במקור: King Arthur
במאי: אנטואן פוקואה
תסריט: דייויד פרנזוני
שחקנים: קלייב אוון, קיירה נייטלי, יואן גריפית, סטיבן דיליין
כבר הרבה זמן אני מתלבט איך לפתוח את הביקורת הזו. אני תוהה מה עדיף: לשרבב איזו אמירה מתחכמת על ארתור ואביריו, אולי משהו על ג'רי ברוקהיימר ופועלו הקיטשי. אולי בכלל עדיף להעלות את עניין האופנה האחרונה בקולנוע – סרטים שמראים את "הסיפור האמיתי מאחורי המיתוס", או שעלי לספר על חוויית הצפייה שלי מהסרט (הקרנה מיוחדת. כל הסדרנים לבושים בקרטונים כסופים, דודו טופז מאחורי ונמרוד "נימי נים" רשף מלפני. לא התרגשתי כל כך מאז הפעם האחרונה שאכלתי במקדונלד'ס). אבל כמה שאני חושב על הסרט, הדבר היחיד שעולה לי בראש הוא שקיירה נייטלי שולתת!1.
העובדה הזו מעידה על איכות הסרט יותר משהיא מעידה על כל דבר אחר. כי עם כל הכבוד לקיירה חביבתי, לו היה מדובר בכל סרט אחר, ההופעה שהיא נתנה לא היתה שווה התייחסות. נתחיל מזה ששעה, שעה חיכיתי לה, עד שהיא טרחה להצטרף לאיזו סצינה, וגם אז, חוץ מלהיראות נהדר ולירות בחץ וקשת מדי פעם, לא היה לה תפקיד אמיתי בסרט.
'המלך ארתור' הוא כמו 'שר הטבעות', רק בקטן. יש בו טבעת, מפת העולם, חרבות, קשתות וחצים, יש בו מישהו שעד סוף הסרט יהפוך למלך ואפילו דמות שפוצחת בשיר ללא קשר לעלילה. אבל הוא פחות אפי, יש בו פחות סצינות קרב, פחות דמויות (מה שאומר שיש פחות שמות מסובכים לזכור), פחות עלילה, פחות לוקיישנים, פחות אפקטים מיוחדים, פחות נאומים קיטשיים, ובנוסף לכל אלה הוא סובל ממחסור חמור במירנדה אוטו (מצד שני, אנחנו מקבלים במקומה את קיירה).
הפרסומות לסרט מתגאות ש'המלך ארתור' מספר את הסיפור האמיתי מאחורי המיתוס של ארתור ואבירי השולחן העגול. הסרט אפילו נפתח בשקופית המצהירה כי בעקבות ממצאים ארכיאולוגיים חדשים שנחשפו לאחרונה, התברר מה באמת קרה שם. כל זאת כדי שלא נטעה לחשוב שעלילת הסרט בו אנו צופים היא סתם פרי דמיונו הקודח של תסריטאי הוליוודי משועמם. אבל לא אמת היסטורית ולא נעליים – אין קשר בין ארתור של האגדות ל"מציאות", כפי שהיא מוצגת ב'המלך ארתור'. אני נוטה יותר להאמין שלתסריטאי, דייויד פרנזוני ('גלדיאטור', ובקרוב גם 'חניבעל' – זה עם הפילים), היתה כבר עלילה של סרט הרפתקאות בראש, וכתרגיל ביחסי ציבור הוא ביצע העתק&הדבק של שמות גיבורי אגדת המלך ארתור לסרטו שלו. כדי שלא נרגיש מרומים לגמרי, הוא הוסיף עוד כמה שמות מוכרים, לא לפני שהוא התאים אותם למציאות שלו. וכך למשל, אקסקליבר, חרבו האגדית של ארתור, עברה ש?נמוך לחרב פשוטה, שהיתה שייכת פעם לאביו של ארתור. השולחן העגול מבליח לרגע והוא סתם שולחן. ועגול. וזהו, בעצם. פה נגמר הקשר.
ארתור של פרנזוני הוא ראש מסדר אבירים, שנשלחו בפקודת הרומאים להלחם עבור האימפריה הרומאית. בתום 15 שנות שירות כפוי, מובטח להם כי ישוחררו לארצותיהם ולבתיהם, כה אמרה רומי. תחילתו של הסרט בתום התקופה הזו, כאשר ארתור ואביריו שבים ממשימתם האחרונה, במטרה לקבל את תעודות השחרור שלהם מהנציג הרומאי. אבל הרומאים יודעים מה ערכו (ואורכו) של אפוס קולנועי, והם אינם מוכנים לשחרר את האבירים. במקום זאת, הם שולחים אותם לעוד משימה אחת אחרונה, שהיא באופן בלתי מפתיע גם הקשה ביותר בה האבירים נתקלו עד כה. ואחריה הם יהיו חופשיים לעשות כרצונם. באמת. נשבעים באלוהים.
כך יוצאים ארתור ואנשיו אל צפון בריטניה, עמוק בתוך ארצם של ה"וודס", אנשי היערות המסתוריים (כלומר, צבועים בכחול), המונהגים על ידי מרלין המסתורי (והכחול) לא פחות, כדי להציל את האפיפיור לעתיד ומשפחתו מידיהם של הסקסונים המרושעים. אלה כובשים את בריטניה במהירות ובאכזריות, כפי שרק ברברים מימי הביניים יודעים. בדרך הם פוגשים את גווניבר (קיירה נייטלי, כבר אמרתי?) ולומדים לקח חשוב על החיים, או משהו כזה.
חשוב לציין שבמשך השעה הראשונה של הסרט, עד שארתור והסקסונים מתחילים בתחרות "למי יש קשת ארוכה יותר", לא קורה כלום. כלומר, טכנית יש עלילה שצריך לעקוב אחריה, אבל רובה מורכבת מהתבכיינות בלתי פוסקת של ארתור ואביריו, כך שזה לא ממש מעניין. בעצם, גם אחרי שהקרבות הגיעו סוף סוף, לא מצאתי את עצמי מרותק לעלילה במיוחד. קלייב אוון מעביר ארתור עייף שנמאס לו כבר להלחם, ורוצה רק לחזור הביתה בשלום. הוא כריזמטי במידה, כראוי למ"כ של שישה לוחמים, אבל לא מספיק כריזמטי להיות מלך, או לסחוב סרט שלם לבדו. שאר האבירים לא מציגים מספיק אישיות כדי לחפות על המחסור בזו של ארתור.
מה שמציל את הסרט מלהיות סרט מסע משובץ בנאומים חוצבי להבות הם הקרבות: כשהם סוף כל סוף מגיעים, הם מרהיבים. זה הרי סרט של ג'רי ברוקהיימר, והסרטים שלו אולי לא מצטיינים בעלילה או בדמויות, אבל בדבר אחד חייבים להודות – הוא עושה אקשן משובח. מטופש לפרקים, לא הגיוני רוב הזמן, אבל משובח. אם כי אפילו בתחום הזה, הקרבות אינם מהנים כפי שהיו יכולים להיות – הם סוערים, אבל סטריליים. כדי להעניק לסרט את תווית "לכל המשפחה", הקרבות בסרט אנמיים, במובן המילולי של המילה. דם לא תראו כאן. יש אמנם חצים מתעופפים, חרבות מצטחצחות ואנשים שנופלים מתים על ימין ועל שמאל, אבל אף אחד מהם לא נפצע, חלילה. אלא שאז פתאום הכתה בי ההארה – הבעיה לא נעוצה בהם, אלא בנו. החיילים האמיצים פשוט מתים בהמוניהם מהתקף לב, למראה חרב המונפת מולם.
הסרט גם מנצל היטב את העובדה שהוא מתרחש כ-450 שנה לאחר הולדתו של ישוע מנצרת, כדי להעביר ביקורת חריפה על הפן המיסיונרי של הנצרות. באותה תקופה, רומי כבר היתה נוצרית למהדרין (או, לפחות, כך נטען בסרט), ו'המלך ארתור' אינו חוסך מאיתנו את השיטות הפחות נעימות בהן השתמשו רומי וגרורותיה להמיר עובדי אלילים לדת ה"אמיתית". אולי יוצריו של 'המלך ארתור' הניחו שמכיוון שהסרט מתרחש בעבר הרחוק, הקהל הרחב לא יעשה את הקישור בין הנצרות דאז לזו העכשווית, ולא יכריז על הסרט כחילול הקודש. חבל רק שהביקורת הזו מתבזבזת על סרט שכזה, כי אני לא מאמין שמישהו יתייחס ברצינות לכל מסר שהוא שהסרט מנסה להעביר.
בסופו של דבר, 'המלך ארתור' הוא סרט קיץ לא מזיק, אם כי גם בהחלט לא מועיל. בסקאלה שבין הפקות ערוץ 'הולמרק' לבין 'שר הטבעות', הסרט ממוקם די נמוך, וחבל. למרות זאת, אני חייב לציין שברוקהיימר הצליח במה שהוא ניסה לעשות – הוא סיפר את סיפורו של ארתור מלך הבריטונים, רק בלי הקסם.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- קיירה נייטלי
- קלייב אוון
- יואן גריפית
- המלך ארתור – הסיפור האמיתי?
- המלך ארתור – האגדה
- האבירים שאומרים "ני"
לא, לא, לא ולא (לא כבר אמרתי?)
סרט נורא. איום. הגרוע ביותר שראיתי זה הרבה, הרבה זמן. כמה גרוע? מאוד. כמה גרוע? נורא. כמה גרוע? יותר.
אין עלילה, אין הגיון, אין משחק, אין תסריט, אין בימוי, אין אקשן, אין עניין, לא ברור, לא חשוב, לא נכון, לא מדויק, לא יפה, לא.
אל תעשו את זה לעצמכם. אם משעמם לכם, תדליקו גפרורים ותנסו לשרוף אותם מכל הצדדים מבלי להיכוות יותר מדי. זה הרבה פחות כואב.
הממ... אז מה בעצם אתה מנסה להגיד?
לא, לא, לא ולא (לא כבר אמרתי?)
ביקורת מושלמת!
הוצאת לי את המילים מהפה!
לא הייתי מסוגלת לנסח זאת יותר טוב. בדיוק מה שחשבתי אחרי שראיתי את הסרט. פשוט נורא!!!
אני חולק עליך!
הסרט הוא לא גרוע, השם שלו הוא פשוט מטעה, אני התכוננתי לראות סרט על האקסקליבר ועל המלך ארתור וכל מה שיצא לי מזה זה, סיפור חלש נטול אקשן, שסותר לחלוטין את שמו(המוכר ביותר)…
לכן אין לי כל ביקורת על יוצרי הסרט; אלה על האנשים שגרמו לי לחשוב שזה סרט טוב…
בכל מקרה כדאי לראות כדי להגיד שראיתם!
נ.ב. לעורכים
את הביקורת שכתבתי לסרט הזה אין לי. אכפת לכם לפרסם אותה כאן בתור תגובה (או שזה יהיה ארוך מדי?)?
הריהי (בקיצוצים קלים)
בשנת 457 לספירה, באי שמאוחר-יותר-יקרא-בריטניה ושנמצא בשליטה רומאית, חי לו איכר בריטי פשוט בינות לשדות השום שלו. שמו של האיכר היה ארמוסיונוס טורמנדרסקי, או, כמו שחבריו היו קוראים לו (ממרחק גדול ובנשימה עצורה), אר-טור. יום אחד הגיעו הרומאים הרשעים לכפר, אנסו את הכבשים ושחטו את הנשים או להיפך, ואר-טור יוצא למסע נקמה עקוב מדם, במהלכו הוא פוגש את גלהאד, לנסלוט, גווין, מרלין, גוויניביר ודגונט (כן, המצאתי את האחרון. או שלא.).
זה, קוראי היקרים, אינו סיפורו האמיתי של המלך ארתור ואבירי השולחן העגול שלו.
לעומת זאת, היה ברור שיום אחד, כן יום אחד, הו יום נשגב, יבוא סרט, סרט אחד שיאחד את כל הצופים, שילחם למען החופש, שלא יחשוב על עצמו ולו לרגע אלא יקדיש כל רגע מנשימתו היוקדת, הן, אף עד לטיפת דמו האחרונה יקיז למעננו, וכל זאת, כל זאת, כל זאת בשביל גם כן לא לספר את הסיפור האמיתי, ולעשות את זה ממש, ממש גרוע.
כמו הפסקה הקודמת, "המלך ארתור" סובל מפגם מרכזי (אבל בכלל לא יחיד): הפתוס (הו, הפתוס). נראה שפוקוה, הבמאי, ופרנזוני, הכותב, ניסו לדחוס כל סצנה, כל דקה, כל פריים בכל הפתוס שהם הצליחו להעלות בדעתם. ארתור לעולם לא פונה לחבריו בלי הקדמה ("מה קורה, בורס, אחי?". כן, גם אותו המצאתי. סתם.), הוא תמיד מתחיל ב"הו אבירים שלי!" או, אם עבר עליו יום קשה במיוחד, "אבירים!" – אבל בלי סימן הקריאה אי-אפשר.
אז הרומאים, שארתור היה נאמן להם כל השנים, בעצם לא נחמדים, ובורחים מהאי, אבל קודם שולחים את האבירים למשימת התאבדות אחרונה, והסקסונים תוקפים, וארתור הודף, ובעצם הוא טעה בהערכת האלו כל השנים, והוא גדול, הוא גדול, הוא גדול. "האלו", אתם שואלים? אה, כן, מדובר באנשי ה"ואואדס" (Woeads או משהו כזה), ילידי האי שלובשים רצועות עור וזהו (לא קר באנגליה?), ומרלין הוא המנהיג שלהם, וארתור שונא אותו אבל מוחל לו, וגווניביר ממש נחמדה.
מה, לא הבנתם? זה כי לא קראתם את זה בפתוס. ואגב, גם בלי חרבות קסומות, כישופים, עלמות במצוקה וכדומה – משהו כמו סיפורי התנ"ך בלי אלוהים. אבל, האמת, אין מה להבין. ארתור מתלבט האם להנהיג את עמו או להיות נאמן לרומאים, מתאהב בדרך בגווניביר, קורע לסקסונים את הצורה, הסוף. למרות שהסרט בן 130 דקות, בעצם לא קורה בו כלום, שזאת בעיה בפני עצמה, אבל לא קורה בו כלום ל-א-ט. חצי סרט עובר עד סצינת קרב משמעותית, ואז היא לוקחת כמעט את כל החצי השני. כל הסיפור עם הרומאים, שמתפתל ללא מטרה בחצי הראשון, נמוג בעשן (וכמה עשן יש בסרט! זה טוב לפתוס.) של החצי השני. הגיון עלילתי אין, הגיון גיאוגרפי לא קיים, אנשים מופיעים פה ונעלמים שם, סצינות תלושות האחת מהשניה, נאומים נישאים ברגעים לא מתאימים, ושום דבר לא מתחבר.
תראו, זה נחמד שלקחו צלם כמו Slawomir Idziak (תאייתו את זה אתם בעברית), צלמו הקבוע של קישלובסקי, והצילומים אכן מרשימים. אבל מה עם תסריט? ומה עם בימוי, אגב? לא הגיע הזמן שהקרדיט שפוקוה קיבל על "יום אימונים מסוכן" יימוג בעננת הפלופים שהוא משאיר אחריו? השילוב הקטלני הזה של העדר תסריט ובימוי יוצר, חוץ משעמום, גם דמויות שטוחות כמו צלולוייד, שכל אחת מהן היא יותר קריקטורה מהשניה, ושלכל אחת מהן יש גם בערך שתי הבעות-מפתח. אפילו סטלן סקרסגרד, שעד כה חשבתי שהכריזמה שלו תאפשר לו לשחק מלפפון בצורה משכנעת, סתם נראה אדיוטי כמנהיג הסקסונים המרושע והשעיר, ולקלייב אוון וילסון, המלך ארתור בשבילכם, יש כריזמה של מלפפון בכל מקרה. אז נכון, ריי וינסטון מלא אנרגיה בתור אחד האבירים, וכן, קיירה נייטלי מתוקה מאוד (למרות שמבטי הפיתוי שלה מתחילים לעלות לי על העצבים), אבל גם הם מתנהגים כמו אדיוטים – זאת לא אשמתם, כתבו אותם ככה – ולסרט פשוט אין על מה להישען (המוזיקה של האנס זימר לא ממש עוזרת, בלשון המעטה).
בקיצור, "המלך ארתור" הוא אולי סיפור אמיתי ואולי לא, אבל בכל מקרה, הוא סיפור גרוע שמסופר רע מאוד, לא מוביל לשום מקום ומאכזב כל-כך מהרגע הראשון שאפילו תחושת החמצה לא נותרת. תחזיר לי את האגדות, הו ברוקהיימר, ומהר!
האמת, גם ''יום אימונים מסוכן'' בכלל לא היה משהו.
כתבה מספר 713
הריהי (בקיצוצים קלים)
אדם אדם אדם!
מה אומר ומה אדבר?! תשמע,בכלל לא ראיתי את הסרט פשוט נורא נהנתי לקרוא את הביקורת שלך.
חזק ואמץ.
לאיית את Slawomir Idziak בעברית
סלאוומיר איציק (שהוא כמובן, דודה הרחוק של דליה איציק. וכן, גם אני המצאתי את זה. מה, רק לאדם מותר?)
לא, לא, ולא.
(מה, רק לאדם מותר?)
קודם כל, הסרט משעמם. להחריד. אני חושב שעוברות שעה וחצי עד הקרב הראשון. ועד אז אנשים רוכבים. קודם רוכבים צפונה, אחר כך רוכבים דרומה. ולא ברור למה.
וארתור מחליט להתנגד לאימפריה הרומית. ולא ברור למה.
וכל הזמן יש עשן, וכל הזמן אנשים צועקים. ועדיין לא ברור למה.
ואז ארתור וגוונביר מחליטים להזדיין. והאמת, גם לא ברור למה. אלא אם כן היא רוצה להרות ממנו ולדרוש ממנו מזונות לשארית חייו. אהבה הרי אין שם. וגם לא תשוקה.
אז כן, יש שני קרבות חביבים לקראת סוף הסרט, אבל זה רחוק מלהיות מספיק.
בעולם מושלם, משרד הבריאות היה קובע שהסרט מזיק. פשוט מזיק. למה מה היה רע להם עם הסיפור המקורי? שם לפחות היה סיפור?
''ממצאים ארכיאולוגיים''?!
לא ראיתי את הסרט ולא את ההבטחה הארכאולוגית בהתחלה, ויכול להיות שאני לא ממש מחדשת לאף אחד, אבל למיטב ידיעתי (ולצערה של מחלקת התיירות של קורנוול), אין שום ממצא ארכאולוגי שמאשר (או מכחיש) את קיומו של ארתור הלז, ואת כל הסיפור היפה, שפעם (מתישהו בימי הביניים) היתה לו איזשהי מטרה חברתית/פסיכולוגית מתקבלת על הדעת. מה שלא כן בימינו. ועל מידת הנצרות של האימפריה הרומית בתקופה המתוארת, על הסובלנות הדתית (היחסית…) שלהם ועל שיטות הניצור שלהם נדבר בגלדיאטור 2.
מבין כל הדפקטים בסרט, דווקא הערפל הפריע לי במיוחד.
שותפי לצפיה טען, כמובן ש" מה את רוצה? בבריטניה באמת יש המון ערפל". לא אכפת לי. מצידי שיעבירו את עלילת הסרט לפלורידה. זה לא יהפוך אותו לפחות אמין ממה שהוא עכשיו, ויהפוך את הצילום למכוער הרבה פחות.
לא מומלץ.
לא כדאי, אם לא ראיתם את אחד מהסרטים האלו: "ספיידרמן 2", "אני, רובוט", "טרויה", ויש עוד הרבה שאפשר להכניס כאן, תלכו אליהם ותוותרו על הסרט הזה, אני מוצא בהרבה סרטים גרועים משהו, אבל בזה לא מצאתי(למי שלא הבין, זה אומר שהוא ממש גרוע).
שחושבים על זה, שכחו את הסרטים שאמרתי… אם אחותכם הקליטה לכם שידור חוזר של "אריזה משפחתית", תראו את הקלטת ולא את הסרט(למי שלא הבין, גם זה רמז שהסרט גרוע).
ובגלל שאני יודע ששונאים באתר תגובות כמו זאת- ש"הסרט גרוע, נקודה!". אז הנה נימוק ממש קצר:
אפקטים חלשים, יותר מידי דיבורים חסרי טעם, רעיון מרכזי שלא ממש מעניין> וכל מה שאמרתי שווה, חד משמעית, למשעמם. חבל על הכסף ועל הזמן, תעשו מה שהצעתי בהתחלה.
לאור התגובות עד עכשיו,
לא לדעת אם אתם אומרים ללכת לראות סרט, או שלא סיפור אמיתי, לא סיפור שם בכלל, לא סרט, איזה סרט זה כשרוצים קצת לצאת פעם בשנה. וכבר מתלבשים והכל…
קשה, קשה,
לא, לא, לא.
ארוך, מייגע, מטופש, עם דמויות קרטוניות ומשחק מוגזם. לי זה הזכיר את "שיר של אש ושל קרח". יש חומה. יש שלג. מצפון לחומה יש דברים מפחידים. בואו נעבור את החומה, ונראה מה יקרה. אופס. אז נכון, קיירה נייטלי שולתת!!1 לחלוטין, אבל בשביל זה אפשר לחכות ל-DVD.
וניטפוק קטן: איאן גראפד, לא גריפית. Gruffudd.
המבוטא ''גריפית''.
מאיפה הגיע הת' פתאום? מוזר, אבל לא ממש משנה.
נו, אף אחד עוד לא אמר את זה?
מזל טוב על הביקורת הראשונה, משמיד העולמות! מי ייתן ותזכה לפרסם עוד ביקורות רבות, ולכל מה שתחפוץ בחיים. חוץ מקיירה נייטלי. היא שלי.
ובנוגע לסרט? אמרו את זה קודם, לפני: לא. פשוט לא. אפילו לא בשביל קיירה. לפחות ב"שודדי הקריביים" לא איפרו אותה כמו זומבי.
תודה
ואתה יכול לקחת את קיירה אליך, לי יש שאיפות גבוהות יותר בחיים. ג'ניפר, רבקה, מיה. כאלה מין.
בקשר לביוגרפיה שלך
נולדת ב-1981 ומצאת את יעודך כמשמיד העולמות. בביוגרפיה שלי כתוב "לפי נבואה צוענית עתיקה, מזרעו יצא מחריב העולמות". אני נולדתי שנתיים אחריך, זה אומר שבעתיד אסע ב?
או אחד מצאצאיך...
זה עדיין "מזרעך".
מחריב, משמיד, יש הבדל.
אני בכלל מדגדג העולמות. לא תשמע אותי מתרברב בזה.
מזל טוב
אבל לא פרסמת את הכתבה תחת הניק המקורי שלך?
על מה אתה מדבר?
''פלאפי''? מה זה השם הזה ''פלאפי''?
ואיך מישהו שקוראים לו "פלאפי" יכול להיות לא נחמד??
אז למרות חוסר הנחמדות (אחרי הכל, הכרתי פעם בחור בשם תמיר שהיה ממש גמד), המון מזל"טים על הביקורת הראשונה.
הביקורת משעשעת ביותר, ומשקפת היטב את שיממנו של הסרט. גם מה שנטען כבקושי הדבר החיובי בסרט, הקרבות – לא נמצאו בעיני מרהיבים יותר מידי, אולי טיפה ורק אחד מהם. הדגש בהם הוא אכן יותר על "אינם מהנים כפי שהיו יכולים להיות".
הסרט הזה דווקא כן נכנס אצלי לקטגוריית סרט קיץ מזיק. בזבוז כסף (למי ששילם…), בזבוז זמן, בזבוז קיירה. ובכלל, מה זה סרט קיץ בלי כוסון אחד לרפואה? אפילו בסרטי קן לואץ' ניתן למצוא יותר בחורים שווים.
בקיצור, התגובות של אדם קלין ושות' ושל kipod מתארות את הסרט בצורה תמציתית מדוייקת ביותר, ואפילו שלוש המילים של הכותרת מספיקות: "לא, לא ולא".
לכו לאני רובוט.
מזל טוב, מה-זל טוב, פלאפי.
קלייב אוון
התברר לי שהוא דווקא שחקן טוב.
ראיתי את "קרופייה" השבוע, לא חשבתי שזה סרט טוב אבל הוא עושה תפקיד מעניין.
חוץ מזה, אהבתי את הפרסומות לBMW והוא די מגניב שם. מי שלא ראה אותן אפשר להוריד מפה:
http://intl.bmwfilms.com/clap.asp?template=index&country=mideast&film=&start=Y
אני תמיד אזכור אותו ממשחק המחשב
Privateer: The Darkening. הוא עשה שם תפקיד נהדר.
אולי, אבל לא יכול להיות
שמה שהוא עשה שם יאפיל על עבודתו המשובחת ב"Beyond Borders".
קלייב אוון
נו, סוף סוף ראיתי את הסרט גם אני (באיחור של כמעט חצי שנה), ואפילו חזרתי לקרוא קצת תגובות.
אגב, דמותו הנפלאה ב-Privateer כשכיר החרב Ser Lev Arris הוא גם מקורו של הניק שלי (התלהבתי נורא מהמשחק ומקטעי העלילה המוסרטים כשהלכתי לעבוד בנטויז'ן ב-97, ולימים זה הפך להיות ה-username.
וב-Beyond Borders הוא מדהים.
מי שכתב כאן בביקורת שהבן-אדם בקושי מסוגל לשחק תפקיד של מלפפון לא יודע על מה הוא מדבר. חבל רק שהוא מתבזבז על סרטים כמו זה.
אני מבינה את ההערצה לקיירה
אבל אני חייבת להגיד שבסרט הזה היא לא שיחקה כ"כ טוב..
באמת שציפיתי ממנה ליותר!
היתה לה רק הבעת פנים אחת שלא התחלפה וכמה שורות לא מעניינות במיוחד (כמו כל שאר הסרט..)
אני מבינה את ההערצה לקיירה
אני חושב שהנכס העיקרי שלה זה מבטא ממש מגניב (מעבר לרמה שבאה אוטומאטית עם מוצא בריטי).
המממ...
בורה שכמוני…. ואני חשבתי שהנכס העיקרי שלה הוא היותה כוסית! והשפתיים… -_- עוד לא בדיוק החלטתי אם היא סתם כוסית עם שפתיים או שהיא כוסית עם שפתיים ויכולות משחק. *נסקלת*
המממ...
כן, אבל כוסיות יש המון. מבטא מגניב זה מה שגורם להתבלט בקהל הכוסיות.
מצטערת על הבורות אבל...
לא אמור להיות לגווינביר קראש על לנסאלוט?!
זה בסיפור המקורי,
זה שלסרט אין אף קשר קלוש אליו.
אוקי , אז אני לא כזאת בורה!
כי בכל פעם שראיתי את הטריילר הייתי צועקת שהיא לא אמורה להיות עם ארתור.. וכולם חשבו שאני מאבדת את מעט השפיות שעוד נשארה לי.
יותר נכון, באגדה יש לה קראש על לנסלוט כמה עשרו שנים מעלילת הסרט.
בכל מקרה, יש יותר סיכויים שהמלך ארתור היה לוחם רומי בשם ארטורו שלננטש לאחר שהרומאים קיפלו את האימפריה המערבית במאה החמישית לספה"נ ונשאר עם הקלטים, הקים ממלכה קנטה, נלחם עם הסקסונים עצר מעט את הפלישה שלהם עד שגם ממלכתו נפלה (לא ראיתי את הסרט, אני מנחש שזה התאוריה שהסרט מבוסס עליה…) מאשר שהוא בנו של המלך טור ומלכת סקוטלנד שנחטף על ידי המכשף מרלין, אח של המכשפה מורגנה לפיי במאה השביעית או הנער ששלף את החרב מהאבן ולאחר מכן הגיע לגבירת הנהר… וכן במאה החמישית רומא הייתה נוצרית על פי החרב (בשנת 323 חוזה קונסטנטין אם אני לא טועה) אז כמה שהאגדה יפה יותר מהסרט, אם היה ארתור רוב הסיכוים הסרט יחסית קרוב אליו… כנראה יותר מטרויה…
ואיזה מהתרחישים יותר מעניין?
האגדה כמובן.
אבל בשבילה יש סרט יפה, די ישן ומאד אפל שלצערי אני לא זוכר את שמה, בטח יש אותו באוזן השלישית (פרסומת) או משהו כזה, הסרט הזה הוא בשביל לראות את גוונויר לבושה כמעט כמו ליידי גודיווה…
יותר מזה, היא בוגדת בארתור עם לנסלוט,
ואז ארתור תופס אותם. ומישהו מהם מתחבא בארון בשלב מסוים.
עם ניק כמו שלך, אין מה להתווכח
מי היה מאמין שהגרסה של מונטי פיתון תהיה קרובה יותר למקור.
אני הייתי מאמין.
כמות הידע הכללי של מונטי פייטון בלתי נתפסת כמעט.
(מתישהוא, אחרי הדוקטורט, באיזו שנת שבתון, יש לי כוונה לכתוב ספר ולהראות באותות ובמופתים את כל ההקשרים ההיסטוריים הספציפיים במונטי-פייטון. עניין של שנים, אבל בטח יהיה כיף). אגב, הידעת שגם לפרה המעופפת יש רקע היסטורי אמיתי?
קראתי, איפשהו, במסגרת העבודה על אחד הסמינרים,
ש-"מונטי פייתון והגביע הקדוש" הוא, מבחינת המראה, המייצג הכי נאמן של התקופה ההיסטורית בה התרחשו (כביכול) האירועים המתוארים באגדת המלך ארתור.
זה לא כל כך קשה כשחבורת מונטי פייטון נפגשו בלימודי תואר להסטוריה
גם.
ג'ון קליז, משפטים, קיימברידג';
טרי ג'ונס, היסטוריה, קיימברידג' (כיום הוא באמת היסטוריון של ימי הביניים);
גראהם צ'פמן, רופא, קיימברידג';
טרי גיליאם, מדעי המדינה, Occidental College, קליפורניה;
אריק איידל, ספרות אנגלית, קיימברידג';
ומייקל פאלין, היסטוריה, קיימברידג'.
יש כל
כך הרבה גרסאות שכבר אי אפשר לדעת מה המקורי והנכון. ב"ראשון האבירים" ההסבר על היחסים בין השלישיה המורכבת הזאת (ארתור-גוונביר-לנסלוט) נראה לי הרבה יותר ברור מבסרט הזה.
זהו, שיש הרבה גרסאות, אבל יש גרסאות יותר נכונות.
אחת מהגרסאות היותר נכונות היא מות ארתור, של אחד סיר תומאס מאלורי. אפילו תורגם לעברית. אם כי ערוך במקצת.
יותר מזה, היא בוגדת בארתור עם לנסלוט,
נו כן! אני יודעת.. בגלל זה התלבלבתי..
וואללה. זה כמעט כמו לשכב איתו ולהתחבא בארון.
מי משחק את הבן של המנהיג הסקסוני?עם הצמה בזקן?
בקשר לרומי ונצרות
מדהים עד כמה הם זריזים, הנוצרים. הנצרות הפכה לדת הרשמית כמה עשרות שנים לפני עלילת הסרט המציאותי הזה ותראו כמה מהר הם צברו כוח הגויים האלא. פשוט מדהים, צריכים לשדר את זה בערוץ שמונה או משהו, כי אולי יש אנשים שלא מודעים לכל הפרטים ההיסטוריים של התקופה כי הולכו שולל בידי היסוריונים מתחזים, לא ברמה של ג'רי ברוקהיימר. הסרט מדוייק כמעט כמוTexas chaissaw Massacre אשר מגלה לנו כי יש מקום שנקרא טקסס, ופעם היה שם רוצח!
הרומאים בבריטניה
http://www.britannia.com/history/romantime.html
רומא והנצרות
http://www.britannia.com/church/bond1.html
-האשף הדגול
זה מה שמדאיג אותך? הבדלים של כמה עשרות שנים?
בניגוד להיצמדות הכל כך נפלאה של הסרט לסיפור האמיתי (ארתור חתיך, גווינביר ולאנסלוט מנהלים רומן ולאנסלוט באמת בלונדיני!)
זה מה שמדאיג אותך? הבדלים של כמה עשרות שנים?
סתם הצחיק אותי שהם קוראים לזה הסיפור האמיתי, ואפילו העובדות ההיסטוריות הידעות של התקופה ממש לא מדויקות אצלם. סיפורי ארתור עצמו עוותו גם אך כאן לא ממש יש איזה סיפור אמיתי להשוות אליו. ברור שהאגדה הרבה יותר טובה.
-האשף הדגול
תגובה!!!
אני דווקא מאוד התלהבתי מהסרט!יש בו הרבה אקשן וגם שחקנים חתיכים!
"המלך ארתור" אולי לא מגיע לקרסוליים של "טרויה" אבל לדעתי הוא באמת שווה צפייה לאוהבי סרטי המלחמה שבניכם….
לא, לא ולא.
תגובה!!!
לקרסוליים של טרויה?
אני אישית לא אהבתי כ"כ את טרויה אז לא להגיע לקרסוליים של זה- המצב באמת גרוע..
בשביל זה יש אולימפיאדה
הרבה אקשן. בחורים חתיכים במיוחד (בבריכה ובהתעמלות, לא ביידוי פטיש או זריקת דיסקוס), ולא עולה 33 (35) ש"ח לשעתיים.
לדעתי הוא מגיע לו לעקב.
אז בניגוד לרוב האנשים כאן
אני בכלל לא סבלתי בסרט.
אין ספק שזה סרט גרוע, אבל בכלל לא השתעממתי. אולי בגלל שהייתי עסוקה בלהחניק את גיחוכי הבוז המשועשעים (או הצחוק ההיסטרי) ששבו ועלו בי מדי פעם…
מבין מגוון הניטפוקים שאפשר להעלות (ואני לא בטוחה שהם אפילו יכולים להקרא ניטפוק – רוב הדברים היו לא הגיוניים/מדוייקים בצורה מזעזעת) יש דבר אחד שאני רוצה לתהות לגביו – למה לעזאזל היו חייבים לקרוא לחבר'ה הכחולים Woads (עד כמה שידוע לי בכלל לא היה עם בשם כזה) כשהם כ"כ בבירור פיקטים?? ודווקא זה אחד הדברים היותר מדוייקים מבחינה היסטורית.
לכל מי שסבל (וגם למי שלא) – תמצות הילרי של הסרט – http://www.livejournal.com/community/m15m/4794.html
ומזל טוב פלאפי על הביקורת הראשונה! מי ייתן ורבות אחרות יבואו בעיקבותיה
הקטע האהוב עליי
ARTHUR: Oh my God, I thought the Spanish Inquisition wasnt gonna be for another thousand years.
זה נחמד, אבל קצת ארוך מדי.
קסנדרה קלייר עשתה את זה יותר טוב.
אני הבנתי שזה woods
אנשי היער.
אבל אולי זה רק ניסיון שלי למצוא בכוח הגיון במצב חסר היגיון.
Woads = צבע כחול המופק מצמחי איסטיס
לא ראיתי את הסרט אז אני לא בטוחה שההקשר נכון, אבל זה הפירוש המילולי של המילה
תרשו לי לצטט.
מתוך דברי הרב הגאון דגלאס אדאמס שליט"א.
והוא ממשיך ומסביר,
(בהמשך הוא מסביר עוד דברים שימושיים, כמו איך להבדיל בין דרואיד לאסטרונום ומה ההבדל בין יום שישי לביצה עין. גאוני לחלוטין).
מתוך מה הציטוט?
זיע''א, אתה מתכוון
שליט"א = שיתברך לימים טובים וארוכים.
אבוד.
אייייק!
פאדיחות!
הוא לא באמת מת, אני אומר לכם! הוא עוד יחזור ויוליך את כולנו לגאולה!
אז עשית טעות
זו סיבה לא לגלות מאיפה לקוח הציטוט?
סליחה שנית
הציטוט לקוח מקטע מתוך The Salmon of Doubt, אבל כשראיתי את השאלה לא היתה לי גישה לספר ואני לא זוכר את שם הקטע. זה המצב גם עכשיו. כשאני אחזור הביתה אני אמצא את שמו (אם אני אזכור).
הקטע נקרא For Children Only
ולא מצוין איפה הוא הופיע במקור.
אוי, הקישור ענק!
שווה לראות את הסרט רק כדי להנות אחר כך מהתקציר הזה…
שערים אוטומטיים
איך אף אחד עוד לא התייחס לעובדה שכשרוצים, פותחים את השערים בעזרת 4 סוסים חסונים, ובמקרים אחרים אפשר לפתוח אותם לבד בלי לרדת אפילו מהסוס, או אפילו לפתוח ולסגור אותם בכח המחשבה?
מסתורין גדול הרבה יותר
מכיוון שכולם מסכימים שמדובר בסרט מחורבן, איך זה שכל כך הרבה אנשים כאן ראו אותו?
כל מיני אפשרויות
הקיץ/חופש לא נגמר וכולם ראו את כל הסרטים שכן שווה לראות.
הוא מוקרן ברב-חן וככה מרגישים שדופקים את גלובוס.
בקולנוע יש מזגן.
קיירה נייטלי.
מי שהלך לכל הסרטים הטובים קיבל כרטיס חינם במסגרת רב-חן פלוס ועכשיו הוא לא רוצה לבזבז אותו (צריך להשתמש תוך חודש).
או שיש אנשים שהלכו לסרט
לפני שהסתכלו בביקורות בעין הדג…
את חושבת?
לא נראה לי שיש כאלו
אני.
לא קראתי עליו שום ביקורת לפני שהלכתי.
נו, על טעויות משלמים!
למרות שלא סבלתי עד כדי כך.
את חושבת?
לצערי הרב יש
איי.. אני יושבת כאן, ביום שאחרי (כלומר היום), ומשתדלת לקרוא כמה שיותר לפני שאני אאבד את השליטה העצמית ואתחיל לדפוק את הראש בקיר.
למה, הו, למה לא נכנסתי לכאן אתמול! כל כך הרבה סרטים אחרים שאפשר לראות, כל כך הרבה דברים טובים יותר לעשות, כל כך הרבה.. הו!
*דופקת את הראש בקיר*
אבל לא רק בעין הדג טוענים שהוא גרוע.
הסרט מיקם את המלך ארתור
ממש טיפל'ה אחרי קריסת האימפריה הרומית.
סתם שאלה
מישהו חוץ ממני שם לב לגועל נפש שחיבר בין הפרצוף של קיירה ושל ההוא שהיא התנשקה איתו?
תאמינו לי כשאני אומרת שלראות חוט רוק בין שני אנשים על מסך קולנועי זה שריטה לכל החיים.
אני ראיתי את
שרה מישל גלר מתנשקת עם סלמה בלייר, ולא זכורות לי שריטות כלשהן.
אני ראיתי את
הנשיקה היא לא הגורם לשריטה! אני מדברת על חוט של רוק שהאיש בעריכה כנראה לא שם לב עליו (או שהוא כן וגם לו יש שריטה).
את ראית את הנשיקה ההיא?
היה שם חוט, ללא ספק, ואני לא בטוח שזה נעשה בשוגג.
מה אני אגיד לך? חוטי רוק לא מעלים בי כזה קבס.
דברים כאלה לא קורים בטעות.
לדעתי הבעיה היא בשם הסרט!
אם היו קוראים לסרט בשמו הנכון: "ששה קטעי אקשן מחפשים תסריט".
אז לא היו עולות תמיהות ושאלות מצד הצופים האמומים על המלך הזה וההוא עם החרב ש…נו עשה את זה וגם קצת מזה.
לא ראית את ''לא עוד סרט נעורים'', נכון?
לא ראית את ''לא עוד סרט נעורים'', נכון?
מה, ככה קראו לו בעברית?
לא, בעברית קוראים לו ''קטע מהסרטים''
כל קשר בין הסרט לסיפור מקרי בהחלט
גיבוב של קלישאות הוליוודיות טחונות.
הכותב קרא את סיפור ארתור והחליט שהוא לא מספיק הוליוודי אז הוא שינה אותו מקצה לקצה במצח נחושה.
אני לא אתחיל את כל הסיבוך ההיסטורי של המיתוס אבל אני אגיד שהדבר היחיד שיש במשותף בין הסרט לסיפור הוא שיש שולחן ושהוא עגול.
הסקסונים נראים כמו ויקינגים או חברי להקת בלאק מטאל שוודית במקרה הטוב, שלא לדבר על הבן של מנהיג הסקסונים שמזכיר באופן מחשיד את הבסיסט של סיסטם אוף א דאון.
מחלקת התלבושות אפילו הכניסה מדי סמוראים, פור פאק סייק!
סצינות הקרב הן באמת נקודת אור בסרט. הקרב בשממה הארקטית (באנגליה??) השאיר אותי מתפתל בכסא. ועוד נקודה טובה היא דמותו של בורס שלדעתי מחזיקה את כל הקאסט ואני זין אם השחקן לא קורץ מחומר גיא ריצ'י…
במשך כל הסרט ניסיתי למצוא קשר כלשהוא בין האגדה הנפלאה (שהיא דרך אגב אחד הסיפורים האהובים עלי) לבין הסרט המפגר… ולא, לא אהבתי את הסרט, עדיף שהייתי הולכת לסרט אחר, ובדרך כלל אני הולכת לסרטים גרועים ונהנת.
גם אני שמתי לב לחוט הרוק
איכס
סליחה, נרדמתי
ניסיתי לראות את הסרט הזה 4 פעמים בבית, 4 פעמים, ולא הצלחתי להישאר ער.
מה עושים? אומרים לג'רי ברוקהיימר שבפעם הבאה שהוא עושה סרט, שיעשה אותו טוב, כי בגללו אנחנו באים, אחרי הכל…
באים לסרט בגלל ג'רי ברוקהיימר?