אחת הסיבות העיקריות לכך שאנחנו בכלל טורחים ומדווחים כאן כל שבוע על מה שקורה בקופות בארצות הברית היא שמה שקורה שם משפיע גם עלינו. מידת ההצלחה של סרטים בארה"ב קובעת איזה סרטים יגיעו גם אלינו בהמשך. רק מה, כל זה לא נכון כשמדובר במה שנקרא "סרטי שחורים" – תעשיית הסרטים שנעשים על ידי, ועבור, הקהילה השחורה באמריקה. לכן, בשבוע שבו סרט כזה נמצא במקום הראשון, הדיווח על כך דומה יותר לסיפור על המתרחש בקופות באיזו מדינה אחרת, שאמנם שוכנת באותו השטח שבה נמצאת ארה"ב, אבל למדינת ישראל אין קשרי חוץ איתה, ומידת ההצלחה של סרטים שם לא משפיעה עלינו בכלל.
לפני שנה, היה מקרה כזה עם 'The Diary of a Mad Black Woman', בכיכובו של טיילר פרי. בתעשיית הקולנוע הלבנה אף אחד לא ציפה מהסרט הזה לכלום, כי אף אחד לא שמע על טיילר פרי. אבל מסתבר שבאפרו-אמריקה, טיילר פרי הוא כוכב על, ואין אחד שלא שמע עליו. הסרט שלו הגיע אז למקום הראשון, עם קצת יותר מ-20 מיליון דולר. זה, כמובן, חייב סרט המשך, והשבוע גם הוא הגיע, והכניס 30 מיליון דולר – פי שלושה מתקציב הפקתו. האם זה אומר שנראה אותו בארץ? בחיים לא.
כמו הסרט הראשון בסדרה, גם 'Madea's Family Reunion' הוא, ברובו, מלודרמה קיטשית על משברים, חתונות, והמשפחה שמעל לכל. אבל כשמופיעה הסבתא, מדאה (שאותה משחק טיילר פרי, הבמאי/תסריטאי/מפיק/יוצר/בוס גדול) הסרט הוא קומדיית סלפסטיק עם נפילות על התחת, קללות ויריות. אל תשאלו אותי איך זה אמור לעבוד. מפיקי הסרט גם לא שאלו את המבקרים.
אפשר היה להתייחס לכל זה בתור תופעה חולפת שתעלם בשבוע הבא, אבל שימו לב לנתון המדאיג: אם נעצור רגע כדי לעשות סיכום דו-חודשי, נראה שנכון לכרגע, שתי הפתיחות הגדולות ביותר של שנת 2006 הן של 'המפגש המשפחתי של מדאה' (30 מיליון), ומיד אחריו 'ביג מאמא 2' (27.7 מיליון). שניהם סרטים על גברים שחורים שמחופשים לנשים שמנות. וכמו שאומרים בהוליווד, סרט אחד זה להיט, שני סרטים – זה טרנד. אם גברים שחורים מחופשים לנשים זה מה שהולך היום, בטח נקבל בקרוב את אדי מרפי ב'הפרופסור המטורף 3', וויל סמית ברימייק ל'הפנטזיה של האל', וכריס רוק ב'Cerie: הסיפור האמיתי'.
כאמור, אצלנו תמיד דופקים את השחורים. 'המפגש המשפחתי של מדאה' יכול לעשות כמה כסף שבא לו, והסיכויים שנראה אותו בקולנוע בארץ יישארו קלושים עד לא קיימים. לעומת זאת, 'Running Scared' מיועד כבר עכשיו להפצה בארץ, למרות העובדה השולית שהוא כישלון קופתי מוחלט. פול ווקר מגלם מאפיונר קטן, שתפקידו להיפטר מאקדחים ששימשו לרצח. אחד מהם מגיע לידיים הלא נכונות – ידיים של ילד בן 6 – ומסבך את פול עם המאפיה הרוסית, השוטרים, האישה ובכלל. הסרט הכניס השבוע 3.4 מיליון דולר, ונתקע במקום התשיעי. הצד החיובי של העניין הוא שעכשיו אף אחד כבר לא יחשוב בטעות שפול ווקר הוא כוכב, רק בגלל שהוא השתתף במקרה בכמה סרטים קצת מצליחים ('Eight Below', למשל).
סרט נוסף השבוע, שלא הצליח הרבה יותר מ'Running Scared', הוא 'קרוסלת הקסמים', שההיסטוריה המסובכת שלו הצליחה לבלבל אפילו את אנשי IMDb. בראשית, היתה סדרת אנימצית-בובות צרפתית, שגיבוריה היו כלב, שבלול, פרה וכמה בובות אנושיות. כשהסדרה היגרה לאנגליה, המדובב – שלא הבין מילה בצרפתית – נתן לכל הדמויות שמות ותכונות אופי חדשות, והמציא מחדש את העלילות, בלי לקרוא את התסריט המקורי, כשבדרך הוסיף הרבה הומור בריטי, לאו דווקא לילדים. הגרסה הזאת הפכה מיד לקאלט, רצה באנגליה במשך שנים ומשודרת עד היום בערוצים כמו Cartoon Network.
40 שנה עברו. היום הכל ממוחשב וממוחזר, ולכן גם 'קרוסלת הקסמים' חזרה, בסרט אנימציה ממוחשבת בריטי שיצא בשנה שעברה. אותן דמויות קטנות וחמודות נזרקו לעלילת אקשן, וקיבלו את קולותיהם של מיטב הסלבריטאים הבריטיים, בינהם רובי וויליאמס, ג'ים ברודבנט, טום בייקר, איאן מק'קלן וקיילי מינו. עוד שנה עברה, ואז באו האמריקאים, ועשו לבריטים את אותו הדבר שעשו הבריטים לצרפתים: החליפו את השפה מאנגלית לאמריקאית, החליפו את שמו של הסרט ל-'Doogal' והחליפו את כל הקולות לכוכבים אמריקאיים (וופי גולדברג, צ'בי צ'ייס, ג'ימי פאלון, קווין סמית, וויליאם ה. מייסי, וגם קיילי מינו ואיאן מק'קלן, שכנראה מוכרים מספיק גם באמריקה). התוצאה בהחלט קבעה כמה תקדימים: הגרסה האמריקאית היא סרט האנימציה הממוחשבת הראשון שלא הוקרן למבקרים (וכרגיל במקרים כאלה, הבודדים שראו, שנאו אותו), ויותר מזה – כבשה את תואר הפתיחה הגרועה ביותר אי פעם לסרט אנימציה ממוחשבת (3.6 מיליון דולר). אפשר להתנחם בכך שהשנה צפויים עוד המון סרטי אנימציה גרועים, ויכול להיות שהסרט לא יחזיק בשיא הזה הרבה זמן.
ולחדשות בהרחבה: 'Eight Below' ו'הפנתר הוורוד', הסרטים המצליחים של השבועיים האחרונים, יורדים – אבל לאט, כש'הפנתר הוורוד' הוא, מבחינת הכנסות כוללות, הסרט המצליח ביותר בעשיריה השבוע, עם 61 מיליון דולר. 'מת לדייט', כצפוי, נפל ב-50%, וכמוהו 'שקרים באפלה' שבמקום העשירי.
בשבוע הבא צפויה התחממות הדרגתית. ייצאו 'Sixteen Blocks', סרט האקשן השנתי של ברוס וויליס, 'אולטרה ויולט', סרט האקשן העתידני עם מילה "מולטיפאס" יובוביץ', ואיזה סרט על בת-ים. באמצע, יחלקו אוסקרים. אל תגידו "אויש, ידעתי ש'ברוקבק' ינצח! לעזאזל, ידעתי! לו רק הייתי משתתף באוסקימורון!" – שילחו את ניחושיכם עוד היום! ההשתתפות אסורה על ילדים מתחת לגיל 18 יום (כן, רותם, הכוונה אליך).
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אבל דוד רד! מה יוצא לי מזה שיש לך אתר אינטרנט אם אסור לי להשתתף?
אבל דוד רד! מה יוצא לי מזה שיש לך אתר אינטרנט אם אסור לי להשתתף?
נשמע לי כמו הזמנה למזל טוב למדליח הביצה?
כמעט, משיב פשעים, כמעט. רד דיבר על עצמו.
Cerie עוד תזכה I tell you!
בהחלט יתכן שזאת העייפות,
אבל אני פשוט לא מצליח לקרוא את המשפט "הסרט הוא קומדיית סלפסטיק עם נפילות מגלם התחת, קללות ויריות" בצורה הגיונית. היתכן שהתייחסת לקרובו האפרו-אמריקאי של הגולום המצוי, מגלם התחת המצויץ?
נ.ב. – אם כבר מדברים על עייפות, ובגלל שהוא בטח גם קורא את זה, מרווין – מה זה איב"י?
''אפל יותר, בוגר יותר''.
כפי שנטבע בביקורת ל-'הארי פוטר וגביע האש'.
אבל קיילי אוסטרלית!!!
אה, האוסטרלים הם בסך הכל אנגלים מתוסכלים.
הם עדיין מחשיבים את עצמם נתינים של מלכת אנגליה.
הם באמת נתיני מלכת אנגליה...
וואללה.
ומבטאים את השם שלה מינוג!!!
מצחיק איך שדוגל חוטא בדיוק בארבעת הצרות שציין ארמדילו בתגובה לסקר הנוכחי (רק צריך להחליף את מטריקס בשרה).
אני לא מצליח להבין את המילים
של ג'ון אנדרסון כשהן באות בקונטקסט. כשאתה מוציא אותן מקונטקסט, זה אפילו עוד פחות ברור.
אגב, אלמלא הוא היה בריטי, הייתי משוכנע שאנדרסון הוא עולה חדש ממאוריטניה שמתעקש לכתוב באנגלית.
למי אכפת מהמילים?
זה אחד משירי הפרוג הכי פאנקיים שאני מכיר.
מישהו מתכוון לפרסם ביקורת לפנתר הורוד?
היה אחד שהתכוון לכתוב,
אבל בסוף הבנתי שהוא ירד מזה.
כתבה מספר 3159
האם הוא שוב שינה את דעתו? במקומך, הייתי מדבר איתו ישירות במקום מעל דפי האתר – אלא אם כן תמיד רק אחד מכם נמצא בשטח, ואז יש לנו בעיה.
אולי אתם יכולים לנסות להשאיר פתקים אחד לשני?
היה אחד שהתכוון לכתוב,
אני הייתי האחד הזה.
אני מבקש מכולם להפגין איפוק
כן, גם ככה אני כבר מתחיל להרגיש לא נעים עם זה.
קרוסלת הקסמים זה הדבר!
הסדרה הזויה לחלוטין והעובדה שבcartoon network שידרו אותה באמצע הלילה לא ממש עזרה…
תמיכה טכנית! הו, תמיכה טכנית!
משהו חסר לי באתר כבר די הרבה זמן – כשאני נכנס לכתבות מתמשכות, לפעמים אני מגלה שיש דברים שהייתי רוצה להגיב להם, אבל אין לי כרגע זמן או כוח. אלא שאם אני לא מגיב באותו הרגע, התגובות החדשות כבר לא יהיו חדשות, ובנוסף הכתבה לא תופיע לי במתמשכים.
האם יש אפשרות להוסיף בתחתית העמוד, בנוסף לכפתורי 'חזרה לעמוד ראשי' ו'חזרה למאמר', כפתור של 'חזרה לאחור תוך רק השארת-חדשות' (חלתור"ה, וסליחה)? או שמא אפשרות דומה כבר קיימת ואני פשוט לא מודע לה?
בוקמארקים זה חלתור''ה
או לפחות דומה. אם תסתכל על שורת הכתובת, תראה שכשאתה נמצא בדף שכבר קראת, היא כוללת גם את התאריך והשעה שבהם ביקרת בדף הזה בפעם האחרונה (כלומר, כל התגובות החל מאותה שעה יסומנו כחדשות). אם אתה רוצה שהן יישארו כאלה, כל מה שאתה צריך לעשות זה לשמור את שורת הכתובת המלאה (באמצעות בוקמארק, למשל), וככה תוכל לחזור לאותו עמוד עם אותן הודעות, גם כשהן כבר לא יהיו חדשות.
חמו''ד (חצי מהבקשה ובקושי די)!
זה יחזיק אותי בינתיים, אין מה להגיד (למרות שזה אפילו יותר חלטורה מחלתו"רה). תודג!
עוד פיתרון
יש תוספת חמודה לפיירפוקס שנקראת Session Saver. במקום חלטור"ות אתה פשוט סוגר את הדפדפן וכשאתה חוזר אליו כל הדפים שעזבת עדיין שם באותו מצב. החיסרון הוא שייתכן מאוד שתגיע למצב בו חלק נכבד מהממ"א שלך נמצאת בתוך הדפדפן במקום בתיבת המתמשכים…
עוף.
בטח כבר נמאס לכולם מזה, אבל שילוב הטריילרים הזה מצא חן בעיני במיוחד…
http://youtube.com/watch?v=_oBBFretjPs
יצאו מהדו''ח
המפיקים, 10 שבועות, 19M$
Grandma's Boy, 7 שבועות, 6M$
שאלת אוסקימורון קטנה
בשעה האחרונה יש שטף בלתי-מצוי של משתתפים באוסקימורון, שכנראה נובע מלינק אלינו שפורסם באיזשהו מקום. זה כמובן משמח אותי מאוד, אבל הייתי שמח לדעת מאיפה מגיעים כל האנשים האלה. אולי מישהו מהעולים החדשים הגיע לכאן, ומוכן להסגיר מאיפה הגיע?
יאיר רווה פרסם את התחרות אצלו בבלוג
(אגב, לא ידעתי שהוא זכה בזמנו בחולצת "עין הדג" באחת התחרויות הקודמות).
לא, זה היה אתמול
וזה לא גרם לתנועה ערה במיוחד של גולשים.
יאיר רוה לא רק זכה בחולצה. הוא זכה (בשם בדוי) במקום השני באוסקימורון של השנה שעברה. הוא ויתר על הפרסים שלו (שהועברו לזוכים הבאים אחריו), אבל לא על החולצה.
''דמפלינג'' ו''הוסטל''
לפני כמה שבועות קראתי ביקורת בעכבר העיר על הסרטים "דמפלינג" ו"הוסטל". אין שום סיכוי שאני אלך אליהם בזמן הקרוב (אולי בדי.וי.די, כשהוא יצא), אבל בביקורת הזו המבקר אומר שהם נורא אלימים ודוחים, ומלאים באלימות וגועל, וזה מאוד סיקרן אותי לדעת מה מתרחש שם. מישהו שראה אותם יכול הגיד לי מה כל כך נורא ודוחה בהם, כי נראה לי שזה סתם תעמולה שקרית ומוגזמת. תספיילרו חופשי.
''תעמולה שקרית ומוגזמת?''
הא? מי אחראי לתעמולה, ולמה?
(הבן-אדם היחיד שאני מכיר שראה את "הוסטל" הוא חובב טרנטינו מושבע, והוא טען שהאלימות שם מוגזמת מאוד אם כי אפשר איכשהו לסבול אותה. אני מניח שזה נותן לך רפרנס).
לא ''תספיילרו חופשי''.
אז אתה לא רוצה לראות את הסרטים האלה, זה לא אומר שאין אנשים אחרים שכן מעוניינים. אם אתה רוצה ספוילרים, יש אתרים שמיועדים במיוחד לכך, ויתנו פירוט של העלילה על כל מה שקורה בה (למשל כאן: http://www.themoviespoiler.com/)
. אני מעדיף שאצלנו לא יתפרסמו הודעות שמכילות ספוילרים לשם הספוילרים בלבד.
טרי גיליאם. In person. קופי/פייסט:
הבמאי טרי גיליאם מגיע לסינמטק תל אביב!
ביום שישי 3/3 טרי גיליאם מגיע לשוחח עם הצופים על סרטיו.
התוכנית:
בשעה 16:15 יוקרן סרטו "האחים גרים"
ומיד אחריו בשעה 18:15 שאלות ותשובות עם טרי גיליאם.
מחיר 33 ¤ (למנויי הסינמטק תל אביב כניסה חופשית)
ההודעה בחזית אתר הסינמטק.
טלפון קופת הסינמטק: 03-6060800
מישהו מוכן לשאול שאלה בשמי?
"למה?!"
''למה בשבת''?
העיתוי הוא באמת ביזארי.
זה בטח הזמן הפנוי היחיד שמצאו לו במהלך הביקור שלו בארץ.
זווווווווווווווווווווווווווום!
היות וגיליתי על זה בדיוק השניה...
האם יש מישהו שיוכל להתנפל עליו בשמי, לטעון שהוא גאון ונפלא, ולציין שהגנים שלו הם רבי ערך (AKA תעשה לי ילד)? או לארגן לי טרמפ לתל אביב ב ?
היה כיף
לאו בגלל הסרט (שדווקא השתפר קצת בצפיה שנייה), ואפילו לא בזכות הדברים המעניינים שגיליאם אמר, אלא בעיקר בשל החוויה הנפלאה של לראות את האיש הזה פנים מול פנים. האיש הוא סטנדאפיסט מלידה, פרפורמר שובה לב, ילד ניצחי, אינטליגנטי ושנון להפליא. לראות אותו צוחק, זז, קופץ ומחקה את ברוס וויליס זו חוויה נפלאה.
אולי אתה רוצה סכין יותר גדולה לנעוץ בי?
יופי, עכשיו אני חייב לתהות מי מהאנשים שתהיתי אם הם אתה היה אתה.
וגם אם זה באמת היה גונקל או סתם מישהו שהזכיר אותו מעט.
אני באמת חושב שהיחידה שיצאה מעט מאוכזבת מהאולם הייתה היחצ"נית או משהו שעמדה לשמאלי חלק מהזמן והתעצבנה שכולם שואלים אותו על האמנות שלו במקום על המופע שהוא כנראה אמור היה לקדם.
(אה, ולמי שלא היה , מה שהוא אמר היה לפעמים מילה במילה דברים שקראתי כבר בראיונות, רק הרבה יותר כריזמטי. והרבה מחמאות אחרות.)
פעם הבאה אבוא עם תג שם
ועכשיו גם אני חייב לתהות מי מהאנשים שתהית אם הם אני הם האנשים שאני תהיתי אם הם גונקל.
בפעם הבאה שבמאי חשוב מגיע ארצה – בואו נארגן סביב זה קון.
זה עוד כלום.
אני ניגשתי אל הטיפוס שהכריז על עצמו שהוא צ'כי אחרי האירוע ושאלתי אותו אם קוראים לו דן. מסתבר שלא, ולמרבה המבוכה, אני מכיר אותו ממקום אחר.
זה עוד כלום.
גם לדן לא קוראים דן.
היית שם?
עכשיו אני באמת מבואס שלא הלכתי.
לדעתי האישית הנוכחות של גיליאם הייתה
קצת יותר מעניינת משלי. אבל זה רק אני.
אגב, לראות את הית' לדג'ר משחק כש"הר ברוקבק" יושב בתודעה זה דבר מאוד מוזר. כשהוא ומאט דיימון רבו, ועוד יותר מכך לקראת הסוף, כשהגיע רגע אינטימי קטן בינהם, לא יכולתי שלא ללחוש לזה שלצידי:
אדם מקסים הגיליאם הזה.
שמעתי ממקור מוסמך שהאדמומיות בפניו היא תוצאה של 4 בירות וחצי בקבוקון מרטיני שהוא לגם לפני העלייה לבמה, ואם זהו המקרה, אז חייבים לקרדט אותו גם על סיבולת אלכוהול גבוהה במיוחד.
האם בסרט 'הצבע ארגמן'
השחקנית שמשחקת את שוג היא אותה אחת שבאמת שרה או שזה מודבק? ואם לא האם יש למישהו מושג מי באמת שרה את השירים שם?
לא הצלחתי להבין משהו מימד"ב.
ברשימת הקרדיטים המלאה
כאן
http://www.imdb.com/title/tt0088939/fullcredits
מופיע הקרדיט:
כלומר, זאת שסיפקה את קול השירה של השחקנית. בקיצור, לא, זו לא באמת היא.
מברקים - הבלוג החדש שלי.
עם שני ג'ובים יומיים (ואחד לילי החל מיום ראשון הקרוב), כתיבת תזה, כתיבה לאתרי אינטרנט, הרצאות ועוד כמה דברים קטנים, החלטתי שעדיין יש לי יותר מדי זמן פנוי.
אז פתחתי בלוג על כל הדברים שמענינים אותי – קולנוע, טלוויזיה, קומיקס, אנימציה ועוד כל מני.
פה:
http://telegrams.blogspot.com/
כולם מוזמנים.
מזל טוב
ובפינת ''הקטילה המשעשעת של השבוע''
מתוך הביקורת של TV Guide על "אולטרהויולט":
לפרטים:
http://online.tvguide.com/movies/database/Movie-Review.asp?MI=46652
http://www.penny-arcade.com/comic/2001/06/20
שמונה בעקבות המתרגם
לא הצלחתי לאמת את השמועה ב'לא סופי', אבל ראיתי איפשהו שאת Eight Below הולכים לתרגם ל"שמונה מעלות מתחת לאפס".
אם זה נכון, זה בהחלט שובר שיאים חדשים של טמטום.
'שמונה מתחת לאפס', ככל הידוע לי.
יותר פשוט ''קור כלבים''.
אני לא מבין מדוע הם מסתבכים דווקא עם הדברים הקלים.
תודה לאל.
עכשיו אני אצטרך ללכת לסרט רק מתוך התרומה שלו לאמון המחודש שלי במין האנושי.
סנסציה!
התרסקות כרגע זכה באוסקר לסרט הטוב ביותר.
או שג'ק ניקולסון לא יודע לקרוא, או שיש לנו קטגוריה חדשה לפרס ע"ש מרשה גיי הארדן.
ג'ק ניקולסון לא צריך לדעת לקרוא.
ג'ק ניקולסון מחליט למי מתחשק לו לתת את הפרס, ומארגני האוסקר עושים כמצוותו.
ו'התרסקות' היה רחוק מלקחת למרשה גיי הארדן את שמה.