ג'רי ברוקהיימר יודע מה אנשים רוצים כבר יותר מעשרים שנה. המפיק הזה עמד מאחורי שוברי קופות ענקיים משנות השמונים ('השוטר מבברלי הילס') ועד האלפיים ('שודדי הקאריביים'), ובדרך גילה לעולם את מייקל ביי ואת CSI. אפשר לסמוך על הסרטים של ברוקהיימר, שמופצים בשיתוף עם דיסני, שהם ייווצרו אחרי חישוב מדוקדק של מה אנשים רוצים לראות, ושיהיו מסחריים עד קצה הגלגל. אפשר גם שיהיו טובים, אבל לא חובה. היו לו מעט מאוד נפילות לאורך הקריירה הארוכה שלו.
אז לגלות סרט של ברוקהיימר במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות באמצע הקיץ זו לא הפתעה גדולה. אם כבר, מה שמפתיע זה שהוא לא הגיע גבוה יותר. כמו רוב הסרטים שלו, 'כח-G' (אין שום קשר למארק, ג'ייסון, נסיכה וההוא שעושה בררר-קוט-קוט-קוט) חושב על פי נוסחה: חיות פרוותיות + אקשן + תלת מימד = !Profit. כמובן, צריך להוסיף גם הרבה בדיחות קקי, קולות של מפורסמים וציטוטים מתרבות הפופ, כי זה מה שקהל הילדים רוצה (מוזר, אני דווקא פגשתי את קהל הילדים והוא נורא התלהב מ'למעלה', שאין בו אף אחד מהדברים האלה). בקיצור, לסרט הזה אפשר לקרוא גרסת האקשן ל'צ'יפמנקס', והוא נראה כמו אחד מסרטי הילדים שגורמים להורים סבל. זה גם מה שאומרים עליו המבקרים.
הסרט עוסק ביחידה מובחרת של שרקנים שאומנו להיות התשובה הפרוותית והחמודה לג'יימס בונד, והם יוצאים להציל את העולם מביל ניי (וואו, נבל בריטי. מי היה מאמין). הקולות של החיות כוללים את ניקולס קייג', סאם רוקוול, פנלופה קרוז וסטיב בושמי. אחרי מסע שיווק בסגנון דיסני ואחרי שהטריילר שלו הוקרן לפני כל הצגת סרט תלת-מימד השנה, פחות או יותר, 'כח-G' נחת במקום הראשון עם 32 מיליון דולר. בהתחשב בנסיבות ובמחירים הגבוהים של כרטיסי תלת-מימד, אפשר היה לצפות ליותר.
הקביות הביסו את 'הארי פוטר' וגביע האש', שלא שרד במקום הראשון יותר משבוע אחד. השבוע הוא הכניס 30 מיליון דולר, מה שמהווה ירידה של 61 אחוזים מהשבוע שעבר. זאת ירידה תלולה מאוד גם ביחס לסרטים הקודמים בסדרה: הסרט הקודם, 'מסדר הפניקס', הכניס פחות מ'הנסיך חצוי הדם' בסופ"ש הראשון שלו, אבל יותר בסופ"ש השני. ומדהים כמה שההידרדרות הזאת לא מטרידה אף אחד. גם אחרי הנפילה, 'הארי פוטר והנסיך חצוי הדם' עשה ב-12 ימי הפצה יותר מכל אחד מהסרטים האחרים בסדרה: 221 מיליון דולר. לקח לו עשרה ימים להגיע ל-200 מיליון – לא ממש השורה הראשונה של הבלוקבאסטרים הגדולים של כל הזמנים, אבל שורה שניה, מקום טוב באמצע. בכל העולם הוא הגיע ל-627 מיליון דולר, ו'רובוטריקים' עדיין מסתכל עליו מגבוה.
עוד בתחום סרטי הנוסחה, 'האמת המכוערת' היא קומדיה רומנטית סטנדרטית, עם ההבדל האחד שהוא מדורג R – כלומר, כמו 'ההצעה' (שעדיין נמצא בעשיריה, במקום השמיני) אבל עם יותר סקס. משתתפים בו קתרין היגל וג'רארד באטלר. וזה סרט איום ונורא, אם תשאלו את המבקרים. הוא פתח עם 27 מיליון דולר, לא רע, אבל קצת פחות מ'ההצעה' והרבה פחות מ'הנגאובר'.
הסרט שקיבל את היחס הטוב ביותר מהביקורת השבוע, וגם זה לא הרבה, הוא סרט האימה 'Orphan'. הסלוגן שלו הוא "There's something wrong with Esther", והתגובה המתבקשת לכך היא כמובן "כאילו דה", מכל מי שמכיר את מדונה. כפי שאפשר להבין משם הסרט, הוא עוסק בזוג ששכל את בנו ומאמץ ילדה קריפית ויתומה. שקוראים לה אסתר. לא יודע, לא נשמע מתאים, השם הזה. "סמארה" הוא שם קריפי, "אסתר" לא. הסרט הגיע למקום הרביעי עם 12.8 מיליון דולר.
עד שעשה את המסע הארוך אלינו, 'למעלה' עזב את העשיריה בארה"ב, אחרי שמונה שבועות ו-283 מיליון דולר. זה הסרט השני הכי מצליח של השנה, נכון לעכשיו, וגם הסרט השני הכי מצליח של פיקסאר, אחרי 'מוצאים את נמו'. 'רובוטריקים 2', אחרי עוד ירידה סטנדרטית, הגיע להכנסות כוללות של 379 מיליון דולר – וכפי שהזהרתי שיקרה, נכנס לעשרת הגדולים ברשימת הסרטים המצליחים של כל הזמנים בארה"ב. נראה שהוא יעצור טיפה לפני 400.
בשבוע הבא, הטרגי-קומדיה 'אנשים מצחיקים' של ג'אד אפטאו עם אדם סנדלר ועוד ים קומיקאים, עוד סרט ילדים מטופש למראה בשם 'חייזרים בעליית הגג', וזוועתון בשם 'The Collector'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
מה עומד מאחורי הירידה הכה תלולה של ה''פ?
האם זה בגלל שהוא פתח כל-כך גבוה, עד שכל מספר "הגיוני" של צופים כבר יהפוך לירידה דראסטית ביחס לשיגעון של ההתחלה?
מה עומד מאחורי הירידה הכה תלולה של ה''פ?
אני חושבת שזה קשור לעובדה שהמוני המעריצים של הסדרה נוהרים לראות את הסרט בשבוע הראשון (במיוחד שהוא כבר נדחה מהסתיו שעבר), ולכן נשאר פחות לשבועות הבאים.
אבל בחישוב כולל הוא עדיין מכניס המון.
זה נכון לכל ירידה
ולכן כל הסרטים יורדים אחרי השבוע הראשון.
השאלה היא – למה הירידה של הסרט הזה תלולה *במיוחד*?
גם נכנס ל-10 הגדולים בארה''ב
וגם דחק החוצה את "שיבת המלך". עצוב לי
אל חשש
לפי מוג'ו שיבת המלך מכר כ-10 מיליון יותר כרטיסים. הרובוטריקים כבר לא יעברו אותו במדד הזה.
(אין) אלוהים.
אני עוד זוכר את החוויה של צליחת הטריילר ל-"כוח ג"', ביחד עם זה של "Shorts" לפני הצפייה ב-"למעלה". זה היה כאילו משאית זבל פרקה את כל התכולה שלה לפני הדלת לאולם, ואני הייתי צריך לפלס את הדרך בתוך כל הג'יפה כדי להכנס פנימה. בכל הרצינות: שני הטריילרים האלה עשו לי בחילה. פיסית.
ביל נאיי?
יש קשר לביל נאיי דה סיינס גאי?
http://www.imdb.com/name/nm0631490/
שחקן אנגלי די מוצלח, עם נטייה להופיע בסרטים זניחים, שלא להגיד גרועים (Love, Actually, מלחמת האופל) שבהם הוא הדבר הכי טוב.
וגם השתתף בסדרת הסרטים הזניחה ''שודדי הקאריביים''
כן, שודדי הקאריביים הם רק גרועים, לא זניחים
ובכל מקרה, ניהי מופיע שם מתחת לכל כל הרבה CGI (ובסצנה היחידה שלו בתור עצמו, מתחת לזקן כל כך סבוך) שלא נראה לי שלהצביע על הסרטים הללו יעזור למי שאינו יכול לקשר בין השם לשחקן.
הוא הופיע גם ב:
ולקירי, Hot Fuzz (שוטרים לוהטים), רמז לסקנדל, הגנן המסור, מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, Shaun of the Dead (מת על המתים) – וכל זה בעשור האחרון.
הוא הופיע גם ב:
ב-Hot Fuzz התפקיד שלו הוא לשנייה בהתחלה ושניה בסוף.
את ולקירי, רמז לסקנדל, ו-Shaun of the Dead לא ראיתי.
צודק, כמובן, לגבי הגנן המסור ומדריך הטרמפיסט. בכל מקרה, מדובר פה ב-Hey, it's that guy מובהק – שחקן שרואים בכל מקום אבל לא עוקבים אחריו מסרט לסרט, ולרוב גם לא מזהים את שמו אלא אם כן, כמו במלחמת האופל או Love, Actually, הוא הדבר היחיד בסרט ששווה לצפות בו.
יש בזה משהו, אבל יש לי חיבה מיוחדת אליו.
מבחינתי, כל סרט עם ביל ניי הוא קודם כל סרט עם ביל ניי ורק אחר-כך סרט.
מסכימה בגדול, אבל בכל זאת לא תכננתי לראות את G-Force
עכשיו אני מרגיש מלוכלך.
ואם כבר...
הוא עומד לגלם את שר הקסמים בהארי פוטר 7.
ואם כבר...
טוב לדעת שהולך להיות אחד כזה.
ביל נאיי?
ולענות לשאלתך, לא. האחד הוא nighy והשני הוא nye.
ואם להיות כנה עד עכשיו כשבדקתי הייתי בטוחה שמדובר באותו שחקן.
בתחילת הפסקה הרביעית כתוב הארי פוטר וגביע האש,
במקום הארי פוטר והנסיך חצוי הדם.
הידד, חוק הקולנוע עבר!
http://news.walla.co.il/?w=/6/1527244
הידד, חוק הקולנוע עבר!
מה? מה זה אומר?
כתוב בלינק
העברת כמעט 70 מיליון ש"ח לידי תעשיית הקולנוע הישראלית במהלך 5 השנים הקרובות.
שלוש נקודות ומשקפיים:
1. חוק הקולנוע עבר. הידד.
השאלה היא, לפחות בעיני רבים, מדוע המדינה מתחייבת להעניק מיליוני שקלים לתרבות מקומית, חסרת רווחים. היכן התורמים הפרטיים? מדוע ההשקעה באה על חשבון משלם המיסים? ולמה לא משקיעים, בעיקר בעיתות משבר, בחינוך ובביטחון? אבל אלו רק אמירות בעלמא, חסרות ביסוס ואחיזה במציאות. משום שמדינת ישראל, מדינת תרבות, ממש כשאר מדינות העולם המערבי, מוכרחה לתרום למען התרבות. ליצור ולייצר- לשם המסחריות ולשם האומנות. כך בדיוק זה עובד.
2. בדיוק שנה אחת ושבעה ימים חלפו מאז כניסתו של הסרט "האביר האפל" להיכל התהילה. אמנם, הקיץ ההוליוודי מלא בלהיטים מגוונים. אולמות הקולנוע מלאים ויחד עם הקרנות תלת המימד החדשות חווית הצפייה הישראלית מהנה הרבה יותר משנים קודמות. לעומת זאת, דווקא איכות הסרטים מוכיחה שמאניית 'האביר' לא תשוב כל כך בקרוב.
3. סשה ברון כהן, יסכימו הקוראים, הוא אדם חצוף, בוטה וגס רוח. הוא מעצבן את הערבים("אולי תורידו את הזקנים. בן לאדן נראה כמו זקן מלוכלך"). הוא מרתיח את החרדים במאה שערים ולא מתבייש לומר למטיף נוצרי שיש לו שפתיים שבהחלט מתאימות למציצת איבר מין זכרי. אבל דווקא בזכות הגועליות הבלתי נסבלת שלו, ברון כהן הוא גאון חברתי. גאון מעשי וקומיקאי אדיר.
* משקפיים.
היום נסעתי באוטובוס(קו 5). שלושה עשר מתוך עשרים אנשים, לאחר ספירה, הרכיבו משקפי שמש. ועוד שניים בעלי משקפי ראייה. עכשיו, אני מבין, קיץ. חם ואופנה. אבל, למען השם, אנשים, לא רואים לכם את העיניים!
לגבי הנקודה השלישית שלך
כהן הוא לא גאון,הוא בסך הכל יצפאן קטן (מתקופת פספוסים בערוץ 2): מתחפש לדמות ונוסע לחו"ל לעצבן אנשים. יש לו כשרון מסוים בלגלם דמויות באופן סטריאוטיפי (וזה לא דבר נדיר בפני עצמו). מעבר לזה אני לא מוצא בו כלום.
המלך הוא עירום, סתם פרובוקטור וולגרי שמקבל יחסי ציבור אדירים ומתיימר לעשות סאטירה ולהעביר ביקורת חברתית בזמן שהוא בעצם צוחק על אנשים פחות חכמים, ציניים ו\או מודעים לעצמם ממנו. זו ממש לא חכמה. המסר הנדוש (gay is ok,don't kill the jews), עובר עוד לפני שהראיון מתחיל. אם לקחת דוגמא נוספת מכאן, הוא כמו דודו ארז.
לא כבר עניתי לך לגבי 1?
או שאתה מתנגד לכל סוג של עידוד תוצרת מקומית (מכסי מגן וכולי) ואז אין המון על מה לדבר, או שדווקא על קולנוע יצא קצפך, ואז למה מלט כן וקולנוע לא?
מכסי מגן? מלט?
אתה מתבלבל. כי אני לא זוכר שניהלנו דיון כזה. גם שלושה שבועות לא הייתי בבית, רק שלשום חזרתי, אז זה בטח לא הגיוני.
אז סליחה, פשוט אמרת בדיוק מה שמישהו אחר אמר באותן מילים
אז חשבתי שאתה זה הוא. בכל מקרה, מתן סובסידיה לקולנוע ישראלי לא שונה מכל דוגמה אחרת של עידוד תוצרת מקומית, ולא חסרות כאלה בישראל של היום. לדוגמה, באדיבות שלי יחימוביץ' אסור (או שיש מכס היסטרי, אחד מהשניים) לייבא מלט מחו"ל, כדי לעודד את מפעלי המלט המקומיים. עכשיו, רוב האנשים חושבים שצריך לעודד תוצרת מקומית באיזושהי רמה, ואז אם אתה כזה אז נשאלת השאלה למה דווקא קולנוע לא, וטקסטיל, מלט או ירקות כן.
ואם במקרה אתה מתנגד באופן גורף לעידוד תוצרת מקומית, אז ברוך הבא למועדון, אבל גם אז לא ברור למה אתה מתקומם דווקא על קולנוע.
ההקבלה למלט נשמעת מעט מוזרה.
כיוון שמלט, בניגוד לקולנוע, אפשר לייבא. אם לא תייצר מלט אז תייבא מלט במקום –
אם לא תייצר קולנוע אז לא יהיה קולנוע.
גם קולנוע מיובא
מה אתה קורא לקולנוע ההוליוודי, או לכל הסרטים הזרים שמגיעים לפה בכמויות שלעומתם תפוקת התעשייה הישראלית היא מזערית? ובדיוק כמו במקרה של המלט, התחרות בין קולנוע זר לקולנוע מקומי אינה שקולה.
נכון,
אבל מלט הוא עדיין מלט. קולנוע הוליוודי הוא לא קולנוע ישראלי.
אתה מניח שיש דרישה לקולנוע ישראלי
בעוד שהתנהגות הקהל בארץ מעידה שההפך הוא הנכון – צריך לשכנע אנשים לא להעדיף סרטים הוליוודיים באופן אוטומטי. בשנים שבהן לא היתה פה עשייה קולנועית משמעותית לא בדיוק שמתי לב לזעקה ציבורית (מחוץ לתחום הקולנוע, כמובן) על המחסור בסרטים ישראלים. ייתכן, כמובן, שעכשיו שהקהל התרגל לסרטים מקומיים איכותיים, הוא יתגעגע אליהם אם לא יעשו, אך היה צורך בתמיכה ממשלתית על מנת להגיע למצב הזה.
אני לא חושב שאת צודקת.
סרטים ישראלים שמשווקים נכון (דהינו, מיעוטם) דווקא מצליחים יפה מאוד בארץ – הקהל אוהב יצירה מקומית.
אבל גם השיווק הנכון הוא הברקה של השנים האחרונות
ואני מניחה שהוא אפשרי משום הגדלת התמיכה הממשלתית.
עניתי רק לטיעון ספציפי, לא לטיעון הכללי שלך.
אני לא אומר שלא נדרשת תמיכה ממשלית לקולנוע – השוק בארץ קטן מכדי לקיים את עצמו באופן מכובד, נדמה לי – אלא רק שגם יש לכך דרישה ציבורית.
אני מתאפק שלא להכניס בורקסים לדיון.
משקפי שמש:
זו בדיוק המטרה: מחאה נגד החוק הביומטרי סטייל Iris recognition מ"דו"ח מיוחד".
''בהתחשב בנסיבות...היה אפשר לצפות ליותק''?
באמת? אילו נסיבות, זה שהוא יוצא שבוע אחרי הארי פוטר, וזה שחוץ ממנו יש עוד שני סרטי ילדים בטבלה המציבים לו תחרות על קהל היעד? דווקא מבין סרט ה'חיות מדברות עם בדיחו קקי-פיפי וכו" הפתיחה של "כוח -G" ניא דווקא מהגדולות ודי מפתיעה, וגם לא ממש היה צפוי שהוא יסיים בכלל במקום הראשון.
סרט של דיסני,
סרט של ברוקהיימר, תלת-מימד, מסע פרסום גדול, אמצע החופש הגדול, הסרט האחרון שמהווה תחרות ישירה יצא לפני חודש (הארי פוטר זה ממש לא אותו קהל), המוווווון חשיפה לטריילר, ו'הצ'יפמנקס' פתח עם 44 מיליון דולר, באמצע החורף.
כן, היה אפשר לצפות ליותר.
תגובה לביקורת
כל הכבוד על הסיקור המקצועי והמעניין. אני לא מאמין שמישהו עוד זוכר את g-force המיתולוגית …
בן כמה אתה בכלל רד-פיש? :)
אתה מתכוון חוץ מאלו שעושים מהם סרט שיוצא ב-2010?
לפרטים כאן – http://www.imagius.com/web/main.php – תחת Our Films, ושם, Gatchaman.
ולמפיצים של הסרט הזה בארץ צפוי הרבה כאב ראש
בניסיון להחליט איך לקרוא לו. הגירסה של הסדרה המקורית שהוקרנה בארץ נקראה 'Battle of the Planets', ותורגמה, די נכון, ל'מלחמת הכוכבים', שם שכמובן אי אפשר להשתמש בו. רוב האנשים שאני מכיר זוכרים את הסדרה הזאת כ'כח G', אבל עכשיו גם השם הזה נפסל. ואף אחד לא יודע מה זה 'גאצ'מן'.
זה קל
מלחמת כוכבי הלכת או מלחמת הפלנטות
למה כוח G נפסל?
רגע, מה, ל-G-Force קוראים בעברית 'כוח G'? אבל זה לא הגיוני – הרי ה-G הוא Guinea pig, ובעברית קוראים להם קביות. או שרקנים. או חזירי ים. או אוגרים-ממש-גדולים. אה, נו, בכל מקרה – שום דבר עם G.
מצד שני, יכול להיות שהסרט מלא באות G מסוגננת כלוגו שלהם, ואז יש בזה הגיון מסוים.
קוראים לו בעברית 'כח-G'.
אני לא מבין למה הדברים הללו ממשיכים להפתיע אותי.
וכמו שאני אומר לעתים קרובות בהקשר הזה,
היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. "כח-G" הוא תרגום נכון. אני מניח שככה הם נקראים בסרט, ולשנות את זה ל"כח-ש" היה נשמע מטופש. אז נכון שהשם מאבד את המשמעות שלו בתרגום, אבל המפיצים הישראליים הוכיחו כבר פעמים רבות שבהמצאת שמות מקוריים הם לא טובים, אז תעתיק מדויק אם כי לא לעניין של השם המקורי הוא באמת הרע במיעוטו.
למה שזה ישמע מטופש?
בעברית קוראים לצבא הישראלי צה"ל. באנגלית קוראים לו IDF, לא Zahal. אני מניח שבסרט מסבירים מתישהו למה קוראים להם G-Force – כל מה שהיה צריך הוא לתרגם את ההסבר הזה – והרי רוב הצופים בארץ יראו את הסרט המדובב – והופ, 'כח-ש' נשמע הגיוני (אפילו יש להם שריקה סודית! פההה הא הא! הבנת? שריקה.. שרקן.. הבנת? טוב, לא חשוב).
אני מסכים איתך שזה בהחלט לא נורא, אבל זה גם לא הגיוני במיוחד – לשם צריכה להיות משמעות. ל-G-Force יש משמעות, אבל ל-'כח-G' אין משמעות.
למעשה, היא תורגמה ל-''מלחמות הכוכבים''
לא שישתמשו בשם הזה (עדיין דומה מדי) אבל בכל זאת לא בדיוק אותו הדבר.
מכל מקום, כרגע באתר שלהם מצוין שהם משתמשים בשם היפני המקורי, "Gatachaman", ובמסורת המפוארת של תעתיקים לועזיים בארצנו, אין שום סיבה שלא ישתמשו בו.
כל זה תיאורטי לחלוטין, כמובן, בהתחשב בעובדה שכרגע מחפשים במאי (זה שהיה אמור לביים, קווין מונרו, עזב את הסרט), וכנראה גם תקציב (כסף להשלים את הפרויקט הנוכחי של האולפן, "אסטרו בוי" יש לאולפן בקושי, קצת קשה לי להאמין שבשביל הסרט הזה יהיה להם).
מונרו עזב? חבל. אהבתי את העבודה שלו על TMNT.
קטן
היה פעם סרט שיצא בwide ובסופשבוע הבא הכניס יותר? אני לא מדבר על סרטים שיצאו בקולנוע אחד ואז התרחבו ל50. היה כזה? ולמה זה קרה? בגלל ביקורות מצוינות או משהו?
הנה
http://www.boxofficemojo.com/alltime/weekends/smallestdrops.htm?page=DROP3000&p=.htm
אוקיי, אז לא.
רק סרטים שיצאו בכריסמס/חג ההודיה, ושרק.
היו מקרים כאלה,
כמעט כולם בגלל אותה הסיבה – הסרטים האלה יצאו שבוע לפני כריסטמס, ונהנו בשבוע השני שלהם מהיתרון העצום שהחג מעניק. אצל מוג'ו אפשר למצוא רשימה מלאה של הסרטים האלה, מחולקת לפי רוחב התפוצה.
http://www.boxofficemojo.com/alltime/weekends/smallestdrops.htm?page=DROP3000&p=.htm
כמו שאתה רואה, בין הסרטים שהופצו ב-3,000 בתי קולנוע ומעלה *היחידים* שלא יצאו שבוע לפני כריסטמס הם 'שרק' ו'בולט' – וגם במקרה שלהם, חל חג אחר בסופ"ש השני.
היכונו: סרט אנימציה ישראלי נוסף
והפעם מדובר בהפקה של מיליוני דולרים, בדיבובם של הכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד, שיוצריו מאמינים שיצליח להתחרות ב"שרק" וב"מלך האריות", ואולי אף להתמודד על האוסקר.
http://apps.mako.co.il/htm/news/israeli_animation.htm
''עובדים (כמעט) במחתרת על סרט סודי''?
אז למה לעשות על זה כתבה באולפן שישי?
אבל תודה על ההפנייה, זו כתבה לא רעה בכלל.
סודי עד עכשיו.
לי לא ברור למה היה צורך בסודיות כשכל מה ומי שקשור להפקה הוא אלמוני למדי.
חוצמזה, האנשת צמחים במקום בע"ח היא לא בדיוק פטנט מבריק.
אני לא חושב. נדמה לי שאפילו הייתה על זה יומית פה.
אבל יתכן שאני טועה. איפה הארכיבר שלנו כשצריך אותו?
יומית על זה לא זכורה לי
אבל תגובה ביומית רלוונטית נכתבה בסוף השנה שעברה (ע"י אדם מסויים):
כתבה מספר 4762
לא סודי ולא בטיח
ידוע על קיומו מזמן, אם כי עד עכשיו לא ראיתי תמונות מתוכו. אבל למה לתת לזה את הכותרת האידיוטית "סרט אנימציה ישראלי ראשון", פור פאקס סייק? למה בדיוק כל אלה שנוצרו עד עכשיו לא נחשבים? מתחת לאיזו אבן ישב העורך של האתר הזה כש'ואלס עם באשיר' היה מועמד לאוסקר?
לא העורך של האתר, העורך של 'אולפן שישי'
הטקסט מעל לוידאו – שממנו לקוחה הכותרת – הוא תמלול מדויק של דברי עודד בן עמי. זה די מדהים כמה אי-דיוקים הם הצליחו להכניס בקטע כזה קצר (לא סודי, לא ראשון, לא הכוכבים הגדולים ביותר).
אני רגיל למצוא אי-דיוקים בכל כתבה
שעוסקת בנושא שאני מבין בו משהו. זה כמעט מובן מאליו. אבל יש אי-דיוקים – "סודי" ו"הכוכבים הגדולים ביותר" הם מושגים יחסיים, בכל זאת – ויש טעויות מפורשות, חד משמעיות ולא ניתנות לויכוח שכדי לעשות אותן צריך להיות בור במידה פשוט מהממת. רבאק, אפילו סבתא שלי יודעת מה זה 'ואלס עם באשיר', והיא לא עובדת באולפן חדשות שעושה כתבה על סרטי אנימציה ישראליים.
הם אפילו אייתו לא נכון את השם של הסרט...
אני יודע, דיברת על דברים מהותיים ולא על ניטפוקים כמו זה, אבל כתבה שלמה על סרט וטועים בשם שלו?
''תלת-ממדי'' הלך לאיבוד בדרך
ו"מעלה קרחות" לא מראה סימני חיים.
ומה עם 'יוסף ואחיו', '9.99$',
והסרט הנוראי על המאווררים? ו'כנס העתידנים' שבדרך? בנוסף, 'אגדה שמגדה' ו'גיבור של כולם' הופקו בחלקם (הקטן, אני מניח) בארץ, ויש איזה אולפן אנימציה בכפר סבא שעובד על סרט עם דרקונים.
סליחה?!
אתה טוען שסרט למבוגרים יכול להיחשב סרט אנימציה? חוצפה! מה, כל אחד יודע שסרטי אנימציה הם תמיד סרטים שמיועדים לילדים בלבד, עם חיות מדברות וקולות של סלבריטיז, לא?
המממ.
'יוסף ואחיו' ו-'9.99$' לא ממוחשבים,
את ע____ ר__ לא הזכרתי כדי לא להרוס לאחרים את מצב הר__, ועל 'אגדה שמגדה' ו'גיבור של כולם' לא מצאתי כלום, מנין לך?
דיברו על זה הרבה בזמנם.
בכל מקרה, זה לא שהייתי קורא להם "סרטים ישראליים".
מה זה ע____ ר__?
אל תדברו בקודים, אי אפשר לגגל ככה.
מה זה ע____ ר__?
הניחוש שלי היה 'עושים רוח', רק על סמך ראשי התיבות ומספר האותיות. לא הכרתי סרט בשם הזה אז גיגלתי וככל הנראה זו התשובה.
http://www.nmcunited.co.il/Content/MovieDetails.php?MovieId=2323
'עושים רוח',
שיכול להתגאות בזכות, אני חושב, בתואר סרט האנימציה הממוחשבת באורך מלא הראשון בארץ – וככל הנראה, לא בשום דבר אחר. הסרט, שיצא רק ל-DVD, נעשה ברובו הגדול על ידי אדם אחד, והטריילר שלו מציג אנימציה ועיצוב דמויות שלא היו מתקבלים אפילו בתור סקיצה לסקיצה לסקיצה להכנה לאנימטיק באולפן אנימציה רציני. הצפיה בו על אחריותך בלבד.
http://www.youtube.com/watch?v=Ad8bKJND5_k
היומית שעסקה בסרט:
כתבה מספר 3245
כמעט שכחתי להוסיף בסוגריים את הפחחחחחחחחחחחחח...
כי, נו באמת. זה מעניין והכל ויפה שיש להם אמונה, גם הקונספט נשמע נחמד, אבל משהו בזה פשוט צועק "עוד סרט אנימציה זניח שיכשל בקופות ויקבל 38 אחוז ברוטן טומיטוז!". כבר בקטע הקצר שהראו מתוך הסרט הבנתי שפיקסאר (או אפילו בלו-סקיי) זה לא הולך להיות. נכון שזה קטע קצר והכל, אבל גם קטע קצר שכזה יכול להגיד הרבה על מה שמצפה לך בסרט (כמו למשל, הטיזר ל-"Up" הראה בדיוק את מה שקיבלנו בסופו של דבר: סרט מקסים ואנושי על זקנה שנראה מדהים ויזואלית) והסצינה הקצרה שהראו מתוך הסרט לא היתה מצחיקה, מקסימה, מעניינת וגם ויזואלית, כל פלחי התירס נראים אותו הדבר.
אגב, מעניין שעל כל סרט אנימציה ישראלי חדש כותבים שהוא "סרט האנימציה הישראלי הראשון..".
הבעיה שלי אחרת: זה לא נראה מקורי.
לא בעיצוב ולא בסיפור ולא בסגנון. זה נראה דומה מאוד לסטנדרט ההוליוודי הנוכחי של סרטי תלת-מימד.
הבעיה כאן היא שהם מנסים לעשות את זה בסביבה לא-תומכת ובתקציב נמוך בהרבה – אז למה שיצא להם משהו טוב יותר?
נדמה לי שאם אתה קטן, ייחודי ונטול תקציב, הדרך להצליח היא להיות שונה – עיצוב שונה, תסריט שונה, ז'אנר שונה וכדומה. ל'ואלס עם באשיר' זה הלך נהדר.
היכונו: סרט אנימציה ישראלי נוסף
דווקא נראה נחמד ולא מזיק.
השאלה היא אם זה יגרום לדברים לזוז בביצת התעשייה בארץ. הלוואי.
וואו, מאוד נחמד ומעניין, אבל
עם כל הכבוד לאמונה, צריך גם קצת צניעות. עזבו אתכם שהמפיצים שלו מאמינים שהוא יזכה באוסקר, ושהוא יצליח איכשהו להכניס כמו שרק או מלך האריות (שהנמוך מבינם הוא שרק הראשון, שהכניס כ-268 מיליון, חוץ מהעובדה שהוא היה סרט מצויין.), מה שמפתיע אותי זה שהם שכחו איזה סרט יוצא באותה שנה והם יצטרכו להתמודד מולו בקופות ובאוסקר. אם למישהו יש ספק שצעצוע של סיפור 3 לא יקרע את כל סרטי האנימציה שאותה שנה, אז אני לא יודע מה…
הם אמרו שהסרט מגיע ב-2011.
שזה שנה אחרי "צעצוע 3".
2010 כתוב בדבי.
http://www.imdb.com/title/tt1021002/
ואגב, נורא מוזר שבדף של פיקסאר בדבי לא מצויין סרט כלשהו שאמור לצאת ב2011.
לא יודע אם אפשר לסמוך על דבי.
אבל בקטע הוידאו של ,אולפן שישי' נאמר שזה ב-2011, אבל גם ב-2011 יהיה לו קשה לקחת אוסקר, בייחוד כשיש *שני* סרטי פיקסאר להתחרות בהם.
שהם...?
זה כבר דווח פה? נדמה לי שלא.
אם אתם רוצים אביזרים מסרטים וסדרות טלוויזיה בבית, יש עכשיו מכירת חיסול:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3753424,00.html
יש שם תובנה מעניינת
החברה נקראת "פרופס של המאה ה 20" ובמאה ה 21 אכן כבר אין בהם שימוש.
מזל ששועלים אף פעם לא יוצאים מהאופנה…
עברתי היום ליד צילומים עם עלמה זק.
הייתי שם איזה רבע שעה (תחנת האוטובוס שלי הייתה מעבר לכביש).
היא הייתה בשמלת מיני ורודה, והלכה ברחוב ליד מועדון חשפניות באלנבי בשם GO GO. לא שמעתי מה קורה, אבל בין הטייקים נראה כאילו שמו לה טיפות בעיניים, אז אני מניח שהיא בוכה בסצינה.
היה מצחיק לראות אותה מתרחקת 50 מטר מהמצלמות, ואז מחכה די הרבה עד שסוף סוף יפסיקו לעבור לידה אנשים שבוהים בה, ואז במצלמה, ואז בה שוב…
מישהו יודע איזה סרט זה? בא לי לראות איך השבע שניות האלו יצאו בסרט.
שמעתי שהשנה מצלמים את הסרט של ''ארץ נהדרת'',
אבל אולי זה סרט אחרת מה שהיא צילמה.
נשמע הגיוני שזה באמת מערכון כלשהו
מועדון הגו-גו זה המועדון של מפקד חיל הים, לא?
בפעם אחרונה שבדקתי, 'ארץ' התעסקה בנושאים אקטואליים
מעלליו של 'האלוף שעוד שנייה תקע אותי'? זה לא אקטואלי. גם לא נראה לי הגיוני שהם יצלמו מערכונים חצי שנה לפני העלייה לשידור של העונה החדשה.
עלמה ואלון מפרסמים את גלידות שטראוס בקיץ הנוכחי. אני משער שצילמו שם פרסומת.
אז זה מה שהיה שם!
בדיוק הייתי אתמול באיזור (הלכתי להופעה בקפה ביאליק, זה מאוד קרוב) וראיתי את צוות הצילום ליד ה-GO-GO. ועכשיו שאני חושבת על זה, באמת ראיתי את עלמה זק כשעברתי שם. עכשיו אני כועסת על עצמי שלא זיהיתי אותה.
הטריילר ל''צעצוע של סיפור 1+2 בתלת מימד''
http://www.youtube.com/watch?v=CxlCGLSJkvg
גדול!
אני ממש מקווה שזה יגיע לפה, אולי אפילו נגרור את הבני דודים הקטנים (מזל שהם מדברים אנגלית).
אני לא יודע אם זה אפשרי טכנית, אבל למה לא להשתמש בדיבוב הקיים?
לשני הסרטים יש דיבוב – מצוין – לעברית. אם פיקסר/דיסני לא שינו את התיזמון בזמן ההמרה לתלת מימד, פשוט אפשר להדביק לסרטים את פס הקול העברי והופ, יש את זה בתלת מימד בעברית.
אגב, אם כן שינו את התיזמון בזמן ההמרה לתלת מימד זאת פאשלה דבילית במיוחד – בדיוק בגלל שככה מוותרים על אחוז ניכר מהשוק העולמי.
הם יוקרנו בארץ
אבל לא כדאבל-פיצ'ר כמו בארה"ב, אלא כשני סרטים נפרדים.
קיטור אקראי:
לסינמה סיטי VIP מותר להיכנס רק מגיל 18. אז למה הגרסה של "למעלה" שמוקרנת שם היא המדובבת?
(אני יודעת, זה תלוי בסרט שמוקרן באולם הראשי, אבל נו, באמת, זה חסר היגיון).
לא לכל ה-VIP, רק לאולם 1
יש להם גם עוד כמה אולמות (שניים, נדמה לי) שהם ייעודיים – רק ל-VIP. תבדקי אם הסרט במקרה מוקרן שם, ואם כן – זו בוודאי תהיה הגרסה האנגלית.
לא, זו הגרסה היחידה שמוקרנת ב-VIP השבוע.
שמתי לב שיש הבדלים די משמעותיים
של כמה וכמה מליונים בין טבלת כל הזמנים באתר ימד"ב לבין הטבלה באתר מוג'ו, מה שמביא לנתונים שונים במיקום של סרטים.
כך למשל בטבלה של כלל העולם, "שני הצריחים" נמצא במקום השמיני במוג'ו, בעוד שבימד"ב הוא רק במקום התשיעי.
על מי לסמוך?…
וואלה.
פעם ראשונה ששמתי לב לקיומם של ההבדלים כאלה. והם גם בסרטים ישנים שכבר מזמן לא מוצגים, כך שאי אפשר לתרץ את זה בכך שאחת מהטבלאות לא עודכנה בשבועות האחרונים.
אני הייתי נוטה יותר לסמוך יותר על מוג'ו, אתר מתמחה שעוסק רק בתחום הזה וחוקר אותו לעומקים מדהימים, מאשר על ימד"ב, שיש בו אי-דיוקים לעתים קרובות. אבל זו רק התחושה שלי, זה לא שאני ישבתי וספרתי שטר אחרי שטר את ההכנסות של 'שני הצריחים'.
אוקיי, תודה על התשובה
שמתי לב מזמן שיש הבדלים בין האתרים (ובאמת העובדה שמדובר על סרטים שיצאו יחסית מזמן תפסה את עיני), אבל רק היום שמתי לב שזה ממש השפיע על מיקום של סרט בטבלה.
כמובן שלא ניתן לצפות לדיוק מירבי עד הכרטיס האחרון אבל בחלק מהמקרים מדובר על הפרשים של כ-10 מיליון דולר. היית חושב שזה יהיה יותר קרוב.
מוזר.
נותנים לנו להבין ש''הקהל אוהב בדיחות פלןצים''.
איפה מתחבא הקהל הזה? אתם מכירים אנשים שאוהבים כאלה דברים?
ועוד משהו: אני מדבר עם ילדים שאומרים שהם ראו את "אפ" כמה פעמים ושזה הסרט הכי טוב אי פעם.
סליחה, אבל
יש ב"אפ" סצינת חרתבונא מאחורי השיחים. זה מחוץ לפריים, לא שומעים ולא רואים, אבל מדברים על זה, ואחר כך רואים את ראסל הילד מכסה באדמה את תפארת יצירתו.
הייתי רוצה להאמין שהאולפנים יקלטו את זה
ויפסיקו לעשות סרטים כאלה. לא סביר.
כן. הם נוסעים איתי באוטובוס.
וזה עצוב בכל כך הרבה רמות.
על כך היה אומר פולי ב''גבעת חלפון'':
"אני לא מבין איזה אינטרס יש להם".
פיקסאר, מאחוריכם!
כנסו לדף האינטרנט הבא, וצפו במשהו שלא בדיוק נראה כמו שייקספיר.
זה אוף-טופיק, אבל, מצד שני…
פשוט צפו ותתפלצו.
http://www.shrekthemusical.com/
מה אתה מנסה להגיד?
המחזמר "שרק" הוא לא בדיוק משהו חדש או בלתי רגיל. הוא משחק כבר לא מעט זמן בברודווי הוא די מצליח, ואפילו היה מועמד לכמה פרסים בטקס פרסי הטוני האחרון.
הרבה מאוד סרטים לילדים הופכים למחזות זמר מצליחים בברודווי. עכשיו, למשל, מציגים גם מרי פופינס, בת הים הקטנה ומלך האריות של דיסני; ופרנקשטיין הצעיר של מל ברוקס. בכלל, מחזות זמר על-בסיס סרטים זה משהו שדי הולך היום בברודווי. בטוני האחרון זכה "בילי אליוט" למחזמר הטוב ביותר (ובסה"כ בכמות בלתי נתפסת של 11 פרסי טוני). ויש גם את "9 עד 5" של דולי פרטון (מחזמר מושמץ בלי שום הצדקה. הוא כיף גדול, ומככבת בו אליסון ג'ני הזכורה לטוב מג'ונו ו-"הבית הלבן").
אגב, מי שנמצא בימים הקרובים בניו יורק ומעוניין לראות בחינם את השחקנים ב"שרק" ובכמה מחזות זמר אחרים שרים שירים מהמופעים, מוזמן מחר, ה-30.7, בין השעות 12:30 ל-13:30 לבריאנט פארק (ממש ליד טיימס סקוור). יהיו שרק, שיקגו, ג'רזי בויז, ו"בנים עירומים מזמרים".
מחזור תנועות בסרטי דיסני ישנים
קטע נחמד שראיתי היום ביוטיוב מדגים איך בסרטי האנימציה הישנים של דיסני נהגו למחזר אחד לאחד את התנועות של הדמויות בסצינות ריקוד – מנהג מוזר בהתחשב בכך שלא נראה לי שזה חסך לאנימטורים מי יודע מה זמן עבודה.
http://www.youtube.com/watch?v=hjmaOj3_sKk
האמת שזיהיתי את זה בעצמי לפני הרבה שנים,
עוד קטע שזכור לי מאנימציה דומה זה מוגלי שמחבק את אחיו הזאבים ב'ספר הג'ונגל' נראה בדיוק כמו ארתור שמחבק את הכלבים בארמון ב'החרב באבן'.
אני מתפלאת על עצמי שלא זיהיתי
ספר הג'ונגל ורובין הוד היו מהסרטים שצפיתי בהם הכי הרבה פעמים כשהייתי ילדה.
אם נדייק
זה לא שהאנימטורים של דיסני נהגו להעתיק באופן שיטתי קטעי ריקוד מסרט לסרט. מדובר בקטע אחד מהסרט "רובין הוד" שנוצר כמחווה לקטעים דומים בסרטים ישנים יותר. או במילים של דבי:
האם ''פוניו'' מוקרן גם בגירסה המקורית ביפאנית?
או שזה רק בדיבוב עברי, למרות שלמען האמת אין לי ממש בעיה עם הדיבוב בסרטיו של מיאזאקי, הוא תמיד עשוי טוב ואפילו מתעלה על המקור.
השבוע לא
לפי הבטחות המפיצים, הסרט היה אמור להיות מוקרן גם בגירסה היפנית (באופן הרבה יותר מצומצם, כמובן – כנראה רק בסינמטקים וכאלה). אבל נכון להיום, הסרט מוקרן בגירסה עברית בלבד. אם מישהו ראה אותה, אני אשמח לשמוע תגובות.
ממש לא אהבתי את הסרט.
הסרט הוא ממש "בת הים הקטנה" בגירסה היפנית הילדותית.
סרט פשטני נורא, משעמם ודי חסר עלילה.
לא אהבתי בכלל.
הסרט נהדר. ולמען האמת הטוב ביותר של השנה עד כה.
אבל מצד שני, עוד לא ראיתי הרבה. בקשר לדיבוב הוא נפלא בכל הקשור לדמויות הראשיות ו'בינוני עד גרוע' בכל הקשור לשאר הדמויות, אבל זה לא ממש הפריע.
אפשר לשאול מה אהבת בו כל כך?
כל מה שאני ראיתי זה סרט ש"מעתיק" בגסות את בת הים הקטנה ויוצר גירסה איטית יותר ומשעממת יותר.
הסרט הכי גרוע שלו בברור לטעמי…
אז כן האנימצייה נפלאה אבל חוץ מזה סתם סרט.
אבל אני די בטוח שהסרט יקבל ביקורות מצויינות כי בכל זאת זה מיאזאקי וכמו פיקסאר, ספילברג ואלמדובר קצת קשה לתת להם ביקורות קשות…
עוד לא קלטתי איך הוא מעתיק מ''בת הים הקטנה''
אבל על זה אעלה בקרוב, אחרי קצת מחשבה. ועכשיו, "טוטורו" לא היה איטי? "קיקי" לא היה חסר עלילה? "הטירה המרחפת" לא נמרח? "פוניו" הוא בדיוק כל אחד מהסרטים האלה, עם אנימציה טובה, עלילה מעניינת גם אם עמוסת בעיות, אווירה נהדרת ויצורים יותר מדי חמודים. אבל נפרט יותר כשתגיע הביקורת. וחסר לכם שלא תהיה אחת.
ועכשיו, כדי לבדוק שלא השתגעתי, בבקשה תגידו לי ש"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" לא היה מצחיק בכלל.
בטח שמבחינה עלילתית הם מאוד זהים אחד לשני
הרי הם מבוססים באופן חופשי על אותו מקור, את זה אני יודע, אבל הביצוע היה מאוד שונה, האווירה בכלל לא דומה, הדמויות שונות לחלוטין, אין איש רע ולכל אד יש את הקצב שלו. כך שבמהלך "פוניו" לא עלו לי פלאשבאקים מ"בת הים הקטנה" בכלל. וזה די מוזר שאני מגן על מיאזאקי כי אני לא סובל אותו בתור במאי.
מה שאני לא מבין הוא איך אפשר לאהוב את 'טוטורו', 'קיקי' וכל שאר סרטי מיאזאקי (האיטיים, נמרחים, חסרי עלילה, לא שהם גרועים, עדיין יש להם אנימציה נהדרת, פסקול נהדר, דמויות חמודות וכו' ובסך הכול די מהנות) ולא ליהנות מ'פוניו', שהוא, פחות או יותר, רותו דבר, רק טוב יותר.
ואני לא מבין איך ביזבזתי את ה-35 שקלים על 'וגאס' במקום צפיה חוזרת בהארי פוטר, למרות שהסרט נחמד ולא מזיק, בסופו של דבר.
אני יודע שיש כאן אנשים שמטורפים עליו אבל אני כנראה לא כזה.
הבעיה שלי היא שאצלו הסרטים הם מאוד אבל מאוד מנוגדים.
או שהוא עושה סרטים איטיים ו"ילדותיים" עם מעט מאוד עלילה (כמו טוטורו ופוניו) או שהוא עושה סרטים עם כמויות מטורפות של עלילה וסיפור שאף אחד לא באמת מבין (כמו המסע המופלא).
אני מחכה ליום שבו הוא יצליח לשלב בין השניים וליצור סרט מאוזן. משום מה נראה לי שהיום הזה לא יבוא.
כל כך מה שהוא אמר!
רק שלא הבנתי למה בדיוק לא אהבת את פומיו, למרות שאתה די מסכים אתי שהוא דומה מאוד בסגנון לסרטיו האחרים והמאוד מוערכים יתר על המידה של מיאזאקי. בכל מקרה, אפשר להשאיר דבר כזה לביקורת.
''ילדותיים'' באיזה מובן?
אני שואל באמת.
סרט מאכזב.
חביב ותו לא. לא מגיע לגדולה של סרטיו הטובים יותר של מיאזאקי.
"בת הים הקטנה" של דיסני היה יותר טוב (ואני משווה כי טכנית גם "בת הים" של דיסני זו גירסה שלמרות שיש בה אלמנטים מהמקור מבוססת עליו מאוד בחופשיות).
אז מתברר שאני תמיד בדעת מיעוט באתר הזה, לא משנה מה הסרט.
במקרה הזה אני איתך
פוניו הוא ילדותי במובן שהוא גרם לי להרגיש כמו ילד, במובן הטוב של המילה. הוא עתיר דמיון, קסום ועושה טוב על הלב.
וזה בלי להזכיר את השיר המקסים שלא יוצא לי מהראש
של הסרט שכל כך השמצתם ביומית של הסרט.
http://www.youtube.com/watch?v=trm4roeuZ54
וזה בלי להזכיר את השיר המקסים שלא יוצא לי מהראש
או. קי. אדון אופל, עכשיו אתה קצת מבהיל אותי.
קונספט ארטים ל''רפונזל'' של דיסני:
http://www.slashfilm.com/2009/07/30/disneys-rapunzel-five-concept-art-images/
אוי, זה נראה כל כך יפה!
היי, הייתי שם!
מה, אין דמיון?
רוב הטירות של דיסני מבוססות על טירות אמיתיות
טירת סינדרלה עוצבה בהשראת טירת ד'אוסה בצרפת, טירת היפהפיה הנרדמת עוצבה בהשראת טירת נוישוונשטיין בגרמניה.
אני די בטוח שראיתי את האיורים האלה כבר לפני די הרבה זמן.
למעשה, בזמנו היה כבר ביוטיוב קטע אנימציה קצר (בסביבות העשר שניות) *גמור* מתוך הסרט, לפני שדיסני סילקו אותו משם.
יהיה מאוד מוזר אם רוב מארשל יביים את ''שודדי 4'', לא?
כי יש סיכוי שזה יקרה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=57647
מישהו יודע מה הולך עם ''אנטיכרייסט'' של פון טרייר?
הסרט הזה יצא אי פעם בארץ? יש תוכניות כלשהן?
אני ממש מת לראות אותו, וממה שקראתי הדי וי די יצא רק בעוד כחצי שנה.
ככל הידוע לי, זה לא יקרה
'לב' לא קנו אותו. יכול להיות שהוא יגיע ליונייטד או לאחד המפיצים הקטנים, אבל זה כנראה לא יקרה בקרוב.
אין ספק ש'אנטיקרייסט' לא יביא לקולנועים אנשים שרוצים ליהנות (לפי התגובות מקאן הוא סרט גרוע עד בלתי נסבל). הערך המסחרי היחיד שלו הוא הפרובוקציה, ופרובוקציות לבד זה כנראה כבר לא מספיק בימינו.
קצת מבאס.
הטריילר היה נורא מסקרן והפוסטר ממש טוב.
בכל מקרה, תודה על התשובה
אוקי, זה כבר לא מצחיק.
מילא גלובוס מלחה, אף אחד לא הולך להתגעגע אליו, אבל סמדר?
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=rnh20090730_24212
לסגור את סמדר זה פשוט לא אנושי. אלה לא רק זיכרונות הילדות שלי, אלה גם זיכרונות הילדות של ההורים שלי… אני מאוד מקווה שזה לא יקרה, למרות שהשמועות טוענות שאין מקום לאופטימיות.
לא מדברים על סגירה, אלא על רכישה ע''י לב,
שכרגע רק שוכרים את הנכס.
מצד שני, ברגע שהמקום מוצע למכירה, כל אחד יכול לקנות.
זו הכתבה שמצאתי ברשת.
החיפוש נובע מסיפורי אימים על דברים במקומון סוף השבוע, לפיהם מתכוונים לסגור אותו. וזה שטח גדול במרכז המושבה הגרמנית, אזור יוקרתי שאין בו הרבה שטחים כאלה – התחרות של לב על קנייתו תהיה אכזרית. הכותרת אומרת שהם חושבים לקנות, אבל התוכן… הוא לא נשמע מבטיח.
ואלס קסום
הנסיכה הקסומה תשחק בתפקיד הראשי בסרט החדש של פולמן:
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1019,209,36359,.aspx
בשבילי,
פולמן = מלחמת לבנון, זיכרונות מודחקים, וויכוחים פוליטיים ללא הפסקה.
הנסיכה הקסומה = טוב, מה שזה נשמע.. נסיכות, קסמים, אהבת אמת.
זה בכלל לא מתחבר לי בצורה כיפית שכזו. שיהיה בהצלחה.
אהם אהם
כתבה מספר 5025
אהם אהם
מישהו שם לב לעטיפות החדשות של סרטי הארי פוטר?
כל חמשת הסרטים של הארי פוטר יצאו מחדש לחנויות, עם עטיפות חדשות ומגניבות ומחיר של 60 שקל. האמת? הן לא כל כך יפות, חוץ מ"…והאסיר מאזקבאן" המאוד מגניבה. אבל זה עדיין גורם לי להצטער על כך שקניתי את הסרטים לפני שנתיים במהדורת תקליטור אחד בלי תרגום (מאנגליה) במקום לחכות.
''מבקרי הקולנוע'' ב-23:05 בערוץ Yes דוקו
דוקמנטרי חדש (2009) על האבולוציה של ביקורות הקולנוע בארה"ב (שם הסרט באנגלית: For the Love of Movies: The Story of American Film Criticism).
''מבקרי הקולנוע'' ב-23:05 בערוץ Yes דוקו
סרט מעניין, ראיתי אותו בפסטיבל הסרטים בי-ם. מבחינה טכנית הוא די מיושן (מרגיש כמו משהו מאמצע שנות ה-90) אבל בסה"כ די מחכים.
לא אהבתי.
הסרט נראה כמו סרטון שמקרינים במוזיאון ביקורו קולנוע, ומסביר את התולדות של ביקורות הקולנוע בצורה משעממת ונמרחת. מאוד טוסטרי.
מסכים
מה שנקרא, לאוהבי הז'אנר בלבד (ביקורות קולנוע, לא דוקומנטרי טוסטרי).
שאלת
משום מה, היום הסמל של עין הדג קפץ לי למרכז הדף, כך שהוא חוסם את השורה המפורסמת.
נעשה איזה שהוא שינוי בקוד של האתר?
לא.
אולי הפרסומות?
זה מזכיר לי שיחות עם סבתא שלי
"אתה רוצה לאכול משהו?"
"לא".
"אולי ענבים?"
גם אצלי זה ככה בפיירפוקס
באקספלורר זה רגיל. מוזר.
אני עם פיירפוקס מאז שהתחלתי להכנס ל'עין הדג'
(לפחות שנתיים-שלוש) ומעולם לא קרה לי דבר כזה. אולי באמת זה בגלל הפרסומות*, לי יש חוסם פרסומות, Adblock.
__________________
*מה, יש פרסומות?! איזה קטע. אני רואה רק שורה לקונית של טקסט עם משהו מאורנג' או משהו באנגלית ואף פעם לא יותר.
אני עם פיירפוקס מאז שהתחלתי להכנס ל'עין הדג'
תומך בגרסתך. למרות שלא היה לי adaware עד לא מזמן. מעולם לא קרה לי באתר..
גם לי זה לא קרה קודם עד לאתמול