לרגע נראה כאילו אופנועים הם הפינגווינים החדשים. נכון לרגע זה, הפתיחה הגדולה של השנה שייכת ל'גוסט ריידר', סרט על שלד רכוב על אופנוע בוער, והשניה בגודלה שייכת ל-'Wild Hogs' – הסרט שהחליף אותו השבוע במקום הראשון, על ארבעה אנשים על אופנועים לא בוערים. אבל זה יעבור מהר. בהמשך השנה לא צפויים הרבה סרטים דו-גלגליים, וממילא ברגע שיתחיל הקיץ הפתיחות ה"גדולות" האלה ייראו גמדיות.
'Wild Hogs' הוא קומדיית הרפתקאות מז'אנר "משבר אמצע החיים": כמה חברים בגיל הנישואין פלוס ילדים מגלים שהם בזבזו את נעוריהם, ולכן מחליטים לחיות אותם מחדש במסע אופנועים, שזה בערך כמו טיול לנפאל, רק באמריקאית. הסרט מתגאה בנבחרת כוכבים אימתנית, כלומר, בערך. קבלו אותם בתשואות, אחד אחד: ראשון, האיש שפעם שלט ברייטינג והיום מושך קהל רק כשהוא לובש חליפת שומן ותחפושת של סנטה קלאוס, היישר מ'זום' שלא ראיתם ובצדק – קבלו בתשואות את טים אלן! ואם כבר מדברים על חליפות שומן, האיש ששיא הקריירה שלו בארבע השנים האחרונות היה 'ביג מאמא 2', מרטין "עמדתי פעם ליד וויל סמית" לורנס! ועכשיו, הגומה והאיש, האדם שזחיחות היא שמו השני ופתטיות השלישי, האיש היחיד בעולם שעשה יותר קאמבקים מצביקה פיק – ג'ון טרוולטה! וכדי שלא יגידו שאנחנו לא איכותיים – וויליאם ה. "מה לעזאזל אני עושה כאן" מייסי!
שלושת כוכבי הסרט שהם לא וויליאם ה. מייסי (לא, אבל באמת, איך הוא שייך לשם?) הם כוכבים גדולים, בעיקרון, אבל אף אחד מהם לא השתתף בסרט שעשה מעל 100 מיליון דולר מאז שנת 2003 לפחות. כלומר, זה אוסף של כוכבי עבר נואשים שצריכים להיט, שכמו הרובוטריקים בזמנם, עשו חחח-חחח-חחח והתחברו והפכו ליצור גדול יותר מסכום חלקיו (או משהו), והיצור הזה הוא 'Wild Hogs'. זה עבד, כי הסרט הכניס בסוף השבוע 38 מיליון דולר, הרבה יותר ממה שסרטיו של כל אחד מהארבעה בנפרד עשו בשנים האחרונות. כמובן, לכוח הפתטיות המשולב יש גם השפעות שליליות: למרבה חוסר ההפתעה, הביקורות טוענות שהסרט מחורבן.
קאמבק מעניין פי 89, בהערכה גסה, הוא הסרט במקום השני, 'זודיאק' – סרטו החדש של דייויד פינצ'ר. זו הפעם הראשונה מזה חמש שנים שאפשר לומר "סרטו החדש של דייויד פינצ'ר". כיף, נכון? אחד הבמאים הבולטים של שנות התשעים, בזכות שני סרטים – 'שבעה חטאים' ו'מועדון קרב' – התאדה ונעלם בשנות האלפיים. "זודיאק" הוא כינויו של רוצח סדרתי אמיתי שפעל בסן פרנסיסקו בסוף שנות השישים, והתנהג כמו שרוצחים סדרתיים מתנהגים רק בסרטים: הוא התגרה במשטרה ושלח להם רמזים בדמות הודעות מוצפנות, ובכך תרם רבות לז'אנר סרטי הרוצחים הסדרתיים (כולל 'שבעה חטאים'). על כל פנים, הסרט 'זודיאק' הוא לא מותחן רוצחים סדרתיים שגרתי, כזה שבו בסוף מגלים שבעצם הרוצח היה כל הזמן אחיו של הגיבור, או משהו, ויורים בו. המציאות לא היתה כזאת. הסרט עוקב אחרי האנשים שעוקבים אחרי הרוצח, ביניהם עיתונאי (ג'ייק ג'ילנהול) ובלש משטרה (מארק רפאלו), ואיך המרדף הבלתי נגמר אחרי הרוצח משפיע על חייהם לאורך שנים.
עד היום, דייויד פינצ'ר קיבל את ההערכה שלו בעיקר בדיעבד. אולי קצת קשה להאמין היום, אבל 'מועדון קרב' הכניס בבתי הקולנוע בארה"ב 37 מיליון דולר, וקיבל מהביקורות בזמנו תגובות ככה-ככה, שרק בהמשך הפכו ל"אחד הסרטים החשובים של המאה" וכאלה. מעניין מה זה אומר שהפעם המבקרים אוהבים את הסרט – אוהבים מאוד, אפילו – מיד. מבחינה מסחרית, נו, מה זה משנה כבר. הסרט, שהתקציב שלו עמד על 65 מיליון דולר, הכניס השבוע 13 מיליון דולר. אפילו להישגים הקופתיים של 'מועדון קרב' לא בטוח שהוא יגיע. ההיסטוריה, כרגיל, תשפוט. הסרט אמור להגיע אלינו ב-26 באפריל.
אחרי שבועיים במקום הראשון, 'גוסט ריידר' ירד למקום השלישי, אבל כסרט ששייך לז'אנר שבדרך כלל מכניס כסף בשיטת זבנג וגמרנו, הוא בהחלט עשה את המצופה ממנו. 'גשר לטרביתיה', שעשה הרבה יותר מהמצופה ממנו, נמצא במקום רביעי, ואחריו 'מספר 23', שמתעקש לא להכניס סכומים שמזכירים 23 בשום צורה. הכנסותיו הכוללות הגיעו השבוע ל-24.7 מיליון דולר (לעזאזל!).
במקום השמיני בלבד נמצא סרט עם סמואל ל. ג'קסון, שקיבל את השם הלא נכון. קוראים לו 'Black Snake Moan', אבל אם רק היו לומדים מ'נחשים על מטוס', היו קוראים לו 'כריסטינה ריצ'י נימפומנית בשלשלאות'. יש לי הרגשה שזה היה מושך יותר קהל. סמואל ל. ג'קסון קשר אותה לרדיאטור, אתם מבינים, כדי לרפא אותה מהנימפומניות שלה. זה לטובתה. איכשהו, למרות שתקציר העלילה המאוד לא פוליטיקלי קורקטית הזו נשמע כמו ניסיון להרגיז כמה שיותר אנשים בכמה שפחות מילים, הסרט לא הוציא המונים לרחובות עם שלטים ולפידים. מצד שני, הוא גם לא הוציא אותם לקולנוע, והכניס רק 4 מיליון דולר. סרטו הקודם של הבמאי קרייג ברואר היה 'Hustle and Flow', סיפורו של סרסור שרוצה להיות זמר, וגם הוא, איכשהו, קיבל ביקורות טובות. הוא אפילו היה מועמד לאוסקרים (וזכה, על השיר המופלא "קשה להיות סרסור") – כך שיש לאיש ניסיון בהפיכת עלילות שנשמעות טראשיות לסרטים מוערכים.
רק סרט אחד ייצא בשבוע הבא בהפצה רחבה, אבל זה אחד הסרטים המדוברים ביותר של השנה: '300', האפוס ההיסטורי-קומיקסי. זה צריך להיות מעניין.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
חבל על פינצ'ר
אם זודיאק לא ילך טוב בקופות (כמו שנראה כרגע) פינצ'ר יאבד את האפשרויות לבחור בפרויקטים הייחודים כמו שהוא תמיד בוחר ולעשות אותם בצורה המצויינת שבה הוא עושה סרטים. רק שלא יחזור לצלם קליפים למדונה ….
0 0 3 שבוע הבא !
100 % ביקורות מקדימות בעגבניות רקובות ! כנראה הולך להיות אחד הסרטים ..רגע אני מגזים… של העשור ! וגם בעקבות העובדה שהוא יוצא בשבוע הבא לא עוזרת בכלל לזודיאק , למרות שניראה סרט לא רע בכלל ( דיוויד פינצ'ר גאון ,ואפילו סלחתי לו על הנוסע השמיני 3 ) הולך להתרסק…
ל'300' יש כרגע 100%
מ-7 ביקורות. זה עדיין לא אומר שום דבר.
לשם השוואה
לזודיאק יש 85% טריות מ-134 ביקורות. ממבט על הדוחק"ו דאשתקד*, ההכנסות של השבוע בכלל לא רעות. עכשיו שברור שכנראה לא מדובר בלהיט כמו שבעה חטאים, נשאלת רק השאלה האם תווצר קלאסיקה מפה לאזן, כמו מועדון קרב. יש לי הרבה אמון בפינצ'ר, אבל התחושה שלי היא שזודיאק יועמד בצלם של שני הענקים משנות ה-90. מצד שני, אני מנחש שבארץ, הסרט יתקבל דווקא יפה מאוד כמין "השתולים" של תחילת הקיץ.
הביקורות של ''העגבניות'' לסרטים שעדיין לא הוצגו לפני קהל
הן ממש מפוקפקות!
קראתי ביקורת מפסטיבל ברלין שטענה שהסרט היה משעמם נורא שהקהל צחק למראה בנבל הראשי, וצעק בוז בסוף.
חבל שאין לי לינק, אבל הביקורת היתה מהבלוג של יאיר רווה.
הביקורות של ''העגבניות'' לסרטים שעדיין לא הוצגו לפני קהל
אז מה שאתה אומר שהקהל של פסטיל ברלין יותר מבין בסרטים מאשר המבקרים האמריקאיים?
הביקורות של ''העגבניות'' לסרטים שעדיין לא הוצגו לפני קהל
אוי תעשה לי טובה !פסטיבל ברלין ! בטח אני אסמוך על בירת הפורנו הפטישי העולמית בנוגע לסרטים שאני אלך לראות , נכון ?
לך תסמוך על בירות
לא, בוודאי עדיף לסמוך על בירות של אומות שלא מרשות להראות עירום בסרטים. נגיד, פסטיבלים אירניים. או אמריקאיים.
ארמ
לא נמאס כבר לצחוק על האמריקאים ההו-כה מפגרים? חשבתי שהאתר באופן כללי בעד סרטים כיפיים ללא יומרות.
התחושה שלי הייתה שגויה.
הטריילר של זודיאק הוא אחד הטריילרים הכי טובים שראיתי לאחרונה, והוא בהחלט מסתמן כמותחן אכותי וייחודי. חבל שהעם האמריקאי העדיף לצפות בארבעה שחקנים מתפוררים המנסים להצחיק, מאשר בסרט שגם מסתמן כטוב וגם מלא בשחקנים (ג'ק ג'ילנהול) בעלי נסיון במילוי אולמות קולנוע.
300 300 300 300 (נו. שיגיע כבר !)
"בהמשך השנה לא צפויים הרבה סרטים דו-גלגליים"
אין כאלה ב"300"? (מרכבות?)
חוץ מזה 'כריסטינה ריצ'י נימפומנית בשלשלאות'. באמת LOL.
פסטיבל סרטים בנושא ''נשים ודת''
ארגון "מבוי סתום" למען מסורבות הגט והעגונות, מקיים פסטיבל בנושא "נשים ודת" בסינמטק ירושלים. הפסטיבל יחל היום ויימשך על ליום חמישי 8/3/07.
בפסטיבל יוצגו סרטים מרחבי העולם שעוסקים בהתמודדותן של נשים בתרבויות שונות עם דתות שונות. כמו כן, יוצגו סרטים של יוצרות דתיות.
בין השאר, יוקרנו הסרט "מים" שהיה מועמד לפרס הסרט הזר באוסקר האחרון, וטרום בכורה של הסרט "מיס פוטר".
פרטים ותוכניה מלאה ניתן למצוא ב http://www.asimon.co.il/printarticle.aspx?aid=3626&acatid=36
לבקשת העורכים, נא לא לשרשר כאן שאלות טכניות כגון "איפה נמצא הסינמטק" וכדומה. ניתן לשלוח דואל לכתובת למעלה, או להתעדכן באתר "מבוי סתום" בכתובת http://www.mavoisatum.org/ או באתר הסינמטק.
נשמח לראותכם!
טוב
חבל
אם צריך להיות רציניים אז הביקורת שהרסה לי את כל הפואנטה של ה100% באמת שעל הפנים ,כל מה שהמבקרת רושמת שם זה פשוט את כל העלילה ואז היא מוסיפה שמרוב שהסרט לוקח את עצמו ברצינות אז הוא נהיה מגוחך .
ו'מטריקס רילודד' לא היה מגוחך מרוב שהוא ניסה להיות רציני?
מה?
מה זה קשור?
פה מישהו אחד חושב ככה וכל שאר נתנו לזה ציון מלא .למרות שיש כרגע רק איזה 7 ביקורות .
זאת אומרת : 1 מתוך 7 (מעניין מה יוצא דופן באחד הזה???) חושב ככה ,מדגם מייצג תקרא לזה .
עכשיו תסביר לי מה קשור מטריקס רילודד שהיה סרט קולנוע גרוע ורק משהו כמו 1 מ-7 אהב אותו ? מה ? מה קשור ?
ברשותך,
אני אחכה עד שיהיו לסרט יותר ביקורות – הרבה יותר ביקורות – וכשהמדגם יהיה מייצג לשביעות רצוני, אז נדבר.
?
נדבר על מה?
אבל למה ההתייחסות אליו כ''מר צלופן''?
או שיש לשם הזה קונוטציה אחרת חוץ מ'שיקגו'?
מר צלופן ידוע גם כג'ון סי. ריילי
אין לי מושג אם הדג בלבל בכוונה בין שני השחקנים שהקשר היחיד ביניהם הוא שם אמצעי המסומן באות אחת, או שזו אחת ההשלכות של כתיבה בשתיים בלילה.
האסוציאציה באמת הגיעה מ'שיקגו'
אבל מר צלופן האמיתי שם הוא ג'ון סי. ריילי, שאין הרבה משותף בינו ובין וויליאם מייסי חוץ מזה שיש להם אות אמצעית. אז מה הקשר? שאלה טובה. בכל מקרה לא התכוונתי לפגוע בכבודו של מייסי, למרות שנראה כאילו הוא כבר פגע בכבודו של עצמו כשהופיע בסרט הזה.
הקשר
שחקנים גדולים שמופיעים בעיקר בתפקידי משנה. ומצטיינים אצל פול תומס אנדרסון. הרבה פעמים שאני חושב על אחד מהם אני נזכר גם בשני.
האסוציאציה באמת הגיעה מ'שיקגו'
גם בן קינגסלי היה (ועדיין) שחקן מוערך וזה לא הפריע לו להשתתף בסרט המופת "דם הערפדים" וסרת מופתי לא פחות "thunderbirds". גם ג'רמי איירונס וג'ון מלקוביץ' הם שחקנים איכותיים והם לקחו חלק ב"אראגון". כמו שאחד מהם אמר: הייתי צריך לממן שיפוצים לבית". לפעמים שחקנים מוערכים מופיעים בסרטים מסיבות מאוד בסיסיות:אין הצעות אחרות וצריך קצת כסף בבנק.
זה באמת קצת מוזר.
האתר נורא שונא סרטים רבים שיש בהם ניצוץ דבילי.
חשבתי שזאת כל המהות שלו. ביקורת קולנוע לאנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע שמחסלות כל דבר קטן שהוא לא פליני.
אני לא חושב שזה נכון
יש הבדל בין סרטים עם ניצוץ דבילי לסרטים דביליים. אין שום חובה לאהוב סרטים גרועים או דביליים. "האתר" (שאני גם לא ממש מבין מה זה אומר כי לכל דיעה פה יש לפחות שתי דיעות הפוכות) יכול לבוז ל"מת לצעוק 18" אבל לחבב את "מת לצעוק" או "נחשים על מטוס".
מה שנקרא, אין כללים לאהבה.
למשל זה?
כתבה מספר 1384
דווקא את הספציפי הזה לא סבלתי,
אבל בתכלס- כן! סרטים דביליים כאלה. או שאולי פשוט יש דרגות שונות לסרטים דביליים, ואם כן, אני באמת חושב שהגיע הזמן להגדיר אותם.
מה עם ''סניקרס''?
או "luckey number sleven"?
גם שם בן קינגסלי הפעים במשחק גרוע בתפקיד עוד יותר גרוע, ובמבטא מומצא
300!
ל300 יש ציון 8.6 בימדב אחרי 6000 מצביעים שזה כבר לא מעט….
300!
זה הצבא חננות שדיברתי עליו ומחקו את ההודעה .
הסרט כבר הוצג בכנסי קומיקון והתקבל כמו שאמרתי , בתשואות שרק אנשים עם מצעים של שר הטבעות יודעים לתת .
וזה גם קהל ממש קשה שחיכה לסרט ,וממש לא ידעו איך הם יקבלו אותו.
מתוך ה-6000 האלה, כמה למעשה ראו את הסרט?
בעצם, שאלה קצת שונה: מבין כל מי שכבר הספיק לראות את הסרט בדרך זו או אחרת, כמה רצו מייד להצביע בימד"ב וכמה מתוכם החליטו איזה ציון לתת ברגע ששמעו על הפרויקט, הרבה לפני שצולם אפילו פריים אחד ממנו?
להזכירך מקרה סרניטי שעדיין שומר על ציון נאה בימד"ב (8.0), אבל סביר להניח שרוב הציונים מעל 7 הגיעו ממעריצים שרצו ליצור רושם כאילו מדובר בקלאסיקה על זמנית.
מתוך ה-6000 האלה, כמה למעשה ראו את הסרט?
אהה פינגווין !!
קודם כל זה צבא חננות מאורגן . בסדר ? זה לא סתם איזה מיליצה קזחית !
דבר שני זה בעיה שיש לי באופן כללי עם כל הרעיון של ימד"ב . כי אתה יכול להגיד את זה על כל סרט . כי לדוגמא לגעת ברשע (סרט מצוין של אורסון וולס שנמצא גבוה ברשימה) אבל כמה אנשים באמת ראו אותו ?כולם בטוחים שזה סרט מופת ומסכימים .
ת'כלס הוא ארוך מדי
אני צריך להודות בטעות
בקיצור 300 כרגע ירד ל59 אחוז בעגבניות.
אני נורא מצטער על כל השטויות שאמרתי .
עשיתי טעות נוראית כשהחלטתי להסתמך על האתר האינפנטילי הזה עם המבקרים האמריקאים שבו שלא מבינים כלום . אני אתחיל עצומה הקוראת לסגירת העגבניות הזה לאלתר.
הלוגיקה שלך היא אות ומופת של שיטת
"מי שלא חושב כמוני מטומטם"
מכיוון שמארק עוד לא ראה את הסרט
שהוא כל כך מהלל, השיטה היא "מי שלא מסכים עם המסקנה השרירותית שהחלטתי עליה בלי שום ראיות מכל סוג, מטומטם".
למה בלי ראיות ?
הטריילר מאוד נחמד .
מסכים איתך לחלוטין, הטריילר מצוין.
אבל טריילר זה לא סרט, ולא חסרים מקרים של טריילרים מצוינים לסרטים גרועים. אתה לא ראית את הסרט. אתה לא יודע אם הסרט הוא טוב או לא. ובכל זאת היללת את 'עגבניות רקובות' בתור סמכות בלתי מעורערת כשהם אמרו שהסרט הוא טוב, והכרזת עליו בתור אתר מטומטם שצריך להיסגר מיד כשהם טענו שהוא פחות טוב.
אף אחד לא הבין
שמארק כתב את תגובתו בהומור?
אני חשדתי בזה.
ברור,
אבל תקוע לנו מקל של מטאטא בתחת.
את טועה.
יש לי בבית שני מטאטאים, וכרגע בדקתי – שניהם רחוקים טווח ביטחון מספיק מאיזור התחת שלי.
אתה לא יודע מה אתה מפסיד.
קרע בפי הטבעת?
לא החשבת את המטאטא האורח.
נו, יש לך דרך אחרת להשתלט על העולם?
כן.
שיטת ה"מי שלא חושב כמוני מוצא להורג". זה שאף שלטון טוטליטארי לא הצליח להגיע עם זה עד הסוף רק מעיד על עודף רחמנות.
לא, לא.
"מי שלא חושב כמוני יישטף מוחו לאלתר עד שיחשוב כמוני, יקדם את הדעה שלי שם בחוץ, וגם יחוש דחף בלתי נשלט לשטוף לי את הבית פעם בשבוע". למה לבזבז חומר אנושי שאפשר להפיק ממנו תועלת?
את צודקת.
למרות שאני מוכנה גם להתפשר על "מי שלא חושב כמוני ישטוף לי את הדירה, יסדר לי את הארון ויכתוב לי את הסמינר".
אני כבר לא יודע
אם זה ניראה ממש הומואי או מפחיד
אבל התלבושות של הסרפטנים האלה ..
http://www.rottentomatoes.com/m/300/gallery.php?page=22&size=lores&nopop=1
הומופוביה עדיין באופנה?
לא שזה מפתיע, לאור הקמבק ההיסטרי של המזוגניה.
הומופוביה עדיין באופנה?
זה לא מקטע של הומופוביה ,זה פשוט מה שהוא לובש .
זה אכן נראה מגוחך.
השאלה עד כמה זה בלתי-מדויק היסטורית.
זה אכן נראה מגוחך.
לסרט אין שום דיוק היסטורי . זה משהו שאומרים כל הזמן . הסרט מבוסס על הקומיקס של פרנק מילר לא על מה שקרה לפי הסיפור ה"עממי" וקיימים שם המון אי דיוקים .זה ממש לא משנה .
לדוגמא הספרטנים היו נערכים במבנה של פלנקס על מנת להילחם . הבמאי החליט לשנות את זה למשהו שפשוט ניראה ממש ממש מגניב על מסך הקולנוע במקום לדייק היסטורית.
אני לא רוצה להרוס לך את הסרט,
אבל הומוסקסואליות היתה נפוצה למדי בצבאות של יוון העתיקה. הם האמינו שיחידה שמורכבת מזוגות אוהבים תילחם טוב יותר, מכיוון שקשה יותר לאבד מאהב מאשר סתם נגביסט. לאור הביצועים האחרון של צה"ל, אני בהחלט ממליץ לו לאמץ את השיטה הזאת, ואני רוצה לשבח את עצמי על כך שלאורך כל ההודעה נמנעתי מבדיחות על העברת חוטר.
אני לא רוצה להרוס לך את הסרט,
קודם כל זה ידוע . דבר שני המפיקים של הסרט למדו ממקרה אלכסנדר שלמרות שזה נכון ,לא צריך לעלות את הנושא …
אבל זה לא הנקודה האמת פשוט זה ככה זה מצויר בקומיקס של פרנק מילר והם הולכים עם זה תמונה תמונה .
ובקשר להמלצות שלך … אני לא אגיב .
למה הוליווד לא יודעת להבדיל בין ידידות אמיצה שכיום אולי
לא קיימת לבין משכב זכור?
לא רבותי, אלכסנדר לא היה הומו, וגם לא דוד המלך וגם לא איוב. רק שבהוליווד לא מסוגלים לעכל את זה שהיו אנשים שאהבו אחד את השני אהבה שאינה תלויה בדבר, (שום דבר – גם לא משיכה מינית) אז הם החליטו שהוא היה הומו. כל זה נכון גם על צבאות יון ורומא ולא זוכר מי עוד.
כן, די כבר עם כל הסרטים האלה
שמציגים את דוד המלך ואיוב כהומואים! כמה אפשר!
נו באמת.
הראית לו מה זה.
אבל תזכיר לנו, אם כבר, איזה סרטים כאלו יש חוץ מ'אלכסנדר'? ואם כבר, תזכיר לנו מאיפה בדיוק האינפורמציה שביוון וברומא לא היה נהוג שגברים שוכבים זה עם זה?
התכוונתי
שלדעתי מה שהיה בין אלכסנדר לשכחתי את שמו לא היה משיכה מינית אלא מה שהיה בין דוד ליהונתן.
מנין לך מה היה בין דוד ליהונתן
מרבית הפרשנים, שאינם תומכים נלהבים ברעיון יחסי מין בין גברים, מן הסתם בחרו לפרש זאת כאחוה חזקה של חברים טובים במיוחד שגורלם נקשר יחד. פרשנות פחות שמרנית, תביא סרטים של איתן פוקס להציג סוג אחר של אהבה בעלת אופי גיבורי. קשה מאוד לדעת למה בדיוק הכוונה בטקסט שמשתמש בעולם מושגים של לפני שלושת אלפים שנה, מה שמביא לשתי פרשנויות אפשריות שמייצגות כל אחת, עמדה שונה לגבי פולמוס ההומוסקסואליות ביהדות.
ובעניין 300, הנושא די מעסיק את טום ברזלטון
http://www.theaterhopper.com/index.php?date=20070305
http://www.theaterhopper.com/index.php?date=20070307
http://www.theaterhopper.com/index.php?date=20070309
אז מסרט אחד הפכת את זה לטרנד?
הייצוג של צורת המחשבה הזאת בסרטים דווקא
אולי היה רק באלכסנדר. מה שאני טוען שזה שבאופן אוטומטי היה ברור לתסריטאי אלכסנדר (וכנראה יהיה ברור לתסריטאי "דוד" לכשיצא אם מישהו שם יחשוב על הרעיון המצוין הזה לסרט) שהקשר בינו לבין (נו איך קראו לו…) החבר שלו היה משיכה מינית – זה בגלל הלך מחשבה מודרני מוטעה של יוצרים שחיים בבועה (לזה קראתי "הוליווד") שבתוכה כל קשר בין אנשים (אם לא כל דבר בעולם) מעורר קונוטציה למין. ואת זה שהם חושבים בצורה כזאת ראיתי לא רק באלכסנדר, אלא בסרטים שונים, בספרים בכתבות ובתגובות של אנשים.
דרך אגב הרעיון שמישהו יחשוב שדוד ויהונתן היו זוג הומוסקסואלי בא מדיון עתיק בעין הדג, אני לא בטוח במאה אחוז אבל נראה לי שזה היה בסקר "איזה סיפור תנ"כי ראוי לעיבוד קולנועי".
כשבן אדם כותב לחברו
"נפלאה אהבתך לי מאהבת נשים", זה לא פלא שעולים "חשדות"ת שהיה בינהם קשר מיני. בכל מקרה, על 'דויד' ההיפותטי נדבר אם וכאשר יהיה סרט כזה. גם במקרה של 'אלכסנדר', אם אני לא טועה, התסריטאי לא המציא את הרעיון שהוא היה הומו או ביסקסואל. זאת סברה שקיימת בקרב היסטוריונים מסוימים. אולי היא נכונה ואולי לא, אבל אי אפשר להאשים בה רק את הוליווד.
ואייצג את הגישה השמרנית
(משום שמקרה הזה, אני דווקא מאמין לה).
1.קינת דויד הייתה נאום פוליטי. בהנחה שהומוסקסואליות לא הייתה מקובלת בחברה העברית בתקופה ההיא (להבדיל מן החברה היוונית, בה זו הייתה הנורמה, לכן שהניח שאלכסנדר היה ביסקסואל זה אפילו מתבקש) לא הגיוני שהוא היה מזכיר את זה.
2. "אהבת נשים" מייצגת את האהבה המינית, ואהבה של דויד ליונתן הייתה משהו שיותר נפלא מאהבה מינית, סוג של אהבה אפלוטונית.
בוא נעמיד דברים על דיוקם:
בתקופת המקרא וביוון העתיקה לא היה דבר כזה "הומו", רק "משכב זכר". מה ההבדל? הומוסקסואליות מתייחסת לזהות מסוימת שהאדם מייחס לעצמו, שעיקרה למי הוא נמשך, אבל היא יכולה להיות קשורה גם לצורת לבוש, דיבור, בילוי וכו'. משכב זכר, לעומת זאת, הוא אקט ספציפי, שאדם יכול לבצע באופן חד פעמי, באופן קבוע או משהו באמצע. האיסור הדתי על משכב זכר, למשל, לא מתייחס לעצם ההימשכות אל בן אותו מין, כי אם רק לסקס אנאלי איתו.
ההומוסקסואליות כמושג התפתחה רק בתקופה המודרנית, בעקבות ההופעה של זהויות לאומיות במאה התשע עשרה (לפני כן הזיהוי "צרפתי" או "גרמני" לא היה בעל משמעות רבה).
בשורה התחתונה, יחסי מין בין גברים בעת העתיקה לא הפכו אותם להומוסקסואלים (חוץ מזה שבתקופות מסוימות ביוון היה נהוג לחשוק בנערים צעירים, אבל זה כבר סיפור אחר).
זה בגלל שהמאפיה ההומואית שולטת בה.
אבל חוץ מזה, יחסים מיניים בין גברים היו מנהג מקובל בחלק מהחברות הקלאסיות. ולכן, זה מאד נכון לגבי חיילות יוונים מסוימים.
אתה מוזמן לעיין בספר הבא:
http://www.amazon.com/One-Hundred-Years-Homosexuality-Ancient/dp/0415900972/ref=sr_1_1/002-5845338-4697644?ie=UTF8&s=books&qid=1173276486&sr=1-1
זו רק אני, או שהכינויים באתר לאחרונה הופכים יותר ויותר צבעוניים?
בעצם, לא צבעוניים, אלא תיאוריים על סף גרפיים. איפה הייתם כשהייתי צריכה להחליף כינוי? נראה לי שחיי היו קלים בהרבה.
נראה שהאתר עובר לשיטת הכינוי הדינמי,
כך שגם את יכולה להחליף. ולהחליף. ולהחליף. העיקר שתשאירי את המייל קבוע כדי שנדע שזו את.
סוף כל סוף, פילוסוף אמיתי.
זה נשמע נחמד
הבעיה היא שחוץ מנמרוד החומד לצון, המכ"אים (מחליפי כינוי אובססיביים) לא רושמים את המייל שלהם, מה שמאוד מקשה עלי לכוון את הטילים מתבייתי הדואל שלי לכיוונם.
זה נשמע נחמד
לפחות עכשיו כולנו יודעים שנמרוד עשה את בודריאר. גם זה משהו.
רגע, לא ידענו את זה כבר?
אני די בטוח שבודריאר הופיע בסילבוס של אחד הקורסים שנמרוד העביר פה בסמסטר א', אבל אני לא זוכר אם זה היה ב'מבוא לנאורות החדשה' או ב'בין ביקורת פמיניסטית לניאו-מרקסיזם'.
למעט אנשים שמשתמשים בפיירפוקס,
ולא קופץ להם שום בלון עם האימייל.
תמיד אפשר לעשות קליק ימני על הכינוי
וכתובת האימייל תופיע בצד שמאל למטה.
ומה עושים במקרה של אקספלורר 7?
כלומר, האופציה של קליק ימני מעולה (תודה!) אבל אין דרך לשנות את ההגדרות או משהו כזה על מנת שזה יופיע לי מצד שמאל למטה כמו בגרסה הקודמת של האקספלורר?
מה שאני עושה,
וכזכור לי זה עובד בשני הדפדפנים, זה ללחוץ קליק שמאלי ולהשאיר אותו לחוץ.
אחרי שאני מקבל את המידע שאני צריך, אני פשוט משחרר אותו על איזור "לבן" באתר.
מצד שני, עכשיו כשבדקתי, גם באקספלורר שלי זה מופיע בצד שמאל למטה עם הקליק הימני, ממש כמו בפיירפוקס. אז אולי זה כן עניין של הגדרות.
אני לא מאמין באקספלורר,
ובפרט לא בגרסא 7, אז אין לי ממש מושג. עד שלא תהיה לי ברירה, אני לא אשדרג.
האמת היא שבפיירפוקס אפשר להמנע לחלוטין מהצורך ללחוץ על קליק ימני, אבל אני לא לגמרי בטוח אם יש לזה תופעות לוואי:
ועכשיו מספיק לשים את הסמן מעל הכינוי כדי שהכתובת תופיע בפינה השמאלית התחתונה.
שווה לבדוק אם יש משהו מקביל באכספלורר.
לא מצאתי, אבל תודה בכל מקרה על המאמץ
אתה צודק.
אלכסנדר לא היה הומו, כמו גם דוד המלך. אף חייל בצבאות רומא לא היה הומו, ובעצם כל אחד נמצא בחזקת "לא הומו" עד שהוכח אחרת.
מתי הומופוביה יצאה מהאופנה?
אויש, זה כל-כך פסה.
האופנה היום היא ברלינפוביה (או שמא אנטיברלינאיזם?)
נראה לי שתהיה מעוניין בסקר היומי של ימד''ב:
http://www.imdb.com/poll/
אישית, אני נוטה יותר ויותר לכיוון –
נשמע לי מגוחך לגמרי
הרי בכלל לא היו מטוסים באותה תקופה!
קריאת הקומיקס יכולה מאוד לעודד את זה.
ציינתי פה כבר פעם – הטריילר אכן מהמם, אבל בניגוד ל'עיר החטאים', לא נראה לי שגם הסרט יהיה מהמם כמוהו (וכן, אהבתי את 'עיר החטאים'. נאצה והכפשה, אבל זה סתם סרט השנה). חוץ מכמה סצינות לחימה נהדרות, נראה לי שהסרט יהיה מרוכז בעיקר בצבא של גברים סמי-ערומים שקופצים מאבן לאבן.
אה, ויש סצינות שבהם הדמויות מדברות הרבה. WTF? דיבורים?? מי בא לדיבורים?!
''חחח-חחח''?!!
הרובוטריקים עשו "מיקוקוקוקו" ולא שום צליל אחר!
זו הפעם השניה שאני רואה אותך מעלה את הטענה המגוכחת הזאת באתר,
ואיני יכול להבליג עוד.
על המצאות הקו"פים אני עוד יכול להעלים עין אבל, איפה מצאת מ"מים בצליל שלהם? זה פשוט חסר כל הגיון.
לצליל של הרובוטריקים יש גוון ברור של ג', ז' או צ', בכל מקרה – משהו עם אפוסטרוף. הוא בטח לא מתחיל במ"ם ומלא בקו"פים לכל אורכו.
And don't get me started עם ההכנסה של שורוק לשם (או אולי זה חולם? לא משנה, it's wrong).
אם כבר לנטפק
הרובוטריקים לא ממש התחברו והפכו לרובוט גדול יותר (מקסימום שלפו רובוטים קטנים יותר מתוך עצמם). הפאור-רינג'רס, לאומת זאת…
נראה לי ששכחת לסגור הדלת
רובוטריקים:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerialbots
http://en.wikipedia.org/wiki/Protectobots
http://en.wikipedia.org/wiki/Technobots
שקרניקים:
http://en.wikipedia.org/wiki/Constructicons
http://en.wikipedia.org/wiki/Combaticons
אני אוכל את כובעי
(אם כי עדיין נדמה לי כי היו אלה הפאוור ריינג'רס ששכללו את הטכניקה הזו לכדי שלמות)
ואם כבר הרגל בדלת,
אש"כ שקרניקים:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stunticons
'בופור' הוא ה'שודדי הקאריביים' החדש?
'בופור' עולה לאקרנים היום (ביקורת תתפרסם בערב). והוא לא סתם עולה. ממעבר על רשימת בתי הקולנוע מתברר שזאת כנראה ההפצה הרחבה ביותר אי פעם בארץ. הסרט מוקרן ב-37 בתי קולנוע, כולל כל הרשתות – גלובוס, חן, לב וסינמה סיטי, ואפילו בתי קולנוע עצמאיים כמו תאטראות אילת ובית גבריאל. למעשה, עם יוצא מהכלל אחד (קירית אונו), אין עיר בארץ שיש בה בית קולנוע מסחרי וש'בופור' לא מוקרן בה.
ידעתי שמצפים מהסרט הזה להרבה, אבל עם הפצה כזאת, נראה לי שהציפיה היא ללא פחות משבירת כל שיא קופתי ישראלי. מעניין אם זה יילך.
הניחוש שלי: לא ילך.
אני חושב שכדי שסרט יצליח ממש בארץ, הוא חייב להכיל לפחות אלמנטים מסוימים של feel good. נדמה לי (את הסרט עוד לא ראיתי) שאת זה בופור לא מספק – הוא פשוט רציני וכבד מדי, גם אם מאוד אקטואלי.
אבל כבר טעיתי בעבר. לעתים מזומנות, אפילו. למה להפסיק עכשיו?
בשתי מילים: חתונה מאוחרת
ככה, בלי להזהיר מראש, ולפני סוף השבוע?!
זאת הייתה מכה מתחת לחגורה.
אז אתה אומר שכדי שסרט ישראלי יצליח
עדיף שיהיו לו אלמנטים מתחת לחגורה?
כל דבר, כדי שיצליח,
כדאי שיהיה לו אלמנטים מתחת לחגורה.
פאק פאק פאק פאק?
פאק, התגובה הלא נכונה במקום הלא נכון.
דווקא יצא די מתאים.
''המודרנים''
לא מזמן יצא סרט דוקומנטרי בשם 'המודרנים', העוסק בחייהם של כמה רווקים דתיים-ירושלמים. הסרט מציג תמונה די מדכאת של חייו של הרווק הדתי המזדקן, החי בתוך חברה שאחת התביעות העיקריות שלה ממנו היא שיתחתן כבר לכל הרוחות.
כעת מסתבר שניתן לצפות בו באתר של "יס", בחיני-חינם ובאיכות טובה. לדעתי, מומלץ לכל אחד לראות, אבל במיוחד לדתיים, דתיים-לייט, דתיים-לשעבר, דתיים-לעתיד, רווקים, שדכנים, סוציולוגים וסתם אחינו בני ישראל.
http://www.yes.co.il/videoroom/WatchingRoom.aspx?CategoryId=4&TitleId=761
(ותודה לאיש nrg הרשת, מר דורון פישלר, על הקישור לאתר של "יס וידאו").
ובכן, מזל''ט: 27.7 מיליון ל''300'' ביום פתיחתו בארה''ב.
הנה סוף סוף משהו לא צפוי.
ובכן, מזל''ט: 27.7 מיליון ל''300'' ביום פתיחתו בארה''ב.
ווואאאאאההה ! בדרך ל100 מיליון כמו כלום בייבי !!! אני גאון ! אין !
עם חלק מההצהרה שלך אני מסכים.
עם חלק מההצהרה שלך אני מסכים.
עזוב ! ביום שני אני לא אהיה פה (צבא) כדי לקרוא את הדוח הבא שבו אתה תודיע על אחד מסופי השבוע הפוריים בשנים האחרונות בעקבות הסרט . אז קבל את העובדה שאני מבסוט מעצמי כבר עכשיו . טוב לראות שהאמריקאיים לא לוקחים את עצמם ואת הסרטים שהם רואים יותר מדי ברצינות והולכים לבלות מסרטים מפגרים עם מכות בלגנים וצעקות קרב לא קשורות כל חמש דקות.ניראה לי תענוג הסרט הזה !
חחח
אתה עוד מאמין שאמריקאים ברצינות את בחירת הסרטים שלהם?
כמה דוחק"ואים קראת? ועל כמה סרטים שמעת מאז תחילת המילניום?
מי הרג את (ההמשך ל-) רוג'ר ראביט?
כתבה מעניינת בנושא מופיעה באתר Film Buff On-line:
http://www.filmbuffonline.com/Features/RogerRabbitII.1.htm
לאלה שלא מפחדים מ:
הרוצח הוא סטיבן ספילברג.
אבל באופן מפתיע, הקרבן האמיתי של כל הסיפור לא מוזכר שם: גארי וולף, שכתב את הספר המקורי שעליו התבסס הסרט. וולף יצא עם כמה עשרות-אלפי דולרים מסכנים מול רווחים של כמה מיליונים שהסרט עשה. תביעה משפטית שהוא הגיש נגד דיסני הביאה לו לפני שנתיים בערך עוד כמה עשרות-אלפי דולרים. שנאמר: יופי נחמה.
שאלה לעורכים
כאשר כותבים תגובה לתגובה מסוימת, ולוחצים "אישור", צריך לבחור בין "חזור למאמר" לבין "חזור לעמוד הראשי". כאשר חוזרים למאמר, לא חוזרים לנקודה אליה הגבת, אלא לתחילת העמוד למעלה. אם, נניח, היו 456 תגובות למאמר, והגבתי לתגובה 221, ייקח לי הרבה זמן לשחזר מה התגובה האחרונה שקראתי. האם החזרה לראש העמוד מכוונת, או שלא חשבתם על תפקיד המשתמש, או שלא ניתן לממש תכנותית חזרה לתגובה אליה הגבת?
שאלה חשובה נוספת היא למה אין "חיפוש" בעמודי ביקורת הסרטים?
נא ענו לי, משום שזה מאוד מטריד אותי כמשתמשת.
עד שתנוסח תגובה רשמית, מלאה והולמת,
אני אהיה מהקרציות האלה שלא עונים לשאלה, ובמקום זה מוצאים פתרונות לעקוף את הבעיה: "פתח בחלון חדש".
כשיש תגובות רבות שטרם סיימתי את הקריאה שלהן ואני רוצה להגיב לאחת מהן או יותר, אני לוחצת על "הגב לתגובה זו" בעזרת קליק ימני ופותחת את חלון התגובה בעמוד נפרד (או טאב נפרד, לפיירפוקסים מביניכם). מאשרת כרגיל, חוזרת למאמר להמשך קריאה, ואז חוזרת לעמוד הראשי תוך שאני מביטה לשמים (ניאון, אבל נניח) ושורקת בתמימות.
בנקודה זו ראוי להעיר שאני מאלה שלא אוהבים עודף חלונות/טאבים פתוחים אצלם על המחשב (אם היתה למשפט הזה פואנטה, היא נרדמה).
אני מתרשמת קשות
מההשקעה של עורכי האתר שטורחים ביום ובלילה לענות על שאלות הגולשים (אני חולה, אז מותר לי להישאר ערה בלילה).
מצד שני, אם אחת מעורכי/ות האתר מוצאת לנכון לעקוף את הבעיה, משמע ש:א. עליתי על בעיה אמיתית (דהיינו, שלא רק אני סובלת ממנה) ב. כדאי לתקן את העניין.
אם נראה שאני מנטפקת (מותר לכתוב את המילה הזאת שלא בהקשר לסרטים?) אני מתנצלת. פשוט זה המקצוע שלי. ומאחר ואני חולה, ולא בעבודה, אני מיישמת את ההשכלה שלי על עורכי עין הדג התשושים.
כמובן שכשהגבתי
לא לחצתי על "צור חלון חדש" ושוב נתקלתי בבעיה הוותיקה. עכשיו השתמשתי ב"טריק" הזה. היפ היפ הוריי (חוכמה גדולה כשהתגובה שלי היא האחרונה בעמוד ולכן אני יודעת איפה למצוא אותה, אבל צריך להתחיל מתישהוא)
חוצמזה
(בעיקר לרדפיש ולעכרור): אתם רואים כמה אני מחונכת וכותבת את העופטופיקים שלי ב"דוחקו"? כמה אימיילים חינוכיים מכם ואני מיושרת קו לעילא ולעילא.
רק תביני מה גרמת לי לעשות:
לפני השינה זה כל מה שחשבתי עליו. להלן המסקנות:
בסופו של דבר, התברר לי שאני לא צריכה וידוא נתונים כדי לדעת שמבחינה טכנית, לא ניתן לחזור לתגובות החדשות בצורה שאת מבקשת [1].
הבעיה היתה שבמקום לישון, ניסיתי לחשוב אם בכלל אפשרי לעשות דבר כזה. הידע התכנותי שלי אמנם מוגבל, אבל נדמה לי שלא.
[1] המערכת זוכרת את הפעם האחרונה שנכנסת לכתבה ומציגה לך את כל התגובות החדשות שהתווספו מאז ביקורך האחרון. אבל הביקור שלך בדף נספר גם הוא כביקור חדש כך שבפעם הבאה שאת מגיעה לדף (דרך העמוד הראשי. אני לא מתייחסת כרגע ל"חזור למאמר"), המערכת זוכרת לך ביקור קודם ומציגה רק את ההודעות החדשות שנכתבו מאז אותה קריאה.
במילים אחרות, המערכת לא אומרת "אה, תאום של ברווז לא קראה את תגובה מס' 1111, את תגובה מס' 1113 ואת 1108", אלא "תאום של ברווז נכנסה לכתבה הזו בפעם האחרונה בשעה 4 בבוקר. מאז שהיא ביקרה בה, לכתבה נוספו 3 תגובות".
בקשר להערת שוליים
זה לא מה שקורה (לפחות במחשב שלי). כשאני חוזרת למאמר ולא לעמוד הראשי זה מציג לי את כל התגובות כחדשות, ואין לי שום דרך לדעת מה מהן קראתי ומה לא. לכן אני תמיד חוזרת לעמ' הראשי.
נכון,
ובגלל זה הוספתי בסוגריים שאני מתייחסת רק לחזרה דרך העמוד הראשי, ולא דרך אופציית "חזור למאמר".
הפיתרון שלי (פחות מתוחכם משל לונג, אבל עובד):
אחרי שאני מאשרת את התגובה, במקום להשתמש בכפתורים הקיימים, אני לוחצת Back פעמיים (או שמא שלוש? למעשה, כיום אני קצת יותר מתוחכמת, לוחצת על החץ הקטן שליד Back, ובוחרת את המאמר.). הפעם הראשונה מחזירה אותי לכתיבת התגובה, השנייה (או השלישית) בדיוק לנקודה אותה עזבתי במאמר.
פתרון בעייתי משהו.
בד"כ הוא גורם לדף להיטען מחדש, ואז אם מישהו כתב תגובה חדשה בפתיל שנמצא למעלה יותר מהתגובה אליה חוזרים, קל לפספס את זה.
תודה תודה
על האמצעים המתוחכמים לפתירת הבעיה.
ועדיין אני מתעקשת: מדוע אין חיפוש בעמודי הביקורות לסרטים?
לתשובתכם אודה
כי כשעשינו את האפיון לאתר,
האפשרות הזו נפסלה.
החיפוש משמש בד"כ כדי למצוא ביקורת מסוימת ולהגיע אליה. מרגע שגולש מצא אותה, אין לו צורך לחפש אותה שוב. קיים אמנם המקרה של להמשיך מביקורת אחת ישירות לביקורת אחרת (בהנחה שלא נעזרים בקישורים לביקורות נוספות – "מה עוד" – שנמצאים בצד ימין מתחת לתפריט הניווט הראשי), אבל אז באותה מידה אפשר לשאול למה אין קישור מעמודי הביקורות לעינדקס, לסקר, להתאמה האישית, ללא סופי, ליומיות וכו'. שאלה של אחוזי שימוש ועומס על העין.