אולי כבר שמעתם את זה לפני כן: אחרי שחבריו של "המחסל" ינסו להשתלט על האנושות, יתברר שחלק מהם בעצם אוהבי אדם, ושהם מעבירים את זמנם בעיקר במלחמה ברובוטים אחרים. כן, כמו כולם, גם 'הרובוטריקים' הופכים לסרט. |
12.06.2003
|
יומית
אולי כבר שמעתם את זה לפני כן: אחרי
שחבריו של "המחסל" ינסו להשתלט על
האנושות, יתברר שחלק מהם בעצם אוהבי
אדם, ושהם מעבירים את זמנם בעיקר
במלחמה ברובוטים אחרים. כן, כמו כולם,
גם 'הרובוטריקים' הופכים לסרט.
אולי כבר שמעתם את זה לפני כן: אחרי
שחבריו של "המחסל" ינסו להשתלט על
האנושות, יתברר שחלק מהם בעצם אוהבי
אדם, ושהם מעבירים את זמנם בעיקר
במלחמה ברובוטים אחרים. כן, כמו כולם,
גם 'הרובוטריקים' הופכים לסרט.
לסרט *נוסף*, אתם מתכוונים.
ההוא היה סרט אנימציה. החדש לא.
והסרט ההוא היה זוועה מרוכזת.
אייי מגניב!
נקודה מצויינת
מישהו יכול לברר באופן סופי ומוחלט מה היו המילים של הפתיחה? לא מצאתי סימוכים רציניים אבל הגרסה שלי היא:
למה יש גוגל?
חיפוש קצר אחר transformers lyrics העלה את האתר הבא (מתוך רבים אחרים שאתה מוזמן לדגום בזמנך הפנוי):
http://planetcybertron.com/tvlyrics.html
והנה הקישור לתוצאת החיפוש:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=transformers+lyrics
*מנגבת דמעה*
זה פשוט… כל כך עמוק…
כנראה שבשביל זה
יופי, תודה רבה.
(החיפוש הקצר שלי בגוגל הוביל בעיקר למילים של שירים מהסרט ולזוג גרסאות עילגות בבירור של הפתיחה של הסדרה)
למה יש גוגל?
ביצוע לפנים של השיר …
http://www.meatbee.com/downloads.html
אני מקווה שזאת לא הסדרה החדשה שתגיע לאקרנים
אלא הישהב והטובה. הסדרה החדשה שמשודרת בFOX KIDS ממש מסריחה. ולא זה לא אני שגדלתי מאז, הסדרה החדשה פשוט נוראית.
-האשף הדגול
הסדרה החדשה היא הסדרה הישנה
רק עם עריכה דפוקה ואנימציה ממוחשבת מחורטטת.
אתם מדברים על שני דברים שונים
במקור שידרו בפוקס קידס את
Transformers: Generation 2 שזה פשוט הצגה מחדש של הסידרה המקורית תוך שימוש באנימציית מחשב זולה (כנראה בגלל שהזכות על השידורים המקוריים שייכת לערוץ הראשון).
לאחר סוף התועבה הנ"ל הגיעה לערוץ תועבה מסוג חדש לגמרי
סידרה חדשה שמושפעת מבחינת האנימציה, הדיאולוגים, עיצוב הדמויות וקטעי ה"אקשן" מדיג'ימון, פוקמון ודומיהם. גועל נפש, באמת.
למעשה, גם הסדרה הישנה היתה די קקי.
זאת רק הנוסטלגיה שמדברת כאן מגרונות כולם.
(כלומר, אני מקווה שזאת הנוסטלגיה. לחשוב שמישהו יכול לצפות בסדרה הזאת היום, תוך התעלמות מהערך הקאלטי שלה, זאת מחשבה מעיקה, ולמקום המנטלי הזה אני מעדיף לא להתקרב.)
שמע, הסדרה עצמה באמת גרועה
אבל הקולות של הרובוטים כשהם משתנים, זה ממכר!
וגם הצעצועים מגניבים, אין פה אחד שיכול להגיד שהוא לא רוצה איזה אופטימוס פריים ליומולדת.
אני, תן לי ''גל קול''.
אבל רק אם הוא בא עם כל העזרים.
זהו, כמו שצריך!
סוף סוף! די להתבייש, כולנו אוהבים צעצועים! אין מה להתבייש!
האמת היא שהתכוונתי לכתוב את התגובה הזאת בסקר של האקשן בייב האולטימטיבית בתגובה לדיון בין ג'גואר לגדפ"ש, ובמקום צעצועים כתוב 'להביא ביד', אבל ויתרתי.
אתה רואה אותי מתבייש?
פעם אהבתי את זה.
פעם לא היו דברים אחרים.
פעם הייתי אידיוט.
(ויש יאמרו שלא נגמלתי)
אבל למה פעם???
זה עדיין מגניב! רובוטריקים זה מגניב! למה אנשים מוכנים להודות שהם הולכים לסרטים של פיקסאר אבל לא מודים שהם משחקים בצעצועים? יש עכשיו את כל התנועה הזאת של אנשים שאומרים שסרטים מצוירים זה לא רק לפעוטות, ואני מסכים איתם, אז עכשיו אני אומר-אקשן פיגרז של הרובוטריקים זה לא רק לפעוטות! כי הם יכולים לבלוע חלקים ולמות!
מה מגניב, הסדרה?
לא ממש. רק כנוסטלגיה.
הצעצועים? כן, בהחלט. יש לי על השולחן בעבודה שני רובוטריקים קטנים.
(בעצם, הם כבר לא על השולחן. מישהו כנראה גנב אותם.)
אגב, אין לך מה לחשוש. הרובוטריקים לא ינזקו גם אם יבלעו חלקים קטנים. כמה פעמים כבר קרה שרובוטריק הצליח למות? פעמיים? שלוש? ולכמה סכנות הם הכניסו עצמם במודע?
לא, רובוטריקים לא באמת יכולים למות.
לא, דיברתי על האקשן פיגרס
או כמו שאח שלי קרא לזה פעם, צלמי פעולה. איזה אח דביל.
הוא דיבר
על הדבר השני.
תודה
לי ולחבר שלי היה אוסף
חביב ביותר של רובוטריקים (שכבר לא קיים היום ואין לי מושג איפה הוא), והרובוט הכי מגניב שהיה לו היה הרובוט שהופך לטייפ, ואפילו היה לו קלטת שהופכת לנשר
לי ולחבר שלי היה אוסף
היה גם אחד רע שהיו לו שלוש "קלטות": אחת שהופכת לנמר, איש קטן עם ידיים גדולות שבסדרה היה דופק על הקרקע וגורם לסדקים בה, ועוד אחד שאני לא זוכר למה הוא היה הופך.
השלישי הפך לציפור טרף
ה"נמר" נקרא אאז"נ הרס ואף פעם לא היה ברור איזו חיה הוא בדיוק.
ליתר דיוק, הם לא הפכו לחיות האלה
הם הפכו לקסטות בתוך הרובוט שהפך לטייפ (נו, שנות השמונים).
ואני מתפלא שלא הזכרתם את
"אופטימוס פריים הפך לקסטה או לא הפך לקסטה?" האלמותית, מהפרודיה של שידורי המהפכה על פופוליטיקה.
שמתם לב שכוכלם מדברים על גל-קול?
וגל-קול היה בכלל שחיתות. מילא רובוטים שהוספו בין הפרקים, אבל גל-קול הוסיף לעצמו רובוטים! היה את מקור-לייזר (העיט) והרס (החתול) ורעד (שעושה רעידות אדמה) ופרנזי (שאף אחד לא יודע מה הוא עושה) ורפלקטור (שהופך למצלמה והוא למעשה שלושה רובוטים) ועוד כמה רובוטים שנוספו במהלך הסדרות (כמו עיט נוסף), וכמובן שגל-קול היה יכול לעשות לא מעט בעצמו. כל פעם שהיה צריך רובוט קטן תקעו אותו בתוך גל-קול.
לגל-קול אני מתייחס כרובוט פרילאנס
הוא עובד בשביל מגאטרון כי הוא מרוויח מזה. לא פעם חשדתי שהוא מתכנן איזו הפיכה קטנה, אבל ויתר בגלל שאיך קוראים לו (המטוס האדום, "כוכב צורח"?) כבר ניסה את זה. לא שזה משנה, אומגה-סופרים תמיד יהיה האהוב עלי.
לגל-קול אני מתייחס כרובוט פרילאנס
מבחינה מסוימת אתה צודק, היה איזה פרק (אאז"נ) שהוא שקל לעבור צד וגם תמיד מראים לנו שהוא חכם ויש הרבה דברים שהוא לא מסכים עם מגהטרון (דרכי פעילות וכדומה). הכי זכור לי הפרק שפעם ראשונה אחרי שהרובוטריקים בנו את הרובוטדינוזאורים ומגהטרון שולח את גל-קול לבדוק מה נק' התורפה שלהם ע"י ציטוט (הוא הופך לטייפ – בומ-בוקס ומקליט אותם) למה שהם אומרים ומבין מה הוא יכול להגיד להם כדי להעביר אותם לצד שלו.
לא....
היו לו את הקבועים, שלישיית המצלמה רק הסתובבו איתו במעט זמן שהם הופיעו בסידרה
ופרנזי (אדום שחור) היה בדיוק כמו רמבל (מר רעידת אדמה) רק פחות מוכר
סך הכל היו לו 5 קלטות בהתחלה
שני נשרים (אדום וכתום) שני רובוטים (סגול/תכלת אדום/שחור) והפומה
בהמשך החליפו את הנשר בעטלף, אבל זה כשהסידרה נדפקה
5+1
חמש קסטות שידעתי עליהן, ועוד אחת שלא –
http://pages.emerson.edu/students/seth_seidler/soundwave.html
וכאמור, קוראים לו "גל קול".
5+1
ועוד, ועוד.
http://www.x-entertainment.com/articles/0773/
אררג. מסתבר שהיה גם רובוטריק עם קסטות.
http://www.x-entertainment.com/messages/584.html
חנון. מי רוצה שיצא לו מהחזה רובוט בצורת קרנף? או רובוט בצורת אריה?
קול
שטויות. הסדרה המקורית הייתה איחותית
לאחרונה מתוך נוסתלגיה הורדתי את אבירי האור הקסום, או VISIONARIES באנגלית. סדרה שבאופן מצער יש לה רק 13 פרקים. אבל אילו פרקים! כתובה מצויין, דמויות אדירות, הטובים לא תמיד מנצחים, ואפילו לא תמיד במרכז העלילה. מומלץ בחוף לכל מי שחושב שהאנימציות של שנות השמונים נראו לנו טובות רק כי היינו קטנים! תורידו גם כמה פרקים של מבוכים ודרקונים דוגמה לעוד סדרה טובה. איך בכלל אפשר להשוות את תור הזהב ההוא של סדרות מצויירות לזבל הזול שיש היום, הפאוור רנג'רס והפוקימון למיניהם. שמיים וארץ.
-האשף הדגול
אוי השם הזה ממש מוכר לי
יש לך עצבים להזכיר לי מה זה אבירי האור הקסום?
אבירי האור הקסום
http://www.geocities.com/olivne/main.html
היומית הזו מתחילה להיראות כמו "אתה ילד אייטיז אם…".
וואו, כבר לגמרי שכחתי מזה
וכל-כך אהבתי את הסדרה הזו פעם, איך אני לא זוכר ממנה כלום? עכשיו רק צריך קישור למבוכים ודרקונים ובכלל יהיה שמח.
אני מזועזע!
איך שכחת כל כך מהר?
בקון דיברנו על זה די הרבה, אתה לא זוכר?
וד"א, גם אני הורדתי עכשיו את כל הפרקים, והאמת שזה לא כזה להיט כמו שזה היה כשהייתי קטן. יש סדרות עכשויות שכתובות ובנויות הרבה יותר טוב. אבל הנוסטלגיה… אח הנוסטלגיה.
אז דיברנו
אתה חושב שאני זוכר משהו מלפני חודש? המוח שלי עסוק בלזכור דברים אחרים ומטומטמים יותר (כמו מה זה אשקוקה)
שחמט.
מומלצת בחוף על הקיץ?
מבוכים ודרקונים היה טוב
בקשר לרובוטריקים – בקושי ראיתי את זה, אולי איזה 5-6 פרקים, לא זוכר מזה *כלום*.
נוסטלגיה, בטח שנוסטלגיה.
דווקא ראיתי כמה פרקים כשהם שודרו עכשיו בפוקס. מה אני אומר לך? אם נניח בצד את כל הניטפוקים הטכניים (שחוץ מאחד, דווקא יש לי פתרון כולל שיכול להסביר אותם), מדובר בסדרה שכל אחת ואחת מהדמויות שם היא אידיוט מדרגה ראשונה.
אבל הנוסטלגיה, הו הנוסטלגיה…
אתה יכול להסביר את *כל* הניטפוקים הטכניים בסדרה
חוץ מאחד?
יאללה, למה אתה מחכה? תתחיל!
פשוט מאד:
לרובוטריקים יש יכולת כיווץ והרחבה אוטומטית- הם יכולים לשנות את הגודל של כל מרכיב שלהם, כשהוא מחובר אליהם או לא. לא שהיכולת הזאת היא תמיד רצונית, אבל היא קיימת. יש פרק שבו חלק מהרובוטים מכווצים ומטיילים בתוך מגהטרון. זה היה יכול להיות כמו "המסע המופלא", אלמלא הכותבים של הסדרה היו תמיד בורחים לפתרונות הקלים.
תא המטען של אופטימוס פריים בא ונעלם? הוא פשוט התכווץ והתחבר לו למאחורי הראש.
רובוטים משנים גודל כל הזמן? אותו תירוץ.
הבעיה היחידה היא שכל פרק כמעט נוסף רובוט חדש שלכאורה היה בחללית בפרק הראשון, למרות שהוא לא היה שם.
לניטפוק האחרון יש דווקא הסבר פשוט:
פעם בכמה חודשים היו מכניסים צעצועים חדשים לשוק, אז היו צריכים להוסיף עוד רובוטים לתוכנית.
בעיה? הא!
בטח שהיו. רק שהם היו מכווצים ולא יכולת לראות אותם.
דוקא לרובוטים החדשים
יש הסבר מאוד פשוט שאמנם לא נאמר מעולם בסדרה אבל אני סספנדתי אותו בצורה כזו: כל רובוט חדש הוא רובוט שהגיע עכשיו מסייברטרון. לא בחללית מלפני 4 מיליון שנים אלא "בין עונות השידור". נח לסיספונד או שלא?
כןןן...
ובגלל זה הוא כבר אוטומטית הופך לכלי רכב ארצני.
למה לא?
לפני שהוא מגיע לכדור הארץ הוא עובר איזה שיפוצון.
אז זהו, שלא.
באחד הפרקים (שובו של א"פ? לא בטוח) רואים את תא המטען של אופטימוס *נעלם*. כלומר, עם אפקט סטייל טרנספורטר-בים.
אם כי, הרעיון שאתה מעלה יכול לשמש בסיס לא רע לקרוס-אובר בין הרובוטריקים לגברת פלפלת.
נוסטלגיה, בטח שנוסטלגיה.
דמויות דביליות יש בכל מקום.
ראית פעם, למשל, סרט אימה המסתדר ללא הטמטום המובנה אל תוך הדמויות? פרט למקרים בודדים, לאנשים חכמים אין סיכוי להתגלגל אל תוך סרטי אימה.
מילא דמויות דביליות, מילא.
אבל זה שכל פרק נראה בדיוק כמו זה שלפניו? העלילה נעה לפי נוסחה קבועה, ועד כמה שאני שונא לחזור על מילים, דבילית.
וכל זה מילא. אבל האנימציה המחרידה הזאת?!
לפחות בסדרות החדשות קצת יותר, הציורים טיפה השתפרו.
דמויות דביליות...
חוץ מהרובוטריק שהפך למקרוסקופ. אני (באמת!) עד היום זוכרת באיזו אצילות הוא התנדב להקריב את עצמו כשמגיפת החלודה המשונה התפשטה כדי למצוא תרופה! אח…
כמו ה"בדיחה" שלנצח תישאר מיותרת בראשי:
(הילד נוסע בדבור, שוטר עוצר אותם)
שוטר: אתה לא קצת צעיר מכדי לנהוג?
ילד: אה… בה… אבל זה לא אוטו, זה דבור!
שוטר: אז נראה אותו מזמזם ועף!
איזה שוס. מה, לא?
(אל דאגה, מיד דבור הפך לרובוט ומנע מהילד דוח על נהיגה צעירה או תחת השפעה…)
דמויות דביליות?!
דביליות? קלאסיות!
אז נכון שסטאר סקרים תמיד צעק ועשה טעויות מפגרות, אבל זו בדיוק הסיבה שהוא מעולם לא באמת יכל להשתלט על הדספטיקונס.
מגהטרון היה רשע פשוט וקלאסי, בלי ממש מטרה כמו רק לצבור עוד כוח ולמרר חיים. אופטימוס פריים היה גיבור קלאסי, תמיד מציל את כולם, אף פעם לא חושב על עצמו.
גל קול היה דמות מאוד מיוחדת, הוא היה 'המוח' של הרעים, כמו שהמיקרוסקופ (ששמו נסתלק מעימי) היה 'המוח' של הטובים. (וגם אני זוכר את ההקרבה שלו לחקור את החלודה המדבקת! כל כך רווח לי לגלות שהוא בסדר בסוף!). זה תמיד היה ברור שגל קול הוא קאוטיק ניוטרל. כלומר הוא מסתדר טוב יותר עם הרעים, כי הם מעריכים אותו, אבל בעיקר בגלל שהם מאפשרים לו לעשות את מה שנכון עבורו (להוסיף לעצמו רובוטים, לשכלל את עצמו, לקבל ולחקור מקורות אנרגייה). תועלתו האישית תמיד הייתה חשובה לו יותר מטובת הקבוצה.
לכל חבורה היו כמה רובוטים מרכזיים, עם תפקידים מאוד מוגדרים. אצל הטובים, כמו אצל הטובים, כולם עזרו לכולם וכולם היו אחראיים, אבל הסגן יותר, ואופטימוס הכי. אצל הרעים, כל אחד חשב קודם כל על עצמו, ומגהטרון הנהיג אותם כי הוא השליט טרור, ואפילו הסגן תמיד חשב על מרד.
היו גם את הרובוטים העצמאיים, כמו 'פועלי הבניין' שידעו להתרכב לרובוט ענק, והם תמיד החליפו צדדים, ועבדו ביחד עם מי שסיפק להן יותר אנרגיה.
אז העלילה היתה רדודה. אז מכל דבר אפשר היה לעשות קוביות אנרגיה. באמת אפשר להשוות את זה לשטחיות של פוקימון? לפחות זה היה מגניב! ועם התפתחות העלילה (רובוטי דינוזאורים, רובוטי חלליות לרובוטריקים ורובוטי מכוניות לדספטיקונס, הגילוי שניתן לחתוך כבל אחד, והמכונית הופכת למכונית רגילה שלא יכולה להפוך לרובוט, והשימוש בכך בפרקים הבאים. ועוד ועוד), הסדרה הפכה אטרקטיבית וכיפית.
אז נכון שזה הרבה מאוד נוסטלגיה, ונכון שהאנימציה בסדרה כבר לא נראית מושקעת, אבל הסדרה היתה בהחלט מעניינת,מתוחכמת ומרתקת לפרקים. (זוכרים שהדספטיקונס פירקו את אופטימוס פריים? איזה מבצע הצלה ארגנו למענו! וכל הזמן היד שלו עצמו ירתה עליהם מראש המגדל…)
פוקימון לא שטחי.
רק האנימציה שטוחה, אבל בעלילה יש עומק! כתבה מספר 496
אני לא מאמינה שאני נכנסת לזה (שוב),
אבל כן, העלילה של פוקימון הרבה יותר מושקעת, יותר קלה לסיספונד, ויש בה פחות חורים מאשר בעלילה של הרובוטריקים. יש בפוקימון גם דגש מטורף על המשכיות בין הפרקים (ההיפך ממה שקורה ברובוטריקים!), בדיחות שאשכרה מצחיקות כשנכנסים לרוח העניינים, ואלמנט חמידות שאין לזלזל בו.
אה, ובפוקימון יש גם •טרנסווסטיט•. הא. נראה את הרובוטריקים מתעלים על זה.
צמעי
דבור וספייק עוד לא יצאו מהארון אבל הם זוג (הם חברים הכי טובים, הוא יושב עליו כל הזמן וכו'). אני לא יודע אם זה מתעלה אבל זה לפחות מתקרב
נכון.
אף סדרה מצוירת לא הביאה אנשים לרמות כל כך גבוהות של התמכרות (חוץ מדרגון-בול, אולי). בעוד כמה שנים, גם פוקימון תיחשב לסדרה קלאסית.
ואת זה אומר הדור שלא הכיר את מרקו?
במקומך הייתי מנסה להמנע מאמירות מוחלטות. הם נוטות להיות לא ממש הכי מדויקות.
אני הכרתי את מרקו!
מה זאת אומרת "הדור שלא הכיר את מרקו"? מה שאני אומר הוא, שאף סדרה בתקופת החיים שלי (שנות התשעים בעיקר) לא התעלתה על פוקימון במובן הזה. אפילו אנשים בגיל שלי ראו פוקימון! וגם שחקו בגיימבוי והכל…
המושג
"הדור שהכיר את מרקו" הוא לא רלוונטי- מאחר שערוץ הילדים טחן עד לאבק דק את הסדרה הזו- כך שגם דרדקים זבי חוטם מכירים את הסדרה האבקתית הזו היום.
ולכן יש להרחיבו ל:
"הדור שהכיר את מרקו בזמן אמת"
ולכן יש להרחיבו ל:
"הדור שלא ממש היתה לו ברירה"
הדו שיח יראה בטח ככה:
– שלום מרק.
– שלום גם לך טל.
– נו אז איך אתה מסתדר עם העבניות האלו?
– לא רע בכלל, תודה.
וכו' וכו' אני לא משועמם מספיק כדי להמשיך את זה…
או:
הדור שזוכר את היום שבו רפי רשף הכריז ב'ערב חדש': "זהו יום גדול, היום שבו מרקו מצא את אימא שלו".
אני לא מאמינה שאני נכנסת לזה (כה''ב),
אל תאמיני.
חוצמזה, פוקימון נראה כמו אנימציה יפנית (אולי כי הוא באמת אנימציה יפנית) וזו סיבה מספיק טובה.
אם כבר אנימציה יפנית
איךף זה שאף אחד לא הזכיר את חלוצי החלל?
מישהו עוד זוכר?
אוקיי, שאלה עקרונית
נניח שלמישהו יש בבוידעם ארגז מלא צעצועים של הרובוטריקים (והאמת שגם כמה של סדרות שניסו לחקות אותם בחוסר הצלחה), האם יציאת הסרט יכולה אממ… להעלות את ערכם?
תשובה עקרונית
ולי נראה שדווקא להיפך.
מכיוון שעד עתה צעצועים אלה היו נחשקים עד למאוד, שכן הורדו מפס הייצור לפני שנים לא מעטות, כעת (לאחר צאת הסרט), יתייחסו אליהם כעוד צעצוע מבוסס סרט וערכם ישאף לערך הצעצוע החדש בחנות, אם לא פחות מכך.
מה שכן, תוכל למכור אותם כ'נדירים' לדרדקי שכונתך…
ועדיין, אני מאמין שערכם לאספנים אמיתיים, יהא רב בהרבה טרם צאת הסרט.
אה. טוב, אם ככה:
מכירת חיסול מיוחדת תיערך בביתי בתאריך…
אם אני לא טועה צעצועים
מחוץ לקופסא לא שווים כל כך הרבה…
ששש... לא לגלות
ששש... לא לגלות
אני אשמח לקנות ממך, למען האמת… אם אתה רציני צור איתי קשר באימייל.
טוב, לא מוכר כרגע
(הערך הנוסטלגי וכל זה), אבל להפתעתי גיליתי שיש לי שתי בובות זהות של לאונרדו מצבי הנינג'ה.
טוב, לא מוכר כרגע
טוב, מצבי הנינג'ה יש לי כמעט את הכל… זה כולל את האופנוע ואפילו לאונרדו מדבר. אבל גם אני לא מוכרת (מכרתי פעם שני זרבובים ועד היום אני מצטערת)…
איזה כיף!!
אני זוכר שראיתי את זה בוודיאו בבית סבתא.
לא יכול לחכות.
בוידאו? צעיר.
אנחנו ראינו את זה בטלוויזיה אחרי רכבת ההפתעות והנעלולים. לנו לא היה וידאו (טוב, בעצם היה), אנחנו היינו צריכים לחכות לפחות שנה כדי לראות את אותו פרק פעם שנייה. ואז למדנו איך לכוון את הוידאו וליהודים הייתה אורה ושמחה.
בוידאו? צעיר.
רק לאחרונה נודע לי שבעצם לא ראינו את כל הסדרה, ושהיו עוד 2 עונות של הסדרה שלא שודרו בזמננו. זה היה בשנות ה 80 כשרשות השידור היתה חזקה ויכלה לעבוד על כולם.
וחוץ מזה יש עוד סידרת רובטריקים:
שאפשר להוריד פרקים שלה בקאזאאה. ראיתי את הפרק הראשון – די חמוד למעשה. יש שם עוד זן של רובוטריקים קטנים שהופכים לסקייטבורד, קטנוע, קורקינט וכו' ושמם: Mini-Cons. הם לא מדברים אנגלית, אבל כשהם מתחברים לגדולים הם מגדילים את עוצמתם בהרבה, ובגלל זה מגהטרון חומד אותם.
רשות השידור
היא אולי חזקה ויכולה לעבוד על כולם, אבל בנוגע ל"רובוטריקים", הטלויזיה החינוכית היא-היא היתה בעלת הזכויות (שכבר מזמן לא מוחזקות אצלן. הן בדרך כלל מסתיימות לאחר שנתיים בממוצע). ימי שלישי, 16:25
זו היתה השעה.
והיא הוחלפה ב"ערי הזהב הנסתרות".
ערי הזהב
זאת הסדרה עם הכלב האפגני ? או שזה 1001 אמריקות? אני תמיד מתבלבל…
ערי הזהב
זו הסידרה עם אסטבן, זיאה וטאו (ועם הקונדור המוזהב, כמובן).
והנה לינקים
ימדב
http://us.imdb.com/Details?0122356
ויש גם את האתר הזה
http://www.citiesofgold.co.uk
ערי הזהב
ובקול צווחני: אאאהההה אאה אה אהההה אסטבן זיאה (ומשהו) קונקורד.
בערך, אין מה לעשות עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה וגם אז לא ידעתי ספרדית.
והכלב האפגני זה 500 אמריקות עם הכלב הצהוב, וזה היה לכבוד 500 שנה לגילוי אמריקה.
וחוץ מזה על איזה יום שלישי דובר פה קודם? הסדרות האלו (רובוטריקים, פינוקיו, ערי הזהב הנסתרות, הקוסם מארץ עוץ) שודרו פעם בשנה בחופש הגדול בשעה 7:00 (כל שנה סדרה אחרת) מה שמסביר גם למה ערוץ אחד אף פעם לא הקרין את עונות 3-4 פשוט החופש הגדול מכיל 50 ימי חול (בערך) שזה (בערך) 2 עונות והוא אף פעם לא הקרין את רובוטריקים מחוץ לנק' זמן זו.
גם היום לדעתי הרובוטריקים היו הסדרה המונפשת הטובה ביותר שראיתי (לא כולל סימפסונס ופיוצרמה שבו בשלב מאוחר הרבה יותר).
אה ורובוטריקים ארמדה זו ממש סדרה גרועה, יצא לי לראות מס' פרקים של זה בארה"ב וממש התאכזבתי (אפילו הבן-דוד הקטן שלי בן 9 לא אוהב את הסדרה הזו)
לא, לא נכון.
"הרובוטריקים" שודרה בהתחלה בטלוויזיה החינוכית בימי שלישי, כפי שנאמר כאן (אם זכרוני אינו מטעה, ב-87', שלוש שנים אחרי בכורתה בארה"ב). בחופשים שאח"כ, הם אכן תחנו את הסדרה בשידורים חוזרים. למה לא שידרו כאן מעבר ל-50 ומשהו פרקים הראשונים? פשוט מאוד, אנשים: הטלוויזיה החינוכית לא קנתה עוד פרקים. כשאין לך תחרות (היה אז רק ערוץ אחד בטלוויזיה), לא משתלם לזרוק יותר מדי כסף.
הסדרה המשיכה עד 90 ומשהו
היא כן שודרה באמצע השבוע (ביום שלישי) והייתה מלווה בשקופית חסות לוופל אוסם (ואל תשאלו אותי למה אני זוכר דברים כאלה).
לדעתי היא המשיכה עד בערך 92 (הייתי אז בכיתה ד' ומאז אני לא זוכר שהיא שודרה) ואז עברה לשידורים לא סדירים בחופש הגדול.
ב92, אגב, עלתה לאוויר בפעם השניה ערי הזהב הנסתרות בימי רביעי (ושוב אל תשאלו אותי למה אני זוכר את זה).
אבל תחשבו על זה רגע, הסדרה הזו הגיעה לארץ ממש מהר יחסית לשנים ההן. רק 3 שנים? זה היה המקבילה הטלוויזיונית למהירות האור. אני זוכר שבימים ההם (85-87) היו עדיין משדרים קישקשתה ואת הסדרה הזו עם "אין שם" (שלא לדבר על פיסטוק ודודלי) בשחור לבן.
הכלב האפגאני היה באמת בסדרה 1001 אמריקות (אני זוכר שממש לא התלהבתי) ובחופש הגדול תמיד שידרו הקטקטים בבוקר.
הסדרות החדשות (שהגיעו לארץ) הן באמת זבל גולמי. למה זה נראה כאילו שמנסים בכוח לתקוע אנימה בכל דבר שזז (לא שיש לי משהו נגד אנימה…אם עושים אותה טוב)?
אגב אבירי האור הקסום: סדרה באמת טובה. זה רק אני או שהדיבוב רק עשה עימה חסד?
ואם כבר נוסטלגיה: מישהו זוכר את שניים אוחזין ובעין חוקרת (והייתה גם הסדרה עם הרובוט ההוא שהיו מכניסים לו תקליטים כל הזמן.)? אלו היו סדרות…אך, היו ימים
ואם כבר הזכרנו דיבוב...
נכון, אני כבר לא רואה סדרות ילדים מדובבות, ואני לא יכול לנתח את איכות הדיבוב לפרטי פרטים (מסרטי קולנוע מצוירים שעברו דיבוב אני מעדיף להתעלם), אבל אני אסתכן ואומר
שכן, אנשים, גם דיבוב זה כבר לא מה שהיה פעם. פעם עבודת הדיבוב היתה כל כך טובה ומושקעת, עם עבודת קולות כל כך מדויקת, שבכלל לא התחשק לך לראות את התוכנית בשפת המקור.
אביא כמה דוגמאות בולטות: הדרדסים, הקטקטים, נילס הולגרסן, הלב. כל סדרות האייטיז המופלאות הללו של דובבו כל כך טוב שבא לבכות מאושר. (שפרירה זכאי הגדולה היתה אחראית על הדיבוב ברובן, אם אני לא טועה).
בדרגה בפני עצמה אני חייב לציין את "היה היה", הסדרה שלנצח נצחים לא יימאס לי לראות ושלימדה אותי המון היסטוריה, ושעבודת הדיבוב שבה היא לא פחות ממופתית. כפי שנאמר:
"אבל, בוס, זה היה הוא…"
שפלאץ!
אה, הדיבוב של האייטיז
שלכל הסדרות היו אותם מדובבים.
כך שבכולם הרע נשמע אותו הדבר (כמו ערבי, אגב), המדען נשמע אותו הדבר (כמו יקה, אגב) והקול של הגיבור התחלק בין שלושה שחקנים לכל היותר.
אבל אתם יודעים מה? למרות זאת הדיבוב הישן של החתולים הסמוראים לוקח את החדש בהליכה, עם שתי ידיים קשורות מאחורי הגב.
כמו שאומרים
הם תמיד יפלו על ארבע
ניטפוק: 2 רגליים, לחתולים אין ידיים (או בוהן)
לגבי הדיבוב, אמנם לכל הסדרות היו את אותם מדובבים (יוני חן, חני נחמיאס ועוד) אבל הם באמת אהבו והשקיעו במה שהם עשו וכך יצא דיבוב מוצלח ביותר, שאפילו תואם את האנימציה.
יוני חן מת מאיידס
סתם לידע כללי.
ידוע אבל
סתם לא חשבתי שזה יהיה רלוונטי
לא ענין של ''רלוונטי''
מוחי מתפוצץ מפרטי טריוויה שאותם הוא פולט באופן אקראי לחלוטין. באותה מידה יכולתי לכתוב "בשניצל הזה אין בכלל כולסטרול. אהה! מלצר!!!"
תמיד תהיתי
יש איזה קשר הדוק בין "היה היה" ל"החיים"?
כי משום מה אני זוכר ששניהן נראו אותו דבר בדיוק.
ועוד איך!
שתיהן באות מאותה חברת הפקה:
http://www.procidis.com
גם הרבה מהשחקנים הופיעו בשתי הסדרות
חשדתי בזה...
בכל מקרה שתי סדרות מצוינות.
היה היה והחיים
"היה היה" והחיים הם מאותה חברה, ובעצם עם אותו שם:
''היה היה''!!!
אח… זה היה ממש מושלם. עם השעון המגרד בראש, ומוזיקת הפתיחה, ובכלל. שום דבר לא השתווה לסדרה הזו מאז.
——————————-
נונין חושב שאם פעם הוא יהיה עשיר או בפנסיה הוא ייקח לעצמו חופש ויצפה במרתון של כל הפרקים של "היה היה" מהתחלה ועד הסוף.
''המ-פקד, המ-פקד, השמן מרביץ לי, המ-פקד!''
(מהציטוטים הפופולריים ביותר במשפחתנו הענפה.)
הלו!
החתולים הסמוראים. אי אפשר לדבר על דיבוב טוב בלי לדבר על החתולים הסמוראים. :(
הלו! (כה''ב)
ואני לא הבנתי איך החתולים הסמוראים לא השתתפו בסקר החתול הטוב ביותר!
אין כמו ''שניים אוחזין''!
מאיפה באמת יבאו את "בעין חוקרת". אם אני לא טועה זו סדרה ברטית של "Yorkshare television" או שאני מתבלבל.
אין כמו ''שניים אוחזין''!
מה אתה מדבר, בזכות שניים אוחזין קיבלתי ציון עובר בתלמוד (משום מה הביה"ס שלי לימד אותנו תלמוד כל כיתה י.) אבל מכיוון שזה לא היה מקצוע חובה אז לא ממש "למדנו" (למרות שהמנהל לימד). כך שרק בזכות הסדרה הצלחתי לעבור.
עכשיו אם שור נופל לבור, מי משלם לבעל השור פיצויים?
בור גלוי או מכוסה?
אני דווקא זוכר יותר את המקרה עם הבית.
בית בן שני קומות נפל. דייר הקומה הראשונה עזב. האם לדייר הקומה השניה מותר או אסור לבנות את הבית בעצמו?
או משהו כזה…
בור גלוי או מכוסה?
רבי יוסף היה אומר: אם בור גלוי כך שזו בעיית בעל השור שלא שם לב
מרנן הרמב"ם: אבל גם בבור גלוי צריך לשים שלט המזהיר את הבאים, ואם אין שלט, חופר הבור, הוא החייב.
הגיוני
הטלוויזיה החינוכית יבאה המון סדרות בריטיות בזמנו. עד היום זכורים לי המנגינה והלוגו של "תמזה" לפני כל סדרה
אגב, באנגלית הסדרה הזו נקראה "קונטאקט" או שאני מתבלבל?
לא..
3.2.1 קונטקאקט היא סדרה אמריקאית של PBS. אני ראיתי אותה כל הזמן כשהייתי בארה"ב והיא לא אותה סדרה.
עוד סדרה גדולה
איפה כל הסדרות האלה היום?
זו הייתה אחלה דרך ללמוד דברים.
חבל שהיום אין לאף אחד מספיק שכל לשדר אותן…
ערי הזהב
ערי הזהב הנסתרות לא שודרה בחופש בקיץ, אלא במהלך שנת הלימודים אני תמיד הייתי מגיע מבית הספר בדיוק בזמן לתוכנית התיעודית על דרום אמריקה שמשודרת אחרי הסדרה. היא שודרה רק פעם אחת. והיא הרבה יותר יפה מהרובוטריקים, כי א. בשניהם יש אנימציה יפנית מחורבנת, אבל בערי הזהב לפחות יש ציורי רקע מרהיבים (אפילו יותר מציורי הרקע בנילס הולגרסון!) וגם האנימציה יותר מוצלחת ב. יש לה מוסיקה מהממת (של הבחור שהמציא את הפאוור ריינג'רס) וג. העלילה שלה נעשית מטורפת רק באמצע הסדרה, לא בהתחלה כמו ברובוטריקים.
והמילים הם אסטבן, זיאה, טאו, Le cites d'or. ולמי שכתב קודם, זה בצרפתית, לא ספרדית.
וזה לא 500 אמריקות, זה 1001 אמריקות "… פנים רבות לאמריקה… עם כריס ולון (לון זה הכלב)"
זה שיר מדהים
אחד משני שירי סדרות האנימציה שהכי אהבתי.
השני אני לא זוכר לצערי, אני רק זוכר שזה היה של סדרת הרפתקאות שחלק גדול ממנו היה על ספינה. ויש שיר נושא מהמם.
אגב, יש אולי באינטרנט איפהשהו את מילות השיר, אולי אפילו איזה קובץ שמע של השיר?
אף לא רגע אחד מוקדם מדי...
כיון שכבר נכנסתי לפה, נשטפתי נוסטלגיה וקראתי את כל התגובות. אז הנה, בתקווה שאתה עדיין מעוניין – http://www.tvclassic.net/programs/cities/cities.html
בתחתית העמוד תוכל למצוא את השיר בקובץ שמע ואף בקובץ וידאו.
תודה רבה מאוד, אבל
התכוונתי לשיר של 1001 אמריקות (ואין את הסדרה הזאת באתר שנתת).
10q בכל מקרה
לרגע התלבטתי לאיזו מהשתיים אתה מתכוון, אבל בסוף החלטתי של'ערי הזהב הנסתרות'.
לונורה, בטח את מישהו זה עניין.
זאת אומרת שבסרט
נזכה לראות את בינבה בהופעת אורח? היא גם קטנה!
וגם: ארנולד שוורצנגר כמגהטרון.
שוורצנגר???
מגהטרון – טים רות'
אופטימוס פריים – מרטין שין
גל קול – וין דיזל (הוא כבר רגיל לעשות קולות של רובוטים)
דבור – מארקי מארק ווהלברג
אומגה סופרים – ג'יימס ארל ג'ונס (דהה!)
כוכב צועק – גילברט גודפריד
אגב, לא יודע מה אתכם, אבל לי מגהטרון תמיד הזכיר הכלאה בין ג'ון בון ג'ובי וקרי ואן-אריק. מצורפת תמונה לשם התרשמות:
יש לך יותר מדי הברות בהייקו.
גרגורי פק נפטר בגיל 87.
מהרשימה הענקית של הסרטים שהוא השתתף בהם אני מכיר רק את ה"זהב של מק'קנה" (סרט מצוין לדעתי, והיחיד מהשניים שאני זוכר את מי הוא שיחק – וגם עומר שריף מצוין שם). ו"איך נכבש המערב" – גם הוא סרט טוב, רק שאני לא זוכר שגרגורי פק היה שם. היחיד שאני זוכר אותו משחק שם זה פיטר פונדה.
ילדי שנות השמונים שכמותכם
אני מחכה לסרט המבוסס על "האיים האבודים".
ילדי שנות השמונים שכמותכם
את/ה מדבר/ת על blizzard island ? הסדרה עם הבובות המדברות ודוד אגברט (ראש מדבר)?
לא, הוא מדבר על Lost Islands
סידרה אוסטרלית מהסבנטיז, על חמישה ילדים מספינה טרופה, שמגיעים לאי ש"קפא" בזמן, וצריכים להימלט מהשליט בן המאתיים שנה שרודף אחריהם.
שיר פתיחה פיצוצי. הסידרה? ככה-ככה.
ילדי שנות השמונים שכמותכם
לא, אני מדבר על "האיים האבודים" — The Lost Islands.
אם כבר באייטיז עיסקנן
מישהו זוכר את "אינטרבנג"?
אם כבר באייטיז עיסקנן
סדרה גדולה. איטלקית ככל הידוע לי. אין כמו לאסוף פסלים של מגדל פיזה בכל העולם.
כל יום בחופש היינו צופים בה יחד כל המשפחה.
ואגב, הסדרה שודרה בשנות ה- 90. בוודאות.
הסדרה הזו שודרה רק פעם אחת, נכון?
פעמיים לכל היותר
אפילו לא קרוב למספר הפעמים של ניצנץ.
אם כבר באייטיז עיסקנן
כן!
אני זוכרת את אינטרבנג אף שהייתי אולי בת 10 כשהיא שודרה
עד כדי כך אניזוכרת את צמד הצרפתים שחיפסו מגדלי אייפל קטנים שהחלטתי לחפש עליה משהו ברשת… בטח יש עוד כמה דפוקים שאולי הקימו אתר לכבודה או משהו…
בכל מקרה ככה הגעתי להודעה הזו..
ומה עם הקוסם מארץ עוץ?
תמיד תהיתי מאיפה הביאו את הסדרה ההזויה הזו שעד היום אני חושבת שמשדרים לפעמים בערוץ 23… סידרה לילדים שיכולה לגרום גם למבוגרים סיוטים מהפסיכודליות שלה והאווירה הפסימית משהו… אבל בהחלט סדרה טובה.
אגב סדרות ילדים אלימות...
זוכרים את שאלתיאל קוואק?
כשהייתי ילד קטן זו הייתה סתם עוד סידרה אבל במבט לאחור אני מתפלא שהסידרה יועדה לילדים קטנים. על מה לא דיברו שם:
נאציזם, עבדות, התעללות בבע"ח, מחלות סופיות, הלם קרב, גזענות…
בקשר לקוסם מארץ עוץ:
אני חושב שמדובר בגירסה יפניתhttp://us.imdb.com/Title?0084458
''שאלתיאל קוואק'' נראית לגמרי אחרת
כשרואים אותה כיום מאשר כשהייתי ילד. יש בה כל-כך הרבה נושאים כבדים (כמו אלו שהזכרת, כשהנאציזם וגזענות הם אולי הבולטים ביותר), שעכשיו היא נראית אפילו יותר טוב.
בקשר לקוסם מארץ עוץ:
זה לא מה שהצעת, התמונה היחידה שיש בימד"ב מוכיחה שזה סרט אחר. הכוונה היא לסדרת טלוויזיה, לדעתי זו: http://us.imdb.com/Title?0092486
אוקיי, אחרי כל השמות שהוזכרו כאן,
יש לי אתגר אמיתי בשבילכם. נראה מי זוכר את:
קסים קסם!!
(הקטע עם ההוא שצובע את האספלט בלבן עם המכונה… קאלט!)
מישהו יודע מה היא היתה במקור?
???
מה מי, או מה, הייתה במקור?
שאלתיאל קווק
מה היה השם של הסדרה במקור
נו, יופי,
בדקתי בתרגומון, והוא אמנם הכניס את שאלתיאל לרשומות, אבל טרם כתב את שמו המקורי (רק ציין שהתרגום תקין. אני מניחה שזה אומר שגם במקור קראו ככה לסרט, אבל מי יודע – אולי זה הדיפולט בהכנסת נתונים למאגר).
שווה לבדוק מאוחר יותר. הלינק: http://www16.brinkster.com/targumon/seek.asp?id=7125
אני בספק אם השם ''שאלתיאל'' הופיע במקור
מה שכמובן לא אומר שהכינוי שלו לא היה שלתי. יכול להיות שהיה פשוט שם דומה, או שם שגם קשור לשאלות. למרות שמי יודע, אולי בכל זאת שאלתיאל.
אני בספק אם השם ''שאלתיאל'' הופיע במקור
אני די בטוחה שהוא לא הופיע במקור, כי פעם כבר אמרו לי את השם המקורי של הסדרה (נערך מחקר מעמיק וארוך על כך על מנת לנסות להוריד אותה…) אבל לצערי שכחתי.
אם אני זוכר נכון
קראו לו אלפרד ג'יי קוואק.
אכן כן
השאיפות שלי היו יותר פשוטות. סתם להוריד את שיר הפתיחה בשפת המקור (שולת לגמרי, אגב).
אכן כן
ואם כבר אז נדייק עד הסוף,
אלפרד ג'ודיקוס קוואק.
אולי תופתעו, אבל ילד אייטיז אמיתי
אמור לדעת (או לפחות לנחש) על מה "שאלתיאל קוואק" מדברת כבר בפעם הראשונה שהוא רואה אותה, אי שם בשלהי שנות ה80-90, כי הוא מזהה את הקישור בין המאורעות בסדרה לבין אירועים הסטוריים. אבל "שאלתיאל קוואק" היתה הרבה יותר מזה. היא גם היתה חינוכית, סיפרה על מצבים שקרו באותה תקופה (אפרטהייד למשל, בסריית פרקים מרהיבה ובוגרת מאוד יחסית לעובדה שהיא יועדה לילדים), וגם הציגה רעיונות מהפכניים (באחד הפרקים שאלתיאל ניסה להוריד גשם בתקופת בצורת באפריקה), בצד פרקים משעשעים ושנונים (שאלתיאל והשד במנורה). זו לא רק קלאסיקה במיטבה, זו סדרת מופת, ואני מאמין שתמיד יימצא לה מקום בפנתיאון סדרות הילדים הטובות ביותר, ולא רק. סדרת חובה לכל ילד באשר הוא (אייטיז,ניינטיז,טוקייז,טוקייטנס,טוקייטוונטיז…)
דולף הוא הצדק!
הקוסם מעוץ, שאלתיאל, קסים קסם
• לגבי הקוסם מארץ עוץ: שתיכן טועות:
הכתובת הנכונה בימד"ב היא –
http://akas.imdb.com/Title?0206503
והנה גם תמונה לרענון הזכרון –
http://www.pelleas.net/dbman/db.cgi?db=wmt&uid=default&ID=075&view_records=1
• לגבי שאלתיאל: לונג ג'ון צודקת (איזשהו עניין קטן של ברירות מחדל). ותודות ל-Silent Ariel ולשפן הלוח, העניין תוקן. תודה כבר אמרתי?
• קסים קסם, השם באנגלית:
http://www16.brinkster.com/targumon/filmdetail.asp?id=6486
טוב, התאפקתי ארוכות,
אבל אם כולם מזכירים סדרות ילדות מהאייטיז והסביבה, הנה חבורת הפייבוריטים שלי, פלוס מינוס לפי סדר שידור:
– קולרגול (דוב קטן אבל גדול)
– חבורה של יצורים משונים שגרו על הירח והיו להם זרועות כמו משפכים.
– מר קו
– הרוזן דאקולה
– דיינג'רמאוס (שודר בארץ בכלל?)
– מוש השור
– הנעלולים
יו!
"חבורה של יצורים שגרו על הירח" – אתה מתכוון לאלה שדיברו בשריקות?
יו, איך אהבתי את זה….
אלה, אולי?
http://brainsluice.tripod.com/moonlanding.html
(דף מצחיק באופן היסטרי שכרגע לא זמין מעודף תנועה, אבל בטח יהיה שוב זמין אחר כך).
ואם לכתוב משהו טופיקי לגמרי,
בלינק ציינו שאת הפרוייקט הזה לקחו על עצמם טום דה סנטו, שהיה התסריטאי והמפיק של 'אקס מן' ו'אקס מן 2', ודון מרפי, אחד המפיקים של 'LXG', שהפיק גם את 'ממעמקי הגיהינום' ואת 'ילד רע' ('Bully', של הבמאי לארי פארק, שאח"כ עשה גם את 'Ken Park' שהוזכר פה פעם. לא שזה קשור ממש לסרט על הרובוטריקים, אבל אני כבר בשוונג).
בקיצור, אנשים שיודעים (כנראה) לגייס כסף (אם זה באמת התפקיד שלהם) ולארגן ציוד. וזה כבר סימן חיובי. אני מקווה.
עוד משהו טופיקי לגמרי,
אז כבר יודעים איך יעשו את הרובוטים עצמם? <שאלה בחשש>
והצד השני של המטבע: הם צרכים לגייס *הרבה* כסף
בשביל לעשות משהו כמו הרובוטריקים בקולנוע. למיטב זכרוני, יש כמה עשרות רובוטים בסדרה הזו, וכדי לגרום להם להיראות משכנעים בתוך סביבה אמיתית יצטרכו כמדומני תקציב שעולה על זה של "פיינל פנטסי".
והצד השני של המטבע: הם צרכים לגייס *הרבה* כסף
בטח ישתמשו בטכנולוגיה שהשתמשו בכדי ליצור את גולום.
בשביל לשנות צורה גם אין בעיה רצינית, הרי היום רואים שינויי צורה בכל תוכנית אקשן מפגרת.
גם בעיית הפרופורציות לא צריכה להיות בעייתית.
הבעיה היחידה היא איך לעשות את קוביות האנרגיה בלי שזה יראה מטופש (ככל שהקוביה סגולה יותר החומר יותר טוב אח 'שלי)
אני לא רואה סיבה להשתמש
בטכנולוגיה של גולום, אחרי הכל, מדובר ברובוטים(!)
בשביל רובוט אתה לא צריך שיער, עור, תנועה אנושית או שרירים, ולכן הוליווד מפיקה מזה כמה שנים רובוטים "מציאותיים" בהחלט.
אני חושב שהתנועה הרובוטית-משהו של הדמויות, שמהווה את אחת ממחלות הילדות הקשות של סרטי Pixar תתאים להפליא לרובוטריקים.
קחו לדוגמא את ה-Mech שהופיעה לשנייה וחצי ב-Reloaded. אם לא היו שמים אדם בפנים, הוא היה יכול לעבור בכיף כמציאותי.
אני לא רואה סיבה להשתמש
למיטב זיכרוני, היו להם הבעות פנים ותנועת הגוף שלהם לא הייתה כבדה ואיטית.
והצד השני של המטבע: הם צרכים לגייס *הרבה* כסף
זה לא יותר חום יותר טוב? ("איזה כיף"), אבל מצד שני זה קוביות אנרגיה ולא 'מורידות אנרגיה' , אז זה בטח יהיה קפסולות לבנות קטנות שנותנות הרבה אנרגיה.
__________________________
גד"פש בעוד תגובה שבטח תמחק מחוסר פ"ק משווע
בו'נה הזכרת לי משהו
לפני איזה חודש שמעתי את השיר הזה של הדג נחש- 'מאזינים רוצים לזוז' רו משהו כזה..
בכל מקרה, מה שעבר לי בראש זה קליפ מעוות של הרובוטריקים מחזיקים משקאות סגולים, עם 'סיגריות' בין האצבעות (ברקע במבלבי מתנגש בעץ בפנאן) עושים את קולות הפתיחה של הקליפ. בקיצור זה הפך לקליפ על כל התוכניות המצורירות של האייטיז (כשהמילה מאזינים התחלפה בדרדסים).
…אם כבר מדברים על מעודדי הזיות למיניהם (קרה בעבודה ללא השפעת כל סם)
טוב זה כבר יותר מידי בשבילי
אבל אני יכול לראות את "דבור" נכנס באיזה עץ עם פנסים אדומים (לא העץ).
מה שאהבתי במיוחד אצל מגהטרון
זה שכשהוא היה הופך לאקדח ענקי, הוא ישר היה קופץ לידיים של סטאר-סקרים, שלמעשה היה האויב מספר אחת שלו בתוך השקרניקים, ומרדן חסר תקנה. מה יותר פשוט בשבילו מאשר לקחת את האקדח ולפרק לו את הצורה? למעשה, סטאר-סקרים ידע שבלי מגהטרון אין לו קיום, כי הוא לא מספיק חזק בשביל להנהיג חבורה של מפגרים ממתכת, ולנצח הוא יהיה מספר שתיים!!!
זה מזכיר לי
(איזה כיף! רובוטריקים בדג)
בלילה השני של השלג האחרון בירושלים השתתפתי בדיון ארוך על הזהות המינית או המגדרית של מגהטרון מול אופטימוס. אני לא אבלבל לכם יותר מדי את המוח עם פרטים הזויים למדי, אבל הממצאים העיקריים היו: (זהירות – מכאן ההודעה ממש מדרדרת)
1. מגאטרון כמייצג מנהיגות גברית כוחנית שתלטנית (Alpha male?) הופך לכן (באופן בלעדי, יש לציין) לסמל פאלי עצום המוצא את סיפוקו בפליטת אנרגיה (אפשר לתהות לגבי מהות יחסיו האמביוולנטים בהקשר זה עם סטאר סקרים, אם כי לדעתי הם לא פוגעים בגבריותו).
2. אופטימוס – הדעות היו חלוקות:
בתור התחלה הועלתה הדעה שאופטימוס – החנון הצדקני והזהיר – הוא למעשה בעל נטיות הומוסקסואליות מודחקות או מודעות (ביחוד כלפי במבלבי).
אני לעומת זאת הייתי בדעה שאופטימוס הוא למעשה רובוטית נשית בתחפושת. רמז לכך אפשר לראות בעובדה שהוא הופך למשאית ומהווה למעשה כלי קיבול גדול. בניגוד למגהטרון – המנהיגות הנשית של אופטימוס הרבה יותר קשובה, מאוזנת, מוסרית (טוב, זאת סדרה סטריאוטיפית משנות השמונים). בנוסף, אין צורך להסביר את משיכתו הברורה לבמבלבי. הדיון נסוב מסביב לשאלה האם באחד הפרקים הראשונים כל הרובוטריקים הצטופפו בקבינה של אופטימוס ומה המשמעות הסמלית של זה.
לסיכום, אין כמו סאונד ווייב.
אופיר
ספויילר נורא ואיום לרובוטריקים
לאופטימוס פריים הייתה אהובה על אותו כוכב-לכת נטוש.
כשהייתי בארה"ב לפני די הרבה שנים, כמדומה לי שראיתי את הפרק האחרון, ובין-השאר היא הצילה שם את חייו או להיפך.
אוי, מצוין.
נו כמובן
איך לא ראיתי את זה קודם? מגהטרון הוא סמל פאלי ואופטימוס פריים הוא סמל וגיני. סיגרים ומנהרות. פרויד היה גאה בהם. האם הסידרה כולה היא מטאפורה למאבק המינים שייפתר רק כשמגהטרון ואופט' יגלו את אהבתם זה לזו?
ההצטופפות במכלית – אקט סימבולי של יציאה מהרחם שמחד, מבססת את מנהיגותו של אופטימוס פריים כדמות האם ומצד שני, מכינה את הרובוטריקים לקשיים שמציב בפניהם העולם החדש. מה לא?
———-
שפן הלוח בהודעה שבחיים לא היה מצפה לכתוב.
נה נה נה,
כל הרובוטריקים הם סמל לחברה הזכרית המדכאת, שכולה מושתתת על מאבקים בין זכרים תאבי-מלחמה, ללא ייצוג הולם לנקבות, בזמן שחברה מבוססת נשים, שהייתה פועלת על פי דרכי האלוהות הנקבית והכוח הנקבי, הייתה מצליחה לפתור את הבעיות בדרכי שלום, אור ואהבה, ולהביא לשגשוג והצלחה לכולם.
(סליחה, עברתי קצת יותר מדי פעמים ליד דוכן ה"ספרי אור ואהבה". אני אשתדל שזה לא יקרה יותר.)
נה.
אם לחיות בחברה שמושתתת על נקבות זה אומר שאין אנטיביוטיקה (כי אין מלחמות שיגררו פיתוח שיטות ליצור תעשייתי של פניצילין, וגם כי אלכסנדרה פלמינג טרחה לזרוק את צלחות הפטרי שהזדהמו לה), אז מי רוצה להיות פמיניסטית?
החברה שהיתה מונעת בכוח
האור של האלה ולא בכוחו של האל הפטריארכלי הייתה מוצאת דרכים טובות יותר לחזק את הגוף ולהתמודד עם מחלות, לא בדרכים של מלחמה (בחיידקים) כי אם בדרכים של אור פנימי ושיתוף פעולה. את המחלה יש לקבל באהבה ולראות בה סימן שמראה לנו את נקודות התורפה של גופנו ומקומות שבהם החשיבה שלנו אינה מוארת מספיק וגורמת להחלשה שלנו, ולא דבר שיש להלחם בו.
זה רק מראה כמה שצורת החשיבה שלך היא זכרית-לוחמנית. אתה פשוט לא מסוגל לראות את האפשרויות הרכות והנשיות יותר.
(שמישהו יעצור את זה! בבקשה!)
אבל הלחימה בחידקים היא דבר טוב
הרי כאשר הם מתים, הם עולים לולהלה כדי לחגוג כל היום ולקיים אורגיות פרועות כל הלילה.
אוי, רגע, אלו לא החידקים,אלו הויקינגים. אופס…
(עצרתי את זה?)
ראית 48?!
אני יודע שאתה בד"כ רואה "24".
כלומר עכשיו ראית 2 פרקים בו"ז?
או שאולי בעצם ראית את "48 שעות" של אדי מרפי וניק נולטי…
48 = שתי העונות של 24.
וחוץ מזה
אם נשים היו בשלטון אז הכדורסל היה נראה אחרת, בלי הטבעות אבל עם יסודות טובים
… אופס לא האתר הנכון, 'עובר למסך המפוצל'
לא...
הוא היה רובוט בחור צעיר מאוד והוא והחברה שלו פורקו על ידי מגהטרון בכמה יריות
אלפא טריון (שלימים מגדל זקן מתכתי… השד יודע למה) בנה אותם מחדש כאופטימוס ואליטה 1
רובוטריקים בארץ ... ולמה המצב כ''כ עגום
טוב , אני לא ארבה במילים , אבל הנה כמה סיבות :
שנות השמונים :
בשנות השמונים , בארץ שודרו 2 העונות מהסדרה הקלאסית G1 . (GENERATION1)
בארה"ב ובמדינות שונות שודרו 2 העונות הראשונות , סרט הקולנוע , עונה השלישית + תחילת העונה הרביעית שהפקתה הופסקה .
בארה"ב , אנגליה ועוד כמה מדינות שווק גם קומיקס חודשי שנמשך גם אחרי סיום הסדרה המצוירת .
בנוסף , ביפן הופקו 3 סדרות נוספות HEADMASTERS (גרוע) , MASTERFORCE (לא רע) , VICTORY (מצוין) .
שנות התשעים :
1993 יש ניסיון להחזיר את הרובוטריקים עם סדרת קומיקס שמסתיימת תוך שנה , והוצרותץ מחודשות של הצעצועים הקלאסיים וגם כמה חדשים והקרנה של חמישים ומשהו פרקים מהסדרה הקלאסית עם תוספת מעבר ב-CGI בין הסצנות . כל הניסיון הזה מוכר כ- G2 . ( GENERATION2)
בארץ … כלום , חוץ מכמה צעצועי G2 .
1996 חידוש כללי של הקונצפט ותחיית הרעיון .
בשילוב ובעידוד הפופולריות של סרטי "פארק היורה" ו-"צעצוע של סיפור" יוצרים סדרת אנימציה ממוחשבת בשם BEAST WARS שבו הגיבורים הופכים לחיות . הסדרה פועלת כסדרה המקורית (כלומר מדע בידיוני לילדים) עם דיבוב וכתיבה מעולה וזוכה להצלחה גלובלית (לא כולל כמובן ישראל) ובפרס "אמי" על הפקה יוצאת דופן עבור העונה השניה .
בארץ יש את הצעצועים אך לא את הסדרה (אחת הטענות של ערוץ 6 היה כי הסדרה אלימה מידי) .
בין 1997-1999 יוצרים ביפן (עבור יפן) שני סדרות ספין אוף לסדרה זו .
1999 הסדרה Beast Wars נמשכת 3 שנים ומיד נמשכת בסדרת המשך בשם Beast Machines . סדרה זו אומנם לא מצליחה כמו הסדרה הראשונה אך גם הי נמשכת שנתיים , ונחשבת לסדרה האפלה ביותר של הרובוטריקים .
בארץ יש רק את הצעצעים כמובן .
2000-2006 סדרות שמופקות בשיתוף אמריקאי ויפני בהשפעת האנימה היפני מופקות ומוקרנות ברחבי העולם . סדרות אלו לרוב לא עומדות באיכות של הסדרות הקודמות , אך … הן כן משודרות בארץ בדיבוב לעברית דבר שמפחית עוד יותר מהערך שלהן .
לסיכום בזמן שהרובוטריקים המשיכו להיות מושג פעיל וגם מצליח בחו"ל , בארץ המצב לא מאד מזהיר .
שלא כמו רוב סדרות שנות ה-80 , הרובוטריקים לא זכו לשידורים חוזרים בערוץ הילדים , ובשנות ה-2000 רק ערוץ FOX KIDS בכבלים/לווין שידרו את הסדרות החדשות בדיבוב נוראי , שפרושו שהרובוטריקים הפכו ממשהו עממי לסדרה ששודרה בערוץ בתשלום , וגם הסדרות ששודרו היו לא טובות במיוחד .
אז מה יש לנו בארץ ?
נוסטלגיה (אבל האם זה מספיק ?) וקהילה קטנה של חובבים שמחוברים למה שקורה בחו"ל .
קהילה זו מקיימת פעילויות ותצוגות בארץ , אך אין היא מתקרבת בגודלה לקהילות שיש בארה"ב , קנדה , יפן אנגליה וכו. , בהם מתקיימים כנסים שנתיים עם אורחים מיוחדים , מאות ואף אלפי משתתפים , עשרות שולחנות עם טונות של צעצועים – בקיצור כמו שיודעים לתת כבוד למדע בדיוני בחו"ל … .