![]() |
||
מייק נוויל, הבמאי המיועד של סרט 'הארי פוטר' הרביעי, טוען שזה יהיה הסרט היקר ביותר בכל הזמנים: 170 מיליון ליש"ט (ובדולרים: 300 מיליון), יותר מכל שלושת סרטי 'שר הטבעות' ביחד. או אולי הוא פשוט התבלבל בין פאונד לדולר? |
![]() 20.01.2004
|
יומית
מייק נוויל, הבמאי המיועד של סרט 'הארי
פוטר' הרביעי, טוען שזה יהיה הסרט היקר
ביותר בכל הזמנים: 170 מיליון ליש"ט
(ובדולרים: 300 מיליון), יותר מכל
שלושת סרטי 'שר הטבעות' ביחד. או אולי
הוא פשוט התבלבל בין פאונד לדולר?
![](/images/1954.gif)
פוטר' הרביעי, טוען שזה יהיה הסרט היקר
ביותר בכל הזמנים: 170 מיליון ליש"ט
(ובדולרים: 300 מיליון), יותר מכל
שלושת סרטי 'שר הטבעות' ביחד. או אולי
הוא פשוט התבלבל בין פאונד לדולר?
טוב, לא פלא
בהתחשב בעובדה שהסרט יהיה באורך של בערך חמש שעות ככה (בהתחשב ביחס בין אורכי הספרים לאורכי הסרטים עד כה).
וברצינות – למישהו כבר יש מושג מה באמת יהיה האורך של הסרט הרביעי?
מה שמטריד אותי
זה שלא נראה כאילו הוא מתייחס כל כך לעשייה האומנותית (מעבר לתירוץ הקלוש ש"זה מה שהמעריצים מצפים לו, ואחרת הם יתאכזבו נורא"), אלא לסטטוס שלו כבמאי הוליוודי. כאילו שעל ידי הצהרות מסוג "אני עושה את הסרט הכי יקר" (לא הכי טוב. הכי יקר), הוא מייד יתקבל למועדון הבמאים הנחשבים. מצד שני, זה עבד פעם לג'קסון, אז למה שגם הוא לא ינסה את מזלו?
הצצתי קצת
בדף שלו בימד"ב וראיתי שהוא ביים איזה חמש מיליארד סרטים בערך. השניים האחרונים שלו שיצא לי לראות הם "דוני בראסקו" ו"ארבע חתונות ולוויה". את דוני אני לא כל כך זוכר, חוץ מהעובדה שדי סימפטתי את הסרט, אבל "ארבע חתונות" נחשב לסרט טוב, כך שהנטייה שלי היא להיות אופטימי.
טוב, על מי אני עובד? הנטייה *הטבעית* שלי זה להיות אופטימי.
ג'קסון לא הפך לבמאי נחשב כי הוא עשה טרילוגיה יקרה.
הוא הפך לבמאי נחשב כי הוא עשה טרילוגיה מוצלחת. או, אם להיות קטנוניים, טרילוגיה מצליחה.
הבדל קטן.
נכון.
אבל כשאתה במאי שמסתכל על זה מבחוץ, אתה לא אומר "שיואו, איזה סרט טוב הוא עשה", אלא "שיואו, כמה כסף הוא שפך על זה" (ראה למשל מקרה טרי גיליאם
).
נו, אבל אף אחד לא אומר
שהסרט יהיה דפוק *בגלל* שנשפך עליו המון המון כסף. לדעתי, יש לזה סיכויים לא רעים רק לשפר את איך שהוא נראה.
אז אוקיי, השפיכה המטורפת של הכסף היא משהו שמובלט בפרסום, אבל אף אחד לא אומר שהאספקטים האחרים ייזנחו.
מה שמטריד אותי
זה שאף אחד לא שם לב לזה שהבן אדם לא בדיוק מדבר ברצינות. או שזה שוב אפקט "גברים בחלל"?
100 מיליון לסרט
זה לא כל כך יקר.
הבמאי שהצהיר שעשה את הסרט היקר ביותר לפני יציאתו לאקרנים, היה ג'יימס קמרון על הסרט טיטאניק שעלה 270 מיליון והכניס הרבה הרבה יותר.
מעניין מה היה קורה אם טיטאניק היה יוצא היום, האם הוא היה כזה מצליח גם עכשיו?
'שר הטבעות' צולם כסרט אחד,
ובהיותו סרט ארוך מאוד מאוד (מאוד!) הוא חולק ל-3. כך שעלותו עדיין נחשבת ~300 מיליון, גם אם לצרכי סטטיסטיקה אתרים כמו מוג'ו מחלקים את העלות בין שלושת הסרטים.
כן אבל בכל זאת
300 מיליון לסרט שאורכו כ-10 שעות זה עדיין לא בשמיים (במונחים הוליוודים, בשבילי 100 ש"ח זה בשמיים).
כן, אבל מצד שני, אף אחד לא יודע עדיין
מה יהיה אורכו של 'הארי פוטר וגביע האש'.![](/static/emo/tng.gif)
הרשי לי לנבא: לא עשר שעות.
גם לא חמש.
אולי יחלקו אותו לשניים?
זה לא כזה רעיון מופרך בהתחשב בשר"ה מחד ו"קיל ביל" מאידך.
למען האמת,
אני זוכר שהרעיון הנ"ל עלה בערך בזמן שיצא הסרט הראשון (אאז"נ).
בכל מקרה – הרבה לפני "קיל ביל", ולפני שסופים לא מסיימים, בסגנון שה"ט והמשכוני המטריקס, הפכו לדבר שבשגרה.
טיטאניק לא עלה 270 מיליון דולר
"רק" 200 מיליון דולר.
חרגו מהתקציב הם פנו – בצעד בלתי שכיח בהוליווד – לאולפנים אחרים ו
הסכימו להשתתף בהפקה אבל הקציבו לא יותר מ-65 מיליון דולר וכן דרשו בתמורה את הזכויות המקומיות בתוך ארה"ב.
הסרט תוקצב ב-135 מיליון דולר וכאשר
גם אם מחשיבים את עלויות הפרסום וההפצה, קשה לי לראות את הסרט מגיע לתקציב של 270 מיליון דולר, אם כיום הוצאות כאלו מגיעות ל-50 מיליון בקרב הבלוקבסטרים, לפני 7 שנים הן היו פחותות מזה.
קיבלתי
גם 200 מיליון זה סכום נכבד.
אולי זה מתקזז עם האינפלציה החזויה ל-2004
בהחלט יש שם בעיה עם המספרים:
המחשבון של גוגל אומר לי שזה יותר מ-240 ס"מ. WTF?!
מישהו לא קרא את הספר...
יש משהו בדבריו.
אפילו רובי קולטרון לא כזה גבוה, ופשוט גרמו לו להיראות ככה באמצעות צילום וכו'. שלא להזכיר את שינויי הגובה הדרסטיים שעברו שחקני 'שרה"ט'.
כך שאם הוא רוצה אישה ענקית, הוא לא חייב מישהי שתהיה כזו גם במציאות.
הממ, איך המבטא הצרפתי שלך?
כשאני אסיים לחטוף מכות על זה:
…
כתבה מספר 1948
אולי אני אתפנה לחטוף גם ממך
לפי הידיעה...
"שובו של המלך" עלה 165 מליון ליש"ט, ולכן סביר שהטרילוגיה כולה עלתה הרבה יותר.
לא.
הידיעה לא מדויקת
הנתונים שלהם בקשר ל'שיבת המלך' מתייחסים לכל הטרילוגיה.
אמממ… חיוך של מונה ליזה היה הצלחה קופתית? חשבתי שהוא היה כשלון מביך, לא?
מישהו שם לב
שלפי ההודעה גם בסרט הרביעי דניאל רדקליף יהיה הארי פוטר?!
חשבתי שהוא חתם על 3 סרטים מראש, וקיוויתי שכבר יחליפו אותו ברביעי.
זה יכול היה להיות סרט כ"כ נחמד…
זה פשוט חסר הגיון להחליף אותו.
מה פתאום חסר הגיון?
מישהו הולך לסרטים האלה אך ורק בגלל שדניאל רדקליף משתתף בהם?
זה עדיין לא משנה, לא מחליפים דמות ראשית סתם כך.
זה לגמרי לא סתם כך
זה עם כמה סיבות מצוינות. הילד כבר לא בגיל המתאים לדמות, והוא שחקן לא טוב.
למה לא בגיל המתאים?
הוא מתבגר יחד עם הדמות בספרים. הארי שבספר לא נשאר בן 11 כל הזמן. הוא מתבגר.
מה גם שתירוץ ה"לא בגיל המתאים" אף פעם לא תפס בסרטים הוליוודיים – הרי בדרך כלל מי שמשחקים בני עשרה הם שחקנים בני 30 ומשהו לכל הפחות.
חוץ מזה, בספר החמישי הארי בלתי נסבל לחלוטין.
ואז רדקליף יהיה מושלם, כי הוא בלתי נסבל כבר עכשיו!
בדיוק
מישהו הזכיר למטה שבסדרות כמו ג'יימס בונד החליפו שחקן ראשי כמו גרביים, וזה נכון. לעומת זאת, את אינדיאנה ג'ונס מישהו החליף? זה לא מחוייב המציאות. בכל מקרה "הארי פוטר" היא סדרת סרטים לינארית, זו סדרה שפונה (בעיקר) לילדים (ובתור ילד, כשהחליפו שחקן בסדרת טלוויזיה והמשיכו כאילו כלום לא קרה זה היה מאוד מרגיז ומאוד מעליב את האינטליגנציה) והרדקליף הזה מספיק מזוהה עם הדמות כדי לא להחליף אותו. אני דווקא חושב שזה יהיה יפה לראות את השחקנים המקוריים מתבגרים על המסך עם הדמויות (זה ייראה הרבה יותר טוב מהזינוק בין אנאקין של אימת הפנטום וזה של מתקפת השיבוטים).
הסרטים לא עומדים בקצב.
הסרטים אמורים להתרחש בקצב של אחד לשנה, אבל כבר הסרט השלישי לא עומד בקצב, והסרט הרביעי בוודאי יפתח פער גדול עוד יותר. כלומר רדקליף יהיה מבוגד בשנה-שנתיים מכפי שהוא אמור להראות. ברור שזה לא מכשול בלתי-עביר, איפור, זויות צילום נכונות וכל זה יכולים לפתור את הבעיה. אבל למה להתאמץ? כאמור, זה לא שהוא שחקן טוב.
כפי שציינתי, בעולם שבו בני 30+ משחקנים בני-עשרה,
זה לא ששנה-שנתיים הפרש בין גיל השחקן לדמות ייחשבו כאסון בינלאומי.
הברירה שהצעת – להחליף את רדקליף – מעלה בעיות אחרות: האם זה יהיה שחקן מבוגר ומנוסה שיאפרו כצעיר? כי אז עולה בעיית השכר: הוא לא יוכל לקבל גרושים כמו רדקליף (שגם אם קיבל העלאה בשכרו, עדיין לא מגיע לרמות השכר של שחקנים מנוסים), וזה לא שהסרטים הללו זולים גם ככה.
לעומת זאת, החלופה השניה היא לקחת שחקן צעיר ולא מנוסה – בדיוק כמו רדקליף – מה שאומר שהמפיקים שוב עשויים ליפול על עציץ, ואז לא עשינו בזה כלום.
באחוזון זעיר ביותר של 300 מיליון דולר
אפשר לעשות מבחני בד מקיפים מספיק כדי שלא יהיה סיכוי ליפול על עציץ.
היה נדמה לי שזה בדיוק מה שעשו לפני הסרט הראשון.
אבל עזוב שניה את 'הארי פוטר'. גם לקראת 'אימת הפאנטום' (שגם לו היה תקציב ענק), עשו מבחנים מקיפים מספיק ובסוף נפלו על עציצון קטן.
אז הם טפשים, מה אני אגיד?
אבל שם הם *חיפשו* עציץ
מבחני הבד נעשו רק כדי למצוא את צבע העלים הנכון.
איזו סיבה יש ל
להחליף ג'יימס בונד כל כמה שנים ?
(מעבר לעובדה שהם נעשים זקנים ויקרים פי כמה בכל סרט).
הגיל.
ג'יימס בונד לא יכול להיות זקן מידי. (מרוב הסרטים זה גם היה בלתי אפשרי).
מה גם שבג'יימס בונד זה פחות עקרוני, בהארי פוטר יש קשר חזק יותר בין כל סרט לסרט.
ולרדפיש- כפי שאמרו, הגיל מתאים כמעט בדיוק, השחקנים גדלים יחד עם הדמויות.
גם הארי לא יכול להיות זקן מידי.
וחוץ מזה, רדקליף נהיה יקר יותר מסרט לסרט. אני מאמין שהמשכורת שלו תהיה גדולה מידי עד שיגיעו לשביעי( או השמיני, לפי השמועה הרווחת).
איזו שמועה?
כתבו משהו עליו על הקיר בשירותים
היה גם טלפון
איזו שמועה?
זו:
http://news.walla.co.il/?w=//297260
ומאידך גיסא, כתבה שאומרת שהכל בולשיט:
http://news.walla.co.il/?w=//297856
כמו שכתוב באותה ידיעה בדיוק,
אלה יכולים להיות שמות אפשריים לספרים שנותרו.
נכון.
ובגלל זה לא אמרתי שהיא נכונה, או שאני מאמין בה. מישהו שאל באיזו שמועה מדובר. עניתי.
אם הסרטים ימשיכו להצליח כמו שהם מצליחים
לא תהיה בעיה עם השכר של רדקליף. כמה כבר הוא ידרוש? אין הרבה סיכוי שהוא יקבל יותר כסף משחקן מקצועי (בעל ניסיון), כל הזמן יוצאים סרטים שהם לא בהכרח שוברי קופות ובהם לא משתמשים בחובבנים, אז איך בדיוק הם מסתדרים?
למה בדיוק?
הדמות היא לא באותו גיל בכל הספרים, מן הסתם, וזה דווקא הגיל שבו משתנים דיי הרבה בשנה אחת.
אבל אתה יודע מה – אולי באמת עד אז הוא ישתפשף יותר…
(או שאולי זו רק התקווה שמדברת ממקלדתי)
אולי בגלל זה התקציב הגבוה
כנראה ישתילו דיגיטלית כשרון משחק ברדקילף
אולי בגלל זה התקציב הגבוה
אולי הוא פשוט ילמד משחק.
אני אתן דוגמה: בסרט המטריקס עצמו, בעלילה, לניאו מושתל הידע של הלחימה שיש לו, אבל במציאות השחקנים של המטריקס עברו מחנה אימונים מפרך של ארבעה חודשים.
יכול להיות שמחנה משחק כזה לא יזיק לו.
מטריקס זו לא דוגמה טובה כשמדברים על משחק
מטריקס זו בוודאי לא דוגמה טובה
כשמדברים על סרטי המשך שמושקע בהם המון כסף.
מטריקס זו בוודאי לא דוגמה טובה
מטריקס זה לא דוגמה לכל דבר בערך..
זה דוגמא טובה לדברים רעים...
מטריקס זו לא דוגמה טובה כשמדברים על משחק
כן, זה נכון. אבל משחק כמו יכולת לחימה ותנועה אפשר לשפר.
רק תחשבו מה היה קורה אם כל המרץ והאנרגיה של האחים וואשובסקי היתה מתועלת לכיוון בימוי שחקנים. היה חרא של אפקטים ואולי הבתים היו מסומנים בגיר על המדרכה, אבל היה משחק.
ועכשיו תחשוב
מה היה אם האחים וושאווסקי היו מלהקים שחקנים טובים מהתחלה.
התסריט של ההמשכים עדיין היה גרוע.
מטריקסוויל
שני קוים ארוכים נמשכים למרחק רב.
ביניהם מסומנים קוים מקווקוים.
בנתיבים שנוצרים מהקווים המקווקווים יש כמה ריבועים, שעל כל אחד מהם כתוב "מכונית".
על אחד הריבועים יושב מורפיאוס ולדיו טריניטי. בריבוע השני, שני גברים לבני-שיער.
ברקע מסך לבן.
מורפיאוס: השאלה היא, האם זה מוסרי שאנחנו חיים בציון ואילו הוירוסים הללו נמקים כאן.
טריניטי: אבל הם התחילו!
מורפיאוס: את לא מוצאת שזה קצת מתנשא, להעמיד את עצמך מעליהם רק בגלל דבר שהתרחש לפני שנים?
טריניטי: הם שעבדו את כל האנושות והפכו אותנו לבטריות.
מורפיאוס: אז מה? למה שלא פשוט תסלחי להם? חסד נוצרי, את יודעת.
[בדיד לבן וארוך נזרק ע"י אחד האנשים לבני השיער לעבר הריבוע עליו יושבים טריניטי ומורפיאוס]
טריניטי: הם יורים עלינו.
מורפיאוס: את שוב מתנשאת. איך את מעזה לקבוע עבורם מה הם עושים.
[בדיד נוסף נורה לעברם ופוגע באוזנו של מורפיאוס]
מורפיאוס: טרה לה לה לה, כלום לא קורה.
טריניטי: נמאס לי ממך! אתה זה שמתנשא! ואתה מזייף!
[היא יוצאת מהריבוע המסומן וצועדת לעבר הריבוע השני]
טריניטי: אני אשרוף אתכם! יום אחד אמצא את הכפר שלכם ואז תראו!
[המסך הלבן מאדים לאטו]
שני לבני השיער צורחים ומתעוותים בבכי. טריניטי מרימה את עיניה לשמיים.
סוף
לא יודעת מה איתכם אבל....
יש לי כמה דברים להגיד פה כמעט לכולם…
דבר ראשון- יצאו לי לקרוא הרבה תגובות שדיי מזלזלות בפיטר ג'קסון, אם שמו זכור לי טוב, לדעתי כמות הכסף שהשקיעו בסרט לא בהכרח מעלה או מורידה מהאכויות או מהמעלות שלו כבמאי.
הוא ביים בהצלחה טרילוגיה שהיתה סיכון דיי גדול כי צריך לספק את מעריצי טולקין וגם כמובן לעשות המון אפקטים כמעט כל שניה בסרט, דבר שלא כ"כ קורה בסרטים אחרים.
דבר שני- אני לא יודעת למה אתם מחכים להארי פוטר.. בתור אחת שאוהבת ועוקבת אחרי הספרים הסרטים הם ירידה משמעותית.. אולי זה מוצג ויזואלית יפה אבל העלילה נשכחה לגמרי ומי שלא קרא את הספר לא יכל לעקוב ולהבין.(בתור אחת שכל הזמן הסבירה לחברות שלה את החורים בעלילה אני יודעת שזה ככה)
זה לדעתי שינוי מרענן שהחליפו במאי שאולי יוכל להציל את הסרטים האלו.. ואולי ערמות הדולרים\פאונדים או מה שזה לא יהיה ששופכים על הסרט תוכל גם לעזור במשו..