ברוכים הבאים לחגיגות סוף השנה ופתיחת עונת היובש. שנת 2007 היתה, פורמלית, השנה הטובה ביותר אי פעם לבוקס-אופיס האמריקאי: ההכנסות מקולנוע היו 9.6 מיליארד דולר, יותר מבכל שנה לפניה. ובכל זאת, הוליווד עדיין מודאגת. הסיבה להכנסות השיא האלה היא מפגש הפסגה חסר התקדים של ארבע סדרות הסרטים המצליחות ביותר בעולם, והסרטים המובילים של השנה, הם בדיוק אותם הסרטים שידענו מראש שיצליחו: 'ספיידרמן 3', 'שרק 3', 'שודדי הקאריביים 3', ועוד איזה הארי פוטר. הסרט היחיד בין המובילים שמידת הצלחתו היתה מפתיעה הוא 'רובוטריקים'. לכל ה-3ים הענקיים האלה היה קהל ידוע מראש, שהיה הולך לסרטים גם אם היו גרועים (וחלקם באמת היו). עד שנת 2010 אפשר יהיה לארגן סרטים נוספים לכל הסדרות האלה, אבל מה יקרה עד אז? השנה הבאה, כמו זו שלפניה, מלאה בלהיטים פוטנציאליים, אבל ארבעה המשכוני ענק כאלה – את זה אין. וכשמסתכלים על כל השבועות הארוכים של השנה – כמעט כל מה שנמצא מחוץ לשוברי הקיץ – שבהם בתי הקולנוע היו מלאים רק באבק וצרצרים, יש סיבה לחשוש.
כפי שסיפרתי בשבוע שעבר, הסופ"ש האחרון של השנה הוא סופ"ש מיוחד מבחינה דוחקואית, כיוון שהגרביטציה פועלת בו הפוך: הכנסותיהם של סרטים נוטות לעלות במקום לרדת. אבל זה לא נכון לגבי כל הסרטים. במקום הראשון נמצא, כמו בשבוע שעבר, 'אוצר לאומי: ספר הסודות', סרט שאצלנו זכה לעניין כה רב עד שהביקורת עליו גררה 8(!) תגובות. הסרט הכניס השבוע 35 מיליון דולר – ירידה קלה של 20% – ובסך הכל הגיע ל-124 מיליון. יותר מדי, אבל מה יש לעשות. דבר דומה קרה ל'אני האגדה', שאיבד 18% ואת המקום השני. הוא עדיין הסרט המצליח ביותר בעשיריה, עם הכנסות כוללות של 195 מיליון דולר (ועד לפרסום דו"חקו זה בוודאי עבר כבר את ה-200), אבל השבוע הוא רק במקום השלישי. אז מי בשני? הצ'יפמנקס. הכנסותיהם של הסנאים הממוחשבים והמזמרים עלו ב-6% השבוע ל-30 מיליון דולר, וזה הספיק להם כדי לעקוף את וויל סמית והאגדה שלו. הסרט הכניס כבר 142 מיליון דולר, ובסופו של דבר, קשה להבטיח שהוא לא יעקוף את 'אני האגדה' גם בהכנסות כוללות. אכן, סוף העולם.
במקום הרביעי נמצא 'המלחמה של צ'רלי ווילסון', שאמנם עלה מעט השבוע, אבל זה לא מסיר ממנו את אווירת האכזבה: הסרט בכיכובם של טום הנקס וג'וליה רוברטס הכניס עד עכשיו 34 מיליון דולר בלבד. במקום החמישי, זה כבר סיפור אחר: 'ג'ונו', שהפצתו הורחבה (אבל עדיין נשארה הקטנה ביותר בעשיריה) מזנק מהמקום העשירי לחמישי. הסרט הקטן הזה מנצח בכל החזיתות – הוא נמצא ברשימת "עשרת הסרטים הטובים של השנה" של מבקרים רבים וטובים, ולפיכך גם הדיבורים עליו כמועמד אפשרי לאוסקר הולכים ומתחזקים; הקהל מרוצה ממנו מאוד, ויעיד הממוצע הגבוה שלו פר-אולם, ועם הכנסות של 10 מיליון דולר מ-1,000 קולנועים, אין ספק שעתידו של הסרט עוד לפניו.
כבר עברנו על פני כל החמישיה הראשונה, ועדיין לא נתקלנו בסרטים חדשים. זאת כיוון ששוב, שני הסרטים החדשים בעשיריה יותר ותיקים מכפי שנדמה: הם יצאו לאקרנים כבר ביום שלישי שעבר, והגיעו לסוף השבוע כשהכנסות של שלושה ימים כבר מאחוריהם. במקום השישי נמצא 'הנוסע השמיני נגד הטורף: רקוויאם', סרט שהמילה "מיותר" לא מספיקה כדי לתאר אותו. העולם צריך עוד סרט 'הנוסע השמיני נגד הטורף' כמו שהוא צריך עוד מדינה איסלאמית קיצונית עם יכולות גרעין. העלילה הפעם לא מסתפקת בטימטום המוחלט של הסרט הקודם, אלא מצרפת אליה את הקלישאה העבשה ביותר בתולדות סרטי האימה: העיירה האמריקאית הקטנה. החללית עם הטורפים והנוסעים-שמיניים מתרסקת על אדמת ארצות הברית, ליד (פזמון חוזר) עיירה קטנה, שתושביה צריכים להילחם נגד שני זני החייזרים הטורפניים ומזילי הריר החומצי. ירים את ידו מי שחושב שלסרט הזה יש סיכוי להיות שווה צפיה. תודה. המבקרים (הו כמה מפתיע) מתעבים את הסרט – כלומר, המעטים שטרחו לראות אותו, כי לאחרים יש דברים חשובים ונעימים יותר לעשות בכריסטמס, למשל לבלות עם המשפחה או לתקוע מסמרים מתחת לציפורניים.
בכל מקרה, 'הנוסע השמיני נגד הטורף: תגידו לי כשזה נגמר' הכניס 10 מיליון דולר בסוף השבוע מצופים חסרי כבוד עצמי, ומאז צאתו לאקרנים השיג כבר 26 מיליון דולר. תקווה לאנושות גלומה בכך שמדובר בנפילה מוחלטת ביחס לסרט הראשון, שהכניס בסופ"ש הראשון שלו 38 מיליון דולר (אז אנשים עדיין אהבו את הנוסע השמיני והטורף, והיו שחשבו שמפגש ביניהם עשוי להיות מעניין). אם לשפוט לפי הכנסות הסרט השני, סביר שלא יהיה שלישי. יש אלוהים! יש אלוהים!
במקום השביעי, 'The Water Horse' הוא סרט ילדים מזן "ילד פוגש חיה ממוחשבת", אלא שהוא זוכה לתגובות וביקורות טובות למדי. הסרט מתחיל עם ילד שמוצא ביצה, שמתוכה בוקע יצור דינוזאורי ידידותי וחמוד (כמובן. אילו הוא היה יצור דינוזאורי טורפני ומפחיד זה לא היה סרט ילדים). הילד מגדל את הביצוזאור, שגדל וגדל וגדל, עד שהוא הופך למה שמוכר היום בשם המפלצת של לוך נס. שום דבר לא מהפכני בסיפור הזה, המבקרים מסכימים, אבל את הסיפור הקיטשי הוא מבצע היטב, וילדים והורים – אבל בעיקר ילדים – יכולים ליהנות ממנו. רק מה, שלא באשמתו, 'סוס המים' יצא לקולנוע כשהצ'יפמנקס שולטים ביד רמה על שוק הסרטים לילדים, ונבלע תחת הצל שלהם. הסרט הכניס 9 מיליון דולר בסופ"ש, ו-17 מיליון דולר בהכנסות כוללות.
בשבוע הבא מתחילה שנה חדשה, ולצערנו, היא מתחילה בשטח המת הקופתי הידוע בכינוי "ינואר". סרט חדש אחד בלבד, האימתון 'One Missed Call', ייצא לאקרנים בהפצה רחבה. הביקורות יקטלו. אל תגידו שלא אמרתי.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
מי אמר ביקורת עכרורית ולא קיבל?
כולם.
הוא עוד לא כתב אותה.
ואני אפילו לא יכולה להציע לו את הערצתי הנצחית בתמורה.
הוא כבר זכה בה לאחרונה כשהוא איתר בצינור את ליצן החצר. איזה עוד סוגים של שוחד הוא מקבל?…
למה לא הזכירו את זה זה ייגמר בדם שהיה לו את הממוצע פר קולנוע הגבוה של השנה 93 אלף דולק לקולנוע חבל שהוא יצא רק ב2 בתי קולנוע אבל עדיין הישג מרשים בהחלט
כי הדו"חקו מדבר על העשיריה הפותחת. והסרט הזה כנראה לא בעשיריה הפותחת.
לא קשור תמיד מזכירים סרטים חשובים שאיפלו לא נכסו לעשירייה. כמו כן דנזל וושינגטון ביים הפיק וכיכב בסרט שאומנם לא נכס לעשרייה אבל זכה לביקורת מאוד מהודדות וגם למעומדות לדרמה הטובה ביותר בגולבוס הזהב, 13 מילון עד עכשיו וזה די קצת כי הסרט יצא בקירסמס. אם אני הייתי המפיק שלו הייתי מוציא אותו בהפצה מוגבלת בנתיים וביום השחורים שיהיה באמצע ינואר היתי מרחיב ל3000 בתי קולנוע.
צ'ארלי וילסון וממלכת הציפיות המוגזמות
האם צ'ארלי וילסון הוא באמת אכזבה? מדובר בסרט דרמה כבד שמשום מה יוצא בחג המולד, תקופה בה כולם אוהבים להזכר בעד כמה קשים ומסובכים החיים. מה כבר יכלו לצפות ממנו? 34 מליון נשמע לי דווקא לא רע עבור סרט שכזה בסופשבוע שכזה, טום הנקס או לא טום הנקס וג'וליה רוברטס או לא ג'וליה רוברטס.
טום הנקס וג'וליה רוברטס
שניהם שחקנים שמקבלים לפחות 20 מיליון דולר לסרט. אז זה לא מוגזם לצפות מסרט בהשתתפות שניהם להגיע תוך זמן סביר להכנסות של לפחות 40 מיליון דולר. בפרט כשהוא יוצא באחת התקופות היוקרתיות ביותר בשנה, וזוכה לביקורות טובות. חוץ מזה, מדובר אולי בדרמה אבל לפי הדיווחים בהחלט לא בסרט "כבד".
החלף ''כבד'' ב''פוליטי''
זה עדיין לא נשמע לי, לפחות מהתיאורים שליקטתי עד כה, כסרט חג המולד, ולכן אני עדיין לא מבין את ההפתעה הגדולה. אולי אם היו מוציאים אותו במועד אחר, כאשר לא כולם הולכים לסרטים לכל המשפחה (במקרה הטוב) היה מצליח יותר. אני מסכים שמדובר בכשלון מבחינת המפיקים, אני פשוט אומר שהוא היה צפוי מראש.
עכשיו כשאני חושב על זה -
מסכן טום הנקס – רצף סרטי המאה מיליון שלו נהרסו סוף כל סוף.
עוד מישהו ראה סרט בשם factocum?
לקחתי מבלוק באסטר כי ראיתי שזה ע"פ ספר של צ'רלס בוקובסקי "כלבויניק".
סרט נחמד, בעיקר למי שאוהב את הסופר.
אז מה נסגר עם אלוהים וסרטים עתידיים ?
סאבטקסט:
"חבר'ה, תחייכו יפה למצלמה או שהאולפנים מפחלצים אותנו ומוכרים אותנו בארוחת ילדים של מקדונלדס"
סאבטקסט:
עדיף מאשר *בתור* ארוחת ילדים במקדונלדס.
כמו שהם נראים בתמונה, מאוחר מדי
מישהו יודע מה הייתה עלות הפקתו של AVP2?
כי אם הוא רווחי יש סיכוי שנראה את AVP3 והסיוט הזה (תרתי משמע) לעולם לא יגמר.
שאלה
האם למישהו כאן יצא לקרוא את The Water Horse?
מעניין אותי לדעת אם מדובר בספר טוב.
לאן נעלם ה-DTS?
נדמה לי – אם כי יתכן שאני טועה – שפחות ופחות סרטים יוצאים ב-DVD בפורמט DTS, ורובם יוצאים רק בפורמט Dolby Digital.
יתכן שזו רק המערכת אצלי, אבל DTS נשמע טוב בהרבה מדולבי, וקשה לי להבין למה הוא לא תופס.
למישהו יש רעיונות?
לאן נעלם ה-DTS?
לפי חוקי פורום ה-DVD, כל DVD שיוצא באיזור 1 חייב להיות עם פסקול בדולבי, או ב-PCM (סטריאו לא מכווץ. כמו CD).
לכן, לא משנה עד כמה אנשים יעדיפו את DTS, ל-DD תהיה אחיזה של כמעט 100% בשוק.
חוץ מזה, התפיסה ש-DTS עדיף על DD היא אמנם רחבה, אבל בהחלט לא קונצנזוס. הויכוח קיים בכל מקום בו מתאספים אודיופילים, ולמרות נטייה ברורה לטובת DTS באופן כללי, זו לא קביעה חד-משמעית. אחת הסיבות ש-DTS נתפס כעשיר יותר היא שבאופן קבוע האודיו ב-DTS מקודד בעוצמה גבוהה יותר בכמה דציבלים מהמקבילה ה-DDית שלו, מה שיוצר תחושה של סאונד מפורט יותר, ולא תמיד בצדק.
את הטענה שלך לא בדקתי – כמעט לא קניתי DVD לאחרונה, ורוב אלו שקניתי היו של סדרות טלוויזיה, שמגיעות כולן עם אודיו מקודד ב-DD מלכתחילה, אבל לדעתי הסיבה היא שלאנשים לא אכפת מספיק.
כמה אנשים אתה מכיר, שיודעים מה זה DTS? כמה מתוכם יודעים על ההבדלים בינו לבין DD? כמה מתוכם מעדיפים DTS על DD, וכמה מתוכם ישלמו יותר על רכישת סרט שמקודד ב-DTS, או יוותרו על רכישה של סרט שמקודד רק ב-DD?
הימור שלי – לא הרבה.
אז בסופו של יום, זה פשוט לא משתלם לאולפנים.
אה, עניין של רגולציה.
כי אני קיוויתי שמדובר בתחרות בריאה שנוטה, משום מה, לטובת המתחרה הגרוע יותר, מה שעוד יכול להשתנות.
אני לא טוען ש-DTS טוב יותר אובייקטיבית, כמובן – אלא רק שבמערכת שלי הוא נשמע הרבה, הרבה יותר טוב (ולא רק יותר חזק – בדקתי). הייתה תקופה שהרבה סרטים – בעיקר סרטי פעולה – הגיעו עם אפשרות בחירה בין שתי האופציות, וממש הרגשתי בהבדל. אבל בשנתיים האחרונות, כמעט ולא נתקלתי בסרטים עם DTS. ברור לי שזה לא מדגם מייצג, אבל נדמה לי שמדובר בתופעה.
הסיבה שנזכרתי בכלל בכל הסוגיה היא The Simpsons Movie, שמגיע עם אופציה של DTS באנגלית. ראיתי את הסרט באנגלית עם DTS, ובעברית (בערך 8 פעמים עד כה – הילד מתלהב) עם DD, ואין בכלל מה להשוות. בקטעים שהסרט מנסה להיות מרשים (המטוסים עם הכיפה, למשל), זה עובד לו הרבה יותר טוב עם DTS מאשר עם DD.
טוב, נו – אם דור הגיקים הקודם היה יכול להיות מוטרד מנצחון ה-VHS, אנחנו יכולים לקלל על אובדן אלטרנטיבה ל-DD.
קודם כל, כאן אין לי בעיה להאשים את המדבבים.
אני לא יודע בדיוק מה התהליך שעובר על פס הקול של הסרט כשמשנים לו את שפת הדיבוב, אבל אני מאמין שאת המיקס הסופי עשו בארץ. וכמו כל דבר שקשור לתעשיה הזאת פה – אין מה להשוות למוצר הארה"בי.
ניסית להשוות בין ה-DD המקורי ל-DTS המקורי?
אבל בעצם, כל אלו כבר לא ממש משנים, כי בכל מקרה הפורמטים החדשים (HD ו-BD) מגיעים עם סאונד לא מכווץ, שמבוסס על אלגוריתמים חדשים, מה שבוודאי יגרום לדיונים האלה לפרוץ מחדש במרץ.
אני מרגיש חובה אישית לזרוק כמה מילים לדיון:
(בתור איש סאונד מן השורה, כמובן )
אכן ויכוח ארוך ניטש על DD VS DTS, וכשלמדתי פוסט-פרודקשן דיברנו על זה שהעניין לא חד משמעי, וכמו כל דבר בסאונד, תלוי הרבה באוזן של המאזין. אני יכול רק להעיד שאני אכן מוצא הבדל לטובת ה-DTS גם במערכת הלא-מרשימה שלי, אם כי בהחלט היה אפשר להשיג את האפקט הזה בהגברה מסויימת, ואף יותר בקומפרסיה (הקטנת תחום דינאמי), שכן אז יותר קל להבחין בפרטים קטנים ונוצר הרושם שהאיכות משתפרת.
לגבי הדור החדש, עד עכשיו לפי מה שקראתי, בכל כותר שיש בו פסקול לא מקודד, הוא רק ב"שפת האם" של הסרט, ושאר הפסקולים מקודדים – רוב הסיכויים שלא בשיטות חדשות, אלא בכאלה שהמגברים הנוכחיים עדיין ידעו לקרוא, כלומר DD ו DTS. עדיין, זה לא מפריע לזה הלא מקודד (PCM) להיות הפסקול הכי איכותי ללא ספק.
רובוטריקים? הצלחה מפתיעה?
אבל מדובר בזכיון של מיליוני דולרים שאנשים מחכים לו כבר שנים רבות (לו שיש לי מושג למה, הסדרה היתה מטופשת מאוד. ללא ספק הסדרה הגרועה ביותר שראיתי כשהייתי ילד) אז איך זאת הצלחה מפתיעה?
אה, ו...
אתה כנראה שוכח שהשנה אמור לצאת 'אינדי 4' (נכון?) שמאיים להפוך לסרט הרווחי של כל הזמנים, 'האביר האפל', 'איירון מן', 'נארניה 2' ו'קלוברפילד' המסקרן לו מצפים הרבה מאוד אנשים.
''אינדי 4'' הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים?
''אינדי 4'' הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים?
אני חושב שהוא התכוון לפלופ הגדול של העשור, אם לא של המאה.
לפחות האפקטים יהיו טובים.
המממ... כן.
אני לא מבין מה מצחיק.
בכל מקרה, האולפנים ההוליוודים לא צריכים לדאוג לגבי השנה, אבל אני במקומם הייתי מתחיל לדאוג לגבי 2009.
אחרי הסתכלות קטנה אני מודאג אף יותר
בשנת 2009 לא יהיה אף סרט המשך חוץ מ'רובוטריקים 2', מה זה אומר בעצם? העם 2009 תהיה שנת בצורת מבחינה קופתית?
באמת?
שכחת את "מהיר ועצבני 4","עידו הקרח 3" ו"לילה מטורף במוזיאון 2".
המממ... אופס!
למרות שאני לא מאמין ש'מהיר ועצבני 4' יהיה להיט גדול, 'לילה מוטרף במוזיאון' ו'עידן הקרח 3' הם באמת בעלי פוטנציאל לשבור קופות, אבל לא ברמה של השודדים והעכביש.
אולי 'הנסיך הפרסי' ו'וולברין' יצילו את המצב?
באמת התפלאתי איך זה שכבר שתי הודעות שלמות לא הזכרת את הנסיך.
''אינדי 4'' הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים?
אמנם מאוד לא סביר שהוא יהיה הרווחי בכל הזמנים אבל הוא בהחלט יכול להיות שובר קופות ברמות של שה"ק וספיידרמן.
רדפיש אתה סותר את עצמך
בדוח קודם שלך ציינת שבשנים האחרונות יש עלייה לינארית בכמות הכסף שהקולנוע מכניס בארה"ב.. אז מה פתאום אתה משנה את הדעה?
פרסום עצמי - הרצאה שלי על אנימציה יפנית מוקדמת
ביום שני הקרוב (7.1.08), אני מרצה בתא ניפון באוניברסיטה העברית על סרטי האנימציה שנוצרו ביפן בין 1910 ל-1958. בתכנית: הסברים מלומדים לצד הקרנות רלבנטיות. המקום: חדר 2503, הפקולטה למדעי הרוח. הזמן: 18:30 בערב.
שובר שביתה! שובר שביתה!
אה, רגע, בעצם לא.
בהצלחה בהרצאה!
עם 147 מיליון דולר אחרי סיום כריסמס
האם יש סיכוי ש"אוצר לאומי 2" יעבור את קו ה200 מיליון דולר
חבל שיקטלו את One Missed Call
האמריקני כנראה שבאמת יהיה זוועתון בכל מובן המילה אבל היפני דווקא היה דיי טוב.
אז צר לי לומר לך
אבל הם קטלו אותו קשות (0 אחוז!)http://www.rottentomatoes.com/m/one_missed_call/
מישהו כאן ראה את הסרט ''ההודעה''?
שמספר על האיסלאם.איך הסרט?מומלץ?איזו גרסה של הסרט ראתם(כי שמעתי שהסרט צולם פעמיים פעם עם שחקנים ערבים ופעם עם שחקנים מחו"ל שמדברים אנגלית?
אני אישית
חשבתי שהוא אפילו יותר גרוע מהקודם.
זוועה של סרט. מה הטעם שיש הרבה שפריצים של דם אם האקשן מבוים בצורה כל כך חובבנית? בקטעי האקשן לא יכולתי להבדיל אפילו בין ה- aliens לבני האדם, וזאת בעיה.