המפתיע במועמדויות לאוסקר: 'נערות החלומות' לא מועמד לאוסקר הסרט הטוב ביותר. 'בבל', 'השתולים', 'מיס סאנשיין הקטנה', 'המלכה' ו'מכתבים מאיוו ג'ימה' מועמדים. ויש גם נציגות ישראלית, בערך: המחזמר הקצר 'West Bank Story'. |
23.01.2007
|
יומית
המפתיע במועמדויות לאוסקר: 'נערות החלומות' לא מועמד לאוסקר הסרט הטוב ביותר. 'בבל', 'השתולים', 'מיס סאנשיין הקטנה', 'המלכה' ו'מכתבים מאיוו ג'ימה' מועמדים. ויש גם נציגות ישראלית, בערך: המחזמר הקצר 'West Bank Story'.
המפתיע במועמדויות לאוסקר: 'נערות החלומות' לא מועמד לאוסקר הסרט הטוב ביותר. 'בבל', 'השתולים', 'מיס סאנשיין הקטנה', 'המלכה' ו'מכתבים מאיוו ג'ימה' מועמדים. ויש גם נציגות ישראלית, בערך: המחזמר הקצר 'West Bank Story'.
איך הייתי במתח
לקח 40 דקות מאז 3(השעה שהיה אמור להתחיל הטקס)ואני התחלתי לאכול ציפרוניים!!!.אבל אני עדיין בהלם מיזה שבוראט לא מועמד על הסרט הטוב ביותר
אוי, נו, באמת.
אי אפשר לחיות באשליות…
הידד היאך
"דרימגירלס"- ככל הנראה מיוזיקל חנפני- בחוץ!
"מכתבים מאיוו ג'ימה"- ככל הנראה יצירת המופת הבאה של קלינט (ועוד ביפנית!) בפנים.
זכו למועמדות ואני מפרגן- אלפונסו קוארון, גיירמו דל טורו (למרות שלא כבמאי), איניארטו (למרות שהסרט לא מהמוצלחים שלו), סשה ברון כהן (לא כשחקן לצערי), עמנואל לובצקי (הצלם המחונן), ארנו דספלא (המלחין המחונן), מרק וולברג, סקורסזה, פול גרינגראס, קלינט, ספילברג (כי למה לא?).
הגורם המבאס- "מיס סאנשיין הקטנה", הגרוע בעיני בסרטי 2006 שכנראה יזכה
ועכשיו -
גם רשימת מועמדים מלאה בעברית:
http://www.fisheye.co.il/static/nominations2006.html
אני רק שואלת שאלה
למה יש רק 3 סרטים מועמדים לסרט האנימציה הטוב ביותר?
כאלה הם החוקים
יש הרבה פחות סרטי אנימציה מאשר סרטים "רגילים", לכן הגיוני שגם מספר המועמדים יהיה קטן יותר. על פי חוקי האקדמיה, בשנה שבה הוגשו לתחרות 16 סרטי אנימציה ומעלה, יהיו חמישה מועמדים; אם מספר המועמדים הפוטנציאליים הוא פחות מזה, יהיו רק שלושה. השנה באמת הוגשו לתחרות 16 סרטים, כך שהיו אמורים להיות חמישה מועמדים, אבל אז 'ארתור והמינימונים' נפסל, בגלל שהוא לא עמד בתקן של האקדמיה לגבי הגדרתו של סרט אנימציה (הוא מכיל אנימציה במהלך פחות מ-75% מאורכו של הסרט). לכן מספר המועמדויות צומצם ל-3.
75%?
זה נשמע כמו תירוץ של האקדמיה לצמצם את מספר המועמדויות לקטגוריה, כדי לא לתת את התענוג לשניים ממונפשי התת-רמה של השנה החולפת.
איך בדיוק מודדים את מינון האנימציה בסרט? לפי השטח שהיא תופסת מהפריים? מכמות הפריימים המונפשים שיש בסרט? האם ב-'סקיי קפטן' או 'נקמת הסית"' אין 75% אנימציה? האם 'מי הפליל את רוג'ר ראביט' נחשב לסרט מצולם?
יש שם קטעים מצולמים באורך יותר מ25% מכלל אורכו של הסרט
התסריט של בוראט מעובד? ממה?
מהדמות של הסדרה.
זו הייתה סדרה?
סדרת עלי ג'י.
היו שם הרבה דמויות שסאשה ברון כהן גילם.
בוא נחזור עוד אחורה:
ל'בוראט' היה תסריט?!
(האמת שכן, היה לו. אבל הקטעים הטובים בסרט הם לא המתוסרטים, אלא המאולתרים. אבל עכשיו כשסשה ברון כהן לא קיבל מועמדות לפרס השחקן, הם יצטרכו לתת לו את הפרס הזה כדי לקבל ממנו נאום זכיה).
וואו.
ברוב הקטגוריות פשוט קשה להצביע על מועמד אחד בולט שרוב הקולות וודאי יילכו אליו.
אני מצפה לאוסקר מעניין במיוחד.
ו..מארק וולברג? אוקיי, הוא היה נחמד ב'שתולים', אבל לא ברמה של להיות מועמד לפרס האוסקר. לפחות לדעתי.
קטגוריה של איפור
איך בדיוק נכנס לשם הסרט קליק? זה אותו קליק עם אדם סנדלר? אם כן, מה היה כל כך מיוחד באיפור שלו, שזיכה אותו במועמדות לאוסקר?
ראית את הסרט?
ראית את הסרט?
כן. לא שמתי לב למשהו מיוחד באיפור. ספוילר – כן, עושים אותו זקן, שמן, רזה עם עודף עור, אבל זה לא משהו שמתבלט. אם כבר, לאקס מן מגיעה גם מועמדות על האיפור של ביסט ומיסטיק (זוהי רק דוגמא)
הפרס הוא לא ''האיפור המתבלט ביותר''.
לצבוע אנשים בכחול כל אחד יכול. להפוך אנשים באופן אמין לשמנים, רזים, צעירים או זקנים יותר מכפי שהם באמת, *בלי* שזה ייראה לא טבעי – זאת עבודת איפור טובה. לא שאני מבין בתחום או טוען שהאיפור ב'קליק' היה בהכרח טוב יותר מב'אקס-מן', אבל המועמדות הזאת בהחלט מובנת.
מסכן פיט.
אכל אותה ובענק
בוראט להגשת האוסקר!!
מי שמתנגד שירים את ידו !!
מרים את קוצץ הידיים.
•כמו בשנה שעברה, מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר ארבעה סרטים לא הוליוודיים והפקה רב-לאומית אחת שסטיבן ש/ספילברג חתום עליה.
•לעזאזל! ככה בדיוק נראה הניחוש שלי עד לפני שבועיים, כשכמה נודניקים שכנעו אותי להכניס את נערות החלומות לתחזית.
•בשנה שעברה, רד ציין שכל זוכה בקטגורית הסרט בשלושים השנים האחרונות, היה מועמד על עריכה (מה שקבל חיזוק עם ההפסד של הר ברוקבק). אם להסתמך על כך, הפרס ילך השנה או לבבל או להשתולים. יופי, בדיוק השניים שראיתי .
•שמתם לב לחיוך הממזרי של סיד גניס (נשיא האקדמיה) כשלא הקריא את השם האנגלי המלא של בוראט?
•רעיון לסטארט-אפ: בובת סלמה האייק שתעשה "יס!" בכל פעם שמזכירים שם של חבר/ה שלכם.
•אגב, מישהו יכול להסביר לי מה סלמה האייק לבשה בדיוק? היא לא קצת מבוגרת לעבור עכשיו תקופה גותית?
•סוף סוף מצאתי מישהו חוץ ממני שלא התלהב מ"לחזור" – האקדמיה.
•בהזדמנות זו, כשהוא צפוי לזכות באוסקר לסרט הזר, מישהו בארץ מוכן כבר לקנות את המבוך של פאן להפצה?
•למארק וולברג יש תפקיד טוב ומאוד לא אוסקרי, אבל מוזר שהוא היחיד מכל הקאסט הלא קטן של השתולים שמועמד. חבל שיש השהיה לצרכי צנזורה ואין סיכוי שהוא יציג את הסרט כדיגנאם.
•עוד נקודה ישראלית: מפלצת של בית של גיל קינן וחומוס מועמד.
•33 יום לטקס האוסקר ואין פייבוריט. מיס סאנשיין כנראה לא יזכה כי אין לו מועמדות על בימוי. מכתבים מאיוו ג'ימה יכול ליפול מכיוון שהוא לא דובר אנגלית. גם בבל, כשחושבים על זה. השתולים אלים מדי והמלכה בריטי מדי.
עוד כמה הערות:
* יש חוסר התאמה מרתק בין המועמדים לסרט ולבמאי למועמדים על משחק. מבין עשרת המועמדים לשחקן/שחקנית ראשי/ת, רק אחת (הלן מירן) מועמדת על סרט שנמצא בין "ששת הגדולים" (חמשת המעמדים לפרס הסרט + "טיסה 93" המועמד על בימוי). הסיבה היא כנראה אופיים המוזר של המועמדים השנה: באחד השחקנים לא ידועים (טיסה 93) באחר – יפנים (איוו ג'ימה) ואילו שלושה הם 'סרטי אנסאמבל' שאין בהם ממש כוכב רציני שמחזיק את הסרט.
* יאיר רווה כבר ציין שהסרט עם הכי הרבה מועמדויות – "נערות החלומות" – לא מועמד לפרס הסרט; ויש גם עוד סרטים שלא מועמדים לפרס הסרט אבל כן בקטגוריות אחרות – ביניהם "המבוך של פאן" (6 מועמודויות) ו"לגעת ביהלום" (חמש).
לא מתוך נטפוק,
רק להבהרה בבקשה –
מה משמעות המשפט "ויש גם עוד סרטים שלא מועמדים לפרס הסרט אבל כן בקטגוריות אחרות…"?
הנחנו קודם שרק חמשת המועמדים לפרס הסרט יקבלו מועמדות בשאר הקטגוריות?
לא מתוך נטפוק,
נשמטה המילה "הרבה".
"'ויש גם עוד סרטים שלא מועמדים לפרס הסרט אבל כן בהרבה קטגוריות אחרות"
עוד קצת Notes
• לפי ההגיון הזה, 'השתולים' יזכה. התירוץ של "אלים מדי" לא משכנע אותי. 'גלדיאטור' זכה באוסקר, וגם 'שתיקת הכבשים' ו'לב אמיץ'. כנראה שאלימות לא מפריעה לאקדמיה עד כדי כך.
• תקנו אותי אם אני טועה: זו השנה שבה הכי הרבה סרטים שונים קיבלו מועמדויות אי פעם. וזה משום שלא היה אף סרט שקיבל מועמדויות בהכל או בכמעט-הכל, כמו שבדרך כלל קורה.
• הסרט עם הכי הרבה מועמדויות: 'נערות החלומות' עם שמונה (3 מתוכן בקטגורית השיר הטוב ביותר). צריך לברר: האם כבר קרה שהסרט עם הכי הרבה מועמדויות לא היה מועמד בכלל לפרס הסרט הטוב ביותר?
ועוד מחשבה על הפזורה
בהחלט ייתכן מצב שבו ששת הזוכים בקטגוריות ה"גדולות" – סרט, במאי, שחקנים – יהיו שישה סרטים שונים. שוב, צריך לבדוק, אבל נדמה לי שאם זה יקרה זאת תהיה הפעם הראשונה בתולדות האוסקרים.
בדקתי
1. זו הפעם הראשונה בה הסרט עם הכי הרבה מועמדויות אינו מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר. עם זאת, אם נספור רק את הקטגוריות בהן "נערות החלומות" מועמד, "בבל" מוביל.
2.שלוש פעמים בעבר, הוענקו ששת הפרסים "הגדולים" לששה פרסים שונים. הראשונה הייתה ב-1952, השניה ב-1958 והשלישית בשנה שעברה.
<שריקת התפעלות>
'נערות החלומות' תופס שלושה סלוטים מתוך חמש המועמדויות של השיר הטוב ביותר. אם הסרט היה מתאמץ עוד קצת ומשחיל עוד שתי מועמדויות, הוא היה יכול להרגיש שהוא דפק את המערכת.
<שריקת התפעלות>
דרך אגב, גם "מלך האריות" עשה את זה וזכה בפרס (אני לא זוכר אם עוד סרט עשה את זה)
גם ''היפה והחיה''
ועוד קצת :
מבין החמישייה המועמדת לסרט הטוב ביותר, מוביל "בבל" עם 7 מועמדויות (בשש קטגוריות), בעוד ל"השתולים" יש 5 ולשלושת האחרים – 4 כ"א. לפי ההגיון הזה, בהתחשב בכך ש"נערות החלומות" מחוץ לתחרות, יש לאינאריאטו סיבה לשמוח.
ל''המלכה'' יש 6 מועמדויות
השחקן הטוב ביותר
דומני שהקונצנזוס אומר שפורסט וויטאקר יקח על "המלך האחרון של סקוטלנד". וויטאקר באמת נותן שם הופעה טובה מאוד, אבל לוויל סמית מגיע יותר.
שאלה
מישהו יכול להסביר לי את ההבדל בין מיקס סאונד ועריכת סאונד?
כל שנה מחדש הם מנסים להסביר
וכל שנה אף אחד לא מבין.
עד לא מזמן קראו לאחת הקטגוריות סתם "סאונד", אבל שינו את זה ל"מיקס סאונד" כדי שההבדל יהיה יותר ברור. לא עזר.
כל שנה מחדש הם מנסים להסביר
לא שאני מבין גדול, אבל אינטואיטיבית: הקשר בין "סאונד" ו-"עריכת סאונד" נשמע לי דומה לקשר שבין "צילום" ו-"עריכה".
כלומר, יש התייחסות אחת לסאונד בסרט באופן כללי, ושניה לדרך שבה הוא ערוך בתוך הסרט.
מה אתם אומרים? נשמע הגיוני?
מאוד הגיוני
ממה שאני מבין, ההבדל הוא שמיקס סאונד הוא מה שמוקלט על הסט, או באולפן הקלטות, בעוד עריכת סאונד היא העבודה על פס הקול הסופי של הסרט, לאחר שהסצנה צולמה (למשל: הוספת קולות ברקע, החלשה והגברה של קולות מסוימים וכו').
אני אסביר
מיקס סאונד זה יצירת הצלילים והעיבוד שלהם, תהליך מקביל לעבודת היצירה של התמונה שעושים הצלם ויוצר האפקטים הויזואליים (אפקטים ממוחשבים או אפקטים על סרט הצילום עצמו, מה שפחות נהוג היום). בעצם הכנת חומר הגלם האודיטורי.
עריכת הסאונד היא עבודת הסנכרון של הצלילים לתמונה, בין היתר כאשר מוזיקה ושירים מתנגנים באופן רציף במהלך שוטים שונים. זה מקביל לעבודת העורך שפשוט מקבל הרבה סרט צילום ומחליט איזה חלקים לחתוך ואיזה לחבר ביחד ליצירת רצף התרחשות הגיוני.
הדוגמא הטובה ביותר היא למשל סצנת מלחמה – צילמו את הסצנה חלקים חלקים, לא באופן רציף, ובטח שלא היה הרבה רעש ופיצוצים רציניים ברקע באותו זמן שנקלטו במיקרופונים. המיקסר של הסאונד יוצר הרבה אפקטים של פיצוצים ויריות, בעוד העורך לוקח את חומרי הגלם וממקם אותם בתוך הסצנה, כך שיש התאמה מושלמת בין הצליל לסצנה (יש צלילים שרואים את המקור שלהם, נגיד רואים טנק יורה, ויש צלילים שלא – קולות של חיילים זועקים וכד').
אני לא בטוח ב-100% מי אחראי על הווליום של כל אפקט, אבל נראה לי הגיוני שזה בשליטתו של העורך, כמו שעורך של סרט יכול להציג סצנות מסוימות בslow-motion או להקפיא שוט מסוים למשך כמה שניות. אבל הסאונד מיקסר ללא ספק מעבד גם דיאלוגים שהוקלטו, כדי להסיר כל מיני רעשים מיותרים שנקלטו בזמן הצילומים.
לגבי הווליום
במחשבה שניה, נראה לי הגיוני יותר שהמיקסר של הסאונד אחראי על הווליום, ושהוא פשוט מקבל הוראות מעורך הסאונד בעניין הזה.
אבל באמת שאין לי מושג.
אני אסביר
לא בדיוק. עורך הסאונד הוא מי שאחראי על עריכת הדיאלוגים, האפקטים, האווירות והפוליס. חלק נרחב מתהליך זה הוא באמת ניקוי הרעשים והסאונדים המיותרים (כמו נשימות, או צלילי פה "לא נעימים"), אך רוב העבודה היצירתית היא מיקום ותזמון הסאונדים בסרט (לשים סאונד של ילדים משחקים ברקע,למרות שהם לא נראים במסך לדוגמא).
מיקס הסאונד, הוא תמיד השלב האחרון בשרשרת של הפוסט פרודקשן – כלומר המיקסר מקבל את התוצר הסופי מעורך הסאונד ומתחיל לעבוד משם.
הוא אחראי באמת על סידור וארגון הווליום של כל האלמנטים בסרט (שלעיתים יכולים להגיע ל 90 סאונדים שונים בו זמנית). כמו כן, הוא גם אחראי על האפקטים ה"מיוחדים" (הדים, דיליי, מעבדים דינאמיים), כלומר על יצירת המרחב והחלל של הסרט, והמיקום של האלמנטים בתוכו (בסראונד\סטריאו).
תומס ניומן
או איזה מלחין ופעם השמינית,נקווה שהפעם יזכה
כרטיס שני לסרט בחינם ברב-חן - ללקוחות אורנג'
סליחה, זאת כבר הפעם השנייה שאני מודיע כאן על מבצעים של חברות עסקיות. אלא שמדובר במבצע שנשמע מצוין (הא הא) ושאני גיליתי על קיומו במקרה, אז למי שרוצה לדעת –
במסגרת הטבות Orange Day, אורנג' התחילו גם במבחר הטבות עסקיות. אני לא יודע אם הן מתחלפות בכל שבוע או קבועות.
ביום רביעי הקרוב, אחד מהמבצעים שהם מציעים הוא כרטיס שני בחינם בבתי הקולנוע של רב-חן – בכל בתי הקולנוע, בכל ההצגות, אבל רק ביום רביעי, ורק ברכישה בקופות (לא דרך קולנועפון, למשל). נדמה לי שאפשר להירשם רק היום, ולא מחר, אבל יתכן שאני טועה. פרטים – באתר של אורנג'. הרשמה – 4050*.
כל העסק בחינם.
הרשמה
שלוחים את הספרה 5 למסר 456
תוספת קטנה:
ההטבות כנראה קבועות, כי המבצע התחיל שבוע שעבר והייתה בדיוק את אותה הטבה (מהבחינה של "רב חן").
חשוב לציין –
א. המבצע כולל את Yes planet!
ב. צריך להירשם מחדש כל שבוע (ההרשמה חינם בכל פעם).
לינק לטריילר של west bank story
http://news.walla.co.il/?w=/200/1045832
זה נראה מטופש מאוד, אבל קשה לומר אם בצורה חיובית או שלילית.
לינק לטריילר של west bank story
זה נראה מסקרן למדי.
חבל שאי אפשר לראות את כל הסרט באותה הזדמנות. הרי במילא הוא קצר.. (הם באמת מצפים שמישהו ישלם 23$ על DVD של סרט קצר?)
אם סקורסזה לא יזכה
הוא ישבור את השיא לאדם שהתמודד הכי הרבה פעמים על האוסקר והפסיד כל פעם?
תלוי איך סופרים.
סקורסזה מועמד השנה בפעם השמינית, אבל לא תמיד הוא היה מועמד באותה קטגוריה: חמש פעמים הוא כבר התמודד על פרס הבמאי ופעמיים על פרס התסריט, ולא זכה באף אחד מהם. אם הוא לא יזכה גם הפעם, זה יהיה שיא. אבל! בין המועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר השנה נמצא פיטר או'טול, וגם לו זו הפעם השמינית שהוא מועמד, מבלי שזכה אף פעם. אם שניהם לא יזכו גם הפעם, אז סקורסזה יצליח להפסיד אפילו את תואר האיש שהפסיד הכי הרבה פעמים.
ואפרופו שיאים
מריל סטריפ כבר החזיקה ממילא בשיא השחקנית המועמדת ביותר. המועמדות שקיבלה על 'השטן לובשת פראדה' – ה-14 שלה – רק מגדילה את ההפרש. אין אף שחקנית אחרת החיה כיום שאפילו מתקרבת לזה (במקום השני – קתרין הפבורן עם 12).
אכן, עניין מריל סטריפ זה ממש טירוף
את 14 המועמדויות היא קיבלה בתוך 30 שנה – כלומר בערך פעם בשנתיים היא היתה מועמדת. נראה לי שכבר יש לה מושב מועדף באולם וטקסטים מוכנים לשטיח האדום.
ברשימת השחקנים המועמדים, אגב, יש חמישה שחורים, שני היספנים ואסיאתית, גיוון בהחלט מרתק שנוסף לגיוון הכללי (אתר מסוים שהגעתי אליו טען שהשנה מספר המועמדויות הכללי לסרטים שאינם באנגלית הוא הגבוה ביותר בהיסטוריה). באמת, מי היה מאמין שנגיע לטקס שבו מועמדים גם השוטר מבברלי הילס וגם הנסיך המדליק מבל-אייר?
והערה טפשית אחרונה: הלן מירן תקבל כנראה את האוסקר על גילום מלכת אנגליה… בדיוק כמו שקיבלה ג'ודי דנץ', המועמדת מולה.
עוד דבר שצריך לבדוק
כמה שחקניות זכו, או היו מועמדות, על גילום מלכת אנגליה כלשהי? נדמה לי שכמעט כל שנה יש לפחות אחת כזאת.
בערך פעם בשנתיים
זה גם הקצב של קייט וינסלט.
וג'ודי דנץ' גם
(היא היתה מועמדת 6 פעמים תוך 10 שנים). אבל שתיהן רק מתחילות. אם הן ימשיכו לעמוד בקצב הזה במשך עשור נוסף, אז יהיה מה לדבר על תחרות עם סטריפ.
מלכות
אם להוסיף עוד קצת למשוואה: הלן מירן זכתה השנה בשני גלובוסי זהב, אחד על גילום אליזבת הראשונה ואחד על גילום השניה. ג'ודי דנץ' זכתה ב-1998 באוסקר על גילום אליזבת הראשונה, תפקיד עליו הייתה מועמדת באותה שנה גם קייט בלנשט. קייט בלנשט וג'ודי דנץ' מועמדות שתיהן השנה על Notes on a Scandal. קייט בלנשט זכתה לפני שנתיים באוסקר על גילום קתרין הפבורן שזכתה באוסקר השלישי (מתוך ארבעה) שלה על גילום המלכה אלינור ב"האריה בחורף". שנה לפני הזכיה, הייתה ג'ודי דנץ' מועמדת על גילום המלכה ויקטוריה ב"הוד מעלתה גברת בראון". המועמדות הראשונה של הלן מירן הייתה על גילום המלכה שרלוט ב"טירופו של המלך ג'ורג' ". למעשה, הלן מירן, ג'ודי דנץ' וקייט בלנשט היו שלושתן מועמדות בפעם הראשונה על גילום מלכת אנגליה, כל אחת מהן על מלכה אחרת.
מבין עשר השחקניות המועמדות השנה, חמש היו מועמדות בעבר, אבל ביחד הן צברו לא פחות מ-31 מועמדויות לאורך השנים. למריל סטריפ זו המועמדות ה-14, לג'ודי דנץ' 6, לקייט ווינסלט 5, להלן מירן 3 ולקייט בלנשט 3.
ומי גילם את המלך ב''אריה בחורף''?
נכון: פיטר אוטול. (סרט מעולה, אגב. ממליץ בחום ולו רק עבור הדיאלוגים הנשכניים והארסיים והפגנת המשחק של הצוות כולו).
וזה כבר הפסד רציני.. ומי זה הפיטר הזה?
לא ראיתי תיעוד בימד"ב שהוא שיחק באיזה שובר קופות או סרט ידוע. האם הוא על תקן האדם שמוסיפים למסדר זיהוי למלא מקום פנוי?
אני אעשה את הקול של האיש הזקן
שעושה "אוי ויי, הנוער של היום, אפילו לא יודעים מי זה פיטר או'טול", אבל בחייך – לא יכול להיות שאף פעם לא שמעת אפילו על 'לורנס איש ערב'.
הלורנס היחיד שאני מכיר זה האיש מאחורי מורפיאוס
סתם.. שמעתי, חור בהשכלה הקולנועית שעוד לא ראיתי, אבל להגנתי "לורנס איש ערב", בניגוד לדעת המבקרים, לא היה אף פעם שובר קופות (ברמה של בן חור או סרטים מאותה התקופה).
פיטר אוטול
שחקן בריטי הנחשב לאחד הגדולים בתולדות הקולנוע. התפקיד הכי ידוע שלו היה ב"לורנס איש ערב".
אתה מתכוון, שחקן אירי.
הוא לא חבשי, הוא סודאני.
פריאמוס. מלך טרויה.
שלא לדבר על שמעון פרס.
יש עוד נקודה ישראלית מלבד
ווסט בנק סטורי. המועמד הישיר (כלומר זה שיקח את הפסלון במקרה של זכייה) בקטגורייית "סרט האנימציה הארוך הטוב ביותר" הוא גיל קינן, ישראלי לשעבר, על סרטו "מפלצת של בית".
הנקודה הזו היא רק-בערך-ישראלית
בניגוד לווסט בנק סטורי, הוא נקודה קצת-יותר-ישראלית, בעוד 'בוראט', למשל, שהוא נקודה ישראלית-בקושי.
(לא ממש אלא יותר עייפות הזויה)
נורא מעניין ת'אמת
בניגוד לשנים האחרונות, בהן המועמדויות היו צפויות לחלוטין, והזכיות גם הן לא מפתיעות, נחמד לראות שהשנה יש יותר עניין. חוץ מהלן מיראן, אני לא בטוח אם יש כאן איזה שהוא הימור בטוח. האוסקרימון יהיה מעניין השנה.
הימורים בטוחים
או, ליתר דיוק, ההפתעות הכי גדולות אם אלה לא זוכים:
מרטין סקורסזה כבמאי
פורסט וויטאקר כשחקן ראשי
ג'ניפר הדסון כשחקנית משנה
עמנואל לובצקי (הילדים של מחר) כצלם
שודדי הקריביים על אפקטים
אני מסכים איתך כמעט בהכל
חוץ מלגבי הבמאי. יש לי הרגשה שהשתולים יקבל את פרס הסרט, אבל זה כבר נהיה כזה טרנד שסקורסזה לא מקבל על בימוי, למה להפסיק עכשיו?
האקדמיה מאוד רוצה להעניק לו כבר את הפרס
כל כך רוצה, שכל סרט שלו בשנים האחורנות זכה למספר גבוהה של מעמדויות, למרות שהם בינוניים ביחס לסרטיו הגדולים."השתולים" מוערך יותר מ"הטייס" ו"כנופיות ניו יורק" ומספק לאקמדיה תירוץ לתת לו סוף סוף את הפרס.
אוסקרים, שמוסקרים ודגים אחרים
כן, כן, מועדי ההפצה השונים מונעים מההשוואה להיות מדויקת, אבל היא עדיין מסקרנת. הסרטים, אגב, ממוינים לפי הצבעות וציונים, בהתאמה:
עין הדג: בוראט, שודדי הקאריבים, השתולים, הילדים של מחר, הר ברוקבר.
IMDB: השתולים, הילדים של מחר, ליטל מיס סאנשיין, טיסה 93.
אוסקר:בבל, השתולים, מיס סאנשיין הקטנה, המלכה, מכתבים מאיוו ג'ימה.
ולמי שמתעניין בהשוואות קודמות:
2005:
משנות ה-90 ועד 2004:
כתבה מספר 2540
תגידו גבנ''צ
http://www.oscarwatch.com/nominees07.html
(פיטר אוטול נראה מרוצה).
אוטול נראה כאילו מחזיקים אותו מאחורה כדי שלא יראו שהוא כבר מת.
התמונה הזו מעלה תחושת חוסר התאמה מרתקת בין עולם הסרטים למציאות
אני זוכר שראיתי ראיון עם חיים יבין שבו הוא היה "על אזרחי" – כלומר, עם מכנסיים וחולצה – הלך בחוץ ודיבר על הא ועל דא, ומשהו בתוכי הזדעק. איזשהו קול פנימי בי מחה מיד על ההפרה הבוטה הזו של כל מה שצריך להיות, ורצה להגיד לו 'מה זה צריך להיות, חיים יבין? אתה צריך להיות לבוש בחליפה ועניבה, לשבת מאחורי שולחן, מואר בתאורה מלאכתית ומאופר, ולקרוא את החדשות בקול רשמי. אין לך זכות להסתובב במכנסיים וחולצה, באור השמש, ולומר טקסט שלא כתוב בצג מול העינים שלך. אתה מזעזע את כל חוקי המציאות כשאתה מסתובב ככה, ואתה חייב להפסיק עם זה, אם יש בך שמץ של הגינות'.
(הקול הפנימי שלי ממש פטפטן, מסתבר).
באותה מידה, זה נראה לא במקום, לראות את קלינט איסטווד או לאונרדו דיקפריו או כל אחד אחר מהכוכבים שם עומד בשורה, כמעט כמו ילד בתצלום מחזור של בית ספר. נכון שרואים אותם ככה גם בתמונות של פפארצים למיניהם, אבל תמונות פפאראצי כל כך מוגזמות לצד השני, שגם הן מעין פיקציה. הן לא באמת שוברות את האשליה שיוצרים הסרטים – כאילו השחקנים שם באמת נמצאים בעולם אחר, מבריק ומרשים ונוצץ וגדול יותר.
ובתמונה הזו האשליה נשברת, והם נראים כמו בני אדם סתם, שאולי נתפס להם כרגע הצוואר, או לא ממש מתחשק להם לעמוד כמו שסידרו אותם, או חושבים ברגע זה על השאלה אם הם מילאו דלק קודם או לא.
זה מצחיק.
מש''א
רק שניסחת את תחושותיי בדיוק רב ומרשים יותר. אני רק רציתי לציין שפנלופי קרוז היא כנראה הילדה המקובלת ביותר בשכבה, פיטר או'טול הוא הסטלן וספילברג הגיק בשורה האחרונה.
עוד משהו
האקראיות בה המועמדים עומדים/יושבים, מנוגדת לחלוטין להתנהלות המחושבת של הוליווד. אני יכול להבין למה פיטר אוטול ואביגיל ברזלין יושבים (הוא בקושי עומד, היא בקושי מטר וחצי), אבל למה פורסט וויטאקר וסטיבן ש/ספילברג בשורה האחורית? למה קלינט איסטווד, ש/ספילברג, פול האגיס ואיריס ים השיטה לא יושבים באותו איזור גיאוגרפי? למה פול האגיס משלב רגליים כמו סטודנט חופשי? למה פזרו את האסיתיים, אבל המכסיקנים יושבים ביחד? איך וויל סמית הסכים שיראו שדג'ימון הונסו יותר גבוה? חוץ מזה, נדמה לי, או שצפוף במיוחד מאחורי פנלופה קרוז?
אני חושב שהתשובות לכל השאלות הן
א. כי ככה יצא.
ב. למה, אסור לאקדמיה לעשות משהו לא הכי פורמלי מדי פעם?
ברור, אני אפילו בעד
זה פשוט כל כך שונה מהתדמית המקובלת של הוליווד, בה הכוכבים נמצאים בקדמת הבמה, אחריהם הבמאים ורק לאחר מכן, כל השאר.
צפיתי עכשיו ב-West Bank Story.
סרטון חמוד. מאד מאד חמוד אפילו. יותר מושקע משציפיתי שיהיה – ואפילו משעשע!
מדובר ב(קצת פחות מ)עשרים דקות מהנות למדי. אין לי אפשרות לתת לינק ישיר ורשמי לסרט המלא (להבדיל מהטריילר), אבל אני בהחלט ממליץ בחום על צפייה בו.