במקור: Phone Booth
במאי: ג'ואל שומאכר
תסריט: לארי כהן
שחקנים: קולין פארל, פורסט
וויטקאר, ראדה מיטשל וקולו
של קיפר סאת'רלנד
"ברגעים אלו ממש צלף סדרתי מכוון אליי רובה, אשתי והכמעט-מאהבת שלי נמצאות בסכנה, ופורסט וויטאקר מגלם את השוטר הטוב בעוד תפקיד סתמי. שמי הוא סטו שפרד, וזה הוא היום הארוך ביותר בחיי".
קולין פארל ('השתול', 'דרדוויל') הוא סטיוארט שפרד, יחצ"ן ניו-יורקי חלקלק, העומד לענות לשיחת טלפון שתשנה את חייו (או את השעה וחצי הקרובות, מה שיבוא קודם). סטו הוא אדם יהיר למדי, למרות שהוא רק דג רקק קטן בביצת היחצ"נות של התפוח הגדול. על בריטני ספירס שמעתם? אז אותה הוא לא מייצג, אבל הוא יכול לסדר לכם כרטיסים להופעה שלה. וגם זה רק אם יש לכם משהו שהוא צריך. סטו מייצג סופרסטארים כמו דוני ג'י ("קוסם?! דוני ג'י הוא אמן שבמקרה נראה כמו דוגמן-על!") וביג קיו (ראפר לבנבן, פארודיה משעשעת לחלוטין על אמינם אם אתם שואלים אותי), להם הוא מסדר ראיונות, תמונות קטנות בעיתון ומסיבות השקה – וכל זה דרך הטלפון הסלולרי הנאמן שלו. אבל יש שיחה אחת, כל יום, באותה שעה, שסטואי לא משתמש עבורה בסלולרי שלו.
תא הטלפון בפינת הרחובות 53 ו-8 הוא האחרון מסוגו. הטלפונים הציבוריים האחרים בסביבה כבר מזמן לא נמצאים בתאים שקופים, אלא תלויים על קירות כמקובל. דווקא ממנו נוהג סטו להתקשר כל יום לפאמלה מקפאדן, שחקנית צעירה אותה הוא מייצג, והיה רוצה לייצג בעוד כמה תנוחות. הוא מתקשר אליה, אומר שהוא רוצה שהיא תגיע למלון לא רחוק מתא הטלפון ממנו הוא מתקשר, כדי שתפגוש כמה אנשים וכמה מרטיניs', אבל פאם (קייטי הולמס בכבודה ובעצמה) עסוקה, כמו תמיד. היא מסרבת בנימוס וסטו מבין את הרמז. השיחה מתנתקת. רגע עובר. ואז הטלפון שוב מצלצל. זה יכול להיות כל אחד. אבל כשטלפון מצלצל, חייבים לענות, נכון?
מהצד השני של הקו שומע סטו את קולו מטיל האימה של קיפר סאת'רלנד (שלמרות כל תפקידיו בקולנוע ייזכר עד עולם בעיקר כג'ק באואר, CTU), איש עם רובה וכוונת טלסקופית שיודע יותר מדי פרטים על חייו של סטו ושם לו למטרה ללמד אותו לקח. כי הרי לרצות לעשות בום בום עם קייטי הולמס ולסרב לפיצה הם פשעים שדינם מיתה. מה שנראה לסטו בהתחלה כמו בדיחה הופך להיות סיוט, כשמתברר שהזר בטלפון לא מתלוצץ וסרסור מקומי חוטף כדור בגב. משם, איך אומרים, הכול מתדרדר.
הפשטות של הסרט, שמכאן ואילך הוא סצנה אחת ארוכה הנעזרת לעיתים בפיצול המסך להצגת האירועים, היא למרבה הצער גם המלכודת שלו. הסיפור מצליח למלא בקושי רב את 81 הדקות שלו, תוך כדי שהוא משאיר חורים עצומים בעלילה. מאוד קשה, למשל, להבין את המניע של הצלף לכל מעשיו. אין הרי השוואה בין חטאיו של שפרד לאלו של קורבנותיו הקודמים של הסדרתי, פורנוגרף פדופיל ומנכ"ל מועל כספים, שחוסלו באותה השיטה. למען האמת, אפילו בין הפשעים של שניהם אין ממש מקום להשוואה. המיני-טוויסט בסוף הסרט רק מוסיף לתחושת הפספוס, וגורם לי להרגיש שאם הכתיבה הייתה מוצלחת קצת יותר, זה יכול היה להיות סרט הרבה יותר טוב. לו רק הייתי יכול להאמין.
בדומה ל'להתחיל מחדש' בכיכובו של טום הנקס, גם 'תא טלפון' הוא כמעט מופע של איש אחד. המצלמה מתרכזת בפארל בכל שלבי העינוי שמעביר אותו הצלף, ופארל עושה עבודה טובה. המבטא האירי שלו מוסתר היטב תחת מבטא ניו-יורקי, והוא יודע לעבוד יפה עם הקול והבעות הפנים. זאת בניגוד לראדה מיטשל האוסטרלית, המגלמת את אשתו עם כל החן והבעות הפנים של משפחת באגינס. גם קייטי הולמס לא עושה כאן הרבה מעבר לפרצופים חמודים/עקומים/מודאגים, כאילו הרגע תלשו אותה מסצנה של 'דוסון קריק'. מתעלה על כולם בשוליותו פורסט וויטאקר, הוא השוטר ריימי, שבלי קשר לרמתו כשחקן היה יכול להיות מוחלף בכל שחקן אחר, בלי שהייתם מרגישים בהבדל. אבל זה לא הוא, זה התסריט.
אותו תסריט טורח להכניס מיני-מיני-עלילת-משנה, חסרת חשיבות לגמרי, על איש משטרה המערער על מעמדו של ריימי. היא שם, לרגע, ואז היא נעלמת. הניסיון ליצור קווים מקבילים בין חיי הנישואים של שפרד וריימי גם שם לרגע, ואז גם הוא נעלם. האפשרות ליצור קונפליקט בין האישה והאישה הכמעט-אחרת גם שם. וכלום. אין רקע, אין דמויות, אין בשר. ומעל הכול מרחף חוסר המניע הרציני של הנבל.
תאמינו או לא, אבל הרעיון להתרחשות האירועים בזמן אמת, המסכים המפוצלים המראים לנו כמה דברים בו זמנית, ואפילו נוכחותו של קיפר סאת'רלנד, הם לא בהשראת '24', הסדרה המשובחת מבית פוקס. הסרט נעשה לפי רעיון שהסתובב בהוליווד עוד מימי היצ'קוק, בתקופה בה תאי טלפון היו דבר הרבה יותר נפוץ מאשר בימינו, ומכאן הדגשת היות תא הטלפון הספציפי הזה אחרון מסוגו. יציאתו של הסרט לאקרנים נדחתה שוב בעקבות פרשת הצלף הסדרתי שפעל בוושינגטון די.סי., שגם את המניע שלו, אגב, עוד לא ממש הבנתי.
ג'ואל שומאכר, שכבר ביים את פארל ב'טייגרלנד', והידוע לשמצה בשנים האחרונות בשל זוועתונים כמו 'באד קומפני' ו'באטמן ורובין', ביים הפעם סרט נחמד, מותח לפרקים, ששווה צפייה רק בגלל קולין פארל, אם לא בשביל הווייס אובר האימתני והמענג של סאת'רלנד, שבלעדיו הסרט היה הרבה יותר גרוע. אם יש לכם 81 דקות פנויות, ואתם מחובבי פארל או סאת'רלנד, לכו על זה. אם לא, זה בהחלט יכול לחכות לדי.וי.די או לטלוויזיה. ואם אתם מתכוונים לראות את הסרט הזה בגלל קייטי הולמס, תעשו לעצכם טובה – אל תודו בזה. ואל תענו לטלפונים ציבוריים מצלצלים בקרוב.
מוהאהאהאהא.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- קולין פארל
- קיפר סאת'רלנד
- 24
- הצלף מוושינגטון
- הצלף מוושינגטון אינו אלוהים
- טלפונים ציבוריים
- סופם של תאי הטלפון בניו יורק
- ההיסטוריה של תאי טלפון
- תאי טלפון למכירה
- טלפון מלח, טלפון פילפל
אם לפני יומיים
היו אומרים לי שבן יצליח לארגן לעצמו ביקורת שבה הוא ישלב את שתי האובססיות הגדולות שלו (קולין פארל ו"24", שנאמר, "אתה אומר עוד מילה אחת על 24 ואני מעבירה אותך לאיגנור, לא רוצה ספוילרים!"), לא הייתי מאמינה.
אני עדיין לא מאמינה. יכול להיות שהזיתי את כל זה?
אה, לא, זה בביקורת על המטריקס. עוד לא. בטח היא כבר תגיע ל-800 תגובות עד אז. (ועל זה נאמר: "אופטימית!")
קיפר סאתרלנד בשבילי, למרות מקומו בנצח בזכות 24, דווקא היה, ותמיד יהיה, ערפד. אבל תעזבו, אני זקנה.
אם לפני יומיים
או משהו כזה, לא? מסכימה שאין כמו קיפר בתפקיד ערפד.
עבורי קיפר סאתרלנד תמיד יגמגם משפטים מקוטעים
כמו בdark city. עד היום כשאני רואה 24 נדמה לי שהוא לא יצליח להגיד את כל הטקסט שלו בלי לעצור באמצע כמה פעמים. (ואני די משוכנעת שבמונולוג הפתיחה הוא אכן עוצר).
עבורי קיפר סאתרלנד תמיד
יהיה האח הגדול מ"אני והחבר'ה", לא זוכרת את שמו. עם המעיל שנלבש רק על כתף אחת.
קני בקאמבק, שלא תחשבו ששכחתי אתכם. הייתי במרתון עריכה, וסופסוף גמרתי עם החרא הקטן שנקרא הסרט שלי. הא. היי.
עבורי קיפר סאתרלנד תמיד יהיה
אייס מ"אני והחברה". מצמרר למדי.
במשך שנים הוא שיחק את הבחור הרע, ואפילו בחיים לא הלך לו (מישהו זוכר שהוא היה אחד מארוסיה הנזנחים של ג'וליה "אני רוצה להודות לגבר שמחכה לי בבית" רוברטס?). עד שסוף סוף הוא קיבל את התפקיד ב"24", וגם שם, הבחור הרע הישן צץ לו לפעמים.
אם הוא המפיק של הסדרה?
זה אומר שהוא לא מקבל תפקיד אלא דורש אותו?
אם הוא המפיק של הסדרה?
כן, ראיתי שהוא המפיק, רק אחרי שכתבתי את ההודעה (עשיתי חיפוש בימד"ב, אלא מה).
אוקיי, אז הוא החליט שהגיע הזמן לשינוי תדמית ולהפסיק לשחק מנוולים.
השינוי האמיתי הוא כשהוא ישחק איזה גיבור על או בקומדיה רומנטית…
אם הוא המפיק של הסדרה?
אני דווקא חושב שתפקיד המנוול הרע מתאים לו מאוד.
יש לו קול מאיים עד תדהמה, כפי שרואים ב"תא טלפון" ואפילו הפנים שלו מפחידות אותי לפעמים.
משום מה, בפרק האחרון של 24 ששודר עד כה (ערוץ 10, להזכירכם) הוא כל הזמן היה עם הבעת פנים זועפת ומלאת כעס.
השורה התחתונה, קיפר סאת'רלנד = Bad Guy מלידה.
כנראה בגלל זה
הוא לקח את התפקיד הזה ב"תא טלפון" כדי שלא ישכחו שהוא עדיין הילד הרע.
וגם הכסף בסדר…
עבורי קיפר סתרלאנד תמיד יהיה
הבחור שמחפש את סנדרה בולוק (בסרט "ההיעלמות"). זאת הייתה עוד סנדרה בולוק הנחמדה, ומאז אי אפשר למצוא אותה יותר.
(ונונין מוסיף: וגם הוא די נעלם, עד שהפציע כג'ק באואר)
עבורי קיפר סתרלאנד תמיד יהיה
המוסקיטר הנאה אך המיוסר באחת מאלפי הגירסאות (ולתקופה ארוכה, אחד הסרטים החביבים עלי) של שלושת המוסקיטרים.ביחד עם צ'רלי שין, בהופעה שכמעט ערערה את מעמדו של ווסטלי יקירי כ"גבר-חלומותי-אשר-על-המסך-הגדול".
_________
העלמה עפרונית, וחג שמח לכולנו!
עבורי קיפר סתרלאנד תמיד יהיה
FLATLINERS קו הדממה
וואלה
חיכיתי שמישהו יבוא סוף סוף ויזכיר לי את השם של הסרט הזה!
גם אני חושבת עליו כל פעם שאני רואה את הפרצוף שלו.
ובדיוק עמדתי לציין בדיוק אותו דבר...
בדיוק!
אחת הסיבות העיקריות בגללן לא בזתי עמוקות למה שעשה הסרט ההוא לאחת מסדרות הספרים האהובות עלי אי פעם…
תמיד הייתי מאוהבת קלות באתוס, ואדון סאתרלנד החצוף העיז לעשות אותו כל כך טוב שתקופה ארוכה לא יכלתי לחשוב על אתוס בלי הפרצוף שלו. שחקן מחוצף.
בלי ספק, אחד מהליהוקים המוצלחים ביותר אי פעם.
עבורי קיפר סאתרלנד תמיד יהיה
לי דווקא הוא תמיד יזכיר את הרוצח/אנס מ"עת להרוג"
אח של רוצח\אנס
ומנהיג התא של הקלאן.
לא זכור לי שהוא רצח\אנס מישהו.
''תא הטלפון האחרון''
לדעתי, כל הסרט הזה היה נסיון (מטופש, יש לומר) לייצר אגדה אורבנית. הפתיחה ההקדמתית, המתארת את הרקע, שאינה נפוצה כלל בסרטים (וטוב שכך. סרט לא צריך להזדקק להסברים נלווים), וכל הרעיון ש"גם לך זה יכול לקרות. השמר!".
אז הוא מנסה לספר אגדה מודרנית. אולי על ניו-יורקים זה משפיע. אותי זה שעמם להחריד.
''תא הטלפון האחרון''
גם המבקרים הניו-יורקרים קטלו את הסרט.
באופן אישי, הקונספט נראה לי כ"כ משעמם, שאני בספק אם אראה אותו גם לכשיוקרן בטלוויזיה.
''תא הטלפון האחרון''
אם כבר ניו-יורק, מביני דבר טוענים שנורא קל להבחין שלא מדובר בלוקיישן בNY עצמה אלא בלוס אנג'לס (שזו מבחינתי רק עוד נקודת השקה עם "24").
''תא הטלפון האחרון''
''תא הטלפון האחרון''
???
לא באיזורים בהם אני מסתובבת. במנהטן הטלפונים הם סטנדרטים לגמרי (אלא אם כן לא הבנתי אותך?).
בנוגע לביקורות – הניו יורק טיימז ו"אברט ורופר" קטלו, ונדמה לי שגם הפוסט לא התלהב. אני לרוב הולכת לפי הניו יורק טיימז.
טלפונים סטנדרטיים
אבל עם תחנת רשת אלחוטית. כלומר, אפשר לחבר בעזרתם מחשב נייד לרשת אלחוטית.
טלפונים סטנדרטיים
אה… לא כאן. (בדקתי מול הבית. אין.)
הקולין פארל הזה מגיפה
אי אפשר לברוח ממנו
כל מקום הוא נמצא
קולין אינפקשן
יש לו עוד 3 סרטים שאמורים לצאת השנה, וחכה לשנה הבאה, אז יתחיל פסטיבל אלכסנדר הגדול.
איך הוא עוד לא הופיע עם קייט בלנשט?
מצאתי את התשובה:
הם עכשיו עושים סרט משותף, עם ג'ואל (בררר) שומאכר כבמאי.
לא חבל על הקריירה של קייט?
אני יודע שאומרים ששומאכר עשה גם כמה סרטים טובים (אני לא ראיתי אף אחד מהם), אבל אצלי הוא תמיד יהיה זה שלקח יצירה של טים ברטון והפך אותה למפגן של חוסר טעם.
בלי קשר ישיר, עושה רושם שסטו (קולין פארל) מצטרף לרשימת המטומטמים של השנה בהוליווד כי הרים את הטלפון. אם כשאראה את הסרט אני אגלה שהייתה לו ברירה לא לעשות את זה, הוא ידיח את רייצ'ל מהצלצול (נעמי ווטס) שראתה את הקלטת וענתה לטלפון.
מסקנה: אסור לענות לטלפונים, אלא אם כן זה מת לחיות 3.
ומה עם מטריקס?
שנאמר: Take the Call.
הקולין פארל ל-א מגיפה
קולין זה משב רוח רענן בהוליווד.
שחקן שמסוגל לעשות דמויות שונות ומגוונות ולשכנע ולרגש בכל אחת מהן.
?!
אני דווקא נהניתי מהסרט. אומנם זכיתי בהקרנה חינמית אליו, אבל אני לא חושב שגם אם הייתי משלם עליו, דעתי הייתה משתנה.
נכון שיש לו את הבעיות הקטנות שלו, אבל בכללי, הוא סרט מומלץ בגלל הרעיון המגניב שלו, בגלל קולין פארל ובגלל קיפר סאת'רלנד (הייתם מסוגלים לדמיין מישהו אחר כקולו של הצלף ???).
גם הסוף הוא קצת חלש, אבל עדיין משעשע.
ההקדמה בהתחלה באמת הייתה קצת מיותרת. אולי היא הייתה יכולה להיות יותר טובה אם קיפר היה "מקריין" אותה.
נ.ב. אני לא יכול להוציא מהראש שלי את המשפט האגדי הזה (רק בגלל קולו האימתני והמצמרר של קיפר סאת'רלנד):
אגב, 24 כרגיל מאוד מומלץ. פרק 12 של העונה הראשונה ביום רביעי הקרוב.
הסדרה משתפרת מרגע לרגע. :)
הממממ....
סרט חמוד.
בנקודה מסויימת, השוטר ריימי מתקרב לקולין פארל (שכחתי את שם הדמות שלו), בעוד פארל מדבר עם הצלף בטלפון. ריימי אומר כמה דברים לפארל, והצלף מגיב לדברים האלו (בעיקר בצחוק סאתרלנדי).
כאילו, דה?! איך הצלף שומע? האם הוא מדבר עם פארל בטלפון בו זמנית בזמן שהוא בוחן את השוטר ריימי בעזרת העינית של רובה הצלפים עם הטלסקופ? רגע, הצלף יודע לקרוא שפתיים? אני לא מאמין שהוא אלוהים, למרות שהוא מנסה לשחק אותה כזה.
אפשרי מאוד שהוא יודע לקרוא שפתיים.
אני חושב שמלמדים צלפים לעשות זאת…אבל אני לא ממש בטוח.
הממממ....
הוא שתל באג לציתות בתא הטלפון, אז הגיוני שאם הקול של השוטר מגיע עד טווח השמיעה של שפרד, הוא יגיע גם לטווח של הציתות.
דעתי על הסרט
קודם כל, ביקורת טובה! ביטאת יפה את הבעיה הכי גדולה של הסרט: ריחוף.
גם אני הרגשתי שיש משהו מאוד מוזר בסרט, משהו שמרגיש תלוש, כאילו יש משהו שאנחנו מפספסים.
למשל, נורא לא הסתדר לי ( אפשרי) שסטו יודע שלא יוכלו להפליל אותו ברצח כי סוג הנשק לא מתאים אבל שטויות שהצלף אומר (הקליע לא נשאר- מה?!) משכנעות אותו. סוף
מה שכן אהבתי בסרט זה ההתעללויות הקטנות של הצלף, ההתחזות שלו כל פעם למשהו אחר (שחקן, חייל בוייאטנם וכו'). נורא הצחיק איך שהוא אמר את את כל הדברים האלה, ולא נעים להודות, אבל הצחוק היה על חשבונו של קולין פארל (שעושה עבודה ממש טובה בסרט הזה).
נחמד, אבל לא ממש שווה קולנוע.
דעתי על הסרט
למעשה, זה בדיוק כפי שהצלף אמר.
כדורים חלולים נשברים לרסיסים בעת הפגיעה.
אין מה להתאים.
סרט משעמם
באתי ראיתי והשתעממתי
קיוותי שהצלף יהרוג כבר את הגיבור
ישחרר אותי כבר מעונשו של הסרט
סרט משעמם
קיוויתי שתהיה נקודה בסוף.
לא היתה.
אפילו פסיק אחד לרפואה אין.
יש נקודה
וגם מוסר השכל:
אם תהיה טוב הכל יהיה בסדר, אם תהיה רע אז אל תתפלא שיום אחד בחור עם שיגעון "טראוויס ביקל" יכוון רובה צלפים לתא הטלפון בו אתה עומד.
וגם…אם טלפון מצלצל באמצע הרחוב, אל תענה.
ועכשיו רק נותר להוכיח
שמי שעמד בתא הטלפון היה רע. שהוא עשה משהו לא בסדר.
בהצלחה.
לא תעזור הוכחה
כשמתעסקים עם פסיכופטים.
אבל זו הפואנטה, לא?
שאתה לא צריך להיות סרסור רצחני כדי להיות אדם רע. מספיק גם סתם להיות שמוק קטן, או אפילו לא לקום בפני זקנים באוטובוס או לזרוק מסטיק על המדרכה.
שומאכר אולי חתום על "ב_____ ו_____", אבל מידי פעם הוא מזכיר שהוא במאי דיי מעניין. "תא טלפון" מאוד הזכיר לי את "בדרך למטה" המצוין שלו, שרק בגללו שמרתי גחלת של הערכה אליו במשך כל השנים האלו.
שני הסרטים מאוד קיצוניים במסר המוסרני (ודיי ימני) שלהם, אך מבלי להדרדר להתלהמות. ובשניהם השפה הויזואלית והמשחק מצוינים ואפקטיביים (במקרה של תא טלפון, הצלם הוא מת'יו ליבטיק המצוין, ש"רקוויאם לחלום" סלל לו את הקריירה).
אולי זה סרט שלא ממש בנוי לקולנוע, אך על המסך הקטן הוא מצמרר ומורט עצבים.
אני אשתדל לצפות בסרט שוב בקרוב
נראה האם אני מרגיש אותו הדבר.
אז צפיתי
קודם כל, איזה כיף. סרט נפלא.
שנית – אתה דיי צודק, אבל לא עד הסוף. המהלך שהצופים עוברים לאורך "בדרך למטה" הוא פחות או יותר כזה: יש בחור מחורפן. אין לנו סימפטיה אליו, אך ככל שהסרט מתקדם אנו מפתחים אמפטיה כלפיו. כשהוא מסתיים, אנו אומנם מרגישים מצד אחד שהצדק שב על כנו, אך מצד שני קצת חבל לנו על הבחור – הוא אולי מטורלל, אבל יש משהו במה שהוא אומר, ואפילו במה שהוא עושה. רק חבל שהוא עבר את "נקודת האל-חזור", אם להשתמש במונחים שלו.
בנוסף, ההקבלה בינו ובין הדמות של רוברט דובאל לכל אורך הסרט יוצרת את ההרגשה שבעוד שלכאורה הם משני צידי המתרס, הם למעשה אנשים מאוד דומים שמייצגים דברים דומים, שרק נסיבות ממקמות אותם במחנות של "טובים" ו"רעים".
זהירות, אני עומד לזרוק מילה חבוטה – "בדרך למטה" הוא סרט חתרני (כן כן), מאחר ובעוד שהוא לכאורה מציג את הדמות הראשית בו כפסיכי, הוא למעשה מקדם מתחת לאף את כל העמדות שלו.
לא, לא, אתה מבלבל.
זה אדם שכולם מסכימים איתו. לא דן.
גם זה רק כנשק יום הדין לסיום ויכוחים.
הייתי אומר ששוני כזה בסקאלה כבר הופך מהבדל כמותי להבדל איכותי.
אבל גם זה נכנס לרשימת הדברים שאשים לב אליהם, בפעם הבאה שאראה את הסרט.
חרא של פואנטה.
אבל עכשיו מגיעים? לפני יומיים עוד זכרתי קצת מהסרט. עכשיו כבר מכרתי את כל שאריות הזכרון בשוק הפשפשים, תמורת משאלות לבנוניות יד שניה, כמו חדשות.
אז תזכיר לי. מה הפך את השמוק הקטן לשמוק קטן? על כמה זקנים הוא זרק אוטובוס? מאילו מסטיקים הוא לא קם? מה מצדיק את היחס שהוא קיבל?
זה כבר מעבר לענין של מידתיות. אין כאן שום קורלציה בין הדברים.
רק מציין
שלעניות דעתי. "טיסת לילה" עשה דברים רבים שתא טלפון עשה. כלומר הוא קטן, קצר, מספר סיפור קטן, ומנסה למרוט עצבים. כאשר בנוסף להכל הוא גם מתרחש בחלקו הגדול במיקום קלאוסטרופובי במתכוון.
הבעיה היחידה היא שסרטו של קרייבן פשוט הרבה יותר טוב. הניצול הקלאוסטרופובי של המטוס טוב יותר. האקספוזיציה טובה יותר. הסרט מהודק יותר והרגעים המותחים מותחים יותר. בתא טלפון כמו שכתבתי גם כאן בביקורת אני מניח, תמיד הרגשתי פיספוס מסוים, וששומאכר פשוט לא מנצל את היתרונות העצומים של תא הטלפון עצמו. וחבל.
וגם,
כלל לא, אותו איש בסרט שמדבר כל הזמן עם סטו בסה"כ מנסה לטהר את העולם, להפוך אותו למקום טוב יותר לחיות בו.
:-/
והוא גם
ביקש סליחה מאיש הפיצה, אז הוא גם בסדר וגם מנומס, למה לא כל האנשים כמוהו?
תסלחו לי כי חטאתי.
חטאתי מפני שראיתי את הסרט על המחשב. אומנם באיכות דויד, אך בכל זאת על המחשב. אבל מהצד החיובי אהבתי. אהבתי את סטו, את השוטר ואת הצלף. את אישתו של סטו שנאתי כל הסרט, אך השחקן המדהים קולין פארל גרם לי לאהוב אותה.
הסרט הזה הוא אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי בשנתיים האחרונות, ולא רק בגלל השחקן המעולה קולין אלא גם בגלל עריכה מצויינת, בימוי אדיר וצילום טוב!
קטן:
הקטע כמעט בסוף כשסטו בוכה ומתוודה מול כל האנשים האלה כל כך ריגש אותי. המשחק לא היה מוגזם בחצי גרם. המשחק היה מדוייק להפליא והמוזיקה הייתה מצויינת ומתאימה למילים שהוא אמר בדיוק. האם קולין מועמד למשהו השנה?
וזו בדיוק הסיבה שאסור לראות סרטים במחשב
זה גורם לסרטים של שומאכר להראות טוב.
אבל זה ממש לא נכון,
כי הסרט הזה היה מצויין. אני אומר לך שהבימוי היה מעולה והמשחק של קולין פרל מעצבן אותי מרוב שהוא טוב. כמו שכולכם יודעים, חלומי הוא לפרוץ להוליווד כשחקן וכנראה להיות הדרוזי הראשון שמופיע בסרט הוליוודי, אבל אחרי סרט כזה עם משחק מצויין של קולין אני חושב שאולי זה יהיה קצת קשה. ועוד יש לי צבא…
הוא השתתף בכל כך הרבה סרטים השנה,
עד שיהיה מפתיע אם הוא *לא* יהיה מועמד למשהו.
סרט טוב. פשוט סרט טוב.
ראיתי אותו היום בקולנוע, באולם קטן ואינטימי (רב-חן 1) בלי הרבה אנשים, אבל באווירה טובה שהכניסה אותי לסרט ולא נתנה לי להתנתק (אפילו לא קמתי בהפסקה).
קשה לי להסביר מה כל כך אהבתי בו, אולי כשאני אתעורר מחר אני אוכל לנמק יותר טוב (כרגע אני מתה מעייפות), אז בנתיים אסתפק בזה שלא הסכמתי עם רוב מה שכתוב בביקורת, ולדעתי הסרט היה טוב. לילה טוב.
יש לציין ש...
יש בסרט שלל משפטי מחץ משעשעים שהם אולי לא ברמה של מטריקס אבל בכ"ז אני מופתע שהם לא הפכו לאיזה פולחן, לפחות בעקבות כך שקולו האימתני של סאת'רלנד אומר אותם.
כמה דוגמאות:
אולי זה רק אני אבל כל פעם שאני נזכר בסאת'רלנד אומר את אחד מהמשפטים האלו (או כמה אחרים) אני חוטף צמרמורת.
יש שתי בעיות
א.לא מספיק אנשים ראו את הסרט (לפחות באתר) כדי שיוכלו לזהות את המשפטים כקאלט.
ב.משפטי פולחן אמורים להיות קצרים וקליטים. הדוגמאות שהבאת די ארוכות וטיפה מבלבלות אם לא יודעים את ההקשר.
ולפחות אחד מהם לא נכון.
אם טלפון מצלצל ואני עסוק מדי, או שסתם אין לי חשק – לא אענה לו. שיצלצל. הצלצול לא עולה לי כסף. טלפון מבחינתי הוא כמו אייסיקיו או דואל – עונים כשמתאים לענות. לא בהכרח באותו רגע.
לפני שאתה מת אתה רואה את הצלצול.
ולפחות אחד מהם לא נכון.
ואל תשכח. מהטווח הזה, פצע היציעה יהיה בגודל של מנדרינה קטנה. :-/
שקר, כמובן,
כפי שאנו רואים כשמישהו אכן נורה. שום מנדרינה, אלא אם כן השנה בה גדלה היתה שחונה במיוחד.
יש לציין ש...
אין מה להגיד, לקיפר יש פרסונה מפחידה אפילו אם זה רק הקול שלו.
לא הייתי רוצה להיתקל בו בסימטה חשוכה וגם לא באחת מוארת…
אימאל'ה!
למרות חוסר האמינות הבוטה, חביב לפרקים.
קולו של קיפר נעים ומשעשע, ואני מצאתי כמה מדמויות המשנה (הראפר הלבנבן, הזונות) משעשעות באופן יוצא דופן. את פורסט וויטאקר ממש קשה לי לשחרר מתפקידו המצוין ב"משחק הדמעות", וקייטי הולמס באמת לא עשתה כלום (מי שרוצה לראות סרט בגללה, שילך ל'גו' או 'רואה בקלפים').
אבל הסרט דחוס היטב, קטן, ממוקם, ובהחלט לא מאבד עניין לאורכו. פאן בלבד.
לא יודעת...
אני לא מצליחה לגבש דיעה.
מצד אחד הסרט איכזב אותי, ציפיתי ליותר או אולי ציפיתי למשהו אחר, אני לא יכולה ממש להסביר את זה, אבל מצד שני שאני חושבת על זה לעומק, הסרט עשה את כל מה שהוא היה אמור לעשות: הוא הבהיל אותי עד מאוד, הוא גרם לי ללמוד שבחיים לא לענות לטלפון ציבורי גם יתפוצץ העולם, הוא רמז לי שכדאי להגיד את תמיד את האמת כי השקרים שלך עלולים לחזור אלייך בבום.
אבל למרות כל זה, לא נהנתי מהסרט.
זה לא ממש כייף בשבילי לראות את קולין פארל במצב כל כך מלחיץ וכל כך מציאותי שבחיים לא הייתי רוצה לראות אותו (או אותי) בו.
וקיפר הזה… יו, scary dude איך חברה שלי אוהבת אותו אני לא יודעת?!
אבל בנינו, מה הפואנטה של הדמות של קייטי הולמס בסרט, כן, נו, המאהבת הפוטנצאלית וחוץ מזה? יכלו לקחת כל שחקנית אנונימית לא חשובה לתפקיד הזה, היא גם ככה שם לבדיוק שנייה וחצי.
יכלו לקחת גם אותי להיות המאהבת
אבל לא לקחו.
וואו
נדהמתי!
אני לא עונה יותר ב-ח-י-י-ם לטלפונים ציבוריים! חחח סרט ענק!
אין! פשוט אין על האיש הזה!
אפילו לא ראו אותו ובכל זאת קיפר סאתרלנד כובש!!
בנאדם מדהים!!
הקול שלו פשוט ממיס אותי!