי המחיר הוא כמו של הקרנה רגילה.
מצד שני, בניגוד לדיווחים הקודמים, ההקרנה הדיגיטלית היא *רק* באולם 7 ולא באולם 1.
יאיר רווה שקרן
יותר סביר שיאיר רוה טעה.
תשובה
כרגע, רק אולם 7 דיגטלי והמחיר הוא מחיר רגיל..
עוד מכונה דיגטלית בשלבי הרצה.. לא יודע באיזה אולם זה יהיה
עדכון: ועכשיו, הביזיון
כן, הייתי בהקרנה שכשלה, והיה מאוד מאכזב, גם בגלל שהסרט עד הקטיעה היה טוב מאוד.
לאחר התלבטות אני וחברים קיבלנו זיכוי מלא על הכרטיס, ומהר הצטרםו אלינו כל הצופים באולם.
חבל=/
הבשורה הגיעה?
איזה הקרנה דיגטלית? בקושי מקרן רגיל מצליחים להריץ פה בירושלים.
במרכז צצים להם בתי קולנוע מפוארים, שתוכננו באופן יעודי לחווית קולנוע מקסימלית- לרווחת הצופה ורווח בעל העסק.
ומה קורה בירושלים? למה אני צריך לסבול מקולנוע גיל ( גולבוס), בין הגרועים בארץ, ולקוות בכל הקרנה שיזכרו להפעיל סראונד ( פעם אחרונה שהסאונד עבד כמו שצריך היה בהקרנה של היום השלישי לפני עשור).
מתי הדיגטילי יקבל חותמת כשרות?
בתור דיוגנס, מפתיע שאתה לא מקבל את המצב בשלווה ומסתפק במועט
אבל ברצינות, מכל תגובה של ירושלמים שאני קורא כאן מתחזק אצלי הרושם שממש קשה לראות סרט חדש בצורה נורמלית בעיר.
תלוי איפה הוא מוקרן.
וכמעט פרסמתי תגובת "אבל למה גלובוס, למה?" קורעת לב בתגובה לביקורת שלך – כי מאוד רציתי לראות איירון מן, ועכשיו אין לי איפה – אבל אם נתחיל עם ההרגל הזה, איפה הוא ייגמר…
אבל כן: עיר בירה, לא קטנה, אי אפשר לפתוח כאן בסביבה (אפילו לא במרכז העיר, או בעיר עצמה, סתם במרחק נסיעה סביר – מודיעין, אפילו) איזה קומפלקס קולנועי מצ'וכלל? באמת שמתייחסים אלינו כמו לעדר עזים.
כבר כתבתי את זה פעם...
שהזיכרון שלי אומר ש"רב חן ירושלים" עצמו הוא קולנוע מצוין.
או שאני טועה?
וכן, הבעיה עם זה שהעיר גדולה ושצריך לנסוע מלא בשביל להגיע לקולנוע נורמלי (שבאמת תקוע בחור) אכן מעצבנת נורא.
את ענין הנסיעה לקולנוע משובח יש גם בת''א
הסינמה סיטי והפלאנט ממוקמים שניהם במקומות שכדי להגיע אליהם חייבים להשתמש ברכב. זו לא בעיה יחודית לירושלים.
רק שבסופו של דבר מגיעים לקולנוע משובח.
כאן, לפחות בסרטים של גלובוס, זה לא קורה – לא בלי לצאת מהעיר ולהרחיק ממנה מרחק מכובד מאוד.
ולא ממש , אלא תהיה כללית שהולכת ומגבשת בי – איך הגלובוס של מודיעין? שהוא טוב יותר מזה של ירושלים זה ברור (לפעמים פשוט אין לאן לרדת), אבל עד כמה אני אתחרט אם אני אסע עד שם?…
לפי מה שאני זוכרת- לא רע בכלל.
לא ברמה של הפלנט, כמובן, אבל סביר בהחלט. המרכז עצמ שומם בשבתות, וממוקם פחות או יותר בחור – לא קרוב אפילו למרכז מודיעין, מרחק נסיעה לא מבוטל ממנה, אבל הקולנוע עצמו בסדר גמור. אם כי תמיד עדיף פלאנט.
אני מאוד התלהבתי, למען האמת.
ומצד שני, מעולם לא הייתי בפלאנט. אני לא באמת מגיעה למישורי החושך. אבל עד מודיעין לא כל כך יפריע לי להרחיק מפעם לפעם – ובהחלט יפריע לי פחות מלהתקרב לגיל מלחה. בסך הכל מצאתי לי קולנוע במרחק (כמעט) סביר, עם שיפוע מדהים, שפע של מקום לרגלים ומסך גדול גם באולם קטן יחסית. אני מרוצה.
אגב – מישהו יודע מה הקטע עם הרצפה הדביקה? זה סטנדרט גלובוסי? מישהו שם ישב וחשב ואמר "אני יודע – מה שייחד את הקולנועים שלנו, מה שאני רוצה שהרשת שלנו תשדר לקהל הרחב, זה אנחנו כאן כדי לייצר עבורכם את התחושה שמישהו שפך קולה על הרצפה, אפילו אם במקרה לא היה לנו מישהו זמין שישפוך קולה על הרצפה"?
זה כדי שאף אחד לא ייפול בשיפוע המדהים. אפילו לא בטעות.
תארי לך מה היה קורה לו ארנולד שוורצנגר היה עומד על רצפה דביקה כזו – זה היה חוסך מאיתנו את מיסטר פריז ולפחות חצי מ'באטמן ורובין'!
אז שילכו עד הסוף, ויצפו גם את הקירות.
שערי בנפשך: לצפות בספיידרמן בעודך דבוקה לתקרה, בתנוחת ספיידי אופיינית – רק לי נראה שזה היה משפר את הסרט באופן ניכר?
לרצפה, לעומת זאת, אני נותרת דבוקה מסיבות טריוויאליות של כבידה וכוחות פיזיקאליים. באמת שלא צריך לרתק אותי אליה עוד יותר.
השמועה מספרת שהרעיון המקורי
היה ליצור אפקט דומה לזה שנתן החנקן הנוזלי ב-T2, אבל משיקולי תקציב הוחלט להסתפק בחומר שיצר את צבי הנינג'ה.
הרבה מאוד קווי אוטובוס מגיעים לפלאנט.
אני לא סגורה מאיפה הם מגיעים, ויש מצב שצריך להחליף אוטובוסים בדרך, אבל יש שם המון תחנות.
למרות שאין ספק שהרבה יותר נוח להגיע לשם ברכב.
היי, לא ללכלך.
אם לא אכפת לך ללכת רבע שעה ללא מדרכה (מה שאומר בחורף בנהרות של בוץ), הרבה מאוד קו אוטובוס גם מגיע לרב חן ירושלים. כמעט. בערך.
ההיכרות שלי עם ירושלים מסתכמת ברחוב אחד בשכונת נווה יעקב ובחדר אחד בדירה אחת ברחוב בר כוכבא, שאני אפילו לא יודעת לאיזו שכונה הוא שייך. בורות לשמה, אני יודעת.
מגיעים מהרבה מאוד מקומות בגוש דן
כולל חולון/בת ים, התחנה המרכזית, רמת השרון ועוד. מאוד מאוד קל להגיע לקניון איילון בתחבורה הציבורית.
הבעיה היא שכמובן אין אותם בשבתות וחלקם גם מפסיקים את הנסיעה יחסית מוקדם. (שמונה, תשע בערב)
ההקרנה הסינמה סיטי
אני כרגע חוזר מהסינמה סיטי מההקרנה. אולם 7 מאוד נחמד – האיכות מצויינת וגם העובדה שלא הייתה הפסקה רק הוסיפה.
לא היו שום בעיות מיוחדות בהקרנה חוץ מזה שלא חיכו עד סוף הכתוביות לפני שהתחילו לנקות מה שקצת הפריע לי ולשני החברה הנוספים שחיכו לסצינה הנוספת (וההכי שווה בסרט לפי דעתי)
ברב חן בלב המפרץ בכלל לא מקרינים את הסצנה הנוספת
סתם הכרחתי שני חברים להישאר איתי עד סוף הכתוביות. לא היה כלום.
מצלמות קולנוע דיגטליות
מצלמות ב-4K אמנם אך עדיין מבחינות רבות זה לא מתקרב לאיכות האובייקטיבית של צילום על פילם. מדובר בעיקר בעומק צבעים (למרות שהמצלמות היום כבר מצלמות כמובן ב4:4:4), רזולוציה (כשמדובר בצילום והקרנה ב-65 או 70 מ"מ).
יש גם חסרונות אחרים לצילום דיגיטלי שהם יותר פרקטיים כמו הצורך להיות מקושר למערכת אחסון מידע, וסביר להניח שכשבעיות אלו יפתרו, ודור הצלמים המבוגרים יפרוש, אז נראה את גסיסתו של הצילום על פילם (למרות שהקרנות על פילם עדיין יהיו פה ושם בגלל בתי הקולנוע).
בנוגע לאולמות הדיגיטליים בארץ – הייתי בהקרנות הדגמה של אררי ומובי מובייל ביום שישי האחרון (סוד של כנס מקצועי) ואין ספק שצילום דיגיטלי טהור נראה מעולה דרך מקרן דיגיטלי, גם צילום בסופר 16 מ"מ מצליח לעבור נפלא למרות שאין יתרון חדות יותר (הגרעיניות של הפילם נשמרת).
הייתי גם באיירון מן בעזריאלי, מקום טוב באמצע, ולא סבלתי מהאולם. הסרט עצמו נראה מעולה, אני מסכים עם כל מה שכתבו פה. האנשים שהיו איתי אמרו שלא היו שמים לב שזה דיגטלי אם לא הייתי אומר להם, אני חושב שזה דבר טוב, למרות שלאחר הסברים ודוגמאות על כך שהתמונה לא קופצת, אין רעשים, סריטות, שערות או בידיעה שעוד 5 שניות יש הפסקה כי הפילם כבר מלוכלך בקצה, הם התחילו להבין את היתרון של הדיגיטלי… אבל עדיין לא היה אכפת להם, נו שוין….
לגבי המחיר בעזראילי, אני מזכיר לכל מי שיש מאסטרכארד של בנק לאומי שיש לו 1+1 בכל גלובוס, בכל יום, כולל אולם הדיגיטלי, שם המחיר נשאר על 35 במבצע הזה.
ועוד הערה לכל מי שכתב משהו על זה שהסאונד גם היה יותר טוב או דיגיטלי – יותר מ15 שנה שכל הסאונד בקולנוע מועבר בצורה דיגיטלית, בין אם זה דולבי דיגיטל (קודים דיגטליים על הפרינט עצמו), DTS (קובץ דיגיטלי מלא בנפרד) או של סוני (כנ"ל), ככה שאין הבדל בסאונד, אולי רק יתרון שזה נמצא על אותו מדיה (כמו דולבי) ואין בעיות של סינכרון בעיקרון.
לגבי ההשוואה בין 2K ל4K, אני לא יכול להגיד בדיוק כי לא ראיתי את הטריילרים שהוקרנו בעזריאלי, אבל אני מסכים שברוב הסרטים לא תראו הבדל אלא אם כל התהליך שלהם נעשה ב4K, אבל כמו בכל דבר כמעט ניתן לשפר מלאכותית את ה2K שיראה אפילו יותר טוב ב4K, אבל זה תלוי במקרן ובמדיה.
בקיצור, מזל טוב שיש לנו את זה כבר בארץ, אני מקווה שעם ההטמעות של כל העניין המחירים גם ירדו, אני מחכה גם להקרנה סטריאוסקופית בעוד מקומות ושהטכנולוגיה הזו תחזיק מעמד ולא תיפול לידי פיראטיים שיגנבו את האותות מהלווין (כשהסרטים אכן יעברו ממדינה למדינה בדרך זו).
אה, ואחלה סרט האיירון מן הזה :)
יח''צנות וגלי צה''ל
ב'בוקר טוב ישראל' הייתה כתבה של ענבל גזית על השידור הדיגיטלי. כמה דברים שלמדנו מהכתבה:
1) גלובוס עזריאלי הוא הקולנוע היחיד בארץ שיש בו שידור דיגיטלי.
2) בילדותו, יורם גלובוס היה מסיע גלגלי פילם לקולנוע של אבא שלו באמצעות אופניים.
3) אם HD הוא טיוטה, הרי שקולנוע דיגיטלי הוא מרצדס.
4) זה עולה יותר, בינתיים רק 40 ש"ח אבל יכול להיות שזה עוד יעלה.
תזכירו לי מה ההבדל בין עיתונאות ליח"צנות?
לא רואים את ההבדל.
בעצם, רואים את ההבדל באיכות הכתוביות – הן חדות וברורות יותר, אבל במקרה של איירון מן, התרגום היה כל כך מזעזע, שאני לא בטוחה שלמשוך תשומת לב לכתוביות משרת את האינטרסים שלהם.
אני לא חושבת שהייתי מזהה את ההקרנה הדיגיטאלית אם לא הייתי יודעת מראש שאליה אני הולכת. ואין שום הצדקה בעולם לקחת עליה יותר כסף.
ובקשר לגלובוס עזריאלי: אחרי שעברתי לראות סרטים רק בפלאנט, כנראה הסטנדרטים שלי גבוהים, כי הציק לי שאין לי איפה לשים את הקולה, ושכל הכיסאות באותו גובה. גם היה נחמד אם הסרט היה מתחיל בזמן ואם לא הייתה הפסקה. אבל סה"כ היה בסדר גמור. אפילו כיבו לנו את האורות לקראת סוף הכתוביות.
הפסקה בהקרנה דיגיטלית?
מה, צריך להחליף את הקובץ שבמקרנה?
הפסקה סתם ככה, באמצע סצנה.
אולי עשו restart.
מישהו יודע מה מצב הדיגיטלי בסינמה סיטי?
אני רוצה ללכת לראות את איירון-מן בפורמט דיגיטלי בסינמה סיטי,
בינתיים אני רואה לפי האתרים רק הקרנות באולם 1 ובאולם VIP, והבנתי שהמקרן הדיגיטלי הוא באולם 7.
בקופות של הסינמה סיטי לא עונים לי. מישהו יודע מה הולך שם?
תודה.