ג. פינס: שלום רב. לאחר
שנים בהם שאלנו אייטמים
מאתר אינטרנט דינמי עם יד,
החלטנו למסד את הקשר ולהזמין
את עורכי האתר לעזור לנו עם
אייטם מיוחד: חתונתם של הזוג
ההוליוודי המלכותי, בן אפלק
וג'ניפר לופז. אליך, רד.
ר. פיש: האאיי גאאיי! כפי שאפשר לראות, החתונה הזו משכה אליה את שמנה וסלתה של הוליווד. מיקום החתונה נשמר בסוד, סוד כל כך שמור עד שחצי מהמוזמנות ואשטון קוצ'ר לא הצליחו למצוא אותו.
ג. פינס: כפי שסיפרת לי לפני השידור, הסיפור מאחורי החתונה איננו שגרתי.
ר. פיש: אכן, גיא. הכל התחיל כשהחתן והכלה ראו את הסרט החדש שיצא בסוף השבוע בארצות הברית – 'אמריקן פאי 3: החתונה', או ‘American Wedding’. הם הבינו שאם הסרט הזה הצליח להכניס שלושים וחמישה מיליוני דולרים בסוף השבוע הראשון שלו, ואפילו להיכנס למקום הראשון בסוף השבוע…
ג. פינס: אפילו שלא הייתה לו תחרות מצד שום סרט.
ר. פיש: אפילו ללא תחרות. אם חתונה אמריקאית יכולה להצליח כל כך, למה לא חתונה הוליוודית?
ג. פינס: כי חתונה כזו מסתיימת ב'סוף הוליוודי', וכולנו יודעים איך זה נראה. ואם לחזור לנושא המקורי, האם תוכל לספר לנו על מה הסרט?
ר. פיש: הסיפור דווקא מאד פשוט. ג'ים ומישל, שהם ג'ייסון ביגס ואליסון האניגן שלא צריך להציג אותם, מחליטים להתחתן אחרי שהם יצאו במשך שני סרטים בלבד. החתונה המתקרבת מחזירה אליהם את חבורת הבנים מהסרטים הקודמים, כולל סטיפלר, שמאז שהפך את שון וויליאמס סקוט לכוכב נוער, תפקידו בסרטי 'אמריקן פאי' רק הולך וגדל. הפעם הוא השתלט כמעט על כל הסרט, מארגן מסיבות רווקים ומנסה להשכיב כל מה שזז. זה היה גם יכול להצליח לו, אלמלא בסרט לא משתתפת כמעט אף אחת מהשחקניות שהופיעו בסרטים הקודמים. הן כנראה פיתחו קריירה בינתיים. וגם אבא של ג'ים מופיע, בגלל שבלעדיו אין מי שיספק את עוגת החתונה האמריקאית.
ג. פינס: ומה דעתך ודעת הביקורות על הסרט?
ר. פיש: הביקורות חלוקות, עם נטייה קלה לכיוון החיובי. יש כאלו שאומרות שזהו הסרט הרע בסדרה, יש כאלו שאומרות דווקא שהסיפור המהודק יותר גורם לסרט להיות הטוב בסדרה, אבל כולן מסכימות על שני דברים: הסרט מצחיק, והסרט מגעיל. הוא המשך של הסדרה, ומי שמגיע אליו צריך לדעת למה לצפות: הומור הפרשות נמוך, אפקטיבי, מהסוג שמצחיק אם אתה מוכן לקבל אותו ומזוויע אם לא.
ל. ג'ון: וחוץ מזה, זהו ההמשכון הגדול האחרון לקיץ הסיקוולים הזה.
ג. פינס: אה, כן, שלום לעורכת. מתי מתחיל הטקס?
ל. ג'ון: היה כבר אמור להתחיל, אבל החתן והכלה מאכזבים את הקהל שלהם, ועדיין לא הופיעו לחתונה שלהם עצמם.
ג. פינס: את מדברת על בן אפלק וג'ניפר לופז, נכון?
ל. ג'ון: בדיוק. הזוג המאוהב כבר היה אמור להיות כאן. הם הבטיחו. רגע, אני שומעת משהו באוזניות… הם לא יבואו. הם בדיכאון, והחתונה נדחתה. בסוף השבוע הזה יצא הסרט 'Gigli', שבמהלך צילומיו הם נפגשו לראשונה. אבל עוד לפני שהסרט יצא לאקרנים, הוא הביא להם מכה אחרי מכה. הביקורות שהוא קיבל היו נוראיות, הוא התחיל עם 0% עגבניות טריות, ועכשיו הצליח לטפס עד ל-5% טריות, מה שמשאיר לו הרבה מאד עגבניות רקובות.
ג. פינס: אז על מה בדיוק הסרט?
ל. ג'ון: הסרט הוא על בן אפלק, שבתור דגיגון פשע צריך לחטוף איזה אח מפגר של מישהו. מכיוון שסתם דרמת פשע כבר לא מעניינת, צריכים לשלוח אליו את ג'ניפר לופז, שתשגיח עליו כדי שלא יפשל. מהון להון, הוא מתאהב בה, למרות שהיא דווקא לסבית – יש לו משיכה לכאלו. הם מנסים לממש את אהבתם, וכדי שהכל יסתבך עוד קצת, חייהם נמצאים לפתע בסכנה. בגלל שהם פושעים, אתה יודע.
ג. פינס: וזה שווה ריקבון מוחלט של הביקורות?
ל. ג'ון: כן, זה הבאז. סרט רע, עלילה מתוסבכת שאינה כתובה היטב, והכי גרוע – מביך לגלות שבסרט שמבוסס על הכוכבים שלו, אין ביניהם טיפת כימיה. מביך לצפייה, לא קומדיה ולא רומנטית, ואחרי יומיים על האקרנים הוא כבר הגיע לאחד המקומות הראשונים ברשימת 100 הסרטים הגרועים של IMDb (למרות שנראה שהרבה יותר אנשים נתנו לו את הציון "1" מאשר ראו אותו). עם כאלו תגובות, מה הפלא שהסרט נכשל בקופות, נכנס למקום השמיני בלבד בסוף השבוע עם סכום עלוב של 3.8 מיליון דולרים – ונמצא בנקודת זינוק נהדרת להיות הסרט הנוראי ביותר של שנת 2003, כלכלית וביקורתית.
ג. פינס: תודה רבה לך. אני מבין שחופה כבר לא תצא לנו הערב, אבל כל עוד אנחנו כאן, נוכל להראות לקהל כמה מהאורחים המפורסמים שהגיעו. הנה, שם באמצע הבמה, נמצאים כמה מהאקסים המיתולוגיים של הכלה, שהתאחדו במיוחד לכבוד החתונה וקוראים לעצמם 'שודדי הקאריביים'. שודדי הקאריביים הצליחו גם לשדוד את הקופות, ובשבוע הרביעי שלהם ביחד כבר עברו את קו מאתיים מיליוני הדולרים. לידם, אפשר לראות את שוורצנגר – לפחות הוא לא מפריע – יושב מבויש אחרי שהפיראטים תפסו אותו עם מכנסי העור למטה, ותוהה איך הוא הולך להגיע לקו הרווחיות של מאה חמישים מיליוני הדולרים, אם הוא כבר עכשיו נמצא במקום העשירי.
ל. ג'ון: מי הזמין את היצורים האלה לכאן?
ג. פינס: שמישהו יביא לה כוס מים! היצורים הקטנים שאליהם מתייחסת המגישה המזועזעת הם הילדים המרגלים, שלמרות ירידה של 40% בהכנסותיהם מהשבוע שעבר עדיין נמצאים במקום השני. ליד הילדים המרגלים אפשר לראות את לארה קרופט, שטוענת שהיא האקסית של החתן למרות שאף אחד לא מאמין לה. לארה קרופט פגשה בשבוע השני שלה את הכבידה, והכנסותיה (יחד עם עוד כמה דברים) צנחו ב-50%. מעניין איזו מתנה היא הביאה לזוג המאושר. בחניה תוכלו לראות את 'פכסם הים', הסוס המפורסם שלא הצליח להיכנס לחתונה עקב שיוכו כסרט אומנותי. אבל אין מה לדאוג לסוס – בתור הנציג היחיד של הדרמות בקולנוע, לא רק שהוא ספג ירידה זעירה ביותר בהכנסותיו, הוא אפילו עלה בדירוג מסוף השבוע שעבר, מהמקום החמישי לרביעי.
ל. ג'ון: היי, היי, אל תיגע! הסוס הזה הוא שלי! אני גם נתתי לו את השם.
ר. פיש: אני מצטער להפריע לך, גיא, אבל בן דוד מפורסם שלי היה אמור להגיע ואני לא רואה אותו. מישהו מוכן לעזור לי למצוא את נימו?
ג. פינס: בן הדוד נימו, דרך אגב, עבר השבוע את 'הארי פוטר', ונכנס לעשירייה הגדולה ביותר בכל הזמנים. עוד עשרה מיליוני דולרים והוא מתעלה על 'פורסט גאמפ'. צופים יקרים, תודה שצפיתם בתוכניתנו, ואנו מצטערים שלא התרחשה החתונה המצופה. לפני שנעבור לסיקור של טקס מלכת היופי של אולפני הרצליה, אני אשאיר את מילות הסיכום למגישי המשנה שלי. לונג?
ל. ג'ון: תודה רבה, גיא. בשבוע הבא יגיעו לתוכניתנו 'S.W.A.T.', סרט אקשן משטרתי עתיר בשמות גדולים (סמואל ל. "מאדרפאקר" ג'קסון, קולין "היום אי אפשר לראות סרט בלעדי" פארל ומישל רודריגז, בין השאר), וביום רביעי – 'שישי הפוך', סרט דיסני שבו אם (ג'יימי לי קרטיס) ובתה מתחלפות בגופן עקב משאלה. ערב טוב.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אהרו''כ האמנם?
כל הכבוד לך שלמקו, שגם בלי הGRAS הצלחת להביא גם את הדוחק"ו למחוזות של הביקורות הלא סטנדרטיות. אהבתי את הסגנון ואני מקווה שמעכשיו זה יתפוס ויתחילו לכתוב את כל הדוחק"ואים (או לפחות רובם) בצורה מתחכמת. טוב, אני יודע שקשה יהיה למצוא גימיק חדש כל שבוע, אבל אני יכול לקוות.
בקשר לטבלה, אני מאוד מתפלא על הטרמינטור. 3 מיליון??? זה די מגוחך. ממש צניחה, במלוא מובן המילה. יש הסבר הגיוני לתופעה?
כל השאר לא ממש מפתיע…
נועה בת 12 - על מיס אנטבה
ביקורת שכתבתי על הסרט ומתפרסמת באחד מהעיתונים השבועיים. ברשותם של מנהלי האתר, אפרסם אותה גם שוב אם הסרט עצמו יזכה לביקורת במדור 'מה יש'. תודה
נועה בת 12
'מיס אנטבה', סרטו המקורי של עמרי לוי ע"פ תסריט של דנה שץ, משרטט את סיפורה של מדינה מתבגרת, מדינה אשר אט אט פוקחת עיניה כלפי המציאות המורכבת מסביבה. לוי מביים ביד רגישה סרט מסוגנן המספר סיפור סנטימנטאלי על דור שלם החווה גילוי, התקרבות, בגרות והתבגרות.
עלילת 'מיס אנטבה' עוקבת במשך ארבעה ימים אחר חבורת ילדים בירושלים של קיץ 1976. את החבורה מנהיגה נועה בת ה-12 (מירב אברהמי), ילדת טום-בוי שמעדיפה חברת בנים על חברת בנות. חטיפת המטוס לאנטבה באותו קיץ, אשר בתוכו נמצאת אימו של דני, אחד מהחבורה, נותנת להם עניין חדש להתעסק בו. כתגמול לחטיפת המטוס, הם 'חוטפים' נער ערבי שתקן, בנו של מנקה הבניין, ומנסים להחזיק בו, בדרכם הילדותית והאנושית כמובן, כקלף מיקוח עד שחרורה של האם החטופה. העניינים מסתבכים ולא רק אצלם. עוד אנו לומדים בסרט על תמונת חייה המורכבת של נועה דרך יחסיהם המתערערים והולכים של הוריה, גילויי הנשיות הראשונים שלה ומשיכה אל דבר זר ומוזר הנקרא אהבה.
לוי אינו מבקש לדון בסרטו בסוגיות פוליטיות מורכבות אלא הוא מבקש לייצג עבורנו רגע אחד קטן של געגוע וערגה לימים של אחדות, רגע קט לפני השינוי הפוליטי הגדול המורגש ברקע ועוד רגע נוסף לפני שנועה הופכת מילדה לאישה. לוי משחזר את התקופה בסרט בכישרון רב דרך אזכורים שונים של גיבורי תרבות מאותה תקופה כמו סטיב אוסטין, אריאל זילבר ועד עיצוב סט ותלבושות באופן מהימן ברוח התקופה. התוצאה היא דרמה משכנעת וכובשת אשר כל אחד מהצופים מוצא בה פינה חמה לאותו רגע של היזכרות וגעגוע מבוקש. לוי מקפיד להישאר בגבול התמימות בהתפתחות העלילתית כך שבסופו של דבר, זהו סרט גם לילדים וגם להורים. לילדים שכן הוא משקף פיסת חיים שובבה בזמן ומקום, ולהורים מכיוון שהוא מהווה אילוסטרציה נעימה לתמונת חייהם הם אז.
השפה הקולנועית ב'מיס אנטבה' נטולת פאתוס עודף וכל כולו של הסרט הוא ניסיון להביע את רגשות הדמויות דרך משחק רב הבעה. בל נישכח שבמחשבת הבמאי והמפיק עמדו גם קהל הילדים כקהל יעד אך דבר זה אינו פוגע באפקטיביות המשחק כאמור, אמינותו והליהוק המוצלח שבסרט. הדמויות המורכבות שמגלמים הוריה של נועה, אברם (יגאל נאור) ונורית (מירב גרובר), הינם ייצוג אמין לרגשות העזים גם שלהם כלפי בתם המתבגרת אל מול עיניהם הדואגות וגם לרגשות שלהם האחד כלפי השני. יחס מורכב זה, הפועל על מישור הניסתר והגלוי במקביל, הוא המנגנון האידיאולוגי העומד בבסיס הסרט. שני אספקטים סותרים אלו בסרט מהווים את נקודת המבט הרגשית והחברתית בחייה של נועה כפי שהם משתקפים בסיפור.
הסרט 'מיס אנטבה' הינו הסרט הראשון באורך מלא שהופק ע"י ביה"ס סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה והתקבל עד כה ל-15 פסטיבלים ברחבי העולם. בין היתר זכה לציון לשבח בפסטיבל ברלין והתקבל לתחרות הרשמית בפסטיבל מונטריאול. בישראל הוא הוצג בפסטיבל הקולנוע בירושלים שם הוא זכה לתשואות ומחמאות רבות. נתונים אלו על הסרט מצביעים על סוג של התפתחות ופריצה של הקולנוע הישראלי מעבר לגבולות ההפצה המקומית. לוי, בוגר בית הספר לקולנוע של סם שפיגל, מוכיח בסרטו שליטה בתחביר הקולנועי באופן עשיר ואמין אשר אינה בא על חשבון תקציב הפקה נמוך יחסית. הרצף העלילתי, עיצוב הדמויות, התפניות ותפאורת הסרט מהימנים לחלוטין והם מוכיחים יכולת קולנועית גבוהה אשר יחד עם תסריט אמין מובילות למחשבות אופטימיות על היצירה הקולנועית בארץ.
'מיס אנטבה' אם כן, הינו דרמה עלילתית המשולבת יחד עם סרט נעורים הפועלת במרחב התרבותי המתהווה באותה עת בישראל. לוי אינו יוצר סרט פוליטי במובן הקשה של המילה אך מקפיד להיצמד לחוקי הז'אנר כך שהאמירה על ההווה מובלעת בתוך העבר, אמירה שאנו מגלים בה יותר על הניסתר מאשר על הגלוי.
הכתבה נהדרת, אבל
בעניין הטענה שגיא פינס והצוות שלו לוקחים אייטמים מעין הדג- ובכן, זכור לי ששלמקו העלה את הטענה הזאת בעבר, וכבר אז היא נראתה לי, איך לומר בעדינות- לא פרקטית במיוחד.
אני לא אומר שאין שום סיכוי שמישהו מהצוות של גיא פינס גולש באתר ומביא ממנו אייטמים פה ושם- זה יכול לקרות.
אבל נראה לי הרבה יותר הגיוני להניח, שממש כמו שעורכי האתר בודקים בכל יום את אתרי חדשות הקולנוע, ומחפשים את האייטמים הכי חמים להביא כיומיות, ככה גם הצוות של פינס גולש באותם אתרים, ועושה אותו דבר.
לכן, אם במקרה מובאת בתכנית של גיא פינס ידיעה כלשהי שפורסמה ביומית של עין הדג, יכול מאוד להיות שצוות התכנית מצא אותה בהוליווד רפורטר, או ב-AICN, או בכל אתר קולנוע אחר.
לא תמיד ההסבר הפשוט (יעני, שהם לוקחים אייטמים מעין הדג)הוא גם ההסבר הנכון.
בדיחה, זאת בדיחה.
יכול להיות שהפעם זו באמת בדיחה
אבל לא הייתי מעלה את הנושא, אילולא השמעת את הטענה הזו בעבר. ושם, עד כמה שזכור לי, ממש לא התלוצצת.
לצערי אינני יכול להביא קישור מתאים, משום שעבר זמן מאז, ואני לא זוכר את הציטוט המתאים, אבל זכור לי שכבר אז הטענה נשמעה לי מוזרה.
בכל מקרה, בדברים שכתבתי אין כוונה לפגוע במישהו (ואני מתנצל אם מישהו נפגע), אלא רק לציין את דעתי בעניין.
בעבר הושמעו הטענות
לא בגלל כמה ידיעות *דומות*, אלא בגלל מקרה או שניים (או שלושה) של ידיעות שהובאו בניסוחים *זהים*.
אבל גם אני לא ממש זוכרת, אז קשה לי למסור ממש פרטים.
אתם מעליבים פה
ציבור שלם של מנויי יס שאין להם מושג על מה כל הבלאגן.
מי העתיק ממי מה ?
סרט מוקדם של וודי אלן
הסרט הוא "אבק כוכבים", לא סרט מוקדם של אלן אלא משהו כמו העשירי שלו. וגם רמפלינג לא ממש צעירה שם, בת 35 בתפקידה העשרים-ומשהו אחרי עשור של סרטים טובים וחשובים יותר. באותה מידה יכולת להזכיר במקום את "ליבו של אנג'ל", בו היא בת 42 ונראת לא פחות טוב.
הא? לסבית?
דווקא "צ'ייסינג איימי" היה סרט נחמד. אבל מה פתאום מקרינים אותו שוב?
בקשר לנימו
יותר חשוב מההתעלות על פורסט גאמפ.
עוד 9 מליון הוא עובר את "מלך האריות" והופך להיות הסרט המצוייר המצליח ביותר.
ג'ייסון ביגס זה ההוא מהסרט החדש של וודי אלן?
כבר עבר לפני שבוע.
ההכנסות של 'מלך האריות' כוללות גם את ההכנסות מהקרנות האיימקס. אם לא מחשיבים אותן (ואין סיבה להחשיב אותן) – נימו עבר את סימבה כבר לפני שבוע.
למה
למה אין סיבה להחשיב את ההכנסות מאיימקס? אלו הכנסות לגיטימיות ביותר.
אפילו אם מחשיבים אותן
(ובאמת אין סיבה שלא, למלחמת הכוכבים הוסיפו את ההכנסות מההוצאה המחודשת), נימו הולך לעקוף את סימבה, ומיד אחר כך את פורסט. חסרים לו עשרה מליוני דולרים, ובשביל סרט שהכניס כמעט ארבעה מיליון בסוף השבוע העשירי שלו, ולא מראה סימנים של החלשות רצינית משבוע לשבוע, זה בטוח. אני אפילו לא בטוח שנימו לא יעבור בסופו של דבר את שני הצריחים, עם עשרים מיליון לפניו. נימו הוא עדיין לא הסרט המצליח ביותר ב2003- הכל תלוי בשיבת המלך- אבל הוא מצליח, נקודה. יותר ממה שאפילו בפיקסאר חלמו.
אני מוצא את העניין אקטואלי ביותר
הדו"חקו הזה אקטואלי ביותר לפי הכתבה הבאה:
http://iwomen.msn.co.il/msn/Nnewopen.asp?Artcl=1926
"הנשיונאל אנקויירר פירסם השבוע סיפור אמיתי"
אהא, כן, בטח…
אחת הביקורות ברוטן טומייטוס מתארת את Gigli
במלים "A rigly rigly bad movie".
ואחת הביקורות, ואני לא עובד עליכם,
כתובה במילים האלו: "החומר שתיאטרון מדע מיסתורי 3000 עשוי ממנו".
ממש אוף טופיק, אבל מה זה לעזאזל LOL שכולם משתמשים בו??
Laughing out loud. או אולי Lots of laughs.. איחוד הוגי המרשתת (אה"מ) עוד לא החליט על המקור.
LOL = משעשע עד משעשע מאוד.
נא להמציא כינוי אחר!
זה די מפחיד לראות את "עצמי" שואלת שאלות כה בסיסיות!
באמת תהיתי מה עבר עליך.
ג'יגלי
מביך עוד יותר לגלות שברשימת השחקנים של ג'יגלי מופיעים גם כריסטופר ווקן (בתפקיד שלפי מה שהבנתי יש לו נפח די רציני בסרט) ואל פאצ'ינו שבטח עשה טובה למרטין ברסט (הבמאי) ומשחק בתפקיד זערורי. אפשר לחזור לדיון על בחירת התפקידים הקלוקלת של השניים בשנים האחרונות אבל הסרט הזה כנראה כל כך רע שאני פשוט מתעלם מהנוכחות שלו בפילמוגרפיה של שניהם.
מה יהיה פאצ'ינו??!??!
התפקיד של ווקן אמור
להיות משהו כמו שתי סצנות, לא הייתי קורא לזה "נפח רציני". והוא אמור להיות אחד הדברים הטובים ביותר בסרט (ולא רק יחסית לאיכות הסרט עצמו).
התפקיד של ווקן אמור
גם אני קראתי את הביקורת הזאת (מהניו יורק טיימס אני חושב) ונכון, ווקן ופאצינו הם נקודות האור היחידות בסרט (לפחות זה), אבל למה הם בכלל שם זאת השאלה?
איך הם לא ראו את זה קורה, סרט עם בן והתחת הלטיני, הכתובת היתה על הקיר והם הרי לא השתתפו במחדל הזה בשביל הכסף.
למה פאצ'ינו?
למה כריסטופר?
מההזדעזעות שלך
אני לא יכול שלא להגיע לשתי מסכנות:
א) שלא ראית אף סרט בחייך. בכמה סטינקרים פצ'ינו היה בחייו? בכמה ווקן? על מה אתה מדבר לעזאזל?
ב) שבמקום לייצר מחשבות מקוריות משלך אתה רק מקיא מחדש את כל מה שאופנתי להגיד. כולם שונאים את בן אפלק, בואו נרד על בן אפלק. כולם חושבים שג'יי לו היא קודם כל התחת שלה, אחרי זה זמרת גרועה, ורק אח"כ שחקנית איומה, יאללה, בואו נזעק את זה שוב בשביל הקטע. הסרט עצמו עדיין לא הגיע לארץ והמידע היחיד שאתה מקבל עליו מגיע מאנשים שמשלמים להם על לקשקש את בדיוק אותם הדברים שאתה מקשקש בחינם, אז יאללה, בואו נהיה כולנו תיבת תהודה אחת גדולה.
קודם כל תירגע
שתה כוס מים, סגור את המחשב לרבע שעה, צא קצת החוצה ותנשום אוויר.
מההזדעזעות שלך מההזדעזעות שלי אני לא יכול שלא להגיע לכמה מסקנות:
1. שמתי לב משיטוטיי באתר הזה שאתה עוין לכולם ומחפש בכל מחיר להיכנס לוויכוחים בעזרתם תוכל להראות לכל גולשי עין הדג כמה אתה יודע על קולנוע, ספרים, פילוסופיה ותורת הקוונטים. עכשיו כנראה הגיע תורי אז מזל טוב לך, הצלחת להיכנס לויכוח גם אתי.
2. התגובה הקודמת שלי לא באה להתנגח בך או לסתור אותך או שום דבר. ניסיתי לשתף אותך ואת גולשי האתר במחשבותיי ורגשותיי על ההשתתפות של שני שחקנים שאני מאד מאד אוהב בסרט שלא נראה טוב מההתחלה (לדעתי). אתה בחרת להשתמש בזה כאיזשהו פתח לוויכוח שהיה אמור להוביל שוב להפגנת ידע ועומק מצדך תוך דריסת כל תגובה מצד כל גולש אחר.
3. גם אני כמוך וכמו מכורי קולנוע נוספים, נוהג (אמנם לעתים רחוקות) לקרוא ביקורות שנכתבו בחו"ל (כן, אני גם מבין אנגלית) וכאשר הביקורות הן על סרטים שעדיין לא ראיתי, דעתי על הסרט מושפעת גם מהביקורות הללו כמו גם מצוות השחקנים, הבמאי, תסריטאי או חברת הקייטרינג. אני מאד מצטער שזה מפריע לך שיש אנשים שמושפעים מביקורות ומעיזים לכתוב על זה לעיני כל.
4. תתבגר!!
יש לי הרגשה שזה הולך להיות ערב מעניין
וואי, הרשימות האלה ממש להיט
חבל שאי אפשר להשתמש ב<ul> כמו בעולם האמיתי.
מהתגובה שלך ניתן להבין ש:
א) ווקן ופצ'ינו, בניגוד ל99%- משחקני העולם ובוודאי האמריקאים, מעולם לא השתתפו בסרטים שנראו רע ברמת התסריט והליהוק. טוב, יאללה.
ב) בהודעה המקורית שלך לא טענת שהסרט רע בגלל הבמאי, התסריטאי וחברת הקייטרינג, או במילים אחרות בגלל הבמאי-תסריטאי מרטין ברסט, אחד האנשים המוערכים בהוליווד בלי שתהיה להערכה הזאת שום הצדקה. כתבת שהסרט רע בגלל בן אפלק וג'יי לו, נקודה. אתה לא אוהב את אפלק? גם לא ב"מולרטס"? גם לא ב"ללכת עד הסוף"? שיבושם לך. אתה לא אוהב את ג'יי לו? גם לא ב"רומן לא חוקי"? עוד יותר טוב. למה לא כתבת שמרטין ברסט הוא חתיכת אפס חסר כישרון בהודעה המקורית שלך? למה לא כתבת ש"השוטר מבברלי הילס" ו"מרדף חצות" הם שני סרטים מיושבנים, ש"ניחוח אישה" סנטימנטלי ומפגר וש"לפגוש את ג'ו בלאק" הוא something or other (לא יודע, לא ראיתי)? הו, כי זה לא אופנתי לשנוא את מרטין ברסט, וזה כן אופנתי לשנוא את אפלק וג'יי לו. אז מה עשית כדי להוכיח שאתה לא מקבל את כל הידע והתובנות שלך מיד שנייה ושלישית, שאתה מעדיף לעשות את מה שכולם עושים ולחשוב את מה שכולם חושבים? פשוט התעלמת מכל הנושא. יפה לך.
וואי, הרשימות האלה ממש להיט
סלח לי אבל אתה נסחף ומסיק מסקנות מרחיקות לכת, וגם קטנוני למכביר. כדאי שתגלוש קצת באתר פילוסופי סופיסטי, אתה יודע תורת הויכוח וכאלה.
זה לא אישי אבל די כבר!!!
רגע,
זה לא אתר שבו מתווכחים על סרטים והאנשים שעושים אותם? וזה מה שאני עושה, מתווכח על סרטים והאנשים שעושים אותם. אתה מתווכח על מהות הוויכוח עצמו, שהוא מבחינתי לא נתון לוויכוח.
עצבני הא?
אני עם ravy בעניין.
סרטים כמו "Gigli" הם אולי לא יצירות מופת, אבל אני בטוח שהם לא *כל כך* גרועים. זה מסוג המקרים בהם "התשקורת" הולכת על הייפ מסוים – במקרה זה קטילת ג'יי לו ובן אפלק – וכו-לם פתאום מחזיקים באותה דיעה.
אני אומר, חכה שהסרט יגיע לארץ, תקרא ביקורות שאולי אולי יהיו פחות משוחדות (אני בספק, אבל נניח) ואז תחליט.
יכול באמת להיות שבאמת מדובר בסרט גרוע.
אגב, כבר קראתי כתבה שבה נאמר שההייפ השלילי נוצר *במכוון* ע"י ראשי האולפנים כדי שהסרט יפסיד כסף לצרכי מס. (משום מה נהיה לי עכשיו פלאשבק ל"ג'וזי והפוסיקאטס". מעניין מה יהיה הטרנד הבא)
באשר ל-ravy, כן, יש לו סגנון בוטה לפעמים (גם לי יש. במיוחד אם אני נתקל במישהו עם רמות IQ נמוכות במיוחד. לא שאני משליך על מקרה זה, חלילה) . זה לא אומר שהוא לא יודע על מה הוא מדבר.
אתה *בטוח* שהם לא כל כך גרועים?
איך אתה בדיוק בטוח? לקלוט שההייפ הוא הייפ זה יפה, אבל זה לא אומר שהוא בהכרח לא נכון.
זה לא ממש משנה
ההייפ מעצם הגדרתו נועד לעשות הר מעכבר. כל עוד נבין שהסרט נשאר עכבר, זאת אומרת לא הסרט הכי גרוע שנוצר מאז המצאת הקולנוע, אלא סתם סרט בינוני ומטה (אם בכלל, וגם אם כן, יש עוד מאות כמוהו כל שנה), אין לזה שום משמעות אם הוא "כל כך" רע או סתם רע.
וואלה. אוקיי.
לא ראיתי את מדונה על חוף
אבל את סרט ההייפ השלילי הקודם "הקרב על כדור הארץ" כן ראיתי. מה אני אגיד – כל עגבניה רקובה במקום, וכל תיאור מעליב של התסרוקת של טרבולטה רק עשה לה חסד.
לפעמים אפשר להאמין להייפ.
יש דבר כזה
אני לא יודע אם שמעת עליו או לא, קוראים לו שכל בריא, common sense. אני לא יודע באיזה מצב שלך, אבל שלי כמעט כמו חדש ועובד לא רע. לפי הקומון סנס שלי, הסיכוי שפרויקט חייו של כוכב קולנוע בעל כישרון מועט דרכו הוא מנסה להעביר לעם את יסודות הכת הפסיכית שהוא חבר בה הוא סרט טוב ומעלה הוא קטן מאוד. מצד שני קומדיה על שני רוצחים שכירים יכולה להיות רעה רק עד רמה מסוימת. ואת הסרט הזה עם מדונה על החוף (עוד שחקנית-זמרת שכולם שונאים, איזה צירוף מקרים) אני אישית לא ראיתי, אבל כבר הועלו פה הדעות שהוא בכלל לא רע.
כשאתה אומר שכולם שונאים את מדונה
זה כולל גם את מיליוני המעריצים שיש לה בכל רחבי העולם, או רק את החבר'ה מהראזי?
אז שונאים
רק את מדונה-השחקנית ולא את מדונה-הזמרת? גם טוב. איזה מהג'יי. לו'ז שונאים יותר?
אצל ג'יי לו זה שונה
לגבי מדונה יש קונצנזוס שהיא זמרת טובה ושחקנית גרועה. לעומת זאת, מי שאוהב את ג'ניפר לופז כזמרת, אוהב אותה לרוב גם כשחקנית ולהפך. מי ששונא אותה או אדיש אליה, לרוב מרגיש ככה גם לגבי השירה וגם לגבי המשחק.
עקרונית, אני מסכים עם העמדה שלך שאין לשפוט סרט לפני שיצא רק לפי ההייפ סביב הכוכבים שלו. למרות שאני מאמין שג'ניפר לופז ובן אפלק בהחלט מסוגלים להופיע באחד הסרטים הגרועים בהיסטוריה, אני לא אביע דעה על סרט שלא ראיתי. אותו דבר לגבי מדונה, יש לה כמה תפקידים מוצלחים יחסית ("ליגה משלהן" לדוגמה) ו"סחף חושים" הוא כנראה לא גרוע כמו שעשו ממנו. בכל זאת, הנטייה היא אוטומטית לסמן סרט שלה כגרוע.
מסוגלים להופיע באחד הסרטים הגרועים בהיסטוריה
ואז זה אוטומטית יעבור להם ב"ג'רזי גירל"?
אפשר רק לקוות
אין שום ניסיון
להעביר את יסודות שום כת ב'הקרב על כדור הארץ'. הוא סתם רע.
אוקיי, קבל תיקון
סרט על פי ספר מאת סופר מדע בדיוני סוג ז' שהוא במקרה המייסד של הכת הפסיכית שטרבולטה חבר בה, שאין לו שום קשר לדת הפסיכית של אותה הכת. ועוד עם רייטינג של PG-13. עדיין לא נשמע כמו משהו שקומדיית רוצחים שכירים (עם רייטינג R) יכולה במלוא הפוטנציאל השלילי שלה להתקרב לרמה שלו.
נה. דווקא ספר לא רע.
מערבון חלל, אבל עובד.
בסדר, זה לפני
שאחד מהתסריטאים של "רובין הוד – גברים בגטקעס" עיבד אותו.
אהה.
אז ( לגברים בגעטקס), הגיבור מנסה למול חייזרים במהלך הסרט?
לא יודע, לא ראיתי
נה. דווקא ספר לא רע.
מערבון חלל… חץ מפלח את ליבי כשאתם מזכירים את זה. עצבות קודרת, אך עם זאת תקווה לסרט קרוב…
מאיפה הבאת את זה?
אתה עושה בדיוק מה שיצאת נגדו לפני שניה. קודם אמרת שאי אפשר לשפוט סרט לפני שראית אותו על סמך הכוכבים שלו והביקורות הרעות המרובות. עכשיו אתה אומר על סמך תקציר מזערי של העלילה שיש גבול לכמה גרוע יכול להיות הסרט להיות. למה? מה פתאום יש גבול לקומדיות על שני רוצחים שכירים?
אני הסכמתי יותר עם ההערה הראשונה שלך – לא שופטים סרטים לפני שרואים. לא לשלילה ולא לחיוב (או להגבלת השלילה, או משהו כזה).
אגב, אם חשבת לרגע שאני מנסה לטעון מראש שהסרט של הזוג המסוקר גרוע, רק כי יש הייפ כזה סביבו, טעית. כנ"ל לגבי הסרט של מדונה.
סליחה
יש סרטים שלא צריך לראות כדי לדעת שהם לא בשבילך ושהנאה אמיתית לא תצליח להפיק מהם. אני ראיתי את הטריילר של ג'יגלי והוא רע. רע מאד. לא סרט שאני חושב שאני אלך אליו ולא סרט שאני חושב שהוא טוב. אני חושב שעל סמך הנתונים שצברתי על הסרט כולל דעתי המוקדמת על ג'ניפר לופז (תחזרי כבר לבלוק) אני יכול להביע דעה ראשונית ומוקדמת על הסרט למרות שעוד לא ראיתי אותו. כל דעה יכולה להשתנות ומי יודע, אולי אני אוהב אותו (אחרי הכל פאצ'ינו מראה את הפרצוף שלו שם לשתי שניות), אולי. אבל כרגע, מכאן, הוא לא נראה לי משהו.
נ.ב.
כן, גם קומדיה על שני רוצחים שכירים יכולה להתגלות כזבלון קיטשי למרות דירוג ה R שלו.
זו הבעיה
מאוד קשה להאמין למישהו שמבקר סרט שבכלל לא ראה. טריילרים יכולים להיות גרועים וגם השחקנים יכולים להיות מאוד לא אטרקטיביים. אם היו אומרים לך שהולכת לצאת קומדית פשע עם ג'ון טרוולטה בתפקיד ראשי, היית מצפה למשהו מוצלח? לפי הטריילר שראיתי וספיישל מאחורי הקלעים שלו, "סימה וקנין מכשפה" נראה כמו קומדיה משובחת שיכולה לייצג בכבוד את הקולנוע הישראלי בחו"ל. מצד שני, עוד לא קראתי אף ביקורות חיובית על הסרט, אולי רק על עמי סמולרצ'יק שהתפקיד שלו משני. ככה זה, עד שלא רואים סרט, כל ביקורת עליו תסבול מחוסר אמינות.
ג'יגלי בעברית
על פי האתר של 'פורום פילם', השם העברי של ג'י(ג)לי הוא 'אהבה מחוץ לחוק'. סתם כדי שתוכלו להתווכח עליו בשפת הקודש.
בשביל ג'ים זה מספיק.
וחוץ מזה, מי יודע כמה מחנות תזמורת היו במשך הסרטים האלו.
הממ... זה הרבה חלילים.
חליל אחד. נאמנות צריך שתהיה.
למכירה!!! בהזדמנות!!! מרופא!!! מנוי ל-10 סרטים מהווידאומטים של רשת בלוקבסטר בכל רחבי הארץ (dvd/vhs) ב-130 ש"ח בלבד!!! המנוי בתוקף עד סוף שנת 2003.
כן, כן, אני יודע, ליאו עושה פה ניצול ציני מחפיר של המערכת, אבל הוא צריך כסף, ובבתי החולים אמרו שכבר אין להם מקום לכליות שלי.
מי שרוצה שיחזיר אלי אימייל, ואללה ילווה אותו בכל מעשיו.
אני זוכר את הגירסה המקורית
של "שישי הפוך", שראיתי בקולנוע בקיבוץ.
סרט וולט דיסני קלאסי עם הרבה צחוקים, מסר חינוכי וסוף טוב.
עם קרטיס בתור האם, נראה לי שגם הסרט החדש לא יאכזב.
המקורי היה עם נערה צעירה
בשם ג'ודי פוסטר. זה היה הרבה לפני שהיא שתקה עם כבשים.
ואיפה ראיתי את הסרט? בכבלים הפיראטיים ובהקרנה בבית ספר. היו ימים…
סרטי חתונות
אז היתה לנו כבר חתונה יוונית, והנה עכשיו יש גם אמריקאית…
השאלה שלי היא:
כמה זמן יעבור עד שמישהו בישראל יתחיל לעשות סדרת "החתונה העיראקית שלי", "החתונה האשכנזית שלי" וכן הלאה?
ובכמה מהסרטים ישתתף ?
חתונה מאוחרת?
הצתה מאוחרת!
צריך שיוך אתני בשם
אחרת זה לא נחשב
מה, לא שמעת על העדה המאוחרת?
שמעתי על העדה המאחרת
אבל אצלנו קוראים להם "משפחה".
מישהו יודע
כמה השקיעו בסיביסקיט?
מוג'ו אומר 87 מיליון
שזה הרבה, יותר ממה שהוא עשה עד עכשיו, אבל לא נראה שתהיה בעיה לכסות אותו.
לפי מוג'ו,
הסרט עלה 87 מיליון, וההפצה – 25 (שזה בערך חצי ממה שבד"כ מוציאים על שיווק והפצה).
יש טריילר לשר הטבעות3
שר הטבעות 3 – שובו של המלך
טריילר די מאכזב לפי דעתי.
http://www.osbetas.com/pafiledb.php?action=file&id=95
זה כבר פורסם כאן,
זה לא טריילר, זה לא רשמי וזה באיכות מתחת לכל ביקורת. כמובן שזה מאכזב.
חכה לסוף החודש
ייצא "שני הצריחים" ע"ג !DVD! וצפוי שם פריוויו בן 10 דקות על "שיבת המלך". אני מניח שבמקביל גם ישחררו איזה טריילר נחמד לאקרנים/האתר של אפל. סבלנות חבר'ה! חיכינו עד עכשיו.
בקשר לשר-הטבעות 3
בסרט השני היה כל מיני יצורים חדשים (גולום והעצים המדברים)גם קרב ארוך ומלא אפקטיים מרשימים..
מהטריילר החלקי הזה של-3 אין שום יצור חדש..
מאכזב :(
זה לא כ''כ קל!!
לחכות לטריילר הזה זה לא ממש קל!
וגם את הפריוויו לא נראה כי זה בדיסק השני , ובספריות הוידיאו נותנים רק את הראשון..
ולקנות עכשיו לא שווה.
הרבה יותר שווה לקנות ת'טרילוגיה.
למה לא שווה
לקנות עכשיו את החלק השני ובשנה הבאה את החלק השלישי?
זה די מחלק את התשלום וזה טוב לך וגם טוב לכולנו.
זה לא שווה
כי כל האקסטרז של הטרילוגיה יותר שווים מאשר של כל סרט בנפרד.
ואגב , יותר שווה לקנות את הסרטים ביחד גם מבחינת התשלום.
כל סרט עולה 189.90 והטרילוגיה תעלה בסביבות 300.
איך אתה יודע את זה?
בהתחשב בעובדה שאף אחד לא יודע שום דבר על הטרילוגיה – איך אתה יודע שהיא תעלה 300? איך אתה יודע שיהיו בה יותר תוספות מכל הסרטים ביחד? נראה לך באמת שהיא תגיע על -12- די.וי.דים, בשביל שהיא תוכל להכיל את כל התוספות של כל הסרטים שיצאו בנפרד, עד עכשיו? אני לא מהמר על זה.
אם כבר, אני מהמר על הפצה של מארז מהודר שפשוט יכיל בתוכו את כל ה- Special Editions שיצאו עד עכשיו, במחיר מעט יותר זול. אבל אישית, אני מעדיף לא להתאפק, לקנות את הסרטים ברגע שהם יוצאים, ולפצל את התשלום על פני כמה שנים (שהוא, אגב, קצת פחות מ- 190 שקל לסרט, אם אתה יודע איפה לקנות).
איך אתה (?)יודע את זה?
אני היא לא הוא!
אוקיי, מקובל.
מה שלא פוגע בלגיטימיות של השאלה.
להשיג את קוין
טוב מאד שמקרינים שוב את צ'ייסינג אמי, כל הכבוד לקולנוע שלא תלוי בבעלי הון המשפיעים על העלילה. חבל שקוין סמית הפך את חוסר התקציב שלו לסמל כל כך גדול שמכריח אותו לעשות סרטים עם תקציב. כמו שNO LOGO הפל לLOGO אדיר.
ובן אפלק הוא שחקן כל כך בינוני מינוס, אם הייתי צריך לכתוב במילון הגדרה לבינוני מינוס הוא היה משתלב שם יפה יחד עם סידני לאופר, שון קמפ, ערוץ 24 ואחרים
לא מאד קשור לאתר
אבל שון קמפ בינוני מינוס? הוא זקן ומסומם, פור גוד סייק. אבל הוא היה ענק.
_________________
נורטון – סובל מכך ש"סל ניוז" לא פועלת.
המשפט הכי ענק בכתבה הזו היה
"ג'ים ומישל מחליטים להתחתן אחרי שהם יצאו במשך שני סרטים בלבד".
אין, אין על זה.
נ.ב.: ג. פינס שם פס כחול בעין או לא?
נ.ב.ב:
שלמקו, אחי! יפה לך להשתלט על רוב הכתבות באתר!
המשך ככה. אתה טוב בזה.
רציתי רק לציין
שזה מאוד דוחה שמוחקים פה תגובות און-טופיק.
?
כן כן
בו ננסח את זה קצת אחרת
הודעות און-טופיק שנמחקו? הסבר, הנמק והפרט.
ואם אפשר,
נא לא לכלול בדוגמאות הודעות שה"תוכן" שלהן כולל משפט אחד או פחות, שנכתב במהירות על מנת לזכות את כותבן באהרו"כ.
מה ההבדל בין
אזור 1 לאזור 2 בדויד?
ההבדל
איזור אחד נועד לארה"ב, איזור 2 לאירופה, כך שאנו שייכים לאיזור 2.
למעשה, ההבדל לא באמת משנה, כי רוב המכשירים הם "מולטיזון" ופועלים היטב בשני האיזורים. מה שכן, לעיתים נדירות תמצא מקרים שבהם אכן איזור 1 לא יפעל על המכשיר שלך. (מדגיש, לעיתים נדירות מאד. למשל "הפטריוט" של מל גיבסון שעשה בעיות לכמה וכמה מכשירים).
אזורים
הבדלי האזורים נועדו להקשות על פיראטיות. סרטים שיוצאים בארה"ב הם אזור 1, סרטים שיוצאים באירופה הם אזור 2. מכשירי די.וי.די. שנרכשים בארה"ב בדרך כלל יודעים לנגן רק סרטי אזור 1, ולא את שאר האזורים, ולהיפך. מעשית, קל מאוד לפרוץ את ההגנה הזאת, וכמעט כל מכשיר די.וי.די שנקנה בארץ הוא כבר פרוץ כך שיוכל לקרוא סרטים מכל האזורים.
מבחינת תכנים, אין הבדל עקרוני באיכות הסרטים בין האזורים, אבל סרטי אזור 2 בדרך כלל מגיעים עם תרגום לעברית, וסרטי אזור 1 לא. מצד שני, במקרים רבים הגירסאות של אזור 1 מכילות יותר בונוסים וספיישל פיצ'רס מאלה של אזור 2 (זה לפחות היה המצב פעם, אבל בהדרגה הוא משתנה, והיום גם רוב הדיסקים של אזור 2 מגיעים עמוסים בפיצ'רים).
וגם, חלק מהסרטים בזון 2 מתוצרת מקומית
כולל אפילו "כנופיות ניו יורק" שבפרסומת שלו עוד מתהדרים שבשביל סרט כזה קנינו קולנוע ביתי, מקוצץ הסרט בצדדיו כדי שיתאים לפורמט ה-4:3 הטלוויזיוני. מיותר לציין שבחו"ל הסרט מגיע כפי שצולם: במסך סינמסקופי עם יחס מסך של 1:2.35 / 16:9
זה לא קשור לאזורים
זאת הוצאה מחורבנת של הסרט. אפשר להשיג אותו באזור 2 גם במהדורות שמכבדות את עצמן (ושלא קשורות לסרטי שפירא).
אבל לצרכן הישראלי הממוצע
שנאלץ להסתפק בכותרים המתורגמים שמופצים ע"י המפיצים המקומיים, אין הרבה ברירות.
וזה לא רק סרטי שפירא, זה גם יונייטד קינג והד ארצי-סרטי שני. (שלא לדבר על 'חמישה כוכבים' עם סרטי ה-29.90 ש"ח שלה)
אז הצרכן הישראלי צריך לשנות גישה.
במקום לקנות כל מה שמאכילים אותו ולהאמין שזה טוב, ושלא צריך משהו אחר, הוא צריך לדרוש שיביאו לו את מה שהוא רוצה – דוידים איכותיים. ואם לא – לקנות אותם במקום אחר.
מצד שני, אני לא בטוחה כמה ישראלים באמת שמים על הספיישל פיצ'רס שבדויד.
מצד שלישי, הדעת נותנת שדויד נטול ספיישל פיצ'רס יהיה זול משמעותית מדויד שווה. חבל שלא תמיד זה המצב.
_____
עיצוב הסלון עלה מדרגה: לאחר שאתמול ב-2 בלילה דג-ג'ירף סחבו ספות לדירה (לא היה בתכנון המקורי), הוחלט לצבוע גם את הקיר. דג-ג'ירף החרוצים הלכו לקנות צבע מתאים ("Fruity Flavour"), סרו לרגע לקלאב-מרקט בשביל לחם וחלב ו… השקית נקרעה ופחית הצבע התפוצצה על רצפת הקלאב-מרקט (והתיזה גם לצדדים ולמעלה). אם זה לא היה עצוב, עוד הייתי צוחקת.
אבל הצרכן הישראלי לא מסתדר טוב עם DVDs...
רוב הישראלים בכלל לא מתייחסים לנושאים כאלה, ובאמת מוכנים לקנות כל מה שמאכילים אותם, גם אם אלה סרטים שבמהדורתן הישראלית נמכרים רק בגרסת ה- Fullscreen. מבחינתם, כל עוד זה עובד, יש על זה סרט, וזה זול – הם יוצאים טוב מהסיפור הזה.
כמובן, יש את הישראלים האחרים שמאוד, מאוד חשוב להם לקבל סרטים איכותיים. בגלל זה הם קונים אותם במחיר זול בדוכנים בתורכיה, או משהו דומה.
תראה, המחיר הוא עניין בעייתי.
הרי לאנשים אין ממש סיבה להוציא כמעט 200 ש"ח על משהו שלא ברור כמה הם יצפו בו (לא כולל אנשים שיש להם ילדים קטנים בבית, ולא כולל את יגואר ו'לב אמיץ'). באותה מידה, כמובן, אשר לטעון שאין להם סיבה להוציא המון כסף על ספר שבטח סתם יעלה אבק בספריה (העוד-מעט משופצת בפעם השלישית) שלהם.
וחוצמזה, למה להוציא כל כך הרבה כסף אם אפשר לקנות את אותו הדבר בדיוק (נניח) בהרבה פחות? אני לא יכולה להגיד שאני טובה יותר – גם אני לא ששה לשלם מחיר מלא, ובגלל זה רוב הדיוידיאים שלי נקנו בספריות דיוידי (ונטולי תרגום).
המחיר לא צריך להיות בעיה...
בדרך כלל, ההבדל במחיר בין ההוצאות המקומיות בגרסת ה- Full Screen שלהן לבין ההוצאות של Zone 1 עם כל הספיישל פיצ'רס הוא לא כזה גדול. פשוט עד שהצרכן הישראלי קונה DVD (ורובם ממש לא קונים הרבה DVDs), הוא משום מה מתעלם מפרטים כאלה (נו… סאונד ב- DTS… סאונד בסטריאו… זה הכל אותו דבר במילא, לא?).
מה זה משנה.
העיקר שבספיישל פיצ'רס יש תפריט אינטראקטיבי וחלוקה לפרקים!
לא בהכרח.
ספריות וידאו בישראל (אפילו "ענק הוידאו" המוחזקת בבעלותן של חברות ההפצה הישראליות) מחזיקות אצלן עותקים של DVD מיובאים מחו"ל.
לא בהכרח.
כן, אבל הרבה ישראלים (לא אני) מעדיפים את הסרט שלהם מתורגם. הרוב לא באמת מתייחסים לפיצ'רים המיוחדים, אבל הרבה נמנעים מלקנות/לשאול סרט שיש סכנה לא להבין מה אומרים בו. אמנם כמעט כל ישראלי בעל מערכת קולנוע ביתית גם יודע לפחות אנגלית בסיסית, אבל יש כאלה שהעדר כתוביות בעברית מרתיע אותם.
אני מניח שעבור מי שצרך תרגום באמת אין ברירה
(אם כי שמעתי פעם משהו על זה של-DVD אוסטרלי מוסיפים גם כתוביות בעברית. זה נכון?).
גם לחלק מהבריטיים
למרות שזה אקראי לחלוטין.
אפשר כמובן
להוריד תרגום מהאינטרנט ולצפות בדיוידי המקורי עם תרגום fan-sub מהרשת. כמובן, ש"מניח רעפים נוצרי" זה כלום לעומת מה שנתקלים ב- fan-subs האלה.
טעות קטנה
ייחס המסך הקולנועי 1:2.35 אינו תואם לייחס המסך הרחב הטלוויזיוני (9/16) אלא לייחס (התיאורטי בלבד כרגע) 9/21.
גם בטלוויזיות מסך רחב ישנם את אותם פסים שחורים רוחביים כאשר מוקרנים סרטים בפורמט הקולנועי המקורי שלהם, הרחב ביותר ("כוכב הקופים" של ברטון, לדוגמא).
מלבד זאת הרשה לי לשבח את כתיבתך המעניינת, אסף.
קודם כל: תודה
ושנית, השתמשתי ב "/" כדי לסמן/להפריד את שתי השיטות: שיטת ה-1:2.35 (הקולנועית) ושיטת ה-16:9 (של הטלוויזיות הרחבות).
במחשבה שנייה, אולי הייתי צריך לפרט קצת יותר.
ואם כבר דיברנו על כתיבה חכמה: החכמתי עד מאד ממילון המושגים הבסיסי של רן לוי המצוין ב"רייטינג" של השבוע.
סרטים ביחס של 1:2.35 עוברים אף הם סוג של שינוי בתמונה, להתאמתם לפורמט ה-16:9. אני לא זוכר כרגע את הניסוח/תהליך המדויק. בכל מקרה, למונח קוראים אנאמורפי (ובד"כ אפשר למצוא את הלוגו הזה מאחורי מרבית כותרי ה!DVD! שצולמו ביחס של 1:2.35).
אנמורפי
זה לא בדיוק מונח שדורש דוקטורט. קוראים לזה בעברית, למעוך את האם-אמא של הפריים. וזה לא משהו שמוגבל ל-2.35, גם רוב הסרטים של 1.85 שיצאו בשנתיים-שלוש האחרונות הם אנמורפיים.
לא בדיוק...
באנמורפי, לפי מה שהבנתי, את דווקא מרחיב את הפריים כדי שהוא יתפוס אחוז גדול יותר מהטלויזיה, אבל דוחף יותר פירוט פנימה בשביל שזה לא יוריד את האיכות.
לפרטים: http://www.dvdweb.co.uk/information/anamorphic.htm
אז לא פירטתי מספיק
די.וי.די. אנמורפי הוא די.וי.די. בו הפריים מתוח אנכית אך לא אופקית, מה שנותן אפשרות להכניס יותר מידע אנכי לתמונה. כשהטלוויזיה או מכשיר הדי.וי.די. מקבל את התמונה, הוא צריך למעוך אותו אנכית מחדש כדי להציג אותו בפרופורציה הנכונה.
פיראטיות?
קשה לי להאמין שקידוד אזורים של סרטי דויד יועילו בצורה זו או אחרת למלחמה בשוד ספינות בלב ים.
כמו כן, שיטת האזורים לא נועדה להתמודד עם העתקה לא-מורשית של סרטים, אלא נועדה למנוע ייצוא של סרטים מ(למשל) ארה"ב למדינות (כמו למשל אירופה) שמקבלות את הסרטים מאוחר יותר, ובכך למנוע פגיעה בהכנסות הסרט בקולנוע.
חשוב להדגיש שאין שום מניעה חוקית להשתמש במכשירי דויר מולטיזון, וכי אין שום חוק שמונע יבוא של דוידים מאזור 1.
עכשיו תיישם את אותן המטרות הנעלות
על קידוד סרטי די.וי.די. מעשורים קודמים שיוצאים בדי.וי.די. רק עכשיו. מה האסטרטגיה השיווקית בלהגביל סרט מ-1975 נגיד לזון 1, כשהוא קיים בווידאו בזון 2 עוד מימי הפלמ"ח.
זה כי שיטת האיזורים כבר קיימת,
אז צריך לייצר סרטים שיתאימו למכשירים השונים. לא ככה?
לא ככה.
ניתן לייצר סרטים ללא קידוד. נדמה לי שזה נעשה בעיקר ע"י תעשיית הפורנו, שממילא לא אכפת לה מערוצי ההפצה הרגילים של האולפנים הגדולים.
פורנו וסרטי קונג-פו אולי כן
אבל אפילו חברת Criterion שמוציאה בעיקר סרטים ישנים ו/או זרים איזוטריים הייתה צריכה, בעקבות לחץ מהאולפנים היותר גדולים מהם היא קונה את הזכויות להפצת הסרטים, לעבור מדי.וי.די. בלי קידוד (או זון 0) לזון 1 כמו כולם.
נו, וזה בדיוק מה שנאמר קודם.
אינטרסים מסחריים לשמר ולחזק את שיטת החלוקה לאזורים. לא שום דבר אחר.
בדיוק. לשם שינוי אני מסכימה עם אפסאלון.
אין שום קשר בין שיטת האיזורים לפיראטיות. זו דרך של האולפנים בארה"ב לשמור על רווחיות גבוהה יותר של הקרנת הסרטים שלהם בחו"ל (מקומות אליהם הסרט מגיע מאוחר יותר, ואם הדויד יהיה זמין לתושבי אותן מדינות נחשלות, זה יפגע ברווחים מהקרנות בקולנוע, ע"ע שפירא), שהושגה על ידי לחץ אמריקאי טיפוסי על יצרני המכשירים ונסיון לגבות את זה בחקיקה (זוכרים את סיפור אוסטרליה?)
אל תקנו כל דבר שמנסים למכור לכם. אין פה שום נסיון להילחם בפירטיות, סתם שיטה מגעילה ומעצבנת להעלות רווחים.
הצבעים ב''אמלי''
ראיתי את "אמלי" פעם בפעם השנייה היום. פתאום שמתי לב שכל הסרט מלא בצבעים אדום וירוק, פשוט בכל פריים, כמה שיותר אדום וירוק. הלכתי לביקורת שנכתבה כאן על הסרט ולא ראיתי מילה על הנושא (וגם לא בתגובות). מישהו יודע מה פשר הדבר?
אבל למה לא שאלת בביקורת של ''אמלי''?
כי חשבתי שישימו לב לזה יותר כאן
אז טעית.
יש באתר תכונה שנקראת "מתמשכים", שגורמת לכך שכל הודעה, לא משנה איפה, יגיעו אליה.
ככה, ההודעה שלך תימחק.
חומר ליומית של מחר?
נעמי ווטס. Ring 2. לא מבוסס על סרטים יפנים. יהיה כיף, אני חושב.
http://filmforce.ign.com/articles/432/432551p1.html?fromint=1
לוני טונס חוזרים וסוף סוף עם יותר עומק:
http://www.apple.com/trailers/wb/looneytunesbackinaction.html
יותר עומק ממייקל ג'ורדן? מי היה מאמין!
הטריילר הנ''ל, בצורתו המדובבת לעברית
מוקרן בקולנועים בארץ כבר לפחות שבועיים.
וואלה?
תחת איזה שם עברי?
לא זוכר
אבל נראה לי שזה משהו סביר.
אז תגידו,
איפה אני יכול למצוא את רשימת הסרטים המצליחים בכל הזמנים?
והאם החישובים שלכם כוללים את ההכנסות של הסרטים רק בארה"ב או בכל העולם?
מוג'ו.
כלומר, יש המון אתרים שכוללים את המידע הזה, אבל מוג'ו הוא אולי הכי סימפטי, מקיף וכולל כמעט כל טבלה שאפשר לחשוב עליה. בעמוד הזה:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/
תמצא את רשימת הסרטים המצליחים ביותר אי פעם בארה"ב ("Domestic"), בעולם כולו ("Worldwide"), בארה"ב-מותאמים לאינפלציה, ועוד מיני זוטות כגון סופי השבוע הגדולים ביותר ונפילות-סוף-השבוע-השני הגדולות ביותר (רשימה משעשעת למדי, ואני מחכה לראות לאיזה מקום ייכנס 'ג'יגלי' בשבוע הבא).
אולי כדאי להכניס ראותו לקובץ השאלות הנפיצות
ובאותה הזדמנות, כדאי לעדכן שם כמה דברים (כמו למשל- אחי, איפה הקון) וגם יש לינק עדכני יותר לדו"חמו:
http://fisheye.alon.wox.org/cgi-bin/stats.pl
משפחתי
חברת דרימוורקס הקימה מחלקה להפצת סרטים עצמאיים. על שם הילד הדג שב, המחלקה נקראת 'גו פיש', או בתרגום לעברית בגירסת באפי, 'יאללה דג'. להלן הלוגו:
נימו!!!
ותזכירו לי מה התרגום
*הנכון* של גו פיש?…
''לך חפש'',
או "צא לחפש זיון", או "קח קלף", או "סרט לסבי עצמאי בשחור לבן", הכל תלוי בהקשר.
לך לדוג?
אגב, פתאום שמתי לב
שהגיע לארץ סרט חדש – "פוקימון לנצח". זוכרים שפעם כל סרט כזה היה מלווה ביחסי ציבור ופרסומת מכאן ועד להודעה חדשה? מה נשתנה, מה? (יו גי הו).
נו, באמת, פוקימון פסה
מאז הצליחו להגיע (וגם לעזוב) דיג'ימון, דרגון בול Z ויו גי או.
זוכרים את הימים בהם היה אותו שלאגר במשך עשר שנים לפחות?
פוגים נמשך כמעט שנתיים.
רצינית?
אני זוכר שזה החזיק רק איזו חצי שנה…
יכול להיות שהטרנדים מגיעים לירושלים רק בסוף?
לא
משום שלא היו ימים כאלה. רק מה, כשאתה קטן גם שבוע הוא נצח.
אחרי הנחות ה''ענק''
במחירי כרטיסי הקולנוע,בשל הרצון לעשות יותר כסף,או בשל חרם הצרכניות(??),אולי הגיע הזמן לקמפיין כנגד כמות הפרסומות לפני הסרט?
אני לא יודעת אם אני טועה או לא,אבל נדמה לי שקראתי איפושהו שבארה"ב(אליה כולם מייחלים,לא?) אין פרסומות לפני הסרטים,או לפחות לא בכמות דומה לשלנו.
בקיצור,מה דעתכן?
ניתן לעשות משו כנגד מצב של ישיבה מול המסכ במשך כחצי שעה ועדיין לא להתחיל לראות שום סרט אלא רק סרטוני פרסומת(ולא אמרתי מילה על טריילרים,אני מתה עליהם,לא איכפת לי לראות מליון לפני הסרט..)??
יש. ומנסים לעשות משהו
בקשר לזה.
כתבה מספר 1415
יש. ומנסים לעשות משהו
אני דווקא בעד פרסומות: זה מאפשרים למאחרים הכרוניים שביננו להגיע בזמן לסרט (;
אפשר אולי
לנסות לפנות למפיצים בבקשה/הצעה להוריד את מחירי הכרטיסים לסרטים שיש בהם פרסומות, ולהשאיר אותם כמות שהם עבור סרטים נטולי פרסומות (חס וחלילה להציע להם להעלות מחירים לסרט בלי פרסומות). אבל את זה אפשר לעשות רק בנובמבר (אחרי הכל, לכו תציעו למישהו להוריד מחירים כשכרטיס עולה 25 ש"ח, או 19 ש"ח).
או, אם למישהו יש כוח, לתבוע אותם ייצוגית כדי שיפרסמו את שעת התחלת הסרט האמיתית (כמו ביומית אליה לינקק רד).
25 דקות ברב חן, היום
ויודעים מה? כל מה שצריך זה שותפה לצפייה שאוהבת פרסומות בשביל לא להרגיש איך הזמן עובר.
מצד שני, לך תשכנע אותה ששודדי הקריביים זה כן סרט טוב, אחרי שהטריילר שכנע אותה שלא?
''צריך לעשות מזה סרט''
והפעם, חברים יקרים, נלמדכם איך לעשות סרט על ג'סיקה לינץ' (ההיא שחולצה מהשבי העיראקי), בלי אישורה של ג'סיקה לינץ' ובלי שהסרט יעסוק בג'סיקה לינץ': http://www.ananova.com/entertainment/story/sm_806847.html
הייתי מעדיף סרט על ג'יסון בלייר
אי אפשר לקבל ה-כל
http://us.imdb.com/Details?0323944
היא מפלסטיין?
אותה עיירה שנחתו עליה השברים של הקולומביה? או שזה בסטייט אחר?
נהיו מפורסמים, החבר'ה. אני תוהה אם זו איזושהי קונספירציה מצדם.
היא מפלסטיין?
לינץ' מפלסטיין, ווסט וירג'יניה. הקולומביה התפזרה בפלסטיין, טקסס.
מה זה כל הפלסטיין האלה?
עוד מעט הם ירצו מדינה עצמאית…
עוד על ג'יגלי ואיברט
במדור השו"ת המשעשע שלו היום איברט נדרש שוב לסוגיית ג'י(ג)לי והעליהום התקשורתי נגדו. הוא מספר שלמרות שהביקורת שלו היתה שלילית, הוא קיבל אימיילים שהאשימו אותו בכך שהוא קיבל שוחד מהאולפן, כיוון שהיא לא היתה שלילית מספיק. וציטוט נוסף: "לאלה שמיהרו להכריז על 'ג'יגלי' כסרט הגרוע של השנה או של כל הזמנים, יש לי שלוש מילים: The Brown Bunny".