מילה ג'ובוביץ', כמעט-כוכבת ('האלמנט החמישי', 'האויב שבפנים') תהיה ערפדה ב'Ultraviolet', סרטו של קורט ווימר, כמעט-סמאח ('Equilibrium'). ככל הנראה אין קשר לסדרה הבריטית, ועדיין, זה עשוי להיות גדול. |
31.05.2003
|
יומית
מילה ג'ובוביץ', כמעט-כוכבת ('האלמנט
החמישי', 'האויב שבפנים') תהיה
ערפדה ב'Ultraviolet', סרטו של קורט
ווימר, כמעט-סמאח ('Equilibrium').
ככל הנראה אין קשר לסדרה הבריטית,
ועדיין, זה עשוי להיות גדול.
מילה ג'ובוביץ', כמעט-כוכבת ('האלמנט
החמישי', 'האויב שבפנים') תהיה
ערפדה ב'Ultraviolet', סרטו של קורט
ווימר, כמעט-סמאח ('Equilibrium').
ככל הנראה אין קשר לסדרה הבריטית,
ועדיין, זה עשוי להיות גדול.
האם קורט ווינר הוא ''כמעט סמאח'',
כי אקוויליבריום הוא "כמעט סרט טוב"?
לא, כי אקוויליבריום
הוא "כמעט סרט שהיה הופך ללהיט גדול והפוך את קורט ווימר לדבר הגדול הבא אחרי הוושאבסקים, אם רק מישהו היה טורח לפרסם אותו".
לא נראה לי, אך דברים מוזרים יותר כבר קרו.
אקוויליבריום הוא סרט שהיחס שבין ההגותיות המופרכת שבו ובין האקשן המסוגנן שקול לאותו היחס במטריקס II. קשה לי להאמין שגם אם הסרט היה זוכה לתפוצה נרחבת ביותר הוא היה זוכה להצלחה אדירה.
וחוצמזה, הוא סרט מד"ב. סרטי מד"ב או נהפכים לבלוקבאסטרים אדירים, או שכמעט אף אחד לא שומע עליהם. לרוב אין יותר מדי באמצע, לגבי מד"ב.
אם היחס בין השניים שקול לזה ב-''מטריקס 2''
(ומבלי להיכנס לדיון כמה היחס הנ"ל היה מוצלח ב-"מטריקס 2" – בשביל זה כתבה על הסרט עצמו) – הרי שהסרט היה יכול להפוך ללהיט ענק. ב-"מטריקס 2" זה בהחלט הביא אנשים לקולנוע, לא?
לא בדיוק.
המטריקס השני מצליח כרגע בעיקר בגלל המטריקס הראשון. ובגלל מאמצי שיווק אימתניים.
שני הדברים הללו אינם קשורים לתוכנו של הסרט, טו או לא.
היחס די דומה
אך Equilibrium, בניגוד למטריקס הדי קליל, הוא אנטי-אוטופיה בלי קטעים קומיים ועם הרבה יותר הצדקה לדירוג R מאשר מטריקס 2.
אה, והוא גם די מעיק בצפיה שניה, מטריקס 2 לא.
הוא לא כמעט כזה
הוא *בדיוק* כזה.
נ.ב:
איך הוא נקרא בעברית והאם הוא שווה צפייה. כי אני.. אהה… אהםםם… מוריד אותו מ… אחח קאזה ..אחח…
אקוויליבריום הוא אחלה סרט
אז נכון שהוא שילוב בין גטקה, 1984, מטריקס, פרנהייט וכו'…
אבל מגיע לווימר כבוד על אמנות הלחימה שהוא המציא במיוחד בשביל הסרט, הלא היא ה-"גאן-קטה". אני מאוד נהניתי מהסרט. ושוב, זה מראה כמה המטריקס והמשכיו היו יכולים להיות סרטים הרבה יותר טובים עם שחקן אחר במקום ריבס. כריסטיאן בייל למשל.
'המטריקס' ו'אקוויליבריום' היו נשארים בדיוק,
אבל בדיוק כפי שהם אילו היו מחליפים בינהם את השחקנים הראשיים. בשניהם הגיבור לא משנה את הבעת הפנים לאורך כל הסרט (לפחות ב'אקוויליבריום' יש לו תירוץ מצוין לכך). מה ההבדל?
קיאנו ריבס מושלם לתפקיד של ניו
יש הרבה יותר כושים בעולם
מאשר אנשים לבנים, אתה יודע.
השאלה צריכה להיות: למה אין במטריקס סינים?
אסייתים בכלל
גם אני חשבתי על זה – היחסים של המוצאים השונים לא נראו לי מכמה טעמים:
א. יש הרבה שחורים. נכון שיש הרבה שחורים בעולם "שלנו" (במטריקס), אבל אלא אם המטריקס הרבה יותר שוויונית מעולמנו, גם שם רוב האנשים המחוברים למחשב (pun לא מכוון) הם לבנים, ולכן גם רוב ה"מתנתקים" מהמטריקס אמורים להיות לבנים.
ב. חסרים לי אסייתים. בין אם זה ממעצמות היי-טק עולות ובין אם זה דרך דתות התומכות בהתנתקות מוחלטת מהבלי העולם הזה. היית חושב שלפחות חלק מהם, מלכשהגיעו להארה, יצליחו להתנתק מהמטריקס (יש אפילו את ילד האין-כפית לתמוך בטענה הזו).
יש הרבה יותר כושים בעולם
יש עושה מפתחות אחד.
באנימטריקס יש לא מעט אסיאתים :)
(ובמעוף האחרון של האוזיריס יש שחור וסינית בסצנה הפתיחה המהממת).
אפשר להשאיר את כל הדיונים
האלה בביקורת של 'מטריקס Reloaded'? יש עוד כמה שלא ראו את הסרט, נמנעים מהביקורת מחמת תגובות מספילרות (או תגובות ופרטים על הסרט בכלל), כך שלהתקל בדיונים על הסרט דווקא כאן, ללא הכנה מוקדמת…
תודה.
נייט!
שכחת שהמכונות כנראה ייעלו את החשמל שיש בבני האדם, כי הם ממשתמשים בו.
ותאמין לי שמנורת מקרר יכולה להיות מאוד קטלנית- אם צפית בפרק הנכון של סיינפלד.
ניזניו!
זה סרט למען השם!!!
כאילו שזה שהמכונות השתלטו על העולם הגיוני, וזה שיש רוחות ירוקות (סופר קוליות דרך אגב) שיכולות להחליף צורה הגיוני, או שעוגת האורגזמה הגיונית, או שהגיוני שאין באמת כפית!!!
אההה!!!
כ"כ הרבה שמות, כ"כ מעט פרצופים… מה את מנסה לעשות לי? לשגע אותי או משו כזה?
רורי קוקריין! ענק!
האם השחקן של אקווה
שיחק פעם בסרט של נערי סווינג?
כי הפנים שלו מה זה מוכרות לי! נראה לי שהוא היה שם נאצי.
שיחק
ולשחקן קוראים כריסטיאן בייל
http://www.imdb.com/Name?Bale,+Christian
ראיתי היום את אקוויליבריום
זה באמת סרט יפה. מאוד מושקע מבחינת הצילום והסאונד וכמעט לא מרגישים שהוא נעשה בתקציב נמוך יחסית. העלילה מקורית ומעניינת והמשחק לא רע, בעיקר של אמילי ווטסון שכרגיל, חבל שאין לה יותר שורות.
לצערי, ראיתי את הסרט עד הסוף. למי שהטריילר נראה כמו חיקוי מטריקס בלי עלילה, יש לי חדשות. רבע השעה האחרונה היא בדיוק חיקוי מטריקס, פריים אחרי פריים (חוץ מזה שהגיבור לובש פתאום לבן ואין תקציב לזמן כדור), רק בלי עלילה.
באמת שיכולתי להנות אם רק הייתי מפסיק לצפות אחרי שעה וחצי.
חיקוי מטריקס בלי עלילה
מטריקס Reloaded?
היי, היי, היי!
שמע, יוצרי המטריקס בפעם שעברה התחילו לבכות על זה שכל סרט אקשן שני מחקה את הזמן קליע שלהם. אז במאי איקווליבריום החליט שהוא לא יעשה את זה ובכל זאת סצינות האקשן היו ממש יפות.
נ.ב:
חיקוי מטריקס אין שם לפי דעתי בסוף הסרט רק בסצינה אחת!
ואתה יודע למה אני מתכוון…
בוא נעצור בינתיים את הדיון, כי בעזרת השם עוד מעט תעלה בייקורת שלי לסרט הזה.
היי, היי, היי!
יש יותר מחיקוי אחד בסרט, גם בהתחלה וגם בסוף ולא רק למטריקס (אם כי חלק מסצנות האקשן דומות באופן חשוד). זו הסיבה שאני חושב שהאמצע הוא החלק החזק של הסרט, כי הוא למעשה מקורי.
אגב, לפי ימד"ב אין לסרט בינתיים תאריך יציאה בארץ, כך שיכול לעבור זמן עד שתעלה ביקורת.
זה לא שאנחנו מעלים רק ''מה יש''ים.
פשוט יש להם עדיפות.
אני יודע.
אז זאת אומרת שנדבר על הסרט כאן,
וכשעלה ביקורת לא תגיבו עליה שם?
נההה
הדיונים המוקדמים לא הפריעו ל"מועדון קרב" להיות הסרט המוגב ביותר (אם מאחדים את תגובות שתי הביקורות).
אבל על הסרט הזה,
בניגוד למועדון קרב, אין על מה לדבר כל כך!
אבל לא אכפת לי.
לפי דעתי איקווילבריום ניסה להיות סרט אקשן טוב אבל שיבדילו אותו מהמטריקס!
למשל האחד הוא מטריקס עם עלילה שונה. כל סצינות האקשן אותו הדבר, אותם האפקטים וזיבולים פילוספיים.
באיקוויליבריום אין את הבול שיט הזה. יש אקשן טוב בזכות עצמו, יש עלילה טובה בזכות עצמה ויש שחקנים טובים בזכות השחקנים הטובים.
איקוויליבריום נתן לי הכל. אקשן, מדע בדיוני, דרמה, פילוסופיה וקצת קמדיה. ומתח. במטריקס היה אקשן, פילוסופיה ומדע בדיוני. וזהו!
'האחד' עם ג'ט לי?
אותו ה'מטריקס' רק עם עלילה שונה?
סליחה, אבל סוג האקשן בשניהם שונה לגמרי, ו'האחד' לא מנסה להיות 'מטריקס', ולא נראה כמוהו. גם הפילוסופיה שמאחורי שניהם (ושמסבירה את ההגיון של הסרט) שונה לגמרי.
אותם אפקטים *בדיוק*,
אותו האקשן *בדיוק*, פילוסופיה שונה זה נכון.
יש בהאחד כל כך הרבה סצינות שבהם הכדור כאילו טס לאט ושהאוויר מאחוריו נחתך שזה מעצבן. כשאחותי באה, והיא מבינה בסרטים גם כן, היא שאלה אותי: מה, זה מטריקס?
האקשן אותו הדבר, בגלל שבמטריקס יש את העיקרון של "זה יכול לנוע מהר יותר, גבוה יותר וחזק יותר בגלל שזה וירטואלי", בהאחד יש "זה יכול לנוע מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר בגלל שהוא הרג את כל הכפילים שלו".
הפילוסופיה שונה, פשוט נסחפתי….
ב'מטריקס' האקשן הוא אותו אקשן כל הזמן.
ב'האחד' דאגו שיהיו שני סגנונות לחימה שונים לגמרי. קונג פו זה לא.
קונג פו זה כן.
מתוך דף הטריוויה בימד"ב –
ואגב, בצפיה מחודשת, יש לכל דמות גם התבטאויות בנושא, כמו – "אני נע במעגלים, ואת המרכז שלי", או "הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר".
אבל לא דיברתי על אומניות הלחימה!
מהבחינה הזאת איקויילבריום נקי מכל ההאשמות, כי המציאו בשביל הסרט סצינת לחימה מיוחדת הלא היא הגאן-קטה.
דיברתי על כך שהסצינות והאפקטים דומים באופן מחריד!
טוב, אני חוזרת בי.
קראתי שוב את הביקורת, והדגשתי בה שסצינות האקשן מזכירות את 'המטריקס'. כנראה שכחתי את רובן מאז, כי אני זוכרת רק את אלה שלא היו דומות.
אני לא רוצה להגיד...
אחד הדברים שיותר אהבתי בסרט
זה שבתקציב נמוך יחסית, הצליחו לגרום לאקוויליבריום להראות הרבה יותר יקר ממה שהוא באמת. אני נותן את הקרדיט בעיקר לצילום המשובח.
הצילום המשובח
היה אחד הגרועים שראיתי בזמן האחרון. או, יותר נכון, בינוני, נייטרלי ולא מחייב – סתם לגרום לצבע להיראות כמו שחור-לבן בלי לתת לסרט מראה מעניין או ייחודי.
והעלילה לא מקורית ולא מעניינת, וגם לא ממש אמינה עם או בלי החורים. התחלתי לתפוס את הראש בידיי ולמלמל "למה, אלוקים, למה" בסגנון ברוסי, כבר בדקות הראשונות ולא הפסקתי לכל אורך הסרט. אבל אולי זה רק אני, כי לא סבלתי לא את "גאטקה" ולא את "המופע של טרומן".
ברוך השב
כבר הרבה זמן לא היה כאן מי שיסתור את הדעה האישית של אחרים .
טודה רבה
אכן עכשיו שסיימתי לעשות בזמן העבודה הראשית שלי את מטלותי עבור העבודה המשנית שלי, נשאר הרבה זמן להרוג בזמן העבודה.
יש ערפדים יהודים?!
בלה לוגוסי.
גאולה אבן.