בתחקיר הוליוודי מעמיק נתגלה כי קיים משחק פופולרי למדי בשם "כדורגל". כדי לנצל את התגלית, נפתחה מיד הפקת טרילוגיה בהשקעה של 100 מיליון דולר על תולדותיו של שחקן (דייגו לונה, 'ריקוד מושחת 2') מהסלאמס ועד למונדיאל. |
04.08.2004
|
יומית
בתחקיר הוליוודי מעמיק נתגלה כי קיים משחק פופולרי למדי בשם "כדורגל". כדי לנצל את התגלית, נפתחה מיד הפקת טרילוגיה בהשקעה של 100 מיליון דולר על תולדותיו של שחקן (דייגו לונה, 'ריקוד מושחת 2') מהסלאמס ועד למונדיאל.
בתחקיר הוליוודי מעמיק נתגלה כי קיים משחק פופולרי למדי בשם "כדורגל". כדי לנצל את התגלית, נפתחה מיד הפקת טרילוגיה בהשקעה של 100 מיליון דולר על תולדותיו של שחקן (דייגו לונה, 'ריקוד מושחת 2') מהסלאמס ועד למונדיאל.
אבל למה לעזאזל טרילוגיה?!
בקושי יש להם חומר לקומדיה גרועה אחת.
אוי לא
מה כבר יכולה להכיל טרילוגית כדורגל?
1-הוא בועט
2-הכדור מתגלגל
3-זה גול?
מעניין מתי יתחילו לעשות סרטים על הספורט "לדחוף משקולות צבעעוניות על הקרח לתוך עיגול"
אה, וזה גם סרט "עתידני"
על קרלינג? כבר עשו.
http://www.paulgross.org/mwb.html
לא הייתי מאמינה, והשם נשמע רע
תאמיני, והשם דווקא הולם
גם אם הוא גניבה מהמוישה.
זה שהם מחזיקים מטאטא
זה שהם מחזיקים מטאטא לא גורם לזה להיות שם טוב (אלא אם היית ), על אותו עקרון זה גם יכול להיות "אנשים עם משקולות"
בעיניי זה עדיין שם דבילי
אוי, זה נשמע
גרוע מאד. לראות סרט על אדם שהופך לכדורגלן מפורסם נשמע לי משעמם מאד. עדיף פשוט לראות כדורגל…
הבנתי שבסרט השני הוא הולך לשחק אצל ריאל מדריד. עוד סיבה לא לראות את הסרט הזה.
טרילוגיה
קשה לי לחשוב על דבר יותר משעמם שאפשר לעשות ממנו טרילוגיה, מאשר כדורגל.
בטח גורלו יהיה כמו הטרילוגיה של רידיק.
משעמם זה דבר סובייקטיבי
ואני יכול לחשוב על הרבה דברים שיכולים להיות משעממים יותר: תפירה, למשל. או לחתל תינוקות. או לראות ערוץ 33.
בתור חובב כדורגל, ובניגוד לדעה הרווחת כאן, אני דווקא חושב שבהחלט יש פוטנציאל לסרטים כאלה (למרות שגם אני נוטה להסכים שלהכריז כבר עכשיו על טרילוגיה – זה קצת מוגזם), אבל אפשר לקחת את הרעיון הזה ולהפוך אותו לסרט טוב (ואפילו לטרילוגיה טובה).
משעמם זה דבר סובייקטיבי
תאמין לי, לחתל תינוקות זה בכלל לא משעמם: הם מתנגדים.
משעמם זה דבר סובייקטיבי
אני לגמרי מסכימה עם כל מילה
לא יודע עם טרילוגיה,
אבל הסדרה "נשות הכדורגלנים" שמשודרת עכשיו ב"יס" היא הכל חוץ ממשעממת.
שכחתם את הסרט המצויין שכולו רק על כדורגל?
מי כאן ראה את הסרט 'משחק מכור' של שנת 2001? אחד מסרטי הספורט הטובים ביותר שיצא לי לראות. וכמובן משחק הכדורגל היה מעולה. פשוט תענוג!
אנימה
ויש גם סדרות אנימה-כדורגל ששייכות לז'אנר הספורט, ומציגות את עלילותיהם של שחקני כדורגל… מה שרואים לפעמים בערוצים הערביים. אז זה אומר שלטרילוגיה הנ"ל יהיה סיכוי ביפן וארצות ערב?
בקהאם כוכב ביפן
הוא חותם לנערות בנות 14 שבחיים לא ראו אותו משחק ומשוכנעות שכדורגל זה הספורט עם המחבט. עם שיווק נכון, לכל דבר יש סיכוי ביפן.
החלטה תמוהה ביותר, לדעתי
הרי סרטים על כדורגל תמיד נכשלו. הם נכשלו גם בארצות בהן הם הופקו, שלא נאמר בארה"ב שבכלל לא אוהבת כדורגל כל כך (למרות התעוררות באחרונה בעקבות זכיית נבחרת הנשים שלהם).
הסרט היחיד שאולי הצליח, שאני מצליח לזכור, הוא ג'ימי גרימבל. וגם הוא לא היה משהו אקסטראאורידנר, למיטב זכרוני.
אני כולי בעד חזון וכד'. הרי העובדה שעד עכשיו כל הסרטים נכשלו לא אומרת שגם כל הסרטים הבאים בנושא יכשלו, אבל להסתכן כך עם טרילוגיה?! החלטה תמוהה בעיני.
כל הסרטים נכשלו?
מה בדבר, למשל, Bend It Like Beckham? נכשל גם?
כל הסרטים נכשלו?
ראוי לציון, אבל גם "שחקי אותה בקהאם" וגם "ג'ימי גרימבל" הם סרטים תוצרת האיים הבריטיים (שבהם הכדורגל הולך חזק) ובהם הכדורגל ממלא תפקיד שגם אם הוא חשוב, הוא משני ועיקר העלילה הוא בעצם על התפתחות הדמויות (נראה לי. את 'בקהאם' עוד לא ראיתי) ולא רק על היחס של הדמויות לכדורגל.
גם לי נראה הרעיון בזבוז של כסף טוב שהיה יכול ללכת על הפקה של "קורליין" בבימויו של טים ברטון ובהשגחתו של ניל גיימן, או להיתרם לאגודה למלחמה בסרטן/וראייטי, או ופילו יותר טוב, ללכת בביטחון לחשבון הבנק של הוריי. חוצמזה מה מעניין בחיים של שחקני כדורגל? בתחילת הדרך הם משחקים על מגרש אספלט באורך 7 מטר וחצי ליד בניין שמתרחשים בו עסקאות סמים,והם מרוששים ועניים. סרטים כאלו כבר יש. באמצע הדרך הם מתגלים ע"י ציידי כשרונות , מגלים את דרכיה העקלקלות של התהילה, ומפתחים חברות אמיצה עם שאר שחקני הקבוצה. סרטים כאלו כבר נטחנו והפכו לאבק. בסוף הם הופכים להצלחה או לכישלון, אבל עם הרבה כסף. בשביל זה יש את ערוץ E! . אז למה צריך סרט?
***************************
הריעו לדובל'ה, כדור הדיסקו בעל שערות הגומי הירוקות!
כל הסרטים נכשלו?
לא כדאי לבדוק עובדות לפני שמתווכחים?
http://www.imdb.com/title/tt0286499/business
32 מליון דולר לבאקהאם. בארה"ב.
הלאה. כל סרט ספורט שהוא רק על ספורט, יהיה משעמם. ובכל זאת, יש כאלו שהם עדיין סרטים טובים. "רוקי" יהיה דוגמה נהדרת.
("מה מעניין בחיים של מתאגרפים?")
הלאה. ארה"ב אינה כל הסיפור. חלק ניכר מהכנסות של סרטים הוא גם "מעבר לים". וגם זה מעניין את המשקיעים.
הלאה. ארה"ב שאני ואת מכירים היא התדמית הלבנה והרזה שאמצעי התקשורת האמריקאים מנסים למכור לנו. במציאות, לא כל האמריקאים הם WASPים. משום מה, נראה לי שבקרב המהגרים מאמריקה הלטינית, למשל, כדורגל הוא דבר נפוץ למדי. אלא שכאן אני באמת כבר לא מתבסס על עובדות.
כל הסרטים נכשלו?
32 מליון בארה"ב זה ממש לא הרבה, אבל אכן טעיתי שכך שלא זכרתי את "שחקי אותה כמו בקהאם".
בכל מקרה, משום מה אני חושב שהסרט דווקא צפוי להרוויח פחות בעולם מאשר סרטים אחרים כיוון שהוא אמריקאי. גם אם הסרט הוא על שחקן שגדל ברחובות ריו דה ז'נרו ומגיע לנבחרת ברזיל, הוא עדיין יהיה בנישה אמריקאית. אני אומר את זה בתור השערה, בהנחה שהאולפנים יכוונו גם לקהל האמריקאי ולא לקהל העולמי.
אם הם יכוונו לקהל הבריטי, למשל, אז הסרט יכול להיות הצלחה מעבר לים, אם כי עדיין בסדר גודל קטן יחסית, לטעמי.
בקשר ללטינים שמשחקים כדורגל, הדבר אולי נכון (אם כי, למיטב ידיעתי, דווקא יש הרבה WASPS בליגת הMLS), אבל אם כך היית מצפה שהסרטים האחרים היו מצליחים יותר, לא?
הנקודה שלי היתה ונשארה שזה הימור רציני לנסות למכור לציבור האמריקאי טרילוגיה על משחק שהם לא ממש אוהבים. הם לא הולכים לסרטים שלו בהמוניהם ושובר קופות זה כבר לא יהיה, לדעתי לפחות.
אם הוא לא יהיה שובר קופות אנחנו בבעיה רצינית.
אתה באמת יכול לדמיין טרילוגיה אומנותית על כדורגל זוכה באוסקר?
הכה מחורבן, זכה באוסקר. וגם הוא עוסק בספורט לא מאד מעניין.
דווקא לריצה
יש קהל דיי גדול באולימפיאדה. במהלך ההיסטוריה יש לא מעט אצנים שקיבלו פרסום רב. העובדה שאני לא זוכר אף אחד כרגע לא אומרת דבר.
ג'סי אוואנס
קרל לואיס, ועוד שמות רבים שאני דוקא כן יכול לזרוק.
ולמרות שהספרינטים מעניינים, בקונטקסט מתאים (אולימפיאדה, אליפות עולם) קשה לראות כיצד הם מחזיקים סרט. (ואכן, במרכבות האש הם אינם משמשים מוטיב מרכזי, אלא רק סוג של מסגרת וקטליזטור לעלילה).
בכל מקרה. ברור שיכול לצאת סרט טוב בגלל שכדורגל מהווה בו רק מסגרת. (ובכלל, בא לכם לצפות במשהו שבו הספורט הוא המוטיב המרכזי. לכו ליד אליהו). אני לא אופטימי.
למה אתה מתכוון ב''מוטיב מרכזי''?
מן הסתם זה לא יהיה משחק מצולם. מן הסתם זה יתרכז באנשים ולא בפרטים הטכניים של המשחק ככלל או של משחק ספציפי בפרט.
ברור, אבל.
יש הבדל בין סרט שמנסה לנצל את נושא המסגרת שלו, על מנת להעביר באופן אפקטיבי יותר את העלילה.
כדורגל לדוגמא, הוא משחק איטי, מועט שערים, ומרתק בעיקר כאשר מעריצים את אחת מהקבוצות (כך מבחינתי, לפחות. אני מעדיף כדורסל any day). סרט שמבוסס על כדורגל, ורוצה להשתמש בו כמוטיב מרכזי צריך לבחון את המאפיינים שעליהם הוא נשען ולבנות עליהם עלילה.
וכך הסרט צריך להיות מחושב. עם אירועים דרמטיים מועטים בלבד. עם הזדהות מלאה עם הגיבור. ועם קתרזיס דרמטי. בכך הסרט יחקה את העולם עליו הוא בנוי. ויתן הצדקה לכך שמדובר בסרט על כדורגל.
אפשרות שניה: בחינה של הכדורגל על סמך מאפיינים חברתיים המיוחדים לו. וכך כדורגל הוא משחק שמגיע משכבות נמוכות (בניגוד לטניס למשל). משמש פנטזיה של מליארדי אנשים להצלחה אישית ואם היא לא מתאפשרת אז קבוצתית (עם מושא ההזדהות).
לדוגמא, קיים בחור בשם פרנקי אדו (ושחובבי הכדורגל יתקנו אותי, אם אני טועה בפרטים). ילד בן 15 שכבר מסומן כדבר הגדול הבא. הבחור הגיע מאחת ממדינות אפריקה אל ארה"ב. וסומן מגיל צעיר, הן כיורשו של פלה והן כאיש שיגרום לכדורגל לפרוח בארה"ב. סיפור כזה, אינו רק סיפור קולנועי קלאסי. אלא גם סיפור כדורגלני פנטסנטי. שהרי סיפורו הוא בעצםם פנטזיה ברורה של כל שחקן כדורגל ברחובות ריו או קינשאסה.
שילוב של שני המוטיבים שהזכרתי, אם כן. יכולים בסיטואציה מסוימת ובהינתן התסריטאי/במאי/קאסט הנכון להפוך לסרט נהדר, שידון בנושא עצמו (בכדורגל).
ומכיוון שהזכרנו את "מרכבות האש" הרי שהסרט ההוא, הוא דוגמא קלאסית, לסרט שבו הספורט שבו הוא עוסק לא תורם מאומה לסרט עצמו, ומהווה רק סיפור מסגרת קלוש כלשהו (אם כי, לא זאת הסיבה לעליבותו).
מה לגבי הרעיון הבא:
קבוצה שלא נתנו לה סיכויים רציניים מהתחלה, עולה ליורו ומפתיעה את המארחת במשחק הפתיחה. היא עולה שלב למרות הפסד לקבוצה החלשה בבית ונפגשת עם אלופת היורו והעולם לשעבר ברבע הגמר. לאחר שהפתיעה גם את האלופה, היא מנצחת את הפייבוריטית לזכיה בשניות האחרונות של ההערכה ועולה לגמר מול… המארחת מולה התמודדה במשחק הפתיחה.
לא נשמע מציאותי מדי, נכון?
כמובן שסיפורה של יוון נחמד
אבל הנקודה היא שלדעתי, אף אחד לא רוצה לראות סרט שמתעסק ממש במאבקה של הנבחרת (או הקבוצה) על מגרש הכדורגל.
משעשע
אבל לא. ולו משום שהשמות היוונים פשוט מסובכים מדי להגיה, ויצרו מצב שבו לא יהיה מושא הזדהות אחד של הקהל. או אפילו גיבור דומיננטי.
חוץ מזה, בהנחה שאוטו רהאגל (אאל"ט מאמן נבחרת יוון) הוא הדמות הפחות אפורה בו, ולכן המועמד הברור להיות השחקן המוביל (איאן הולם? שון קונרי?). במקרה כזה יהיה מדובר במקרה הטוב בשחזור של "לפגוש את הטיטנים" (דנזל וושינגטון). ובכל מקרה לא מדובר בסיפור "כדורגלני" אלא מקסימום "ספורטיבי", וזה לא מספיק טוב.
למען האמת
אוטו ראהגל הוא הדמות האפורה ביותר בעניין. הוא המאמן שמתעקש על משחק הגנתי "בונקר" חסר פשרות אך משעמם להחריד. חאריאיסטאס יהיה יותר מעניין.
אבל יש להעיר שאפשר להמיר את העניין לנבחרת וולס או צפ' אירלנד, שם השמות נתנים יותר להגייה.
אבל זה לא משנה את העובדה שהסרט יהיה משעמם ורק אוהדי כדורגל ילכו לראותו (ומתוכם רק מי שחושב שסרט שכזה לא משעמם והולך לסרטים).
כל הסרטים נכשלו?
התכוונתי שעשו אותם בבריטניה!
אין לי מושג מה כתבת אחרי "הפקה של "קורליין" בבימויו של טים ברטון ובהשגחתו של ניל גיימן" כי מאותו רגע הפסקתי להתרכז בכתוב, התחלתי לדמיין את התוצאה הסופית ואני לא יכולה להפסיק.
*מהנדסת אי-מייל לניל גיימן*
וסליחה על ה
גם אני חושב ככה. זה פשוט כל כך מתאים.. (אבל רק אם זה יהיה טים ברטון של באטמן 2 וביטלג'וס*, ולא טים ברטון של כוכב הקופים וביג פיש)
* לא ראיתי עדיין את הסיוט שלפני חג המולד.
לא ראית?
איך, יש אותו לפחות בעם בשנה, בסביבות חנוכה או פסח, תלוי במצב הרוח
אני רואה אותו כל שנה מחדש
החלטה תמוהה ביותר, לדעתי
ג'ימי גרימבל היה סרט ענק.
וגם מייק באסט.
וג'ימי גרימבל הצליח בענק.
זהו.
רגע, עוד משהו: למרבה ההפתעה במנצ'סטר, יש יותר אוהדים של מנצ'סטר סיטי מאשר של מנצ'סטר יונייטד.
~חומר למחשבה~
לא ראיתי אף אחד מהם
אולי הם סרטים ענקיים, אבל בטח שאף אחד מהם לא "הצליח בענק" בשום קנה מידה.
לא ראיתי אף אחד מהם
אומנם מייק באסט לא…
אבל ג'ימי גרימבל אולי לא הצליח ב"ענק" אבל הוא בהחלט הצליח מאוד.
~חומר למחשבה~
לא, הוא לא.
תראה, בומבה
אם אתה טוען טענה שנויה במחלוקת, אתה צריך להביא סימוכין. למשל, מה הקריטריון שלך להצלחה? איזה נתונים עובדתיים יש (כמו נתוני קופות או מספרים אחרים), שתומכים בטענה הזו?
(רמז: אני כבר עשיתי חיפוש כזה, כך שיהיה לך קשה לטעון ש'גרימבל' הצליח כספית).
תראה, בומבה
נראה לי שהוא מתכוון שהסרט הצליח מבחינת תודעת הציבור אליו (הוא סרט דיי קטן, שלא נראה לי שצפו לו הרבה) ומבחינת אהדת הקהל אליו.
משהו שאני לא הבנתי בכלל, כי, לדעתי, הסרט עצמו היה דיי סתמי ולא כל כך מוגדר. הם שמו המון אלמנטים שלא השתלבו כל כך טוב ביחד בסרט אחד.
תראה, בומבה
יש כמה מובנית להצלחה….
יש את ה"הצלחה" עם הדוחק"ו (הכוונה לכסף), ויש הצלחה שאנשים אוהבים את הסרט (כן, לא השתלטה החומרניות על העולם)
אה,
התגובה המקורית לה ענית, עסקה בהצלחה חומרית של סרטי כדורגל. מכאן השתמע שזה סוג ההצלחה אליו אתה מתייחס.
העניין הוא שגם במדד ההצלחה אצל הקהל, קיים אלמנט הכסף: אם אולפן רוצה לעשות סרט על כדורגל (שלא לומר טרילוגית סרטים), לא חשובה לו אהדת הקהל כמו ההצלחה הכלכלית. וגם כשחשובה לו אהדת הקהל, מן הסתם האולפן היה מעדיף שמיליוני אנשים יאהבו את הסרט, ולא רק 100, או 1,000. כי זה לא שאהבה של סרטים קטנים איכותית יותר מאהדת הקהל לסרטים שהצליחו כלכלית.
ושלישית, גם בתחום אהדת הקהל-פרופר, ללא שום מניעים כמו כסף וכו', 'ג'ימי גרימבל' לא הצליח בענק. יש סרטים שאנשים אהבו הרבה יותר. הרבה הרבה יותר. אחרת כבר מזמן היית מוצא את 'גרימבל' בכל רשימות "250 הסרטים הטובים ביותר".
לכל העוקצים
רק תזכרו מה שכבר נרמז לעיל: כדורגל הוא המשחק הפופולרי ביותר בעולם כרגע. ביותר. בעולם.
אז נכון, זה לא אומר שסרט על כדורגל יעשה הרבה כסף, ונכון, זה לא אומר שהוא יהיה טוב או מעניין בהכרח, אבל כן, מדובר במקדם מכירות יוצא מהכלל.
למען ההגינות.
סביר מאד להניח, שמדובר בגירסת הכדורגל ל8 מייל.
ובכלל, סרט שבו הקשר לכדורגל הוא צורני בלבד. כאשר התוכן הוא עוד סיפור התבגרות דה לה שמאטע. (ברור שיכול להיות שאני טועה. אבל הסיכויים לכך הם יותר מסבירים).
רגע, מה עם Shaolin Soccer?
זה סרט חביב ביותר (גם אם לא מציאותי במיוחד…).
למה לא מציאותי?
הדבר היחידי שמעניין אותי בזה:
זה אם יהיו בסרט "אפקטים מיוחדים" יעני.. בעיטות מגניבות..
לא שהם יגרמו לי ללכת לסרט, אבל זה פשוט מגניב לראות מישו שבועט כדורגל בבוליט-טיים! חחח.
אבל באמת… איך אפשר לעשות טרילוגיה על דבר כזה?? או יותר נכון: איך אפשר לראות טרילוגיה על דבר כזה?!?!