סרט השחור-לבן הטוב ביותר של העשור (וקצת) האחרון:
183 ![]() |
רשימת שינדלר |
48 ![]() |
אד ווד |
63 ![]() |
מוכרים בלבד |
207 ![]() |
אמריקה X |
4 ![]() |
סלבריטי |
31 ![]() |
פיי |
58 ![]() |
האיש שלא היה שם |
6 ![]() |
קפה וסיגריות |
14 ![]() |
לילה טוב ובהצלחה |
22 ![]() |
השלד האבוד של קדאברה |
מספר מצביעים: 636
בחירה קשה
ראיתי את כל הסרטים מלבד "סלבריטי" ו"לילה טוב ובהצלחה" וכולם טובים. בחרתי בסופו של דבר ב"אד ווד", לא רק כי זה טים ברטון ולא רק כי זה ג'וני דפ, אלא כי זה טים ברטון וג'וני דפ וצילום נהדר ושחזור תקופתי מוצלח ושילוב נבון בין הומור ודרמה וכל סצנה מכילה בתוכה כל כך הרבה סימפטיה לדמויות ולאד ווד האמיתי שאמנם עשה סרטים איומים, אבל ברטון עדיין מעריץ אותו. אפשר לכתוב דבר דומה על "השלד האבוד של קדברה", אבל בשורה התחתונה, "אד ווד" הוא פשוט הסרט הטוב האהוב עלי ברשימה.
בחירה קלה
ועשית אותה
"אד ווד" מנצח!
כמעט כל הסרטים ברשימה מדהימים
הצבעתי לאד ווד, אבל הייתי יכול הצהיע בקות גם לכל אחד מהסרטים ברשימה שאיננו סילברטי, אחד מהסרטים של וודי אלן שאני הכי פחות אוהב.
עמדתי להצביע לאמריקן X
עד שראיתי את השלד האבוד ברשימה.
גם אני הצבעתי לשלד
למרות שהוא הזאב רווח של הסקר. פשוט ממש אהבתי אותו. הוא פרודיה מעולה, ואני אחד שיודע להעריך פרודיות טובות.
אבל למען הרקורד, אם לא לו, זה היה לאד (כלומר מש"א). אין על ג'וני וברטון ביחד, עוד לא אכזב אותי השילוב אפילו פעם אחת.
אוף איתכם!
מה, מה מצאתם בסרט הזה?
נכון, למשך כ-10 דקות הוא מהווה פארודיה חביבה ואיכשהו משעשעת, אבל הוא ממצה את עצמו מהר מאוד. לזה נוספת העובדה שאם כבר מבצבצת איזו בדיחה טובה בתוך הערפל הדלוח והממוחזר, חייבים לחזור עליה 3-4 פעמים כדי לוודא שאף אחד לא פיספס. למה לא תשתמשו בפטיש חמש קילו וזהו?
אה, ככה זה בבי-מוביז? זה חלק מהפארודיה? ובכן, שאלה – איך מבדילים בין בי-מובי לפארודיה על בי-מוביז? לקחת בי-מובי, ולעשות אותו עוד יותר גרוע ממה שניתן היה לצפות, זה מספיק כדי להפוך אותו לפארודיה? שנוסיף לזה מודעות לנלעגותו, כוונה שהוא יהיה פארודיה, וזהו?
יתכן שזה יכול היה להיות סרט חביב מאוד באורך 30 דקות, אבל הוא לא מצדיק בזבוז שעה וחצי מהחיים שלי (דיסקליימר: הוא אכן לא ביזבז. כאשר הוא הוקרן בקון הרשיתי לעצמי לוותר על איזה שליש באמצע ולעלות אל העם שבחוץ – בטח פספסתי את כל הקטעים הטובים
). וזה לא שאני מקפיד שלא לבזבז אותם על שטויות.
אבל זה כנראה רק בגלל שאני כמעט לא מכיר את הסרטים עליהם הוא מהווה פארודיה, אחרת בוודאי הייתי יודע להעריך את האיכות הצרופה של הפארודה הנפלאה והחדה הזו, נכון?
אוף איתכם!
מילים כדורבנות! זה בדיוק מה שאני חושב על הסרט הזה.
-האשף הדגול
אם לא רצית חיים סוערים ומלאי הרפתקאות,
למה בחרת לחיות את חייך עם אדם שחוקר אבנים למחייתו?
או במילים אחרות, למרות שלקראת הסוף הוא קצת מעייף, פה ושם יש קטעים ממש מבריקים, גם בחלקים המאוחרים יותר של הסרט. זה מה ש*אני* מצאתי בו, לפחות. והעובדה שהוא כמעט גרם לי לבכות מצחוק כמה פעמים. אבל זו אני. ומה לעשות, לפעמים אני שוכחת שאני *לא* צורת חיים חייזרית.
אם כן, הרשי לי להמליץ לך על הסרט הבא -
http://fun.walla.co.il/?w=/4
אמנם חלק מהקטעים קצת מעייפים, אבל יש כמה ממש טובים.
נראה לי מוכר.
זה מבוסס על ספר?
אני חושבת שלזלזל ברגעים קולנועיים מבריקים זה עצוב בעולם שבו אין מספיק כאלה. והשלד הוא, לטעמי, פארודיה מצוינת. כן, לא אחידה ברמתה, אבל ההשוואה לבדיחות כיתה ג' היא קצת מופרזת. חוץ מזה, בעוד יש כמה דקות מעייפות, בעיקר לקראת הסוף, יש לפחות שעה מצויינת, ולפעמים, מה לעשות, צריך להידרדר לאחוזים.
עיר החטאים?
למה הוא לא מופיע בסקר?
כי אם הוא היה מופיע
אז הוא היה גם מנצח ניצחון טכני (אם כי אני עדיין הייתי בוחר את אמריקה איקס).
מה הכיף בזה?
בכל סצינה כמעט של 'עיר החטאים'
יש איזשהו כתם צבע. נכון שבסרטים האחרים יש לפעמים סצינות עם כתמי צבע או בצבע ממש, אבל הם עשויים בשחור לבן. ב'עיר החטאים' השחור-לבן בא לקדם את הצבע ולהדגיש אותו. בערך כמו 'פלזנטוויל' (שגם הוא לא נמצא בסקר).
כן, זה נכלל ב''בסרטים האחרים יש לפעמים סצינות עם כתמי צבע''.
ומה לגבי אמריקה X??
לסרט סצנות שלמות בצבע מלא! בחיים לא הייתי חושב להגדיר אותו כסרט שחור-לבן!
אבל מה לעשות, הוא הסרט הכי טוב ברשימה.. אז הצבעתי לו! אם כי עדיין לא ראיתי אד ווד…
<משיכת כתפיים>
לא ראיתי את הסרט. שהעורכים האחרים יגיבו.
<משיכת כתפיים>
לא ראיתי את הסרט. שהעורכים האחרים יגיבו.
מתחילים להיגמר לכם העורכים.
ראיתי את הסרט , ואני לא זוכר את זה.
אבל אם אתה אומר, בטח אתה צודק, ובמקרה כזה – פישלנו.
ראיתי את הסרט , ואני לא זוכר את זה.
לא רק זה.. כל ההווה הוא בצבע. כולל הסוף, המאוד.. צבעוני.
אאל''ט
בערך שני שליש מהסרט (החלק בהווה וארוחה משפחתית בעבר) בצבע, שליש הוא פלאשבקים בשחור לבן.
אין צורך להוסיף שמן למדורה
מדורה זה בפלזנטוויל
באמת? אם כך אני אתקן: לא ''פישלנו'', *אני* פישלתי. ממש לא זכור לי.
ובהמשך לזה: בדיעבד, כשאני חושב על זה, חבל לי שלא שאלנו בסקר על סרטים שבהם "יש מרכיב דומיננטי של שחור לבן". מלבד העובדה שזה היה מונע את הפאדיחה הזו עם 'אמריקה X', זה היה מאפשר משהו יותר חשוב – להכניס סרטים שיש בהם גם די הרבה צבע, כמו 'פלזנטויל' ו'עיר החטאים'. אלה סרטים שאני נורא אוהב – העירוב הזה פשוט עובד מבחינתי. אני אפרט קצת:
מכאן והלאה
ים ל'רשימות שינדלר', 'עיר החטאים' ו'פלזנטויל':
ב'רשימות', אני זוכר די מעט מהסרט, אבל אני זוכר שהקטע בצבע, בסוף, בו רואים את הניצולים האמיתיים חולקים כבוד לשינדלר ב"יד ושם" היה יפה ומרגש. זה שהסרט קפץ משחור-לבן לצבע בנקודה הזו, הששיג את המטרה – גרם לי להרגיש איך האנשים האלה, הניצולים, נשארו בחיים כל השנים האלה אחרי השואה, ועברו מעידן של צילום בשחור לבן (העבר) להווה (צבע).
ב'עיר החטאים', בחלק גדול מהזמן הבחירה, אלו עצמים להדגיש ו"לצבוע", נראית אקראית. אבל בחלק אחר מהמקרים היא עובדת מצוין. הדוגמה הבולטת, שהרבה אנשים ציינו, היא הבן של הסנטור, שזכור לי כ"היצור הצהוב המבחיל, שהצבע שלו היה כל כך דוחה, עד שבסצינה בה הוא מת כמעט יכולתי להריח סירחון".
וב"פלזנטויל", זה היה פשוט יפה – איך, כשנכנס לחיים של אנשים צבע, הם התחילו מיד להתבלגן ולסעור. בנאלי, אבל יפה.
מ''שינדלר''
רוב האנשים זוכרים את הילדה במעיל האדום (והרגע שלשינדלר עצמו נופל האסימון בנוגע לגורל האנשים שבגטו). ללא ספק שטיק אפקטיבי (אך קיטשי ברמות של חולי סכרת).
האפילוג הצבעוני בסוף באמת נועד להשרות על הצופים את תחושותיך אתה ואולי גם במטרה להדוף את הביקורות העתידיות (שטענו שהשימוש המלאכותי בשחור לבן יוצר נופח אשלייתי לעלילה ועלול לשחק לידם של מכחישים אילו ואחרים).
מה, יש בסרט עוד צבע
חוץ מהמעיל האדום והסוף?
יש איזה קטע בהתחלה עם נרות שבת והלהבה שלהם בצבע.
נראה לי שזה ממש בתחילת הסרט.
רגע, אני ממש מגיב תגובה ענינית! זה אירוע הסטורי! (הדג לא ימחק אותי! או שכן?)
אצל מי השחור-לבן לא הכרחי?
ראיתי רק חצי מהסרטים שברשימה, כך שאני לא יכול לשפוט כמו שצריך את כולה, אבל מעניין אותי לשמוע ממי שכן – האם השחור-לבן בכלל הסרטים הללו הוא באמת חיוני, או שזה לא יותר מגימיק והם יכלו "לעבוד" גם בצבע?
באד ווד ברור לי שהאפשרות הצבעונית היתה הורסת את הסרט, ובקדאברה זה בטח לא על הפרק, אבל במוכרים בלבד זה באמת לא שינה שום דבר לדעתי. את האיש שלא היה שם ואמריקה X ראיתי, אבל זה היה לפני שנים ואני ממש לא זוכר מהם כלום (באופן מוזר, אפילו לא זכרתי שהשני הוא בכלל בשחור-לבן, למרות שזכורות לי כמה סצינות אקראיות), ואת השאר לא ראיתי.
אכן לא כל אמריקה איקס שחור-לבן
רק סצינות הזיכרונות של הגיבור הראשי.
הכרחי? לא ממש, אבל הסרט עדיין מעולה.
אצל מי השחור-לבן לא הכרחי?
מוכרים בלבד צולם בשחור לבן פשוט כי זה זול יותר. התקציב של הסרט היה מאוד נמוך ולא אפשר מותרות כמו צילום בצבע.
אם כבר סרט שבו השחור לבן הכרחי, אבל לא מופיע בסקר: פלזנטוויל.
תיארתי לעצמי שזה המצב
כמה צילום בצבע היה מייקר את העסק?
לא היה להם כסף אפילו ל35 מ''מ.
ואאל"ט כל התקציב שקווין שונרר כיסה בקושי את הוצאות הפסקול (תמלוגים).
למה לא לצאת קצת בהצהרות גורפות
'מוכרים בלבד' (ממש מדכא להגיד את השם הזה בעברית, לא?) הוא לא רק הסרט הכי טוב בשחור לבן אלא בכלל. בצבע, סרט אילם, ווטאבר.
וברצינות, 'אמריקה X' היה מתחרה רציני מבחינתי אבל 'מוכרים' מנצח עדיין, בגלל התקציב. אה, ובגלל ההמשכיות שלו והעובדה שאולי זה יעודד סוף סוף את ההמשך האמיתי שלו.
מוכרים בלבד
הוא באמת הסרט הכי טוב שיצא אי פעם. חבל שכמעט לא הצביעו בעדו….
אני משוחד כי אני אוהב את אדוארד נורטון ואני חושב שזה הסרט הכי טוב שלו מבחינת המשחק שהוא מפגין.
הצבעתי אליו גם בגלל שזה הסרט שזכור לי יותר מהשאר מבחינת העלילה והסצנות, אמנם ראיתי גם את "מוכרים בלבד", "אד ווד" ואת "רשימת שינדלר" (באחת מהפעמים ששידרו אותו ביום השואה), אבל אני לא זוכר יותר מדי מהם מעבר לכך שהשניים הראשונים הצחיקו אותי והשלישי שיעמם אותי. בעוד מאמריקה איקס אני זוכר את רוב-רובו של הסרט, ואת סצנת הכדורסל במיוחד
בסוג של המשכיות עם הסקר הקודם, הצבעתי לפיי.
אם כי אד ווד והשלד האבוד של קדברה היוו תחרות רצינית למדי…
השלד האבוד נפסל כי רבות מהאיכויות שאני מקשרת אליו הן כנראה סנטימנטליות (נצפה בקון, ובחברה טובה להפליא). ואפילו אם לא… זה פיי. כל אחד מקטעי ה"But once, when I was 6, I did" מזכה אותו במקום הראשון בכמעט כל רשימה (אלא אם כן היא כוללת במקרה עוד מהסרטים האהובים עלי, ואז זו התלבטות קשה).
''מוכרים בלבד'' הוא המוצלח ברשימה, לטעמי.
לוגוסי.
ואם אני כבר כותבת הודעה: איפה אירייזרהד?
ב-1977.
וואלה. אם ''ראש מחק'' היה בסקר הייתי מצביע לו
אבל בהיעדרו, הצבעתי ל"רשימת שינדלר" הגדול.
ב-1977.
אז שם שכחתי אותו!
נדמה שבשבעים ושבע
לא יודע עוד מה…
וואו.
אני חושב שזה הסקר הראשון שאני אמנע מלהצביע בו כי אני אוהב יותר מדי מהסרטים בו.
איפה Dead Man של ג'ים ג'רמוש?
אולי הסרט הטוב ביותר של ג'רמוש, ובכלל אחד הסרטים הטובים ביותר של העשור האחרון לא נכנס לרשימה, אבל אמריקה X כן נכנס?
חבל.
וואלה, נכון.
באמת חבל, יכול להיות שהייתי בוחר בו ולא במה שבחרתי בסוף.
באמת סרט נהדר.
עוד כמה סרטים ששכחתם
1. נרדפי החוק של ג'ים ג'רמוש : אמנם לא מהעשור הזה אבל בהחלט אחד ממפגני הצילום המרהיבים ביותר בשחור לבן ב20 השנה האחרונות . צילום שהוא אמירה ולא רק אסטתיקה .
2. החיים ע"פ אגפא שהוא אחד מהסרטים הישראלים הטובים ביותר בכל הזמנים ץ צילום עדין ואיכותי שמתגבש למציאות קודרת ואפוקליפית בסיום .
3. הזעם : סרט צרפתי מרשים בשחור לבן
ויש את כל סרטי שנות ה80 שהתהדרו בשחור לבן ובינהיים השור הזועם , איש הפיל המופלא של דיוויד לינץ' , ראסטי ג'יימס של סקורסזה וסרטו המוקדם של ג'רמוש "זרים מגן עדן " .
ראסטי ג'יימס של קופולה
אם זה היה כולל את שנות השמונים
היה אפשר גם להכניס סרט טוב של וודי אלן במקום סליבריטי.
אם זה היה כולל את שנות השמונים
של אלן, אז הייתי מצביע "זליג" .
הקול שלי הלך ל"קדאברה" כי הוא היחיד שגרם לי לחפש (ולהוריד) ע"מ שאוכל להראות אותו לקרובים. זה קרה, כמובן, יום אחרי הקון אז יש לו גם ערך סנטימנטלי. בכל פעם שאני מראה אותו למישהו, שואלים אותי האם התחלתי לקחת תרופות "מיוחדות"…
אד ווד היה קרוב.
ההצגה חייבת להימשך של קנת בראנה.
אם אפשר להתפרש עשורים אחורה, זה אחד השחור לבנים שהיו נותנים תחרות אכזרית לפיי.
או, אם באמת להשתולל, בשנות השלושים עשו כמה דברים מדהימים בשחור לבן…
כן, הם היו נורא אמנותיים אז.
אם כבר מדברים על קנת בראנה.
אז הייתי מצרף לסקר את Dead Again שהיה לטעמי מבריק.
מה עם
פיי
בתכל"ס אמריקה איקס יותר וב, וגם לילה טוב ובהצחלה, אבל גם בגלל שהוא אנדרדוג, וגם בגלל שהוא לא מוערך מספיק.
ואגב אד וודה סרט הביוגרפיה הטוב ביותר שנוצר ביחדעם לני, ו"העולם על פי גארפ" למרות שזאת לא ממש ביוגרפיה.
ברשותכם, שיניתי קצת את הניסוח של הסקר כשעניתי
לגבי "הסרט בשחור-לבן הכי טוב". יש כאו כמה מועמדים שקשה לבחור ביניהם. אבל לגבי "הסרט שבאמת הייתה סיבה טובה שהוא יהיה בשחור לבן", ראיתי רק מועמד אחד – האיש שלא היה שם. את כל הסרטים האחרים הייתי מעדיפה לראות בצבע מלא. רק לגבי "האיש שלא היה שם", הרגשתי שהשחור-לבן הוא יתרון, הם מבחינת היופי החזותי של הסרט והן מבחינת האווירה.
בדיוק
זה סרט על איש אפור וחיים אפורים.
נכון בהחלט.
והייתי אף מוסיף את "לילה טוב ובהצלחה" לרשימה.
ג'ורג קלוני יותר מחייה את ההיסטוריה כפי שהיא התרחשה, ופחות עוסק בפרשנות שלה. השחור לבן מחדד במידה ניכרת את תחושת האותנטיות.
אפשר לפרשן את זה ככה,
ואפשר לפרשן שהצילום בשחור לבן בסרט הוא למעשה דימוי לתקופה השחורה והעכורה בה הסרט מתרחש.
אפשר להתפלסף על המשמעות של זה שעות.
אולי.
אבל אם כבר, הצילום בשחור לבן מוסיף מימד של צלילות ובהירות, ולא של עכירות. אבל ייתכן שזו רק ההתרשמות האישית שלי.
מה עם אד ווד?
ברטון צילם את כל הסרט כמחווה לסרטי האימה של שנות החמישים ולסרטיו של אד ווד. הסרט משקף בדרך שבה הוא מעוצב את איך שווד רואה את העולם.
ובשביל הרקורד: לדעתי האישית וכ"ו
לדעתי בכל הסרטים הנ''ל השחור לבן היה מוצדק
אבל אני לא דוגמא, אני חושב שצילום בשחור-לבן לא פעם מוסיף ליופי של הסרט.
ראיתי מזמן ובחוסר ריכוז,
אבל זה נשמע הגיוני.
כנ"ל לגבי "רשימת שינדלר".
השחור לבן אולי היה מחווה לאד ווד,
אבל עד כמה שזכור לי הצילום עצמו לא ממש נראה דומה.
תאורה טובה, בתור התחלה, ומפני שאני לא ממש זוכר זוויות צילום או משהו כזה מהסרט.
בערך כמו להגיד שצילום בצבע יהיה מחווה ל… איזה במאי מפורסם שלא צילם בשחור לבן מימיו. או משהו.
דווקא בכל הנוגע לאסתטיקה של שחור לבן, הייתי אומר שקפה וסיגריות ופיי (וגם האיש שלא היה שם, שכבר הוזכר) הם הסרטים שעשו את השימוש הכי טוב בחוסר הצבעים שלהם.
אה, והשלד האבוד של קדאברה היה די מאבד את הרעיון שלו בלי שחור לבן.
זה נשמע הגיוני אבל אני מסכימה גם עם התגובה הבאה אחרי
שאם הכוונה הייתה לעשות סרט שנראה כמו בי-מובי היה אפשר ללכת עם זה קצת יותר רחוק. כנראה שהמחווה הזו לא חלחלה אליי כי לא הכרתי את המקורות של הסרט ולכן גם פחות נהניתי ממנו, אבל בהחלט ייתכן שעבור הקהל הטבעי של הסרט הזה, השחור-לבן היה בהחלט במקום.
ובחזית האש''כ: Failsafe
http://www.imdb.com/title/tt0235376
לצערי, לא סרט נורא מוכר שראיתי אותו רק פעם אחת ונראה לי שזה היה בערוץ אחד.
גם סרט של ג'ורג' קלוני (רק הפעם בתור שחקן ולא במאי) וגם ריצ'ארד דרייפוס ודון צ'ידל ועוד כמה אנשים מוכרים יותר ומוכרים פחות.
הסרט מספר על המתח שנבנה בנוראד כשהם מנסים להחזיר מפציץ שקיבל הוראה שגויה להפיל פצצה גרעינית על מוסקבה.
סרט מצויין שהשחור-לבן מאוד מתאים לו.
מה?
"הסרט מספר על המתח שנבנה בנוראד כשהם מנסים להחזיר מפציץ שקיבל הוראה שגויה להפיל פצצה גרעינית על מוסקבה."
ד"ר סטריינג'לאב?
לגמרי לא.
Failsafe (אגב, הספר יצא בעברית תחת השם "אל-כשל") הוא רציני וקודר לגמרי. העיקרון שלו ושל ד"ר סטריינג'לאב דומה במידת מה, אבל הביצוע שונה לגמרי.
טוב, אני עדיין לא ראיתי את טריינג'לאב.
(הוא פה ונמצא ברשימת צפייה אבל גם הרבה דברים אחרים) אז אני לא יכול להשוות.
אבל מה שאהבתי ב-Failsafe הוא באמת האווירה הכבדה והחונקת של "לעזאזל, יש מפציץ שלנו בדרך להשמיד את עיר הבירה של הארץ הכי גדולה בעולם. אין לנו מושג למה ואנחנו לא מצליחים לגרום לו לשנות כיוון."
ובמיוחד אהבתי את הסוף שלו שבגללו אני חושב שזה סרט חובה.
דרך אגב
קובריק שקל לביים את סטריינג'לאב כסרט רציני וקודר, אבל בסוף חשב שזה יעבוד רק כקומדיה מטורפת.
בחרתי ב''רשימת שינדלר''
סרט מעולה, והקטע עם הילדה בשמלה/מעיל האדום היה פשוט מדהים!
בחרתי ב''רשימת שינדלר''
תזכיר לי איזה קטע
מרוטשת?!
אאז"נ, אפילו לא הראו ממש את הגופה, רק את המעיל. והצבע האדום נועד, כמובן, להבדיל את הגופה ההיא ולהראות מיד שמדובר בילדה שמקודם.
זה גם מה שאני זוכרת...
רק שאני זוכרת שבכלל לא היה מדובר בערימה של גופות, אלא ערימה של בגדים של אנשים שאנחנו מבינים שכנראה נשלחו למשרפות…
ואילו אני זוכר
גופה צנומה ומפוחמת, לבושה במעיל אדום מפוחם, נישאת במריצה ומושלכת לקבר האחים.
אני בספק אם הדמיון שלי עד כדי כך פרוע וחולני, שהוא עבד שעות נוספות כדי להמציא את הסצינה הזאת.
זו התמונה היחידה שהצלחתי למצוא
כן, אלו בהחלט גופות, אבל קשה להבחין ביותר מזה.
מעיל אדום בסרט שחור לבן?
אמצעי אמנותי.
(אני מניח שזה ספוילר): מראים בתחילת הסרט ילדה, לבושה במעיל אדום. בהמשך הסרט, מראים לנו את אותה ילדה, הפעם מתה, לבושה באותו מעיל אדום. המעיל של הילדה בצבע, כדי שנוכל לזהות אותה.
אמצעי אמנותי.
תודה על התגובה, כשראיתי לא שמתי לב לזה האמת, אבל יש שם מספיק דברים מזעזעים
המעיל אפילו מככב בפוסטר של הסרט
רק לא סלבריטי!
סרט ממש ממש גרוע!
אגב מוכרים בלבד
מי יודע מה עם סרט ההמשך (מוכרים בלבד 2)?
אגב מוכרים בלבד
http://www.imdb.com/title/tt0424345/
תגידו הצתה מאוחרת, אבל....
למה לעזאזעל אין סין סיטי??!!??!!??
סין סיטי הוא ממש לא שחור לבן.
ומה לגבי אמריקה X??
לסרט סצנות שלמות בצבע מלא! בחיים לא הייתי חושב להגדיר אותו כסרט שחור-לבן!
סין סיטי הוא ממש לא שחור לבן.
ממש לא? רוב הסרט הוא שחור לבן ויש צבעים מעטים, כמו אמריקה X, ושמה זה יותר גרוע, יש סצינות שלמות של B&W ויש סצינות שלמות של צבע.
ארררג
בוא אני אחסוך לך סערת רגשות:
'סין סיטי': כתבה מספר 3192
'אמריקה X' (זה חלק מפתיל): כתבה מספר 3192
בוא אני אחסוך לך סערת רגשות:
אז אולי לפחות תכניסו את סין סיטי לסקר טיפשי שבוע הבא שאין סיכוי שהוא לא ייצא בו מקום ראשון(נגיד: מבין הסרטים הבאים, איזה סרט הוא ההכי טוב: 9 סרטים של סטיבן סיגל ועיר החטאים).
דרך אגב, עוד הצתה מאוחרת, למה קוראים לך לונג ג'ון?!
ולמה לך קוראים רועי?
אני אנחש שמהתנ''ך.
יש רועי בתנ''ך?
ואם כן, זה התנ"ך של הבבלים? של היבוסים?!
''ה' רועי, לא אחסר'' וכו'?
את זה אני מכיר
פשוט תהיתי אם היה אדם בשם ההוא.
ולמה לך קוראים רועי?
פרק כ"ג מתהילים:
"אדוני רועי לא יחסר, בנאות דשא ירביצני, נפשי ירומם…."
וזה השם שלי, בתעודת זאת, אני לא חושב שללונג ג'ון קוראים במציאות לונג ג'ון, ויותר מזה, היא בת, ולונג ג'ון, אני משער שזה לונג ג'ון סילבר? לונג ג'ון סילבר- הקפטן של הפיראטים באי המטמון, זכר לכל הדעות.
אותי מעניין משהו אחר.
איך לונג ג'ון מתקשר לג'ירפות?
אולי היא סתם גבוהה xD
הציטוט הזה לא ממש מדוייק
מה דעתך על זה:
…"מזמור לדוד \\ אדוני רועי לא אחסר \\ בנאות דשא ירביצני \\ על מי מנוחות ינהלני \\ נפשי ישובב \\ ינחני במעגלי צדק למען שמו"…
(אני לא מאמין שאני עדיין זוכר את זה מהעלייה לתורה!
)
הציטוט הזה לא ממש מדוייק
אני זוכר עדיין את כל המפטיר, זה לא חוכמה, את זה אתה לומד 3 חודשים, אני מעולם לא למדתי את זה, סך הכל סבא שלי אמר לי את זה כשהייתי קטן.
"ויאמרו החייתנו, ימצא בעיני אדוני, והיו עבדים לפרעה. ויאמר, אותה, יוסף, לחוק, עד היום הזה, על אדמת מצרים, לפרעה לחומש, רק, אדמת הכהנים לבדם, לא הייתה לפרעה, וישב ישראל, בארץ מצרים בארץ גושן, וישבו בה, ויאכלו ויפרו, מאוד"
סחתיין עליכם, חבר'ה. איזו אווירה תורנית שוררת פה בליל שבת!
אבל מעבר לרצון (שהצלחתי לכבוש) לתקן את השגיאות שנפלו במפטיר של רועי, אני לא יכול שלא לתמוה (ברצינות, אגב): ברדוויל יקר, איך זכית לעלות לתורה עם קטע מתהילים דווקא?
עזוב, סיפור ארוך
מה לעשות, זה כנראה ככה כשאתה נולד בנובמבר ועולה לתורה בבית-כנסת של ספרדים. ברצינות – אני לא יודע *למה* קראתי דווקא את הקטע הזה בעליה לתורה שלי, אבל עובדה שזה מה שקראתי…
איך אתה יודע מה כתוב בתעודת זאת של לונג ג'ון?
בדקת?
לא
- ציונות
אגפא !!!
צועק לשמים, אגפא !
סין סיטייייי!
הוא הבחירה שלי (:
ולי חסר
צומת מילר.
אפילו אני לא הייתי בוחר בו אבל הי – זו לא סיבה להתעלם.
מתי יהיה סקר "הסרט הכי טוב של האחים כהן"?
סקר ''הסרט הכי טוב של האחים כהן'' יהיה לפני 4 שנים בדיוק, על היום
כתבה מספר 862
הרי זה צירוף מקרים מופלא!
הי, תודה על הקישור.
האמת שתוצאות הסקר הזה מפתיעות ומדאיגות.
מפתיעות – כי "ברטון פינק" קיבל רק 5 קולות, וכי "אחי, איפה אתה" + "לא סובל את האחים" עוקף את ה-dude.
מדאיגות – כי "הדיעות לגבי ביג לבובסקי מעורבות" (?) שו מעורבות? אי אפשר להאמין כאן לאף אחד יותר… לך תדע עכשיו מי הוא בעצם מתנגד סמוי ל-dude?
נקודת אור – מישהו בחר את צומת מילר!
אף אחד לא עוקף אותי, אני בתור!
מה, ורק אני נאלצתי לראות דווקא את גרסת הצבע של 'צומת מילר'?
מסתבר שיש – בנאדם שהיה יכול להשבע שאחד הסרטים האהובים עליו הוא שחור-לבן… עד שהוכח לו אחרת.
אולי הפוסטר בילבל אותי?
אני מצטער, אבל כבר עשו את זה לפניך:
כתבה מספר 2213
פסקה ראשונה.
הסקר הוא על העשור האחרון
אבל לפני זה אין על "קזבלנקה"
נ ר ד פ י ה ח ו ק
6 8 9 1