במקור: Pokemon 4Ever
במאי: קונהיקו יויאמה
תסריט: הידאקי סונודה
קולות: דניאל מגון, נעמה
אוזן, פיני פרידלננד, ירון
מלאכי, גיא רושיניאק
כשמתן ה. הזמין אותי לסרט לכבוד היומולדת שלו, מה זה שמחתי! קודם כל, כי זה יראה ליואבי הזה, שאני יכולה להתגבר על הפרידה ממנו. לא שהיינו חברים, אבל פתאום הוא בא אלי ואמר שהוא נהייה חבר של עדי, כי היא חכמה יותר. וזה מה זה לא בסדר, כי מאז הוא רק "לומד למבחנים" ולא מדבר איתי יותר. אפילו לא עונה לי לאימיילים. אבל כל זה מאחורי עכשיו. וחוץ מזה, אולי זה בגלל החופש הגדול, אבל יצא לי לדבר עם מתן ה. יותר מימיקודם, ואני חושבת שהוא מקסים וחמוד. אני אשתדל להתאהב בו.
הבעיה היא שהוא ילד. כל הזמן אומרים כמה שבנות מתבגרות מהר יותר מבנים, ותדעו לכם שזה נכון. הנה, הוא קנה כרטיסים לסרט, וכבר כשנכנסנו לאולם היה לי חשוד שיש כל כך הרבה ילדים קטנים באולם. ועוד עם מלא ביסלי ופופקורן של מיקרוגל ואמא. ואז, מה אני מגלה? שהוא לקח אותי ל'פוקימון לנצח'! רציתי להתעלף – פוקימון זה מה זה המילניום הקודם!
אפילו שלא נעים לי להודות, דווקא היה נחמד קצת.
בהתחלה היה הסבר לכל אלה שפספסו את הפרקים הקודמים – הסבירו שיש ילד אחד, קוראים לו אש, שרצה להיות מאמן פוקימונים (זה מין יצורים כאלה) חשוב, וקיבל פוקימון חשמל צהוב שקוראים לו פיקצ'ו, ושניהם (הוא והפוקימון) נהיו חברים של ילדה בשם מיסטי וילד, כנראה עיוור (העיניים שלו נראות סגורות כל הזמן – כמו קו קטן), שקוראים לו ברוק.
יש גם חבורה של ילדים רעים, "צוות רוקט" והפוקימון הראשי שלהם, מיאו, שכל הזמן מתכננים איך לחטוף את פיקצ'ו, אבל הם לא הופיעו הרבה בסרט הזה. רק קצת. כאילו עשו להם טובה והכניסו אותם כי כולם יודעים שהם צריכים להיות שם.
בתחילת הסרט, אנחנו פוגשים את מרקו (כן, זה שמחפש את אמא), שאוהב להסתובב בטבע ולצייר. הוא נכנס ליער גדול, והשומרת של היער מתחנפת אליו ונותנת לו למבאס (הלחם הזה של העלפים). קצת אחר כך הוא עוזר לפוקימון מסכן שרודפים אחריו כמה פוקימונים גדולים יותר, אבל כשבא האיש שהפוקימונים הגדולים שייכים לו, מרקו כבר לא יכול לעזור לפוקימון הירוק שהוא מצא. אז הפוקימון צועק נורא חזק (כמו הבחורה ההיא מהפרסומת של "קרמה", ששרה באמבטיה), והצבע של השמיים מתחלף.
פה עושים הפסקה קטנה, ורואים את אש והחברים שלו, שמגיעים לעיר חדשה, וילד אחד נחמד עוזר להם ולוקח אותם ליער סום ובשום וקסום ונפלא, שיש בו פוקימונים נדירים. אש מוצא את מרקו (שבכלל אומר שקוראים לו סם, אבל אני ידעתי שהוא משקר כי היה לו את אותו הקול בדיוק כמו למרקו שחיפש את אמא!), והם מגלים שמרקו נסע בזמן! 40 שנה! ושזה אחד הכוחות המיוחדים של הפוקימון ההוא שהוא מצא (שבכלל קוראים לו "סלבי", ומתברר גם שהוא השומר של היער).
אבל האיש הרע מוצא אותם, ומצליח לקחת למרקו את סלבי, בעזרת מכשיר חדש שהוא פיתח, ושהופך את הפוקימון לחזק הרבה הרבה יותר, ולרע. ובגלל זה סלבי בונה לעצמו כוכב-מוות כמו ב'מלחמת הכוכבים' (באמת!) ומתנהג לא יפה לחברים שלו, הפוקימונים האחרים. ובגלל זה גם אש ומרקו לא אוהבים את סלבי הרע, ומנסים לעזור לו להיות שוב פעם טוב. חוץ מזה, הם רוצים לעזור לו גם בגלל שמרקו מתגעגע לאמא שלו (שהוא השאיר בבית, לפני 40 שנה).
רוב הסרט היה בציורים רגילים, אבל לפעמים, בעיקר בחלקים של סלבי הרע (למרות שעבר הרבה מאוד זמן עד שהוא נהיה רע), הוסיפו תלת ממדיות בשביל להרשים. שמתי לב באמת שנהיה נורא מודרני לשלב בסרטים אנימציה רגילה עם תלת ממדית. בעיני זה היה נראה טוב ויפה כשזה היה ביער, אבל כל פעם שהיה שילוב ממש (למשל, פוקימון שמצויר רגיל קופץ על משהו מתלת ממד), מתן ה. בעט בכסא שלפניו ובכה שזה נראה נורא רע ובכלל לא משתלב כמו שצריך.
אבל חשוב יותר לדבר על הסרט עצמו. אז מצד אחד, היה לי נורא מצחיק לשבת בכזה סרט, למרות שלפעמים היה קצת משעמם כי זה סרט ילדים, וכמו בתוכנית של הטלטאביז, כל דבר חזר על עצמו כמה פעמים. ובכלל לא אהבתי את אש. הוא כזה שתלטן! למשל, הוא כל הזמן מדבר עם סלבי ומטפל בו, ולא נותן למרקו להתקרב אליו, אפילו שסלבי הוא בכלל הפוקימון של מרקו! וגם כשקרו כל מיני דברים טובים, הוא תמיד נדחף בשביל לזכות בכל הכיף לעצמו, והחברים שלו, מיסטי וברוק, רק נשארו למטה והסתכלו עליו בהערצה. כל הזמן חשבתי כמה מסכנים הם, וכמה כסף הם ישלמו לפסיכולוג כשהם יהיו גדולים בגלל כל התסביכים שאש עשה להם. אבל הילדים האחרים באולם (הקטנים יותר. אלה שהביאו תיקים מלאים ביסלי ובמבה) בכלל לא חשבו ככה, וצחקו נורא כשהיה מצחיק, ושתקו כשהיה מפחיד. ובסוף הסרט היה משהו שאמור להיות טוויסט מפתיע. בגלל שרק רמזו עליו כמה פעמים, אבל לא הסבירו אותו יותר מדי, אז אני רק לא בטוחה אם הילדים הבינו, ולא רציתי לשאול אותם. עוד יצחקו עלי שאני מתחברת לילדים קטנים!
בסך הכל היה נחמד, במיוחד בגלל הדיבוב. כנראה מי שעשה את הסרט חושב שילדים קטנים ממילא לא מבינים הרבה וחבל להבהיל אותם עם מילים חדשות, אז הם נתנו לאש ולחברים שלו רק שני סוגים של קולות: קולות של סרט כחול ("או, או, אהה, אהה"), וכותרות של אימיילים ("גדול!", "ענק!", "מגניב!"). בעיני זה היה מצחיק מאוד, ואפילו היום אני מחקה אותם כשאני רוצה לעצבן קצת את מתן ה. אבל אולי אני אפסיק, כי הוא באמת מתוק.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- פוקימון 3 על פי קיפוד
- אתר פוקימון הישראלי
- אגדות מאוצי
- פטפטת: פוקימון
- בתיה עוזיאל לילדי פוקימון
- חדשות מסיבת הפוקימונים בעירק
- הלב
- סלבי
- סלרי
- אלן סמית'י
אהרו''כ
סוף סוף
אגב, מי מבין הצוות זו הילה?
האם יש ילדים שקוראים את האתר??
טוב לדעת שיש פוקימון חדש!!!
סינדרום אלן סמית'י.
לעתים סרט יוצא כה מחורבן, עד שהבמאי לא מוכן להיות חתום עליו. במקרים כאלו נהוג (משום מה) לתת את הקרדיט לאלן סמית'י.
מסתבר היום שהילה (בת… 14?) מקריית ביאליק היא אלן (אילנה?) סמית'י.
כאשר מישהו רוצה לכתוב ביקורת על סרט שהוא לא ממש מוכן להודות שראה, הוא כותב את הביקורת בשמה.
ואני דווקא חשבתי שהיא אמיתית…
אהה...טוב...
בואו נאמר שרואים שילדה בת 14 כתבה את זה…
עצה:
חפשי במנוע פה את הילה הנ"ל, ותלמדי כמה דברים מפתיעים על ההיסטוריה שלה.
דווקא
הביקורת נכתבה בכישרון ובאירוניה לדעתי.
לכן, הייתי כל כך בטוח שהילה היא אכן פיקציה.
ומסתבר.. שצדקתי.
מה שכן, עדיין לא ברור לי למה היא נכתבה.
הביקורת נכתבה אולי בשביל הצחוקים, האירוניה, ובשביל הכותב עצמו ברגע של קלילות.
אבל לכן בדיוק הביקורת אולי משרתת את הכותב, אבל פחות את קוראי האתר. וכפי ששאלתי קודם – ילדים נכנסים לעין הדג?
ועוד נקודה.
הראשון שראיתי כותב באופן ילדותי ואירוני במתכוון, היה ישי קיצ'לס (הסביר למדי).
ככל שזכור לי המדובר היה בביקורת כפולה על עידן הקרח, ועל מפלצות בע"מ.
האמת, היא שקיצ'לס הישן, כתב פחות מצחיק מהילה שלנו. אבל הוא כתב במקומון – שזה יעיל יחסית ומוצדק.
גם הסרטים "עידן הקרח, מפלצות" הם כשלעצמם סרטים שכאן באתר לא היו נכתבים ע"י הילה, כך שההתייחסות של קיצ'לס היתה לסרט ילדים אולי, אך כאלו שלא מהווים פאדיחה לאף מבוגר. הביקורת היתה מודעת לעצמה, מודעת לעצמה במכוון, ומיועדת למעשה לקהל היעד של הסרט כולו (הילדים בגלל הילדותיות , המבוגרים בגלל האירוניה).
אבל פוקימון? כאן?
אתה נודניק.
ולא רק אתה, בעצם.
האם היה סיכוי, קלוש ככל ניתן להעריך, שבאמת תצא מהבית, תלך לקולנוע, ותבקש לרכוש כרטיסים לפוקימון 4?
לא. מה שכותב\ת הביקורת היה עושהלא היה משכנע אותך. אז למה להתמם ולתהות אילו צרכים הביקורת משרתת? היא משרתת את אלו שכן נכנסים הנה באופן קבוע, ומעוניינים לקרוא משהו קליל מדי פעם. משהו משעשע. משהו שעדיין מסביר על מה והסרט ולמה – ובכל הקריטריונים הללו הביקורת עומדת.
אז הביקורת לא משרתת את הצרכים שלך. אם תגדיר אותם, אולי מישהו יהיה פעם מספיק נחמד כדי להתייחס אליהם.
(ולא, לא אני כתבתי את הביקורת. פשוט מעצבנת אותי גישת ה"מגיע לי" הזאת.)
סליחה
אדון קיפוד היקר.
לא זכור לי שביקרתי אף אחד.
שאלתי שאלה, השאלה לגיטימית, ובכל זאת קיבלתי חתיכת תגובה ממך.
גישת ה"מגיע לי" לא חושב. אין לי שום כוונה לראות לא מעט מהסרטים שנמצאים באתר (למשל "לרכוב על הלוויתן") ובכל זאת, לא כתבתי שם ולו מילה אחת, זו משום שאני לא מתייחס לצרכים שלי , ולא מתיימר לבקר אף אחד. אני מודע לכך שרבים מגולשי עין הדג מעוניינים בביקורות שלא תמיד יעניינו אותי, וזה נפלא.
השאלה לא היתה "מגיע לי" ובעצם השאלה שלי גם לא היוותה ביקורת, אלא תהיה בלבד. לא ביקרתי את עצם העלאת הביקורת, תהיתי רק לשם מה היא הועלתה, מכיוון שברור למדי, שקוראי עין הדג ברובם או אפילו כולם, לא יצפו בסרט.
"היא משרתת את כל אלו שכן נכנסים הנה באופן קבוע, ומעוניים לקרוא משהו קליל מדי פעם, משהו משעשע". אחלה תשובה, והייתי מסתפק בה בהחלט כמענה לתהיה שלי. גם ללא הביקורת המלווה.
מעבר לכך, כתבתי גם שהביקורת כשלעצמה היתה נחמדה מאד, ונכתבה בכישרון ובאירוניה. האם במילים האלו ביקרתי מישהו? צעקתי על מישהו?
האם באמת היתה נימה של זלזול בכתיבתי, או האם היתה שם רק תהיה כנה?
"להתמם, ולתהות" – כן בהחלט , אני אולי מחשיב את עצמי כציניקן רוב הזמן, אך גם לי מותר להיות תמים מדי פעם, לא להיתמם – אלא להיות תמים בכנות. ולתהות בכנות. השאלה עניינה אותי.
תודה על התשובה בדבריך (שאותה ציטטתי קודם), אך השאר היה קצת מיותר.
והרי קהלי-יעד נוספים של הביקורת הנ''ל.
1. הורים לילדים קטנים. למיטב הבנתי יש כאן לא מעט כאלו, והם ישמחו לדעת אם הסרט ירתק את הקטנטנים (וכפי שציינה הילה ברוב חן, הוא ירתק), ואם אין בו תכנים קשים מדי.
2. חובבי אנימה. יש כאן גם לא מעט כאלו. פוקימון היא אמנם אנימה המיועדת אך ורק לילדים, אבל אישית, כחובבת גם אנימה שנעשתה רק לילדים, אני לא מתביישת לומר שהלכתי לראות את הסרט הראשון של פוקימון (נדמה לי שקראו לו "מיוטו מכה שנית" או משהו כזה, מה שגרם לי לתהות מתי הוא היכה בפעם הראשונה) לגמרי מרצון (טוב, נו, עם אחותי הקטנה), ואפילו די נהניתי. למעשה, אני חושבת שפוקימון בעונתה הראשונה היתה אנימציה יפנית לילדים (שוב, לילדים!) במיטבה. היא היתה חינוכית, היא העשירה את הדמיון, הדמויות היו מגוונות והיו בה שירים קליטים וחמודים. לימים מאוחר יותר, כשאחותי (בסביבת גילה של הילה) החלה להעריץ את בריטני ספירס, לתלות פוסטרים שלה בחדרה ולשיר את שיריה ללא הפסקה, ייחלתי לימים בהם היתה מזמזמת את נעימת הפתיחה של פוקימון במקום.
(אגב, אחר כך, תודות לי, היא פיתחה הערצה חדשה ללהקת המד"ב הישראלית הראשונה, פיתה מורגנה, אבל גם להערצה זו היו תוצאות הרסניות וזה כבר לסיפור אחר).
3. אנשים שרצו ללכת ל"שודדי הקריביים" ונגמרו להם הכרטיסים, ועומדים מבואסים מול הקופה לאחר שנסעו חצי שעה בשביל סרט, ולפתע הם נזכרים שהילה אמרה שפוקימון לא נורא כל כך.
ותודה גם על התשובות שלך
מספקות בהחלט
_____________________
נורטון – מודה על תשובות כנות לשאלות כנות.
למען האמת כן.
אני בן 14, נכנס לעין הדג, נהנה מהאתר, מגיב בצורה מעצבנת למדי, ואפילו טיפה נעלב מזה שאתם כל כך בטוחים שלילדים בני 14 אין שמץ של כשרון ואירוניה.
ולגבי הדיבוב של פוקימון, לא שאני מעודכן, אבל 12 וחצי המדובבים בארץ עושים עבודה יותר טובה ממליון עמיתיהם האנמיים בארצות ארה"ב, למרות התקלויות המרקו המעצבנות.
12 וחצי המדובבים בארץ עושים עבודה טובה?
אתה מתכוון לפס הקול הלא מסונכרן, לתרגום הגרוע, לרשלנות במחיקת פס הקול המקורי או לכך שמרקו נשמע בדיוק כמו נילס הולגרסון?
מסרטי האנימה שראיתי בגרסה האנגלית אני יכול להגיד שהמדובבים בחו"ל עושים עבודה לא רעה בכלל (כלומר, אני לא יודע לגבי התרגום, אבל לפחות אתה לא שומע את המקור היפני ברקע הדיבוב האנגלי), הרבה הרבה יותר טובה מאשר המדובבים ואולפני הדיבוב בארץ.
נכון, הדיבוב של סרטי דיסני הוא עוד מוצלח יחסית והדיבוב לרוסית (לדוגמא) הוא הרבה יותר גרוע אבל כל זה לא הופך את הדיבוב בארץ (ואני מכליל בתוך כך גם את הדיבוב של סדרות בטלוויזיה) לטוב. בכלל לא.
אבל עם כל הפאקים שבו
לא הייתי מחליף את הדיבוב של "היה היה" בעד שום הון שבעולם.
"שמנמן שלי!"
ואתה מתכוון, כמובן,
לחלקים הטכניים של הדיבוב, שבינם לבין המדובבים עצמם אין ולא אמור להיות שום קשר.
12 וחצי המדובבים בארץ עושים עבודה טובה?
אם בדיבוב הספיציפי של פוקימון מדובר, אז בפעם האחרונה שבדקתי הוא יותר טוב מהדיבוב האנגלי. בעוד שבדיבוב האנגלי המדובבים של אש וג'סי, ושל ג'יימס וברוק הם אותם שני אנשים, בדיבוב הישראלי לכל אחד יש מדובב משלו. וכמובן יש את פרויקט הדיבוב של דרגון בול זי שלמרות שהתוצאה לא תמיד הכי טובה, תרחו לתרגם את הסדרה מהמקור היפני וגייסו כל מדובב נידח לדיבוב עשרות הדמויות. עוד דיבוב מוצלח הוא של ג'קי צ'אן שם הצליחו לגרום למדובבים לעשות מעין מבטא סיני…
ואתה חייב להודות שגיוון בקולות זה ענין הרבה יותר קשה בישראל מבארצות הברית.
אין, אין, אין כמו במבה
אבל אם אין לכם במבה, תאמינו לי, גם אין כמו דיבוב בסלובקיה.
תשענו לאחר, שימו רגליים על השולחן, תנו לשער להתבדר ברוח החופשית ועופו על כנפי הדימיון לסלובקיה.
דמיינו ערב חורפי. בחוץ מושלג. האש מפצחת זרדים בדממה. ומכיוון ואין לכם פינג'ן לסובב, אתם עושים את ה-next best thing: מדליקים את הטלויזיה.
בטלויזיה מוקרנת סדרה ידוע וחביבה מארה"ב: אבן שלישית מהשמש. לסדרה יש ערך קומי שיוצריה (עם מפיק ב-הא) לא חלמו עליו — דיבוב לסלובקית.
ברקע שומעים את השחקנים מדברים באנגלית, אבל זוטות כאלו לא יפריעו לנו – האנשים שלא דוברים סלובקית – להינות מהדיבוב האיכותי: קריין אחד, בקול רציני כאילו הוא מקריא את החדשות (ואולי זה מה שהוא עושה, כאמור אנו לא דוברים סלובקית) מקריא את הטקסט.
לא צריך קולות נשיים לדיבוב השחקניות. לא צריך לשנות את הטון בהתאם למה שאומרים או למה שקורה מסביב. כל אלו הם סתם טריקים זולים לאנשים לא אינליגנטים. תנו לנו קריין עם קול ברור ואנו כבר נבין הכל.
שימו לב: צפייה בטלויזיה סלובקית עשוייה להיות חוויה ממכרת. הצופה עושה זאת על אחריותו בלבד.
למען שמירת כבוד סלובקיה
אני לא רוצה לחלוק על דבריך,אבל זה בפירוש היה הערוץ הפולני.
מודה ועוזב ירוחם
דיבוב סלובקי
זה נכון שזה נשמע מצחיק, הזוי אפילו… אבל שימו לב, לא רק הסלובקים מדובבים, גם שאר עמי אירופה עושים במלאכה. בכל אופן הצ'כים והסלובקים נחשבים לטובים בתחום, ייתכן שצפית במשהו ישן במיוחד, על כל פנים בסרטים הם ממש אלופים ואפילו זכו למחמאות מלואי דה פינס עליו השלום (על חיקוי טוב, לרגע חשב שהוא מסוגל לדבר סלובקית…)
נדמה לי שלונג ג'ון הייתה הראשונה
לא הבנתי אם מדובר בריבוי אישיות של הג'ירפה, או שהילה (בת 13 או 14?) מתחלפת כמו ג'יימס בונד.
כתבה מספר 784
יש ביקורת של הילה,
אני ישר נכנסת (אפילו אם זו ביקורת ל… ברררר… פוקימון!)
אבל הפעם, אני לא יודעת. הטעם הנכון לא שם. האם הילה איבדה את הטאץ' שלה כמושכת רייטינג?
ככה זה
כשמתבגרים מאבדים את הקסם.
האם גם אצל הדור הצעיר
נשמרת המסורת השוביניסטית שלפיה הבן מזמין את הבת לסרט, קונה את הכרטיסים (כלומר משלם עליה, כי כידוע בני ה-14 מרוויחים יותר מבנות ה-14 על אותה עבודה) וכמובן בוחר את הסרט בו יצפו? או שזה רק במוחותיהם המאובנים של תואמי/ות אלן סמית'ים למיניהם? ואיזה משתי האופציות גרועה יותר למין הנשי?
האופציה בלי ההומור.
טווידלדי, פמיניסט אבל מסוגל להתאפק.
האופציה בלי ההומור.
אבל יהיה הרבה יותר הומוריסטי אם הילה תזמין את מתן ה. לסרט, לא? ואם בכלל יתהפכו קצת התפקידים המסורתיים. בחלק מהפרודיות המוצלחות ביותר זה עובד.
תמי, פמיניסטית שלא מסוגלת, לא רוצה, ולא חושבת שצריך להתאפק (להתאפק זה לא בריא).
או שכן או שלא.
כיוון שהפארודיה בכל-זאת עוסקת בסרט, דומני שזה לא עיקר העניין אלא פרט שולי. וההנחה שאסור לכתוב משהו שכנראה מייצג את המציאות באותם גילאים, (אלא אם כן באמת הרבה השתנה בזמן האחרון), כי זה לא פי-סי מספיק, לא נראית לי. שינוי יתחיל לא מהייצוג במאמרים, אלא מהשטח, ומשטרת המילים בנתיים לא הובילה להישגים רבים מחוץ ליצירת שפה בלתי-קריאה.
וגם לקפוץ קפיצות ראש לתוך כל קיר זה לא בריא.
או שכן או שלא.
בוא'נה, הצלחת לעצבן אותי.
ראשית, אני מסכימה שנושא הודעתי הוא פרט שהופיע בביקורת ולא הנושא העיקרי של הביקורת. אני לא מסכימה שהפרט הזה הוא שולי. בפרטים 'שוליים' כאלה מתחבאת תפיסת עולם. כמו כן, כבר ראיתי פתילים ארוכים שהתחילו מפרט שולי בביקורת ועברו לנושאים שגם שמץ קשר אין בינם לבין הביקורת, ולא זכור לי שהבעת מחאה כה נזעמת לגביהם.
שנית, לא אסרתי על אף אחד לכתוב כלום. תהיתי האם המצב אצל בני ה-14 זהה לזה ששורר בקרב בני ה-20 וה-30, ששם, מה לעשות, עדיין הנורמה השלטת היא שהגבר מזמין, או האם המצב אצל בני ה-14 שונה (יש לקוות שכן), ואז מי שכתב את הביקורת כשל בכך שהשליך את הנורמות שלו על הדור הצעיר. אני יודעת שזה משפט ארוך ומורכב אז תקרא אותו פעמיים לפני שאתה משתלח בי בהודעה שתוקפת אותי על משהו שלא אמרתי ולא רמזתי לו.
שלישית, למה לשפוך את המים עם התינוק ובשם שלילת השימוש בשפה תקינה פוליטית אך מסורבלת להתנגד גם לרעיון שעומד מאחורי זה: שוויון ופלוזרליזם? אני בהחלט מפרידה בין השניים. האם כל ההודעות שלי נכתבות בלשון זכר ונקבה עם אינספור קווים נטויים? האם אני כותבת הודעות רק על פמיניזם ופרטים שוליים?
גם אני חושבת שלא צריך לקפוץ עם הראש לתוך כל קיר מזדמן, ויעיד מספר הודעותיי הזעום באתר הזה.
בוא'נה, הצלחת לעצבן אותי.
אני דווקא כן פמיניסטית!
(חחחח, ולחשוב שפעם חשבתי שאומרים את זה "פנימיסטית"), אבל מה אני אעשה שהיומולדת שלי היא לא עכשיו. כשהלכתי ל"קרוסרודס" הזמנתי את יואבי (טוב, אז הוא הצטרף לבד. אבל הרעיון היה שלי!) אבל "פוקימון"?!?!? למה שאני אלך ל"פוקימון"?!?!? אין לי בעיה להזמין בנים לסרט, אבל מה פיתום שאני אלך מרצוני לראות כזה סרט?!?!!
בקיצור, הביקורת שלי מציגה מקרה פרטי שהיה נכון לאותו סרט בלבד, ולא את הנורמה.
יופי, מתוקה
כל הכבוד! ידעתי שאת משלנו! נפלא לדעת שהדור הצעיר לא חוזר על משגי הקודמים לו.
פנימיסטית, פמיניסטית, או פניסטית, העיקר שבפעם הבאה שאקרא את מעלליך, זה יהיה מקרה (פרטי ומבודד שלא מעיד על כלום מעבר לו, כמובן) שבו הסיטואציה תהיה כזו שבה את משלמת (או מתחלקת), מזמינה, יוזמת ואקטיבית.
או שלא. את רק בת 14. מתישהוא ירד לך האסימון ממילא.
את יודעת שהילה היא פיקציה, נכון?
זה משנה?
רק לצורך מנהל תקין, אתה יודע...
את יודעת שהילה היא פיקציה, נכון?
אם היית מסתכל על ההודעה הראשונה שלי היית מבין שכן.
הסתכלתי
אבל ההודעה למעלה עוררה בי ספק זה או אחר…
הסתכלתי
אז אתה יכול להירגע. תנוח דעתך. זו דרכי לומר: מקרה בודד זה בסדר, אבל להבא הבה ננסה לאזן את התמונה.
אני מצטערת שאני מעצבנת פה כ"כ הרבה אנשים שבסך הכל מסכימים עם הנקודה המקורית שלי. צר לי אם הדרך שבה בחרתי לעשות את זה לא היתה מספיק טקטית או שנונה ופגעה בטווידלדי או בכל אחד אחר. קיתונות של בוז בוג'י כבר שפכה עליי, תוך כדי הבהרה שהיא פמיניסטית חרף אנשים כמוני ולא כמותם. נרגענו?
אני תמיד רגוע
טוב, כמעט תמיד. כשיש עכביש, אני רגוע אחרי שאני משתמש בK500.
אני מתחילה להבין למה אומרים על פמיניסטיות
שאין לנו חוש הומור.
תזמין, לא תזמין
בכל מקרה, לכותב אין מושג כתום לגבי בני הנוער בגיל 12-14 (תיכון, לא גן חובה) ושבנות בגיל 14 עם מנת מסכל של גן חובה, לרוב גם מסתובבות עם הערסים ומבריזות משיעורים כדי לעשן. אני עדיין חושב שמגיעה כאן התנצלות ע הזלזול ואם אפשר, גם להפסיק את כתבות "הילה" או לפחות לשים עליה יותר הגבלות.
למה להגביל את כתבות הילה?
אני לא רואה איך היא מזלזלת בנוער,בערסים או במושג הכתום.
קודם כל, כותבים ''מנת משכל''
(מצטער, הייתי חייב), חוץ מזה, כמה בנות 12 כבר יש בתיכון? בפעם האחרונה שבדקתי רובן בחטיבה.
לגבי הילה, אף אחד לא אמור להאמין שהיא באמת בת 12-14. היא בסה"כ פארודיה על בנות אמיתיות שלמעשה כותבות ככה באתרים שונים, כולל ע' הדג. מי שרואה בדמות שלה זלזול בכל שכבת גילה, די מפספס את הרעיון. אגב, מישהי עם מנת משכל של של גן חובה כנראה לא הייתה מצליחה לכתוב את הביקורת הזו.
דוגמאות ל"הילות" אמיתיות יותר ופחות אפשר למצוא בקישורים האלה:
כתבה מספר 784
כתבה מספר 1346
כתבה מספר 1256
ואו, חתיכת קידום!
להילה יש אימייל ב-fisheye.co.il!
זהו, אין ספק. צריך להתחיל להתחנף אליה.
לשם השוויון
את יכולה לעשות את מה שאני עשיתי, תדמייני שהילה קנתה לו אח"כ ארוחת ילדים במקדונלדס. שאמרו חז"לינו: מי שמזמין בחורה (ילדה?) לפוקימון, שלא יתפלא אם ימצא צעצוע בצ'יפס.
מיותר
בפעם הראשונה זה היה מבריק. בפעם השנייה מעיק, בפעם השלישית של שימוש בדמות 'הילה' כבר לא נותרנו עם כל הנאה, רק שעמום.
די כבר, הגימיק הזה מיצה את עצמו.
לא נכון, העם רוצה הילה
כתבה מספר 1184
) והביקורת הזו יותר קריאה ממה שכתבה בעבר. האם מתקרב היום בו הילה תעריץ את תום יורק?
חוץ מזה, זה לא שהדמות שלה מופיעה פה כל-כך הרבה. זו סה"כ כתבה שלישית שלה והראשונה שלא סוגדת לבריטני ספירס. הילה מתבגרת, יש לה חבר חדש (למרות שלפי הטעם שלו בסרטים, אני בספק כמה זמן הוא ישאר
העם לא מבין מהחיים שלו
דוגמאות? שכל אחד יחשוב בעצמו. אני בטוח שזה לא קשה.
כיוון שעדיין לא מוניתי כדובר של ארגון זה או אחר אני מדבר רק בשם עצמי. ועלי זה נמאס.
חשבתי שבנות מטופשות עוברות מבריטני ספירס לג'סטין טימברלייק, או איך שלא קוראים לכוכבן החדש
מה ג'סטין?
מי בכלל תלך לג'סטין החננה הזה??? לא ראית את רודרררריגו הקולי מקחי אותי שרון? יו איך אני מזה מקנה בשרון שיש לה את כל החתיכים האלה אבל מה היא שווה בעצם? סתם פוסטמה שזרקה את רודריגו השווה.
לא נכון, העם רוצה הילה
לא, היא תעבור ישר לדיג'יי שאדוו ופיג'יי הארווי ובפעם הבא תהיה לה חברה במקום חבר :)
תראי, פעם אחרונה שהייתי דור צעיר
הייתה לפני 6 שנים (עכשיו אני דור יעני מבוגר), אבל לדעתי המהפכה הפמיניסטית עדיין לא הגיע לשם.
ובכלל, מה זה משנה? הוא מזמין, היא מזמינה, לא משם תבוא הישועה.
אני רק רוצה להגיד...
שזו הביקורת הכי מעניינת והכי טובה שהייתה באתר הזה.
אני לא בטוח אם אני צודק, אבל ביקורת אמורה להביע את רגשות המבקר בעת הצפיה בסרט, ואת המחשבות עליו. כל זאת כדי שהקורא יבין מה ההרגשה של לראות את הסרט.
כאן ניתן לראות בבירור (על אף האירוניה והציניות) את מחשבות הילד/מתבגר שהולך לראות סרט שמתאים לילד/מתבגר, ולא נער/בוגר שהולך לראות סרט של ילד/מתבגר ומתלונן על ילדותיות הסרט ועל חוסר ההגיון שבו.
הילה, כפי שמשהוא מוזר מ"המסע המופלא" (שדומה באופן מפליא לחנכת שלי בכיתה ג',ד') אמר:
אכן, ביקורת נחמדה ביותר
הסרט עצמו לא עניין אותי, אבל הביקורת מהנה, ואפשר להבין ממנה כל מה שצריך על הסרט (שעכשיו אפילו קצת מסקרן אותי).
אכן, ביקורת נחמדה ביותר
גם אותי הברט לא מעניין, אבל ניחא.
נקודה אחת לטובת הסרט, אגב:
הוא מצליח לעסוק במסע בזמן בלי להכיל אף לא פרדוקס אחד קטן.
נשמע לי כמו מדע בידיוני
תיקון קל
מילא הביקורת השלילית,גם לדעתי הסרט היה צריך לצאת ישר ל-d.v.d
ולא לקולנוע שם הוא היה מיותר ומיותם לחלוטין,אבל כמה כבר יכול להיות קשה לרשום שם משפחה?!
זה רושיניאק ולא רושוניאק
ר ו ש י נ י א ק
בתודה מראש,
גיא רושיניאק.("ברוק")
וואי, כבוד.
לא קורה לנו הרבה שאחד מהמשתתפים בסרט מגיב על הביקורת שלנו.
בכל מקרה, בעניין השגיאה בשם: את התלונה שלך אתה צריך להפנות לכרמל רבינוביץ' ואריה ברק, היחצ"נים של "פורום פילם", מפיצי הסרט. היחצ"נים שולחים לכל העיתונים ואתרי האינטרנט, כולל אותנו, את דף הקרדיטים של הסרט, לפיו אנחנו עובדים, ושם הופיע השם "רושוניאק". אם הם היו כותבים, נגיד "טום קרוק" במקום "טום קרוז", לא היתה לנו בעיה לזהות את הטעות ולתקן, אבל בשם "רושוניאק" לא היתה לנו סיבה לפקפק. לכן תוכל לראות שהשם השגוי מופיע בכל אתר שמזכיר את הסרט הזה, למשל:
http://tickets.wallashops.co.il/Shows.asp?Category=1&shCode=1241
http://www.ticketnet.co.il/ticketNet/Src/Cinema/movie_details.jsp?eventID=1730&firstt=1
בקיצור, סליחה על הטעות והיא מיד תתוקן, אבל היא לא שלנו.
שלום גיא
שלום גיא, נחמד לראות שאתה מעורב בכל מה שקשור לפוקימון, לא חשבתי שהמדובבים בכלל מתעניינים בדברים האלה אם כי יצא לי להכיר אחד נחמד מאוד.
בכל אופן, יש לך מושג מה קורה עם הסרט הרביעי?, מאוד מסקרן מתי הוא יצא לדי וי די אם הוא בכלל יצא.
ד"א אם ראיתם את הסרט בוודאי שמתם לב לשיר, העריכה הווקאלית עצמה מדהימה ביותר, אני חייב להגיד שמאוד התרשמתי לעומת סרטים אחרים, אבל הפספוס הגדול שהזמרים כולם ממהרים בכמעט שניה מעבר לשיר, שזה נשמע נורא ואיום (מעניין אם יתקנו את זה בדי וי די ובקלטות ווידאו) בכל אופן אני אשמח לקבל ממך תשובה.
בתודה,
ברוק
ביקורת לפוקימון! הה! משעשע!
בדיוק באתי ללכת כשראיתי ביקורת לפוקמון – רעיון מצחיק!
ריפרפתי קלילות עליה ועל הביקורות ונראה שפספסתי כמה בדיחות פנימיות (?) אוי קטעים: בדיוק כתבתי איפה שהוא על פוקמון מדובב לערבית – הדבר הכי מצחיק שראיתי מאז שנתקלתי ב- A-team בגרמנית: 'אחצן, בחצן, גחצן – בום! בום!'
אגב, לדעתי הסיבה לקיום ביקורת כזאת היא שאם אכשהו הגעת מהצפון הרחוק עם אחותך הקטנה ואת מאוד רוצה לראות מישהו חתיך מרביץ למישוהים רעים אבל מה לעשות – האחות צריכה סרט מצויר, אז זה בדיוק אומר לאיזה!
בסוף הלכנו לפאוור פאף גירלז – באנגלית (אין מצב שאני אשב בסרט עם דיבוב) וכן, נהנתי!
לדעתי הסרט היה נחמד
ולדעתי הסרט לא מיועד רק לילדים קטנים(מה רק בגלל שזה מצוייר?תאמינו לי ילדים לא היו מצליחים להבין את כל החוקים והשמות של הפוקימונים,עדיף להם כבר לצפות בטלטאביז).אני למשל,צפיתי בסרט ואהבתי אותו-אפילו בכיתי כשסלבי כמעט מת! ואני בת 16,ומעריצה שרופה של פוקימון מגיל 11 בערך.
לא מפסיקים לצפות בסדרה כי גדלים,אלא רק אם היא לא מעניינת!
ואחרי זה טוענים שהתקשורת ההמונית
לא גורמת לנזקים לחברה.
הילה....
הרשי לנו להגיב:
דבר ראשון שתפס את עינינו בהודעתך היה שהחבר שלך עזב אותך כי חברה שלך חכמה ממך שמת לב שיואבי הזה השתמש בעדי כתירוץ להתרחק ממך, הוא נפרד ממך אפילו שלא הייתם חברים..?! ועוד הוא השתמש ברפיון השכל שלך כדי "להפרד" ממך (שום דבר פה לא מומצא הכל כתוב במשובך) תעשי טובה… כאילו שלא ראית את הסדרה פוקימון וכאילו שלא אהבת את הסרט וכאילו שאת יודעת על מה את מדברת וכאילו שלא ידעת לפני זה מי זה פיקאצ'ו כמו הילדים האלו ששרים "לולא היה זה התירס שלי, לא היה הוא בתחת שלי!" וכאילו שמישו היה מזמין אותך לדייט אפילו החבר הדימיוני שלך ואפילו ליומהולדת שלך 0.ם (WTF?!) (ותוותרי על הליים ג'וקס בסוגריים (הקטע עם מרקו היה… היה ממש מיותר!)).
הלוואי שהיינו יכולים להגיד לך "אנחנו יודעים איפה את גרה, אז אל תכתבי יותר תגובות באינטרנט!@#" אבל לצערנו (הרב) אנחנו לא יכולים… (אם ניהיה פעם בקירית ביאליק…).
אנשים כמוך… צריכים להסתגר בבית… במחשבה שניה… תצאי החוצה ומהר!!! ואל תכתבי יותר ביקורות באינטרנט! (תודה מראש!) עצה: תראי ליואבי שאת התגברת עליו! שלב א' הפסיקי לקרוא לו יואבי! שלב ב' הפסיקי לעשות דברים שיגרמו לו להבין שאת התגברת עליו (זה רק מראה כמה שאת… *שתיקה מעיקה*…)
ברצוננו להתייחס עכשיו למשפט:"הבעיה היא שהוא ילד." מה בדיוק הבעיה פה??? יש לך העדפות אחרות? *קריצה*.
תשמעי… אנחנו מייעצים לך לזרוק את החבר הדימיוני הזה! לוקח אותך לפוקימון4אוור ועוד ביום ההולדת שלך ועוד לא מספר לאיזה סרט הוא הולך לקחת אותך כדי שתהיי מובכת ועוד אחר כך את כותבת על זה באתר (ידעת שעכשיו כולם יכולים לראות את זה?)
ולסיכום:
אל תכתבי ביקורות לסרטי פוקימון או לטלטאביז!!
בקשר לטלטאביז…… יש לך פרקים על המחשב?? את יכולה לספר לנו מה קורה בפרק האחרון? פיספסנו…
(דרך אגב… מזלטוב!!! באיחור של 3 שנים…)
תומכים בך תמיד ג'יי ובוב השקט! כי שכל כזה צריך תמיכה! ויש מי שיתמוך!
רק בעין הדג
דמויות פיקטיביות מאימות על דמות פיקטיבית בגלל ביקורת על פוקימון.