במקור: Training Day
במאי: אנטוין פוקואה (כנראה)
תסריט: דייויד אייר
שחקנים: אית'ן הוק, דנזל
וושינגטון, סקוט גלן, טום
ברנג'ר
"לאן הלך אחי, אחי הטוב לאן,
שוטר שחור מכה שוטר לבן.
נגמר לי כל החומר, עכשיו נשאר מחסור,
שוטר לבן מכה שוטר שחור."
ח. לוין. בערך.
מכירים את הימים הללו, שלא נגמרים? הצינור של השכן למעלה מתפוצץ, והמים מחלחלים, מטפטפים ומעירים אתכם משנתכם. אתם יוצאים מהבית, דורכים על החרא של החתול, הכלב של השכנה המטורפת נושך אתכם, השוטר בדרך לעבודה עוצר אתכם לבדיקת רשיונות, ולכן אתם מאחרים לעבודה, רק כדי לפגוש את הבוס שזועם על האיחור. עוד לפני שאתם מתיישבים, מגיעה השותפה למשרד ומציעה לכם נישואים. והשעה עוד לא עשר בבוקר.
יום מטורף שכזה היה לשוטר הלבן (איתן הוק), ב'יום אימונים מסוכן'. מה הוא כבר רצה? קידום נחמד, משכורת טובה יותר, צדק ושלום עלי אדמות. הלך, וניסה להתקבל אצל צוות מובחר ללוחמה בסמים, שמנהיגו הוא שוטר שחור כריזמטי (דנזל וושינגטון). הם עושים חיים יחד, מדברים קצת על מזג האוויר ועל מהותה האמיתית של עבודת המשטרה, והולכים הביתה לישון.
לא בדיוק.
ייתכן שהחיים היו הרבה יותר פשוטים אלמלא השוטר הלבן היה כזה חנון. ייתכן. הוא לא אשם בזה, הוא לבן, זוכרים? הוא אוהב את אישתו (הלבנה) ואת הבת (הלבנה), את הבית הלבן שלו, ואת החיים הלבנים שלו. הוא הקשיב יותר מדי בשיעורי האתיקה במכללת השוטרים, והוא עושה חיים קשים לשוטר השחור, שהגיע מהסיפור האחר.
לדאבונו, הוא מגלה שלבוס החדש שלו, השוטר השחור, אין כל בעיה להשתמש באלימות מופרזת, להחרים חומרים ראויים לעישון, או אפילו להניח בצד מעות זעומות מתוך כספים שהוא מחרים. הכל למטרה טובה, כמובן. ולמרות שהשוטר השחור הוא לא בחור ממש נחמד, הרי שהוא כריזמטי להחריד, וכולם מעריצים אותו ואת צילו. הוא גם נראה, מתלבש ומתנהג כמו ראפר/גנגסטר/סוחר סמים. ברומא, אומרים…
השוטר הלבן החנון, שגדל על עקרונות האמת, הצדק, ודרך החיים האמריקאית עומד לגלות עוד דברים רבים שלא יינשאו חן בעיניו. מסתבר שאצל השוטר השחור התוצאות מקדשות את הכל. מה זה משנה אם עוד כמה פושטקים מסתובבים ברחוב ("מה, אנחנו פועלי זבל? השאר זאת ל-'כחולים' לאסוף אותם"), או אם צריך לשלם שוחד לפקידי ממשל. לא מוצא חן בעיני השוטר הלבן הרעיון שכדי לתפוס סוחרי סמים הוא צריך לדעת לעשן ולצרוך אותם, ולא מתאים לו לקחת חלק מהשלל, אותו "הרוויח ביושר". אבל בזמנים מודרניים אלה הפושעים הם מתוחכמים, וכדי לגבור עליהם, צריך להיות מתוחכמים עוד יותר.
אז למה זה לא נראה לי מתוחכם? בסדר, אז יש סמים, ואלימות, ושפה גסה, והגבלת גיל לסרט. זה מתוחכם? ומה זה "הרחוב" הזה שמדברים עליו – זה עם "אנשי הרחוב", ו-"חוכמת הרחוב"? כל יום אני נוסע ברחוב כמה פעמים, ולא זכור לי שראיתי אנשים שחומי עור בעלי שרירים משתרגים מוכרים סמים זה לזה. אז מה פשר כל ההתלהבות מה-"רחוב" הזה, בדיוק?
ועזבו תחכום – מה בעצם הסרט מנסה להעביר? ממש לא ברור.
לא שאני רומז שהסרט חסר עומק. חלילה. שאלות רבות עולות כאן, על הצדק, והאמת, והחוק, ועל אמצעים ומטרות, ואידיאלים שמתנגשים כשעולמות פוגשים זה את זה. לא, בהחלט יש עומק בסרט. חבל רק שהוא קצת רדוד. יתכן שהיינו מקבלים מוצר טוב יותר, ותמורה טובה יותר לכספנו, אם היו מוותרים על כל הממבו-ג'מבו המוסרי, ונותנים לנו סרט אקשן סטנדרטי ומהוקצע עם דנזל וושינגטון באחד מטובי תפקידיו. יתכן. אני לא מאשים אף אחד. אבל מסרט שמתיימר לתת קצת יותר, אני מצפה ליותר.
וכל זה עוד מבלי שדיברתי על החורים בתסריט, ועל הסוף הבלתי מובן. לא הייתי מתנגד אם מישהו היה מטליא את כל החורים הללו. מפיקים יקרים, אתם לא צופים בסרט לאחר שהפקתם אותו? אתם לא מציגים אותו לקבוצות מבחן? אם כן, אז כדאי שתפטרו את מי שאוסף אנשים לאותן הקרנות-מבחן – אם הם לא מסוגלים להצביע על כל אותן אי-התאמות, ומקרים רבים של אי-עקביות, סביר להניח שהם גם לא הצליחו להבין את כתוביות הפתיחה. תשיגו אנשים שיודעים לפחות לקרוא, בבקשה.
סך הכל, אבל, הסרט ממש בסדר. אם אתם מצליחים להתעלם מכל מה שלא בסדר בו. אתם מבינים אותי, Niggers?
- האתר הרשמי
- הפסקול
- דנזל וושינגטון – אתר מעריצים
- אית'ן הוק – אתר מעריצים
- LAPD
- (!kyo Breakfast (NiggerסT
- הייה סוחר סמים
מבין הלינקים הרשו לי להסב את תשומת ליבכם ל-Tokyo Breakfast המשעשע להפליא (נכון, Nigger?!).
והרי לפניכם סרט שלא היה רגע אחד שחשבתי ללכת לראותו אותו. פשוט אין שום סיבה.
גדול. פשוט גדול. גאוני.
אבל לא ממש הבנתי אם זה סתם סרטון, או שזה פיילוט (כי היו אנשים שאמרו שזה פיילוט לסדרה חדשה, מן הסתם) אבל איך יכולים לעשות מדבר כזה סדרה. הרי מה יכול להתפתח מ:"בוקר טוב, כושון!"?!
מסתורין גדול.
מצד אחד הם טוענים, כמו שאמרת, שזה פיילוט לסידרה שמעולם לא הופקה. מצד שני, פיילוט באורך של 5 דקות? ובכלל, הם התכוונו לצחוק על התרבות האמריקאית, על ניגרס, או על עצמם? ומה פשר ההתמקדות המוזרה במכשירי החשמל של המשפחה (כולל קלוז-אפ של עשר שניות על מכונת קפה)?
בכל אופן, זה מאוד מצחיק.
מה זה מגפת השירה המודרנית
שנחתה על האתר הזה לאחרונה? "עין הדג – ביקורות קולנוע לאנשים שאוהבים שירה מודרנית"???
מה מודרני פה?
ממתי בשירה מודרנית יש חרוזים?
ובנושא אחר לגמרי – באופן נדיר למדי, אני מסכים עם קיפוד לחלוטין, חוץ מבפרט אחד – השוטר השחור, דנזל וושינגטון, הוא לא כריזמטי. הוא אמור להיות, והוא מדבר מהר ומקרין מנוכחותו המרשימה (או משהו), וכולם מכבדים אותו, אבל אני לא התרשמתי. אני רק תנו לי את דודי התותח.
נ.ב. Nigger.
ואיך שכחתי.
אחרי שקראתי את הביקורת לסרט שלא תכננתי לראות וקראתי את התגובות מתחשק לי לעשות מס' דברים:
1) לשים את הדיסק החדש של DMX ולשמוע אותו צועק WHAT וגם NIGERS.
2) לצאת לרחוב הקר, למצוא לי איזה חבית להדליק בה אש ולהתחמם איתה (עם כובע צמר על הראש בשביל הפוזה).
3) לדרדר ילדים תמימים לסמים??
ולסיכום bring your crew cause we dont care – we're right here
אני דווקא אהבתיאת החריזה. כל זמן שלא תגיעו לשירה מודרנית – היידה!
כנראה גם אותי היה צריך לפטר
כי לא שמתי לב לשום חורים משמעותיים בעלילה. או לאיזשהם חורים בכלל בעלילה.
(הייתה שם עלילה?)
אני שונאת לנטפק, אבל...
זה בלתי אפשרי לדרוך על חרא של חתולים.
הם קוברים את הצרכים שלהם.
אה, ואני חושבת שהביקורת נהדרת.
הייתי נכנסת איתך כאן
לוויכוח, לגבי ההבדלים בין חתולים עליונים בהיררכיה ונמוכים בהיררכיה וההבדלים ביניהם בקבורת הצרכים שלהם, אבל אני מעדיפה שלא. ואני בטוחה שגם שאר מבקרי האתר מעדיפים שלא.
הביקורת
מי מכיר את התסריט הזה- שוטר שחור ותיק מקבל רוקי חדש,לבן ונועז ושניהם ביחד נלחמים בפשע.
נשמע מוכר? אני יודע, מל גיבסון עשה מזה קריירה.
ב"יום אימונים מסוכן" החליטו לשנות מעט את התסריט הבנאלי הזה.
גם פה יש לנו את השוטר השחור הותיק (דנזל וושינגטון) ואת השוטר החדש (איתן הוק) אבל האופי שלהם שונה מאוד.
וושינגטון מגלם בסרט מפקד של יחידה נועזת למלחמה בסמים אשר אין לו הרבה גבולות ואופן הטיפול שלו בבעיות הפשע והסמים נוגד מאוד את כל כללי אתיקת השוטרים.
איתן הוק מגלם שוטר צעיר והססן אשר מאמין ב"ללכת לפי הספר" וקצת קשה לו לקבל את דרכיו המגוונות לטיפול בפשע של המפקד שלו.
שני השחקנים בסרט משחקים מצויין.
דנזל וושינגטון נותן הופעה כריזמטית מאוד, והוק למרות ההססנות והאופי התמים כביכול משחק טוב את השוטר שלומד את ה"אמת" על הרחוב תוך כדי היום הקשה שעובר עליו.
הסרט עצמו מתחיל טוב מאוד. וושינגטון מהפנט, והתסריט שומר על נורמליות ונותן לצופה תחושה שהכל נבנה לאט לאט עד לשיא מסויים.
הבעיה מתחילה כאשר הכל מתחיל להתהפך.
בהתחלה אתה מאוד נהנה מהרעיון של תסריט אחר, חדשני משהו אשר כביכול אמור להראות לצופה את האמת, אך לאורך הסרט אתה מתחיל ליהיות חסר סבלנות לכל אותם בורות אשר נפערים בעלילה ולכל אותם סצינות לא מקושרות.
אני מאמין שבאמת לא הכל חייב ליהיות שחור ולבן, והטובים הם לא תמיד טובים והרעים הם לא תמיד רעים, אבל עם כל התהפוכות בסרט, אני לא חושב שהם יודעים מי טוב ומי רע.
בשורה התחתונה- הסרט הוא סרט אקשן לא שיגרתי עם שני שחקנים טובים ועוד כמה בורות לא קטנים בעלילה.
אם לא אכפת לכם ליפול אליהם, תנסו.
יום אימונים מרשים!
אין לי צל של מושג איזה חורים תפסה עינך החדה אבל אני נהניתי מאוד מהסרט. א. הסרט הזה מעלה הרבה קונפליקטים פנימיים ושאלות מוסר אמיתיות שבהם מתחבטים גיבורי הסרט. ב.הוא גם בא לקרב לתודעה שלנו שלא כל דבר בחיים הוא שחור ולבן או מעשה הוא טוב או רע ויש בסרט הזה אמירה על כל החיים בפרט. אמנם העלילה לא מסתבכת ואין משחקי מוחות מבריקים, אבל המתח עולה ומתגבר משניה לשניה הבימוי חזק והצילום מלוטש ומהוקצע בצורה יוצאת דופן שרק מדגישה ומבליטה את המשחק הכריזמטי והמעורר תדהמה של שני השחקנים המצויינים האלה כאילו היית נוכח בסצנה הזאת אתה עצמך וראית את ההתרחשות לידך ברחוב.לסיום למי שלא הבין הסרט בא להמחיש את חיי הרחוב בשכונות הפשע הנאלחות ביותר ולא בתככנות של הרוצח הסדרתי (המצוי) וכדומה. אני אהבתי בטירוף. איך אפשר שלא?
מממ.
הדבר הלבן שדנזל וושינגטון מנער בתוך המכונית זה אית'ן הוק? כי בכל מקרה, הוא חמוד לאללה. לפחות מהצד.
סטרבלוור והתהיות.
לא, זה סתם חשוד חולף.
(שדנזל יתנהג ככה לשותף שלו?!)
תראה,
אחר הכול, *כן* נאמר בפתיח לביקורת "שוטר שחור מכה שוטר לבן", מה שגרם לבסיס מסויים של ציפיות. אז אני מאוד מאוד מדוכדכת כרגע, כי יש סיכוי סביר שאני לעולם לא אדע מיהו הדבר הלבן החמוד הנ"ל.
חוק קולנוע מס' 35,011:
כשגיבורי הסרט הם שני גברים, *תמיד* יהיה קטע בסרט שבו הם מכים זה את זה. גם אם בסוף הם ייעשו החברים הכי טובים.
טוקיו ברייקפסט
ראיתי את זה עכשיו וזה קורע
שם הבמאי הוא בכלל אנטואן, ולא אנטוין……
הבמאי: Antoine Fuqua
איך שלא יהגו את זה, בין אם זה אנטון או אנטואן, אנטוין או אטואן.
(שלא ישתמע מזה שאני סותרת אותך)
בגלל זה גם כתבנו "כנראה" ליד שם הבמאי.
זה בהחלט אנטואן. הדרך היחידה לאיית את השם, כמדומני.
ואני אלך לראות בכל זאת
בגלל דנזל ההורס, nigger המחמד שלי. מצדי שיפחלצו אותו והוא יעמוד כמו מומיה כל הסרט, עדיין שווה ביותר.
אוף, איזה סרט מעצבן.
תנו לנו אקשן טוב ותנו לנו אותו עכשיו! נשבר העין מלהתייבש על כיסאות הקולנוע מצופי המסטיקים בציפיה למשהו איכותי!
העם קורא את אית'ן הוק לדין: זה תסריט לבחור בו? זה סרט להשתתף בו? פויה!
(זה לא שהוא כל כך גרוע כמו שהוא כל כך מאכזב).
סוף סוף ראיתי
כמה הערות ושאלות
1) למה לעזאזל דנזל זכה באוסקר? מה היה כל כך מיוחד במשחק שלו פה? סך הכל תפקיד רגיל מבוצע בצורה רגילה. נו טוב, על זה כבר נדבר בכתבה אחרת.
התחלת
2) הצלחתי להבין את הסרט (פחות או יותר) אחרי שישבתי ושיחזרתי קטעים ממנו. מה שלא הצלחתי להבין זה מה גרם לאלונזו לרצות להרוג את ג'ייק? אוקיי, אז ג'ייק היה ילד טוב ירושלים, נכון, הוא לא הסכים לקחת 250 אלף דולר (שזה כבר סיבה אחת לרצוח אותו), אבל, so what? למה לעזאזל הוא לא הרג אותו אצל רוג'ר? מה גרם לו לחכות ולקחת אותו אל סמיילי וחבריו?
סוף
3) סך הכל סרט חביב. לא משהו מיוחד ובהחלט לא אוסקר material, אבל שווה לראות אותו (אם משעמם לכם ואין סרט פעולה/מתח יותר טוב בספרייה).
1) צודק.
גם אני לא הבנתי מה היה כל כך מיוחד בהופעה שלו פה. אבל אנחנו בדעת מיעוט.
תזכור שאתה טענת שגם ראסל קרואו
לא נותן הופעה מיוחדת (אלא אם כן הייחוד שלו הוא המשחק הבינוני-במיוחד שלו). תכל'ס, מי אתה מעדיף שיקבל את האוסקר – ראסל במשחק בינוני או דנזל שהיה טוב-אך-לא-מדהים?
בואו לא נריב,
כולם לא ראויים לפרס במידה שווה. אולי לטום ווילקינסון מ'בחדר המיטות' הגיע. צריך לראות את הסרט הזה פעם.
האמת?
ראיתי את הסרט לפני משהו כמו חודשיים וחצי, ואני בקושי זוכרת משהו ממנו, שלא לדבר על ניתוחים של הסוף – ללמדך עד כמה הסרט הזה הוא "עוד אחד" בסדרה ארוכה של סתם סרטים.
אגב, תזכיר לי מיהם שלושת החכמים?
שלושת החכמים
הם השלושה חברה (כל אחד בתפקיד בכיר אחר במשטרה/FBI/ווטאבר), שדנזל והוק פוגשים במסעדה. הם מדברים עם דנזל על העסק עם הרוסים ולמען האמת אין להם תפקיד גדול בסרט. הם שם כדאי ללמד אותנו מה קרה לדנזל ומה עליו לעשות.
אכן כך הוא המצב, הסרט הזה הוא עוד אחד מסדרת סרטי שוטרים. החסרון הגדול של הסרט הזה הוא בכך שהוא מנסה להיות יותר מוצלח. הסרט מנסה להיות יותר מתוכחם, מעניין, מותח וייחודי אבל בעצם הופך אותו לפחות מעניין.
עדיף כבר סרטי שוטרים מצחיקים.
הסרט מדבר אל ההיסטוריה
כול מי שמבין קצת את הסיפור של שכונות הפשע של la ( כול מי ששיחק ב gta san andres ) אפשר ליראות בסרט גם את השינויים הדמוגרפיים של שכונות הפשע של עיר המלאכים והישתלטות המקסיקנים על איזורי הפשע על ידי חיסול הכנופיות השחורות הכריפס והבלאדס ועלייתה של הכנופייה הכי גדולה איי פעם בארצות הברית המאפיה המקסיקנית (le eme) ששולטת על יותר מ 40000 חיילים ברחובות שמטילים אימה על כול שכונות הדרום שם ואפשר לראות איך ההירכיה של עולם הפשע מוצגת בסרט . אני פשוט אוהב איך שהם ה niggs מדברים אז yo yo madfake
הסרט הוא עצמו היסטוריה.
(ל"ת)