הקולנוע הדרום-אמריקאי איבד בתוך שבוע שני במאים מבטיחים. פביאן ביילינסקי הארגנטינאי, במאי 'תשע מלכות', בן 47, נפטר במפתיע מהתקף לב. ימים בודדים לאחר מכן, חואן פאולו רביה מאורוגואי, אחד מבמאי 'וויסקי', התאבד בגיל 32. |
07.07.2006
|
יומית
הקולנוע הדרום-אמריקאי איבד בתוך שבוע שני במאים מבטיחים. פביאן ביילינסקי הארגנטינאי, במאי 'תשע מלכות', בן 47, נפטר במפתיע מהתקף לב. ימים בודדים לאחר מכן, חואן פאולו רביה מאורוגואי, אחד מבמאי 'וויסקי', התאבד בגיל 32.
הקולנוע הדרום-אמריקאי איבד בתוך שבוע שני במאים מבטיחים. פביאן ביילינסקי הארגנטינאי, במאי 'תשע מלכות', בן 47, נפטר במפתיע מהתקף לב. ימים בודדים לאחר מכן, חואן פאולו רביה מאורוגואי, אחד מבמאי 'וויסקי', התאבד בגיל 32.
צריך לראות כדי להאמין
הטריילר לסרט החדש של אקי אבני:
http://vod.walla.co.il/?w=//935954
מישהו בתעשיה ממש חושב שפה זה הוליווד.
למישהו(ים) הזה קוראים אורי ובני ברבש
שמעו, אני לא יודע איך להגיב
יכול להיות שמשהו פה עבד כמו שצריך? כאילו, אני בטוח שמדובר בסרט ממש גרוע אבל הטריילר נעשה בצורה מאוד הולמת אם תשאלו אותי. פיצוצים, שליפת אקדחים, משפטים קליטים ולפחות פעמיים ראינו את השיער החדש של אקי אבני. אני לא רואה שום דבר רע בזה… מלבד הסרט עצמו, כמובן.
עוד שבוע תוכל לשפוט בעצמך
אני חייב?
רק אם אתה לא רוצה להסתבך עם הברבשים
גם השבוע. טרום בכורה.
מדהים איך צמד שכנראה לא עשה מילואים בחייו
הפך את אחוות הלוחמים,האחים לנשק ואת הישראליות המפרגנת הנשענת זה על זה ללחם חוקם.
אם הם היו מנסים לעשות את "מילואים" או את "מלח הארץ"במציאות של החברה הישראלית העכשווית הם היו נשארים עם נערת מים,מישהו שמחזיק את הבום וקצינת קישור. בחברה בה אחוז המשרתים במילואים קרביים הוא מתחת ל5% כבר אי אפשר לפמפם לנו את המסרים האלה מבלי שהם ישמעו מגוחכים. אבל אני לא אבלבל את האחים ברבש עם עובדות.
לידיעתך:
לפחות חצי מהצמד הזה (בהנחה שאתה מדבר על הברבשים) עשה שירות קרבי. נדמה לי שגם החצי השני, אבל אני לא סגור על זה. אפשר לא לאהוב את הקולנוע/טלוויזיה שהם מייצרים (אני עצמי לא משוגע עליהם), אבל טענות בנוסח "הם לא עברו את זה ולכן הם לא יכולים לעשות על זה סרט" – מלבד היותן שגויות באופן כללי, הן גם לא נכונות במקרה הספציפי הזה.
בני ברבש היה מג''ד ב''גולני''.
לגבי אורי אין לי מושג.
יכול להיות שזה היה מזמן
כי כל מה שהם מציירים כריאליסטי הוא מגוחך במושגים של היום. אם אתה רוצה לצייר ריאליזם שהוא קרוב למציאות רצוי שתסתובב קצת בשטח ולא תסתמך על מה היה בזמנך.
בכל אופן,אני מקבל את הטענה שתסריטאי לא צריך להיות שוטר בשביל לכתוב דרמת משטרה אבל כשאתה מוביל קו על אתוס מסוים רצוי אם תבדוק שעוד יש לו תפיסה במציאות.כמי שמשרת במילואים בתפקיד בכיר אני יכול לומר שהמצב שונה בצורה קיצונית מהסיטואציה שהייתה פה לפני עשר שנים ואפילו לפני חמש שנים.הברבשים צריכים לצעוד עם הזמן אם הם רוצים לשמור על הגוון המציאותי.
ואולי אני כאן זה שטועה והעובדה שמציאות היא אחרת לא צריכה להפריע, אלא הדרך שבה הציבור הרחב תופס את המציאות.
אני עדיין לא מבין מה אתה רוצה.
אם אתה נהנה לצפות בסרטים/סדרות של הברבשים ולצחוק על כמה שהן לא קשורות למה שהולך במציאות, אז סבבה לך, באמת. אני חושב שיש עוד שניים-שלושה קריטריונים למדוד בהם איכות של דרמה.
צריך לראות כדי להאמין
למה אני לא מצליחה לראות?
צריך לראות כדי להאמין
הטריילר הזה סובל קשות מעודף טסטוסטרון, וזה גורם לו להיראות כמו משהו מאמצע הניינטיז.
יהי זכרם ברוך
מה, מישהו היה צריך לכתוב את התגובה הזאת.
יהי זכרם ברוך
גם אני חיכיתי לתגובה הזאת.
יהי זכרם ברוך
כנ"ל.
מה עם ביקורת על הבועה?
אני מרגיש צורך עז לפרוק את התחושות שלי בעקבות הסרט בפורום ראוי מאז יום חמישי, מתי מתפרסמת ביקורת?
אם כי לא ברור לי אם תחושותייך דומות לתחושותיי בעניין זה.
אני מניח
שרמיזה מצידי שאתה מוזמן לכתוב ביקורת תתקבל, בהתחשב בנסיבות, בצחוק רועם?
נחשוב על זה
(כלומר… אין לכם עדיין ביקורת בצנרת, אה? אז אולי אנסה)
חיוביות בעיקר
אבל עצם העובדה שהסרט נגע בי בצורה חזקה, לא משנה אם באופן חיובי או שלילי, גורם לו להיות עבורי משהו חדש ומרגש בנוף הסרטים הישראלים. רק עבורי, כמובן.