כפי כשכבר ידוע לאלפי צופים, הקרנות סוף השבוע של 'מטריקס' בסינמה סיטי היו מלאות בעיות סאונד. Ynet נדרש לנושא. תגובת הקולנוע בקיצור: א. לא אשמתנו; ב. הבעיה תוקנה; ג. כל אחד מהמתלוננים יטופל (מו-הא-הא-הא?). |
27.05.2003
|
יומית
כפי כשכבר ידוע לאלפי צופים, הקרנות
סוף השבוע של 'מטריקס' בסינמה סיטי
היו מלאות בעיות סאונד. Ynet נדרש
לנושא. תגובת הקולנוע בקיצור: א. לא
אשמתנו; ב. הבעיה תוקנה; ג. כל אחד
מהמתלוננים יטופל (מו-הא-הא-הא?).
כפי כשכבר ידוע לאלפי צופים, הקרנות
סוף השבוע של 'מטריקס' בסינמה סיטי
היו מלאות בעיות סאונד. Ynet נדרש
לנושא. תגובת הקולנוע בקיצור: א. לא
אשמתנו; ב. הבעיה תוקנה; ג. כל אחד
מהמתלוננים יטופל (מו-הא-הא-הא?).
אולי אני בעמדת מיעוט
אבל אני ראיתי ביום חמישי את הסרט בסינמה סיטי בשעה 1:30 באולם 1 ולא היו לי שום בעיות סאונד (בעיות בתסריט דווקא היו, אבל אני מניח שזאת לא בעיה של הנהלת הקולנוע ).
עושה רושם שרוב הבעיות הן באולם 7
מתגובות משתמשים בוואינט
קשה להסיק משהו הגיוני, אבל לפי תגובות משם ומכאן נראה שהיו בעיות בכל האולמות – בחלקם חמורים יותר, בחלקם פחות (ותחליט לבד האם סרט שמוקרן ללא סראונד הוא פחות או יותר חמור מסרט שחלק מהזמן הוא בסראונד, חלק לא, ולפעמים משתתק לגמרי).
כשראיתי שם את ''ג'ימס בונד''
(הסרט היחיד שראיתי שם, תנו כבוד), הסרט התחיל עם סאונד ממש גרוע (חלק מהרמקולים לא עבדו) ורק מתישהו אחרי שיר הפתיחה זה הסתדר. בן זוגי לצפייה זעם על זה שהפסדנו את ההזדמנות לשמוע את הירייה בפתיחה כמו שצריך.
לא יודעת אם זו היתה תקלה במערכת או אידיוטיות של מי שזה לא יהיה שאחראי על דברים כאלה. אז זה לא ממש חדש שיש שם תקלות סאונד.
אה, ואני לא זוכרת איזה אולם זה היה, אז אל תשאלו.
מצד שני, חווית הצפייה הגרועה ביותר שחוויתי עד היום שמורה, בלי ספק, ל"מתקפת השיבוטות" בקולנוע בלב המפרץ (לא, לא רצינו ללכת לשם, אבל מי שהיה אמור להזמין כרטיסים עשה טעות ולא שם לב שיום שישי באחת בלילה מתקיים בלילה של יום חמישי, כך שפספסנו את ההקרנה ההיא), שבו הסאונד נקטע לפרקים (ממושכים למדי), חלק מהרמקולים לא פעלו, ובכל הפיצוצים היתה שניה של דממה מוחלטת, כנראה בגלל כוונון שגוי של הרמקולים שאמורים לקבל את האינפוט הזה. כך שלא באמת חייבים להרחיק עד לסינמה סיטי כדי לצפות בסרט עם סאונד גרוע.
לזכותו של מנהל הקולנוע ייאמר שהוא הכחיש כל בעייה שהיא ואמר לנו שאנחנו מקשקשים. למה לזכותו? כי זה מה שמנהל קולנוע אמור לעשות. מה, לא?
מה שסינמה סיטי כנראה לא קלטו,
זה שלהשקיע בציוד זה לא מספיק. לסינמה סיטי יש את ציוד הסאונד הכי משוכלל בארץ, ככה שבפוטנציאל הם אכן הקולנוע האולטימטיבי. אבל מפוטנציאל לא קונים במכולת. צריך שיהיו גם מקרינים שיודעים את העבודה, וטכנאים שמכירים את מערכת הסאונד על בוריה שנמצאים במקום 24/7 (רבאק, יש להם 21 אולמות, אל תגידו לי שלטכנאי לא יהיה מה לעשות). כשהם גילו את בעיות הסאונד עם המטריקס הם היו צריכים להשקיע בזה פי 2, פי 5 או פי 10 ממה שהם לא עשו כדי לתקן את הבעיה לפני הקרנות הערב. להזעיק טכנאים במיוחד מהבית. לבטל הקרנה כלשהי כדי לעבוד על הבעיה. ממש לא משנה כמה הם היו מוציאים על זה, זה היה מתגמד לעומת ההפסדים שייגרמו להם עכשיו בגלל הפיאסקו הזה. אפילו אני, שהייתי מוכן לתת להם בלי סוף צ'אנסים, אהסס עכשיו הרבה יותר לפני שאסע במיוחד לשם כדי לראות סרט.
בחן לב המפרץ, לעומת זאת, החלטתי כבר לפני שנים שכף רגלי לא תדרוך.
מעניין, התגובה הזאת
(בשינויי עריכה מסוימים) הגיעה איכשהו לוואינט, תחת השם "יוני". לא ידעתי שאני יוני.
נו, מי זה יכול להיות? רק קיציס
נו, תמיד לומדים דברים חדשים...
באתר הזה יש יותר יונים מבסרט...
אופס, סליחה. זה בא לי אוטומטי מפורום אחר.
אני לא מבינה למה אתה עושה את זה לעצמך.
לחזור ולקרוא תגובות בוואינט? זה מסוכן. זו הרי הדוגמה שלך לנחיתות התגובות ברשת, ולא במקרה. למה אתה ממשיך עם זה? הרס עצמי?
זה מצחיק לפעמים
פיצוצים שקטים במשובטים?
מענניין…
לפני הפיצוצים הענקיים בחלל היה שקט.
גם בדויד וגם בקולנוע שאני הייתי בו (אני חושב בעפולה, אבל לא סגור על זה)
זו היתה הכוונה
ב-Sonic blasts, או איך שהם נקראו. אבל יש רק שני פיצוצים כאלה בסרט.
בזמנו, כשהתלוננתי על העניין
נמסר לי ממקורות יודעי דבר שכדי לשמוע את הקטעים האלה צריך ציוד מיוחד – ושגם איפה שאין את הציוד הזה, כיוונון מתאים של מערכת הסאונד ידאג לזה שלא יהיה השקט המטופש הזה פתאום.
אני חושש מאוד שהמקור הזה טעה.
בזמן שני הפיצוצים הספציפיים האלה צריך להיות *שקט*. ואת זה אפילו מערכת הסאונד הבסיסית ביותר יכולה לעשות.
אה...
סליחה שאני שואלת, אבל: למה?
למה לא?
לשם שינוי, הקטעים האלה דווקא ריאליסטיים. אנחנו רואים את הפיצוץ הרבה לפני שהקול מגיע אלינו, ושומעים רק את גל ההדף.
ריאליסטי?
אני באמת צריך להזכיר שהסצנה הזאת מתרחשת *בחלל*?
בדיוק.
ולא יודעת בנוגע אליכם, אבל אני, כשאני רואה פיצוץ, או ברק, או זיקוקים, או כל אחד מהדברים האלה שנותנים לכם הזדמנות לראות שהקטע הזה של האור-מהיר-מהקול באמת עובד, בדרך כלל לא משתררת מסביבי דממה טוטאלית בשניה שאחרי, כדי שאני אוכל לחכות לפיצוץ/ברק/זיקוק בשקט ובדרמטיות מקסימלית.
נו מה אני אעשה
לא רק שלא אני כתבתי את 'מלחמת הכוכבים', אפילו לא עבדתי על האפקטים הקוליים בו. אבל באחד הפיצ'רים בדיסק של 'המשובטים' מסביר איש הסאונד בפירוש שהם בכוונה תחילה הפכו את הפיצוצים האלה לדוממים לגמרי, כדי להדגיש את עוצמת גל ההדף שלהם (או משהו).
בקומנטרי,
מסביר בן ברט (הסאונד אדיטור) שהרעיון של ה-Sonic mines האלה הוא שהם עושים מעין "חור שחור" קולי (Sonic), שבולע כל קול בסביבה הקרובה אליהם (שימו לב שבאותה שניה, גם רחשי המנועים לא נשמעים), ואז כל האנרגיה שהצטברה בתוכם נפלטת בבת-אחת.
רעיון חביב, גם אם הוא אנטי-פיזיקלי לחלוטין.
עוד משהו – בסצינה על המנחת בקאמינו יורד גשם, המלווה בברקים ורעמים. שימו לב שהברק מגיע כשניה לפני שנשמע הרעם, כמו בחיים ולא כמו ברוב הסרטים, בהם הם מגיעים ביחד.
בחיים אני בדרך כלל
מספיק לספור עד 5 בין ברק לרעם…
זה תלוי במרחק
אני מניח ששם הברקים היו יותר קרובים לאיזור הפעילות מבד"כ.
לא יודע, משום מה אני מוצא את הרעיון של התקפת חללית בפצצה הפועלת על ידי שאיבת הקול מהסביבה, אה… משעשע במקצת.
ד. כל הנ''ל.
(יהיה פקטור?)
מישהו יודע אם הבעיות באמת תוקנו?
יש לי כרטיסים להיום לאולם מספר 7 (הדפוק.. הדפוק..). אז אני לא הולך לשמוע כלום, אה?
מה דפוק באולם 7?
חוץ מבעית הסאונד (שהיא בעיה לא קטנה בכלל), והעובדה שהאורות הודלקו באמצע הקרדיטים כך שהיה קצת קשה לראות את הטיזר ל-Revolutions, חוויית הצפיה שלי שם היתה אידיאלית.
הכל חראגיל בארץ ה''סמוך יהיה בסדר''
-המנהל:"זה לא אנחנו – זה הם" (כרגיל מפילים אשמה על אחרים)
-המנהל:"זה מעולם לא קרה קודם" (יש כ"כ הרבה עדויות לכך…)
-המנהל:"כולם יקבלו פיצוי הולם, למרות שזה לא הולם" (כן, כולם יוכלו לבוא לראות **עוד** פעם את המטריקס reloaded כאילו שלא הספיקה להם הפעם הראשונה עם סאונד מחורבן)
-המנהל:"תמיד עשינו את המיטב ותמיד נעשה" (כן,בטח)
——————–
נשמע מוכר?
אני יודע שזה מזכיר לי את הצבא, על טיוחיו השבועיים…
בטח המנהל היה מ"פ…
אני בדילמה
יש לי שלוש אפשרויות לראות את המטריקס בקולנוע:
1. להשקיע ולנסוע עד סינמה סיטי – בערך שעה נסיעה, תלוי בתנועה, ולקוות שהסאונד יעבוד כראוי.
2. לראות בקניון המקומי – קניון הראל במבשרת ציון, שאין לי מושג לגבי טיבו כי לא ראיתי שם אף פעם סרט. אין לי חשק לאולם בגודל חדר השינה שלי עם מסך "34 (לא אין לי טלוויזיה בחדר השינה).
3. קניון מלחה שכבר ציינתי לא פעם שהוא מוקצה מחמת מיאוס, אבל כנראה שלפחות מצב הסאונד שם בסדר.
אם אתה כבר מגיע לסינמה סיטי
תקפיד לראות את הסרט רק באולם מספר 1. זה האולם הגדול ביותר בקומפלקס, וגם דיווחי התקלות בו היו מועטים ביותר.
אני עצמי צפיתי בסרט ביום שישי באולם 1 והיה כמעט מושלם, למעט מספר דקות באמצע בהן הסראונד נעלם, אבל הושב לאחר כמה דקות.
מצד שני...
אולם 7 בנוי בצורה תלולה בעוד שאולם 1 הוא יותר מישורי. כדי שמישהו ממש יסתיר לך באולם 7, הוא יצטרך להיות בעל חוזה ב-NBA, או סתם לרחף. אני לא יודע איפה המסך הכי גדול, אבל באולם 1 הוא אכן ענק. מצד שני, באולם 7 קטנים הסיכויים לצוואר תפוס.
תלוי היכן יושבים, אני משער. אני ישבתי
בשורה 7 והצוואר לא נתפס. יתרון נוסף של אולם 1 הוא המרחב הענק לרגליים.
אנשי הסינמה סיטי יטענו,אולי, שהמרחב הזה גדול בכל האולמות, אבל זה לא ממש כך. באולם 10, למשל, לא רק שאין מרחב, משענות הראש של השורה שלפניך יסתירו לך את חלקו התחתון של המסך באופן לגמרי עצמאי, מבלי שמישהו ממש יצטרך לשבת שם.
רגע, אז בעצם
כוסות השתייה הגבוהים והארוכים האלה מצליחים להיכנס במקומות המיועדים להם באולם 1? כי באולם 7 הם לא ממש מצליחים.
אה.. כן, נדמה לי שלא היתה איתן בעיה.
רק לא קניון מלחה!
אני שוקל להשקיע ולנסוע לסינמה סיטי (למרבה הצער, לא יצא לי לראות את הפרק החדש בארה"ב, באסה לי), רק בגלל הצמרמורת שעוברת בי למחשבה על הרעיון לראות אותו במלחה. בשנתיים האחרונות לא זכור לי מקרה של סרט שראיתי שם (ובגלל זה לא הרבה) שלא היתה בו אחת הבעיות הבאות או יותר:
1. מיקוד לא מדוייק.
2. דילוג על דקה-שניים בהפסקה.
3. בום.
4. ועוד לא אמרתי כלום על הלכלוך.
ברוך השב!
בום!
מתנצל על הבורות, אבל אם רואים את הבום בפריים, זה לרוב בעיה של הבמאי, הצלם או העורך, לא?
זו הבעייה בלהסתובב בעין הדג
יותר מדי זמן – השאלות מתחילות לחזור על עצמן.
פעם כבר ענו פה על זה – הסרטים מגיעים בפריים רחב יותר מכפי שצריך להיות מוקרן, ואחד התפקידים של המקרין זה לוודא שהחלק הנכון מהפריים הזה אכן מוקרן.
ואני עדיין חושבת שזה היה אמור להיות שבע בום.
לפי מה שהבנתי
זו בעיה של המקרין.
לא. זו דווקא בעייה של המקרין.
לרוב הפריים המלא שעל הפילם מכיל גם את הבום, אלא שסרטים מגיעים עם הוראות הקרנה לגבי יחסי המסך. זו הסיבה שבאולמות רבים יש גם וילונות שחורים שממסגרים את התמונה ליחס הנכון. אם המקרין לא ממלא אחר ההוראות הללו, הרי שיתכן והבום יראה על המסך, או לחילופין ראשי הדמויות יחתכו במקומות לא סבירים (בעיה נוספת שקיימת בסינמה סיטי, אגב, ואשר מצביעה על כך שהמקרינים במקום לא קיבלו את ההכשרה הנדרשת).
תודה לכולם
החכמתי מעט.
אז זה בעצם אומר שב-DVD Widscreen אנחנו מקבלים תמונה מקוצצת מלמעלה?
לא. זה אומר שב DVD WIDESCREEN
אתה מקבל את התמונה בדיוק כפי שיוצרי הסרט התכוונו שתראה אותה.
רק לא קניון מלחה!
את קניון מלחה פסלתי כמעט אוטומטית.
אתמול ראיתי את הסרט בקניון הראל אחרי לחץ של חבר, שאיתו הלכתי לראות.
חוויית הצפיה היתה לא משהו (אני לא מדבר על הסרט עצמו) בעיקר בגלל השילוב של מסך די קטן (זה היה באולם הגדול מבין השנים) וסאונד שבקע מכיוון המסך בלבד.
נראה לי שכדאי היה בכל זאת להשקיע ולנסוע לסינמה סיטי.
ואני לא ראיתי בסינמה סיטי
והיו לי בעיות סאונד.
אחרי ההפסקה החזירו את הסרט בלי סאונד..לקח להם איזו דקה להחזיר את הסאונד, ואיזה חמש שניות לאבד אותו שוב.
הסתדר יחסית מהר, אבל עצבן..(גם לא טרחו להתחיל מההתחלה!)
זה שמתלוננים על סינמה סיטי
לא אומר שבשאר האולמות בארץ הכל בסדר.
כמו שזה שמתלוננים על העלילה של 'מטריקס Reloaded' לא אומר שהיא יותר גרועה מזו של כל סרט אקשן אחר. פשוט, מסינמה סיטי ומ'מטריקס' אנחנו מצפים ליותר.
אה
שכחתי לציין שזה בקולנוע הוד, אולם 1.
אותו הדבר בדיוק
באולם 1 בגלובוס בעזריאלי.
מה?
אני ממש לא זוכרת איזושהי בעיית סאונד בעזריאלי.
להפך. חלקים נרחבים אחרי הסרט עדיין מלמלתי באוזני כל מי שמוכן היה לשמוע "אני חייבת את הפסקול הזה… חייבת את הפסקול הזה…"
_________
העלמה עפרונית, רוצה את הפסקול של מטריקס2
מה?
לא זוכר שהיה פסקול מרשים במיוחד, מוזיקת רוק שחוזרת על עצמה בקטעי הקרב וגם את קטע הטראנס המיותר.
אין לי בעיה עם טראנס (זה מעולה לנקיונות בבית) אבל זה היה ממש סתמי.
פני אלי.
(הודעה זאת מוקדשת לBS)
הנה פונה.
BS יצא כנגד צורבי משחקי מחשב
אך אני בטוח שכל צורת העתקת מדיה ללא רשות תצרום לו באותה מידה.
וגם לי, ד"א.
אם אתה באמת מעוניין "להשיג" עבורה את הפסקול מבלי שזה יגרור תגובות נוספות, אתה יכול לשלוח לה מייל (לחיצה קלה על השם שלה. אני בטוח שלא חידשתי לך כלום).
אם כל מה שהייתי רוצה
זה להביא לה, גם לא הייתי מקדיש את ההודעה לך.
אתה לא הקדשת לי את ההודעה
האם אתה רומז פה על משהו?
מוקדש לי? נו, זה מלוכלך.
מושחתים כולכם, תאמינו לי.
מה שמעורר תהייה, אגב, האם יש דרך להשיג את המוסיקה מהסרט בדרך -חוקית-? אני מאוד התלהבתי מהמוסיקה במאטריקס הראשון, ומאוד שמחתי לקבל את דיסק הפסקול של הסרט. כמה דקות אחר כך גיליתי שמוסיקה מהסרט זה הדבר האחרון שהיה שם. הרוב היה גיבוב של שירי רוק וסתם רעש טהור על סוגיו השונים.
אתה בטוח?
הפסקול של הסרט מורכב משני דיסקים. אחד מהם הוא מה שנקרא "שירים בהשראת הסרט", כלומר, להיטי רוק (וטראנס, אני מניח) שונים ומשונים, והשני הוא פסקול (Score) הסרט עצמו. או לפחות ככה הבנתי.
יש גם Score?
אני, בחנויות, ראיתי רק את הדיסק ש"נכתב בהשארת הסרט". מה שמסביר את הזוועה (טוב, לא "זוועה", היו בו כמה קטעים לא רעים…) שקיבלתי. אם יש Score לסרט הראשון, אף פעם לא ראיתי אותו.
אז ככה:
למטריקס הראשון היו שני פסקולים. הראשון הוא שירים אשר הופיעו בסרט, השני הוא score.
הראשון:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00000IPSD/qid=1054248585/sr=2-3/ref=sr_2_3/104-7956149-2983940
השני:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00000IFW8/qid=1054248585/sr=2-2/ref=sr_2_2/104-7956149-2983940
בReloaded, לעומת זאת, החבילה כוללת את שני הדיסקים, הראשון עם השירים והשני עם הscore.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00008W2OO/qid=1054248768/sr=1-1/ref=sr_1_1/104-7956149-2983940?v=glance&s=music
במילים אחרות...
אל תסתפק בלהנהן למשמע השם "הפסקול של מאטריקס" בפעם הבאה. נו, טוב.
אז איזה מהם שמעתי?
יצא לי לשמוע את אחד מהפסקולים של הסרט הראשון (זה שכולל בתוכו את רמשטין ורייג' אגיינס ד'ה מאשין) והוא היה משובח. נע בין הרוק לאלקטרוני בצורה חיננית, כמו שהסרט נע בין אקשן לזן… אם כי לפחות במקרה של רייג', אני משוכנעת שהשיר קדם לסרט ונדמה לי שגם השיר של רמשטין, אבל אל תתפסו אותי במילה. איך זה מסתדר עם הטענה "נכתבו בהשראת הסרט"? או שהכוונה היא "בהשראת הסרט" גם כמו "נאספו בהשראתו"…?
בסרט השני הטתי אוזן למוסיקת הרקע בצפיה, אבל התרשמתי שהפעם ה… "מוסיקה" היא בעיקר גבב אלקטרוני-טראנסי מעבר לגבולות יכולת הזיהוי המוסיקלי שלי. אבל אולי מצפה לי הפתעה?
גם בסרט השני
השיר של הכתוביות שייך לרייג' אגיינסט דה מאשין
רק שבסרט הראשון
בשיר של הכתוביות זה מרילין מנסון.
דווקא לא
השיר שמסיים את הסרט הראשון הוא-
וזה מתחבר מצויין לסוף של הסרט
הסרט השני מסתיים ב-
בקרוב
אכתת רגלי לחנות התקליטים הקרובה למקום מגוריך ואז תפתר התעלומה.
לא צריך
יש גם באינטרנט:
http://www.musicaneto.com/disk_details.asp?disk_id=4876
תודה
"הדיסק השני סתם נדחף כדי להקפיץ את מחיר הדיסק"
בבקשה
"הדיסק השני יותר טוב מהראשון"
כרגע דיברתי עם החנות
טוב, לא עם החנות עצמה, עם אחד המוכרים.
חוץ מהעובדה שהיבוא הוא יבוא מיוחד (אף אחד לא מייבא דיסקים של וורנר לארץ באופן מסודר, אאל"ט), הגרסה גם כוללת דיוידי עם טריילרים וראיונות.
זה די מסביר את מחיר הדיסקים.
התירוצים לא משנים
אין לי בכלל DVD…
בכל מקרה, אני לא רואה את עצמי מוציאה סכום כזה על דיסק – ויש דיסקים טובים מזה. (לא שמביאים אותם בכלל לארץ…)
ובגלל זה בדיוק
ביקשתי מהמוכרים לבדוק האם אפשר להזמין את הגרסה הלא-מיוחדת, אשר אמורה לעלות כמו דיסק רגיל
מה שבטוח, זה שאני כן אקנה את הדיסק הזה. סוף סוף מצאתי מנגינות שגורמות לי לרצות לרוץ, וזה אחד מאותם הרצונות אותם אני מרגיש לעיתים מאוד, מאוד רחוקות.
גלובוס חיפה זה בסדר?
אני רוצה לראות את הסרט שם…
בדרך כלל הם בסדר.
המסך באולם מס' 1 הוא גדול מאוד ויש בו סאונד טוב. קיימת כמובן הבעיה הקבועה של גלובוס: טונות של פרסומות לפני הסרט ובהפסקה.
לא זוכר אם שאלתי כבר או לא
פרסומות לפני הסרטים, זה בכלל חוקי? כאשר אתה קונה כרטיס, האם זה נחשב לחוזה כלשהו, והאם בחוזה הזה יש סעיף אשר נותן לבית הקולנוע זכות להוסיף לשירות אותו אתה קונה (צפיה בסרט), פרסומות?
גלובוס חיפה זה בסדר?
לא יודע איך קניון חיפה, אבל אני לא עומד לחזור לגראנד קניון בקרוב. לא בגלל הסאונד (שהיה בסטריאו, כמובן), יותר בגלל השירות.
ביום שישי בלילה, נגמרו הכרטיסים להקרנת 11:15, ומכיוון שכבר היינו שם החלטנו כבר לקנות להקרנת 1. כנראה שהעובדים הודרכו לענות ברוח המטריקס, אחרת אין לי דרך להסביר את התשובות המעצבנות שלהם.
"הסרט מוקרן באולם הגדול?"
"אה, האולם יותר גדול מאשר קטן".
"לפחות יש מקומות טובים?"
"אה, המקומות הם יותר מקדימה מאשר מאחורה".
"מה? לא משנה, יש מקומות באמצע?"
"אה… הייתי אומרת שהם יותר בצד מאשר האמצע. רואים מצוין כי השורות ארוכות".
וכמובן שהאולם היה ממוצע ומטה, מקומות פינתיים בשורה 3 והיה לי הכבוד לשבת מתחת לרמקול (לפחות שום סאונד לא יצא ממנו).
העניין הזה לא כל כך עצבן אותי. אבל בהפסקה גיליתי שבשעה 1 הסרט הוקרן באולם נוסף זהה שהיה כמעט ריק. הם מכרו את כל הכרטיסים לאולם 3 (חוץ מהשורה הראשונה), ורק אז מכרו לאולם נוסף.
אני חייבת להגיב לכם...
טוב אז קראתי את כל הטענות והמענות ואני באה פה לא בגישה של להגן אלא אולי להסביר לכם באמת קצת מה היה.ומי שרוצה להאמין אז תאמינו ומי שלא אז שימשיך ללכלך על המקום.
בן דוד שלי הוא האחראי על כל אלה שאמורים לדאוג כלכ הקטע של ההקרנות, סאונד וכו' וממקור בדוק שהוא אמר לי: אנשים , סינמה סיטי לא היו אשמים! הסרט נשלח אליהם ככה ולא היה שום דבר שהם יכלו לעשות בנידון. מוזר שאף אחד לא חשב לבוא ולהאשים את מפיצי הסרט במקום להאמין למנהל כשהוא אומר שסינמה ביטי לא אשמים…
בכל מקרה, שאלתם גם על המסך הגדול, אז באולם 7 זה אכן המסך הגדול ביותר בסינמה סיטי.
ואיך זה מסביר את העובדה שגם בסרטים אחרים היו את אותן הבעיות ?
את רוצה להגיד לי שגם המפיצים של "שיקגו" ושל "שעת האפס" ושל "הצלצול" ושל עוד כמה סרטים שראיתי שם – ושסבלו מאותן הבעיות ממש – שלחו עותקים דפוקים? זה קצת לא סביר סטטיסטית.
ויותר מזה: אם העותק דפוק – כמו שאת טוענת – איך זה שדווקא באולם 1 הסאונד היה בסדר? הוא היה דפוק רק לגבי אולם 7 אבל לא לגבי אולם 1?
והמסך הגדול ביותר (למעט זה של הסינמקס) הוא דווקא באולם 1, שגם גדול הרבה יותר מאולם 7. (תבדקי את התרשים בטיקטנט ותראי).
קצת לא סביר מה שאותו בן דוד שלך מספר. נראה לי שהבעיה היא, כמו שרד ציין קודם, בהכשרת המקרינים והטכנאים (יש בכלל כאלה?) במקום.
ואני חייב להגיד לך ש
ראיתי את הסרט פעמיים – ביום חמישי בסטריאו מלא (אולי אפילו מונו) וביום שישי בסראונד/סטריאו לחילופין.
את רוצה להגיד לי שהם החליפו את העותק הפגום בעותק "פגום, אבל פחות"?
בקשר לגודל המסך – באולם 1 ביקרתי פעם אחת, ובאולם 7 כבר שלוש. כזכור לי, אולם 1 הוא גם גדול יותר, וגם בעל המסך הגדול ביותר (וגם העקום ביותר, אבל זה כבר לפעם אחרת).
לא נכון.
בנוסף לכל מה שרני אמר בהודעה מעלי: בהקרנה שבה הייתי (אולם 7) לא היו בעיות מיוחדות עם הסאונד – הוא פשוט הושמע ללא סראונד באופן עקבי, לאורך כל הסרט, *כולל* סרטון ההדגמה של SDDS שמוקרן לפני הסרט. הסרטון הזה הוא לא חלק מעותק הסרט, ולא מושפע מבעיות שהיו-או-לא-היו עם העותק עצמו.
אבל למה להתווכח בשלט-רחוק? למה שלא תזמיני את בן דוד שלך לכאן, כדי שנוכל לשמוע תשובות לטענות ממקור ראשון?
לו היה המטריקס הסרט הבעייתי
היחיד – ניחא. אבל מיום הקמתו של סינמה סיטי כבר ביקרתי שם כמות מכובדת למדי של פעמים, וחוויתי בעיות סאונד שכאלה במספר רב מהם. בהתחלה עוד נתתי קרדיט (הם חדשים, מחלות ילדות, טרה לה לה), אבל מתחיל להמאס לי מזה. אני רוצה את הסרט עם סאונד *מושלם*, מתחילתו ועד סופו, ולא אכפת לי *כלום*. תמסרי את זה לבן דוד שלך, שימסור את זה לבוסים שלו…
טוב
אז שלא תגידו שאני כותבת ואז נעלמת או משהו.
באמת אמרתם פה דברים שגרמו לי לחשוב פעמיים, ובאמת אני רק באתי ואמרתי לכם מה שהוא אמר לי. אז אני אעשה דבר כזה: אני אשאל אותו ואפילו אראה לו את כל מה שאתם כתבתם פה ונראה איך הוא יגיב. מקובל??
בקשר לאולם הגדול, כנראה שטעיתי סורי.
אף אחד לא אמר שאת נעלמת, ונשמח לשמוע
מה יש לו לומר. הוא אפילו יכול לבוא לכאן ולהגיב עצמאית. אנחנו עדיין לא נושכים. סתם כועסים (מאד) על הבוסים שלו שלא מעניקים תמורה לכסף שלנו. (וגם אותם לא ננשוך, מקסימום לא נבוא לשם יותר).
חרם צרכנים
אחרי שכבר סיכמנו את שתי הנקודות העיקריות:
1. מי שהולך לראות סרט בסינמה סיטי שם את הנאתו על קרן הצבי.
2. הנהלת סינמה סיטי זילזלה בצופים עד המטריקס. השילוב של גיקים, מביני סאונד וגולשי אינטרנט (הפרופיל הממוצע של צופה מטריקס) גרם להייפ הנוכחי.
אז אחרי שתי הנקודות הללו צריך לדאוג שזה לא יקרה יותר. אני מכיר רק שיטה אחת, כסף. אם הכנסות סינמה סיטי ירדו בחודשים הקרובים דרסטית, המנהל שסרח יפוטר,והבא אחריו כבר יכבד את הצופים. לדעתי זה יכול לגרום לגל של שידרוג קולנועים בארץ.
בואו נראה לכולם שאוכלוסיה שמספיק איכפת לה יכולה לגרום לשינוי, ונשבור את המיתוס שאומר שבארץ שלנו אי אפשר לארגן חרם צרכנים.
והנה הצעה עוד יותר יעילה (אם יעמדו בה):
בסוף השבוע הקרוב אף אחד, אבל אף אחד, לא הולך לראות את המטריקס בסינמה סיטי. אני חושב שזה יעביר את המסר באופן חד למדי.
אני מטיל פקפוק.
זה פשוט לא יקרה. עם כל הבעיות, יש בארץ בתי קולנוע הרבה, הרבה, הרבה יותר גרועים מסינמה סיטי, שמזלזלים בצופים שלהם באופן קבוע כבר שנים רבות, ועדיין קיימים ועומדים ו(אני מניח) מרוויחים כסף. יש מספיק אנשים שלא רואים מספיק סרטים כדי לדעת מה הם מפסידים, שלא התנסו בסראונד אמיתי, שחושבים שבום בתמונה הוא אשמת הבמאי, שקרדיטים זה דבר שצריך להתעלם ממנו וש-20 דקות של פרסומות במהלך הסרט הן דבר מקובל.
מי חושב שבום בתמונה זה אשמת הבמאי?
אימבצילים…
אגב, את "אמריקן פאי" לא ראיתי בקולנוע, והבום מופיע שם כ"כ הרבה פעמים, שלדעתי הגיע לו קרדיט בשורת השחקנים.
מה האימבציליות בכך?
מה האימבציליות בכך?
זו פשוט תהייה שהעלתי, מס' שרשורים מעלינו. אבל האנשים הטובים של האתר דאגו להראות לי את דרך הישר.
ישבתי וחשבתי
ואפילו ניסיתי לבדוק במילון האתר ולא מצאתי. אז אולי אני נורא טיפש, אבל מה זה בום בתמונה?
בום
זה המיקרופון שנמצא מעל הראש של השחקנים. לפעמים רואים אותו מבליח בסצנות מסויימות.
נכון חלקית
אמנם כמעט כל בתי הקולנוע שפעלו בשנים האחרונות עדיין פועלים, אבל יצא לי לדבר עם מנהל קולנוע גיל בי-ם (אני מכיר אותו אישית + עבדתי שם כשנה בעברי) והוא התלונן באוזני שבתקופה האחרונה הקולנוע *לא ברווחים* (לא נתונים מדויקים אבל בכל זאת, מדובר בתקופה שלפני המטריקס).
בתור אדם שעבד בעבר בקולנוע ואין לי שום רגשות טינה כלפיו עדיין ראיתי שם אולי 6 סרטים ב4 שנים האחרונות (אחד חינם) ולא את מטריקס אני אעדיף לראות בס"ס, כי אני יודע מה אני אקבל בגיל ורב הסיכויים שס"ס יותר טוב. למרות שחברים שלי היו בהקרנה ביום חמישי ואמרו שלא היו שום בעיות עם הסאונד.
עם הגעתם עד לכאן ועדיין לא הבנתם מה אני מנסה להגיד אז הנה התקציר: גיל י-ם זלזל בלקוחות במשך שנים ובשנה האחרונה הוא סובל מזה בחוסר רווחים ואפילו קיצוצים.
ובכל זאת מה קורה עם ס"ס?? מתוכנן ללכת ביום חמישי בערב למטריקס אבל צריך לברר קודם אם הם פתרו את הבעייה או לא (הלפ פליז).
כמו שכבר אמרתי פה קודם, אם אתה הולך לסינמה סיטי אז
תקנה כרטיסים רק לאולם מספר 1. שם, לפי הדיווחים, היו הכי פחות בעיות, וגמני ראיתי שם את הסרט בתנאים משובחים ביותר – כולל סאונד מדהים בסראונד (למעט מספר דקות באמצע הסרט שהיו במונו מדהים). שם גם המסך הגדול ביותר בין האולמות, כך שסביר להניח שכך אתה רוצה לצפות בסרט.
במידה ואתה עדיין לא סומך על סינמה סיטי (לא יפליא אותי בכלל) סע חמש דקות נוספות לקניון שבעת הכוכבים. קולנוע "רב-חן" שם הוא מהמשובחים שבבתי הקולנוע בארץ וראוי לכל שבח אפשרי. עשרות סרטים ראיתי שם, ומעולם לא היתה אפילו תקלה קטנה שבקטנות, מה גם שמערכת הסאונד שלהם היא מדהימה והמסכים באולמות הגדולים הם ממש גדולים.
במילים אחרות
אם החלב בקפה מקולקל, שותים רק תה?
תראה, למרות האפשרות לעשות מה שאמרת, ס"ס זה הרע במיעוטו. למרות כל הפגמים ס"ס מציעים חווית צפייה שקולנועים רבים אחרים מתקשים לתת (מצטער אם אני נשמע כמו פרסומת). צריך להתלונן ולדרוש להשגיח שדברים כאלה לא יקרו, אבל לומר "שוברים את הכלים ולא משחקים" נראה לי פתרון מוגזם. עדיף להוריד את כמות הטיילר ולהגביר את הסבלנות. בכל מקרה, אני מתנגד לחרם צרכנים רק בגלל בעיות טכניות.
אני מסכים,
אבל כשבעיה טכנית חוזרת על עצמה שוב ושוב ולא נפתרת, היא כבר לא בעיה טכנית.
טוב, במקרה כזה זה כבר זלזול
אבל אני לא חושב שהגענו עדיין למצב שאפשר לקרוא לבעיות בסינמה סיטי זלזול. אם עוד, נגיד, שבוע יתברר שלא טיפלו בכלל בבעיות הסאונד, זה כבר באמת מעבר לטכני.
טוב, במקרה כזה זה כבר זלזול
בסינמה סיטי ידעו על התקלה כבר הרבה זמן, ולא תיקנו. עכשיו הם טוענים שהיא תוקנה תוך 24 שעות, אז או שהם משקרים או שהיה אפשר לתקן אותה לפני הרבה זמן.
גם אם הם היו יודעים על התקלה מעט זמן, עדיין כשאני נכנסתי לסרט (יום חמישי 22:30) הם כבר ידעו עליה. להציג סרטים זה מקצוע, ומי שמכבד את המקצוע שלו עושה אותו טוב. להציג סרט כזה במונו זה חוסר מקצועיות (ואני מוסיף גם זלזול).
הזלזול מתבטא בחוסר נכונות לתקן במשך זמן רב, בשקר שמתשובה (זו בעיה בכל העותקים), בתשובה "תמלא משוב" (במקום להחזיר את הכסף במקום ולהתנצל).
הייתי מעדיף שיודו בתקלה ויבטלו את ההקרנה או לחלופין יתנו לי את היכולת להחליט לעצמי מה אני מעדיף.
את החוויה של לראות את המטריקס בפעם הראשונה באופן איכותי אף אחד כבר לא יחזיר לי.
ולגבי החלב בקפה. אז כן אני לא קונה חלב עמיד של תנובה (כי פעם היה בו סיליקון) ואני לא קונה נקניק של זוגלובק (כי הוא היה עשוי מבשר פיגולים) ואני מחרים כל מי שפעם זילזל בי ואני יכול להחרים. ועל זה אפשר להרחיב אבל זה לא המקום.
ואני לא שותה קפה. זו מטאפורה
יש גם הבדל בין להחרים זמנית מוצר עד שיתוקן העוול לבין לנטור טינה עד סוף הימים.
אני חושב שקצת נסחפנו.
הרבה אנשים כאן אמרו שהם מעדיפים שבסינמה סיטי היו מודיעים שיש להם תקלה ויבטלו את ההקרנה (לפחות זו ההרגשה שקיבלתי מחלק מהתגובות כאן).
ברצינות?
אני יודע שאם אני הייתי נוסע כל הדרך מחיפה לסינמה סיטי והיו מודיעים לי שהכרטיסים שרכשתי בכרטיס האשראי שלי לא תקפים, מחזירים לי את הכסף ומחזירים אותי הביתה *רק* (ואני יודע שזה לא רק) בגלל שהסרט שודר בסטריאו – הייתי מתעצבן הרבה יותר מהמצב בו אני נמצא עכשיו (מאוכזב מהס"ס, לא יותר. אם כי הערכתי אליהם עלתה קצת בעקבות ההתנצלויות שלהם).
בדיוק מה שאני חשבתי.
אם באמת היו מבטלים את ההקרנה המון זועם היה מסתער על המנהל.
לא, למה?
שיודיעו שיש תקלה, יפרטו את טיבה, ויאפשרו לקהל לבחור אם לצפות בסרט, לצפות בסרט אחר או לקבל את הכסף בחזרה.
למעשה, זה נראה לי בסיסי לחלוטין, מין דבר כזה שהיה צריך להיות מובן מאליו ולא לעלות פה על תקן רעיון מהפכני.
בכל רכישה של מוצר, כשמי שמוכר לך את המוצר יודע שיש בו בעייה כלשהי, הוא יודיע לך על זה מראש (והרבה פעמים גם יוריד את המחיר). זה לא משנה אם זה בגד ("יש פה חור קטן, בגלל זה זה מחיר של סוג ב"'), אוכל ("בנוגע לספגטי בפסטו – בדיוק נגמר לנו הבזיליקום. לא אכפת לכם אם זה יהיה פסטו בלי בזיליקום, נכון?"), ספר ("תרגום ועריכה: דורית לנדס"), מכונית ("שמע, הדלת השמאלית לא לגמרי נסגרת, אני אוריד לך במחיר") וכדומה. ומי שלא מדווח על מוצר פגום או לקוי, צפוי לתביעה על הונאה ושלל אישומים אחרים.
אז מה, סרט זה לא מוצר? לא צריך ליידע את הלקוח אם הוא מקבל מוצר פגום?
לא יודע,
משום נראה לי קצת בלתי אפשרי מבחינה מעשית לעשות דבר כזה עם תור מאסיבי במיוחד של קהל.
מה יעשו, יעמידו שם מישהו עם מגה-פון?
לא, ברצינות, פתרון כזה יצור בלאגן נוראי שסביר להניח יגרום איחורים בלתי סבירים בכל הסרטים שמוקרנים שם.
פתרון יפה, נכון – אבל לא ממש מעשי.
דווקא פשוט מאד:
מכניסים את * כל * הקהל לאולם ואז, לפני הסרט, עולה נציג ההנהלה על הבמה ומודיע שלצערו קיימת תקלה בסאונד ולכן לא יהיה סראונד בהקרנה הנוכחית. אותו נציג מציע לקהל לקבל פיצוי לסרט אחר (בחינם) או לצאת מהאולם עכשיו לקופה מיוחדת שתפתח רק לצורך זה ולקבל את הכסף חזרה ו/או כרטיס חלופי להקרנה אחרת של מטריקס בה כבר אין תקלות (אמרו שהם מתקנים, לא?) ומי שבכל זאת יבחר להישאר יקבל עוגות ו/או שתיה מהמזנון על חשבון הבית כמו גם כרטיס לסרט אחר בחינם.
זה פיצוי. זה קרה לי פעם עם חברת תעופה שטסתי בה, אחת גדולה ומכובדת בעלת מוניטין. תקלה במטוס הנחיתה אותנו שכה אחרי ההמראה בנמל תעופה מרוחק למשך 8 שעות, עד שהגיע מטוס חלופי. בזמן השהייה הלעיטו אותנו ( כ 400 נוסעים) באוכל, חילקו לנו וואוצ'ר לטיסה חינם בחברה במהלך שלוש השנים הקרובות וכשהגענו למחוז חפצנו וחלקנו גילה שהחמיץ את טיסת ההמשך קיבלנו חדר מלון מפואר ללילה ולמחרת טיסה ארצה במחלקת עסקים.
זה שירות!!!
(ולחברה קוראים קלמ – והכרטיס הראשוני שלי בה היה מוזל מאד בעקבות איזשהו מבצע שלה. ) אז אם חברת תעופה יכולה להשקיע כל כך הרבה בלקוחות שלה, בית קולנוע אחד יכול לעשות משהו דומה עבור לקוחותיו.
תגובה זו היא תיאורטית בלבד
כי קצת יותר למטה קיבלנו מידע קצת שונה על אופי הפיצוי של הס"ס, דבר שהוריד אצלי את המניות שלהם בצורה די חריפה, ובכל זאת.
אני מסכים עם הטענות שלכם, אני מסכים שאף אחד שם לא ממש חשב איך לפצות את הצופים או איך לארגן הכל בצורה טובה וכל מה שהם רצו באותו יום בו היתה הבכורה זה שכל מי שבא לקולנוע לא ישים לב שיש בעיות חמורות בסאונד וימשיכו להזרים את המזומנים לאולם הקולנוע.
כל מה שאני אומר זה, שכל הרעיונות שלכם הם לא כל כך פשוטים לביצוע. גם הכנסת כל הצופים לאולם הקולנוע (מדובר על 300 אנשים, כן?) תעכב בצורה די פראית את ההקרנה הזאת ואת הבאות אחריה, וזאת כיוון שלוקח הרבה זמן לכל צופה באותו אולם להחליט מה הוא מעדיף לעשות עם הכרטיס שלו ואז גם ליישם את ההחלטה (סתם לצורך ההמחשה: מספיק שקבוצה של חמישה אנשים שהגיעו יחד לא הגיעו להחלטה מספיק מהירה אם להישאר או לצאת ולקבל פיצוי או לראות סרט אחר והבלגן באולם הקולנוע היה מרקיע שחקים, שלא לדבר על אנשים שהיו מתחילים להתפרץ לדברי מי שלא יעלה על הבמה או סתם לעורר מהומות).
איך שלא תסתכלו על זה – מדובר בפיתרון בעייתי שהיה גורר תלונות אפילו גרועות יותר ממה שאירע בפועל.
ושוב – אותה הסתייגות. כל הדברים הללו לא רלוונטיים בעקבות מה שבפועל קרה היום לאנשים שבאו לקבל את הפיצוי. אני יותר ויותר מתחיל לחשוב שמדובר בבושה וחרפה. וכל כך, אבל כל כך חבל לי.
יודע גם יודע
ברק, לפתור את הפתרון הבסיסי בטיעון שזה מסובך טכנית זו בריחה. זו חובתם של ס"ס לפתור את הבעיה, פתרונות יש המון, כל מה שאנחנו מבקשים זה שיכבדו אותנו כצרכנים. זו בקשה טבעית ובסיסית, ואנחנו מנהלים על זה דיון שלם.
Boojie אני מסכים עם כל מילה שלך.
שמעת פעם על ההמצאה המהפכנית
"שלט"?
המצרכים הדרושים: חתיכת בריסטול; לורד; נייר דבק.
קושי ההכנה: מזערי.
משך ההכנה: כחמש דקות.
מחיר: אפסי.
מספר מנות: בלתי מוגבל.
אופן ההכנה: פרוש את הבריסטול. הסר את הפקק מעל הלורד. הצמד את הלורד לבריסטול והנע אותו עליו כך שיווצרו אותיות. צרף את האותיות כך שייצרו את ההודעה הרצויה. תלה את השלט המוכן בלובי/בכניסה לאולם באמצעות נייר הדבק.
ואל תגיד לי שבסינמה סיטי בדיוק אין להם בריסטולים, לורדים ונייר דבק, כי אני ממש אתרגז. במקום שיש להם מסכים מפוזרים בכל מקום, תצוגה דיגיטלית של שמות הסרטים והשעות, אלוהים יודע כמה עובדים, וניחוש פרוע – גם מערכת כריזה – יכולים להתמודד עם הבעיות הלוגיסטיות הקשות של להשיג בריסטול ולורד, או למצוא פתרון אחר. אני, כאדם פרטי, כבר התמודדתי עם בעיות קשות יותר, אז גוף כמו הסינמה סיטי, שיש לו עובדים שזה התפקיד שלהם, גם יכול.
ניחוש שלי? הם לא רצו להודות שיש תקלה. הם יודעים כבר מזמן שיש תקלה, אבל יודעים שהודאה רשמית בזה תגרום להמון אנשים לא להגיע אליהם (כי בכל זאת הם לא נמצאים שני מטר מהבית של יותר מתשעים אחוז מהמדינה, ואם הם מודים שהסאונד שלהם לא עובד כמו שצריך ושהם לא מצליחים לתקן את זה, הם מחרבים חלק גדול מהאטרקטיביות שלהם). כך שכל הדיון הזה לא רלוונטי ממילא. אי ההודעה על התקלה היתה בחירה מודעת, ולא נבעה מבעיות לוגיסטיות שכל ילד בן שבע עם טיפה רצון היה מצליח לפתור.
נו, ברצינות
באמת נראה לך ש-300 אנשים שעומדים בתור לכניסה לאולם בקומפלקס כזה גדול יצליח לקרוא שלט אחד קטן ומסכן?
היתה הודעה בלוחות הלייזר המשוכללים שלהם (או ווטאבר לוחות שיש להם שם) שהסרט מתאחר ברבע שעה. אז היתה. את יודעת כמה אנשים קראו אותה ברדיוס של 15 האנשים בו עמדתי בתור לסרט? אחד.
ואני מסכים לגמרי עם מה שאת אומרת לגבי החוסר רצון להודות בבעיות שיש להם. גם אמרתי את זה קודם.
לא רלוונטי.
שאלות כמו "כמה אנשים יראו" הן פשוט לא רלוונטיות. מה שעקרוני הוא שתהיה הודעה (ואגב, אם ההודעה היא בכניסה לאולם, *כל* מי שנכנס לאולם יראה אותה).
מספר האנשים שיראו את ההודעה אם לא תהיה הודעה בכלל: אפס (לא כולל את אלה ששכחו לקחת את הכדורים האדומים הקטנים שלהם או אלה שלקחו יותר מדי מהכדורים האדומים הקטנים).
מספר האנשים שיראו את ההודעה אם תהיה הודעה: גדול מאפס.
המצב השני לוקח. כלומר, בהנחה שרוצים להודיע לציבור שאכן יש תקלה, ולא לספר לו סיפורים כמו "זה עותק בעייתי של הסרט" או "אתה פשוט לא רגיל למערכת משוכללת כמו זאת שיש לנו".
ועדיין
לרבים מאיתנו זה לא היה פותר כלום.
אוה, אבל לס''ס זה היה פותר המון.
בתור התחלה, זה היה כסת"ח.
יש לך בעיה עם דורית לנדס?
בילדותי קראתי המון מדע בדיוני מהסדרה של "עם עובד" ודווקא די נהנתי.
מילת קוד: ''בילדותך''
אז מה אתה אומר,
שהיא מתרגמת בצורה ילדותית? אני לא הרגשתי בשום דבר כזה.
אני אדייק יותר: כשאמרתי "בילדותי" לא התכוונתי לגיל שמונה עד עשר, אלא יותר 15 עד 20.
אני מניח שאני מרגיש זקן…
אני חושב שמה שניסו לרמוז פה בעדינות מאד רבה
הוא שדורית לנדס לא היתה אז, בימי הזהב הרחוקים ההם, אחראית בלעדית על סדרת המד"ב של עם עובד, ולכן אולי – רק אולי – הרמה שם היתה טיפ טיפה גבוהה יותר.
האם מדובר באותה דורית לנדס
שכותבת על קוסמטיקה ב"הארץ"?
כן.
ואם כבר הולכים לשם..
אז באיזה אולם כדאי לשבת ומהן השורות באמצע?
שערוריה
חברים שלי הלכו היום למשרדי סינמה סיטי כדי לקבל פיצוי על ה"חוויה" באולם 7 בבכורה.
המנהל שם החליט שרק מי שיצא באמצע הסרט ולא קיבל "תמורה מלאה" לכספו יכול לקבל פיצוי.
שום ניסיון להגיע להבנה לא עזר…
אווווו
זה כבר ממש מלוכלך.
שערוריה
וזו הוכחה שסרטים בישראל זה בעעע
הראי, פרטי והדגימי
איך זו בדיוק הוכחה?
מראה, מפרטת ומדגימה
שלא רק שבתי הקולנוע בישראל מזייפים בתחומים שונים ומגווונים- כמו סרט הודי שהלכתי לראות וחצי סרט לא היו כתוביות, כמו המקרה שאתם ציינתם שהסאונד היה דפוק, מנהלי בתי הקולנוע פשוט מכחישים לרוב שבכלל הייתה בעיה, וטוענים שהלקוח הוא שדפוק.
בתי קולנוע בארצות אחרות הוא בדרך כלל עסק מכובד מאוד שיש לו מוניטין מסויים וצריך לשמור עליו. חבל שבישראל לאף אחד לא אכפת מאף אחד חוץ מהכיס של עצמו.
אה, זה מה שחשבתי.
אחרי שניסיתי להבין מה הקשר בין מוסר שירות לקוי של בתי קולנוע לבין הסרטים שמפיקים בארץ.
מראה, מפרטת ומדגימה
המצב ישתנה רק אם אנשים יפנו לתביעות קטנות.
שערוריה
נו, טוב.
עכשיו כבר באמת שאין לי מה לומר להגנתם.
חבל.
את זה אני דווקא יכולה להבין.
אם הם יתחילו לפצות את כל מי שסבל מסאונד חרא הם יפשטו את הרגל כבר מחר…
אה, כן, וזה *בדיוק* מסוג הדברים שצריך לפרסם כתגובה גם בכתבה בוויינט, או אפילו לשלוח למערכת שלהם, בתור "מעקב" אחרי ההבטחות שהמנהל מרח שם.
הם לא יפשטו רגל. להיפך.
אילו כל מי שראה את 'המטריקס' בסוף השבוע היה דורש החזר, היו אולי נגרמים להם הפסדים כבדים. אבל זה לא יקרה. גם אם יתפרסם בוואינט שכל מי שסבל מסאונד לא טוב במשך אותו סופ"ש זכאי לכרטיס נוסף כפיצוי, אני מעריך שלא יותר מ-10% מהצופים באמת יגיעו לדרוש אותו. אותם 10% יראו בסינמה סיטי עוד סרט, כלומר – יקנו עוד פופקורן וקולה, כך שסינמה סיטי לא יפסידו עליהם לגמרי, ומה שיותר חשוב – הם *ימשיכו* ללכת לסינמה סיטי גם בעתיד, ולא יספרו לחבריהם כמה שסינמה סיטי הם זונות ולמה לא ללכת לשם יותר בחיים.
ובוג'י, תעלי כבר לאיציק.
לפחות יש פיצוי
בגיל אשדוד (אולם 2) הבאלנס היה מוטה קשות אחורה ושמאלה. כשבקשתי מהסדרנית בהפסקה שתדווח למקרין, היא אמרה "לא נכון. אתה לא שומע טוב".
וזה בלי להזכיר את המסך שהיה יותק קטן מאבר מסויים שלי, שהוא די קטן בזכות עצמו, גם ככה.
הוריי!
עוד מישהו מאשדוד!
גלובוס גרנד קניון, חיפה
ההקרנה של 16:60. סטריאו. אין סדרנית שאפשר לדווח לה (אפילו יצאתי באמצע הסרט כדי לחפש).
בהפסקה ניגשתי בלית ברירה לאיש שמוכר קולה. הוא אמר שלא סטריאו ולא נעליים. זה מוקרן בסראונד. התעקשתי. הוא אמר שהוא יברר, והמשיך למכור קולה.
מצאתי את הסדרנית, והתלוננתי. היא הסבירה לי שאני טועה ושזה סראונד. התעקשתי איתה שאני יודעת מה אני שומעת, ושהיא בכלל לא היתה באולם. אז היא אמרה לי שסראונד זה כששומעים את כל הרמקולים מסביב, גם את אלה מאחורה. הסברתי לה בחזרה שאם מגבירים את הרמקולים של המסך – זה עדיין לא הופך את הסאונד לסראונד, ועדיין לא שומעים מאחורה כלום. היא אמרה שוב שאני טועה אבל שהיא תברר עם המקרין.
אחרי ההפסקה היה סראונד כמו שצריך.
אבל בגלל הריב איתה, כשנגמר הסרט ואני הייתי היחידה שעוד ישבה כמו אהבלה, כבר לא היה לי נעים להשאר ולריב איתה שהנה, אם היא רק תיתן לי לשרוד 20 דק' של קרדיטים – יהיה משהו פצפון אח"כ בסוף, וכבר הלכתי.
16:60?
17:00!
כאילו ד'ה!?
(או בעצם, לאחר צפייה בפיוצ'רמה 5.09 בזזז!)
אופס.
מה שמוכיח שאסור לי לעשות לעצמי הנחות בכל הנוגע להגהות בהודעות של עצמי. התכוונתי ל-16:30.
איזה אולם?
הייתי באולם 1, ואני לא יודע לגבי האם היה סראונד. מה שבטוח, הסרט הוקרן מוזז טיפה למעלה, מה שגרם לכך שראשים השחקנים נחתכו ולא ראו את "סימני הסיגריה" בין הגלילים.
גמני ראיתי באולם 1.
הקרנה של יום שישי, 00:45, והכל היה מצוין, גם התמונה וגם הצליל.
אולם 1.
באמת שמתי לב שלא ראו את חורי הסיגריות. אבל בטח המקרין חשב שזה בסדר ושצריך להקרין את הסרט כשהראשים חתוכים. עובדה – גם בפוסטרים חתכו להם את הראש!
אולם 1.
אז גם את המלאכיות של צ'רלי יקרינו ככה?
טוב
אז קראתי את הכותרת, וחשבתי לעצמי, :איזה יופי! סידרו את הבעיה באולם שבע היום, ולי יש כרטיס לכיסא באמצע האולם". ואז הגעתי, ועד כמה שאני שמתי לב, עדין אין סראונד. כאילו, אם היה אז הסראונד ממש לא מושקע בסרט, וכך גם בקטע ההקרנה של SDDB. סהכ, נהניתי נורא, והאיש שהיה מאחורי דאג לי לכיסא רטט כל פעם שהיה פיצוץ חזק, אז לא נורא, אבל בכל זאת, חבל לי.
נ.ב.
מעבר לבעיות סראונד, הם הדליקו את האור באמצע הקרדיטים, וגם כשראו שעדין יושב חצי אולם לא הסכימו לחבות, שלא לדבר על זה שפשוט הפסיקו אותם באמצע. רק אחרי זעקות של כולנו הסכימו להמשיך להקרין עד הטיזר, וגם אז עם אורות. אבל בסה"כ, אי הולך לחזור לשם. מה לעשות, זאת פשוט הרגשה אחרת לגמרה לראות שם סרט.
אכן...
התחילו להגיע שמועות כי גם עכשיו, לאחר שסינמה סיטי יצאו בהצהרה הנרגשת, עדיין לא תיקנו את בעיית הסראונד בסרט. וזה מתחיל ממש לעצבן. ביחד עם ההבטחה הלא-ממומשת של המנהל (רק אם יצאתי באמצע אני זכאי להקרנה חוזרת? שיחנקו) וחוסר היכולת שלהם לטפל בבעיה הטכנית כראוי – אני ממש מתחיל לשקול לחזור לרב-חן בתל אביב או בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה.
וזה עצוב, כי אני יודע שאני לא אעשה את זה. זה ממש כואב ש-זה- המקום הכי טוב בארץ לראות בו סרטים, אחרי הכל.
ברב-חן שבעת הכוכבים יש תנאי צפייה משובחים מכל בחינה
אתה בשקט יכול לחזור לשם.
מעניין...
אחרי הסרט ממש התלהבת מהסראונד..
מהסאונד
לא מהסראונד. אחריזה כשחשבתי על זה שמתי לב שחוץ מנקודה אחת בכביש המהיר לא הייתה אף נקודה ששמעתי משהו מאחורי, כך שכנראה שמשהו היה דפוק.
אי-מקס?
באולם סינמקס שזה האיי מקס היו בעיות כי זה ממש חשוב לי אני חיכיתי ליראות את הסרט באיי מקס אבל אם יהיו בעיות אני כבר אראה בקולנוע שליד הבית שלי
אי-מקס?
לפי האתר הרשמי של איימקס http://www.imax.com הסרט כלל לא יגיע לכאן (יש רשימה מלאה של בתי קולנוע). מצד שני הסינמקס גם לא מופעי ברשימת בתי הקולנוע שבהם יש איימקס, אז לך תדע.
לדעתי הסינמקס אינו מופיע ברשימה באתר
משום שהוא לא איימקס אלא תואם לו (כפי שמתואר ב- http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm#imax).
ועוד מאירועי הסינמה סיטי
עמית לעבודה דיווח שבהקרנה של אתמול (שבת,31.5, 16:45) בקעו מרמקולי אולם 9 צלילים סטריאופוניפ משובחים. טוב בעצם, תחליפו את המילה "משובחים" ב"פאקינג חזקים! איי האוזניים!". סראונד? לא בבית ספרנו.
וחברה טובה דיוחה שברביעי שעבר (לא אמרה איזה אולם) "שכחו" להדליק מזגן. רק בסוף. (שכחתי לשאול על הסאונד אבל אני אתחקר אותה השבוע)
תגובת סינמה סיטי
"סליחה, סליחה. באמת שיש לנו מערכת שווה! בואו, תראו. עלינו! וקחו גם פופקורן. ושתיה." (מזימה לגרום לי להפסיד שוב את סוף הסרט?)
"אה, ורוצים לשמוע על המנוי לVIP שלנו?"
קיבלתי היום מכתב. וכל מה שעשיתי היה לשלוח פקס מאוכזב.
עידכון מהשטח
אני לא קראתי את היומית הזו ביום שפורסמה. אני, שראיתי כבר את הסרט בקולנוע אחר, הלכתי עם כמה חברים לסינמה-סיטי כדי להנות שוב מהסאונד (האמנם?).
יום רביעי 4/6 שעה 19:45 אולם 1.
רושם ראשוני: המסך עקום! ואיתו גם התמונה!
בהמשך שמתי לב שהבעיה עם המסך מתגמדת לעומת הבעיה האמיתית: הסאונד היה ממש חלש (לאחר קריאת התגובות פה הבנתי שגם לא היה סראונד). תחושת התיסכול הגיעה לשיא בסצנה האחרונה לפני ההפסקה, שהפכה לחסרת טעם ממש ללא הפסקול בעוצמה הראויה. הייתי צריך באותו רגע פשוט לקום וללכת.
מיותר לציין שאת הקרדיטים ראינו באור והנחתי שבטיזר יכבו אותו — תקוות שוא.
מייד כשיצאתי מהסרט הודעתי לכל מי שהיה איתי שאני לא חוזר לסינמה-סיטי עד להודעה חדשה (וזה לפני שקיבלתי חיזוק מקריאת היומית הזו על כל תגובותיה).
למה ללכת רחוק כשיש לי את קולנוע גיל בהוד-השרון, שם נהנתי מאותו הסרט בדיוק במידה שלא ניתן בכלל להשוות, ואת הקרדיטים והטיזר שם ראיתי בחושך; הידד!
הפסקה? כשאני הייתי, לא הייתה הפסקה
הפסקה? כשאני הייתי, לא הייתה הפסקה
גם בהוד-השרון וגם בסינמה סיטי וגם בכל הארץ ( להפסקה) המסך נהיה שחור והתמלא קוד מטריקסי ירוק ונחשפו האותיות המבשרות על ההפסקה.
זה דוקא קטע נחמד וסלחתי להם על שעשו הפסקה בשביל זה. בפעם הראשונה שראיתי זה היה מאד משעשע.
הפסקה? כשאני הייתי, לא הייתה הפסקה
כן, יש מסך שחור כזה אז כולם כזה- "אוף הפסקה" ומתחילים לקום, ואז כזה באות האותיות הירוקות אז כולם- "אה זה ממשיך" ואז פתאום האותיות מתגבשות ל"הפסקה" ואין אחד באולם שלא צוחק או כזה- "חחח, איך עבדו עלינו".
כזה.
כשאני ראיתי בס''ס
גם לא הייתה הפסקה. כנראה שבחלק מההקרנות יש ובחלק אין.
היום ב-YNET תגובה נוספת בעניין
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2673874,00.html