הטוויסט המאוס ביותר:
37 | הרוצח הוא הגיבור בעצמו! |
155 | החבר הטוב/שותף של הגיבור היה מהחבר'ה הרעים! |
74 | ה-כ-ל היה מתוכנן מראש! |
205 | הכל היה חלום/הדמיה! |
43 | הוא סבל מפיצול אישיות! |
73 | האיש שחשבנו שמת בהתחלה בעצם חי! |
4 | האיש הרע הוא בעצם השטן בכבודו ובעצמו! |
51 | הרוצח הוא השליח של הפיצה! |
מספר מצביעים: 642
ואיך שכחתם את...
"הבחורה היא גלגול של אהובתו הנצחית ™ של הערפד!"
ואיך שכחתם את...
וכמובן, ראויים לציון (כמעט כל) סרטיו
של דיויד מאמט, ועוד סרטים בסגנון (ועכשיו הספוילר, נניח) –
"ניסינו לרמות את ההוא אבל הכל היתה מזימה כדי לרמות אותך!"
עבש.
וכמובן, ראויים לציון (כמעט כל) סרטיו
אל תהיה דביל, דייויד מאמט מחזאי גאון.
פלאי? זה אתה?!
לא, כי לרגע היה נדמה לי שעברה פה תגובה וולאיסטית לחלוטין.
יש לציין שהרעיון לסקר
הגיע בעקבות שאט נפש מסרט כלשהו שמוצג כרגע בקולנועים, בלי להזכיר שמות, שממחזר (שוב) אחד אחד הטוויסטים האלה.
הרוצח הוא השליח של הפיצה?
אתה מתכוון לסרט הזה שהבחורה של וואו מפרסמת?
אני חושבת שראיתי אתמול את הסרט המדובר,
ואני מחכה לביקורת עליו כדי לציין כמה דברים שדווקא היו בו בסדר.
בהנחה שזה הסרט.
דווקא לא.
הטוויסט של 'זהות' מעצבן, ללא ספק, אבל הסרט לא מוצג כרגע בקולנועים, כך שהוא יכול לתסכל רק מרחוק. לא את מי שהרגע חזר מסרט.
היה חינני.
היה בכלל לא רע, לדעתי. אבל מה – היה משומש. מאוד.
הממ...
זה לא זה.
כן, קיים
ואני לא אכתוב את שמו כי אי אפשר להזהיר מפני ספוילר כזה מבלי לספיילר… רק ארמוז שזה מהשנים האחרונות והדיעות היו חלוקות לגביו (אני דווקא אהבתי, למרות הטוויסט).
אז אולי
תיתן לינק לסרט בימד"ב?
ככה רק מי שרוצה ייכנס, וזה לא יהיה ספויילר.
אז אולי זה הסרט הזה?
http://www.imdb.com/title/tt0364045/
נשמע לי שהוא מתאים, למרות שלא ראיתי. ניחוש נכון?
לא נראה לי שזה זה
כלומר, לא ראיתי אותו, אבל ב"מילות המפתח" לא מצויין "סצינת חלום", אז אני מניח שלא לזה אלכס התכוון.
אז אולי
אבל זה בדיוק כמו שאני אכתוב את זה. אתה לא יודע אם ראית את זה לפני שאתה נכנס, ואז זה כבר מאוחר מדי.
כן, אבל לי אישית לא איכפת
ומי שכן איכפת לו פשוט לא ייכנס.
כן, אבל לי אישית לא איכפת
טוב, הנה:
אבל ראו, הוזהרתם.
http://www.imdb.com/title/tt0259711/
זה לא ממש חלום, אבל זה בקירוב טוב.
קרא את התיאור המדוייק של הברירה האמורה בסקר.
היא מכסה גם את הסרט הנ"ל.
אז זהו, שבאמת זה לא ממש חלום
אבל לחקות בצורה כל כך בוטה את TOTAL RECALL?
כן, אבל לי אישית לא איכפת
אני רוצה גם להגיד, שזה נכון גם לגבי הסרט שמתקשר ישירות אל הסרט ההוא. אותו סרט שמתקשר נחשב משום מה למשהו מוצלח, וזה אפילו ברור למה (אם אנחנו מדברים ברמזים, אז רק אגיד שיש פרט מסוים בנוגע לסרטים שלפעמים נותן להם ניצוץ של 'אלק' איכות).
בכל זאת, הסרט המתקשר היה קשקוש ולגבי הסרט הזה, עם הלינק, עוד יש לי תקוות, בגלל הבמאי.
אני חושב
שהטוויסט של "רגע, אז מי שפעל נגדי כל הזמן הזה היה בעצם… אני!" מיצה את עצמו, ולכן, הצבעתי לאפשרות בטוויסט של הפיצול אישיות.
או שאולי זה לא כל כך נורא?
או שכן.
או שבעצם, לא.
כן בעצם.
כן, גם אני מסכים.
גרסיה! הוריי!
אמנם משתמשים בזה כל פעם, אבל זה מפתיע כל פעם מחדש.
ראה ערך פייט קלאב. אני לפחות הופתעתי וכמעט השתנתי בחצאיתי באותו זמן. טוב לא, אבל הייתי המומה למדי.
ובגלל זה הצבעתי לשליח של הפיצה! זה תמיד כל כך מעאפן.. תמיד המחוצ'קנים עם הקול המתחלף המוזר הם הפריקים. מעצבן! די לרדת על גיקים! אנחנו לא כזה עם רצחני!
אני בעד טוויסטים
אבל רק כשברור שזה סרט גרוע, אם הסרט לוקח את עצמו ברצינות אז אני מחשיב את הטוויסט כזלזול בצופים.
יסלח לי האדון, אך דבריו אין בהם טעם.
טוויסט הוא כלי תסריטאי, השקול לכל כלי אחר. אם הוא עשוי טוב, הוא טוב. אם לא, אז כמובן שלא.
אין קשר למידת הרצינות של הסרט, או לרצינות שבה הוא רואה את עצמו. טוויסטים מבריקים יכולים להפוך את הסרט ליצירת מופת. "החשוד המיידי", למשל, או "בלתי שביר". איפה בסרטים הללו אתה רואה זלזול בצופה?
''בלתי שביר''
ממש לא יצירת מופת. אחד הסרטים היותר גרועים שראיתי.
''בלתי שביר''
נו, כנראה לא הבנת אותו. קורה. זה מה שקורא כסרט לא מזלזל בקהל היעד שלו, אלא להפך, נותן לו יותר מדי קרדיט.
הו, הרמזים פוזרו ללא סוף.
וזה שניתן לשייך את הטוויסט לאחת הקטגוריות בסקר, מראה רק שניתן ליצור מטעים גם ממצרכים נדושים למדי.
טוב שאתה לא מתנשא.
אז אולי תסביר לנחות שכמותי מה "קורא" בסרט הזה.
אני הולך לישון אז אקרא את זה רק מחר.
א. מי אמר שאני לא מתנשא?
ב. לך לביקורת של 'בלתי שביר', וקרא מה היה לאברי ("האיש עם השיער המוזר") לכתוב עליו. הוא ניסח את זה טוב ממני.
''בלתי שביר''
נו, הלכתי וקראתי. לא שינה את דעתי, אולי רק חיזק אותה. אני מופתע שדווקא אתה חושב שכל מי שלא אהב את הסרט בהכרח לא הבין אותו והוא טיפש מוחלט (וכן, אתה כן אמרת את זה).
מהסתכלות מהירה בתגובות (קראתי בעיון את התגובה של אברי) שמתי לב שלמשל נונין ודן ברזל לא אהבו אותו. אם אתה מתכוון לטעון שגם שניהם טיפשים שלא מבינים את המסר הנשגב של הסרט, אז…
כמו שמישהו כתב שם, זה סרט קומיקס לאוהבי קומיקס. אם הייתי חנון קומיקס אז אולי הייתי מתלהב. לא התקשרתי לסרט וזה הכל.
דברים שאין בהם טעם?
סבבה, אני שמח ששמת לב שאני איש כזה. כמובן שאין לקחת ברצינות את דבריי, ואני מתנצל בפני היוצרים של הסרטים האהובים עליי המכילים טוויסטים לדורותיהם (היצ'קוק, מיי דארלינג).
אגב, "הטוויסט ככלי תסריטאי" – אני אנסה לא להכנס לדיון בנושא כי אין לי מושג בכתיבה של תסריט, כל מה שיש לי מושג בו זה ההרגשה שיש לי בזמן שאני רואה את הסרט.
הו! הכל היה רק חלום!
אם יש דרך מאוסה עד כדי גועל לסיים סרט (או סיפור, או שיר או תכנית טלויזיה, אני לא בררנית) זו הדרך הזו. משום מה תמיד היא נותנת לי את התחושה שהתסריטאי (או הסופר,או המשורר או ה…) פשוט נתקע, ולא ידע איך לסיים בצורה נורמלית.
כמה שאני מנסה להזכר, אני לא מצליחה לחשוב על סרט שעשה את זה בדרך לא מעיקה.
________
העלמה עפרונית בדרך החוצה.
מה פתאום?
זה לא היה הפתרון של הסרט.
מש''א (בערך)
למרות שאני יכול לחשוב על סרט אחד בו זה השתלב יחסית טוב. מדובר בסרט משנות ה-30 המבוסס על ספר ומתחיל משינויי מזג האוויר.
אתה לא צריך להיות כזה חשאי
לא נראה לי שיש מישהו בעולם, או לפחות באתר הזה, שלא יודע את הטוויסט הזה.
אתה לא צריך להיות כזה חשאי
הנה אחד. אפשר ספוילר?
כן, גם אני חשבתי על הסרט הזה, וגם שם חשבתי שזה נורא ואיום. כילדה זה די ביעס לי לחלוטין את הסיפור.
_________
העלמה עפרונית, רחוצה ונקייה.
את 'הקוסם מארץ עוץ' אני לא חושב שקראתי
כילד, אבל התבעסתי לחלוטין מ'כל מה שהיה (אולי) וכל מה שקרה (כמעט) לקרשינדו ולי' בגלל זה.
יו, עוד מישהו מכיר את הספר הזה...
דווקא שם זה עוד התקבל כחצי לגיטימי. אבל יכול להיות שזה בגלל שאני לא זוכרת איך הגבתי לסוף ההוא.
עשיתם לי brain-freeze
תודה שהזכרתם לי את הספר הזה.
גדול.
בעיקר זה מזכיר לי איך רציתי שגם לי יהיה מישהו שיתמודד במקומי ועבורי עם הקרום של השוקו (בימים כמובן שלפני המיקרוגל, כשאמא שלי עוד הייתה מרתיחה את החלב בפינג'ן…)
אלואיש! [1] עדיין יש לי קצת צמרמורת…
[1] התרגום שלי ל-gosh
גם אני התמודדתי עם זה!
אבל אני הייתי ילדה מאנייקית, ואיך שאמא שלי הייתה יוצאת מהמטבח, הייתי שופכת את השוקו לכיור.
עד שיום אחד, אחותי הקטנה, שהייתה עוד יותר מאנייקית, אמרה לאמא שלי, שכעסה עליה על משהו "אבל דנה שופכת את השוקו לכיור כל בוקר!".
למרבה המזל, אמא שלי דגלה בשיטה שעל פיה לא כעסו עלי, כדי ללמד את אחותי שאם היא תלשין זה לא יעזור לה. יצאתי בזול.
הקרום של השוקו
יש פתרון. הוא אמנם מצריך ספל נוסף ומסננת קטנה, אבל עם משהו שעובד לא מתווכחים.
ואת אבא שלי זה הצחיק.
הוא היה אומר: "זה קרום, זה?", תוך שהוא נזכר בילדותו בקיבוץ, "אתה צריך לראות איזה קרום יש על שוקו מחלב עם עשרים אחוז שומן, לא מפוסטר ולא מהומגן ולא בטיח, שעד לפני חמש דקות עוד היה בעטינים של עדנה".
ואז הוא היה אוכל אותו בהפגנתיות?
כי זה מה שסבא שלי עליו השלום היה עושה.
!איכסבא לי לרוץ ערום בשדה חמניות
בדיוק מה שאנחנו היינו צווחות. זה לא עזר לנו.
הפתרון שלי היה
להפסיק לשתות שוקו. (ומאז שהייתי ילדה קטנה, כשהמרתי את הרגל שתיית השוקו בבקרים לשתיית נס-קפה- לא יכולתי (ועדיין) להמנע מלהשאיר את הכפית בכוס ולערבב בכל שתי שניות [לפחות עניין הערבוב ירד מהפרק. :) ]).
מה?!
צריכים לסנן את הקרום החוצה לפני ששופכים אותו לכוס!! איכס.
גמני גמני!
שונאת את הקרום של השוקו (וכל השיטות להתמודדות עימו, שהוזכרו כאן, מוכרות לי: סינון השוקו, שפיכתו וניסיונות לשכנע את אבא שיאכל אותו).
שונאת את קרשינדו (ועוד יותר את הילדה המפונקת).
אהבתי את הספר, למרות שהיה ארוך מדי.
התאכזבתי מהסוף הפשטני מדי (אפילו עבור ילדים). מדבורה עומר ציפיתי ליותר.
ואאל"ט – היתה פעם סדרת טלוויזיה כזו?
גמני גמני!
למיטב זכרוני היה רק תסכית רדיו, ששודר בהמשכים בכל יום חול בצהריים, לפני המון שנים (god I feel old).
רק חלום
לי זה תמיד נותן הרגשה של יריקה בפרצוף מצד התסריטאי: "האמנתם לי עד עכשיו? פראיירים חנאנות שכמותכם".
כאילו התסריטאי לא מעז לעמוד מאחורי מה שהוא כתב עד כה מחשש שכולם יצחקו עליו, אז הוא מפיל את זה על הצופים.
הכל היה חלום
טוויסט מאוד מעצבן כי הוא נותן הרגשה שבזבזת את הזמן שלך.
דוגמא (וזהירות ספויילר):
למרות שזה לא לקוח מהקולנוע הדוגמא הכי ברורה שיש לי לטוויסט כזה הוא בסדרה"דאלאס", שם עונה שלמה הייתה חלום. אז מה יצא לצופים משראו אותה ועקבו אחריה? (בעצם, סרטי איחוד של דאלאס נחשב?).
אותו דבר בסרטים, במקום שהרגשת שהיית עד לאיזה סיפור לא רגיל בסוף אתה מגלה ששום דבר לא קרה, ואם ככה אז למה טורחים להזכיר את זה בפנייך?
ליתר דיוק
הם עשו את זה כי השחקנית הייתה באמת בהריון, אבל במקום לחפש דרכים להסתיר את זה, החליטו לשלב את ההריון בעלילה. הייתה פעם בדיחה ב"נני" על כך שבסדרות תמיד מנסים להסתיר הריונות של שחקניות קבועות כדי שזה לא יתנגש עם העלילה.
אבל אל תשכחו
גם ב"נני" הייתה עונה שלמה שהעמידו את סי.סי מאחורי אגרטלים ומזוודות בכדי להסתיר את ההריון של השחקנית.
על זה בדיוק הייתה הבדיחה
היא הסתירה את הבטן שלה בכל מיני דרכים תוך דיבור על הבעיה הזו בסיטקומים.
על זה בדיוק הייתה הבדיחה
ואני חשבתי שהיא סתם שמנה.
הסיבה האמיתית טראגית יותר
השחקנית (קאתי סגל) נכנסה להריון, ששולב בסדרה. אלא שחלו סיבוכים בהריון והיא ילדה תינוק מת. פתרון החלום היה פתרון מאולץ כדי למחוק את זכר ההריון מהסדרה. עקב הנסיבות הצופים קיבלו את המהלך בהבנה.
ב'דאלאס' עשו זאת כדי לפתור בעייה מסוג אחר
הם עשו זאת בגלל שבסוף עונה הם 'הרגו' דמות ראשית (נדמה לי שקראו לו בובי) והצופים לא אהבו זאת. בגלל פחד מירידה באחוזי צפייה החליטו להחזיר אותו, וזו הייתה דרכם.
בתמורה למידע חשוב זה אשמח לקבל הבהרה:
שאלת הסקר לא לחלוטין ברורה לי. האם הכוונה לטוויסט מאוס או לטוויסט שנמאס?
לגלות שהחבר הטוב/בעל/אח בוגד באמונך זה מאוס.
לראות אוסף סרטים שבכולם יש סוף מפתיע בו הרוצח הוא הגיבור (לדוגמא) זה נמאס.
אותו טוויסט יכול להתאים לשתי ההגדרות, אך זה לא בהכרח המצב.
ג'יי אר, לא בובי
דווקא כן בובי.
בוב הבנאי.
אכן בובי. מסתבר שהקהל רגש לא רק בגלל בובי, אלא גם בגלל שהשחקנית ששיחקה את מיס אלי, אם המשפחה, הוחלפה – וההפקה נאלצה להחזיר את מיס אלי הישנה (ונתבעה ע"י המחליפה על הפרת חוזה). על כל זה ועוד:
http://www.ultimatedallas.com/episodeguide/dreamzone.htm
וסוף סוף אני יודעת עכשיו איך התחילה הסידרה (מידע חסר שאף פעם לא הרגשתי דחיפות לברר…). את העונות הראשונות לא ראיתי כי גורמים מסוימים בבית (ההורים שלי) טענו שאני קטנה מדי. לאחר מיקוח הצלחתי לסחוט צפיה בכתוביות הפתיחה המפעימות… (לקח שנה שלמה עד שזכיתי לחזות בפרק!)
הכל היה חלום
נדמה לי שגם בסידרה *
זהירות ספוילר
* "רוזאן" היה משהו כזה. כל העונה האחרונה הייתה חלום שעזר לרוזאן להתמודד עם זה שבעלה (ג'ון גודמן) מת. או משהו כזה.
קשה..קשה.....
אבל נו, בחרתי באופציית פיצול האישיות.
זה פשוט שהחלום
זה הטוויסט הכי קל לייצר. כל בלאגן עלילתי נפתר באחת. חרא.
אני שוקל להצביע לאופצית ''שליח הפיצה''
כאות מחאה על הפרסומת הזוועתית ההיא של בזק. קשה לי להאמין שהפרסומת, שמעודדת אנשים לעבור על החוק באופן מוצהר, עברה את הצנזורה במדינה שמצנזרת אפילו נשיקה רטובה מידיי בין יהודה לוי ויעל בר-זוהר. ותמיד שהזוועה הזו הוקרנה בטלוויזיה התקשתי להבין למה הקהל התמים בקולנוע, שספוילר ללא רחם, מסתפק בלזרוק עליה פופקורן. הם היו צריכים פשוט לנפץ אותה על מסך הקולנוע. הרי על הפופקורן הם שילמו, לא הורידו אותו באופן לא חוקי מהאינטרנט.
ועכשיו קצת און-טופיק (יחסית): מה דעתכם על סקר "הסרט שסופו כבר לא נחשב לספוילר". האופציות יהיו סרטים שהסוף שלהם ידוע גם למי שלא ראה את אותם ('האזרח קיין' או 'מלחמת הכוכבים' השישי) וסרטים שפשוט כולם, אבל כ-ו-ל-ם ראו ('מלך האריות', לדוגמא).
אבל תמיד אפשר למצוא אנשים
שלא יודעים את הסוף של 'האזרח קיין', של 'מלחמת הכוכבים' או של 'טיטאניק', וגם תמיד אפשר למצוא אנשים שלא ראו אפילו את 'מלך האריות' (למרות שבמקרה הזה, אני לא מכיר אנשים כאלה אישית. אבל הרי בטלוויזיה הוא טרם שודר, אם זה אומר משהו).
להזכירך, אנחנו מצאנו אנשים
שלא יודעים מה הסוף של מלחמת טרויה.
אח שלי לא ראה מלך האריות. עד עכשיו לא ברור לי למה.
אולי כדאי שאני אפרט:
'האזרח קיין'- הסוף שלו נחשב במחוזות מסוימים לאמ-אמא של כל הטוויסטים, ולכן הוא גם מאוד מפורסם. הבעיה עם האופציה הזו, היא ש'האזרח קיין' ישן הרבה יותר משאר האופציות שאני מסוגל לחשוב עליהם. כך שהסבירות שהרוב לא ראו אותו היא יותר גדולה, אפילו שהוא נחשב לקלאסיקה.
מלחמת הכוכבים 6 (אני תמיד מתבלבל בין 'שובו של הג'די ו'האימפריה מכה שנית')- ממש לא צריך לראות את הסרט כדי לדעת את הסוף שלו. לא בגלל שהוא צפוי, אלא בגלל שנעשה עליו מספר בעל ארבעים ושתיים ספרות של פארודיות. אין בן אדם שראה יותר מחמישה סרטים ולא מכיר את הטוויסט של 'מלחמת הכוכבים'. והכל בגלל שמל ברוקס לא סימן "ספוילר" על 'ספייסבולס'.
'מלך האריות'- אני מאמין שיש בן אדם כלשהו שלא ראה אותו. מצד שני, אני גם מאמין בפיות.
'כוכב הקופים' (בעקבות ההודעה של תרגומון)- אפילו כרזת הסרט ועטיפת הדיוידי מספיילרות את הסוף שלו.
עוד כמה:
'נסיך מצריים'- נו, באמת.
'ג'יימס בונד'ים למיניהם- אנחנו יודעים שיהיה עוד סרט ואנחנו יודעים שג'יימס בונד יופיע בו. זה באמת כל כך מפתיע שהוא יתחמק ממכונת ריסוק הסוכנים הקטלנית?
רק הבהרה קטנה
הספויילר של "מלחמת הכוכבים" היה בסוף הסרט החמישי (האימפריה מכה שנית) ולא השלישי.
גם באמצע "שובו של הג'די" היה ספויילרון, אבל זה לא העיקר משום בחינה.
למי שבאמת רוצה לדעת ():
בסוף הסרט החמישי מגלים שלוק הוא הבן של דארת' ויידר.
באמצע הסרט השישי מגלים שלוק וליאה אחים…
אגב – ברגע שייצא מלחמת הכוכבים 3, אף אחד מאלה לא ייחשב ספויילר אמיתי למי שייראה את הסדרה לפי הסדר הכרונולוגי.
אבל תמיד אפשר למצוא אנשים
אני לא ראיתי את מלך האריות. סתם לא יצא לי. אז?
אבל תמיד אפשר למצוא אנשים
אני
לא ראיתי את מלך האריות.
גם לא יודעת (בדיוק) את הסוף של האזרח קיין.
בזק, ניחא
בעתונים בשבועות האחרונים היתה פרסומת למכשיר די.וי.די שקורא פורמט MPEG (נדמה לי), שאמרה במפורש ובאותיות גדולות מאוד – "תראה את הסרטים החדשים ביותר מהאינטרנט, בחינם! פראייר מי שהולך לקולנוע!".
נכון! גם אני ראיתי את זה ונחרדתי.
זו פרסומת למכשיר דיוידי שקורא divx והפרסומת אומרת כך (ציטוט מהמודעה בעיתון):
תגידו יפה שלום לספריית הוידאו
מהפכה
מעכשיו אפשר לצפות ב-DVD בסרטים החדשים ביותר בחינם!
חברת… גאה להציג:
מכשיר ה-DVD החדשני שמאפשר קריאת קבצי הסרטים החדשים מהאינטרנט ב-DVD בסלון!
– מפתיע איך דבר כזה יכול להתפרסם. כאילו אין רשויות לאכיפת חוק.
סרטים חדשים בחינם? דווקא נשמע נחמד.
אני צריך לגנוב לעצמי די.וי.די כזה בהזדמנות.
איזו פרסומת של בזק?
כבר היה כזה ואפילו כבר הזכרתי אותו
טוב, זה לא היה כאן, אלא שם. אבל זה גם נחשב, לא?
http://akas.imdb.com/poll/results/2003-11-10
חשוב מאוד! הסקר הורס את הסוף ל…
האימפריה מכה שנית, השוש החישי, האזרח קיין, פסיכו, קופב הכוכים, משחק הדמעות, החמוד השיידי, מועדון קרב, שבעה חטאים, האמת שמתחת לפני השטח, אינסטיקנט בסיסי, האחרים, להב משונן.
הסקר בימד''ב לא מדבר על הסרט הזה.
הסקר שתרגומון לינקק אליו מדבר על סרטים שכולם מכירים כבר את הסוף שלהם, והסרט שציינת לא מופיע ביניהם.
ולהבא – שים ספוילר בהודעה שרומזת לכך שיש טוויסט (או גרוע מזה – רומזת מה הטוויסט) בסרט כלשהו, במיוחד אם זה מערב שמות של סרטים: http://www.fisheye.co.il/static/faq-posts.htm#spoiler
דוגרי
אני לא זוכר את הסוף של מלך האריות
לא קורה שום דבר בסוף
כלומר, לא מגלים שלסימבה היה פיצול אישיות או שפומבה היה סוכן של הרעים. אין איזה "סוף" ייחודי שצריך לזכור.
אני נגד.
אין לי מושג מה הסוף של האזרח קיין, או של מלחמת הכוכבים השישי, ולא ראיתי את מלך האריות.
א-י-ן דבר כזה סרט ש-כ-ו-ל-ם ראו!
מה שנחמד הוא שניתן לחשוב על כמה טוויסטים,
שדווקא לא נכנסות לקטגוריות האלה, וזה הופך אותם לטוויסטים ממש מוצלחים, למשל הטוויסט בסוף של משחק הדמעות, או הטוויסט של החוש השישי.
(שאני לא רושמת מה הם, כי אין לי מושג איך להזהיר נגד הספויילר בצורה יעילה).
נטפוק, הטוויסט ב''משחק הדמעות'' הוא לא בסוף הסרט אלא בערך באמצע.
והטוויסט של החוש השישי יכול כן להיכנס לאחת הקטגוריות האלה בשינוי קל.
בקשר לחוש השישי, יכול להיות.
אבל בכל זאת, בעיני הוא ברמה אחת מעל כל שאר הדברים הזולים.
למעשה גם זה של 'החוש השישי'
כבר מוחזר (בצורה מוצלחת מאוד, האמת) בסרט אחר. עוד סרט אחד ואפשר היה כבר להגיד שגם הוא כבר מאוס.
זה נכון,
אבל כמו שאמרת בעצמך, מדובר ב"כמה", שזה קצת פחות מ'עשרות' או 'מאות' (או 'אלפי') סרטים שעשו שימוש באחד מסוגי הטוויסטים שהוזכרו בסקר.
תודה לאל!
טוויסט אמור להיות דבר *מפתיע*.
ברור. זה רק מחזק את הטענה שלי,
שלסרטים הבודדים עם הטוויסט שמפיל אותך בכיסא, יש מקום מיוחד בהיכל התהילה.
מה שכן, נורא תלוי איך מוציאים את הטוויסט לפועל. אני זוכרת שאחרי שהחשוד המיידי נגמר, אנשים פשוט לא קמו מהכיסא מההלם, כי הם הרכיבו את רגע הגילוי בכזו גאוניות, בעזרת פלאשבקים. אותו שיטה הייתה גם בחוש השישי.
בימינו משתמשים בשיטת הפלאשבקים
בכל סרט-טוויסט, לא?
היו כאלה ב'מועדון קרב', ב'ונילה סקיי', 'בלתי שביר', 'ממנטו' בסרט הטוויסט הנוכחי שבהשראתו נוצר הסקר, ובעצם כמעט בכל סרט-טוויסט אחר מהשנים האחרונות שאני מצליח לחשוב עליו.
מועדון קרב אני לא זוכרת,
אז כנראה שזה לא הרשים אותי מי יודע מה. ונילה סקיי לא ראיתי.
ספציפית השניים שהזכרתי, החוש השישי ובעיקר החשוד המיידי, שעד היום כשאני רואה אותו נפלטות לי מהפה קריאות "איזה מלכים!"
בימינו משתמשים בשיטת הפלאשבקים
כשאתה אומר פלאשבקים ב'ממנטו', אתה בוודאי מתכוון ל…
לפלאשבקים שיש בסוף הסרט,
בקטע ש"מסביר" את הטוויסט הסופי. לא לשום דבר אחר.
לא יכול לענות
מצטער, אבל באמת אני לא מצליח לענות.
כל טוויסט הוא טוב אם עושים אותו טוב, וכל פעם שבאתי להצביע לאפשרות כלשהיא, מיד עלתה לי בראש מחשבה לגבי סרט שבו הטוויסט הזה בוצע באופן טוב. דוגמה- מישהו מכיר את "עד התביעה" עם מרלן דיטריך? נראה לי שזה היה סרט הטוויסט הראשון שראיתי בחיים שלי, ותחושת ההלם, למרות שהייתי ילד, עדיין חקוקה בזכרוני[1]. לא מזמן ראיתי את הסרט עוד פעם, והבנתי שאם הייתי רואה את הסרט לאחר צפיה במספר סרטי טוויסט, הייתי "קורא" את הטוויסט מראש. הוא פשוט לא כל כך מחוכם. אבל בתור ילד, שעוד לא מכיר את הרעיון, זה היה פשוט נהדר.
טוויסטים גרועים במיוחד זכורים לי מ-"Wild Things", שמרוב טוויסטים מגוחכים פשוט איבדתי כל עניין בסרט, ומ-"משחק הצבאים", שהכיל פשוט את הטוויסט הכי מטומטם, לא-אמין, לא קשור לסרט (הגרוע בפני עצמו) וחסר כל הגיון שראיתי בחיים שלי.
דרך אגב – אני חושב שבדיון כזה צריך מראש להניח שההודעות מכילות ספוילרים, וכל הקורא אותן – דמו בראשו. צריך רק להודיע לאיזה סרט וזהו.
[1] אני חושב שהתחושה ההיא היתה אחת מהטובות ביותר שצפיה בסרט סיפקה לי אי פעם. הפעם היחידה שהייתי קרוב מאז לתחושה כזו היתה ב-"חשוד המיידי".
בינתיים אנחנו מצליחים לנהל דיון
בלי לספיילר שום דבר בלי אזהרה. בוא נמשיך עם זה.
איזה סקר דפוק
אני לא יכול לקרוא תגובות, כי אפילו לתת שם של סרט זה ספוילר!!!
זה לא משהו שריצה קצרה בשדה חמניות לא תפתור
בערום, אם אפשר
גם השם שלך הוא סרט טוויסט
"The Three" המפורסם, שבו הגיבור סובל מפיצול אישיות וגם יש בו רוצח סדרתי.
(זה לא ספוילר כי הסרט מעולם לא הופק)
לאחר התלבטות קשה וארוכה (ועבה)
בחרתי באופציה השניה. הראשונה אמנם מבעסת יותר אם מנחשים את הטוויסט מראש – כמו שקרה לי השבוע בסרט מסוים שהוקרן בכנס מסוים – אבל השניה מופיעה בהרבה יותר סרטים.
בדיוק מה שניקי אמרה.
השליח של הפיצה
מאיזה סרט בכלל לקוח הקטע עם השליח של הפיצה? ובכמה עוד סרטים זה היה?
זו כנראה האופצייה הזאב רווחית בסקר
השליח של הפיצה
הייתי בטוח שהקטע עם השליח של הפיצה זה אנטיקה… בכל מקרה אני חושש שהרסתי לעצמי את הסרט…
היו מתאכזבים
כי זה לא היה טוויסט, זה היה חלק מהעלילה.
בטח ששליח הפיצה!
וזו הסיבה שהמון העם לא אוכלים אנשובי, כןכן.
למען האמת
לי נמאס כבר מסרטי טוויסטים באופן כללי. כאילו כבר שכחו לספר סיפור עם התחלה, אמצע, וסוף, בלי להסתיר מהקהל דברים.
תנו לי לזרום עם הסיפור של הסרט- אני יודעת שאתם מכירים את הסיפור יותר טוב ממני, אז למה לצעוק את זה בסוף?
זהו, עכשיו אני מרגישה יותר טוב.
למען האמת
מסכים, באמת נמאס! מה קרה לסרטים רגילים, שהפ פשוט סיפור טוב? או עם יש טוויסט שאני לא יידע עליו, שאני לא ידע שהוא יבוא.
או עם יש טוויסט אני רוצה טוויסט שלא בהכרח משפיעה על כול העלילה אני לא רוצה שכול מה שראיתי היה שקר!!!(למרות שיש סרטים שעשו את זה בצורה מדהימה והם מהסרטים האהובים עללי… מועדון קרב למשל, אבל לרמה כזאת רוב הסרטים עם הטוויסטים, ורוב הסרטים בכלל, לא מגיעים.)
גם לי נמאס
אם הסרט היה מספיק טוב הוא היה יכול להחזיק את עצמו גם בלי שינוי העלילה בסוף. חוצמזה, זה גם לא בריא מבחינה נפשית: הם לא יכולים לגרום לנו להתחבר עם הדמויות שלמדנו להכיר כבר שעה וחצי ואז לקחת לנו אותם מהידיים ולהגיד לנו – "הא! עבדנו עליכם!". נמאס.
*הכל היה חלום*...
זה הדבר ה(כמעט)הכי מרגיז שרק יכול להיות קיים בסרט!
עם שאר האפשרויות שבסקר עוד אפשר להתמודד, אבל הכי מרגיז הוא שאיך שנכנסים לאיזה סצנת מתח, או עוד איזה פרט שכביכול חשוב להבנת העלילה… ו-*פוף*! פתאום זה נראה כרק חלום..
(נכון שחלומות מהווים רמזים מתרימים, אבל מה לעשות, מתברר שלא בכל חלום ישנם רמזים כאלה, לפעמים הם רק מטעים..[או לא קיימים בכלל])
בבכורה של שיבת המלך,
היה את הקטע שפרודו מתעורר חזרה בריבנדל. ברגע שהוא פותח את העיניים, מישהו מהשורה האחרונה צעק "הוא חלם את הכל!", וזה דווקא היה מאוד מצחיק.
זה דווקא לא נשמע נחמד... (:
עכשיו עוד כמה אחוזים מצטרפים לאלה שהולכים נגד לצפות בסרט השלישי. (אמנם זה סרט מעולה מבחינת צילום, שחקנים, בימוי והכל, אבל משומה הצלחתי להירדם באמצע הסרט השני..)
המלצה חמה
אם את אוהבת חלומות בסרטים בתור רמזים מתרימים, ובכלל חלומות בסרטים, אני ממליץ בחום על "Spellbound" ("בכבלי השכחה", נראה לי שקראו לו בעברית), של היצ'קוק. סצינת החלום שם עוצבה על ידי סאלבדור דאלי (!) והיא באמת משהו מעולם אחר.
המלצה חמה
*עיטוש* ("אוקלהומה") *שיעול*
אי אפשר ללכת לסרטים שיודעים
שיש בהם טוויסט, אחת זה הורס הכל – כי מחכים שיבוא הטוויסט, ומחפשים איפה עובדים עלינו, וזה מרדד את החוויה..
אבל אז, כאני רואה את הסרט פעם שניה, אחרי שכבר חוויתי על בשרי את הטוויסט שעל קיומו לא ידעתי, כמעט תמיד אני מהרהר: "איך חשבתי שהסרט הזה גאוני, אני לא מבין.." וכדומה.
הדילמה הזאת היא אחד מהדברים שמבאסים אותי ביותר בצפיה הסרטי קולנוע – אולי המתסכלת ביותר!, ואני שוב ושוב חוזר אל "החוש השישי" בשביל לגלות שהפעם הראשונה הייתה חד-פעמית, וכל הפעמים האחרות היו מיותרות, כולל זאת האחרונה.
עם כמות הטוויסטים שמציפה אותנו בסרטים היום,
כמעט בכל סרט שאני רואה אני מחפשת את הטוויסט.
דווקא מתי שמגלים שהפושע הוא הגיבור לא הופיע בכל כך הרבה סרטים, רק חבל ששכחתם את "הרוצחת היא אישתו\החברה של הנרצח"
נכון
אמנם חופף במידת מה לקטגוריה קיימת, אך ראוי לייצוג יחודי משלו, ולו בשל הסרט עליו אני חושב כרגע, שהרגיז אותי לאחרונה בשל הטוויסט הדבילי שלו.
מה שבאמת הייתי רוצה...
הוא לישון שינה טובה באמצע סרט, ולהתעורר ולגלות שביזבוז 33 שקל על סם ההרדמה המתיימר לקרוא לעצמו יצירת אומנות היה רק חלום. (ע"ע- "הכל היה חלום\הדמיה!)
אני מוחה על זה.
אם השינה היתה טובה – זה לא היה בזבוז מוחלט.
ועוד הפעם
עוד סרט המציג כרגע בבתי הקולנוע ומשתמש בטוויסט הנלוז – להלן "בריכת שחייה".
האמת היא שפשוט לא הבנתי, ורק במקרה שמעתי מישהי ביציאה מהסרט שדיברה על זה ונפל לי האסימון.
דווקא במקרה של הסרט הזה, הטוויסט קצת מציל אותו ממוזרות מוחלטת, אבל זה עדיין לא עושה אותו טוב.
הכל היה מתוכנן מראש
זה הכי זבל.
ספוילר לסרט שלא שווה אזכור ספוילר לפניכם
מזכיר לי את "משחק השמועות" (אוי הזוועה.)
נזכרתי פתאום בסרט מעולה
שראיתי לפני שנים ונחקק בזכרוני. הוא שם את כל המותחנים של הזמן האחרון בכיס הקטן, "מדרגות לוליניות".
מומלץ.
http://www.imdb.com/title/tt0038975/
הניסוח בסקר אומר ''הוא השטן בכבודו ובעצמו'',
אז כן, הכוונה היא לשטן-שטן, הדבר האמיתי, מנכ"ל הגיהינום וכו'. כמו שב'קונסטנטין' יש שחקן שהתפקיד שלו הוא לגלם את השטן – אז כזה, בהבדל היחיד שהשטן מופיע ביותר סצינות במהלך הסרט (לעומת השטן של 'קונסטנטין'), ורק בסופו מתברר שהוא השטן. לפני זה נדמה לנו שהוא סתם איש רגיל.